در ادامهٔ برگزاری رقابتها و دوئلهای خودروی پدال، امروز به دیدار کلاس سدانهای بزرگ نیمه لوکس رفتهایم. خودروهایی که تقریباً بین کلاسهای سدانهای متوسط پریمیوم سگمنت E، سدانهای بزرگ و سدانهای بزرگ پریمیوم سگمنت F قرار میگیرند. در این کلاس خودروهای زیر حضور دارند که البته یکی از آنها صرفاً مخصوص بازار چین است:
شورلت SS
شورلت ایمپالا
بیوک لاکراس
کادیلاک XTS
کرایسلر ۳۰۰
دوج چارجر
فورد تاروس
لکسس ES
تویوتا آوالون
نیسان ماکسیما
سیتروئن C6
رنو لتیتود
کیا کادنزا
هیوندای آزرا
برای اولین دور از رقابتهای این گروه، یک نماینده از ژاپن و یک نماینده از فرانسه را انتخاب کردهایم یعنی لکسس ES به مصاف رنو لتیتود رفته است.
رنو لتیتود
این خودرو یک سدان سگمنت E لوکس است که در سال ۲۰۱۰ بهنوعی برای جایگزینی مدل ولساتیس و بهعنوان پرچمدار رنو به بازار آمد تا در سبد محصولات این شرکت فرانسوی بالاتر از سدان لاگونا قرار گیرد. لتیتود روی پلتفرم D گروه رنو-نیسان ساخته شده که با خودروهایی چون نیسان ماکسیما و اینفینیتی QX60 مشترک است. این سدان نیمه لوکس فرانسوی در کرهٔ جنوبی نیز با برند و نام سامسونگ SM5 عرضه میشود درحالیکه در برخی بازارها نیز با نام سافران به فروش میرسد. لتیتود توسط نگین خودرو در کشورمان هم عرضه شد که البته به موفقیت چندانی دست پیدا نکرد. این خودرو در سال ۲۰۱۴ فیسلیفتی را تجربه نمود که قسمت جلویی آنرا متفاوت از قبل کرد. نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ این ماشین هم این بار با نام سافران در کشورمان با پیشرانههای ۲ و ۲.۵ لیتری ارائه شد که هماکنون بالاترین مدل آن با موتور ۲.۵ لیتری در بازار ۱۶۰ میلیون تومان قیمت دارد. البته لتیتود در حال حاضر کمی پا به سن گذاشته است و به همین دلیل رنو در سال ۲۰۱۵ مدل جدید تالیسمان را بهعنوان جایگزین هر دو مدل لاگونا و لتیتود معرفی کرد اما بااینحال تولید لتیتود هنوز ادامه دارد. این سدان بزرگ فرانسوی با قویترین پیشرانهٔ خود به این نبرد آمده است که یک واحد ۳.۵ لیتری V6 با ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور است.
لکسس ES
سری ES به همراه سری LS از نخستین محصولات برند لکسس است که در سال ۱۹۸۹ در ابتدا بهعنوان یک سدان لوکس کامپکت به بازار آمد. سپس در نسل دوم که در سال ۱۹۹۱ معرفی شد، ES به یک سدان متوسط لوکس تبدیل شد که روی پلتفرم تویوتا کمری ساخته شده بود. این رویه همچنان ادامه داشت و لکسس ES همچنان در نسلهای سوم، چهارم و پنجم که به ترتیب در سالهای ۱۹۹۶، ۲۰۰۱ و ۲۰۰۷ معرفی شدند، در قامت یک سدان متوسط لوکس و بر پایهٔ کمری ساخته شد؛ اما در نسل ششم که در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۲ رونمایی گردید، ES بازهم افزایش ابعادی را تجربه کرده و به کلاس سدانهای فول سایز نیمه لوکس نقلمکان کرده و این بار بر روی پلتفرم تویوتا آوالون ساخته شده است. ES تنها سدان دیفرانسیل جلوی لکسس بوده و در سبد محصولات این برند لوکس ژاپنی بین مدلهای GS و LS قرار میگیرد. برای این دوئل مدل ES350 را انتخاب کردهایم تا با رقیب فرانسوی همخوانی داشته باشد. این سدان لوکس ژاپنی درست مانند لتیتود از یک موتور ۳.۵ لیتری V6 استفاده میکند که البته ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. مدل ES250 هماکنون در بازار کشور ۳۲۵ میلیون تومان قیمت دارد.
