رنو کپچر مدلی بر اساس کلیو هاچبک است و برای برخی شاید حتی ظاهر بسیار بهتری داشته باشد. البته ظاهر این خودرو تا حدّی فریبنده است. باید به خاطر داشت که کپچر به صورت دیفرانسیل چهار چرخ متحرک ارائه نشده است. در همین حال، مهمترین مزیّتش نسبت به کلیو، ارتفاع بالاتر رانندگی و فضای بهتر و راحتتر داخل کابین است. قیمت کپچر از کلیو بالاتر است و باید هم کار کیفیت بهتری از خود نشان دهد. در عینحال، کپچر یکی از ارزانترین خودروها در نوع خود است.
فضای داخلی
کپچر کاملاً یک مدل جمعوجور است. طول آن ۴/۱ متر، ارتفاع آن ۱/۵۳ متر است و یک فاصله مناسب ۲۰۰ میلیمتری با زمین دارد. با یک فضای داخلی آراسته و یک ترکیب طراحی انعطافپذیر روبرو هستیم. افراد بلندقدی که در صندلیهای عقب مینشینند حتماً آرزو میکنند که اندکی بیشتر فضا برای زانوهای خود داشته باشند. ولی در همین حال، در کپچر به اندازه کافی فضا وجود دارد که به یک بزرگسال با قد متوسط اجازه میدهد که بدون احساس خفگی در پشت یک راننده ۱۸۰ سانتیمتری در صندلی عقب بنشیند. به علاوه صندلیهای عقب میتوانند به راحتی کالسکههای بچه را در خود جای دهند. در همین حال، فضای درنظر گرفته برای صندلیهای عقب امکان افزایش فضای حمل وسایل را فراهم آورده است.
در صندوق عقب، با استفاده از یک کف تنظیمشونده، تطبیقپذیری بیشتری فراهم شده است؛ جای که شما میتوانید فضا را به دو قسمت تقسیم کرده و با بالا بردن سطح کف، اجسام سنگین راه به راحتی جابجا کنید. با این حال، شرایط برای قرار دادن وسایل در داخل کابین اندکی ناامید کننده است و جعبه داشبورد بسیار کوچک استفاده شده است.
راحتی
در سرعت زیاد، اندکی ناپایداری مشاهده میشود؛ ولی در همین حال، نسبت به بسیاری از خودروهای کوچک آرامش و سکوت بیشتری حکمفرماست. صندلیهای کپچر کاملاً نرم هستند. در نتیجه، در ابتدا احساس راحتی خواهید کرد؛ ولی در مسافرتهای طولانی، احتمالاً تکیهگاه مناسبی نخواهند بود. با این که خودرو در مسیرهای ناهموار، کمی ناپایدار نشان میدهد، ولی شرایط سواری وضعیت چندان بدی ندارد و سیستم تعلیق در پستی و بلندیهای خیابانهای شهر بسیار خوب عمل میکند.
هنگام سرعت، کمی نویز باد در داخل کابین شنیده میشود؛ ولی اگر کپچر را با یک نیسان جوک یا اشکودا یتی مقایسه کنیم، شرایط بسیار ساکتتری دارد.
طراحی داشبورد
در مدلهای با قیمت بالاتر کپچر، کنترلهای از رابط کاربری بهتری برخوردارند. امّا کپچرهای ارزانقیمتتر شرایط پر از زحمتی از این لحاظ دارند. در همین حال، مدلهای «دینامیک»، یک سیستم کنترل با صفحهنمایش لمسی دارند که کار را بسیار آسانتر میکند؛ چرا که دارای سرعت واکنش لمسی بالایی است. تنها عیبی که این سیستم دارد، طراحی کلیدهای صفحهای آن است که بسیار نزدیک به یکدیگر قرار گرفتهاند و همین موضوع احتمالاً در فشردن کلیدها در خلال رانندگی مشکل ایجاد کند.
