در قسمتی دیگر از دور دوم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال، به گروه سدانهای خانوادگی متوسط رسیدیم. در دور اول از این گروه، هوندا آکورد در برابر کیا اپتیما قرار گرفت که درمجموع ۲۵۳۸ رأی را دریافت نمودند. از این میزان، ۱۷۸۳ رأی به آکورد و ۷۵۵ رأی به اپتیما اختصاص پیدا کرد. بدین ترتیب هوندا آکورد با کسب ۷۰ درصد از کل آراء توانست در نخستین دوئل این گروه پیروز شده و به مرحلهٔ بعدی صعود کند. حال در دومین دوئل سگمنت سدانهای متوسط خانوادگی، یکی دیگر از نمایندگان سرزمین آفتاب تابان یعنی سوبارو لگاسی به مصاف یک خوشتیپ فرانسوی بنام رنو تالیسمان رفته است.
فولکسواگن پاسات | نیسان آلتیما | تویوتا کمری | هیوندای سوناتا |
؟ | ؟ | ||
تویوتا اونسیس | هیوندای i40 | هوندا آکورد | کیا اپتیما |
؟ | هوندا آکورد | ||
مزدا ۶ | فورد فیوژن | سوبارو لگاسی | رنو تالیسمان |
؟ | ؟ | ||
شورلت مالیبو | پژو ۵۰۸ | اوپل اینسیگنیا | اشکودا ساپرب |
؟ | ؟ |
تالیسمان جدیدترین سدان ساخت رنو محسوب میشود و بنابراین در بین خودروهای این گروه یکی از کمسابقهترینها است. این ماشین برای اولین بار در تاریخ ۶ جولای ۲۰۱۵ بهعنوان جایگزینی برای دو سدان لاگونا و لتیتود رونمایی شد. این در حالی است که لاگونا کوچکتر و لتیتود بزرگتر از تالیسمان است و بنابراین سدان جدید رنو بین آن دو قرار میگیرد. تالیسمان از نظر طراحی بیرونی کاملاً با محصولات قبلی رنو متفاوت بوده و مُعرِف زبان طراحی جدید این برند فرانسوی است که بعداً در نسل جدید مدلهای مگان و کولئوس هم بکار رفت. این سدان خوشچهرهٔ فرانسوی روی پلتفرم CMF-CD گروه رنو-نیسان ساخته شده است. تالیسمان هماکنون در دو نسخهٔ سدان و استیشن تولید میگردد و چند وقتی است که توسط نگینخودرو به بازار کشورمان هم عرضه شده است. طبق رویهٔ معمول رنو، برای این سدان خانوادگی هم پیشرانههای چهار سیلندر کمحجم در نظر گرفته شده است که عمدتاً از نوع ۱.۶ لیتری هستند؛ بنابراین ما هم برای این دوئل، قویترین موتور بنزینی تالیسمان را برگزیدهایم که با ۱۶۰۰ سیسی حجم به کمک توربوشارژر میتواند ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند.
لگاسی اما سابقهٔ بسیار بیشتری نسبت به تالیسمان دارد بهگونهای که معرفی نسل اول آن به سال ۱۹۸۹ بازمیگردد. بدین ترتیب این سدان ژاپنی طی سالها و نسلها به بازار عرضه شد تا اینکه نوبت به نسل کنونی آن رسید که نسل ششم بوده و در نمایشگاه خودروی شیکاگو ۲۰۱۴ رونمایی شد. این نسل از طراحی نسبتاً جدیدی سود میبرد که با ساختههای نوین سوبارو هماهنگ است. سازندهٔ ژاپنی نسخهٔ کراس استیشن لگاسی را هم تولید میکند که اوتبک نام دارد. البته این نمونه فقط بهصورت کراس عرضه میشود. محصولات سوبارو به دو ویژگی منحصربهفرد مشهور هستند. نخست استفاده از پیشرانههای تخت و دوم تجهیز به سامانهٔ چهارچرخ محرک بهصورت استاندارد؛ بنابراین لگاسی هم از این قاعده مستثنی نیست. برای این سدان خانوادگی پیشرانههای تخت مختلفی ارائه میشود که ما از بین آنها نمونهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی را انتخاب کردهایم. این موتور ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتن متر گشتاور دارد که این نیرو توسط یک گیربکس CVT بهصورت استاندارد در تمامی تیپها به هر چهارچرخ منتقل میشود. این خودرو هم مانند تالیسمان توسط سیفخودرو به بازار کشورمان راه یافت اما به دلیل عملکرد بسیار ضعیف این شرکت و همینطور قیمتگذاری نامناسب، به موفقیتی دست پیدا نکرد.