مشخصات فنی
لکسس ES350 | رنو لتیتود | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 | ۳.۵ لیتری V6 |
قدرت | ۲۷۰ اسب بخار | ۲۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۳۵ نیوتن متر | ۳۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۷.۵ ثانیه | ۸.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت | ۲۳۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۹.۸ لیتر | ۱۰.۵ لیتر |
وزن | ۱۶۲۰ کیلوگرم | ۱۶۱۵ کیلوگرم |
طول | ۴.۹۱ متر | ۴.۹۰ متر |
قیمت پایه | ۳۹,۸۷۰ دلار | حدود ۳۰ هزار دلار |
قیمت در ایران | ۳۲۵ میلیون تومان | ۱۶۰ میلیون تومان |
با توجه به جمیع جهات، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9730517]
سامان اذری
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶من لوگوی لکسوس رو با کل رنو عوض نمیکنم
فرشاد سجادیان
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶سامان جان همچین میگی لوگوی لکسوس رو با کل رنو عوض نمیکنم که انگار رنو یه کمپانی تازه کاره، نه یه کمپانی معتبر و کار بلد ۱۱۸ ساله. رنو قطعا میتونه ماشینی به با کیفیتی لکسوس بسازه اما کلا سیاستش چیز دیگست.
سامان اذری
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶داش اگه قدمت برند مهم باشه ایرانخودرو هم از لکسس اکورا و اینفینتیتی با سابقه تره ???
آرماااان
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶من خودم لکسس رو انتخاب میکنم جدا از قیمت
ولی خب رنو هم کم کمپانی نیست
تکنولوژی بالایی داره که میتونه خودرو فرمول یک بسازه پس هیچوقت نمیشه دست کمش گرفت
فرشاد سجادیان
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶سامان جان قدمت بیشتر یعنی تجربه بیشتر، نوآوری بیشتر، خلاقیت بیشتر، البته خارج از ایران. اینکه لکسوس جوونتره ولی موفقه دلیلی بر این نیست که بیشتر از یک قرن تلاش رنو بی نتیجست، دلیل بر اینه که سیاست خاص خودش رو داره دنبال میکنه و غولی به اسم تویوتا پشتشه.
peyman
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶قیمت جهانیشون فقط ۱۰ هزار دلار تفاوت داره ولی تو ایران این اختلاف قیمت۱۶۵ میلیون تومان هست!!خدا ما کجا زندگی میکنین??اینقد اینقد بی قانونی به این کشور حاکم هست
Ahmad
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶دقیقا حرف دل منو زدی.
در ضمن سوء تفاهم پیش نیاد من لکسوس رو انتخاب کردم و میگم تو این رقابت برنده است. ولی فراموش نکنیم الان یکی از چهار پیشرانه موجود در فرمول 1 مال رنو هستش.که درسته به پای مرسدس و فراری نمیرسه ولی اصلا نباید دست کم گرفته بشه.
Hossein
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶دقیقا
رنو چه محصولاتشو دوست داشته باشیم چه ازمحصولاتش متنفر باشیم یه کمپانی بزرگ و با اصالته و تکنولوژی و کیفیت روز جهان رو در محصولاتش ارائه میکنه
همین توانایی تولید پیشرانه فرمول یک نشون دهنده مهندسی بالای این شرکته
در کل که لکسوس بهتر بود اما نمیشه به سادگی هم از رنو گذشت
مخصوصا با طراحیای جدید ونسل جدید محصولاتشون
Ali
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶کمپانی رنو حتی قدیمی تر از خوده تویوتاست،بله سیاسیت رنو اینکه برای قشر متوسط جامعه تولید کنه
سامان اذری
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶دوستان قبل از این که اعداد او ارقام جدول رو ببینید
خودتون تو نت تحقیق کنید ببینید مشخصات فنی هردوشون چنده
Ali
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶من نمیفهمم دیس لایک واسه چیه!!!رنو قدمت ۱۱۷ ساله داره ولی تویوتا ۷۹ ساله!!!دیگه سواد که دارین برین تو گوگل سرچ کنین!!!!!!
