مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور سوم، قسمت بیستموسوم، دومین دوئل از گروه سدانهای سابکامپکت
نتایج دوئل قبلی بین تویوتا یاریس iA و سیتروئن الیزه
مجموع آراء: ۸۸۵
آراء تویوتا یاریس iA: 554
آراء سیتروئن الیزه: ۳۳۱
پیروز دوئل: تویوتا یاریس iA با کسب ۶۲ درصد از کل آراء
هوندا سیتی | هیوندای اکسنت |
هیوندای اکسنت | |
تویوتا یاریس iA | سیتروئن الیزه |
تویوتا یاریس iA | |
اشکودا راپید | داچیا لوگان |
؟ |
اشکودا راپید
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲
نسل کنونی: اول
پلتفرم: A05 گروه فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: ۳.۶ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۶۶,۵۱۲ دستگاه
فروش هشتماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۴۶,۳۹۴ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۴ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۰ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۹ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۱ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
داچیا لوگان
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: M0 رنو-نیسان
امتیاز از کاربایر: ۳.۸ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۵۴,۰۲۹ دستگاه
فروش هشتماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۴۱,۳۲۴ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۵۷ درصد
حفاظت از کودکان: ۷۵ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۵۵ درصد
سیستمهای ایمنی: ۳۸ درصد
امتیاز کلی: سه ستاره
مقایسهٔ مشخصات فنی
اشکودا راپید | داچیا لوگان | |
پیشرانه | ۱ لیتری I3 | ۰.۹ لیتری I3 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۹۵ اسب بخار | ۹۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۶۰ نیوتن متر | ۱۴۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۱۱.۰ ثانیه | ۱۱.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر/ساعت | ۱۷۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۴.۵ لیتر (ترکیبی) | ۵.۰ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۱۰۳ گرم/کیلومتر | ۱۱۰ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۵۵ لیتر | ۵۰ لیتر |
طول | ۴.۴۸ متر | ۴.۳۶ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۶۰ متر | ۲.۶۳ متر |
وزن | ۱۲۰۴ کیلوگرم | ۱۰۹۲ کیلوگرم |
حجم صندوق بار | ۵۵۰ لیتر | ۵۱۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۱۴,۱۵۳ پوند | ۶,۹۱۸ پوند |
قیمت موردبررسی | ۱۴,۱۵۳ پوند | ۸,۵۰۰ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10156810]
حسین وی
۱۵ آبان ۱۳۹۷رنو سیمبل خودمون ??
داچیا کلا علاقه ی شدیدی به داشبوردای زشت داره !
دست برترش قیمت بسیار کمتر و هزینه های نگه داریه کمتره برای کسی که دنباله یه ماشین اقتصادیه گزینه مناسب تریه
hami
۱۵ آبان ۱۳۹۷گل گفتی والا
من آشغال اول انتخاب کردم.اشکودا راپید
صد البته که زشت و …. هستن ولی از یه سری خودرو داخلی بهترن
hami
۱۵ آبان ۱۳۹۷اینایی که دیس لایک دادن نظرشون اینه که
خودرو های داخلی ا ز اینا بهترن
اینا همون اشخاصی هستن که صف میبندن برای ثبت نام پراید
..::Majidio Lamborghini::..
۱۵ آبان ۱۳۹۷هیچ کس به این دلیلی که گفتی بهت دیس نمیده
من خودم به شخصه به خاطر لغت آشغال بهت دیس دادم
تعریفت از لغت آشغال چیه ؟!
اشکودا رپید کجاش آشغاله !؟
اشکودا رپید قراره یه سواری ارزون و کم خرج واسه یه خانواده ی اروپایی با درآمد متوسط به پایین باشه که بتونن به راحتی در شهر و جاده واسه مسافرت های خانوادگی و تفریحی استفاده کنن
مصرف سوختش رو نگاه کن ، همش ۴/۵ لیتر ، سمند EF7 مصرف ترکیبیش در بهترین حالت ۷/۵ لیتره
سمند تو ماشین های داخلی وسیع ترین صندوق رو داره ، یعنی ۵۰۰ لیتر
این اشکودا حجم صندوقش ۵۰ لیتر بیشتر از سمنده
قدرت و گشتاورش واسه شهر و حتی رانندگی تفریحی در جاده بسیار مناسب و کافیه.
