نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳: لوگان MCV یا لوگان استیشن یا شاید هم ون لوگان؛ هرنامی به او بدهید چندان مهم نیست! مهم اینجاست که بعد از گذشت نیم سال از معرفی لوگان ۲۰۱۳ حالا نوبت به نسل دوم استیشن آن رسیده که می خواهد با ابعادی بزرگتر و قیمت احتمالی کمتر راهی بازارهای اروپایی شود . . .
طول این خودروی پنج نفره به ۴.۴۹ متر (۴۳ سانتیمتر بزرگتر از ساندروی جدید) می رسد که می تواند اشیای با حداکثر طول ۲.۷ متری را در خود جای دهد؛ حالا که صحبت از قرارگیری بار شد بد نیست این را هم بگوییم که باوجود محفظه های تعبیه شده بر روی درب و داشبورد و … مجموعا حدود ۱۶ لیتر فضا برای جاگیری لوازم مختلف و البته کوچک سرنشینان لحاظ شده است. حالا سری هم به محفظه بار عقب بزنیم که ۵۷۳ لیتر فضای استاندارد آن بوده و با خواباندن صندلی های عقب حداکثر تا ۱۵۱۸ لیتر نیز افزایش می یابد.
برای پیشرانه این استیشن رومانیایی، داچیا فعلا سه موتور خود را برای آن قطعی کرده که عبارتند از: سه سیلندر TCe بنزینی با قدرت ۹۰ اسب بخار که کمپانی امید زیادی به استقبال مشتریان از آن دارد چراکه هم ۱۵ کیلوگرم سبکتر از پیشرانه های متداول هم قدرتش بوده و هم مصرف ترکیبی آن به ۴.۲ لیتر با تولید ۱۱۶ گرم CO2 می رسد، اما دومین موتور چهار سیلندر ۱.۲ لیتری با قدرت ۷۵ اسب بخار بوده و سومی هم ۱.۵ لیتری dCi دیزلی است با قدرت ۹۰ اسب بخار، مصرف ترکیبی ۳.۲ لیتر و با تولید ۹۹ گرم CO2.
سفارش داچیا لوگان استیشن از اردیبهشت ۹۲ و ابتدا در بازار انگلستان آغاز شده و اولین سری تحویل آن نیز به نیمه اول تیرماه ۹۲ می رسد. هرچند هنوز خبری از قیمت رسمی این خودرو منتشر نشده اما با این حال پیش بینی می شود که مدل های پایه ای آن کمتر از ۸۰۰۰ پوند (حدود ۱۲۰۰۰ دلار) باشد.
جاوید
۲۶ اسفند ۱۳۹۱ایکاش این تو ایران وارد و یا تولید میشد.
JINPACHI
۲۶ اسفند ۱۳۹۱به نظره من وارد ایران نمی شه چون اگر وارد ایران بشه دو خودرو ساز بزرگ کشور ورشکسته میشن و اقای ن.ب همون روز اول سکته می کنه و …
Ferya
۲۷ اسفند ۱۳۹۱دوستان این وارد ایران نمیشه . لوگان معمولی 2013 که رونمایی شد پیمان کارگر اعلام کرد که :<>
حسین
۲۶ اسفند ۱۳۹۱12000ضرب در 3500میشه:
42000000
یعنی اگر خودرو هارو با ارز ازاد و بدون گمرگ وارد کنند!
12000ضرب در 2500:
30000000
حالا اگر گمرگ رو وردارن میشه 30000000!
sunmartin
۲۶ اسفند ۱۳۹۱بازهم ای کاش و اما و اگر …ببنید شرایط خودرو در ایران هیچگاه درست شدنی نیست تا زمانیکه منبع در آمد خوبی برای آقایان است و هزینه های روشنایی معابر سهم آموزش و پرورش آب رسانی به روستا ها و …در آن لحاظ میشه شما به یک فرد که در اروپا زندگی میکنه یا در همین آسیا اگه بگید برای خرید خودرو باید دم خیلی ها رو ببینی و باید به فکر روشنایی معابر آموزش و پرورش ..زیباسازی شهر ها و…باشی فکر میکنه باهاش شوخی داری یا بلوف میزنی در صورتیکه سالهاست این هزینه ها که مربوط به مصرف کننده نیست به اجبار به ما تحمیل میشه ، را ه صحیح باز گشایی مبادی ورودی و تاسیس نمایندگی ها برای پشتیبانی واقعی از محصولات وارداتی ، نه یک گروه از افراد سود جو که ممر در آمدی ازین راه برای خود کسب میکنند
Yashar
۲۶ اسفند ۱۳۹۱خودروی باوقاریه- جزو خودروهاییکه برای تولید چند دهه بدرد ایران می خوره!
sajjad
۲۷ اسفند ۱۳۹۱اینا خیلی عقبن ما میخواییم وانتشو درست کنیم
بهروزی
۲۸ اسفند ۱۳۹۱ماشین خوبیه
از همین جا از مدیران این وب تشکر میکنم.
و امیدوارم این مسیر همیشه ادامه داشته باشد.
باتشکر ، مونیکا بهروزی
meysam
۳۰ اسفند ۱۳۹۱خیلی بهتر از وبلاگ های خالی وسرکاری است
AMIR TOP CAR
۵ فروردین ۱۳۹۲زشته
بهنام یوسفی
۱۴ خرداد ۱۳۹۲عالیییییییه
بهنام یوسفی
۱۵ خرداد ۱۳۹۲با تشکر از مطالبتون
elnaz
۲ آذر ۱۳۹۴ماشین خیلی خوبیه.هم قشنگ .هم باوقار.ای کاش ایرانم می تونسن در این حد تولید کنه اونوقت خیللی میشد.
یو پی اس
۵ بهمن ۱۳۹۴باسلام
دایچا در زبان ترکی به معنی اسب جوان می باشد!
فکر کنم این نام رو هم از اون تلفظ گرفتند
خیلی عالی بود من خیلی خوشم اومد از این ماشین ها
ممنون
حسینی
۵ بهمن ۱۳۹۴فوق العاده بودند
طراحی سایت
۱۶ مرداد ۱۳۹۵من عاشق این ماشین ها هستم دعا کنید بتونم یه زمانی بخرم