گاو شیرده واقعی رنو یعنی داستر محبوبیت قابل قبولی در بازارهای نوظهور داشته و از سویی با توجه به اینکه حدود ۷ سال از زمان رونمایی آن میگذرد بنابراین نیاز به دمیدن روحی تازه دارد. خوشبختانه برای مشاهدهی نسل جدید داستر مجبور نیستیم زمان زیادی صبر کنیم زیرا انتظار میرود داستر جدید در نیمهی دوم سال جاری معرفی شود. در اینجا اولین تصاویر از پروتوتایپ های نزدیک تولید داستر جدید را میبینیم که بخش اعظم قطعات آن از جمله پانلهای بدنه در محصول نهایی حضور خواهند داشت.
علیرغم وجود پوششهای زیاد روی خودرو ما میتوانیم طراحی تکاملی این خودرو و تقریباً همان ابعاد مدل کنونی را مشاهده کنیم. شایعاتی وجود دارند مبنی بر اینکه نسخهی ۷ نفره ای از این خودرو با فاصلهی بیشتر بین محورها تولید خواهد شد و نام گرند داستر را به خود خواهد گرفت اما هنوز چنین چیزی تأیید نشده است.
از جمله تغییرات نسل جدید داستر میتوان به چراغهای جلوی گوشه دارتر اشاره کرد. بزرگترین مشکل داستر کنونی اندازهی چراغهای عقب است که برای شاسیبلندی با این جثه بسیار کوچک به شمار میروند. به نظر میرسد این موضوع در نسل جدید نیز تا حدی تکرار شده است.
هنوز هم ارتفاع زیاد داستر از کف زمین در نسل جدید هم وجود دارد و ترمزهای کاسهای چرخهای عقب نشان میدهند داستر جدید احتمالاً بجای استفاده از معماری CMF رنو-نیسان از پلتفرم تکاملیافته کنونی استفاده میکند. هنوز جزئیات پیشرانههای خودرو مشخص نشدهاند اما دو پروتوتایپ مشاهده شده از پیشرانههای توربو استفاده کردهاند زیرا میتوان در پشت جلوپنجرهی بزرگتر خودرو اینترکولر را دید.
انتظار میرود داچیا داستر جدید در ماه سپتامبر و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شود. نسخهی ۷ نفره ی آن نیز احتمالاً در سال ۲۰۱۸ از راه خواهد رسید.
ACR VIPER
۱۲ خرداد ۱۳۹۶اگه طراحی چراغهای جلوش شبیه زبان طراحی تلیسمان بشه خیلی خوبه
دوم اینکه تو ترکیب کلی چراغهای عقب یه تجدید نظر اساسی باس بشه
سوم به نظر میرسه طراحی چراغهای جلوش باریک تر شده باشه
Reza.M
۱۲ خرداد ۱۳۹۶ترو خدا نگا کن…داچیایی که تندر می زد الان کارش رسیده به تصاویر جاسوسی…ما هم هنوز رو یه قرار داد با پژو و سیتروین پفکی موندیم…واقعا جای تاسف داره…
#ali.m#
۱۲ خرداد ۱۳۹۶فکر نمیکنم مثل تالیسمان بشه .
احتمالا شبیه بیقه ماشینای داچیا بشه مثل داچیا لوگان و نسل جدید ساندرو.