اشکودا هم که به جون سختی ، خرکاری ، استهلاک و هزینه ی نگهداری کمش معروفه
مهم تر از همه چی ، ۵ ستاره ی ایمنی و ۹۴ درصد حفاظت از بزرگسالان و ۸۰ درصد حفاظت از اطفال داره ، موستانگ با اون ابهت و قیمت ۲۵ هزار دلاری ، فقط ۲ ستاره ی ایمنی از یوروانکپ گرفته.
درصد حفاظت از بزرگسالان تمام پراید های تولید شده در این 30 سال رو بذاری رو هم به ۹۴ درصد نمیرسه
شیرازی
۱۵ آبان ۱۳۹۷نمیشه هم ارزون بسازه هم بنز بسازه که
ایرانی
۱۵ آبان ۱۳۹۷دوست عزیز هموطن
فقط یه لحظه بخون تا مث ما خریداران byd s7 گرفتار دیو کلاهبرداری نشی.
ما پارسال به شرکت کارمانیا اعتماد کردیم و در آذرماه۹۶ ازش ماشین s7 خریدیم به قیمت تقریبی زیر ۱۳۰ میلیون و قرار بود مردادماه۹۷ به ما ماشین بدن
الان شده ابان و با وجود صدها نفر که پیگیر بودن هیچ خبری از s7 و قیمتش نبود و مدام قول میدادن ماه بعد و ماه بعد تا الان
حالا مدیر فروش دیروز اومده فایل صوتی فرستاده و گفته قیمت بالاتر از ۲۵۰ قطعا و
هرماه هم پلکانی افزایش میدیم در صورتیکه حتی تا اخرین ثبت نام در خرداد هم به مردم میگفتن نهایتا ۱۶۰ تا ۱۷۰ قیمت میخوره
اگر فکر میکنید دروغه
برید به گروه های تلگرامی مشتریان کافیه به karmania_byds7 یا bitman324 یا هر عضو دیگه که خودتون میشناسید پیام بدین تا عضو بشید و ببینید که همه ناسزا میگن و ناراحتن و وبلاگ ساختن در مورد کلاهبرداری کارمانیا مثلا KolaahBardaari. Blogfa. com
لطفا این متن رو در گروه خودرویی خودتون هرچی که هست کپی کنید چه در این سایتها چه در تلگرام و اینستاگرام
برای شما ۵ ثانیه طول میکشه
اما هموطنان عزیز رو از دست مافیا نجات میدین
متشکرم
محمد
۱۵ آبان ۱۳۹۷لوگان بهتره
اما بخاطر اینکه رنو برای ایرانیها تره هم خورد نمیکنه،
نسل قبل همین لوگان و نسل قبل ساندرو رو به ایران آورد،
فروش همونو هم الان ممنوع کرد،
.
قطعا به رقیبش حتی اگه دوچرخه باشه رای میدم
.
تا فارق از کم کاری مدیران خودروسازی خودمون،
حداقل مدیران بازار ایران رنو که با آب و تاب فراوان افتتاح نمایندگیهای vip رنو تو ایرانو دعوت به فرانسه رو خبررسانی میکردن،
بدونن که بهتره کمی واسه مردم ایران احترام واقعی!!! قائل بشن و بهشون احترام بزارن
محمد
۱۵ آبان ۱۳۹۷و ممکنه بگید آمریکا تحریم کرده و چی و چی…
اول که دفعه قبل هم رنو نشون داد که اگه خودش نخواد از ایران خارج نمیشه
.
دوم اینکه تحریم قبلی تحریم جهانی شورای امنیت بود اینبار اما کشور خود رنو میخواد تحریم آمریکا رو دور بزنه
اما رنو میخواد ما رو تحریم کنه
.
سوم اینکه بی احترامی مطلق به خریدار اینه که نسل سوخته و درجه چندم محصولاون رو بهشون به قیمت محصولات بروزتون بفروشید
.
