سام کاویانی: بیش از چهل سالی است که ساختههای رنو، این سازنده شهیر فرانسوی، در جایجای شهر و دیارمان در حال رفت و آمدند. اغلب خریداران ایرانی نیز به رنو سخت باور دارند، زیرا که به کلامی ساده محصولات آن باکیفیت هستند، کمخرجاند و راحتی درخوری را پیشکش سرنشینان خود میکنند. رنو یعنی “اطمینان به خودرویی که از پیشینهای با صد و اندی ساله تجربه و از فناوری مدرن و قیمتی درخور بهره میبرد” و همین یک سطر خود بهتنهایی معرف تولیدات این سازنده اصیل اروپایی است.
این روزها، رنو نهتنها خودروهای مطمئنی را خلق و تولید میکند، بلکه در کنارش، زیباترینها را نیز به جهانیان پیش کش میکند. همین چندی پیش بود که شاهکاری به نام تلیسمان را رونمایی نمود و اینک آماده پردهبرداری از تندیس باشکوه دیگری در خطه پهناور ایرانزمین است. تندیسی به نام نیو کولئوس.
نسل پیشین رنو کولئوس که البته چند ماهی نیست که بازنشسته شده، نامی کاملاً آشنا برای اغلب دوستداران خودروهای بلندقامت در کشورمان بود، خودرویی که بهرغم تواناییهای بسیار، تنها بهصرف ظاهر ساده و نهچندان ایرانی پسند خود، از قافله رقابت در این بازار پرهیاهو باز ماند و نتیجه بازی را به برخی دیگر از برندهای خوش آب و رنگ آسیایی واگذار نمود، اما اینک رنو کولئوس از بنیان و اساس متحول شده و تمام قد به نبرد با دیگر همتایان کهنهکار خود عزم نموده است.
نسل دوم و یا نوین رنو کولئوس، اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی، توسط کارلوس گون مدیرعامل رنو/نیسان در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد. این سری از کولئوس، از حیث ابعاد داخلی و خارجی بهوضوح نسبت به سلف خود بزرگتر است و بر روی پلت فرمی با کد CMF-CD قالبریزی شده است. این همان سازهای است که به اشتراک توسط رنو و نیسان تکوین و توسعه یافته است و بهغیراز این خودرو، در نیسان X-TRAIL و رنو کاجار هم به کار میرود. در مجموع، گرچه کولئوس ۲۰۱۷ در کلاس خودروهایی چون هیوندای توسان و کیا اسپورتیج جای میگیرد ولی ابعاد بدنه آن به هیوندای سانتافه و کیا سورنتو نزدیکتر است.
نسل نوین کولئوس با گستره متنوعی از پیشرانههای بنزینی و دیزلی در بازارهای جهانی عرضه میشود. پیشرانههای بنزینی این خودرو شامل انواع ۱.۲ لیتری توربو و ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی و پیشرانههای دیزلی هم در گونههای ۱.۵،۱.۶ و ۲ لیتری عرضه میشوند. در این میان، نسخه وارده به کشورمان از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی به توان ۱۷۱ اسب بخار بهره میبرد. به لحاظ سیستم انتقال قدرت، این خودرو با گیربکسهای ۶ سرعته دستی و یا ۷ سرعته اتوماتیک X-TRONIC عرضه میشود. رنو کولئوس جدید فعلاً تنها در شهرهای پوسان کره جنوبی و ووهان چین به تولید میرسد. در این میان، تمامی نسخههای صادره به بازار کشورهای حوزه خلیجفارس و ازجمله ایران ساخت کره هستند.
