لوگان یا همان تندر خودمان در آستانه ده سالگی قرار دارد. این طفل نوپای رومانیایی با کمک رنو در بازارهای کشورهای در حال توسعه به خوبی درخشیده است و توانسته به عنوان یک خودروی ارزان و با هزینه نگهداری پایین و کارایی بالا، خود را مطرح نماید.
حالا رنو تصمیم گرفته تا نسخه ویژهای از این خودرو را برای پاسداشت ده سال تولید در دو نسل، روانه بازار کند. در این نسخه ویژه، چراغهای جلو تغییر کردهاند و طراحی آرم جلوی خودرو، سپرها و چراغهای عقب و ضربهگیر زیر درها تغییر کردهاند. تغییرات قابلتوجهتری را در داخل کابین لوگان جدید خواهید یافت که عمدهترین آن قرض گرفتن داشبورد رنو Symbol است. یک صفحه نمایش لمسی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و ناوبری در داشبورد مرکزی قرار گرفته است. در بسیاری از قسمتها نیز عبارت لوگان ده ساله را خواهید یافت.نکته جالب اینکه برای اولین بار در لوگان، کلید بالابر پنجرهها، روی درها قرار گرفته است. که البته این موضوع نیز بیشتر به واسطه استفاده از قطعات رنو “سمبل” میباشد که در ترکیه مونتاژ میشود.
زیگما
۳۱ خرداد ۱۳۹۳لوگان در واقع نبوغ رنو بود
این نبوغ، در واقع یک خودرو بسیار ارزان برای کشور های جهان سوم بود.
خودرویی ارزان قیمت و مخصوص طبقه متوسط در کشور های جهان سوم.
قبل از لوگان هم خودرو هایی با این ویژگی ها وجود داشتند، ولی گستردگی تکامل لوگان در هیچ کدامشون دیده نمیشد.
رنو با این کارش، بازار خودرو های ارزان رو مال خودش کرد.
یه پسل باهوش
۳۱ خرداد ۱۳۹۳من به عنوان یه عضو کوچیک یه پیشنهاد دارم
که اگه امکانش برای پدال هست یه نظر سنجی بین خودرو های بازار از بازه ی قیمتی 30 تا پنجاه میلیون بذاره
مک میسل
۱ تیر ۱۳۹۳بیاد ایران عالیه البته با قیمت20تومن.که میدونم نمیاد
میثم
۸ اسفند ۱۳۹۳20 تومن!!!
آقا طرف داره میگه 11900 یورو! که با گمرک و … میشه نزدیک 80-90 تومن!
مک میسل
۱ تیر ۱۳۹۳داشبورد این مدلش خدایی قشنگه
امین
۳۱ خرداد ۱۳۹۳ولی فکر کنم لوگان ساخته ی شرکت داچیاس
بعد از اینکه توسط رنو خریداری شد اومد لوگان رو با برند خودش زد
که البته الان با هردو برند تولید میشه
sorena scirocco
۳۱ خرداد ۱۳۹۳برعکس،اول مال رنو بود،یکی از خودروهایی بود که بعد از تولید توسط داچیا،داچیا رو دگرگون کرد،تاریخ تکامل داچیا خیلی جالبه،میتونه یه الگو برای ایران باشه،ویژگی های مشابه زیادی با خودروسازان ایرانی”داشت”
Ehsan
۳۱ خرداد ۱۳۹۳البته رنو تولیدات داچیا رو در بازارهای مثل ایران که داچیا ناشناخته است با برند خودش میفروشه که رغبت برای خرید بیشتر باشه
دلتا
۳ تیر ۱۳۹۳عزیزم این هنر داچیا بوده و هست. لوگان رومانیایی هست نه فرانسوی
k-sh
۳۱ خرداد ۱۳۹۳داشبوردش شبیه داشبورد ماشینای چینیه
ROLLS R R ROYCE
۳۱ خرداد ۱۳۹۳تندر90در ایران مشتریه کمی نداره!!!!!!!
اما به مفت گرونه!!!!!!!
سمند از لوگان خیلی خیلی بهتره!!!!!
Zonda R
۳۱ خرداد ۱۳۹۳@.F
Rolls rr royse عزیز
با احترام برای نظرت
ولی سوال اینجاست:
دقیقا چیه سمند از لوگان بهتره؟؟؟؟؟؟؟
کیفیتش تکنولوژیش سال ساختش جلوبندیش
چیش؟
قبول دارم کیفیت داخلی و لوازمش بیشتره
خب اگه اینارم نداشت جاش تو سطل اشغالم نبود اینارو چینیا هم دارن البته خیلی بیشترشم دارن سان روف صندلی چرم تهویه اتومات و… که تو چینیا هست ولی …
درخواست بازار و استقبال مردم از لوگان علیرغم طراحیه نامتعارفش و قیمت بالاش نشون میده تو کلاس خودش تو ایران بهترینه
من بشخشه 2 سال داشتمش و با اطلاع کامل و مستند صحبت میکنم
بنظرم حتی مقایسه لوگان و سمند هم قیاس مع الفارق هست
مهدی
۳۱ خرداد ۱۳۹۳قیمتی منظورشه. الان سمند ال ایکس با موتور EF7 و حداقل ظاهر بهتر و کمک های بهتر و ایربگ حدود 28 میلیونه. در صورتی که قیمت ال نود نزدیک چهل هست. بنظر منم سمند بهتره
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳۱ خرداد ۱۳۹۳درود .
