نمونهٔ کانسپت وانت رنو آلاسکان در سپتامبر گذشته رونمایی شد و اعلام گردید که سازندهٔ فرانسوی قصد تولید آن را دارد. به نظر میرسد نسخهٔ تولیدی این وانت در حال حاضر آمادهشده باشد و بهزودی شاهد رونمایی آن باشیم اما فقط چند روز قبل از رونمایی رسمی، یک تصویر جاسوسی بدون پوشش از آلاسکان نهایی به بیرون درز کرده است که تا حد زیادی ظاهر آن را مشخص میسازد.
آنچه از این تصویر مشخص است این است که آلاسکان در طراحی پیرو زبان طراحی نوین رنو خواهد بود بهطوریکه چراغها و جلوپنجرهٔ آن مشابه محصولات اخیر رنو همچون مدل کاجار است درحالیکه خطوط جلوپنجره نیز به داچیا داستر شباهت دارند. همچنین در قسمتهای مختلفی چون آینههای جانبی، اطراف پروژکتورها و قسمت زیرین سپر از کروم استفادهشده است.
مرسدس بنز نیز اخیراً ساخت وانتی را آغاز کرده که تصاویر جاسوسی آن بهتازگی منتشر شد و احتمالاً GLT نام خواهد داشت. با توجه به همکاری میان دایملر و رنو-نیسان، مرسدس بنز GLT بر روی پلت فرم نیسان ناوارا ساخته میشود و رنو آلاسکان هم دقیقاً مانند GLT بر روی پلت فرم ناوارا ساختهشده و در دو گونهٔ ۲×۴ و ۴×۴ عرضه خواهد شد. رنو آلاسکان بهاحتمالزیاد مجهز به یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربودیزل dCi با دو سطح قدرت ۱۳۵ و ۱۶۵ اسب بخار بوده و ظرفیت حمل حداکثر ۱ تن بار را خواهد داشت.
قرار است آلاسکان بهطور رسمی در روز پنجشنبه در یک رویداد ویژه رونمایی شده و سپس فروش آن در سطح جهان آغاز گردد. برخلاف نسخهٔ وانت داچیا داست Oroch که فقط در آمریکای جنوبی عرضه میشود. شایانذکر است هرچند نسخهٔ کانسپت بهصورت دو کابین بود اما رنو قصد دارد مدل تولیدی آلاسکان را در چندین نمونه همچون تک کابین عرضه کند.
وانت رنو آلاسکان به ادعای سازنده برای هر دو هدف و کاربری تفریحی و تجاری ساختهشده است. طبق گفتهٔ رنو، آلاسکان بهاندازهٔ کافی راحت طراحیشده که برای استفادهٔ روزانه مناسب باشد؛ بنابراین هدف از تولید این وانت، ساخت یک وسیلهٔ چندمنظوره است که هم بتوان از آن برای تردد روزمره استفاده کرد و هم برای حمل بار و انجام کارهای سخت.
یو اس اس اینترپرایز
۹ تیر ۱۳۹۵وزن خودرو چقدر؟؟؟؟؟؟؟
مصرف سوختش با یک تن بار چقدر؟؟؟؟؟
ali
۹ تیر ۱۳۹۵حالا دیگه همه وانت ساز شدن
جواد
۹ تیر ۱۳۹۵این دیگه چهره اش کاملا معلوم شد دیگه این چه حرفیه (یک تصویر جاسوسی بدون پوشش از آلاسکان نهایی به بیرون درز کرده است که تا حد زیادی ظاهر آن را مشخص میسازد.)
امیر دهقان دستگردی
۹ تیر ۱۳۹۵این تصویر از روبرو گرفته شده و فقط قسمت جلویی خودرو در آن مشخص است و هنوز چهره قسمت عقب و جانبی وانت مشخص نیست
احمد باقری
۹ تیر ۱۳۹۵طراحی جالبی داره.
Sajjad Ahmadi
۹ تیر ۱۳۹۵اینا تازه رسیدن به تکنولوژی وانت های ما
احسان(احسان سابق)
۹ تیر ۱۳۹۵ظاهرش که خوبه اما بنظر میاد جای بار بزرگی نداشته باشه
فقط آمریکایی
۹ تیر ۱۳۹۵تازگی ها طراحی رنو خوب شده ، به احتمال زیاد فروشش بالا میره
پیمان فراستی
۱۰ تیر ۱۳۹۵انواع مدلهای رنو را داشتم.عالی هستن خداییش.کم مصرف. نرم و راحت.مهمتر از همه اقتصادی و ارزان قیمت.بعنوان مثال قیمت تویوتا یاریس 1500سی سی صندوقدار 115میلیون تومنه و کیا ریو1400سی سی 108تومن،ولی رنو فلوئنس2000 سی سی نیمه فول 112میلیون.(این کجا و آنها کجا)!!! یا قیمت رنو سفران 2000 سی سی 140میلیون تومنه .در حالیکه هیوندا آی 40 با موتور 2000سی سی 173میلیون تومنه و کیا کارنز 157تومن و سراتو کوپ 148تومن.یه مثال دیگه فلوئنس تمام فول 2000سی سی 123تومنه در حالیکه ولوستر 1600 سی سی 125تومنه.و سراتو کوپ 148تومن.یا اینکه مزدا3 با تکنولوژی 2010 به قیمت 112تومن کجا و رنو فلوئنس نیمه فول با تکنولوژی 2015 به قیمت 112 کجا ؟ یا همین کولیوس با قیمت 160تومن در مقابل راو4 با قیمت 243 تومن..واقعا قیمتهای رنو با توجه به کیفیت و دوام و گارانتی و برند خیلی مقرون به صرفه تره.نمونه های تجربه شدش بیانگر همه چی هست.در مورد رنو مگان چند وقت پیش مقاله ای از کم استهلاک و بی دردسر و کم خرج و سخت جان بودنش تو سایت پدال عزیز آورده شده بود.نمونه اش تاکسی و پلیسهای ترکیه و پلیسهای ایران…و ماشینهای تشریفات وزارتخانه ها و سازمانها و ادارات دولتی.رنو مگان امتحانشو پس داده.