مواد پلاستیکی به کار رفته در کپچر، اندکی حس سختی و ارزانقیمت بودن القا میکنند؛ ولی در همین حال، کنترلهای چرخشی سیستم تهویه، شرایط فریبندهای دارند.
رانندگی آسان
هنگام نشستن بر صندلی راننده، هم دید مناسبی از جلوی خودرو وجود دارد و هم موتورها برای ایجاد پیشرانه آماده هستند. فرمان کپچر در شهر بسیار سبک است؛ ولی در همین حال، اگر اشکودا یتی را درنظر بگیریم، این خودرو به خاطر دقت بیشتر پدالها و شیفت دندهها نسبت به کپچر، شرایط رانندگی راحتتری داشته باشد. همچنین در یتی، نمای بهتری از عقب در دسترس قرار میگیرد و این موضوع در پارکینگ کمک زیادی میکند. با این حال، نقطه کور کپچر چندان بزرگ نیست و بالا رفتن ارتفاع رانندگی نیز موجب بهتر شدن شرایط دید راننده در جلو شده است.
از لحاظ پیشرانه، حتی اگر ضعیفترین موتور انتخاب شود که یک موتور توربوی ۲ لیتری بنزینی است، قدرت لازم برای حرکت کپچر با یک خانواده کاملاً فراهم است. با این حال، اگر به دنبال یک قدرت بیشتر هستید، میتوانید از موتور توربوی ۱/۲ لیتری بنزینی یا موتور دیزل ۱/۵ لیتری استفاده کنید. یک سیستم گیربکس اتوماتیک به صورت استاندارد همراه با موتور قدرتمندتر بنزینی ارائه میشود و برای موتور دیزلی نیز به صورت یک آپشن درنظر گرفته شده است. این گیربکس از نوع ۶ سرعته دو کلاجه EDC است.
لذت رانندگی
کپچر لزوماً یک خودرو با هیجان زیاد در رانندگی نیست، ولی در جایگاه خودش لذت مناسبی از رانندگی در اختیار قرار میدهد. شاید حتی در اشکودا یتی نیز شاهد لذت بیشتری از رانندگی باشید؛ ولی در همین حال، در کپچر شرایط ایمنی و قابل پیشبینی در کنترل شما قرار دارد.
مدل کپچری که از موتور دیزل استفاده میکند، با ۹۰ اسببخار قدرت، ۱۲/۶ ثانیه طول میکشد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. موتورهای بنزینی ۰/۹ و ۱/۲ لیتری هر دو قدرتی به ترتیب برابر ۹۰ و ۱۱۶ اسببخار دارند که ۰ تا ۱۰۰ آنها نیز به ترتیب ۱۳ و ۱۰/۹ ثانیه طول میکشد.
قابلیت اطمینان
ضمانتنامه و پوشش تعمیراتی تا ۴ سال ادامه دارد. البته ذکر این نکته لازم است که به طور کلی، رنو در مطالعات رضایت مشتری جی دی پاور شرایط چندان مناسبی ندارد و در مطالعه سال ۲۰۱۳ این مؤسسه، از نظر رضایت مشتری، در رتبه نوزدهم از ۲۷ خودروساز قرار گرفته است. در همین حال، عمر مدل کپچر برای شرکت در مطالعه به حدّ کافی نبوده است.
ضمانتنامه چهار سال کپچر، ۱۰۰ هزار مایل را پوشش میدهد. این در حلی است که نیسان و جوک تنها ۳ سال یا ۶۰ هزار مایل را پوشش میدهند.
مصرف سوخت
کپچر نسبت به بسیاری از مدلهای همردهاش، مصرف سوخت بهینهتری دارد. کپچر با موتور دیزل، در تستهای رسمی، مصرف سوخت ۳/۱۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را نشان داده است. البته مصرف سوخت در دنیای واقعی ۴/۲۸ لیتر است که بسیار واقعگرایانهتر است که این مصرف باز هم از معادلهای آن در نیسان جوک یا اشکودا یتی کمتر است.