من در خودروهای داخلی طرفدار سمند هستم . اما فنرهای
عقب ال90 لول است که برای سمند نیست .
ال90 به این خاطر گرونه که کیفیتش از سمند بالاتره .
موتورش رو از مالزی وارد میکنند . حتی قبلا که
مگاموتور میزد دیگه نمیزنه .
یکسری قطعاتش وارداتی است . به اینخاطر گرونه .
junior
۱ تیر ۱۳۹۳دیروز شبکه خبر یه برنامه پخش کرد که اسمش یادم نیست. تو این برنامه آقای شیوا (رییس شورای رقابت) و رئیس مرکز تحقیق و تفحص مجلس حضور داشتند و در رابطه با افزایش قیمت خودرو با هم بحث می کردن. رییس تحقیق مجلس وسط صحبتاش گفت که شرکت رنو بابت فروش هر نسخه از ال نود 13 میلیون از پارس خودرو کلاه برداری می کنه که این 13 میلیون هم متاسفانه از جیب مصرف کنند کسر میشه این یعنی:
هزینه کلی تولید + سود بسیار بالای شرکت پارس خودرو + هزینه های جانبی (مثل مالیات، حق دولت و …) + 13 میلیون کلاه برداری از طرف رنو = قیمت فعلی ال نود.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳۱ خرداد ۱۳۹۳درود .
زوندا جان مقلیسشون اشتباه نیست . اما تندر با تمام کاستیهاش
بالاتر از سمند وایمیسه . تندر در رده ی خودش عالیه .
haizenberg
۳۱ خرداد ۱۳۹۳@.F
میلاد عزیز
منظورم از لحاظ کیفیت
سال ساخت
و تکنولوژی بود
جلوبندی سمند نقطه ضعف بزرگشه که تو دنا هم تغییر نکرده گیربسش هم با دنا یکیه که اونم بی کیفیت و البته بخاطر قدیمی بودنش هستش
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱ تیر ۱۳۹۳درود . بله این حرف شما درسته .
Mohsen610
۲ تیر ۱۳۹۳با سلام دوست عزیز لوگان اگه ده میلیون باشه خوبه نه 40 تومن در ثانی یه سری به قیمتای سال نود قبل گرونی بزن علارغم اینکه قطعات خارجی هست قیمت پایینتری از سمند وپارس و..داره!!!ایرادات لوگان ظاهر نه چندان دلچسپ…داخلش که میشینی یاد پراید میفتی!!!عدم تعادل در سرعتای بالا به دلیل بالا بودن گرانیکاه…ونبود قطعات خودرو که اگه خراب بشه حسابی اذیت میشی که این فاکتور بسیار مهمی هست..مزایاشم جادار بودن شتاب
خوب اولیه وفنی خوب ایمنی 3 ستاره از یورو ان کپ….هندلینگ خودرو هم جالب نیست …سمند ماشین زیباتر علارغم سالها تولید وچهره تکراری..تعادل بهتر بخصوص سرعتای بالا هندلینگ بسیار بهتر داخل زیباتر قیمت پایینتر با خدمات بهتر وهزینه نگهداری کمتر…معایبش در موتورهایxu7سنگین یودن بدنه نسبت به قدرت موتور که شتاب اولیه رو کم میکنه وسوخت بیشتر والایندگی بیشتر ولی چون این موتور گشتاورش در دور 3500 هست خیلی هم ضعیف نیست من خودم با این خودرو به سرعت200رسیدم علارغم اینکه حداکثر سرعت 190 کارخونه زده…ایمنیشم که چون تست موتبری نشده ستاره ایمنیش نمیتونم بگم دقیق ولی یکی از دوستام و همکارام تو115 هست میگفت تو تصادفات که میرم واقعا سمند عالیه وخودشم همیشه سمند داره…من خودم سمند ندارم تصور کنید جانبداری میکنم 2ماشینم پارس هست ولی سمند نسبت به قیمتش بد نیست..موتورهای دیگشم مثلef7و..جای خودش داره…به جنبه های دیگشم پرداختن از حوصله این یحث خارجه با تشکر
Mohsen610
۲ تیر ۱۳۹۳معتبر شرمنده اشباه کیبورد بود
مهدی
۲ تیر ۱۳۹۳بیشتر چیزهائی که گفتین کاملا برعکسه.من چند سال سمند ef7 داشتم و کاملا با این ماشین آشنام. داخل سمند هم اونقدری که شما گفتین زیبا نیس.در کل از دیدن اون چوبکاری مسخره حالم بهم میخورد.تنها برتری سمند در مقابل لوگان صندلی های بهترش بود. هزینه نگهداری سمند بسیار بیشتره چون کیفیت بسیار پائینی داره.بعد یک سال همه قطعات ماشین براتون ساز میزنن. فقط یکبار به نمایندگی ها سر بزنین تا بفهمین کدوم ماشینها براتون بیشتر دردسر درست میکنن.من دوستانی دارم که تندر دارن و نزدیک 120 هزار کیلومتر استفاده کردن و هنوز مثل روز اولش سرپاس. تنها خرجش هم بنزین و روغنه. ایمنی بیشتر سمند در جاده بیشتر یه حس و حال روانی هست تا یک اصل اثبات شده. من بارها شنیدم که حتی افراد خبره هم گفتن سمند تو جاده بهتره و ایمن تر و وقتی ازشون میپرسی چرا میگن چون سنگینه و میچسبه به زمین ایمنیش هم بیشتره!!!!! حداقلش اینه که 206 و لوگان در اروپا تست شدند ولی سمند…؟
اگر بحث زیبائی باشه 206 بخرین ولی مطمئن باشین تو سربالائی ها تو جاده های کوهستانی و تو کورسهای شهری کم خواهید آورد. ولی سر این که 206 ماشین باکلاستری هست بحثی نیس. ولی اگه از ماشین کیفیت و شتاب عالی و استهلاک و دردسر کمتر میخواین تندر بهترین ماشین ایرانه.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳۱ خرداد ۱۳۹۳درود .
