خانوادهٔ خودروهای استپوی داچیا تاکنون شامل مدلهای ساندرو استپوی، لاجی استپوی و داکر استپوی میشد اما حالا عضو چهارمی به این خانواده اضافه شده است و آن لوگان MCV استپوی است. این خودرو که به دیگر محصولات سری استپوی داچیا خواهد پیوست، از ویژگیهایی مشابه آنها برخوردار است. لوگان MCV استپوی از همان ظاهر نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ لوگان سود میبرد درحالیکه دو رنگ جدید آبی Azurite و قهوهای Vison به همراه رینگهای جدید ۱۶ اینچی برای آن ارائه شده است.
اما علاوه بر اینها، لوگان MCV به مشخصههای اصلی خودروهای استپوی داچیا یعنی پوششهای پلاستیکی زیرین و اطراف گلگیرها، ریلهای روی سقف و محافظ فلزی زیر سپرها هم مجهز شده است درحالیکه از جلوپنجرهای مشابه داستر در آن استفاده شده و ارتفاع خودرو از سطح زمین نیز به میزان ۵ سانتیمتر افزایش پیدا کرده است. فضای داخلی این ماشین نیز هرچند با نسخهٔ معمولی لوگان استپوی یکسان است اما همان سبک دیگر اعضای خانوادهٔ استپوی را دنبال کرده و هنوز هم بسیار جادار است بهگونهای که حجم صندوق بار آن ۵۷۳ لیتر بوده که گفته میشود در کلاس خود بسیار بزرگ است.
این کراس استیشن صرفاً در بالاترین تیپ لوگان یعنی تیپ Laureate عرضه خواهد شد و بنابراین تجهیزاتی چون ناوبری ماهوارهای، سنسور پارک عقب، تهویه مطبوع و ترمز کمک به شروع حرکت در سراشیبیها بهصورت استاندارد برای آن ارائه میشود. همچنین تودوزی چرمی، دوربین پارک عقب و پکیج ارتفاع قابل تنظیم نیز بهعنوان یک آپشن برای MCV استپوی قابل سفارش هستند.
لوگان MCV استپوی در ابتدا با پیشرانهٔ TCe 90 بنزینی به همراه یک واحد dCi 90 دیزل عرضه خواهد شد. هردوی این موتورها همانطور که از نامشان مشخص است ۹۰ اسب بخار قدرت دارند درحالیکه برای انتقال نیروی موتور بنزینی دو گیربکس پنج سرعتهٔ دستی و پنج سرعتهٔ اتوماتیک ارائه میشود درحالیکه پیشرانهٔ دیزلی فقط با گیربکس پنج سرعتهٔ دستی عرضه میگردد. بعداً نسخههای LPG این خودرو نیز در برخی از بازارها عرضه خواهد شد.
لوگان MCV استپوی بهزودی در نمایشگاه ژنو که در تاریخ ۷ مارس (۱۷ اسفند) برگزار میگردد برای اولین بار به نمایش عمومی درخواهد آمد درحالیکه داچیا علاوه بر این، نسخههای تولید محدودی از دیگر مدلهای استپوی و همینطور کراساوور داستر را هم برای نمایشگاه ژنو آماده کرده است. همچنین این شرکت رومانیایی نسخههای بروز شدهٔ داکر و لاجی را هم به ژنو خواهد آورد که هر دو به جلوپنجرهٔ جدید، رینگهای جدید و تعدادی بهروزرسانیهای داخلی مجهز شدهاند.
حمیدرضا
۵ اسفند ۱۳۹۵همه خودروسازا دارن با اضافه کردن یه مقدار پلاستیک و یه ارتفاع ماشیناشونو کراس میکنن من اصلا این سبک کارو نمیپسندم
Ace
۵ اسفند ۱۳۹۵به نظر منم جالب نیست.
شاسی بلند فقط فول ساز یا حداقل مبدسایز.
این چیزایی که جدیدا درست میکنن ، موجودات ناقص الخلقه ای هستن که پاسخگوی عطش مردم باشه.
نوید جهرمی
۸ اسفند ۱۳۹۵این که خیلی ضایس. ترجیح میدم سدان خرید تا کراس اوور، چه برسه ب اینا که چن سانت بلندشون میکنن و چن تا پلاستیک و باربند میپچسبونن بهشون میگن اینم توی کلاس شاسی بلندا.
داج دورانگو، جی ام سی یوکان، لندکروز وپاترول و… اونا رو بزار کنار این سوسولا.
بهتره هر ماشینی توی هدفی که داره حد اعلای خودشو اجرا کنه. میخواد سدان باشه میخواد شاسی بلند باشه میخواد ون باشه میخواد کوپه. هر چی که هس کامل باشه.متأسفانه هر روز این شترگاو پلنگا دارن بیشتر و بیشتر میشن. از اون طرف هم هردفه خبر توقف تولید یکی از مدلایی ک دوستشون داریم میشنویم.
ASA
۵ اسفند ۱۳۹۵قدرت کمی داره اما جادار بودنش خیلی به درد ایران میخوره
البته فک کنم 50 تومن بشه
ناشناس
۶ اسفند ۱۳۹۵چقدر زشت