پس از پیشنمایشی آنلاین طی چند روز گذشته، حالا داچیا بهطور کامل نسل دوم کراساوور داستر خود را در نمایشگاه فرانکفورت معرفی کرده و برای اولین بار به نمایش عمومی درآورده است. این نسل با طراحی تازه، تجهیزات جدید و کابین کاملاً بروز شده، آماده است تا موفقیتهای نسل قبلی خود را ادامه دهد.
مدیر اجرایی داچیا آقای «Jean-Christophe Kugler» در مورد نسل جدید داستر گفته است:
«داستر جدید با تکیه بر نقاط قوت سلف خود، خریداران بیشتری را برای داچیا به ارمغان خواهد آورد درحالیکه هنوز هم بهطور باورنکردنی ارزانقیمت است».
مدیرکل فروش و بازاریابی داچیا آقای «Francois Mariotte» نیز طی کنفرانس مطبوعاتی در نمایشگاه فرانکفورت در این رابطه اظهار داشته است:
«داستر جدید از طراحی بیرونی قدرتمندی سود میبرد که بهطور کامل از نو طراحی شده درحالیکه طراحی داخلی آنهم بر راحتی و کیفیت تأکید دارد».
اغراقآمیز خواهد بود اگر طراحی بیرونی نسل جدید داستر را کاملاً جدید توصیف کنیم چراکه همچنان نسبتهای اولیه و ابعاد کلی آن حفظ شده است؛ اما بااینحال به لطف فاصلهٔ عرضی بیشتر محورها، جلوپنجرهٔ برجستهتر و گلگیرهای بزرگتر، داستر جدید عضلانیتر از نسل قبلی خود به نظر میرسد؛ اما نمیتوان انکار کرد که چراغهای عقب این کراساوور فرانسوی-رومانیایی شباهت زیادی به چراغهای جیپ رنگید دارند ولی بااینحال نمای زیبایی به عقب داستر بخشیدهاند. از دیگر ویژگیهای بیرونی این خودرو نیز میتوان به دیفیوزر جدید در سپر عقب، ریلهای آلومینیومی روی سقف و رینگهای ۱۷ اینچی اشاره کرد.
هرچند طراحی بیرونی نسل جدید داستر تا حد زیادی به نسل قبلی خود وفادار مانده است اما طراحی داخلی آن تقریباً بهطور کامل تغییر کرده است که شامل داشبورد، کنسول مرکزی، صفحه آمپر و غربیلک فرمان جدید میشود. در اینجا همچنین صفحهنمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم در مکانی بالاتر نصب شده است. صندلیها نیز بهمنظور افزایش راحتی و حمایت از بدن بهطور کامل مورد تجدیدنظر قرار گرفته و ارتقا یافتهاند درحالیکه متریال داخلی نیز بهبود یافته است. علاوه بر این، داچیا با اضافه کردن محلهای هوشمندانهای برای قرار دادن اشیاء، ظرفیت اشیاء داخلی داستر را به ۲۸ لیتر افزایش داده است.
نسل جدید داستر به تکنولوژیهای جدید مجهز شده که پیشازاین هرگز در محصولات داچیا دیده نشده بود. ازجملهٔ این تجهیزات میتوان به دوربین دید چندجهته، هشدار نقاط کور، ایربگهای پردهای، کنترل تهویهٔ اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید و فعالسازی اتوماتیک چراغهای جلو اشاره کرد. علاوه بر این، گفته شده داستر جدید در جادهها تجربهٔ بهبودیافتهای از قابلیت چهارچرخ محرک را ارائه خواهد کرد. بهغیراز دوربین دید چندجهته که ذکر شد، این کراساوور ارزانقیمت به سیستم کنترل پایین آمدن از شیبها و کنترل شروع حرکت در سربالاییها هم مجهز شده است.
در لیست پیشرانههای نسل جدید داستر، دو موتور بنزینی وجود دارد که SCe 115 و TCe 125 نام دارند و قدرت هرکدام از نامهایشان مشخص است. هردوی این موتورها با انتقال قدرتهای دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک و همینطور گیربکسهای دستی قابل خریداری هستند. در این لیست دو موتور دیزلی هم وجود دارد که با نامهای dCi 90 و dCi 110 شناخته میشوند. از این دو موتور دیزلی، نمونهٔ اول صرفاً بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه میگردد اما دومی در دو نسخهٔ دیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک قابل سفارش بوده و گیربکس EDC اتوماتیک هم برای آن در نظر گرفته شده است.
