رنو سرانجام با عرضهی سنیک جدید در انگلستان تمامی مدلهای خود را نونوار کرد. همهی مدلها از کپچر گرفته تا کجار هماکنون دارای ظاهر قابلشناسایی بوده و در آنها شاهد لوگوی الماس مسلط بر نمای جلو هستیم همچنین تکنولوژیهای برجستهای در محصولات امروزی رنو بکار رفتهاند.
این اورهال کلی چهار سال پیش و با سوپرمینی محبوب کلیو شروع شده است. مدلی که در سال ۱۹۹۱ جایگزین رنو ۵ نمادین شده است. کلیو اولین خودرویی بوده که از زبان طراحی جدید لورنس ون دن آکر استفاده کرده و محبوبیت زیادی را در سرتاسر جهان به دست آورده است.
رنو بهروزرسانیهای متنوعی را برای چهارمین نسل کلیو در سال ۲۰۱۶ در نظر گرفته است. تاریخچهی رنو پر از هاچبک های جذاب است بنابراین مدل RS جدید نیز همیشه مدنظر بوده است. این اولین تجربهی ما با کلیو فیس لیفت شده است.
مدل تروفی در جایگاهی بالاتر از کلیو استاندارد قرار میگیرد. این خودرو ۲۷۰۰ پوند گرانتر از مدل معمولی بوده اما دارای پیشرانهای با ۲۰ اسب بخار قدرت بیشتر و رینگهای بزرگتر ۱۸ اینچی به همراه سیستم تعلیق با ارتفاع کمتر است. سیستم اگزوز Akrapovic موجود در خودروی حاضر در تست نیز یک آپشن گرانبهای ۹۰۰ پوندی اما باارزش است.
اما دامنهی تغییرات چراغهای جلو و عقب را نیز در برگرفته و همچنین سپرهای جدید به همراه مه شکنهای LED سهتکهای برگرفته از کانسپت R.S. 16 نیز به چشم میخورند. همچنین رنگ زرد ۱۳۰۰ پوندی نیز به هر چه خاصتر شدن این خودرو کمک میکند.
داخل کابین شما مواد باکیفیت بهروزی را پیدا میکنید. رنو تروفی از سیستم مولتی مدیای R-Link با کاربری آسان سود میبرد و صفحهنمایش ۷ اینچی و سیستم ناوبری را نیز به همراه خود دارد. کابین خودرو خوشساخت است اما تریم چرم بکار رفته در این خودرو دیگر آپشن گرانقیمت (۱۲۵۰ پوند) است. اگر خواهان صندلیهای گرم شونده نیز باشید باید ۲۵۰ پوند دیگر بپردازید.
اما فکر نکنید که سیستم تعلیق کم ارتفاعتر این خودرو به معنی سواری خشک و زمخت است. اگرچه سیستم تعلیق سفت است اما در سطوح سخت ناهنجاری ایجاد نمیکند. در کل کلیو تروفی هاچبکی با آسایش بالا است که البته کمی صدای باد و جاده به کابین آن راه مییابد.
صدای آزاردهندهای از سیستم اگزوز اسپورت خودرو به گوش نمیرسد. این مورد برخلاف فیستا است که در سرعتهای بالاتر پر سروصدا شده و ایجاد مزاحمت میکند. با فشار دادن پدال گاز شاهد بیداری آنی اگزوز هستیم که غرشهای لذت بخشی را ایجاد میکند.
اما باید گفت که یکی از بزرگترین انتقادات وارده به رنو استفاده از گیربکس اتوماتیک و عدم وجود گیربکس دستی است. رنو اوایل امسال در کانسپت R.S. 16 خود از گیربکس ۶ سرعته دستی سود برده بود اما در کلیو تروفی شاهد این موضوع نیستیم.
گیربکس دوکلاچه خودرو خوب عمل میکند اما هنوز هم لذت و سرگرمی فوقالعادهای ندارد. استفاده از این گیربکس در ترافیکها عالی است اما با خارج شدن از شهر شما دنبال گیربکسی دستی با تعویضهای کوتاه خواهید بود.
