همانگونه که اغلب در بازارهای نوظهور و در حال توسعه رخ میدهد، برخی از پرفروشترین خودروها محافظت کمتری از سرنشینان به عمل میآورند.
از جمله این خودروها میتوان به رنو ساندرو/لوگان اشاره کرد که نتوانسته در تستهای تصادف لاتین انکاپ خوب عمل کند و تنها یک ستاره ناامید کننده برای حفاظت از سرنشینان بزرگسال و سه ستاره نیز برای حفاظت از سرنشینان خردسال به دست آورده است.
نسخه حاضر در تستها از نوع ۵ درب هاچبک بوده و همچنان به عنوان اولین نسل این خودرو در آمریکای جنوبی عرضه میشود. همین نتایج را میتوان به نسخه سدان نیز تعمیم داد. لاتین انکاپ میگوید عملکرد این خودرو در تصادف جانبی ضعیف بوده و دلیل آن نیز ساختار ضعیف و فقدان دستگاههای جذب انرژی میباشد.
این خودرو در بخش تجهیزات ایمنی نیز ناکام بوده است زیرا از کمربندهای ایمنی با سه نقطه اتصال در تمامی صندلیها برخوردار نبوده است. همچنین هیچ نقطه اتصال ایزوفیکسی در هیچکدام از نسخهها وجود نداشته و این خودرو فاقد ESC نیز میباشد.
مدیرعامل لاتین انکاپ میگوید:
پرفروشترین خودروها هنوز هم نتایج ناراحت کنندهای به دست میآورند و این برای خریداران غیرقابلقبول است. ما میخواهیم این خودروها در سریعترین زمان ممکن بهبود یابند تا مسئولیت کامل سازنده را نشان داده و جان افراد بیشتری حفظ شود.
درحالیکه این دو خودروی رنو که در اروپا با برند داچیا فروخته میشوند عملکرد ضعیفی داشتهاند اما لاتین انکاپ به دیگر خودروی تست شده در بخش ایمنی بزرگسالان ۵ ستاره و در بخش ایمنی خردسالان نیز ۳ ستاره اعطا کرده است.
منظور ما میتسوبیشی اکلیپس کراس است که در تستهای برخورد جلو و جانبی عملکرد خوبی داشته و از تجهیزات ایمنی استاندارد همچون ۷ کیسه هوا، سیستمهای حفظ کودک و دیگر تجهیزات ضروری استفاده میکند.
پیکان جوانان گوجه ای
۲۴ خرداد ۱۳۹۷کار درستی نیست که خودرو سازهای بزرگ از کیفیت و مخصوصا از ایمنی خودروها برای سایر نقاط جهان برعکس اروپا به بهانه قیمت کم میکنن مگه جون مردم هند یا امریکای جنوبی از خون مردم اروپا و امریکا بی ارزشتر هستش
حسین
۲۴ خرداد ۱۳۹۷جون شون بی ارزش تر نیست ولی اگر زور بالا سرشون نباشه ، این میشه!
me84
۲۴ خرداد ۱۳۹۷.
ماشین فرانسوی مضخرف ترین ماشینای دنیا هستن. حتی به نظر من چینیها بهتر از فرانسویها هستن. حالا یه عده هرچقدر دوست دارن دیس بدن.
دیگه محصول شاخ رنو تالیسمانه دیگه که یه ام وی ام 110 قدیمی سری اول از پشت کوبونده بود بهش. خودتون سرچ کنید “”تصادف ام وی ام 110 با رنو تالیسمان”” عکسهارو ببینید تالیسمان به چه روزی افتاده. آخه دیگه از ام وی ام 110 بدتر هم مگه داریم که تالیسمان جلوی اونم کم بیاره!!! انصافا تالیسمان و کولئوس و مگان جدید خیلی خیلی خوشگلن. اما فقط همین. هیچ ارزش دیگه ای ندارن.
منتظر دیس بارون دوستان فرانسوی هستم
حسین دهمرد
۲۴ خرداد ۱۳۹۷استفاده کردم ولی هیچوقت از محصولات فرانسوی خوشم نیومده .ولی شما کل یورو انکپ اروپا رو زیر سوال بردی.میدونی استاندارد اروپا چیه؟
حسن
۲۴ خرداد ۱۳۹۷چه ربطی داره ؟ سایت نتایج تست لاتین انکاپ را نشون میده و این نشون میده که اولا محصولات داچیا ایمن نیستند. دوما رنو و داچیا دغل بازند چون فکر می کردند در آمریکای لاتین تست نمیشن از کیفیت و ایمنی دزدین تا ارزونتر پاشون دربیاد.
amir
۲۴ خرداد ۱۳۹۷طی 15سال گذشته یه محصول از پژوسیتروئن به من معرفی کنید که در تست انکاپ کمتر از 5 ستاره گرفته باشه!؟ ماشینهای فرانسوی به خصوص پژوسیتروئن همیشه جزو ایمن ترین محصولات بودند . شما داری تست یورو انکاپ را زیر سوال می بری.
