کانسپت آلپاین ویژن که توسط رنو در موتورشو ژنو معرفی شد یک پوستهی توخالی نیست. رنو قول داده که این خودرو یکی از زیباترین خودروهایی خواهد بود که از فرانسه به جهانیان معرفی میگردد. حال ما فرصتی عالی داریم تا صدای این خودرو را بشنویم، تجربهاش کنیم و در صندلی سرنشین جلو قرار بگیریم.
طراحان رنو نیمنگاهی به آلپاین A110 اصلی داشتهاند؛ اما چهار چراغ جلو، شیشهی عقب خمیده و برخی جزئیات دیگر به وضوح نشاندهندهی مدل ۱۹۶۲ هستند. خودروی جدید چیزی بیش از احیای مجدد است. آلپاین ویژن عریضتر بوده که فضای بیشتری را در زیر سقف کوتاه ایجاد میکند. کابین خودرو همچنین جزئیات بینظیر زیادی دارد. این خودرو از صفحهنمایش TFT بزرگی در جلوی راننده استفاده میکند و همچنین پدال شیفترهای بزرگی برای کنترل گیربکس دوکلاچه ی خودرو در پشت غربیلک فرمان تعبیه شدهاند. پشت راننده پیشرانهی ۴ سیلندر توربویی قرار گرفته که حدود ۲۷۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و آلپاین ویژن با این قدرت میتواند در مدتزمان ۴.۵ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. فرانسویها قطعاً آمادهی ارائهی ارقام جدید تا زمان تولید نهایی خودرو نیستند و جزئیات زیادی را بهصورت راز نگه داشتهاند.این خودرو بهطور شگفتآوری پیچهای ۹۰ درجه را سریع و نرم طی میکند. طنین بمِ سیستم اگزوز بسیار جلبتوجه میکند و هر عشق خودرویی را به راندن این خودرو ترغیب مینماید. هنوز جای کار زیادی وجود دارد و این یک پیشنمایش از نسخهی نهایی است. این کانسپت حس سبکی ویژهای دارد و باید هم همینطور باشد. وزن خودرو حدود ۱۲۰۰ کیلوگرم است. آیا آلومینیوم بهطور گسترده در خودرو استفاده شده است؟ مدیر اصلی آلپاین اینگونه توضیح میدهد:
ما در حال طی فرایندی هستیم تا تیم طراحی ویژهای را برای سبک کردن خودروها تشکیل دهیم و این تیم در آینده همهی مدلها را پشتیبانی خواهد کرد.
فاکتور کلیدی در این میان ایجاد توازنی معقول بین هزینههای تولید و قیمت نهایی است. برخی فکر میکردند که آلپاین دوباره متولد شده حدود ۷۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت اما احتمالاً این تفکر خوشبینانه بوده است زیرا مدیر آلپاین میگوید که:
این خودرو قطعاً ارزان نخواهد بود.
اولین مدلها برای فروش در اواسط سال آینده حاضر خواهند شد و این مدیر بلندپایهی آلپاین امکان تولید یک شاسیبلند را رد نمیکند.
این خودرو اولین شانس مجدد آلپاین است و قطعاً موجب جلبتوجه ما شده است. مفهوم وزن کم، سواری فرز و چابک و تاریخچهی کمپانی میتواند موفقیت این مدل را تضمین کند. البته در این میان رنو باید توازنی بین خاص بودن و قابلابتیاع بودن را فراهم نماید.
قیمت: ۷۲ هزار دلار (تخمینی)
پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربو
قدرت: ۲۷۰ اسب بخار (تخمینی)
گیربکس: دوکلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۴.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت (تخمینی)
منبع: autoexpress
علي
۱۱ خرداد ۱۳۹۵یا خدا . عقب آئودی ، جلوش با کنسول وسط داشبورد پورشه ، اسمشم که رنو . فکر کنم شرکت پورشه به احترام اتحادیه چیزی نگه. ولی فرانسویها هم قدرت تولید علم بالایی دارن.ضمنا دوستان ی سوال جریان چیه همه دارن میرن تو سبک و سیاق آلمانی طراحی تولید کنن؟!!!
