جدایی رنو از جوینت ونچر خود با دانگ فنگ چین

چهارشنبه 27 فروردین 1399 - 05:30
مطالعه 3 دقیقه
Renault-City-K-ZE-China-spec-2
شاید رنو در نهایت به عدم موفقیت خود در بازار چین اعتراف کرده باشد زیرا فرانسوی‌ها اعلام کردند از جوینت ونچر اصلی خود در این کشور که با دانگ فنگ...
تبلیغات

شاید رنو در نهایت به عدم موفقیت خود در بازار چین اعتراف کرده باشد زیرا فرانسوی‌ها اعلام کردند از جوینت ونچر اصلی خود در این کشور که با دانگ فنگ موتور تشکیل شده خارج می‌شوند.

رنو این خبر را چند روز پیش اعلام کرد و گفت که 50 درصد سهام خود در این جوینت ونچر را به گروه دانگ فنگ موتور می‌فروشد. این شرکت دلیل تصمیم خود را فروش ضعیف در چین عنوان کرده است.

به این ترتیب رنو تنها دومین خودروساز جهانی است که از یک جوینت ونچر بزرگ در چین خارج می‌شود. اولین شرکت هم سوزوکی بود که در سال 2018 چنین کاری را انجام داد. دانگ فنگ رنو که بازوی اصلی رنو در بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا بود تنها 18607 دستگاه خودرو در سال 2019 به فروش رساند و ضرر عملیاتی بیش از 1.5 میلیارد یوانی (212 میلیون دلار) را گزارش کرد. این در حالی است که ظرفیت تولید سالانه این جوینت ونچر تعداد 110 هزار دستگاه خودرو اعلام شده بود.

به دنبال این معامله دانگ فنگ در حال برنامه‌ریزی برای بازنگری و ارتقای کارخانه‌های کنونی این جوینت ونچر است. رویترز می‌گوید این کارخانه‌ها دیگر خودروهایی با برند رنو تولید نخواهند کرد. تاکنون خودروهای کجار، کولئوس، کپچر و K-ZE در این کارخانه‌ها تولید می‌شدند.

در نظر داشته باشید که این تصمیم به معنی خروج رنو از بازار چین نیست زیرا فرانسوی‌ها گفته‌اند با دیگر جوینت ونچرها که با همکاری برلیانس و جیانگ لینگ شکل گرفته در چین حضور خواهند داشت.

علیرغم خروج رنو از جوینت ونچر خود با دانگ فنگ، دو شرکت اعلام کرده‌اند به همکاری با یکدیگر در زمینه خودروهای ارتباطی و همچنین همکاری با شریک رنو یعنی نیسان در زمینه پیشرانه‌های جدید ادامه خواهند داد.

مدیرعامل رنوی چین گفته است:

ما در حال بازگشایی فصل جدیدی در چین هستیم. ما روی خودروهای الکتریکی و تجاری سبک تمرکز خواهیم کرد، دو دسته از خودروها که آینده‌ی حمل‌ونقل پاک خواهند بود.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.