در کابین کولئوس، از مواد نرم و مرغوبی برای ساخت و پرداخت اجزای درونی آن استفاده شده است و حتیالامکان سعی شده از پلاستیک سخت در پوشش رویی داشبورد پرهیز شود که این خود نکتهای سخت شایان توجه است؛ زیرا که شاهدیم حتی رقبای هم قیمت ژاپنی و کرهای کولئوس هم تا این میزان لوکس و مجلل نیستند. از نکات جالب توجه در این کابین، کنسول پهنی است که در میانه صندلیهای جلوی آن قرار گرفته و بین راننده و نفر کنار دستی او فاصله انداخته و در میانهاش یک استراحتگاه دست با پوشش چرمی سخت جذاب و گیرا جای گرفته است. سامانه R-LINK 2 رنو که در کولئوس به صورت استاندارد تعبیه شده است به کنترل سیستم اطلاعات – سرگرمی (INFONTAINMENT)، سامانه هدایت ناوبری، تلفن هندزفری و انواع ابزار و ادوات کمکی مربوط به راننده میپردازد. از سویی دیگر، این خودرو بیشترین فاصله محوری را هم در این سگمنت از آن خود نموده است؛ و همین عامل موجب شده که بخش عقب رنو کولئوس سری جدید، بیشترین فضا را در این کلاس، پیشکش سرنشینان خود کند.
نکات مثبت
- طراحی جالب کابین
- فضای زیاد داخل
- بهای خوب
- هزینههای نگهداری پایینی که ممکن است که شما را شگفت زده کند.
نکات منفی
- ترکیب پیشرانه بنزینی با گیربکس CVT جذاب نیست، گزینه پیشرانه دیزلی مناسب میباشد.
- مجموع پکیجهای دینامیکی عرضه شده در این خودرو سرآمد این کلاس نیست.
- کارشناسان این سایت از مجموع ۱۰ امتیاز کامل،۷.۵ امتیاز را برای آن درنظر گرفتند.
مشخصات فنی رنو کولئوس ۲۰۱۷ (سفارش ایران)
- حجم موتور: ۲۴۸۸ سیسی
- توان: ۱۷۱ ساب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
- گشتاور: ۲۳۳ نیوتن متر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه
- حداکثر سرعت: ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
- شتاب صفر تا صد: ۹.۵ ثانیه (نسخه تک دیفرانسیل) و ۹.۸ ثانیه (نسخه دو دیفرانسیل)
- مصرف سوخت ترکیبی: ۸.۱ الی ۸.۳ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت
- خروجی گاز C02: 188 الی ۱۹۲ گرم/کیلومتر
- سیستم فنربندی جلو: مکفرسون استرات
- سیستم فنربندی عقب: اتصال چندگانه (MULTI LINK)
- نوع کالیپر ترمز جلو: دیسکی خنک شونده (ابعاد:۲۹۶×۲۶ میلیمتر)
- نوع کالیپر ترمز عقب: دیسکی معمولی (ابعاد: ۲۹۶×۱۶ میلیمتر)
- نوع گیربکس: اتوماتیک CVT (X-TRONIC)
ابعاد
- طول/عرض/ارتفاع: ۴۶۷۲/۱۸۴۳/۱۶۷۸ میلیمتر
- فاصله بین دو محور: ۲۷۰۵ میلیمتر
- حجم مخزن سوخت: ۶۰ لیتر
- گنجایش محل بار: ۴۵۸ لیتر (۱۶۹۰ لیتر با خوابانیدن صندلیهای عقب)
- وزن خالص: ۱۵۵۲ الی ۱۶۱۱ کیلوگرم
- فاصله کف خودرو از سطح زمین: ۲۱۳ میلیمتر
تجهیزات ایمنی
- ۵ ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP اروپا
- کیسه هوای ایمنی برای راننده، سرنشین جلو، جانبی و پردهای
- سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
- سیستم ترمز در حالت اضطراری (EBA)
- سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
- سیستم کنترل پایداری (ESC)
- سیستم ترمز پیشرفته اضطراری (AEBS)
- سیستم کمکی شروع حرکت از روی تپهها (HSA)
- سیستم هشداردهنده نقاط کور (BSW)
- سیستم هشداردهنده برخورد از جلو (FCW)