هرکسی از من میپرسه ماشین چی بگیرم ، بهش دوتا پیشنهاد میکنم :
1 – تندر 90 .
2 – سمند ال ایکس EF7 .
همیشه میگم اول تندر 90 .
حالا میشه به من بگید سمند از چه لحاظی از لوگان بهتره .
sorena scirocco
۳۱ خرداد ۱۳۹۳سمند ای اف 7 دیگه خوب نیست،خیلی مرجوعی به شرکت داره،واسه دلایلی مث روغن کم کردن و …
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱ تیر ۱۳۹۳درود .
اون مشکلش حل میشه . اما کلا ماشینای ایران تخمرغ شانسیه .
sorena scirocco
۳۱ خرداد ۱۳۹۳نظر من کسی که میخواد حداکثر یکسال سمند یا لوگان داشته یاشه،سمند گزینه مناسبیه،اما در بازه ی زمانی طولانی تر قطعا لوگان برتره
haizenberg
۳۱ خرداد ۱۳۹۳@.F
سورنا عزیز
بنظر منطقی میاد
sa...
۱ تیر ۱۳۹۳میدونی چرا؟چون هرکه ال نود بگیره صاحب اول وآخرش خودشه.صحبت کیفیت میکنن دوستان میخوان بگن 40میلیون زیادنیست واسه این ماشین.از لحاظ آیرودینامیک”هندلینگ”امکانات”نمای داخلی وخارجی”قدرت خروجی بیشترموتور153نیوتون درمقابل140که درسرعت بالا کاملا به چشم میاد وراحتی درمسافرت های طولانی بایک لیترمصرف سوخت بیشتر درصدکیلومتر.خدمات پس از فروش و… ال نود چی داره جلوی سمند؟؟؟ بدون تعصب میگم سمند ال ایکس بهتره.
امیر
۳۱ خرداد ۱۳۹۳سمند زیبا تره
خیلی خیلی خیلی خوش رکاب تره
صندلیاش به شدت راحت ترن
کابینش به شدت شیک تر از کابین مذخرف لوگانه
و ارزان تره
البته من منکر کیفیت لوگان نیستما
اما حاضر نیستم 40 ملیون برای ماشینی با این ظاهر بدم!
البته سمند هم تودوزی مدل 82 به قبل با داشبورد مشکی رو خیلی خیلی بیشتر از این طرح مسخره ی کرمی جدید میپسندم
مهدی
۱ تیر ۱۳۹۳البته اگر میگفتین پرشیا یا 206 قبول میکردم که اونا زیباترن ولی سمند…؟
ضمنا سمند از لحاظ فنی به هیچ وجه حرفی برای گفتن در برابر ال 90 نداره.بعنوان کسی که هر دو ماشین رو چند سال تست کردم تو این رده قیمتی هیچ خودروئی کیفیت و شتاب و کارائی ال 90 رو نداره.
مک میسل
۱ تیر ۱۳۹۳سمند کجاش خوشگله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟با اون قیافه عقبش که انگار چپوله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟البته ال ایکسش بهتر شده نماش……ولی ال90 یه نیم سر و گردن از سمند بالاتره
مک میسل
۱ تیر ۱۳۹۳ماشین ارزون بین این ایرانخودرو رو میخوای که خوشگل باشه…پرشیا ای ال ایکس بگیر……رنگ قرمز.کمکارو بخوابون رینگ اونتادوری مشکی بنداز…چراغاشو زنون کن.یه ضبط پایونیر مانیتوری بگیر با باند فابریک پایونیر برای صندوق عقب و تاقچه عقب ماشین….یه اهنگ احسان خواجه….دروازه های دنیا…رو بذاری..کارش تمومه……… برای تبلیغ جام جهانی هم خوبه……..البته باید 1 ماه بعد عوضش کنی چون جلوبندیت داغون میشه
Zonda R
۱ تیر ۱۳۹۳@.F
امیر عزیز
حوش رکاب؟؟!؟!!
کجا دقیقا سمند سوار بشی بهت راه میدن؟؟؟!!!؟!
