رنو ۵ توربو II مسلماً یکی از داغترین هاچبکها در کل دوران است. این خودرو در سال ۱۹۸۳ معرفی شده و نسخهای سبکتر از مدل توربو بود که فقط سه سال قبل معرفی شده بود. این هاچبک اسپرت زائیدهٔ افکار معاون بخش تولیدات رنو «Jean Terramorsi» بود که پس از دیدن موفقیت لانچیا استراتوس این ایده را مطرح کرده به امید آنکه این خودروساز فرانسوی هم بتواند به موفقیت هاچبک پنجدر لانچیا دست یابد.
بنابراین مانند استراتوس، در رنو ۵ توربو هم پیشرانه به عقب خودرو منتقل شد هرچند که این موتور یک واحد کوچک ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بود که فقط ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۱ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد. یعنی قدرتی که میشد در یک هوندا سیویک معمولی دریافت کرد. گیربکس این خودرو هم از نوع ۵ سرعتهٔ دستی بود که نیرو را به چرخهای عقب انتقال میداد و سیستم تعلیق هم به سبک مسابقهای تنظیم شده بود.
هرچند این خودرو از بدنۀ اصلاحشدۀ رنو ۵ استاندارد استفاده میکرد و در ظاهر شبیه آن بود اما ویژگیهای مکانیکی کاملاً متفاوتی با نسخۀ استاندارد رنو ۵ داشت چراکه در توربو بجای ترکیب موتور جلو/محور جلوی نسخۀ استاندارد، موتور پشت سر راننده و تقریباً در میانۀ خودرو قرار گرفته بود و نیروی آن به چرخهای عقب انتقال پیدا میکرد. همچنین رنو ۵ توربو در زمان معرفی، قدرتمندترین خودروی ساخت فرانسه بود.
تنها ۵ هزار دستگاه رنو ۵ توربو تولید شد که فقط ۳۲۰۰ دستگاه آنها از نوع توربو II بودند. حالا یک دستگاه رنو پنج توربو II به حراج گذاشته شده است که تنها ۵۹۰۰ کیلومتر کارکرد دارد و در شرایطی مشابه صفر نگهداری شده است. این هاچبک موتور وسط فرانسوی در ماه فوریه (بهمن) در حراجی RM Sotheby پاریس به حراج گذاشته خواهد شد.
همهچیز در این خودرو اصلی و فابریک است. بخش بیرونی آن دارای رنگ سفید اصلی کارخانهای بوده و رینگها، لاستیکها، چراغهای جلو، چراغهای عقب و حتی مه شکنها همگی اصلی هستند. با توجه به کارکرد بسیار کم این رنو ۵، میتوان گفت که احتمالاً بیشتر عمر خود را در یک پارکینگ گذرانده است.
اما شما میتوانید این وضعیت را تغییر دهید زیرا این رنو ۵ توربو II همانطور که اشاره شد در تاریخ ۸ فوریهٔ ۲۰۱۷ در پاریس به حراج گذاشته خواهد شد و هرکسی آنرا خریداری کند میتواند با آن لذت رانندگی با یک هاچبک داغ موتور وسط کلاسیک را تجربه نماید. هیچ برآورد قیمت اولیهای از این خودرو اعلام نشده است اما نمونههای قبلی رنو ۵ توربو II با قیمتهایی در حدود ۸۰ هزار دلار فروخته شدهاند و این یعنی این نمونهٔ به حراج گذاشته شده هم هرگز ارزان نخواهد بود.
Nima
۶ دی ۱۳۹۵قویترین خودرو فرانسوى آن دوران? 160 اسب بخار!!!!
البته الانم خیلى نسبت به بقیه قوى نیستن نهایت 300 اسب بخار.
سامان اذری
۶ دی ۱۳۹۵یاد ترانسپورتر افتادم که جیسون استاتهام با یه رنو5 افتاده بود دنبال کامیونها که تو راه موتور داغ کرد و سوخت ??