مشخصات فنی
رنو تالیسمان | سوبارو لگاسی | |
پیشرانه | ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر | ۲.۵ لیتری H4 |
تنفس | توربوشارژ | طبیعی |
قدرت | ۲۰۰ اسب بخار | ۱۷۵ اسب بخار |
گشتاور | ۲۶۰ نیوتن متر | ۲۳۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک | CVT |
محور محرک | جلو | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۷.۶ ثانیه | ۸.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۴۰ کیلومتر | ۲۱۰ کیلومتر |
مصرف سوخت | ۵.۶ لیتر (ترکیبی) | ۷.۲ لیتر (ترکیبی) |
طول | ۴.۸۵ متر | ۴.۷۵ متر |
وزن | ۱۴۳۰ کیلوگرم | ۱۵۶۵ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۳۰,۸۷۵ دلار | ۲۲,۵۴۰ دلار |
قیمت در ایران | ۱۹۰ میلیون تومان | ۲۲۷ میلیون تومان |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9756672]
Behnam
۷ خرداد ۱۳۹۶با اینکه تلیسمان خودرویه بسیار خوبیه ولی من به سوبارو رای میدم
داخل ماشینای سایز متوسط خانوادگی معمولن نیازی به شتاب بالایی نیست
درسته شتاب و قدرت مهمه ولی به نظر من قدرت سوبارو کفایت میکنه ولی خب تلیسمان یه پوینت مثبت میگیره در مورد طراحی سلیقه ایه ولی به نظر من لگسی طراحی پخته تر و با پرستیژ تری داره و طراحی داخلی خیلی بهتری داره
لگسی مطمنا هندلینگ بالاتری داره
در کمال تعجب قیمت لگسی حدود ۸ هزار دلار کمتره ولی داخل ایران کاملا برعکسه
در کل داخل ایران انتخاب من تلیسمان و خارج ایران لگسی
لگسی از لحاظ تعداد فروش هم برتری داره
انتخاب من در این کلاس آکورد
شاهين
۷ خرداد ۱۳۹۶والا من فکر میکنم بجز آکورد و کمری و مزدا ۶ بقیه تو این سگمنت نقش زنگ تفریح رو دارن واسه این سه تا
Machine
۷ خرداد ۱۳۹۶اعتبار نام پاسات برای کل این کلاس کافیه
NOBLE
۷ خرداد ۱۳۹۶به نظرم پاسات میتونه سنگ محک این کلاس باشه.
کاملا باهات موافقم.
فقط تویوتا و هوندا
۸ خرداد ۱۳۹۶ولی به نظر من سنگ محک این کلاس و نماد این کلاس کمری و آکورد هستن.
M
۸ خرداد ۱۳۹۶فکر میکنم حداکثر سرعت رو واسه تالیسمان زیاد زدید ، توی سایتای خارجی 220 واسه سدانش و 215 واسه واگنش بود ..
(ali(CHEVY NOVA
۷ خرداد ۱۳۹۶دوستان به بحث مقاىسه ارتباط نداره اما بازم ىه سرى از افراد دارن تو ساىت موجب بهم رىختگى مىشن
دوستان دىروز تو قسمت مقایسه پژو و فولکس رامکال که از طرفداران ماشىن المانى هست خواستار خبر تقلب وانتهاى امریکاى شده بود که لازمه بهش بگم که بجاى اون خبر بهتره خبر جدید دىزل گفت رو که پدال گذاشته رو بخونى
دوستان تو اىن مطلب که پدال گذاشته مشخص شده فولکس الاىندگى محصولات دىزلىش تا 40 برابر حد مجاز بوده!!!!!!!!!! درسته 40 برابر و باعث حىرت شده
اىن مطلب دىزل گفت رو حتما بخونىد که ىه سرى افراد نىان براى پنهون کارى خطاى فولکس بحث وانتهاى امریکا ى رو پىش بکشن که دربرابر اشتباه فولکس هىچ نىست
(ali(CHEVY NOVA
۷ خرداد ۱۳۹۶دوستان منظور از دىزل گفت همون دىزل گىت هستش که اشتباهى نوشتم
در ضمن به نظرم تالىسمان ىه جاهاىى بهتر عمل کرده
amir
۷ خرداد ۱۳۹۶.
