این نسل جدید رنو کپچر است، کراس اوور کوچک که مسئولیت بزرگی بر دوشش دارد. دلیل آنهم جایگزین شدن با نسل پیشینی است که به فروش بیش از ۱.۵ میلیون دستگاهی از زمان معرفی در سال ۲۰۱۲ تاکنون دست پیدا کرده است.
اما شاید با خود بگویید آن خودرو کار راحتی داشته است. کپچر پیشین جانشین مدل موداس در طیف خودروهای کوچک رنو قرار گرفته و به همراه نیسان جوک باعث شد بازی دیوانه وار کراس اوورها آغاز شود؛ بنابراین اگرچه نسل اول کپچر بازار خاص خود را در حدود ۷ سال گذشته داشته اما نسل جدید آن با حدود ۲۰ رقیب دستوپنجه نرم خواهد کرد.
بنابراین به منظور حفظ روند رو به رشد کپچر، دگرگونی کاملی موردنیاز بوده است. این خودروی فرانسوی هماکنون از پلتفرمی مشترک با جدیدترین نسل کلیو بهره برده و دارای تکنولوژی ها و طراحی متمایزی میباشد.
محبوبیت کپچر قبلی نشان می دهد که خریداران ظاهر آن را دوست داشته اند بنابراین جای تعجبی وجود ندارد که شباهتهایی بین دو خودرو وجود داشته باشد. هنوز هم لوگوی بزرگ رنو در دماغه وجود داشته و جلوپنجره بهطرف عقب کشیده شده است. بدنهی انحنادار کپچر نیز باعث شده رقبا کمی از مد افتاده به نظر آیند.
البته در بدنه جزئیات بیشتری دیده می شود. چراغهای جلو و عقب C شکل بصورت استاندارد از نوع LED بوده و جذابیت زیادی ایجاد کردهاند. این خودرو بزرگتر از قبل بوده به گونه ای که در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۱۱۰، ۱۹ و ۱۷ میلی متر رشد کرده است.
اما این به معنی از دست دادن ویژگیهای مثبت نسل قبل نیست. شخصیسازی هنوز هم یکی از نقاط قوت این شاسیبلند بوده و رنگ های متمایز برای سقف، آینه ها و فلاپ ها وجود دارد و خریداران میتوانند در کل ۹۰ ترکیب رنگی مختلف را انتخاب نمایند.
اگرچه شخصیسازی نقطه قوت کپچر است اما کابین تغییر کرده و داشبورد تقریبا از کلیو جدید گرفته شده و بنابراین کیفیت آن چند پله بالاتر رفته و آن را به رتبههای بالای کلاس نزدیک کرده است. پلاستیکهای نرم تقریبا تمام سطوح را پوشانده است.
در کل کابین خودرو محیطی هوشمند بوده و تحت تاثیر صفحه لمسی ۹.۳ اینچی مدل های فول قرار گرفته است. مدل های پایه دارای صفحهنمایش ۷ اینچی هستند که فاقد ناوبری بوده اما از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی میکند. پشت آمپرهای ۱۰ اینچی خودرو نیز دیجیتالی بوده و گرافیک تیز و عملکردی عالی دارند بنابراین هزینه کردن ۲۵۰ پوندی برای آن یک معامله خوب محسوب میشود.
فضای بخش عقب کابین بیشتر از نسل پیشین بوده و نیمکت عقبی هماکنون تا ۱۶۰ میلی متر به عقب میرود. اگرچه فضای بار ۵۳۶ لیتری خودرو عالی بوده اما باعث کاهش فضای پای عقب میشود. زمانی که صندلی را به حدی به عقب ببرید که افراد به راحتی بنشینند فضای بار ۴۲۲ لیتری خواهید داشت که آنهم خوب است. البته سیتروئن C3 ایرکراس همچنان خودروی جادارتری است.
برخلاف برخی رقبا، کپچر خودرویی سفت یا اسپورت نیست بلکه سیستم تعلیق نسبتا نرم آن سواری ریلکسی دارد. در پیچ ها تکان های زیادی وجود داشته اما خب پیشبینی پذیر میباشد. همچنین صدای پیشرانه و جاده نیز کمتر از قبل به گوش میرسد.
کم مصرف ترین پیشرانهها از نوع دیزلی هستند. این پیشرانههای ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری قدرت ۹۴ و ۱۱۳ اسبی داشته و مصرف سوخت آنها خیلی کمتر از نمونههای بنزینی است.
کمتوانترین پیشرانههای بنزینی و دیزلی تنها با گیربکس دستی همراه میشوند اما مدل قویتر بنزینی فقط با گیربکس اتوماتیک ارائه شده است. دو پیشرانهی دیگر با هر دو نوع گیربکس قابل سفارش هستند. گیربکس دستی کپچر بسیار خوب بوده و گیربکس اتوماتیک هم نرم است اما در هنگام شروع به حرکت کمی عصبی عمل میکند.
رنو به الکتریکی سازی محصولات خود بسیار اهمیت میدهد و در آوریل ۲۰۲۰ هم این خودرو را بهصورت پلاگین هیبریدی عرضه خواهد نمود. این مجموعه ترکیبی از پیشرانهی ۱.۶ لیتری بنزینی و واحدی الکتریکی با قدرت ترکیبی ۱۵۸ اسب بخاری و برد حدود ۵۰ کیلومتری است.