Carbonado Aventador
۲۴ خرداد ۱۳۹۷فرانسوی ها همیشه جز خوب های بازار و با کیفیت ترین ها بودن…
حتی همین محصولای درپیتشون که تو ایران وارد شد و مال ۱۵ سال پیش از چینی ها و داخلی ها با کیفیت تره…
ال ۹۰ ساندرو مگان کپچر
جز با کیفیت ترین ها تو بازار هستن!
من خودم چندین صحنه تصادف رنو رو دیدم که اگه ماشین چینی یا داخلی بود راننده یا میمرد یا چندین جای بدنش میشکست…
نمونش خود من با سرعت ۹۰ کیلومتر با ال ۹۰ رفتم تو نیوجرسی(بلوک بتونی وسط جاده) ولی شاسی مقاومت کرد و پاهای من قلم نشد!!!
.
حالا یه تصادف که توش بسته به شرایط مختلف ،نتایج مختلف به دست میاد نمیشه گفت کی خوبه کی بد…
.
مثلا یه عکس تو سایت ها و اینستاگرام پر شده بود که یدونه پورشه پانمرا کوبیده بود به پشت یه پیکان وانت…
و بیشتر از پیکان وانت اسیب دیده بود!!!!
.
.
الان ماشین هارو جوری مسازن که با مچاله شدن ،نیروی تصادف رو جذب کنن که به سرنشین کمتر نیرو وارد شه!!
یعنی واقعا این موضوع خیلی ساده که بچه ۵ ساله میفهمه رو نمیفهمی؟؟؟
البته وقتی میزارن هرکسی بیاد هرچی بخواد بنویسه همین میشه!!!
ایکاش کامنت هارو پولی میکردن که امثال اینجور کامنتارو کمتر ببینیم!!!!
حسن
۲۴ خرداد ۱۳۹۷آفتاب آمد دلیل آفتاب گر دلیلت باید از وی رو متاب.
نتایج تست مشخص و علمی است.بااین آسمان و ریسمان بافتنها چیزی عوض نمیشه.در مورد جذب ضربه درسته به شرطی که کابین ایمن بمونه در حالیکه در تصادف معروف تالیسمان بخشی از صندوق عقب وارد کابین شده بود.حالا اگر به جای ام وی ام ۱۱۰ مثلا نیسان آبی بود چه می شد؟؟
Maximus
۲۵ خرداد ۱۳۹۷ماشین ها تو تصادف مچاله میشن تا نیرو جذب بشه و به مسافران آسیب وارد نشه
دیگه گذشت اون زمون که ملاک ایمنی ماشین ها وزن زیاد و بدنه ی آهنی سنگین و کلفت بود
ahmad
۲۴ خرداد ۱۳۹۷اون عکسی که میگی ام وی ام 110 زده بود به تلیسمان در واقع اون ام وی ام 110 زده بود به یک پراید وکاملا یک خبر دروغ بود که وارد کنندگان خودروهای کره ای برای ضربه زدن به نمایندگی نگین خودرو و تالیسمان در فضای مجازی پخش کرده بودند و اگر دقت کنید از هر دو ماشین عکسهای جدا گانه پخش شده بود وهیچگاه از هردو خودرو یا از نمای دور تر عکسی منتشر نشد که صحت این خبرو تایید کنه . کار به محصولات داچیا ندارم که تحت عنوان رنو دارن به ملت میفروشند ، و من خودم به شخصه اونهارو جزو رنو نمیدونم ولی خودروهای رده بالای فرانسوی مثل مگان ، پژو 508 ، 308 یا حتی همین 206 جزو خودروهای ایمن در اروپا هستند و همیشه تو تستهای تصادفی که توسط موسسه های اروپایی و حتی امریکایی انجام شده موفق به دریافت 5 یا حداقل 4 ستاره ایمنی شدند ، از روی باد هوا حرف نمیزنم کلیپهای این تستها در اینترنت موجوده ، میتونید سرچ کنید ببینید .
حسن
۱ تیر ۱۳۹۷اصولا صنعت فرانسه برای مقابل دیگران جذابیتی ندارد و حتی در مقایسه با امریکا و آلمان و ژاپن و چین و …حرفی برای گفتن ندارد و فقط با زد و بند و تحمیل سیاسی و استفاده از نفوذی که در شورای امنیت و اتحادیه اروپا دارد خود را بر دیگران تحمیل می کن .