- سیستم هشداردهنده خروج خودرو از مسیر حرکت (LDW)
- ترمز پارک الکتریکی (ELECTRONIC PARKING BRAKE)
- سیستم مانیتور فشار باد تایرها (TYRE PRESSURE MOINTOR)
- پشتسری فعال (ACTIVE HEADRESTS)
- سیستم پارک تمام اتوماتیک
- سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
- سنسور پارک در سپر جلو و عقب و نیز کنار خودرو
- و…
تجهیزات رفاهی (نسخه فول)
- سقف پانوراما
- سیستم ورود بدون کلید با کلید کارت هوشمند رنو + دکمه استارت
- قابلیت استارت خودرو از راه دور
- باز شدن درب صندوق عقب با حرکت پا زیر سپر
- کروز کنترل با محدود کننده سرعت
- صندلیها و فرمان با پوشش چرمی
- سامانه R-LINK2 رنو مجهز به سیستم مسیریاب ماهوارهای
- صفحه نمایش لمسی به سایز ۸.۷ اینچ
- آینههای جانبی مجهز به گرمکن با قابلیت تاشوندگی برقی
- دوربین دید عقب
- تهویه مطبوع تمام اتوماتیک دو ناحیهای با کانال مجزا برای سرنشینان عقب
- نگهدارنده فنجان با قابلیت خنک کردن مایعات
- صندلیهای جلو مجهز به گرمکن و سردکن
- کنترل سیستم صوتی از روی فرمان + سیستم صوتی حرفهای مارک BOSE + امکان اتصال به USB،AUX و بلوتوث و هندزفری + اجرای فرامین صوتی راننده
- تنظیم برقی صندلیهای راننده و سرنشین جلو
- شیشههای برقی حساس به مانع
- سنسور حسگر باران
- خروجی برق 12V در بخش جلو و عقب و نیز صندوق عقب
- چراغهای جلو و عقب از جنس LED مجهز به سامانه روشنایی در روز
- چراغهای اتوماتیک جلو
- چراغهای همراهی سرنشینان در مکانهای تاریک
- تنظیم اتوماتیک نور بالا و پایین
- آینه وسط از جنس الکترومیک با قابلیت تیره شوندگی اتوماتیک
- و…
قیمت
در ایران: ۱۹۹,۵۰۰,۰۰۰ تومان
در استرالیا: ۲۹,۹۹۰ دلار (نسخه پایه) و ۴۳,۴۹۰ دلار (نسخه فول)
در امارات: ۹۵,۹۰۰ درهم (نسخه فول)
منابع:
- CARADVISE.COM.AU
- WIKIPEDIA.ORG
- DRIVEARABIA.COM
- و…
احسان(احسان سابق)
۲ فروردین ۱۳۹۶ماشین زیبا و به نظر خوبی میاد اما طبق معمول از دسترس عموم جامعه بدجوری خارجه.
سامان اذری
۲ فروردین ۱۳۹۶با ارادت خاصی که به اقای سام کاویانی دارم
کولئوس ماشین خوبیه
ولی بعضی وقتها فکر میکنم به جای نقد و برسی ماشین دارم اگهی تبلیغاتی میخونم
مثلا قسمت اول انچنان از کیفیت رنو تعریف شده که انگار مرسدس بنز یا تویوتا هست _______________________________________________________________
خریداران ایرانی سخت به رنو باور دارند زیرا به کلامی ساده ماشینهای رنو با کیفیت کم خرج و راحت هستند ??
والله ما ایرانی ها رنو رو با رنو 5 شناختیم که مالی نبود
بعد مگان اومد 28 میلیون از اشناهامون همون اول موتاژ ترکیه اش رو خرید
صندلی هاش خیلی سفت بود گیربکس 4 دنده اش هم که تعریفی نداشت
مشکل برقیش هم که خیلی هارو رنجونده در کل مزدا 3 مونتاژ بهمن با همون قیمت و هیوندای اوانته از مگان بهتره
میرسیم به داچیا لوگان یا همون تندر90 که قرار بود جای پیکان رو بگیره
نگرفت که هیچ از پژو سمند هم قیمتش بالاتر رفت
بعد چند سال زیاد کم خرج هم نیستند
حتی یه سر به مکانیکهای ایران بزنید همشون با من هم عقیده اند که ماشینهای فرانسوی جزء بد تعمیر ترین و با استهلاک ترین خودروها هستند
ahmad
۲ فروردین ۱۳۹۶گل گلفتی!