لابد یه چیزی شنیدی
شایدم رفتی همون جایی که پرایدم توش خوش رکابه؟!؟!؟؟
رضا
۱ تیر ۱۳۹۳خواهشاً اسم محصولات بی کیفیت وطنی نظیر سمند و405 و پارس را در اینجا نیارین چون واقعاً به فهم و شعور ایرانی توهین میشه
اگه این تعصبات و تفکرات نبود ما باید الان به جای 405 عهد دایناسور لوگان 2014 رو تولید میکردیم
junior
۱ تیر ۱۳۹۳مهدی جان فکر کنم شما بهتر باشه سمند EF7 رو هم امتحان کنی، یه بار که باهاش رانندگی کنی نظرت عوض میشه.در کیفیت و طول عمر بالای ال نود بحثی نیست اما سمند EF7 با فاصله از تمام محصولات خانواده پژو که توسط ایرانخودرو تولید میشه بهتره.
امیر
۳ تیر ۱۳۹۳دوستان من نگفتم سمند ماشین خوبیه
آشغالای داخلی همشون 1 لجنی هستن هیچکدومم کیفیت ندارن.
اما بحث مقایسست.
من نگفتم سمند زیباست. بله پرشیا قطعا از سمند زیباتره…
اما سمند از لوگان زیباتره…
خوش رکاب هم بله اتفاقا هست. نه در مقایسه با بنز و BMW !!! اما در مقایسه با لوگان خیلی خوشرکاب تره! حتی سمند از پرشیا هم خوشرکاب تره.
کسی که پشتشون نشسته باشه میفهمه من چی میگم.
طرح داخلیشونم که اصلا قابل مقایسه نیست (البته عرض کردم چیزی که من ازش به عنوان طرح داخلی سمند یاد میکنم منظور مدل 82 به قبل و تریم مشکی هست)
و این که از نظر قیمتی هم سمند خیلی کمتره.
باز هم من میگم منکر کیفیت لوگان نیستم. اما قیمتش بیش از کیفیتشه نسبت به سمند.
راحتیش هم توی جاده به مراتب کمتر از سمنده.
پای خرید لوگان باشه بنده 206 تیپ 5 میخرم هم زیباتره هم راحت تره.
حسن
۳۱ خرداد ۱۳۹۳13000*4400 = 57200 فقط خود ماشین !
پول واردات!
پول ماشین اسقاطی و …
اینو بیارن ایران زیر 75 نمیدن بهمون :(
Zonda R
۳۱ خرداد ۱۳۹۳@.F
Fluence رنو
با موتور 2000 cc رو نگین خودرو میده 69900
قیمت جهانیشم از لوگان بالاتره
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳۱ خرداد ۱۳۹۳درود .
من پیگیر رنو فلوئنس بودم . اوئن قیمت برای ماشین خام هست .
بدون بیمه و عوارض و …..
haizenberg
۳۱ خرداد ۱۳۹۳@.F
میلاد جان
بنظرت چقدر در میاد؟
من 75 تومن شنیدم
اگه 75 تومن باشه
میرزه؟؟
sorena scirocco
۳۱ خرداد ۱۳۹۳توبازار حدود 100-110 میلیونه،بله در شرایطی که مگان یک دهه پیش 100 خرید و فروش میشه(فک کنم نزدیک ترین مقایسه باشه)مزیتش اینه که حداقل دست آشغال ساز ایرانی بهش نخورده،اما با این شرط جدید مبنی بر اسقاط خودروی فرسوده به ازای هر خودروی وارداتی قطعاقیمت فلوئنس بالاتر میره،یکی نیس بگه شما اگه دلتون واسه مردم میسوخت واردات رو آزاد میکردین خود به خود داخلی ها اسقاط میشدن هم هوای پاکیزه تر هم سوانح کمتر هم ضرر های بیلیونی کمتر…
غیر مستقیم از خودروسازان میخوان حمایت کنن
خدایا آخه ما چه گناهی کردیم که مستحق این جبر جغرافیایی هستیم؟؟؟؟
رضا
۳۱ خرداد ۱۳۹۳وقتی ال90 رو سوار میشم حس خیلی بهتری نسبت به ماشینای داخلی دارم
و تعجبم در اینه که وقتی ارزان ترین خودروی اروپا که تازه مونتاژ داخل هم هست اینقد کیفیتش خوبه حالا محصولات طراز اول چجورین؟؟؟!!!!
خدایا خودت به داد ما برس
امید
۳۱ خرداد ۱۳۹۳من به جای این با این قیمت ترجیح میدم یه خودرو باکیفیت ژاپنی بخرم که فکر کنم قیمتش از این ارزان تر باشه
منظورم نیسان Versa s 2014 هست با قیمت $11,990 همه چیزش از این سر تره با موتور 1.6 لیتری و طراحی بسیار زیباتر
فقط بدبختی نمیدونم چرا وارد ایران نشده قیت
مدل sl این خودرو $16,890 و 4 مدل هست
SL $16,890
SV $15,530
S Plus $13,990
S $11,990
اینم لینک برای دیدن عکس و مشخصات این خودرو مناسب و به صرفه
http://www.nissanusa.com/buildyournissan/modelLine/build/2015/VSD?lang=en&tool=header.vehicles.postcard.build.button
زیگما
۳۱ خرداد ۱۳۹۳قیمتی که پدال ذکر کرده، در اروپا هست
در اروپا هم به خاطر مالیات های فراوان قیمت ماشین ها بیش از اندازه زیاد میشه
لذا مقایسه قیمتی یک خودرو در اروپا
با یه خودرو در امریکا، مسخرست!
