مرحلهٔ یکهشتم نهایی، دور چهارم، قسمت سوم، چهارمین دوئل از گروه هاچبکهای سابکامپکت
نتیجهٔ دوئل قبلی بین فولکسواگن پولو و تویوتا یاریس
مجموع آرا: ۸۱۵
آراء فولکسواگن پولو: ۶۷۴
آراء تویوتا یاریس: ۱۴۱
پیروز دوئل: فولکسواگن پولو با کسب ۸۲ درصد از کل آراء
هیوندای i20 | کیا ریو |
کیا ریو | |
سیتروئن C3 | پژو ۲۰۸ |
سیتروئن C3 | |
آئودی A1 | مینی کوپر |
؟ | |
فولکسواگن پولو | تویوتا یاریس |
فولکسواگن پولو | |
مزدا ۲ | نیسان میکرا |
؟ | |
فورد فییستا | رنو کلیو |
؟ |
رنو کلیو
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲
نسل کنونی: چهارم
پلتفرم: B رنو-نیسان
امتیاز از کاربایر: ۳.۷ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۳۲۱,۴۷۲ دستگاه
فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۱۳,۶۶۵ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۸ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۹ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۶ درصد
سیستمهای ایمنی: ۹۹ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
فورد فییستا
تاریخ معرفی: نوامبر ۲۰۱۶
نسل کنونی: هفتم
پلتفرم: B جهانی فورد
امتیاز از کاربایر: ۴.۶ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۲۵۵,۶۰۲ دستگاه
فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۰۹,۳۹۷ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۷ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۴ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۴ درصد
سیستمهای ایمنی: ۶۰ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
فورد فییستا | رنو کلیو | |
پیشرانه | ۱ لیتری I3 | ۱.۲ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۱۲۵ اسب بخار | ۱۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۷۰ نیوتن متر | ۲۰۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۹.۹ ثانیه | ۹.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۵ کیلومتر/ساعت | ۲۰۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۴.۳ لیتر (ترکیبی) | ۵.۲ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۹۸ گرم/کیلومتر | ۱۲۰ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۴۲ لیتر | ۴۵ لیتر |
وزن | ۱۱۲۵ کیلوگرم | ۱۱۳۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۰۵ متر | ۴.۰۶ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۴۹ متر | ۲.۵۹ متر |
حجم صندوق بار | ۳۰۰ لیتر | ۳۰۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۱۳,۱۶۵ پوند | ۱۴,۵۲۵ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10044097]
سعید(تهران)
۹ تیر ۱۳۹۷رنو چابکتره ولی فورد جدیدتره، ارزونتره، کم مصرفتره و کابین بهتری داره، من فورد رو ترجیح میدم.
کیان
۹ تیر ۱۳۹۷کابین فورد قشنگتر و بروز تره
محصولات جدید هیوندای و که میدیدم مثه اکسنت و الانترا، طراحی فرمون و وسط داشبور بنظرم خیلی خوب بودن و پیش خودم میگفتم هیوندای یکبار طرح خوبی از خودش ارائه کرده
حالا با دیدن داخل قورد عزیز متوجه شدم که احتمال اینکه هیوندای طرح داخلیش و فرمون ایده خودش بوده یکم دور تز ذهن هست
محمدرضا
۹ تیر ۱۳۹۷خیای وقته مد اینجور حرف زدن در مورد هیوندای از بین رفته
جنسیس امسال بالا ترین امتیاز ایمنی آمریکا که سخت گیر ترین جهانه گرفت
جنسیس امسان بیشترین میزان رضایت مشتریان آمریکایی رو در بین تمام خودرو سازان جهان داشت
هیوندای امسال بالا ترین قابلیت اطمینان رو کسب کرد
حمیدرضا
۹ تیر ۱۳۹۷سیستم های امنیتی با امتیاز ۹۹ باعث شد به رنو رای بدم حتی با این که فورد از نظر فنی روی کاغذ به نسبت قیمت خودروی بهتری هست
Radin
۹ تیر ۱۳۹۷خیلی انتخاب سختیه.ظاهر رنو خیلی جذابه شتابش هم تو این سگمنت خیلی خوبه ولی فورد کابینش خیلی خوشگلتره. ولی در کل رنو بهتره:( رای من رنو
امیر
۹ تیر ۱۳۹۷ظاهر ماشین خیلی مهمه فیستا برای من توعکس جذاب تره فنیم تفاوت زیادی ندارن کابین فیستاهم برای من زیباتره
ahmad
۹ تیر ۱۳۹۷رنو ظاهر جذاب تری داره با اینکه طراحی داشبورد فورد یکمی بهتره ، ولی با توجه به ایمنی رنو در بخشهای مختلف و همینطور جدول مشخصات فنی به رنو رای دادم .
Aston martin
۹ تیر ۱۳۹۷بچه ها یه سر به مدل پایه فورد فیستا مدل ۲۰۱۲ بزنید
حتی مه شکن هم نداره
)صرفا همینجوری گفتم چون اسم فیستا اومد یه زمان خیلی تو فکرش بودم:/)
Masood
۹ تیر ۱۳۹۷از لحاظ ظاهر رنو و از لحاظ فنی و داشبورد فورد ولی به نظر من یک لیتر مصرف سوخت بیشتر فدای ظاهر بشه بهتره انتخاب من کلیو
مسعود
۹ تیر ۱۳۹۷یک لیتر مصرف بیشتر رو میشه فدای ظاهر کرد
در مورد داشبورد کلیو نسبت به فی یستا زیاد زیاد حساس نباشیم کلیو برنده هست.
emad1990
۹ تیر ۱۳۹۷پدال سایت خراب شده انگار
اکانتا رو نمیشناسه دیگه!!مشکل چی هست؟
Sajjad
۱۰ تیر ۱۳۹۷تولید آلایندگی فورد خیلی کمتره و مصرف سوختش هم کمتره
Genius
۱۰ تیر ۱۳۹۷تو این دوئل ها هیچ بازنده ای نداریم بعلاوه برنده اصلی ملل مترقی دنیا هستند که نسبت درآمد ماهانشون به بهای این خودروها تقریبا 6 ماه از سال میشه!کی میتونه باور کنه این فی یستا یا در بعضی منابع فستیوا نواده همین پراید آدمکشیه که ما داریم؟!!؟