داچیا به اولین خودروسازی تبدیل شده که بهصورت مستقیم از کارخانه تمامی محصولات خود را در نسخههای LPG هم عرضه میکند.
نسخههای گازسوز داچیا داستر، ساندرو و لوگان MCV در بریتانیا قبلاً در دسترس بودهاند و با نشان TCe 100 عرضه شدهاند. نیروبخش این خودروها پیشرانه ۱ لیتری توربوی دوگانهسوز جدید بوده که میتواند با بنزین و گاز مایع کار کند.
داچیا میگوید این پیشرانه در زمان استفاده از LPG گشتاور فوقالعادهای ارائه کرده و شما میتوانید با استفاده از دکمهای دایرهای در زیر ورودی هوای سمت راننده استفاده از گاز مایع را انتخاب کنید.
مزیت این سیستم انتخاب دو نوع سوخت برای کارکرد خودرو بوده و طبق گفتههای داچیا برد ترکیبی محصولات موردبحث بیش از ۹۹۸ کیلومتر میباشد. همچنین در حالت LPG میزان دیاکسید کربن تولیدی کاهش مییابد. در واقع میزان کاهش آلایندگی یاد شده در خودروهای داستر و ساندرو به ترتیب ۱۱ و ۹ درصد بوده و در دورهای ۴ ساله تا ۲.۴ تن دیاکسید کربنی تولید میشود.
همچنین مالکان میتوانند به لطف سیستم دوگانهسوز کارخانهای سالانه ۵۹۴ پوند در هزینههای سوخت خود صرفهجویی کنند. خریداران حتی میتوانند همان دورههای سرویس و نگهداری مدلهای بنزینی عادی را داشته باشند که شامل گارانتی ۳ ساله یا ۹۶۵۶۰ کیلومتری سازنده میباشد.
این خودروساز رومانیایی همچنین میگوید کابین خودرو فضای یکسانی در مقایسه با مدلهای استاندارد داشته زیرا علیرغم اضافه شدن باک سوخت LPG تغییری در فضای بار به وجود نیامده است.
شما میتوانید با پرداخت مبلغ ۹۱۴۵ پوندی ساندرو TCe 100 دوگانهسوز با تریم Essential را خریداری کنید.
Peyman56
۲۸ خرداد ۱۳۹۹به این میگن خودروی دوگانه سوز واقعی نه ماشینای سایپا و ایران خودرو.ماشینای داخلی دو برابر هزینه بنزبن صرفه جوبی شده هزینه استهلاک دارن و بجز اون گشتاور و شتابشون افت وحشتناک داره.
مدیرعامل
۲۸ خرداد ۱۳۹۹کلاً سیستم گازسوز استهلاک موتور رو میبره بالاتر حالا حساب کن ماشین چینی همینطوری هم استهلاک بالایی داره دیگه وای بحال اینکه دو گانه سوز هم باشه و بخوای از سوخت گازی استفاده کنی واویلا میشه
امیر
۲۸ خرداد ۱۳۹۹۹۱۰۰ پوند واقعا قیمت خوبیه واسش اونجا ارزون بحساب میاد اما تو ایران گمرک هم نگیریم با این قیمت دلار ۱۸۰ میلیون کمتر نمیشه
چقدر بدبخت داریم میشیم
گاز ال پی جی هموناییه که تو ایران بیرون کارخونه بصورت دستی تو صندوق عقب ماشین مخزن میزارن و با کپسول گاز پر میشه
گاز LPG از CNG اوکتان بالاتری داره ، به ماشین قدرت بیشتری میده و چون مایع هست و مثل CNG گاز نیست فشار کمتری هم به مخزن دورش وارد میکنه و امنتره و خطر انفجارش خییلی پایینتره
اینجا اگه بجای CNG خودروسازهای ماهم LPG میزاشتن خیلی بهتر میشد اما LPG اندازه اون یکی در دسترس نیست
NAVID۰۰۹۸
۲۸ خرداد ۱۳۹۹امیر جان
همینطوریش هم کمبود گاز LPG داریم تو کشور بخصوص برای روستاها .
LPG حتی از بنزین هم بهتره برای ماشین طبق تحقیقاتی که کردم ولی CNG چون دسترسی راحتتری داره ، مجوز گرفته .
اما cng دو بدی داره که یکیش خوردن سر سوپاپها و سیلندرهاست و دیگری افت قدرت موتور .