محمد
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶یعنی به خاطر قدمتش رنو بهش رای بدیم؟؟مقایسه دوتا ماشینه توی یه سگمنت،به کمپانی ها ربطی نداره
#ali.m#
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶علی جون قدمت هیچ ربطی به کیفیت خودرو نداره رنو و در کل ماشین های فرانسوی خیلی خوبن منم یکی از طرفداراشونم ولی خب به پای لکسس نمیرسن اخرین باری که یه خودرو ساز فرانسوی رو تو لیست با کیفیت ترین ها دیدم یادم نمیاد .
Ali
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶خیر منظورم رای نیس!منظورم کسایی که اومدن واسه کامنت قدمت بیشتر رنو دیس لایک میدن
#ali.m#
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶علی جون درسته رنو یکی از قدیمی ترین خودرو ساز های دنیاست ولی قدمت زیاد ربطی به کیفیت نداره.
من خودم یکی از طرفدارهای ماشین فرانسوی هستم ولی تا الان ندیدم که ماشین فرانسوی توی لیست 10تا ماشین با کیفیت دنیا باشه.
Ali
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶بله درست من حرفی از کیفیت نمیزنم،منظوره من فقط به قدمت هستش همین
Ace
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶.
منم همینطور سامان جان.
لکسوس رو با هیچ خودروسازی عوض نمیکنم جز پنجگانه ی آلمانی.
رنو که دیگه جای خود داره.
( نیتروز اکساید)
shahin
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶کاملا موافقم.من تو انتخاب بین کامارو و جگوار به کامارو رای دادام چون اختلاف قیمت دو برابر بود اما اختلاف شخصیت نه!اما اینجا اختلاف شخصیت حتی بیش از دو برابره و ارزش پولی که به لکسوس داده میشه جبران میشه.حتی اگه این مسابقه بین تویوتا آریون و لتتیود بود من باز هم بدون درنگ آریون رو انتخاب میکردم دیگه لکسس که جای خود.رنو به هیچ عنوان خودروساز لوکسی نبوده و نیست.قدمت این برند با خودروهای جمع و جور و اقتصادی پیوند خورده.
فرشاد سجادیان
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶با توجه به عملکرد فنی خوب و کیفیت ایدهآل، خرید رنو لتیتود کاملا با صرفهتره، مخصوصا اینکه ES دو برابر لتیتود تو ایران قیمتشه و هر چقدرم با کیفیت باشه، این اختلافشون رسما فحشه به مصرفکننده!
انتخاب من بین این دوتا، رنو، اما در کل نیسان ماکسیما
ahmad reza
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶لکسوس خوشگل تر و شیک تر و باکلاس تر و پرقدرت تره اما نمی دونم چرا سرعت و شتابش این قدر کمتره ؟!
پس رنو تالیسمان تو چه کلاسیه ؟
شاهین
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶برای کسی که تو بازار داخلی دنبال خودروی نسبتا لوکس هست و بهای زیادی رو واسه یه خودرو پرداخت میکنه قطعا لکسس نسبت به رنو ارجحیت بیشتری داره. کلا فرانسوی ها در ساخت خودروهای لوکس ناکام موندن. ذهنیت بازار هم نسبت به برندهایی مثل رنو و پژو لوکس نیست.
فقط یه چیزی واسه من عجیب بود و اون اینکه لکسس تو این مقایسه هم خروجی بیشتری داره و هم گشتاور بیشتر و در عین حال وزنش هم کمتره. فقط نمیدونم چرا شتابش کندتر از رنو هستش!
انتخاب من هم لکسس هستش.
سامان اذری
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶مصرف لتیتود در سیکل های شهری، جاده و ترکیبی به ترتیب معادل ۱۵.۸،۷.۶ و ۹.۹ لیتر اعلام شده است.