قیمت این خودرو هنوز نهایی نشده اما به نظر میرسد قیمت مدل پایه از ۱۷۵۹۵ پوند آغاز شود که حدود ۲ هزار پوند بیشتر از کلیو قابل مقایسه بوده اما با سئات آرونا SE مجهز به پیشرانه ی ۱ لیتری توربوی بنزینی که قویتر و کم مصرفتر است تقریبا در یک رده می باشد.
کپچر از تجهیزات زیادی برخوردار بوده به گونه ای که مدل های پایه دارای کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از مسیر و رینگهای ۱۷ اینچی هستند. مدل های Iconic حدود ۱۵۰۰ پوند گران تر بوده و از بدنهای دو رنگ، ناوبری، ورود بدون کلید، حسگرهای پارک عقب، شیشههای دودی و میله های سقف برخوردار هستند.
مدل S ادیشن ۱۵۰۰ پوند دیگر گران تر بوده و از صفحهنمایش بزرگتر ۹.۳ اینچی، شارژ بیسیم گوشی، دوربین دندهعقب، حسگرهای پارک جلو، پوشش چرم صندلیها و… سود میبرد. مدل S ادیشن گران ترین مدل کپچر بوده و قیمت ۲۴۷۹۵ پوندی خواهد داشت.
رنو یکی از معماران کلاس کراس اوورهای کامپکت بوده و نسل جدید کپچر هم ثابت میکند هنوز هم در جهتی درست قدم برمیدارد. این خودرو از هر جنبهای بهتر شده و شایستهی تکرار موفقیت فروش بالای نسل پیشین را دارد. بسیاری از رقبا حس سواری اسپورت تری دارند و برخی نیز جادارتر هستند اما از نظر راحتی، کیفیت کابین و تکنولوژی بکار رفته، خودروهای کمی می توانند به کپچر نزدیک شوند.
مشخصات رنو کپچر TCe 130 S Edition
- قیمت: 21795 پوندی (تخمینی)
- پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۳ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 128 اسب بخار/۲۴۰ نیوتون متر
- گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 10.۶ ثانیه
- حداکثر سرعت: 195 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 6.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
ADAK
۹ آبان ۱۳۹۸تلوزیون ایتالیا چند روز پیش تبلیغ اش را می کرد
12500 یورو
با 2000 یورو
پیش پرداخت :-(
(Saeed(peugeot
۹ آبان ۱۳۹۸خیلی بهتر و پخته تر شده این نسلش …..
ولی من به شخصه هنوزم ۲۰۰۸ جدید و زیبا تر میدونم …..هرچند که رقابت خیلی داغه با وجود فولکس t_cross
hamid
۹ آبان ۱۳۹۸طراحی و محل نمایشگرش افتضاحه ولی در مابقی موارد فوق العاده است
net
۹ آبان ۱۳۹۸خط ال ای دی زیر چراغهای جلو کولیوس و تالیسمان و کپچر خیلی بد هست و اگر بدون این خط ال ای دی بود خوب بود
فرزاد
۹ آبان ۱۳۹۸بسیار زیبا شده به نظر میرسه اتاقش بزرگتر شده
مسعود
۹ آبان ۱۳۹۸رنو کپچر ماشین فوق العاده اى است و تو اروپا یکى از پرفروش ترین ماشینها هستش . من اکثر فیلمهاش را تو یوتیوب دیدم. رنگ آبى آسمانى و آلبالویى اش خیلى زیبایى خاصى داره. ۸۵ درصد قطعاتش نسبت به نسل قبلى اش کلا عوض شده. سبک قرار دادن مانیتور به صورت عمودى خیلى خوبه و داشتن مانیتور براى خودروهاى امروزى به جهت مسیریابى یک امر ضرورى است و رقیب خوبى براى پژو ۲۰۰۸ و فولکس تى راک محسوب میشود. فکر کنم فروش فوق العاده اى را بتونه تجربه کنه.
یونس
۱۰ آبان ۱۳۹۸سلام حدودا ۲ ساله که کپچر ۲۰۱۷ دارم و راضی هستم
سپیده
۱۰ آبان ۱۳۹۸من عاشق این ماشین بودم اما وقتی گرفتیم متوجه شدیم بی نهایت اتاق ماشین با دست اندازها درگیره و ایران هم که پر از چاله و چوله… خیلی دست انداز رو احساس خواهید کرد
رامتین
۱۰ آبان ۱۳۹۸من خودم اصلا علاقه ای به کلاس خودروهای هاچ بک بلند (که بعضیها میگن کراس اور) در حالت ساب کامپکت، ندارم. در واقع شما پژو208 را کمی صرفا بلندتر کنی میرسی به 2008! خب همون 208 را سوار شی که بهتره. یا پولو را قدبلند کنی میشه troc. با این وجود در این کلاس، فولکس troc نسخه R با قدرت 300 اسب، چیز دیگریه و فکر کنم اصلا نشه باهاش رانندگی کرد، چون بشدت قویه!!