اصلا لوگان تو امریکا عرضه نمیشه
هیچ کدوم ازمحصولات داچیا عرضه نمیشه
اصلا رنو هم در امریکا فعال نیست
!
قیاس مسخره ای بود.
فرامرز
۳۱ خرداد ۱۳۹۳مالیات تو اروپا خیلی بیشتره و حدود ۲۰٪ هست. لوگان قیمت پایه حدود ۸۰۰۰ یورو داره و این مورد به دلیل محدود بودن ارزونه. مسلماْ کسی که لوگان رو انتخاب میکنه متفاوت بودن براش اندازه ۱۵۰۰ یورو ارزش نداره.
ali
۳۱ خرداد ۱۳۹۳طراحی بسیار ساده ای داره!!
اما جزء اون خودروهایی که داره رو طراحیش کار میشه!
در مدل های بعدیش هم از نظر طراحی و امکانات جانبی پیشرفت خواهد کرد!!!
sajad0611
۳۱ خرداد ۱۳۹۳توی ایران ال 90 باتوجه به بهای پرداختی و در مقایسه با رقیبان انتخاب بهتری هست. فقط ایکاش این محصول هم در ایران از لحاظ طراحی با مدلهای جدیدتر عرضه میشد چون به نسبت رقیباش تنها ضعفش ظاهرشه
مزایا قدرت وکشش مناسب موتور در تمامی دنده ها به طوریکه انگار این ماشین دنده مرده نداره، واکنش سریع موتور به تغیرات پدال گاز شاید در شهر متوجه این موضوع نشید ولی با رانندگی در جاده های کوهستانی متوجه این مزیتش به نسبت 206 میشید،شتاب بهتر در تمامی دنده ها، کیفیت مناسب قطعات ماشین، ترمز مناسب که تقریبا نا امیدتون نمیکنه
معایب:
ظاهر خارجی نه چندان جالب که بایسری کارا میشه بهترش کرد
ظاهر داخلی خسته کننده مخصوصا اوایل خرید خودرو که بعد از یه مدتی عادی میشه وبیشتر باش کنار میاین
ارتفاع بالای خودرو که در تغیر مسیرهای ناگهانی حالت گهواره ای به ماشین دست میده که در صورت بالا بودن سرعت میتونه باعث بشه که کنترل ماشینو از دست بدین
توفیقی
۳۱ خرداد ۱۳۹۳همون رنو هست.هیچ فرقی نداره.ارزونترین خودرو اروپا و برای خانواده های فکسنی
امیر
۳۱ خرداد ۱۳۹۳امیدوارم مدل جدید تندر 90 را وارد کنند.
همین تندر 90 که میگید خودروی ارزان قیمت برای بازاره جهان سومه از همه ماشینای سایپا و ایران خودرو بهتر و با کیفیت تر و ایمن تره .
ROLLS R R ROYCE
۳۱ خرداد ۱۳۹۳تندر90 درایران مشتری کمی نداره!!!!!!!!!!
اما به مفت گرونه!!!!!!!
سمند خیلی خیلی از لوگان(تندر90)بهتره!!!!!!!
مهران
۳۱ خرداد ۱۳۹۳این مطالب فیس لیفت و احترام به مشتریو به لگن سازان و مفت خوران داخلی نشون بدید که فک نکنم ال90 رو تا 10 سال دیگه هم بهش دست بزنن
یه پسل باهوش
۳۱ خرداد ۱۳۹۳این چرا شبیه این اس 300 سایپا ی جلوش
خوب میشه گفت الان قابل تحمل شده
نه وجدانا اگه چراغاشو از همون اول اینجوری مث آدم طراحی می کردن چی می شد ؟
ولی در کل تو بازار ایران ال نود یه خودروی لوکسه نه خودرویی برا بازار متوسط البته در رنچ قیمتی خودش
چون از پرشیا سمند هم گرون تره
Masoud AMG
۳۱ خرداد ۱۳۹۳سلام
این مدلی که میبینی در اصل مدل 2013 ، در صورتی که داچیا لوگان تولید داخل مدل2005 هستش .یا علی
http://www.netcarshow.com/dacia/2013-logan
http://www.netcarshow.com/dacia/2005-logan_1.6_mpi
sorena scirocco
۳۱ خرداد ۱۳۹۳عالی،کاملا موافقم جلوش شبیه زوتای هستش،طراحی عقب خیلی خیلی بهتراز نسل های قبلیه و من کماکان با ارتفاع این مشکل دارم،
Ehsan
۳۱ خرداد ۱۳۹۳همینکه چراغهای عقبش رو تغییر بدن خیلی پیشرفت حساب میشه که خدارو شکر تغییر دادن ، خدایی چراغ های عقب ال 90 یکی از جدیترین کاندیدهای بدریخترین چراغ های عقبه
ولی در کل در ایران یکی از خوب ها حساب میشه
Alpha
۳۱ خرداد ۱۳۹۳ماشین خوبیه
ناشناس
۳۱ خرداد ۱۳۹۳ال90 با کیفیت ترین خودروی زیر 70 تومن بازار ایران در بین خودروهای صفر کیلومتر طبق جدول کیفی خودرو های ساخت داخل
Ghost
۱ تیر ۱۳۹۳باز شروع شد !نمیدونم چرا روی ظاهر قضاوت میکنیم ؟!