آقای کاویانی که البته بنده هم بهش خیلی ارادت و عرض احترام دارم، قبلا توی مقالاتی در مورد لگن های چینی هم همینجور را به را واسشون نوشابه باز کرده بود و همیشه با خودنشون احساس میکردم دارم رپورتاژ شرکت تولید کننده رو میخونم!
هاشم
۳ فروردین ۱۳۹۶اقا سامان فکر کنم شما اومدید این توضیحات را دادید که بگید رنو کولیوس ماشین خوبی نیست در حالی که کولیوس یه خودروی ژاپنیه.
رنو کولیوس ظاهرا محصول رنو هستش ولی موتور و گیریبکس متعلق به نیسان هستش و پلتفرفمش همان پلتفرم نیسان ایکس تریل هستش پس کولیوس یه خودروی ژاپنی با نام و برند رنو هستش.
پس بدون تحقیق و از روی تعصب نظر ندید.
سامان اذری
۳ فروردین ۱۳۹۶هاشم جان اگه نظر منو خوب خونده باشی میگم که کولئوس ماشین خوبیه
خودمم میدونم که از چه پلت فرم . گیربکس و موتوری استفاده کرده
من صحبتم یه چیز دیگه بود که انگار شما متوجه نشدید
peyman
۲ فروردین ۱۳۹۶مثل همیشه تو ایران چیزی به اسم فول اپشن هم وجود خارجی نداره??تو ایران قیمت پایه خودرو رو دو سه برابر قیمت فول جهانی میدن.
پرسپولیس
۲ فروردین ۱۳۹۶دیدگاه شماچیست دیدگاه من این هست که قیمتش با شغل های سطح بالا درحداستانداربه بالاشایدهمخوانی داشته باشدولی برای اقشارسرمایه دارخوبه بادرآمد80درصدهمخوانی نداره ولی خودروخوبی هست
MADJID
۲ فروردین ۱۳۹۶پول خریدش رو ندارم ?
آرش
۲ فروردین ۱۳۹۶بر خلاف بقیه رنو ها خوشتیپه
یاسین
۲ فروردین ۱۳۹۶منکه به شخصه کولئوس رو به تمام رقباش ترجیح میدم
اول اینکه این ماشین کاملا برای ایران اماده شده و کد ایران خورده که باعث میشه بتونه با کیفیت بنزین و هوای ما سازگاری خیلی بهتری داشته باشه
دوم اینکه پلتفرم مشترک با نیسان ایکس تریل داره
و اگر گزارشی رو که تمام سایت ها ازتور کویر این ماشین هست دیده باشین نشون داده به عنوان یه کراس اور تا حدی میتونه از پس افرود بر بیاد چیزی که رقبای کره ایش حرفی برای گفتن ندارن بخاطر ارتفاع خیلی کمشون از سطح زمین رقبای ژاپنیشم که میتونن از پس این کار بر بیان خیلی گرونترن
حالا بعضیا میگن اقا اینم الان این قیمته بعد گرونتر میشه مثل تالیسمان خب تالیسمان تیپی رو که نمایندگی اول 175 میداد الان زیر 185 میده البته اگه بازار ازاد رو در نظر نگیریم تیپ فولتر E4 هم که فکر کنم حدود 200 میفروشه که ماشاالله تو بازار ازاد تا 220 هم قیمت خورده اینم فوقش تو این تیپ بگیم بعدا ده تومنم گرون بشه بازم از تمام رقباش قیمت بهتری داره
امین
۲ فروردین ۱۳۹۶سازگاری با بنزین ایران؟؟!! اون هم با کیفیت به شدت متغیر که از صبح تا شب و هر روز میشه تغییراتشو احساس کرد؟؟!!