به همین ترتیب، مدلهای با موتور بنزینی وضعیت بهتری در مصرف سوخت نسبت به رقبا دارند. هر دو موتور ارائه شده برای رنو کپچر، دارای متوسط مصرف سوخت ۴/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در تستهای رسمی هستند.
مقرون به صرفه
رنو کپچر نسبت به همتایانش قیمت کمتری دارد و هزینههای نگهداری آن نیز در سطح پایینتری قرار میگیرد. قیمتگذاری کپچر از بسیاری ۴×۴ ها، شامل نیسان جوک و اشکودا یتی کمتر است و در همین حال، کاهش قیمت کمتری، پس از چند سال استفاده خواهد داشت.
اگر در هنگام خرید کپچر از گزینه طرح اقتصادی رنو استفاده کنید، برای مدت یک سال یا ۴۸ هزار مایل (هر کدام که زودتر اتفاق بیفتند) میتوانید از سرویس رایگان استفاده کنید. اگر هم تمایلی به این کار ندارید، میتوانی یک سرویس چهار ساله با قیمت ثابت ۳۰۰ پوند تهیه کنید.
ایمنی
کپچر احتمالاً شرایط مناسبی در یک تصادف دارد. در رنو کپچر، ۶ کیسه هوا استفاده شده که ۲ تای آن در طول کابین و در سطح پنجره حرکت خواهند کرد. همین موضوع به کپچر کمک کرده تا از تست تصادف مستقل بدنه Euro NCAP، پنج ستاره دریافت کند. البته از این حقیقت که اشکودا یتی ۷ کیسه هوا دارد و عملکرد بهتری در تست محافظت از سرنشین بزرگسال نشان داده نباید بگذریم. در همین حال، نتیجه تست ایمنی مراقبت از بچهها و عابران پیاده برای کپچر بالاتر است. رنو همچنین از لحاظ سیستم الکترونیکی تأثیرگذار بر نیروی ترمز و پایدا با اشکودا برابری میکند.
تجهیزات استاندارد
اگر ارزانترین کپچر را با عنوان «اکسپرشن» انتخاب کنید، تجهیزات استانداردی مانند چرخهای آلومینیومی، اتصال بلوتوث هندفری برای گوشی موبایل و یک درگاه USB برای ارتباط آیپاد به سیستم استریو در اختیار خواهید داشت.
در همین حال، توصیه میشود انتخاب خود را به «اکسپرشن پلاس» ارتقا دهید. در این حالت، مواردی مانند سیستم تنظیم هوا و رنگآمیزی پنل و دستگیره درها مطابق رنگ بدنه به کپچر اضافه میشوند.
در نسخه «دینامیک MediaNav» نیز تجهیزاتی مانند سیستم راهبری با نمایشگر لمسی، یک سیستم صوتی پرسرعت و برخی طراحیهای هوشمندانه داخل کابین در دسترس قرار میگیرند. در همین حال، مدل دینامیک S MediaNav دارای حسگرهای عقب پارکینگ و یک سیستم تنظیم هوای داخل کابین هوشمند است.
نظر نهایی
رنو کپچر در مقایسه با اشکودا یتی، دارای کلاس و هیجان رانندگی پایینتری است؛ با این حال، قیمت آن به اندازه قابلتوجهی ارزانتر است (شروع قیمت از ۱۹۹۸۶ دلار برای مدل اکسپرشن) و هزینههای مالکیت آن نیز در سطح پایینتری قرار میگیرند. به علاوه، کابین کپچر دارای محیط آرامتر و راحتتری در داخل کابین است. همینطور بسیاری از تریمهای آن، دارای تجهیزات مناسب زیادی هستند.