یاسین
۱۲ خرداد ۱۳۹۶علی به سمت ماشینهایی مثل کپچر و کدجار اومده جلو پنجره اش چندتا رندر غیر رسمی ازش در اومد تا حد زیادی شبیه اون رندرا شده قیافش خیلی بهتر شده معلومه
ACR VIPER
۱۲ خرداد ۱۳۹۶اگه طراحی چراغهای جلوش شبیه زبان طراحی تلیسمان بشه خیلی خوبه
دوم اینکه تو طراحی کلی چراغهای عقب یه تجدید نظر اساسی باس بشه
سوم به نظر میرسه طراحی چراغهای جلوش باریک تر شده باشه
با توجه به مقاله قبلی در باره داستر باید رو ایمنیش بیشتر از اینا کار کنن
قدرت موتورش تو نمونه دو لیتری ضعیف تر از رقباس انتظار میره حداقل ۱۵۰ اسب بخارو داشته باشه
پوریا بزرگی
۱۲ خرداد ۱۳۹۶باید محصولات داچیا تو ایران با برند خودش عرضه شود عرضه این محصولات با برند رنو اشتباه هست چون اعتبار برند رنو پایین میاره و رنو در فروش محصولات رده بالاتر مثل تالیسمن و کولئوس به مشکل میخوره قطعا کسی که ۲۰۰ میلیون پول تالیسمن میده دوست نداره برند ماشینش با ی ماشین ۴۰ تومنی یکی باشه
یاسین
۱۲ خرداد ۱۳۹۶پوریا جان این تفکر خیلی تفکر غلطیه امیدوارم خودت اینجوری فکر نکنی ببین تو یه جامعه توسعه یافته این طرز فکر منسوخ شده درسته هر برندی یه پرستیژی داره ربطی به کشور توسعه یافته و عقب مونده هم نداره ولی متاسفانه فقط تو یه کشور جهان سومیه که مردم سعی میکنن با اموالشون نمایش بزارن یا بهتره بگم با اموالشون برتریشون رو به دیگران نشون بدن بعد از یه همچین چیزی نگرانن طرف میگه میگه دویست بدم تلیسمان بخرم بعد یه ماشینیم به اسم ساندرو وجود داشته باشه با قیمت 50 میلیون با برند من نه اینجوری تو یه مهمونی باید توضیح بدم اقا این ساندرو مال یه زیر برند رنو نیسانه به اسم داچیا که ماشینهای ارزون میزنه چرا چون تو یه کشور جهان سومیه که ادما رو با اموالشون و برند اموالشون میسنجن و این خیلی بی سوادیه تو یه کشور توسعه یافته یه ادم ثروتمند میره پول میده یه ماشین گرون میخره اما هرگز اون ماشینه نماد برتری اون ادم به دیگران برتری اون ادم به دیگران رو تحصیلاتش جایگاه شغلیش سطح شعورش و…. برای دیگران مشخص میکنه یعنی حتی اگه بنز یه برندی بود که یه ماشینی میزد با قیمت 300 هزار دلار یه ماشینیم میزد با قیمت 30 هزار دلار هیچ ثروتمندی نمیگفت من بنز نمیخرم چون ماشین ارزون تو محصولاتش داره اون چیزی رو که دوست داشته باشه میخره کاریم کلا نداریم بنز یه برند با پرستیژه این استدلاله که برندی که ازش خریدم ماشین 50 تومنیم داره نمیرم به این برند 200 پول بدم هیچ وقت از دهن ادمی که تفکرش پیشرفت کرده در نمیاد
Amir
۱۲ خرداد ۱۳۹۶.
در تایید شما همین بس که بنز الان هم ماشین حدودا 30/000 دلاری ( CLA ) و هم هایپرکار 3/000/000 دلاری داره.
هیچ وقت هم فروشش در کشور های توسعه یافته به خاطر CLA کاهش پیدا نکرده ، بالعکس CLA جزو پرسود ترین محصولات بنز هست.
یاسین
۱۲ خرداد ۱۳۹۶تا حد زیادی شبیه همون رندری شده که چند وقت پیش پخش شد یعنی کاسه چارغهای عقب مربعی شکل چراغهای جلو تیز تا حدی شبیه زبان طراحی رنو تو کپچر و کدجار فکر کنم قیافش خیلی بهتر شده باشه امیدوارم یه طراحی کابین خوبیم براش کرده باشن پلتفرم فعلیش پلفترم خوبیه مخصوصا اگر ارتقاش داده باشن ماشین خوبیه قیافش بهتر بشه ارزش خرید زیادی داره
mohsen
۱۲ خرداد ۱۳۹۶این ماشین باید کن فیکون بشه تا یه چیزی از اب در بیاد
شایان
۱۲ خرداد ۱۳۹۶اگر بحث فنیش هم مورد بازنگری قرار بدن بهتر میشه. این ماشین در حد خوش ماشین خوبیه ولی حیف که با قیمت خوبی تو ایران عرضه نشد. کسی که 120 میلیون پول میده دوست داره حداقل آپشن رو در اختیار بگیره ولی این ماشین به طور کامل آپشن(مورد اختیاری) نداره و هر چی که داره اجباریه. ولی خب دوام خوبی داره و به نسبت هم رده های قیمتی خودش آفرودی تره
SS
۱۲ خرداد ۱۳۹۶نسل جدید در ایران مونتاژ میشه :)
امیدوارم موتور غیر توربو هم براش در نظر گرفته باشن و قیمتش هم منطقی تعیین بشه
به نظرم موتور 2 لیتری فعلی مناسب ترین گزینه برای شرایط ایران هست
وحید
۱۳ خرداد ۱۳۹۶به نظرم تا زمانی که هم قیمت رنو کپچر ارائه میشه شانس خوبی نداره چون برتری ای هم نسبت بهش نداره. شاید یکم بزرگتر بشه یا اینطوری به نظر میاد فقط