چهارم اینکه مدیران ما رفتند قرارداد بستن، اما مثل همینکه رنو نگذاشت کیفیت خط تولید زیاد افت کنه، میتونست اجازه مونتاژ محصول رده خارج رو نده
.
پنجم هم اینکه پشت هر خزانی، بهاری هم هست امیدوارم اون روز سود بی دردسر رنو از محصول رده خارج بدون احتیاج به بازاریابی و وام بلند مدت و خلاصه اسب زین کرده فروش در ایران، زیر پای رنو نبینیم دیگه هیچ وقت
Alireza
۱۵ آبان ۱۳۹۷داداش یک اینکه ما خودمونو تحریم کردیم نه هیچ جای دیگه واردات خودرو رو که دولت بست تا یه عده قاچاق کنن حاشو ببرن بعدشم تو کشوری که هروزی نرخ ارز یه قیمته چجوری یه شرکت خارجی که سرمایش با ارز خارجی محاسبه میشه میتونه کار کنه
محمد
۱۵ آبان ۱۳۹۷درسته که بازار ایران پر ریسکه
اما
نه عزیز ما تولید ال نود و ساندرو رو تحریم نکردیم
ما بقیه رو تحریم کردیم که ال نود و ساندرو رو بهتر و کرونتر بفروشیم
رنو همین الانم بخواد فرش قرمز واردات براش پهنه
اتفاقا بازار ایران بخاطر انحصاری بودن بهترین بازار برای امثال رنو هست اما رنو تو همین بازار انحصاری هم حاضر نشد ال نود و ساندروی بهتر رو به ما بده
دو سر قضیه برد بود اما نه برای مردم تو بازاری که سالی چند صد هزار دستگاه رنو مونتاژ میشه
حسین ف
۱۶ آبان ۱۳۹۷سلام دوست عزیز
من هم نظر شما رو داشتم
اما باید قبول کرد که شرکت عظیمی مثل رنو بخاطر خط تولید ال نود و ساندرو که سالهاست در کشورهای خودشون کنار گذاشتن و چن تا خودرو وارداتی که سهم ناچیزی در معاملات فروش خودرو در جهان رو به خودش اختصاص داده مطمینا کمپانی رنو ریسک مشکلات جرایم امریکا رو به جون نمیخره و چشم پوشی از بازار ایران برای هر عاقلی درست تر هست… مگر اینکه سهم بیشتر سود رو اینجا داشته باشن… بلکه بی عقل مدیران خودرو سازی داخلی هستن که با سو استفاده از قانون گمرکی واردات خودرو محصولات اشغال خودشان را با پیش فروش چند ساله اونهم با قیمت نهایی نامشخص و واویلتا با مردم قالب میکنن… و دوستان همه این مشکلات رو مسببش مردم هستن… بله خودمان مسبب این بلای سایپا و ایران خودرو هستیم … اخه با چه زبانی باید به این مردم حالی کرد که خودرو بی کیفیت و بدرد نخور و تابوت مرگ نخرید… خب تا زمانی که مردم در لیاقت خودشان خودرو داخلی را میبینند وضع همین هست… لعنت بر قانون گمرکی واردات… که موجب زالو صفتی خودرو ساز داخلی شده است… مردم ایران بخاطر خودرو ستزی داخلی تا اخر عمر محروم هستند از تکنولوژی روز دنیا و استفاده از خودرو روز دنیا و در خور لیاقت و شان مردم ایران… مردم افغانستان و عراق و پاکستان بهترین خودروهای تویوتا و بنز و بی ام دبلیو را با قیمت سمند و ساینا سوار میشوند و استفاده میکنند …
تا ما مردم ایران نخواهیم چیزی درس بشو نیس… فقط کافیه همه با هم بخواهیم … انچه که لیاقتش را داریم … و باور کنیم که لیاقت و شان ایرانی بالاتر از اینهاست خیلی بالاتر…….