علی
۲۵ مهر ۱۳۹۳برای کشور های اروپایی یک ماشین خوب با این سطح قیمت و امکانات است .
اما برای ایران که با قیمتی حدود۱۲۰_۱۳۰میلیون در میاد من نمیپسندم.و زیاد حرفی برای گفتن نداره.چون رنو داستر خودش الان فروش خوبی نداشته چه برسه به این.
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳خیلی خوشگله خوشم اومد از طراحیش
مک میسل
۲۵ مهر ۱۳۹۳از نظر طراحی هیچ کم و کسری نداره!
مک میسل
۲۵ مهر ۱۳۹۳از نظر طراحی هیچ کم و کسری نداره!
هم طراحی بیرونش خوشگله هم داخل!
فریبنده است!!!!
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳ممنون ازآقای انیس حسینی
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۶ مهر ۱۳۹۳Renault = French Volks Wagen
tadano
۲۵ مهر ۱۳۹۳برادر اژدها مبارکه کامنتات داره به سال تولدت نزدیک میشه.
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳ممنون tadano جان من هم به خاطر این که به فکر منی عکستو گزاشتم روآواتارم.
matin
۲۵ مهر ۱۳۹۳آریان موتور هم از 30 مهر اوتلندر رو پیش فروش می کنه لطفا پوشش دهید
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳90 و 106 اسب بخار خیلی کمن.یه توربو میزاشتی روش میمردی رنو!!!!!!!
مک میسل
۲۵ مهر ۱۳۹۳اگر مثلا موتور1.5لیتری توربو با130 اسب بخار بود بهتر نمیشد؟
90 اسب خیلی کمه!
ولی مصرف سوختشم پایینه!
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۶ مهر ۱۳۹۳اسب بخار مهم نیس…استفاده از اونه که مهمه…فولکس واگن XL1 رو که یادتونه؟!
راستی نیما من الان نکاه میکنم کامنتای تو از مکی هم بیشتر شده…یه ذره یواش تر بابا!!!
فرامرز
۲۵ مهر ۱۳۹۳داستر رنو نیست! ما بج رنو رو میچسبونیم بهش. البته خود رنو هم با این همه سابقه از قافله عقب مونده
محصولات داچیا در بهترین حالت باید با خودروهای چینی مقایسه بشن.
REZA....JUSTFRANCE....JUSTRENAULT
۲۵ مهر ۱۳۹۳میشه گفت این ژیگول شده ی داستره ولی ازون کوچیکتره و تک دف ! در ضمن کودوم پولی که ما واسه ماشین میدیم واقعیه که این واقعی باشه !
saeed.shariati
۲۵ مهر ۱۳۹۳اگه با رنج قیمتی۱۲۰تومن باشه
سخته بین این و ولستر و الفا جولیتا یکی رو انتخاب کنی
ولستر از این خوشگل تره
الفا هم لزت رانندگیش بیشتره
ولی این هم بلند تره هم طراحی داخلی و بیرونیش فانتزی تره و از اون دوتا جادار ت
مک میسل
۲۵ مهر ۱۳۹۳من ولستر رو انتخاب میکردم چون به نظر من خوشگلترین ماشین تو ایرانه ولستر!
فرهاد
۲۵ مهر ۱۳۹۳جولیتا که خیلی بهتره
هم طراحی هم فنی هم توربو داره
Alpha
۲۵ مهر ۱۳۹۳این 3 تا ماشین چه ربطی به هم دارن ؟
محمدرضا
۲۹ شهریور ۱۳۹۴بنظر من با این قیمت سانگ یانگ خیلی حرف برای گفتن داره.
asadi
۲۵ مهر ۱۳۹۳جلوش زشته ولی در کل خوبه مثل مصرف سوختش
مسعود
۲۵ مهر ۱۳۹۳تمام مشکل رنو آرمش هست و بس!!!