شتاب لتیتود هم 8.4 اعلام شده
دقیقا مثل مقایسه اکورد با اپتیما که قیمت پایه اکورد رو 27 هزار دلار (4هزارتا بیشتر از واقعیت) اعلام شده بود
اینجا هم اعداد و ارقام رو یکم به نفع رنو تغییر دادند
خودتون میتونید تحقیق کنید
سامان اذری
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶استاندارد الایندگیش هم یورو 4 هست
امیر دهقان
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶دوست عزیز
مشخصات لتیتود از ویکی پدیا گرفته شده و هیچ تغییر دادنی در کار نیست
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Renault_Latitude
سامان اذری
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶اقای دهقان
من تمامی سایت های خودرویی رو نگاه کردم همشون شتاب رنو رو 8.4 نوشته
امیر دهقان
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶بله در منابع مختلف مشخصات لتیتود و حتی ES350 متفاوت ذکر شده ولی ما ویکی پدیا رو بعنوان منبع استفاده کردیم. تمام سعی ما در این رقابتها برگزاری دوئل هایی کاملاً عادلانه س و مطمئن باشین هیچوقت به نفع یا ضرر ماشینی عمل نمیکنیم.
سامان اذری
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶اقای دهقان عزیز وقتی یه اشتباهی پیش میاد و دوستان اشتباهتون رو گوشزد میکنند دنبال بهونه نباشید
من رفتم همه سایت ها رو نگاه کردم تو همشون نوشته 8.4 و شماهم شتاب رو 6.4 نوشته بودید الان خودتونم رفتید تو بالا جدول رو اصلاح کردید
پس لزومی نداره واسه اشتباهتون ادرس ویکی پدیا رو نشونم بدید
لطفا تو دوئل هاتون بجز ویکیپدیا از چندتا هم سایت معتبر امار بگیرید
ممنون
سامان اذری
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ارادت داش ما قصد جسارت نداشتیم
من نظرم رو قبل شما نوشتم
شرمنده
محمد
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶اقای دهقان عزیز هیچ جای دنیا توی توی هیچ زمینه ای ویکی پدیا نمی تونه منبع رسمی باشه. خواهشا واسه منبع و رفرنس به ویکی پدیا ارجاع ندید. از اعتبار مقاله هم کم می کنه.
AK_007
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶جناب دهقان, کاری به درست یا غلط بودن امار و ارقام ندارم ولی خواهشا از یک وبسایت معتبر اطلاعات بگیرید نه ویکی پدیا
amin
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶شتاب رنو 8.4ثانیه است این 6.4 ثانیه را از کجا آوردین ؟ تو روز روشن 2 ثانیه بردین بالا.ضمنا لکسوس es در تمام سایتها جزء 5 خودروی برتر دنیا تو سگمنت خودشه .هردو ماشینن اما این کجا و آن کجا.
amin
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶مرسی که اصلاح کردین؟
رضا
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶کاری به قدمت رنو ندارم ولی لکسوس از هر لحاظ یه سر و گردن بالاتره.طرفدار ماشینهای آسیایی نیستم ولی لکسوس یه افتخاره واسه آسیا تو زمینه کیفیت
حسین
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶من هنوز قانع نشدم که چرا از مدل تالیسمان تو این گروه استفاده نشد و صرفا بخاطر تولید یه مدل قدیمی از مدل جدید صرفنظر کرد
یاسین
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶تالیسمان الان تو سگمنت D یه سگمنت پایین تره تو اون یکی دوئل قرارش دادن درسته جاش ولی اینجا نباید لکسوس رو میاوردن لکسوس تمام لوکسه ولی بقیه این ماشین لوکس متوسطن باید از تویوتا میاوردن
Saman
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶لکسس:کیفیت عالی طراحی خارجی بسیار زیبا. رنو:شتاب بهتر حداکثر سرعت بهتر مصرف کمتر قیمت عادلانه تر. حالا دیگه خود دانی از ما گفتن :D
محمد
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶??جدولو نگاه کنی بد نیست،لکسوس هم مصرفش کمتره هم شتابش بهتره هم کلا قوی تره
حسین
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶اگر شخصی داخل ایران بین این دو مدل بخواد یکی رو انتخاب کنه بنظرم رنو انتخاب معقولانه تری باشه چون با اینکه لکسوس تو خیلی از موارد بهتر از لتیتوده ولی این برتری به اندازه این اختلاف قیمت نیست
قیمتش دوبرابر قیمت لتیتوده که اصلا منطقی نیست
اما خارج از ایران قطعا انتخاب ES انتخاب معقولانه تریه چون اختلاف قیمت زیادی ندارن
اما بازم بنظرم بهتر بود تالیسمان تو این گروه حضور داشت نه لتیتود
سیاوش
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶آخه من موندم فرق قیمت این دوتا ماشین توی بازار جهانی کمتر از 10هزار دلاره بعد تو ایران قیمت لکسوس دوبرابر بیشتر از رنوه
AK_007
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶البته همون ۱۰ هزار دلارم میشه ۳۵ میلیون تومن
ولی بازم اختلاف ۱۶۰ میلیونی نوبره!