Ghost
۱ تیر ۱۳۹۳آخه برادر من وقتی اصلا پشت ماشین نشستی چرا میای نظر میدی ؟
من 206 و پرشیا و سمند و 405 داشتم هیچ کدومشون اندازه ال90 راحت و بی دردسر نبودن .
حداقل پشتش ننسشتی نظر میدی بشین کنار راننده ببین چی میگه !
ارمان
۱ تیر ۱۳۹۳سمند EF7 می تونست یک برگ برنده برای ایران خودرو باشه با توجه به موتور پر بازدهی که داره . اما طبق معمول برادران ایران خودرو اونقد تو کار مونتاژ و خدمات رسانی و ریزه کاریهای EF7 خراب کاری کردند که از هر کی می پرسی میگه اگه دنبال درد سر نیستی طرف موتور EF7 نرو !
در صورتی که ال90 به عنوان یک ماشین با کمترین ایرادات فنی و قابل اطمینان شناخته شده (بازم دم پارس خودرو گرم)
junior
۱ تیر ۱۳۹۳این ماشین از جلو بسیار شببه به z300 سایپا هستش.
آرش
۱ تیر ۱۳۹۳شرکت داچیا در سال ۱۹۶۶ به کمک شرکت رنو تاسیس شد
و در سال ۱۹۶۸ کارخانه اصلی آن بنیان گذاشتهشد. این شرکت ابتدا طرحهای پایه مدل رنو ۱۲ را خریداری نمود و همچنین تصمیم گرفت تا مدل رنو ۸ که بعدها به داچیا ۱۱۰۰ معروف شد را تحت لیسانس رنو تولید کند.
دز تاریخ ۲ ژوئیه سال ۱۹۹۹ که رنو ۵۱ درصد از شرکت داچیا را به خود اختصاص داد و تاکنون که آن را به ۹۹٫۳٪ درصد رسانیده است، داچیا نقشی مهم و کلیدی را در استراتژی گروه رنو ایفا کرده است. مدلهای اصلی این شرکت عادات مشتریانش را دستخوش تغییر کرده است.
داچیا رده جوانی از خودروها را به بازار عرضه نموده، خودروهای لوگان، لوگان MCV، لوگان ون، لوگان پیک آپ و ساندرو در طول پنج سال توسط این شرکت تولید گردیدهاند. این برند به طور پیوسته در حال رشد است. حدوداً یک میلیون خودرو داچیا از زمان عرضه خودرو لوگان در سال ۲۰۰۴ تاکنون به فروش رسیده است، که در سال ۲۰۰۸ رشدی ۱۱٫۷٪ درصدی و در پنج ماه اول سال ۲۰۰۹ رشدی ۱۵٫۵٪ درصدی را شاهد بوده است. داچیا از یک برند ملی به یک برند جهانی تبدیل شده است که خودروهای آن در بیش از ۵۰ کشور جهان در سال ۲۰۰۹ به فروش میرسد.
_____________________________________
مشارکتهای رنو و داچیا :
۱۹۹۹: داچیا به گروه رنو ملحق شد.
۲۰۰۴-۱۹۹۹: سرمایه گذاری و مدرنیزه کردن کارخانه پیتتسکی، در رومانی
۲۰۰۵-۲۰۰۴: عرضه خودرو لوگان داچیا در کشورهای در حال رشد همانند رومانی و شمال غربی آفریقا
۲۰۰۸-۲۰۰۶: عرضه سه مدل جدید لوگان MCV، لوگان ون و لوگان پیک آپ
۲۰۰۸: عرضه برند داچیا اکو۲ در اکتبر سال ۲۰۰۸ در نمایشگاه خودروی پاریس به منظور تولید خودروهای مقرون به صرفه
۲۰۰۹-۲۰۰۸: تولید ساندرو و معرفی داستر که اولین خودرو مفهومی داچیا است و همچنین ساندرو استپوی مدل شاسی بلند ساندرو
۲۰۱۳: تولید آخرین محصول این شرکت با نام داچیا لوجی
_____________________________________
ویکیپدیا
آرش وان
۱ تیر ۱۳۹۳رده بندی فروش برندها در آلمان در ماه می 2014:
*****************************************************
داچیا در رتبه پانزده!