Nima
۶ دی ۱۳۹۵خخخخخخخ واقعا
اشكان
۶ دی ۱۳۹۵یارو اینو نزدیک 100 هزار دلار میفروشه….میتونه لندکروز یا لکسوس ال ایکس یا ….. بخره…خدا بده شانس…ما هم یه رنو داشتیم همه جاش میریخت گند زد به پارکینگ دادیم اوراقی…خرج تمیز کردن پارکینگ هم درنیومد!!!
محسن از تهران
۶ دی ۱۳۹۵سلام،عاغا خدایی کمکم کنید…من با 200 تومن تالیسمان بخرم یا اپتیما….جبهه ی هر دو خودرو تو فامیل قویه…کدومش ارزش پول پرداختی رو داره?خودم دلم با تالیسمانه…
faramarz
۶ دی ۱۳۹۵اصلا شک نکن صد در صد تالیسمن
madjid911 gt2
۶ دی ۱۳۹۵سلام عاغا !
به نظر من اپتیما بخر
تالیسمان از نمای جلو زیباتره. از عقب و بقیه ی موارد، به نظر من اپتیما خیلی زیباتر کار کرده. حتی از جلو هم نمای پوزه ببری اپتیما چیزی از زیبایی کم نداره.
از تالیسمان اکثرا تصاویر با رنگ مشکی در اینترنت هست.
رنگ مشکیش واقعا از جلو خیلی ابهت داره.
اما رنگ سفید و خاکستریش خیلی معمولی تره.
من هم باشم ماشین مشکی نمیخرم. چون تابستون توش میپزم. ماشین مشکی برای همون فرانسه خوبه
موتور اپتیما هم با این بنزین های بی کیفیت خاطر جمع تره. هر چقدر هم که رنو بگه ما روی بنزین های ایران تحقیق کردیم، موتور توربو ، موتور توربو هست، با تمام مزیت ها و معایب خودش.
نمیدونم ماشین رو میخوای 10 سال نگه داری یا بعد 2 سال بفروشی.
بازار دست دوم ماشین های کره ای و ژاپنی ، علل الخصوص محصولات هیوندای در ایران خیلی رو به راهه.
جوی هم که در این سایت هس که ماشین کره ای آشغال ماشین کره ای فلان ، عمدتا از طرف کسایی راه افتاده که اصلا تا به حال 80 درصد سوار این ماشین ها نشدن.
من بودم تا 4-5 سال دیگه تالیسمان نمیخریدم. بذار امتحان خودش رو پس بده.
madjid911 gt2
۶ دی ۱۳۹۵مرسدس امسال تو فرمول 1 ، اول شد، هیچ جایی من در تیزر تبلیغاتی هیچ مدلی در بنز از CLA بگیر تا S600 ندیدم که بگه “تکنولوژی فرمول 1 بنز”…
اما نمایندگی نگین خودرو رفته بودم، روی در و دیوار هر جا عکس رنو تالیسمان بود کنارش زده نوشته بود “تکنولوژی فرمول 1 رنو” . حداقل 10 بار به چشم من خورد.
هر کی ندونه فکر میکنه رنو امسال حداقل چهارم-پنجم شده.
بابا لامصب !! رنو امسال در جمع10 تیم، نهم شده 😂😂😂
یعنی از آخر دوم شده! 760 امتیاز با تیم اول فاصله داره.
ولی خب اسم فرمول 1 برای عوام و افراد کم اطلاعات ، خیلی دهن پر کنه.
با خودشون فکر میکنن با این ماشین حتما میتونن تو جاده پورشه رو جا بذارن.
كوروش
۶ دی ۱۳۹۵عزیز تکنولوژی فرمول یک ربطی به اول شدن نداره شرکت توی فرمول یک خودش یک دنیا کاره خدایی قوانین و دست فرمون و … رو نگاه می کنی ادم کف می کنه شرکت توی فرمول یک خودش شاهکاره حالا اونی که اول شده دیگه خیلی …..