به خدا آرزوم شده یه بار بیام پدال و این بحث های آزاردهنده ای که شما راه میندازی اوقاتم رو تلخ نکنه.
از سایت خودرویی تخصصی مهد کودک درست کردید.
.
چند درصد سهام جنرال موتورز در اختیار شماست ؟؟؟؟
.
(ali(CHEVY NOVA
۷ خرداد ۱۳۹۶بازم زدى زىر حرفت جناب مجىد
مگه نگفتى با هم حرفى ندارى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
NOBLE
۷ خرداد ۱۳۹۶.
علی جان بار ها تلاش کردم اما در محیطی مثل پدال با این همه فعالیتی که ماشاالله شما داری اصلا نمیشه.
1- باهات بحث نمیکنم ( تا حوصله ی بقیه رو سر ببرم) ،
2- ابدا توهین نخواهم کرد
این 2 تا قوانین منه.
هیچ وقت با کسی قهر نمیکنم.
شما دوست منی ، هیچ کس کامل نیست ، شما هم یک سری اشکالاتی داری و به نظرم با تذکر و انتقاد های بقیه باید در جهت بهبود شخصیت خودمون تلاش کنیم.
الف.ی
۷ خرداد ۱۳۹۶بابا ول کنید دیگه شما هم.اینقدر دنبال ایراد گرفتن از هم دیگه نباشید.اینجا که انجمن حرفه ای ترین رانندگان دنیا نیست.یه سایت ساده است که توش متعصبین و افرادی که ضد و نقیض میگن کم نیستن.البته کاربرای فهمیده هم کم نیست.اصلا اشاره ای به رامکال ندارم ولی تو رو خدا این کار ها رو بذارید کنار.اینطوری پیش بره چند وقت دیگه جنگ جهانی سوم همین جا اتفاق میفته.
(ali(CHEVY NOVA
۷ خرداد ۱۳۹۶الف. ى جان داداش من که کارى ندارم
اىن ىه سرى از افراد هستن که خوششون مىاد بحث الکى کنن
الف.ی
۷ خرداد ۱۳۹۶علی عزیز
تا به حال ندیدم که مطالبی که در مورد ماشین های کلاسیک آمریکا میذاری توش چیز غلطی نوشته شده باشه.برای خود من حرفت در زمینه امریکایی های کلاسیک سنده.من اصلا نمیدونم رامکال چی گفته و قضیه چیه.ولی به نظرم پرداختن به این بحثا فقط باعث اتلاف وقته چون امکان نداره در نهایت بتونی طرف مقابل رو قانع کنی.از این بحثا تو سایت زیاده ببین من دو ساله تو پدالم ولی فقط 300 تا کامنت گذاشتم.چون تو اکثر بحثای طولانی شرکت نمیکنم.نمیگم مطلقا شرکت نکنید ولی زیادش هم فقط وقت تلف میکنه.البته توهین به کسایی که تعداد کامنت بالا دارن نشه ها.
silver
۷ خرداد ۱۳۹۶آقای نوا
حرفت و نظرت درباره اروم نگه داشتن جو سایت رو کاملا قبول دارم
ولی جای اینکه بیای به بچه های طرفدار آلمان حرف بزنی یه مقداربه دوستان آمریکایی دوستت سفارش بکن .
سه هفته است مداوم دارم به پدال سر میزنم جسته و گریخته حرفهای خودشونو میزنن ….