بهینه سازیهای کوچک در داخل و خارج رنواسپورت کلیو باعث بهبودی کلی خودرو شده اما این حقیقت را که سوپرمینی رنو هنوز فاقد هیجان و درگیری زیاد است را نمیتوان پنهان کرد. غیبت گیربکس دستی در این خودرو بسیار به چشم میآید. ظاهر و کابین خودرو خوب بوده و سواری و صدای پیشرانهی آن نیز خیالانگیز است اما مشکل این است که طرفداران سرسخت این کلاس خودرویی لذت بیشتری را در یکی از رقبای گیربکس دستی کلیو خواهند یافت.
مشخصات رنو کلیو رنواسپورت ۲۲۰ تروفی
قیمت: 22425 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۶ لیتری توربو
گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
قدرت/گشتاور: 217 اسب بخار/۲۸۰ نیوتون متر
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 6.۶ ثانیه
حداکثر سرعت: 235 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 5.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
ELEMENTO
۲ آبان ۱۳۹۵.
مشخصاتش عالیه.
محمدرضا
۲ آبان ۱۳۹۵عوض اینکه اون ساندرو های بدرد نخور بیارن اینو بیارن اگه واقعا تو فکر مردمن
سينا
۲ آبان ۱۳۹۵شاهزاده ای کوچک از دل برند اصیل اروپایی
سلامی گرم هم به هم وطنان رنو سوار
زنده باد رنو
نبی خی لو
۲ آبان ۱۳۹۵حالا یه ال90 داری چرا ذوق زده می شی!!اگر ماشینای فرانسوی خوب بودن حداقل یه مدلشون تو آمریکا یافت می شد!!!
كوروش
۲ آبان ۱۳۹۵یکم بگرد شاید یافت شود :)
Das Beste Oder Nichts
۲ آبان ۱۳۹۵چیکار داری آقای نبی خی لو ؟
ایشون دلش با تندر خوشه.
چرا میزنی تو ذوق این عزیز؟
کار خوبی نکردی.
آرش
۳ آبان ۱۳۹۵من نمیدونم چرا دوستانی که نهایت 405 یا 206 دارند اینقدر از موفقیتهای تندر 90 و کلا رنو نارحتند و فکر میکنند رنو ، یعنی رنو 5 یا تندر90
ابوالفضل
۱۲ اسفند ۱۳۹۵ال ممد که توی ایران هست داچیا هست که به اسم رنو به ایران اومده
سينا
۳ آبان ۱۳۹۵ال 90 سوار نیستم اما برای ال 90 سوار ها احترام بسیاری قائل هستم که برند اصیل و اروپایی رنو را انتخاب کرده اند
احمد باقری
۲ آبان ۱۳۹۵در نوع خودش، ماشین خیلی خوبیه.
GOD BLESS AMERICA
۲ آبان ۱۳۹۵نسخه پایه گلف جی تی آی انتخاب عاقلانه تریه.
موتور 2 لیتری تنفس طبیعی همراه با گیربکس دستی و عکس العمل و رفتار اسپرت تضمین شده.
حسین
۲ آبان ۱۳۹۵رنو خودرو ساز قابل ستایشیه.. همیشه گفتم
برندی که هم تو فرمول یک هست و هم رالی و هم ماشین های سنگین تولید میکنه و…… قابل ستایشه. حالا بعضی دوستان بگن این خودرو ها ارزش نداره.
حداقل یک بار بالارده های یک کمپانی رو تست کنید و بعدا نظر بدین
Amirenault
۳ آبان ۱۳۹۵بهترین عیار سنجش محصولات یک شرکت ، پیشرفت مالی اون شرکت تو این بازار جهانی به شدت رقابتی و مردمی که دیگه شناخت تقریبا جامعی نسبت به خودرو و سابقه کمپانی مادر دارن.
مشخصا” رونق اقتصادیه شرکت “رنو” نمایانگره این موضوعه.
sunmartin
۳ آبان ۱۳۹۵رنو تروفی خوش ساخت است و طراحی قابل قبولی داره ما نمیتونیم بصورت قطعی در موردش نظر بدین اما مسلما خودروی با کیفیتیه
عادل
۱۶ دی ۱۳۹۵فرمودن ۲۴میلیون قیمتش میشه…من حاضرم صندلی و چرخهاش رو ۲۴میلیون بخرم…۲۴میلیون بشه این کی میاد پراید و تیبا و….حتی مزدا۳…حتی آزرا بخره؟!!!!
۲۱۷ اسب اتومات شوخی نیست!!!!