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳موافقم مسعود لوزی یم ضایع هست
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳فکر کنم از این ماشین ایرانخودرو رونمایی کرد که تولیدش میکنه
مک میسل
۲۵ مهر ۱۳۹۳نه فکر میکنم اون رنو کلیو بود دراگون،نه؟
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳کلیو نبود.ایران ماشین کوپه مونتاژ میکنه آخه مکی؟؟؟
مک میسل
۲۵ مهر ۱۳۹۳نمیدونم والا!یه تحقیق میکنم بهت میگم.
فرهاد
۲۵ مهر ۱۳۹۳هم کلیو هم این قراره قطعاتش وارد بشن و ایران خودرو
مونتاژ کنه.اگه استقبال ازشون خوب باشه میرن تو کار تولید
مک میسل
۲۵ مهر ۱۳۹۳اره راست میگه هم این بود هم کلیو منتها این با قیمت120تومن و کلیو با قیمت80تومن
سعید
۲۵ مهر ۱۳۹۳اخبار دیروز گفت تو نمایشگاه ایران خودروی تبریز رونمایی شد و قراره تا 6 ماه آینده به مشتریان تحویل داده شه
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳اسدی مصرف سوختش با 90 اسب بخار باید هم خوب باشه مثل 918 887 اسب بخار نیست که فقط 4 تا بسوزونه!!!!!
مصطفی
۲۵ مهر ۱۳۹۳آدم از قیافش توقع یه کابین شکل سفینه ی فضایی داره.
مک میسل
۲۵ مهر ۱۳۹۳از جناب اقای انیس حسینی نهایت تشکر را دارم و از ایشون خواهش میکنم که در پدال کامنت داده و در بحث های ما همونطور که مصطفی گفت شرکت کنند…
DRAGONBORN
۲۶ مهر ۱۳۹۳زیادنباید ازش انتظار داشت
مصطفی
۲۵ مهر ۱۳۹۳آقای انیس حسینی خیلی ممنون…اگر امکان داره شما هم کامنت بدید…ما خیلی خوشحال می شیم تو بحث هامون شرکت داشته باشید.
CAPITALIST
۲۵ مهر ۱۳۹۳آره میخواهیم شما هم تو بحث ها شرکت کنید.
Just germany...
۲۵ مهر ۱۳۹۳قیافش بد نیست،ولی خوشگلی هم نداره
داخلش زشته
رسول
۲۵ مهر ۱۳۹۳پزو رنو بزار برن به جهنم
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳رسول درسته فرانسوی ها به ایران خیانت کردن از خون آلوده به ویروس ایدز تا قطعات آشغال به ما دادن و کلا ملت ایران رو حسابی تحقیر کردن.ولی از سرمایه گذاریشون بدم نمیاد بهتره بیان
مک میسل
۲۵ مهر ۱۳۹۳فرانسوی های یک خیانتی به ما کردن که نگو و نپرس،حالا وقتش رسیده که ما به اونها خیانت کنیم و برایشان شرط و شروط بگذاریم.
Just germany...
۲۵ مهر ۱۳۹۳وقتشه پرایدو رنگ کنیم به جا اس کلاس بفروشیم بهشون
مک میسل
۲۵ مهر ۱۳۹۳اره همینطوره…
ولی به نظرم پراید زیادیشونه….
اردی رو بهشون بدیم بهتر نیست؟؟؟؟؟موتور پیکان50سال پیش با شاسی20سال پیش خودشون…
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳فکر کنم زیاد ازش استقبال بشه.من واقعا از طرحش خوشم اومد درسته یکم طراحی ناپخته ای داره ولی اسپورت بودن چاشنی شده براش و جوونها هم خوششون میاد از این ماشین
مک میسل
۲۵ مهر ۱۳۹۳طراحی داخلیش عالیه…
طراحی بیرونشم خوبه منتها بهتر از این هم جا داشت.
