دومین نسل داچیا داستر چند ماه پیش در نمایشگاه خودروی فرانکفورت معرفی شد و این شاسیبلند ارزانقیمت حالا آماده پذیرایی از نشان الماس رنو در پیشانی خود است. جای تعجبی وجود ندارد که این خودروی ارزن قیمت برای بازار آمریکای جنوبی تقریباً طراحی ظاهری یکسانی با پسرعموی اروپایی خود داشته اما در جلوپنجره شاهد تغییراتی بوده و تریم پلاستیکی روی درب پشتی هماکنون بجای طرح مشکی از طراحی نقرهای برخوردار است.
اما اوضاع درباره کابین کاملاً تفاوت میکند زیرا رنو تلاشهایی برای تمایز هر دو خودرو داشته است. ورودیهای هوای کروی در داچیا داستر حذف شده و حالا ورودیهای گیراتری جای آنها را گرفته و البته از نظر ما این طراحی در رنو بهتر از کار درآمده است. همانگونه که در تصاویر مشاهده میکنید تنها دو ورودی مرکزی در داشبورد رنو داستر وجود داشته درحالیکه پسرعموی اروپایی سه ورودی هوا دارد.
رنو برنامههایی برای فروش داستر با همان پیشرانههای قبلی داشته که معروفترین آنها نسخه ۱.۶ لیتری ۱۱۵ اسب بخاری در هر دو نسخه تک و دو دیفرانسیل بوده و دو گیربکس دستی یا CVT نیز در دسترس هستند. افرادی که قدرت بیشتری میخواهند میتوانند پیشرانه ۲ لیتری ۱۴۵ اسبی را انتخاب کنند. البته پیشرانههای دیزلی دیفرانسیل جلو نیز با قدرت ۸۵ و ۹۰ اسب در دسترس بوده و مدلهای چهار چرخ محرک دیزلی از پیشرانه ۱۱۰ اسب بخاری استفاده میکنند. یک گیربکس دوکلاچه اتوماتیک نیز در دسترس خواهد بود اما این گیربکس تنها برای مدل دیفرانسیل جلوی ۱۱۰ اسبی ارائه میشود.
به خاطر داشته باشید که رنو نسخه پیکاپ داستر با نام Oroch را نیز دو سال است که میفروشد و احتمالاً نسل دوم نیز از این موهبت برخوردار شده و البته نشان داچیا در اروپا نیز به آن افزوده خواهد شد.
جهانگیر رومی
۲۵ آبان ۱۳۹۶چقد جلوش شبیه کولئوس شده ??????
SAEED
۲۵ آبان ۱۳۹۶به نظرم رنو زیادی داره همه ماشیناشو شبیه کانسبت رنو rs میکنه
برای این میگم چون زبان طراحی جدیدشم بعد این کانسپت شروع شد
https://gaadiwaadi.com/wp-content/uploads/2016/02/Renault-RS01-Race-Car-Concept.jpg
مرسی.
مهدی
۲۵ آبان ۱۳۹۶مدل های داچیا را بیشتر میپسندم
احمد
۲۵ آبان ۱۳۹۶داستر ماشین عالیه آفرود با این شاسی و ارتفاع خوبش میشه رفت گلگیرای خوبی داره مثل ال90 فقط سپر جلو کار خراب کرده قیمتش بالاست
بهنام
۲۶ آبان ۱۳۹۶آفرود؟ داستر؟
لندکروزر، پاترول، رانگلر، پاجیرو، جی کلاس، هامر، ناوارا
و اکنون داستر
چرا داستر آخه؟
ARIAN
۲۶ آبان ۱۳۹۶البته قیمتاشونم در نظر بگیر
تو این رنج قیمت یکی از بهترین افرودارو داستر داره. وگرنه اینو که جی کلاس افرود بهتری از داستر داره همه میدونن
ابولفضل نصیری
۲۵ آبان ۱۳۹۶هیچ کدومشون برای من فرقی ندارن هر کدوم قیمت کمتری عرضه کنن اون به نظرم به صرف تره که قطع به یقین قیمت داچیا با توجه به نیروی کار و قوانین تولیدی در رومانی کمتر تموم میشه
me84
۲۶ آبان ۱۳۹۶.
من نمیدونم این موتور 1600 سی سی ال 90 چقدر کشش داره که از 2005 تا حالا دارن روی محصولاتشون نصب میکنن و جالبه که سال به سال به قول خودشون آلایندگی محصولاتشون داره پایین تر میاد ولی طبق این مقاله خودشون هم تاکید کردن از همون موتور 1.6 قبلی استفاده کردن. چجوریاست؟ همون موتور بدون هیچ تغییری اما سال به سال آلایندگیش داره میاد پایینتر؟ یه جورایی یاد ایران خودرو و سایپا افتادم. فقط اونا مجبورن که آپدیت بشن، ولی ایران خودرو و سایپا مجبور نیستن. وگرنه استراتژی مزخرف فرانسوی تو همشون هست.
رضا پ
۲۷ آبان ۱۳۹۶کابین داچیا اسپورتی و جوانپسندتره