رعایت کردن باید یک طرفه باشه ایا؟
ASTON
۷ خرداد ۱۳۹۶علی جان انقدر ازتو پست های عالی و ارزشمند دیدم که اصن باور نمیشد تو اینجوری کل کل کنی باورکن چندین بار اسمت رو نگاه کردم
داداش همیشه که نباید حرفت رو اثبات کنی بچه ها خودشون میخونن میفهمن اونی که باید بفهمن رو بعضی چیزها هم که سلیقه ای هست دیگه که حسابش جداست
ارادتمندم پیروز باشی
من به تالیسمان رای دادم به نظرم طراحی هماهنگ تر و نوآورانه ای داره ولی لگاسی طراحیش کمی ناهماهنگ (جلوپنجره در هماهنگی با چراغهای جلو ) و در ضمن این نوع طراحی تو خودروهای مدل پایین تر هم مشاهده میشه مثال بارزش کادنزا نسل قبل از نمای جلو
peyman
۷ خرداد ۱۳۹۶خدا دیگه من میخوام سرمو بکوبم به دیوار
سوبارو لگاسی۲۲۵۴۰ دلار قیمت در ایران ۲۲۷ میلیون
تالیسمان۳۰۸۷۵دلار قیمت در ایران ۱۹۰ میلیون!!
خدایش با چه حساب کتابی تو این مملکت قیمت گذاری میکنن؟؟
Mahdi US CARS
۷ خرداد ۱۳۹۶راستش تو کشور ما هر قیمتی که دوست داشته باشن رو میزارن و حساب کتاب خاصی نیست
ولی اینجا ژاپنی ها گرونتر میشن تا فرانسوی ها
بیژن
۷ خرداد ۱۳۹۶به همون دلیل که محصولات تویوتا بالاست…!!
Amir
۷ خرداد ۱۳۹۶نه برادر من قیمت بالای تویوتا از یه جای دیگ نشأت میگیره
من اینو میگم چون میدیر عامل ایرتویا رو میشناسم
امیرحسین
۷ خرداد ۱۳۹۶این قیمت پایه سوبارو هست فول آپشنش حدود ۳۰۰۰۰ دلاره
الف.ی
۷ خرداد ۱۳۹۶جفتشون خوبن ولی من رای من تلیسمان
امیر
۲۴ تیر ۱۳۹۶دوستان یه سوال. ۳۰هزار دلار تقریبا میشه ۱۱۵ میلیون تومن ،اون ۷۵ تومن اضافه واسه چیه؟ میشه یه توضیحی بدین؟! قیمت سوبارو هم به پول ما میشه ۸۴ میلیون که ۱۴۳ تومن اضافه میاد. بقیش میره تو جیب کی؟!
amin
۷ خرداد ۱۳۹۶رای من تالیسمان است به دلیل طراحی داخلی و خارجی بسیار بهتر و زیباتر،مگان جدید هم که از همین زبان طراحی استفاده میکند را در ترکیه سوار شدم بسیار عالی و زیبا بود،قدرت و گشتاور تلیسمان هم بالاتر است اما طراحی فوق العاده ای دارد
یاسین
۷ خرداد ۱۳۹۶من به شخصه تلیسمان رو میپسندم به این دلیل که از نظر فنی بر روی یکی بهترین پلتفرم های رنو نیسان مهندسی شده و عملکرد فنی فوق العاده ای داره و در یه ماشین با کیفیت و با دوامه ولی مهمترین ویژگی تلیسمان نسبت به نه فقط لگسی بلکه تمامی محصولات رده اقتصادی این سگمنت طراحی فوق العادشه این طراحی اصلا یه طراحی اقتصادی نیست از هر نظر یه طراحی لوکسه واقعا زبان طراحی جدید رنو بی نظیره یه طراحی اروپایی و لوکس این چند وقت هم هرکی تو این سگمنت میشناسم که تلیسمان رو گرفته از هندلینگ معرکه راحتیش قدرتش و کیفیت خوبش میگه
در کل به نظرم تو این سگمنتD اقتصادی مزدا 6 تلیسمان اولتیما کمری و اکورد و البته سیتروئن C5 از نظر طراحی نسبت به بقیه بهترن
Mahdi US CARS
۷ خرداد ۱۳۹۶تالیسمان سرتره و در کشور ما قیمتش خیلی کمتر از لگاسی هست که جای شک باقی نمیزاره
Landscape
۷ خرداد ۱۳۹۶برتری تالیسمان کاملا مشهود از هر لحاظ بهتره
فرزاد لاکچری
۷ خرداد ۱۳۹۶نمیدونم چرا حس میکنم طراحی های سوبارو دمده هستن و انگار مال یه دهه قبله
امین
۷ خرداد ۱۳۹۶تالیسمان یک دختر آرایش کرده است
در حالی که لگاسی زن زندگیست
علي طهران
۸ خرداد ۱۳۹۶این جملتو باید طلا گرفت
امین
۸ خرداد ۱۳۹۶ممنون
فقط تویوتا و هوندا
۷ خرداد ۱۳۹۶دوستان کسی از مصرف سوخت واقعی و در عمل تالیسمان خبری داره؟ چون تو یه سایت نظرات رو میخوندم یکی گفته بود مصرف تالیسمانش تو شهر بالای ۱۰ هستش.