تنها نقطه ضعفش،کم حجم بودن موتور و قدرت موتور کمه.
sunmartin
۲۵ مهر ۱۳۹۳با قیمت 120 ملیونی خرید کیا سراتو 2015 نیوفیس با صد در صد آپشن های بیشتر از قبیل شیفتر دوبل و گرم کن سرد کن و کول باکس و عمر مفید بسیار بیشتر به نقل از تست های بین المللی
میلاد
۲۵ مهر ۱۳۹۳خوبیاشو که خوب توی متن نوشته.دست نویسنده درد نکنه.
اما اون جوری که من توی کپچر اونرز کلاب خوندم این ماشین یه سری مشکلات کیفیتی داره که بعضیاشون از قول صاحبای ماشین به ترتیب زیر هستند:
1- توی بارون شدید از درب عقب ماشینم آب نفوذ کرده به داخل ماشین.
2- توی تغییر دمای زیاد (هوای گرم) دربای جلو توی باز و بسته شدن سر و صدا می کنند.
3- نشان دهنده ی مصرف سوخت توی کپچر دیزل روی 29.9 MPG گیر می کنه.(این مشکل رو خیلی بهش اشاره می کنند)
4- پرف پاک کن سمت راننده توی هر حرکتی (تند یا آهسته) صدای اعصاب خرد کنی تولید می کنه.
5-سیستم Start-Stop همیشه کار نمی کنه!
و…میتونید این جا بخونید:http://www.capturownersclub.co.uk/forum/faults-problems_forum8_page1.html
یه چیز عجیب هم که توی این رنو توجه منو به خودش جلب کرده اینه که رنو یه گیربکس دو کلاچه برای این ماشین طراحی کرده ولی ظاهرا این گیربکس OverDrive نداره!
یه سوال هم برام پیش اومده این که این موتور 1.2 لیتر رو نیسان هم روی پولسار می ذاره(با قدرت بهتر).خواستم بدونم کدوم یکی از رنو و نیسان این موتور رو طراحی کردند؟
Ahmad..F12
۲۸ مهر ۱۳۹۳میلاد جان کلاً موتور خودروهای کوچیک شهری شرکت های مرسدس بنز، رنو و نیسان با همکاری هم ساخته میشن
رضا
۲۵ مهر ۱۳۹۳ای کاش تویوتا بجای رنو و پژو تو ایران بود ،قیمتش تو ایران نمیصرفه میشه بجاش اسپورتیج کم کارکرد یا سوناتا و مزدا 3 خرید که خیلی از این بهتره ،کاش رنو و پژو هیچوقت تو ایران برنمی گشتند
عباس
۲۵ مهر ۱۳۹۳دو مدلی رنو که ویران خودرو رونمایی کرده!به صورت واسته از امارات وارد شده!معلوم نیست رنو بخواد توی ایران منتاژش کنه!فعلا فرغون ساز ها به وارد کننده بزرگ خودرو تبدیل شدن!جالبه که به اشتغال داخل که این همه میگفتن که باید تعرفه واردات بالا ببرن،که از تولید ملی حمایت بشه،ضرری نمیرسونه!!!
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳آقای انیس حسینی لطفا تو بحث های پدال شرکت کنید.خوشحال میشیم باهاتون هم کلام بشیم
لاکی استریک
۲۵ مهر ۱۳۹۳با ۱۹ هزار دلار راحت یه مزدا۳ میگیرم حالشو میبرم
پوری پوریا!
۲۵ مهر ۱۳۹۳ماشین خوش رنگ و لعابی هست! رنو ماشین های اقتصادی وسخت جون تولید میکنه.
Ahmad..F12
۲۵ مهر ۱۳۹۳انیس جان ممنون
کپچر خودروی جالبیه
امکانات خوبی هم ار مقابل قیمتش داره
طراحیش هم کاملاً به روز و قابل قبوله
مصرف سوخت 4.7 هم بسیار عالیه
موتورش اگر قویتر میبود دیگه ایرادی برش وارد نبود
پوری پوریا!