حسین
۶ دی ۱۳۹۵تلیسمان همه جوره سر تر از اوپتیما هست .از نظر توربو هم خیالت راحت . چون ماشین ۵ سال گارانتی شرکتی هست . فقط بازار دست دوم رنو خیلی ضعیفه
وگرنه از نظر طراحی و متریال ساخت و موتور از اوپتیما سرتر هست
سامان اذری
۶ دی ۱۳۹۵محسن تالیسمان تو محله مون یکی هست
خداییش قیافه خوبی داره ولی فاصله اش از زمین خیلی کمه
به نظر من هوندا اکورد بخر یا کمری هایبرید
مدلهای دست دوم لکسوس es یا is هم میتونی بخری یا جنسیس سدان
كوروش
۶ دی ۱۳۹۵تالیسمان بخر نه از روی ظاهر
قبلا هم مزایاش رو گفتم تا این مبلغ شما تالیسمان کاملا انتخاب بهتری است
AK_007
۶ دی ۱۳۹۵جفتشونو از نزدیک ببین بعد انتخاب کن ک پشیمون نشی
مطمئن باش جفتشون خوب هستن
اینکه کدوم بهتره بستگی به معیار های شما داره,
برو باهاشون رانندگی کن
نوید جهرمی
۷ دی ۱۳۹۵اگر میخوای بر اساس حرف دیگران و نظر فامیل ماشین بگیری کلن آخرش پشیمون میشی.
تالیسمان هنوز امتحانشو پس نداده. بهتره یکم صبر کنی. جادارتره. شتابش بهتره و راحت تره.اگر قبلا از محصولات رنو استفاده کرده باشی به راحتی به بقیه ترجیحش میدی.
اپتیما نسخه جدیدش بازخورد سری قبل رو نداشته ولی کیفیتش بهتر شده.امتحانش رو هم پس داده. افت قیمتش موقع فروش کم تره.
اگه دلت با تالیسمانه یکم صبر کن یه نمونه کم کارکرد با قیمت کم تر میتونی بخری.
آکورد و کمری الکی گرون شدن. مشکل که درباره آکورد هس قیمت زیاد قطعاتشه. خدا نکنه تصادف کنه ماشین.با عین حال یه نمونه کارکرده با همین قیمت به بقیشون میارزه.
اگه متفاوت بودن برات مهمه میتونی به DS5LS هم یه نگاهی بندازی.
رامین
۹ دی ۱۳۹۵فروش اپتیما در آینده راحت تر و کم ضرر تره
اما تالیسمان هم ماشینی که رنو تمام توانش رو روش گذاشته که بتونه سهمی از بازار در اون محدوده ی قیمتی به دست بیاره
این 100درصد سلیقه ای
faramarz
۶ دی ۱۳۹۵خیلی باحاله
حسین
۶ دی ۱۳۹۵کلی رکورد زد رنو ۵
بعد پژو سعی کرد مدلی مثلش رو تولید کنه که شد ۲۰۵!!
اونم کلی رکورد زد!
amin
۶ دی ۱۳۹۵من اگر باشم تالیسمان رو انتخاب میکنم و اینکه به دلت هم نگاه کن.میخوای لذتش رو ببری.اونی رو که به دلت بهتره بخر وگرنه هروقت تو خیابون اون یکی که دلت بیشتر میخواسته رو ببینی با خودت میگی حیف من که پول داشتم کاش اونو میخریدم.
The Grand Tour
۶ دی ۱۳۹۵عاشق این ماشینم.تو بازیا قسمت رالی همیشه این بر می دارم یا لانچیا یا پژو
فرشاد سجادیان
۶ دی ۱۳۹۵محسن جان اگر نیتت خرید ماشین صفر کیلومتره، ۲۰ تومن بذار روش، هوندا آکورد ۲۰۱۶ بخر، از همه نظر بهتر از دو موردیه که ذکر کردی.
AK_007
۶ دی ۱۳۹۵خب از اونور اپتیما خیلی ارزون تره(۴۰تومن)
آکورد خاصه و عالی و گرونه
amir
۶ دی ۱۳۹۵The Legend
ASA
۶ دی ۱۳۹۵از این ماشین خیلی خوشم میاد
احمد باقری
۶ دی ۱۳۹۵جالب بود.
رضا
۷ دی ۱۳۹۵به به . یادش بخیر رنو 5 اولین ماشینی که داشتم و چه صفایی میکردیم ما باهاش.الام تو غربت دلم تنگ شد . در ضمن اون دوستمون که فریاد زد 200میایون داره با فامیلاشون . آقارو با الف مینویسند رفیق