یاسین
۷ خرداد ۱۳۹۶بستگی داره رو کدوم حالت رانندگی بزاری چون سه تا مود رانندگی داره اون احتمالا رو حالت اسپرت گذاشته من خودم چند نفر رو میشناسم که دارن رو حالت اکو خیلیم بد رانندگی کنی مصرف به 10 نمیرسه تو حالت نرمالم خیلی بد رانندگی کنی 10 و خورده ای میشه مصرفش به نسبت رقبای کره ایش خیلی بهتره
#ali.m#
۷ خرداد ۱۳۹۶من ماشین زیبای رنو_نیسان رو انتخاب میکنم
قطعا سوبارو هم برتری هایی داره لگاسی یکی از بهترین های این کلاسه ولی خب باید یه دستی به سر روش بکشن .
Amir
۷ خرداد ۱۳۹۶چذا نگفتین ک تالیسمان چرخ های عقبشم موقع دور زدن میچرخه ?? ( البته تو نسخه فولش) و اینکه از سیستم صوتی هم حرف میزدین واس تالیسمان فک کنم رو دست نداره تو این رنج قیمت
با تمام علاقه به ماشین ژاپنی من تالیسمانو انتخاب میکنم
محمد
۷ خرداد ۱۳۹۶مشخصات تلیسمان توی جدول درست نیست،اولا ماشین ۱۹۰ اسب بخاره،حداکثر سرعت هم ۲۲۵ ، مصرف سوخت هم 6.7
این اعداد توی سایت نگین خودرو نوشته شده
امیرحسین
۷ خرداد ۱۳۹۶سفارش خاورمیانه به دلیل سازگار کردنش با بنزین و البته کاهش دمای کارکرد موتور در این منطقه قدرتش ۱۹۰ اسبه… مدل های خاورمیانه مونتاژ کره هستن که ۴ کنترل ندارن… تولید فرانسه چهار چرخ حرکت می کنند
بنیامین
۷ خرداد ۱۳۹۶سوبارو رینگش می ارزه به رنو
مهرزاد
۷ خرداد ۱۳۹۶با سلام
انتخاب من سوبارو لگاسی
1 – سیستم چهارچرخ محرک AWD
2 – کیفیت بالای ساخت
3 – تجهیزات ایمنی کامل داری چند نوع ترمز اضطراری از جمله BOS
4 – داریی سیستم هرزگردی برای چهار چرخ
(شیب 45 درجه خیس رو به راحتی بالا میره )
5 – موتور بوکسر یا تخت
poorya
۷ خرداد ۱۳۹۶رنو تلیسمان
شایان
۷ خرداد ۱۳۹۶فقط سطر آخر جدول (قیمت در ایران) هرجایی نشون بدی بهت پناهندگی میدن. قیمت جهانی لگسی تقریبا 30 میلیون ارزون تره این جا 37 میلیون گرون تر
گذشته از اینا فقط تلیسمان من تو نمایشگاه دیدم اصن قیافش سگ داره
فيصل
۷ خرداد ۱۳۹۶تعرفه تلیسمان ۱۰٪ کمتره دوست عزیز بخاطر حجم موتورش
امیرحسین
۷ خرداد ۱۳۹۶۱۵ درصد دوست عزیز زیر ۲۰۰۰ سیسی ۴۰درصد بالای ۲۰۰۰ سیسی ۵۵ درصد
شایان
۸ خرداد ۱۳۹۶تشکر از تذکرتون دوست عزیز خودم متوجه این موضوع شدم اما برای ویرایش کامنت دیر شده بود.