۲۶ مهر ۱۳۹۳کلا همه خودرو هایی که رنو تولید میکنه اقتصادی و مناسب و سخت جان هستند.
parseh net30
۲۵ مهر ۱۳۹۳هرچی آشغاله میاد ایران
مک میسل
۲۵ مهر ۱۳۹۳این الان اشغاله به نظر شما؟
sunmartin
۲۵ مهر ۱۳۹۳دوستان عزیز و کاربران گرامی همانطور که اطلاع دارید خودروهای فرانسوی از قبیل رنو و پژو سیتروئن به استهلاک زیاد مهندسی پیچیده و غیر ضروری و کیفیت نه چندان بالا مشهور هستند حتی در بر نامه تاپ گیر جرمی میگفت نمیدونم دلیل این پیچیدگی باز کردن یک لامپ رنو و در مدل های ایران ( مگان )چی میتونه باشه ، در واقع طراحی اونها هم زیاد خارق العاده نیست و خیلی معمولی طراحی میشن در بین خودروهای فرانسوی پژو 308 و 208خوش درخشیدند و استایل زیبا و موتور پر بازدهی داشتند اما این دو خودرو که توسط “ویران خودرو” قراره از واسطه ( دلالان شریف )خریداری و به بازار عرضه بشه اون چیزی نیست که از این قیمت انتظار میرفت یک خودروی کاملا معمولی با کیفیت متوسط ، بعد از سی و اندی حمایت مطلق و بستن مبادی ورودی ، تعرفه های زیاد ، تبصره 13 ، و هزاران قانون دست و پا گیر دیگه ویران خودرو و سایه بان به شرکت های دست چندم مونتآژ کاری با قطعات و تولیدات چینی تبدیل شدن و در بهترین حالت به وارد کننده خودرو..
Esi
۲۶ مهر ۱۳۹۳دوست عزیز اشتباه میکنی حداقل در مورد کلیو که یکی از محبوبترین هاچبکهای دنیاست (اگه نگم محبوبترین) و فروش بسیار خوبی هم تو اروپا داره حرف شما صحیح نیست در ضمن درسته که تو دنیای امروزاینها خودروهای کاملاً معمولی حساب میشند ولی باید گفته که خودروهای بهتر و لوکستر رو که نمیتونه ایران خودرو بیاره چون به قدری قیمتشون بالا میره که شاید فقط یک درصد مردم ایران توانایی خرید اونها رو داشته باشند
مهران
۲۶ مهر ۱۳۹۳جناب سن مارتین عزیز من گاهی نظرات شما در این سایت رو اتفاقی خوندم.اینکه یکی با اطلاعات بیاد و نظراتشو بیان کنه خب اتفاق خوشایندی است اما جسارتا چند نکته رو لازم دیدم مطرح کنم.
اظهار نظر از جانب یک متخصص باید کارشناسی و غیر سلیقه ای باشه و هر حرفش مدرک و مرجع داشته باشه.
دیگه اینکه همیشه از نظراتتان یک منفی گرایی به مشام می رسه که جدا خوشایند نیست حتا زمانی که لازم است نسبت به یک موضوع نظر منفی بدین بهتره با یک حس مثبت اونو بیان کنید.
دیگه اینکه اظهار نظر در مورد استایل ( طراحی ظاهری) خیلی حساس و پیچیده و بدون مدرک هستش که بهتره اونو به متخصصین واگزار کنی یا حد اقل از یک منبع نقل کنی یا اینکه بگی نظر شخصی خودمه
در کل هرچه نظرات بدور از تعصبات شخصی و با در نظر گرفتن منطق باشه برای خواننده خوشایند تره.
ممنون از اینکه همیشه نظراتت رو می نویسی.