1 Volkswagen
2 Mercedes
3 Audi
4 Opel
5 Ford
6 BMW
7 Skoda
8 Seat
9 Renault
10 Hyundai
11 Fiat
12 Toyota
13 Peugeot
14 Citroen
15 Dacia
16 Nissan
17 Mazda
18 Kia
19 Volvo
20 Mini
21 Porsche
22 Honda
23 Suzuki
24 Smart
25 Mitsubishi
26 Land Rover
27 Jeep
28 Subaru
29 Jaguar
30 Chevrolet
31 Alfa Romeo
32 Infiniti
33 Lancia
34 Maserati
35 SsangYong
36 Lexus
37 Lada
38 Ferrari
39 Tesla
40 Alpina
41 Iveco
42 Bentley
43 Aston Martin
44 Chrysler
45 Lamborghini
46 Lotus
47 Cadillac
48 Rolls-Royce
49 Morgan
*****************************************************
YaShaR
۲ تیر ۱۳۹۳منم ال نود داشتم به جرات میشه گفت بین ماشینای داخلی و رنج قیمتی از همه بهتره (کیفیت ،قدرت ،شتاب ،جاداری ، کاربری و..) مخصوصا سه سال پیش که تو بازار 15 تومن ریخته بود . فقط یخورده زشته . همین!
Mohsen610
۲ تیر ۱۳۹۳با سلام دوست عزیز لوگان اگه ده میلیون باشه خوبه نه 40 تومن در ثانی یه سری به قیمتای سال نود قبل گرونی بزن علارغم اینکه قطعات خارجی هست قیمت پایینتری از سمند وپارس و..داره!!!ایرادات لوگان ظاهر نه چندان دلچسپ…داخلش که میشینی یاد پراید میفتی!!!عدم تعادل در سرعتای بالا به دلیل بالا بودن گرانیکاه…ونبود قطعات خودرو که اگه خراب بشه حسابی اذیت میشی که این فاکتور بسیار مهمی هست..مزایاشم جادار بودن شتاب
خوب اولیه وفنی خوب ایمنی 3 ستاره از یورو ان کپ….هندلینگ خودرو هم جالب نیست …سمند ماشین زیباتر علارغم سالها تولید وچهره تکراری..تعادل بهتر بخصوص سرعتای بالا هندلینگ بسیار بهتر داخل زیباتر قیمت پایینتر با خدمات بهتر وهزینه نگهداری کمتر…معایبش در موتورهایxu7سنگین یودن بدنه نسبت به قدرت موتور که شتاب اولیه رو کم میکنه وسوخت بیشتر والایندگی بیشتر ولی چون این موتور گشتاورش در دور 3500 هست خیلی هم ضعیف نیست من خودم با این خودرو به سرعت200رسیدم علارغم اینکه حداکثر سرعت 190 کارخونه زده…ایمنیشم که چون تست معتبری نشده ستاره ایمنیش نمیتونم بگم دقیق ولی یکی از دوستام و همکارام تو115 هست میگفت تو تصادفات که میرم واقعا سمند عالیه وخودشم همیشه سمند داره…من خودم سمند ندارم تصور کنید جانبداری میکنم 2ماشینم پارس هست ولی سمند نسبت به قیمتش بد نیست..موتورهای دیگشم مثلef7و..جای خودش داره…به جنبه های دیگشم پرداختن از حوصله این یحث خارجه با تشکر
عليرضا77
۳ تیر ۱۳۹۳در فقط میگم ال 90 اگر خوب نبود ایران خودرو، پارس خودرو و سایپا سر تولیدش رقابت نمی کردند، در ضمن EF7 کمترین اختلاف قیمت کارخانه با بازار رو داره چون به عنوان یک خودرو پر درسر در بازار شناخته شده وقتی با افرادی که تو بازر هستند مشورت میکنی میگن اگر میخوای ماشینی بخری که زیر قیمت بدیش برو EF7 بخر، برای منی که حال و حوصله تعمیرگاه رفتن پشت سرهم و وقت ویزیت گرفتن از مکانیک و نمایندگی رو ندارم بذار زشت ترین ماشین ایران رو سوار بشم چه اشکالی داره اما به جش به کارهای دیگه زندگیم میرسم همه چیز زندگی ماشین نیست بعلاوه وقتی چشم به دیدن یک ماشین تو خیابان عادت کنه کم کم زشتیش از بین میره کما اینکه الان همه درباره تیبا مثله وقتی که ال 90 آمده بود میگن خیلی زشته ولی کم کم چشم بهش عادت میکنه همینطور که الان ال 90 برای خیلی ها مظهر زشتی خودرو نیست البته این رو برای عموم مردم میگم نه برای کسی که پشت کامپیوتر میشینه و روزی چند ساعت عکس و مقالات مدلهای مختلف ماشینهای روز دنیا رو میبینه بله برای این فرد ال 90 زشته سمند زشته کیا سول زشته و اونتادور و می باخ قشنگه
ناشناس
۳ تیر ۱۳۹۳محسن جان درسته که ال90 ظاهر داخلش جذاب نیست و به قول شما شبیه پرایده اما اینو در نظر داشته باش که ال90 با هدف یک ماشین بسیار ارزون قیمت ساخته شده هرچند الان توی ایران خیلی قیمتش زیاد شده ولی میبینیم که همین ماشین ارزون قیمت اروپا از لحاظ کیفیت برترین ماشین زیر 70 تومنه بازار ایرانه طبق جدول کیفی ماشینای ساخت داخل و این جای تحسین داره