نوید جهرمی
۱۱ خرداد ۱۳۹۵روند کلی نیست. بعضی طراحی ها به سمت شرقی فته.بعضیام به این سمت. طرح ساده و با صلابت و وقار از مشخصه های طرح های آلمانیه. در حالی که میبینیم بنز و ب ام و رویه شون رو عوض کردن. حتی یکی از انتقاداتی که به طرح های بنز در دونسل اخیر میشه اینه که رنگ و بوی شرقی گرفته.
رنو زبان طراحی خاص خودشو داره و مثل دیگر بزرگان رویه ی خودشو دنبال می کنه.طرح های رنو بالاخص در نسل های قبل با وجودی که زیباخوانده نمیشدن اما انتقاد کردن ازشون برای کارشناسان کار سختی بود.به نوعی متخصصانه طراحی می کرده اند. طرح های امروزیشون بعد از تالیزمان با زیبایی بیشتری همراه شده اما ویروس تشابه بین مدل ها به جون این کمپانی هم افتاده.
شاید یکی از دلایل این طراحی ها (که گفتین آمانی شده) آکادمی ها و دانشگاه هایی هستن که طراحان رو تربیت می کنند. نقش سرچشمه رو نمیشه نادیده گرفت. دلیل بعدی هم میتونه تغییر ذائقه ی بازار و یا ساختن این ذائقه هست.
به هر حال به طور کلی قضاوت کردن سخته و بهتره موردی و سگمنتی بررسی کنیم.
رامتین
۱۱ خرداد ۱۳۹۵مثلا این حرف که زدی چی؟؟؟
عزیز رنو فوق العادست. همین و بس. ایرانیها فقط بلدن بگن چی شبیه چیه!
ROHAM
۱۲ خرداد ۱۳۹۵چرا بعضی دوست دارن الکی جهت بدن به همه چی جهت بدن !!!
این دوستان اگه زمان طراحی پیکان چراغ گرد بودن میگفتن اینم از پورشه کپی برداشتن!
اصلا حالا که اینجوریه خود پورشه هم از کامیون بنز 1924 کپی برداشته
سامان اذری
۱۳ خرداد ۱۳۹۵پشتش شبیه استون مارتین شده
احسان
۱۷ شهریور ۱۳۹۵پورشه ۹۱۱ تقلیدی از طرح رنو آلپاین بود محض اطلاعتون، آلپاین با این طراحی سال۱۹۵۵ و ۹۱۱ سال ۱۹۶۱ به بازار اومد
احمد باقری
۱۱ خرداد ۱۳۹۵اگه پورشه هم میتونست همین ترکیب زیبا رو خلق کنه، حتما این کار رو انجام میداد، واقعا که نمای جلوش، از 911، بسیار بسیار بسیار بسیار بسیار قشنگ تر هست، دیگه هر خودروسازی که فکرشو بکنی، طرحهای زیبا، پر ابهت، اسپرت به معنای واقعی(نه فقط از روی شتاب و سرعت، بلکه با نمای تهاجمی و خشن)، تولید کنه، ولی پورشه، همچنان روی 911، مانور میده، البته تا دوستان و همکاران هستند که تا صد سال دیگه میگن این یه نوستالژی هست و خودشون رو با این حرفها گول می زنن، پورشه هم مسلما هیچ کار خاصی صورت نمیده، واقعا چرا باید این کار رو بکنه، وقتی همه به خاطر نام پورشه و سرعت و شتابش می خرن، چرا باید به خودش زحمت بده و برای این ماشین اسپرت، نمای جلویی که شایستش هست رو ایجاد کنه، یه ماشین اسپرت، بدون داشتن نمای خشن، تهاجمی، نمیتونه یه ماشین اسپورت باشه، حالا می خواد نوستالژی باشه، می خواد پورشه باشه، میخواد مورد قبول متعصبین باشه، میخواد هر چیزی باشه، تا ظاهر درست نشه، نمیشه اسم اسپرت رو روش گذاشت، آخه کی اومده در تاریخ، نمای قورباغه ای رو برای یه ماشین اسپرت بذاره، نمای مار، گاو وحشی و … برای ماشین اسپرت دیده بودیم، ولی قورباغه ای دیگه واقعا نوبره.