REZA . JUST HYUNDAI
۲۵ مهر ۱۳۹۳ماشین فرانسوی فقط سیترون
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳مخصوصا C5
mohammad
۲۵ مهر ۱۳۹۳این رنو کپچر هم به نظر ماشین بدی نمیاد ایتطور که این خانم خارجی راجب ماشین توضیح داد باید ماشین جالبی باشه این رنو کپچر! قیمتش چنده! کسی میدونه!؟
وحید
۲۵ مهر ۱۳۹۳کلا ماشین های رنو تو سرعتای بالا خوب عمل نمیکنن از لحاظ تعادل و صدای داخل کابین. ال90 و مگان و حالا کپچر
محمد
۱۳ دی ۱۳۹۳پدر جان اندازه پول اشکنه میدن شما لتیتود رنو رو یک بار اگه پیدا کردی امتحان کن بعد مطمئن هستم نظرت عوض میشه
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳پلاک ملی هم هست
e36
۲۶ مهر ۱۳۹۳اصلا خودروی فرانسوی در حد نیست!
سوناتا وای اف
۱۵ اسفند ۱۳۹۳واقعان خیلی ضعیفه خیلی بی رخته شتاب هم که نداره واقعا یه فاجعه هس واسه رنو 13 ثانیه هم شد شتاب؟؟؟؟ادمو دق میده من به این یه قرون هم نمیدم
فرید
۲۰ آذر ۱۳۹۳واردات رنوکپچر هم مثل پژو407 وسوزوکی کیزاشی وسیتروئنc5 که توسط شرکت های خودروسازداخلی واردشدبه دلیل سیاست های غلط فروش وقیمت بالاباشکست مواجه خواهدشد.
فرهاد
۲۰ بهمن ۱۳۹۳ای کاش رنو 5 نسل سوم هم تولید بشه.
4MATIC
۲۷ بهمن ۱۳۹۳توایرانم می خواد بیاد
حسین
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴رنو محصولاتش کم استهلاکه و دیر پایه آدمو به تعمیرگاه میکشونه به شرطی که داخلی سازی روش صورت نگیره
وگرنه اگر قراره گردگیر پلوس ایرانی روش بندازن که هی زارت و زورت خراب شه که دیگه فاجعه
تو ال 90 که اگه گردگیر پلوس پاره شد تمام واسکازین گیرباکس خالی میشه و گیرباکس خورد میگنه
حالا حساب کن ایران فرغون بیاد داخلی سازی کنه
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
amir
۱۰ خرداد ۱۳۹۴یه نگاهی به مصرف سوختش توی سایت ایران خودرو کنین
سوخت بیرون از شهر رو بیشتر از داخل شهر نوشتن
سوخت ترکیبی هم از هر دو تا کمتر
نیومده اطلاعات غلط دارن میدن
بهنام
۱۱ خرداد ۱۳۹۴بیاین واقع بین باشیم این خودرو تا الان تو ایران نیومده کسی هم سوارش نشده…یه خوبی که داره اینکه ایران خودرو وارد می کنه کامپیوتر ماشین با توجه به آب و هوای ایران برنامه ریزی شده که خودش خیلی عالیه چون اکثر ماشین های دیگه به سفارش کشور های دیگه س بعد بهتره بریم تو سایت های خارجی اطلاعات بگیریم که اکثرا از این خودرو راضی اند قیمتشم که ۹۸ تونه خیلی خوبه قطعاتشم با توجه به گستردگی شبکه ایران خودرو جای نگرانی نیست
محمد
۱۵ خرداد ۱۳۹۴من میخوام یه ماشین بگیرم برا سفر حال کنم با هاش میرم سفر موندم چه ماشینی بردارم اصن گیج شدم
سیستان بلوچستان
۱۵ خرداد ۱۳۹۴اینا همشون اشغاله با صدمیلیون میشه یه تویوتا هایلوکس تمیز بخری و بدونی ماشین چیه قدرت چیه