REZA
۳ تیر ۱۳۹۳اصن نمیفهمم چی میگین !!! اگر هم لوگان الان یه ماشینی از رده خارج اروپا باشه باز می ارزه به این گاریای داخلی ! من موندم چجوری دارین شرکت رنو با این همه عظمت رو با اینا مقایسه میکنین !!! من سمند نشستم پارس 206 هیچکودومشون به اندازه لوگان ارزش ندارن . اگر هم بخواین در رده خارج بودن بحث کنین 206 خیلی فسیل تر از لوگانه . الان 2 ساله لوگان دارم عین اسب ازش کار کشیدم عاخ نگفته . ما عقده ای شدیم یه بار خراب شه یکی از رفیقام مدل 86 رو داره اونم همینطور . من 20 تومن خریدم نزدیک 12 میلیونم خرجش کردم تا الان چون ارزشش بیشتر از این حرفاس . بعد اگه واقعا ظاهرش نمیسازه با سلیقتون کلا عقبش 500 تومن خرج لازم نداره تا ماه بشه . البته من امیدوارم که کسی نخره که مثل 206 زیاد نشه ( ببخشید که اینقد صریح بودم ) در ضمن میتونین به این لینک هم مراجعه کنین :http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B1%D9%86%D9%88
نوید
۲۶ بهمن ۱۳۹۳کاملا درسته
فقط داداش
عاخ غلطه
آخ درسته
محمد
۳ تیر ۱۳۹۳حرفا بعضی دوستان با عرض معذرت خنده داره..آخه یه ماشین 9000دلاری رو دارن 40 ملیون میندازن بهمون کجا ارزش داره؟؟؟این تو زمانی که تولید میشد زیر سمند و پزو قیمت داشت…بحث فنی جدا بحث ظاهر هم جدا….خدا شاهده تندر مجانی بهم بدن سوارش هم نمیشم
كاوه
۴ تیر ۱۳۹۳محمد آقا دوست دارم منطقی نظری بدی و متعصبانه قضاوت نکنی آخه انصافاً اگه قرار باشه که سمند و 405 رو تو اروپا راه بدن 1000 دلار پاش میدن ؟ که تو ایران نزدیک 30 میلیون پول مفت پاش میدن
یا اگه قرار باشه نزدیک به بیست و چند میلیون پول پای تیبا بدی آیا ال90 هم باید به همون قیمت باشه!!
البته شکی نیست که همه قیمتها کاذب و ناجوانمردانه است ولی باید قبول کنیم که مگان هم 90 میلیون نمی ارزه، سوناتا و مزدا 3 و … بالای 100 میلیون ارزش ندارند
چرا شما نمیگی خودورهایی بی کیفیت و نا امن و قدیمی مثل سمند و 405 یه زمانی از ال90 گرون تر به ما می فروختند. که برتری فنی و تکنولوژیکی نسبت به ال90 نداشتند که هیچ، تازه پر دردسر تر، پر اشتهاتر و کم توانتر هم بودند .
من نمی دونم چرا اینقدر به تندر حسادت میشه که بعضی ها از روی خشم حاضر به سوار شدن به اون هم نمیشن و در مورد اون هم خیلی قاطع نظر و قضاوت میکنند
ناشناس
۵ تیر ۱۳۹۳کاوه جان حرف شما کاملا درسته یادت میاد یه زمانی ال90 ای 2 قیمتش 13 میلیون بود در حالی که پارس همون زمان 18 تومن بود اما پارس نه ایربگ داشت و نه ای بی اس تکنولوژی موتورشم که از ال90 پایینتر بود ضمنا یادمون نره که ال90 با کیفیت ترین ماشین زیر 70 تومنه بازار ایرانه در بین خودروهای صفر کیلومتر
masoud
۳ تیر ۱۳۹۳جلوش شبیه اس 300 سایپامیمونه
میهمان
۳ مرداد ۱۳۹۳سلام میون کلامنوتن
بنده یکبار سال87 تندر 90 خردیم بعد 1.5 سال فروختم دوباره سال 90 تندر 90 خریدم چرا؟ فقظ و فقظ و فقظ کیفیت راحتی و ایمنی و آسایش ، سال 89 دوستم سمند ال ایکس ای اف 7 داشت می خرید گفتم نخر تندر بخر گفت ال نود نمیدونم قیاف اش خوب نیست سمند خوشگله و فلان و بهمان خلاصه خرید من تا حالا فقط روغن و بنزین خرجش کردم (56000) ایشون رو هرموقع می بینم می پرسم خودت چطوری ماشینت چطوره (57000)می گه خودم خوبم ولی … تابحال سه بار گیربکس خراب کرده و علاف نمایندگی و تعمیر گاه،تندر 90 از نظر من مقابل خودروهای دیگه 50 تومن می ارزه
REZA
۲۶ بهمن ۱۳۹۳هنوز هم خوشکل نیست
نوید
۲۶ بهمن ۱۳۹۳فک کنم از شعار. سایپا و ایرانخودرو استفاده میکنه این شرکت
هر سال بدتر از پارسال
4MATIC
۲۷ بهمن ۱۳۹۳اصلا خوب نشده