SS
۱۸ آبان ۱۳۹۷نمیدونم چرا مردم ما فکر میکنن شرکت ها یا کشور ها باید بی دلیل با ما دوست باشن
هر کشوری به جز کشور ما و هر شرکتی دنبال سود و منافعش هست
و وقتی عده ای خائن دو سال رنو رو برای واگذاری کارخونه معطل میکنن و امریکا تحریم میکنه که منافع کلی کمپانی رو تهدید میکنه و قدرت خرید در ایران به حدی پایین میاد که داستر و ساندرو به یه ماشین لوکس تبدیل میشن. من هم مدیرعامل رنو باشم میگم فعلا ایران رو بی خیال بشید.
حامد
۱۵ آبان ۱۳۹۷سلطان این سگمنت فقط یاریس و اکسنته و هوندا سیتیه
بین این دوتا بدون در نظر گرفتن قیمت اشکودا خیلی سرتره
قیمت داچیا هم واقعا عالیه
سید
۱۵ آبان ۱۳۹۷میخواستم به اشکودا رای بدم…انصافا خیلی بهتره
اما قیمتاروکه دیدم،نظرم رفت بسمت داچیا…خداییش چجوری این ثیمته پایینو داره؟!?
..::Majidio Lamborghini::..
۱۵ آبان ۱۳۹۷ایمنی ۹۴ درصدی و ۵ ستاره ی اشکودا اونم از موسسهی سخت گیری مثل یوروانکپ که مو رو از ماست میکشه بیرون ، واقعا شاهکاره ،
همینش واسه آدم ، کافی و مایه ی آرامش و قوت قلبه که با پول یه ماشین ارزون و سطح پایین ، همچین درجه ای از امنیت رو واسه زن و فرزندت فراهم میکنی ، و خدای نکرده با یه تصادف ساده فاجعه به بار نمیاد
اشکودا دقیقاً رو چیزی کار کرده که از همه مهم تره ، به نظر من اشکودا واسه خودروسازان ما بهترین الگوئه.
حسن
۱۵ آبان ۱۳۹۷از جهات مختلف اشکودا راپید برتره.
چهره بهتر،ایمنی بالاتر،مصرف کمتر، قدرت بیشتر، شتاب بهتر.
همه آمارها به نفع اشکودا است.البته قیمت داچیا خیلی مناسب تره ولی احتمالا آپشنهای کمتری هم داره.
datsun
۱۵ آبان ۱۳۹۷اشکودا از هر لحاظ البته به جز قیمت
(Saeed(peugeot
۱۵ آبان ۱۳۹۷اشکودا سرتره ولی یکی از اصلی ترین پارامترها
قیمت که واقعا خیلی اختلاف هستش خیلی آآآ
اشکودا ۲ برابر رنو قیمت داره
رای من رنو لوگان
Omid
۱۵ آبان ۱۳۹۷امنیت لوگان یه چیزی در حد پرایده با توجه به امتیاز یورو انکاپش
حمیدرضا
۱۵ آبان ۱۳۹۷داچیا مفته قشنگ یه انگلیسی میتونه ماهی یه دونه بخره
از نظر امکانات و طراحی اشکودا بهتره ولی از قیمت داچیا نمیشه گذشت رای من داچیا
نیما
۱۵ آبان ۱۳۹۷به نظر من قیمت داچیا حرفی برای گفتن باقی نمیذاره
mahdy
۱۵ آبان ۱۳۹۷اشکودا یه ذره گرون نیست؟
سروش
۱۵ آبان ۱۳۹۷کاملا مشخصه کسی که لوگان رو میخره به خاطر اجبار پوله. ایمنیش در حد فرغون سازی های ایرانه. داشبورد مینی بوسی. یاد جهنمی که توش زندگی میکنیم میندازه ما رو
امین از اصفهان
۱۵ آبان ۱۳۹۷آقا نگاه نکنید دائما ارزون تره. هر ارزانی بی حکمت نیست . شما بدانید ۱۰۰ درصد لذت رانندگی ،هندلینگ ،کیفیت قطعات ،برند، دوام ،اپشنال ایمنی،و غیره اشکودا سره .مطمئن باشید اگر دائما میخواست کیفیت و کاپشن اشکودا را بزنه گرونتر میشد
محمد رضا
۱۵ آبان ۱۳۹۷رپید با مصرف کم تر شتاب بهتری ارایه میده
ولی واقعا کسایی که به لوگان رای دادن جونشون اینقد براشون بی ارزشه
سام
۱۵ آبان ۱۳۹۷من داچیا لوگان را انتخاب می کنم زیرا قیمت آن خیلی با صرفه است و به نظرم از اشکودا راپید مدرنتر و زیباتر نیز هست.