علیرضا
۱۱ خرداد ۱۳۹۵به خدا اگه پورشه با همین نمای جلو البته و تغییر در نمای عقب اینو میداد جایگزین نسل فعلی 911 عالی میشد هم اصالت داشت هم زیبا بود هم جدید
saeid
۱۱ خرداد ۱۳۹۵بسم حق
جان من بیخیال 911 شین
من اصولا تو این سه چهار سال اخیر کم نظر گذاشتم
الان از این کامنتا انقدر شوکه شدم که دارم نظر میذارم
دوستان جان من بیخیال 911 شین
همون مگان و تندر و چمیدونم اسکالا و لاگونا و .. و بچسبین
اصا اوردن این دو اسم کنار هم واقعا توهینه
نکنین این کارا رو ا دل من
من نمیدونم جدیدا چرا ملت به قیافه 911 گیر میدن
باور کن من 911 مدل 1970 و هنوز دوس دارم !!!
فوق العادست نسل به نسل
پورش نیازی به اصلاح نداره
چون طرح الانش بی نظیره
معرکست
واقعا تصور خودرویی زیبا تر و پر قدرت تر و قابل اعتماد تر از یه پورش 911 gt3 برای من غیر قابل تصوره !!! شما رو نمیدونم
قورباغه کوچولو ناز :)
..
اگه هم کسی تا این حد از این ماشین بدش میاد و پولشم داره بره
یه مازراتی کواتروپرته ای چیزی بخره ;)
saeid
۱۲ خرداد ۱۳۹۵راستی یادم رفت بگم
مشکلت قورباغه بودنشه داداش ؟
کل زیباییش به همون شکله
کل هندلینگ ماشین و چسبندگیش بخاطر همین فرمته ماشینه
و حتی کل لذت و جذابیتش از همین مدل نشات میگیره
تو دوس داری برو ماشین های الهام گرفته از اسب و تمساح و گاو و چمیدونم هاپو و هرچی دوس داری رو بخر
مام سوار یه قورباغه
فقطا میدونستی زبون قورباغه چسبندست ؟
هرچی دورش بیاد و صاف میبلعه و میبره تو شکمش …
صدای اگزوز و موتور یه پورش ، تن ادم و میلرزونه
مطمئن باش فرصت نمیکنی نگات به صورتش بیفته
قبلش غش کردی !
علي
۱۱ خرداد ۱۳۹۵احمدی خوبی بابا؟!به قول دوستمون ماذا فازا؟!!!
ناسا
۱۱ خرداد ۱۳۹۵72000 دلار میشه 244800000 تومن. به نظرم قیمتش بدک نیست خوبه
شتاب و قدرتش هم خوبه
احمد باقری
۱۱ خرداد ۱۳۹۵البته پیشنهاد من اینه که به خودتون زحمت جواب دادن هم ندید و وقت خودتون رو هم نگیرید، چون به جز مطالب زیر، هیچ دلیل منطقی ای برای نمای ظاهری پورشه 911 نمیتونید بیارید:
پورشه، افسانه است
پورشه، اسطوره است
پورشه، نوستالژی هست
پورشه، سرعت، شتاب، هندلینگ و … عالی ای داره
یه عمره خودتون رو با این مطالب سرگرم کردید، یکی نمیاد بگه نمای قورباغه ای چه ربطی به یه ماشین در این سبک داره. چقدر تعصب، چقدر چشم بستن به روی حقایق، چقدر بستن گوشها برای نشنیدن حقیقت،
سوال اینجاست؟ چقدر؟ واقعا نمیشه براش حدی متصور شد.
king 918
۱۱ خرداد ۱۳۹۵نه دوست عزیز دیگه کسی هم حوصله جواب دان به شمارو نداره ………
وقتی کسی چیزیو نخواد بفهمه دیگه به هیچ وجه نمیشه بش حالی کرد
اره داش پورشه زشته پورشه قورباغه ست پورشه فلان و فلان برو بچسب به پراید اصلا شبیه قورباغه نیست خیلی هم تهاجمیه کار برادران مهندس خودمون هم هست تازه حمایت از تولید ملی هم میکنی برو باریکلا ….
farzad
۱۱ خرداد ۱۳۹۵داداش ماذا فازا؟
رامتین
۱۱ خرداد ۱۳۹۵نه دیگه. با اینکه منم موافقم که رنو در این محصول عالی کار کرده اما باید بگم پورشه فراتر از رنوست. اصولا مبدع بسیاری از فناوریهای خودرو توسط شرکت پورشه بوده. ضمن اینکه پانامرا در سدان و ماکان در کراس اورش را وقتی میبینی امکان نداره محصولی از رنو به زیبایی اون برسه چه برسد به مسائل فنی. از اون طرف قورباغه نماد اسپرت نیست، فقط آرزو دارم یه روز پورشه918 را از نزدیک ببینی. من در اروند دیدم. بینظیر بود و بی همتا.