امیر
۷ خرداد ۱۳۹۶یک مقاله بذارید در مورد مزایا و معایب موتورهای تنفس طبیعی و توربوشارژر (به خصوص در ایران با توجه به هزینه احتمالی استهلاک و تعمیرات و…)
این مقایسه هم میتونه مثال خوبی در این زمینه باشه
Kamy R
۷ خرداد ۱۳۹۶تالیسمان تقریبا تو همه ی چیز های ضروری برتری داره . First coment?
ROHAM
۷ خرداد ۱۳۹۶من یکی به جای علی آقا و رامکال خان خسته شدم
بیاید خونه من یه بزی، گوسفندی، گوساله ای، شتری، چیزی سر ببرم آشتی تون بدم
به خدا خود رئیس کمپانی های آمریکایی و اروپایی هم اینقدر که شما بحث می کنید، بحث نمی کنن!
نمیگم محفل ساکت باشه ولی…
کم گوی و گزیده گوی چون در
رامکال
۸ خرداد ۱۳۹۶روهام عزیز خدا رو شاهد میگیرم که من شروع کننده این درگیری نبودم.
میتونید پاسخ های من به ایشون و دیگران را در این نوشتار و چند پست قبلی ببینید.
ایشون دیگر دستش برای همه رو شده و کوشش میکند تا با مظلوم نمایی بقیه رو بد جلوه بدهد.
و میخواد با این کارش بقیه رو ساکت بکند تا مبادا از منشش و علایقش انتقادی بشه یعنی اینکه اینجا دربست باید در اختیار ایشون باشد.
درمورد پیشنهادتون هم ممنونم ولی من به قربانی کردن اعتقادی ندارم.
ROHAM
۷ خرداد ۱۳۹۶سوبارو یه خودرو ساز بی ادعا و پرتوانه که عمر ماشیناش خیلی بالاست
من خیلی دوستش دارم
ولی رنو هم نشون داده که کار بی کیفیت نداره که البته همیشه تو بحث طراحی بیرونی بحث بر انگیز بوده و البته نرمی و عایق بندی داخل اتاقش حرفهای زیادی داشته و داره ( کارای داچیا رو فاکتور بگیرید که با رنو ادغام شدن)
پدال جان تو این کلاس فضا سازی حرف اول رو میزنه، کاش تو مطلبت به مقایسه فضای دو ماشین اشاره می کردی
امیرحسین
۷ خرداد ۱۳۹۶تلیسمان جادارترین این رده هست در کنار سوناتا ال اف
امیرحسین
۷ خرداد ۱۳۹۶همون طور که قبلا عرض کردم در حال حاضر قیمت انواع رنو در ایران منطقی ترین هست… ماشین های بسیار خوبی هم هستن.
امیرحسین
۷ خرداد ۱۳۹۶مخصوصا تلیسمان و کولیوس…
حمیدرضا
۷ خرداد ۱۳۹۶رنو گرون تر هست ولی مشخصات بهتری داره من به رنو رای دادم
lancer evo
۸ خرداد ۱۳۹۶درود
واقعا موندم ، گفتم بیام تو سایت همه ب لگسی رای دادن ولی برعکس دقیقا ،، از دوستانی ک تلیسمان رو از لگسی بهتر دونستن ی سوال دارم ،، چطور ی فرانسوی رو از ی ژاپنی بهتر دیدید؟
فقط نیاید بگید اپشن بیشتر داره و این حرفا دلیل قانع کننده اگ دارید بیان کنید
ممنون
یاسین
۸ خرداد ۱۳۹۶لنسر جان اصلا کاری ندارم فرانسه بهتره ژاپن بهتره من خودم ژاپنی بازم احتمالا میدونی دیگه رنو و نیسان نزدیک 20 ساله یه اتحاد خودرویی با هم دارن تمامی محصولات رنو و نیسان در سگمنتهای ماشین های اقتصادی پلتفرم مشترک دارن یعنی چی یعنی در واقع محصولات رنو و نیسان نه کاملا ژاپنین نه کاملا فرانسوی پلتفرم های فنی این ماشینا توسط این دوتا شرکت باهم مهندسی و ساخته میشه تفاوت این ماشین ها فقط در یه چیزه در طراحی و کابین و به قول تو اپشن ها تازه