فرزاد
۱۵ آبان ۱۳۹۷ایمنی اشکودا نتیجه مسابقه رو تعیین کرد در حالی که قیمت داچیا خیلی کمتر ولی جون آدم ارزش بیشتری داره.
حسین ف
۱۶ آبان ۱۳۹۷سلام دوست عزیز
من هم نظر شما رو داشتم
اما باید قبول کرد که شرکت عظیمی مثل رنو بخاطر خط تولید ال نود و ساندرو که سالهاست در کشورهای خودشون کنار گذاشتن و چن تا خودرو وارداتی که سهم ناچیزی در معاملات فروش خودرو در جهان رو به خودش اختصاص داده مطمینا کمپانی رنو ریسک مشکلات جرایم امریکا رو به جون نمیخره و چشم پوشی از بازار ایران برای هر عاقلی درست تر هست… مگر اینکه سهم بیشتر سود رو اینجا داشته باشن… بلکه بی عقل مدیران خودرو سازی داخلی هستن که با سو استفاده از قانون گمرکی واردات خودرو محصولات اشغال خودشان را با پیش فروش چند ساله اونهم با قیمت نهایی نامشخص و واویلتا با مردم قالب میکنن… و دوستان همه این مشکلات رو مسببش مردم هستن… بله خودمان مسبب این بلای سایپا و ایران خودرو هستیم … اخه با چه زبانی باید به این مردم حالی کرد که خودرو بی کیفیت و بدرد نخور و تابوت مرگ نخرید… خب تا زمانی که مردم در لیاقت خودشان خودرو داخلی را میبینند وضع همین هست… لعنت بر قانون گمرکی واردات… که موجب زالو صفتی خودرو ساز داخلی شده است… مردم ایران بخاطر خودرو ستزی داخلی تا اخر عمر محروم هستند از تکنولوژی روز دنیا و استفاده از خودرو روز دنیا و در خور لیاقت و شان مردم ایران… مردم افغانستان و عراق و پاکستان بهترین خودروهای تویوتا و بنز و بی ام دبلیو را با قیمت سمند و ساینا سوار میشوند و استفاده میکنند …
تا ما مردم ایران نخواهیم چیزی درس بشو نیس… فقط کافیه همه با هم بخواهیم … انچه که لیاقتش را داریم … و باور کنیم که لیاقت و شان ایرانی بالاتر از اینهاست خیلی بالاتر…….
سعید
۱۶ آبان ۱۳۹۷مسلما ظاهر و تکنولوژی و مشخصات اشکودا بهتر از لوگان هستش. ستاره های ایمنیش این رو به وضوح نشون می دن. اما به نظرم قیمتش که تقریبا دو برابر لوگان تمام این برتری ها رو زیر سوال می بره. اگه می تونست با یه فاصله قیمتی معقول این امکانات رو بده منطقی بود اما با این قیمت به نظرم لوگان ترجیح داره
فکر کنید هر دو این ماشینها تو ایران بودن و شما می خواستی بین لوگان ۱۰۰ میلیونی و اشکودا ۱۸۰ میلیونی انتخاب کنی؟
pooya
۷ اسفند ۱۴۰۰شاید لوگان ، زشت ترین ماشین جهان باشه ! اما از نظر کیفیتی از ماشینای خیلی گرون کره ای مثل سورنتو بهتره ! به نظر من فقط از نظر کیفیتی از خیلی از ماشین های بالای ۲ میلیارد بهتره !