تو رو خدا نخندونید ما رو
یاسین
۲ فروردین ۱۳۹۶قبول دارم حرفتو ولی به قول معروف کاچی به از هیچیه
reza
۴ فروردین ۱۳۹۶تویوتا هر چه قدر هم گرونتر باشه یه پیج چرخش تو هر سگمنتی می ارزه به محصولات رنو و کیا و هیوندا.
نمی خوام بگم این برند ها بدن .تویوتا بسیار با کیفیت و اعتباره .پس انتخاب ماشین صفر شاسی بلند تو رنج 200 تا 260 با توجه به اعتبار و کیفیت برند و خدمات پس از فروش و بازار خرید و فروش مناسب تویوتا رافور و سورنتو و اوتلندر و کولیوس و سانتافه و ایکس تریل
mohsen
۲ فروردین ۱۳۹۶به کره ای ها رجحان داره 90%
امین
۲ فروردین ۱۳۹۶نتایج از caradvice استرالیا (منبع مقاله بالا):
وولکس واگن تیگوان 8/5
هیوندای توسان 8
8mazda cx5 gt
کولئوس 7/5
حميد
۳ فروردین ۱۳۹۶تو همون سایت مدل فول ابشنش رو برسی کرده امتیاز 8.5 داده
حميد
۳ فروردین ۱۳۹۶http://www.caradvice.com.au/owner-reviews/2017-renault-koleos-intens-4×4-review/
مهراب
۲ فروردین ۱۳۹۶قشنگه ولی مثل بقیه الکی گرونه من با 200 م یه 740li مدل 2007 میخرم
شاهین
۲ فروردین ۱۳۹۶200 میلیون در ایران..اصلا نمی ارزه.اما 100 هزار درهم یا همون 100 میلیون خودمون که قیمت واقعیشه کاملا می ارزه.من 200 میلیون رو ترجیح میدم ماشین آلمانی کارکرده یا ژاپنی کم کار کرد بخرم.شخصا از فرانسوی خوش ندیدم.
محمد رضا
۲ فروردین ۱۳۹۶ماکه مطالعه در مورد خودرو داریم میدونیم که خودرو های فرانسوی پر اسهلاک پر خرج وبد تعمیر ترین خودرو های دنیان
یه خصوصیت جدیدم دارن که کلن بدون آپشنن
البته منظورم شرکتهای مطرح جهانی بود
امیرحسین
۲ فروردین ۱۳۹۶اگه این مطلب راجع به نیسان بود همه میگفتن که نیسان خیلی کم خرجه و اصلا خراب نمیشه در حالی که رنو و نیسان همه چیزشون یکیه
درسته که ژاپنی ها تو قابلیت اطمینان از بقیه جلوتره ولی این موضوع رو ما بیش از حد بزرگ کردیم
جواد
۲ فروردین ۱۳۹۶مطمئنی که مطالعاتت در حوزه خودرو بوده؟؟
Sardar
۲ فروردین ۱۳۹۶بهترین انتخاب با 200 م . موتور و گیربکسش که نیسان ژاپنه پس تعمیرش سخت نیست . آپشناش که خیلی خوبن . خیلی زیباست . با اصالته . از رقباش ارزونتره . و چون مهندسیش ژاپنه بسیار کم استهلاکه . به هیچ وجه با 200 تومن رقیب نداره تو ایران
رامتین
۲ فروردین ۱۳۹۶والا من علاقه ای به خودروی زیر 200 اسب ندارم. هیچوقت چنین حماقتی نمیکنم برای یه خودروی فرانسوی با این توان کم، 200تومن بدم.