پوریا
۱۴ خرداد ۱۳۹۵به خدا من طرفدار پورشه نیستم اما
شما چه ماشینی دوس داری؟ همون خوبه
بنتلی
۱۱ خرداد ۱۳۹۵علی جان شما برو عکسای مدل کلاسیکشو تو نت نگا بنداز،طراحی این خودرو کاملا پایبند ب مدل کلاسیکش بوده.احمد جان شما هم عکسای مدل کلاسیکه اینو ببین حتما.__خودروی قشنگ و جذابیه.مدل کلاسیکش ک محبوبیت زیادی داشت،اگه رانندگی لذت بخش و قیمت خوبی داشته باشه حتما موفق میشه
علي
۱۱ خرداد ۱۳۹۵بنتلی جان ، تو همیشه چیزی گیر میدی که در دیگران نیست و انقدر خشمگین هستی به خاطر کینه یا حالا هر چیزی که دیدت بسته گوشت ناشنوا و حست اشتباه تمایز میکنه . مگه من گفتم ماشین بدیه ؟!
به هر حال هر آدم غیر حرفه ایی هم حرف منو تایید میکنه شباهتارو و در این شکی وجود نداره . حالا تا بیاد رو زمین بشینه و روی خط تولید بره و تست بشه زمان میبره که کارشناسان خوب یا بد بودنشو تایید کنن. ولی شباهت زیادی به خودروهای آلمانی داره که به نظر هیچ هماهنگی بین نمای انتها و جلوی خودرو وجود نداره و داشبورد هم کمی آشفتس.ضمنا من صنعت خودروی فرانسرو هر چی باشه به انگلیس ترجیح میدم که خودروهاش برای چند سال برترین خودروی اروپا شده. اهل قاشق و چنگال بازی هم نیستن . ماشیناش کاملا متفاوت نرم ، fashion, اقتصادی و ارزان تولید میکنه.
بنتلی
۱۱ خرداد ۱۳۹۵علی خواهشا برو ی سرچی بکن عکس مدل کلاسیکشو بعد بیا اعصابمو بهم بریز!،وقتی چیزی نمیدونی چرا بیخودی نظر میدی؟!،درضمن من گفتم اگه خودرو خوبی باشه با توجه ب محبوبیت گذشته ،موفق میشه فروش خوبی داشته باشه
داج توماهاک
۱۱ خرداد ۱۳۹۵خودتو کنترل کن.به اعصابت مسلط باش
ناسا
۱۱ خرداد ۱۳۹۵حرص نخور
sunmartin
۱۱ خرداد ۱۳۹۵طراحی های سرد حالت کمونیستی بی روح بدون هیچگونه نوع آوری تقلید کور و نیز قیمت بالا بعلاوه استهلاک زیاد از مشخصه های فرانسوی ها بخصوص رنو هست دراینکه قیمت گزاف و غیر منطقی و طراحی خسته کننده هدلایت های دهه هشتادی داره بحثی نیست برند هم نیست رنو جزو رده های پایین جدول هست خودروهای بسیار محبوب و خوبی دراین رنج قیمت وجود دارند از آسیایی ها گرفته تا اروپایی های اسلوب دار و آمریکایی های قدر بهر حال از رنو بیش از این انتظار نمیره
رامتین
۱۱ خرداد ۱۳۹۵sunmartin در دنده6 خسته نشدی از بس از هیوندا تعریف کردی و گفتی فرانسویها بد هستند، اینجا هم داری همینو میگی. عزیز هر کسی پول داره میتونه هر چی که دوس داره بخره. من یه پیچ رنو مگان را با اکسنت و آلنترا و… عوض نمیکنم.