همیشه فکر میکردم چرا پول برای ساندرا منتاژی میدن با اون قیافه زشت و بیروحش تا وقتی که نشستم پشت یه مدل ۹۷تش ، به جرئت میگم کوپل بودن موتور و گیربکسش از خودروهای چند برابر گرانتر و وارداتی هم بهتره ، اینقدر که خسته نمیشید هنگام رانندگی ولی دوتا از بزرگترین عیبهاش اینه که عایق صدا نداره و صدای بیرون و موتور مدام به گوش میرسه حتی بیشتر از پراید و پژو و از همه بدتر مُدام سر پیچ احساس چپ کردن میکنید .
مصرف سوختش هم عالیه چه در شهر و چه در جاده که بین ۸ تا ۵ مصرفشه
اما با این قیمتی که بین ۲۵۰ تا ۳۳۰ پیدا کرده ، اصلاً و ابداً ارزش خریدن نداره ، نمونههای کارکرده وارداتیهای تمیز ۱۰ سال پیش را بخرید خیلی بهتره مثل کمری گرند ۲۰۰۵ یا ۲۰۰۶ یا کرولا یا یاریس یا سوناتا nf یا الانترا نسل قبل و حتی سراتو سایپایی سری اول لوآپشن و…
SS
۲۹ خرداد ۱۳۹۹فکر میکنم حوالی سال 84 بود که قرار بود قرارداد داچیا لوگان با قیمت 7000 یورو که با یوروی 800 تومنی (تا جایی که یادمه یورو اون زمان ارزانتر از دلار بود) اجرا بشه و داچیا لوگانی که الان ملت براش حدود 200 میلیون پول میدن (قیمتش رو دقیقا نمیدونم) ارزانتر از پیکان مونتاژ بشه.
به یاد شرایط و خاطرات اون زمان اگه این داچیا داستر دوگانه سوز که عکسش در مقاله هست هم در اون زمان با قیمت متوسط 13 هزار یورو (10-12 میلیون) عرضه میشد میتونست جای همه تولیدات از رده خارج داخلی رو بگیره و تا الان چند هزار نفر از تصادفات رانندگی نجات پیدا کرده بودن. الان که با 12 میلیون همون پیکان تولید سال 84 هم نمیشه خرید.
اگرچه دیگه این مسائل در کشوری که در هر زمینه ای وضعیتش هر سال حسرت سال گذشته هست خیلی جای بحث و بررسی نداره.
meysam
۲۸ خرداد ۱۳۹۹LPG اگه اشتباه نکنم از تصفیه بخارات پالایشگاههای استخراج نفت بدست میاد اما CNG مستقیم بدون هیچ تغییری بشکل گاز استخراج میشه
معینی
۲۸ خرداد ۱۳۹۹چرا عزیزم کاملا اشتباه می کنی
datsun
۲۸ خرداد ۱۳۹۹گازی که از چاه استخراج میشه حاوی گاز h2s که به شدت کشنده و غیر قابل استفاده اس به طوری که با یک دم جان انسان رو میگیره گاز پالایش میشه و مشتقات مختلف ازش گرفته میشه.
ال پی جی و سی ان جی هم از پالایشگاه گاز و هم از نفت میشه بدست آورد
امیر
۲۸ خرداد ۱۳۹۹در ایران با مخزن های ۱۱۰ و یا ۱۲۰ که روی پژو نصب میکنن برد حرکتی حدود ۱۲۰۰کیلومتری رو داره (در جاده) و باک ۶۰یا ۷۰ لیتری بنزین رو هم به این رقم اضافه کنید، به راحتی برد کلی خودرو به ۱۶۰۰کیلومتر میرسه
این در صورتیه که به خودرو حدود ۱۰۰کیلو اضافه میشه ک وزن دوتا نوجوانه
SS
۲۸ خرداد ۱۳۹۹بدون کم شدن فضای کابین
دقیقا مثل ایران خودرو که فضای بار سمند رو میگیره و پراید هاچبک با یه کپسول تحویل میده!!
pooriya.bmw.germany
۲۹ خرداد ۱۳۹۹اگر رابطه مون با دنیا برقرار بود و قرارداد خرید بن رو توسط رنو کامل میشد
این خودروهای ایمن مهندسی ساز و مطمئن در شهر ها و جاده های کشور تردد میکردن
داچیا جز ارزان ترین خودروسازی های دنیا به حساب میاد و محصولات ش هم رده قیمتی چینی ها هست ولی بشدت با کیفیت و مهندسی رنو را داره