علی
۳ فروردین ۱۳۹۶معلومه که چیزی از رنو کولئوس نمیدونی. موتور و گیربکس این ماشین محصول مشترک رنو و نیسان هست یعنی پلتفرم مشترک با نیسان ایکس تریل داره که در تستها هم خوب جواب داده. قطعا خیلی عاقلانه است که کولئوس با قیمت 200 بخری اما سانتافه و ایکس تریل رو با قیمت 240 نخری. حالا خود دانی
رامتین
۴ فروردین ۱۳۹۶حرفت درسته اگر برم سمت سانتافه و نیسان با 40 تومن بیشتر. اما کلا شاسی مد نظرم نیست ولی اگه شاسی بخوام بگیریم 60 تومن میزارم روش و با 260 تومن، فولکس تیگوان میگیرم. حالا چی تو چنته داری؟؟ انتظار ندارم بگی کولئوس در حد تیگوانه!! تیگوان هیچ فرقی با آئودیq5 که 460 میلیونه نداره، صرفا و صرفا آپشن کمتر و موتور ضعیفتر (منظور البته توربوی ضعیفتر که اتفاقا برای ایران مفیدتره). البته شنیده ها حاکی از 260 تومنه، شاید عدد دیگری باشه. اما یه خودروی آلمانی، می ارزه به همه چی.
علی
۶ فروردین ۱۳۹۶والا من که چیزی تو چنته ندارم:) اما 60 تومن هم پول کمی نیست. اگر تیگواین با قیمت 260 بخریم یعنی باید 30 درصد بیشتر از کولئوس پول بدیم. فک میکنم برای کسی که نمیخواد بیشتر از 200 تومن خرج بکنه کولئوس گزینه خیلی خوبیه. البته با 260 یه لکسوس es250 دست دوم تمیز هم میشه خرید که فوق العاده است
سروش شیرازی
۲ فروردین ۱۳۹۶اونایی که میگن تعمیرش سخته یکی نیس بهشون بگه اخه مگه تو میخوای تعمیر کنی،نمایندگی تکنسین داره میره دوره میبینه میاد تعمیر میکنه،شما اگه ناراحتی برو پیکان دست دوم بخر تعمیرش طباخی سر کوچه هم بلده انجام بده،وایه قیمت هم خیلی خوش قیمته نسبت به رقبا(سانتافه 230-40 تومنی یا رافور 250 یا سورنتو 240 یا اوتلندر 220-30 تومنی) در ضمن شما یه ماشینی سوار میشی که شیک ه ،با اباهته،خوشکله،در ضمن کیفیته رنو داره،والا من سوار هر رنویی که شدم (خودم ال 90 دارم) ماشینه خوبی بوده،در کل اینم بگم به ماشینت برسی ماشین سالیان سال نه خراب میشه نه طوریش میشه ،اما اگه نخوای نگهدار باشی فقط بنزین بزنی و تخته گاز بری خوب خراب میشه(البته مشکل گیربوکس اتومات مگان رو تا حدی قبول دارم)
Madjid911 GT2
۳ فروردین ۱۳۹۶.
دوست عزیز دستگاه ها و ماشین های فرانسوی کلاً پیچیده هستن .
ما پیچیدگی رو بصورت نسبی بیان میکنیم.
رنو کولئوس قرار نیست با پیکان و پراید یا از اون طرف با ماشین های فرمول 1 مقایسه کنیم.
ماشین های فرانسوی نسبت به هم رده ها و هم قیمت های ژاپنی ، کره ای ، چینی ( محصولات درجه 1 چینی مثل Haval ، BYD یا Geely ) پیچیدگی بسیار بیشتری دارن.
حتی یادگیری تعمیرات و تعمیر کردن ماشین های آلمانی برای مکانیک ها آسون تره.
گفتم دستگاه ها … ففط منظورم ماشین ها نبود
یکی از ایراد های جنگنده ی رافال M همین پیچیدگی بسیار زیاد تعمیر و نگهداری در مقابل نمونه های معادل ساخت روسـیه ، امریکا و سوئده.
Madjid911 GT2
۳ فروردین ۱۳۹۶البته رافال جنگنده ی بسیار خوبیه ، به هر حال هیچ دستگاهی ساخت بشر بدون ایراد نیست.