علاوه بر این موتورهای مذکور، یک نسخهٔ LPG از موتور SCe 115 هم بهعنوان یک آپشن قابل سفارش است. داچیا فعلاً قیمت نسل جدید داستر را اعلام نکرده است اما گفته است فروش آن طی ماههای آتی آغاز خواهد شد و از اواسط سال آینده هم به بازار بریتانیا خواهد رسید.
علی
۲۳ شهریور ۱۳۹۶کسی میدونه چرا مگان جدید هنوز نیومده ایران؟
محمد
۲۳ شهریور ۱۳۹۶اگه کسی میدونست مزداهای جدید چرا نمیاد ایران اونو هم میدونه دوست عزیز
آرتین
۲۷ شهریور ۱۳۹۶منتظر خبرهای خوب و واقعی باشید…
بزودی از شر نگین خودرو راحت میشیم.
طبق منبع آگاه و موثق نسل جدید داستر رو(همین بالایی) تو کارخونه ای که رنو خریده و خبر دارید قراره بسازن. بدون فضولی ایران خودرو و سایپا. حتی گفته میشه میخوان این نسل رو فقط و فقط تو سایت رنو ایران تولید و صادر کنن به جاهای دیگه دنیا. با این حال جمله آخر کمی بعید بنظر میرسه.
محمد
۲۳ شهریور ۱۳۹۶کاش روی پروفایل جانبیش بیشتر کار شده بود
نمای جانبیش شبیه خودروهای ۱۰-۱۵ سال پیشه مثل رونیز و…
چراغ عقبش هم عجیبه از نزدیک معلوم نیست چی از آب در بیاد
ولی کلاً تلاشی روبه جلو هست
احمدرضا
۲۳ شهریور ۱۳۹۶در مورد گیربکسش اطلاعاتی ندادید. همون گیربکس 4 دنده قدیمی روی نسخه جدید هست یا ارتقا پیدا کرده ؟
كاپيتاليسم
۲۴ شهریور ۱۳۹۶اگر اشتباه نکنم یکی از گیربکسهاش cvt هست
سیاوش
۲۴ شهریور ۱۳۹۶گیربکسش x-tronic نوعی گیربکس CVT است که به طور مجازی تعویض دنده میکند واحتمالا با گیربکس کولئوس یکی است .تنها مورد ناامید کننده در مورد این خودرو این است که رنو قول داده بود داخل خودرو رو یه دستی بکشه ولی همچنان باز نچسب است ولی در هر صورت خودروی خوبی است
:::فرشاد:::
۲۳ شهریور ۱۳۹۶خیلی بهتر از قبل شده، الان میشه بهش لقب جذاب رو داد، فقط حیف که تو ایران با قیمت اقتصادی و منطقی عرضه نمیشه.
امير علي
۲۳ شهریور ۱۳۹۶چه خبر از نسل جدیدcls?کی معرفی میشه?
پدرام
۲۳ شهریور ۱۳۹۶پس گیربکس اتوماتیک چی موتورش با این ابعاد ضعیف نیست؟
عارف
۲۳ شهریور ۱۳۹۶نوشنه داستر جدید هنوز هم بطور باورنکردنی ارزان است،حالا بیاد ایران ببینیم اینجا هم میشه این حرف رو زد…بعید میدونم!
Serial winner
۲۴ شهریور ۱۳۹۶.
طراحیش بهتر شده … چراغ های جلو و عقب ، جلو پنجره …
این که بالای گلگیر ها «زه» وجود نداره به زیباتر شدنش خیلی کمک کرده :-)
ali a
۲۴ شهریور ۱۳۹۶نمونه موفق تغییر نسل..با هزینه نه چندان زیاد..قراره رنو تو یکی دوسال آینده این مدل رو تو ایران تولید کنه..امیدوارم قیمت خوبی روش بزاره …