احسان(احسان سابق)
۱۱ خرداد ۱۳۹۵کم و بیش ادم رو به یاد پورشه 911 میندازه و با توجه به وزن کم و ابعاد کوچکش مثل الفا رومئو 4c میتونه یک اسپرت ظریف باشه
amirhosein
۱۱ خرداد ۱۳۹۵عزیزان مجبورتون کردن حتما باید حرف بزنین ؟؟؟!!! چه ربطی به کپی برداری یا شبیه بودن به پورشه داره؟؟؟!!!!! این خودرو محصول سال 1961 هست یعنی 55 سال پیش دقیقا جلوی این خودرو مربوط به 55 سال پیش هست (1961) بیا اینم لینکش.
https://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A110
اول یه چیزی رو مطالعه کنین بعد بیاین نظر بدین دقیقا دقیقا کاملا کاملا جلو پنجره و نمای جلوی خودرو با مدل قبلی (a110) یکی هست هیچ ربطی به پورشه هم نداره صرفا جهت اطلاع تون بگم پورشه 911 طراحیش مال 1963 هست یعنی 2 سال بعد از رنو آلپاین a110 (1961) اینم لینکش :
https://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_911
آرش
۱۲ خرداد ۱۳۹۵من خیلی وقته سایت پدال رو دنبال میکنم ولی تا حالا کامنت نزاشتم.ولی این داداشمون(احمد باقری) خسته نمیشه این دیالوگ های تکراری رو صد ساااااااله داره میگه؟ هی دلیل و توجیح میاره که پورشه 911 فلانه بهمانه.هی فلسفه میبافه و فقط هم دیسلایک میگیره :))))
آرش
۱۲ خرداد ۱۳۹۵البته الان پدال لطف کردن نوشتن 7 تا دیدگاه داشتم.که خودم یادم نمیاد :)))
یاسین
۱۲ خرداد ۱۳۹۵سلام به احمد زاده ی گل و گلاب!بازم گل کاشتی!یکی به من بگه اینجا چه خبره؟۹۱۱ رو خداییش چرا زیر سؤال می برید.حالا درسته من عشقم کادیلاکه.اما منکر این حقیقت که خودروی اعجاب انگیزی نیستم.یعنی طبعم اینه هیچوقت منکر حقیقت نمیشم!آغا یه پرسش؟آلپاین اسم دختره؟نه اتاق رو خوب تزئین کرده از اون نماد رو فرمون تا استفاده از دوایر در جاهای مختلف!در کل عالی شده از همه لحاظ تکمیلش کرده از جلو به نظرِ من شبیه کومدو بهت نیگا میکنه!نخوری ما رو!.فقط مونده ببینیم آیا خودرو سواران هیجان طلب حاضرند خودرویی رو بخرند که دایمِنت(دیامونت)اون رو ساخته!
Mehdi TuRbO
۱۲ خرداد ۱۳۹۵به نظر من قیمتش بالاست،من ک دسم بش نمیرسه اما اگ خارج بودم ی موستانگ میخریدم با ی شاسی بلند.
ارمان
۱۴ خرداد ۱۳۹۵قیمت با پرفورمنس همخونی نداره کلی گزینه بهتر میشه خرید
مثل
کادیلاک ats-v .
Audi tt s
Cla45
Alfarmeo 4c
همشون خوشنام تر از رنو هستن
pourya
۱۹ دی ۱۳۹۶واقعا شاهکاره وزن کم پیشرانه عالی خیلی شیکه کاش میشد تو ایرانم میدیدیمش ک.تاریخ عرضه بعضی سایتا زدن اواسط 2017 یعنی تاالان تو بازار جهانی اومده؟قیمتش با دلار 4300در میاد 310میلیون با تعرفه گمرگ 95%قیمتش در میاد 602میلیون خیلی قیمتش تنده ولی اگه قطعا پولشو داشتم میخریدم امیدوارم روزی برسه که امثال این ماشینارو با قیمت اصلی وارد کنن
پوریا
۱۹ دی ۱۳۹۶واقعا شاهکاره وزن کم پیشرانه عالی خیلی شیکه کاش میشد تو ایرانم میدیدیمش ک.تاریخ عرضه بعضی سایتا زدن اواسط 2017 یعنی تاالان تو بازار جهانی اومده؟قیمتش با دلار 4300در میاد 310میلیون با تعرفه گمرگ 95%قیمتش در میاد 602میلیون خیلی قیمتش تنده ولی اگه قطعا پولشو داشتم میخریدم امیدوارم روزی برسه که امثال این ماشینارو با قیمت اصلی وارد کنن