F.A
۳ فروردین ۱۳۹۶فراموش نکنید که موتور و گیربکس کولئوس؛ همان موتور و گیربکس نیسان ایکس تریل ژاپن است و لذا اگه ایکس تریل خوبه؛ پس کولئوس هم خوبه البته با 50 میلیون ارزانتر از ایکس تریل!
هاشم
۳ فروردین ۱۳۹۶امان از نظرات متعصب گونه ایرانیها……………………………..
رنو کولیوس یه خودروی ژاپنیه
موتور ژاپنیه
گیریبکس ژاپنیه
پلتفرم ژاپنیه
سیستم صوتی بسیار عالی باس
و…………..
شماها فقط با اون ارم لوزیه رنو مشکل دارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
امیر
۳ فروردین ۱۳۹۶رنو نیسان شماره یک هستند
لانتا
۳ فروردین ۱۳۹۶این طراحی بیشتر به تالیسمان میاد تا این کراس اور بنده ماشین نروندم در موردش نظر نمی دم ولی بعد از مشاهده از نزدیک کابین این ماشین با دیگر محصولات از نظر طراحی داخلی محصولات مثل کیا و هیوندا و تویتا واقعا بهتر عمل کردن و وثتی وارد کابین میشه از همون اول جنس بد داشبورد خودش نشون میده ولی این موارد اصلا در محصولات کیا دیده نمیشه البته نظر شخصی من. از نظر فنی تا ادم پشت فرمون نشینه اصلا نمیتونه نظر بده.
جواد
۳ فروردین ۱۳۹۶من هم سوار سانتافه 2015 شدم هم راو4وچند روز پیشم سوار یه کولئوس شدم.
بنظرم از لحاظ کیفیت داخل راو 4 از همه بهتر بود البته یکم داشبوردش ارگونومی بدی داره ولی استفاده از چرم تو داشبورد. داخل ماشین رو لوکس تر کرده بود.
کولئوس نسبت به سانتافه داشبود با کیفیت تری داره ولی من اصلا خوشم نمیاد داخل ماشین همچین مانیتور بزرگی باشه البته تا حد زیادی داشبورد رو از ولوو کپی کردن .
به نظرم بهترین ارگونومی داشبور رو بین این سه تا ماشین سانتافه داره اما از نظر کیفیت از بقیه ضعیف تره هیچ چرمی تو داشبورد استفاده نشده بود وبه جاش از پلاستیک نرم استفاده کردن که ماشین رو ارزون قیمت نشون میده.
Mehdi
۳ فروردین ۱۳۹۶داخلش خیلی خیلی سادست همه چی تو ی مانیتور خلاصه شده،تعداد محدودی هستند تو بازار ایران طراحی داخلی خوبی دارند ک اونام قیمتاشون خیلی فضایی،اگ داخل سری ۵ نشسته باشید تازه میفهمید طراحی داخلی یعنی چی،این خیلی سادست،حتی دستگیره در و … راوفور از این نظر بهتره.
ali
۴ فروردین ۱۳۹۶کیا سورنتو جدید رو به این ترجیح میدم … طراحی داخلیشم خیلی از کولئوس بهتره… از لحاظ فنی هم از کولئوس سرتره…امکانات هم همچنین…
حامد
۴ فروردین ۱۳۹۶نگین خودرو توسط ایرتویا خریداری شده و قیمت 205میلیون رو براش زده بود..نسبت به نسل قبلی فقط فضای سرنشینان عقبش ی مقدار محدودتر شده وگرنه کلا پوست اندازی کرده.در کل میتونه با ایجاد شرایط فروش متنوع بازار خوبی پیدا کنه.
محسن
۱۳ فروردین ۱۳۹۶جالبه نسخه ی فول رو اگر با دلار 3800 هم حساب کنی میشه 165 بعد تو ایران باید 200 بابتش پول بدیم !! خیلی جالبه !
به ریال در میاریم و به دلار نمیدونم چقدی باید خرج کنیم !!