اونم نه مثلا کامپیوتری که کروز کنترل رو اداره میکنه دکمه کروز کنترلس که فرق میکنه البته خب یه تفاوت های جزئی هم هست ولی ربطی به اساس مهندسی ماشین نداره والا پلتفرم فنیشون یعنی موتور گیربکس شاسی سیستم تعلیق سیستم های کامپیوتری مثل سیستم کنترل سوخت کامپیوتر سیستم AWD و…. هر چیزی که تعریف مهندسی اون ماشینه همه چیشون یکیه یعنی حتی با فرض اینکه فرانسوی ها به پای ژاپنی ها نمیرسن محصولات رنو و نیسان حاصل کار مشترک این دوتا کمپانین جالبه بدونی که تلیسمان هایی که تو ایرانن خب تو سایت کره ی شرکت رنو نیسان دارن ساخته میشن و نظارت بر کیفیت تولید اون سایت به عهده مهندسین نیسان در شرق اسیاس چون تو همون خط تولید محصولات نیسانم داره تولید میشه مدلهای رنو بدنه فرانسوی هستن با پلتفرم مهندسی شده ژاپنی فرانسوی در واقع با یه ماشین ژاپنی سروکار داری
منتهی در بازار های مختلف میان بررسی میکنن که اون پلتفرمشون رو با رنو عرضه کنن یا با نیسان عرضه کنن یا با هردو فرقی نمیکنه وقتی نیسان داره تو امریکا ماشین میفروشه ولی رنو اونجا نیست پولش تو جیب رنو هم میره
Iraj
۸ خرداد ۱۳۹۶اول مزدا ۶بعد اکورد…بین این دوتا گرچه هر دو خوبن اما به تالیسمان رای میدم
علي طهران
۸ خرداد ۱۳۹۶رنو تالیسمان اصلا درحد سوبارو لگاسی نیست که؟!! اونیایی که به رنو رای دادن هیچی از ماشین نمیدونن تمام.
DYBALA
۸ خرداد ۱۳۹۶تجربه ای که از تالیسمان دارم، جاداره و سرعت خوبی داره و مصرفشم بخاطر حجم موتور پایینش خوبه، اما سقفش پایینه، و کیفیت و روون بودن ماشین ژاپنی نداره،
سوبارو لگاسی سوار نشدم اما با تجربه ای ک از ژاپنی های دارم فکر کنم برتری با سوبارو باشه
تو این کلاس بنظرم کیفیت رانندگی و کابین مهمتره و جلوه در رتبه بعده…
رضا
۱۹ خرداد ۱۳۹۶تلیسمان حرف نداره . باور کن
کامران
۲۱ خرداد ۱۳۹۶سلام به همه دوستان. قرار نیست ماشینی که میخریم تا اخر عمر همراهمون باشه.ماشینی که 5سال و150000کیلومتر گارانتی داره یعنی سازندگانش به کیفیت اون اطمینان دارن…پس ایمنی وراحتی خیلی در انتخاب مهم هست.قیمت هم که جای خود داره.لذت رانندگی موضوعیه که متاسفانه به اون کمتر توجه میشه که البته ما مقصر نیستیم ودر واقع در سالهای گذشته ما محکوم به سوار شدن ماشینهای بی کیفیت بودیم.با تمام احترامی که برای نظر دوستان قایلم انتخاب من رنو تالیسمانه.با توجه به حالت های رانندگیش در ان واحد احساس میکنید که با چند ماشین مختلف رانندگی میکنید.سیستم صوتی و ماساژور صندلی و جاداری صندوق و………بماند. یکی از دوستان جک اس 5 توربو داره حدود 3ساله فقط بنزین معمولی میزنه تا حالا مشکلی براش پیش نیومده.اینم خواستم در جواب دوستانی که میگن موتور توربو دردسره گفته باشم .موتور نیسان کجا جک اس 5 کجا.
محمد
۲ تیر ۱۳۹۶صرفا” خواستم درجواب دوستمون که فرموده بود رئیس ایرتویا رو میشناسن عرض کنم پس ایشون باید مدیر رنو رو هم بشناسن چون مدیر این دو شرکت یک نفر است.