در ماه ژوئن بود که داچیا از نسخه فیس لیفت داستر نسل دوم رونمایی کرد. این خودرو دارای برخی تغییرات ظاهری و تکنولوژی میباشد. طبق گفته داچیا، از سال ۲۰۱۰ تاکنون بیش از ۱.۹ میلیون دستگاه از این شاسیبلند کلاس B به فروش رفته که این امر نشان دهنده محبوبیت بالای آن است. فروش داستر فیس لیفت از سپتامبر ۲۰۲۱ شروع شده و این خودروساز اهل رومانی به تازگی از نسخه سفارشی اکستریم لیمیتد ادیشن ۲۰۲۲ رونمایی کرده است.
این اولین باری نیست که داچیا از نسخه سفارشی داستر رونمایی میکند. پیش از مدل اکستریم نسخههای سفارشی تِک رود، SE توئنتی و بلک کالکتور تولید شدهاند. همگی این خودروها بر پایه دومین نسل داستر که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد بنا گردیدهاند. البته مدل اکستریم به احتمال زیاد جالبترین این خودروها بوده چراکه از کابینی مجهز و تغییرات ظاهری متمایز سود میبرد.
خب با بدنه شروع میکنیم که دارای عناصر نارنجی روی جلوپنجره، آینهها، ریلهای سقف و درب پشتی میباشد. به این موارد باید رینگهای ۱۷ اینچی آلومینیومی، شش رنگ مختلف بدنه و… را اضافه کرد.
داخل کابین نیز همان عناصر نارنجی روی ورودیهای هوا، پانل دربها و کنسول مرکزی دیده میشود. صندلیها و پانل دربها دارای پوشش پارچه با دوخت نارنجی هستند. اگرچه داستر محصولی ارزانقیمت میباشد اما این مدل اکستریم لیمیتد ادیشن تجهیزات بیشتری نسبت به انتظارات داشته و بر اساس نسخه پرستیژ فول شکل گرفته است. از جمله تجهیزات این خودرو میتوان به نمایشگر لمسی ۸ اینچی، ناوبری، اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم تهویه مطبوع خودکار، کروز کنترل، دو درگاه USB و شیشههای برقی اشاره کرد.
داستر اکستریم همچنان ارتفاع ۲۱۴ میلیمتری از سطح زمین داشته و زاویه حمله و فرار آن به ترتیب برابر با ۳۰ و ۳۴ درجه میباشد. داچیا به نوع پیشرانه نصب شده در این خودروی سفارشی اشاره نداشته اما حدس میزنیم قویترین پیشرانهها در آن بکار رفته باشند.
مدلی که در تصاویر دیده میشود دارای نشان 4WD در گلگیرهای جلوست که به همین خاطر یا با پیشرانه دیزلی ۱.۵ dCi با قدرت ۱۱۳ اسب بخار همراه شده یا دارای پیشرانه بنزینی ۱.۳ TCe با خروجی ۱۴۸ اسب بخار میباشد. با نگاهی به کابین نیز میتوانیم گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک را ببینیم که فقط با پیشرانه بنزینی یاد شده همراه میشود.
قرار است داستر اکستریم لیمیتد ادیشن در سال ۲۰۲۲ عرضه شود هرچند میزان تولید آن مشخص نشده است. این خودروساز در نیمه دوم سال آتی نیز یک شاسیبلند بزرگتر را تولید خواهد کرد. این خودرو برای اولین بار از لوگوی جدید داچیا سود خواهد برد.
مهردادکمال
۷ شهریور ۱۴۰۰بجای تولید اشغالهای داخل از اینا و تاتاموتورز وارد کنن اقا ما نخواییم ماشینای چهل سال قبل کره و فرانسه رو مونتاژ کنیم کی رو ببینیم
میثم
۷ شهریور ۱۴۰۰حضرات رو باید ببینی
تاتا هم اگه با قیمت واقعیش ارائه بشه مردم نمیتونن بخرن
با این قیمتهای نجومی اونم از دسترس خارج میشه فرقی با چینی و … نداره
دوج چلنجر تو امارات با اون درآمد یک میلیارد به پول ما و ماشین چینی اینجا بالای یک میلیارد با این درآمدهای بخور نمیر
بالاخره پول بریز بپاشهای دور و برمون و دژمن سازیهای حضرات باید از یه جایی تامین بشه دیگه
ممد ژانگولر
۷ شهریور ۱۴۰۰حیف پول بابت ماشینایی چینی بدی🖐 با بودن این ماشین 💪
Mad.z.Max
۷ شهریور ۱۴۰۰خدایی خیلی خوب شده! کاش در خودروسازی داخل رو میشد گِل گرفت!
Reza Waffen SS
۸ شهریور ۱۴۰۰لایک
Avan
۷ شهریور ۱۴۰۰داچیا اوج هنر بهره وری است.خودروی ارزان با کیفیت و حتی طراحی قابل قبول
شاپور
۸ شهریور ۱۴۰۰به قول جواد آقا خودمان این سبک زندگی را انتخاب کردیم تا ارزانترین ماشین اروپایی تبدیل بشه به بزرگترین آرزوی خیلی خیلی از ایرانی ها
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ شهریور ۱۴۰۰یه زمانی داچیا رو مسخره میکردم شخصا اما حرفمو پس میگیرم،واقعا چیز بهتری میسازه نسبت به چینیا،فقط توی این ۱۱سال ۲میلیون دستگاه فروش داشته! به پای بزرگان نمیرسه اما خیلی خیلی تو کلاس خودش عالیه،جای این مدل با مدلای دیگه داچیا توی ایران خالیه…
Aryan🥋🥋🥋judo
۸ شهریور ۱۴۰۰واقعا ارزش خرید خودرو های داچیا خیلی بالاستحتی توی این ایران خراب شده که قیمت چند برابر بالاتر هست بازم خوبه با پول یه جک اس۵ یا تیگو ۵ یه ماشین با اصالت بعضا دو دیفرانسیل سوار میشی