ولی یه خوبی که رنو داره اینه که لتیتود رو ک سگمنتش از اپتیما, کمری آکورد و غیره بالاتره ولی تو ایران از همشون ارزون تره!
انتخاب لیتود تو ایران و خارج از ایران ES
پرهام
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶حتی این ک من از لکسوس خوشم نمیاد باعث نمیشه اینو نگم ک
بیخود ترین و پایین ترین مدل لکسوس از بالاترین مدل رنو هم با ارزش تره!
اخه رنو کجا و لکسوس کجا!
مطمئنا لکسوس !
انتخاب نهایی هم یا لاکراس یا xts یا شایدم ماکسیما
ولی به نظرم تو این سری ها
دوئل اصلی بین ماکسیما و فیدئون و xts و لاکراس و کرایسلر ۳۰۰ و لکسوس و کادنزاس
بقیه سیاهی لشکرن
پی نوشت : نظر شخصی😐
یاسین
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶پرهام جان اولا رنو کجا و لکسوس کجا نشون میده شما اطلاعاتت درباره برند رنو ممکنه در حد همین ال نود هایی که بعد از اتمام تولید جهانیشون به ایران اومدن و با قیمت زیادی دست مردم میرسن انقدر راحت درباره کمپانی با نزدیک 120 سال قدمت یکی از ستون های مهندسی گروه رنو نیسان یکی از تیم های پرافتخار فرمول 1 دنیا نگو این کجا و ان کجا ولی اینجای حرفت درسته که به نظرم من با توجه سلیقه بچه ها باید لکسوس برنده بشه میدونی چرا چون لکسوس یه برند لوکسه در صورتی که بقیه به نسبت لوکسن والا انقدر تفاوت قیمت وجود نمیداشت باید بجای لکسوس تویوتا اولون میومد اونموقع رقابت عادلانه بود
Ace
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶اگر تویوتا هم بود بازم فرقی نداشت.
پرهام
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶بیشتر منظورم از این کجا و اون کجا همینه که لکسوس ماشین لوکس میسازه
ولی رنو ماشین اقتصادی
حالا اگه تلیسمان بود یه چیزی میشد گفت که هم سبک طراحیش خیلی خیلی بهتر شده و هم بقیه چیزاش
ولی این مدل نه
و این که افتخارات فرمول ۱ درسته خیلی مهمه ولی فک نکنم به ی سدان خانوادگی ربطی داشته باشه?
یه چیز دیگه
مگه ال ۹۰ ماله داچیا نبود؟?
در کل اگه حرف بدی زدم یا کسی از حرفم ناراحت شد ، پوزش ؛ منظوری نداشتم.
shahin
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶اگه آکورد ۳.۵ یا اریون هم بود نتیجه همین میشد
یاسین
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶به نظرم این دوئل درست نیست چرا چون لکسوس برند لوکس تویوتاس یعنی الان اینجا باید یه نماینده از تویوتا میومد نه لکسوس چون با وجود سگمنت مشابه در اصل تو کلاس لوکسه ولی رنو لتیتیود تو سگمنت اقتصادی تریه نه اینکه اون قرار نبوده لوکس باشه ها بلاخره یکم تو طراحیش و متریالش بحث لوکس بودن مطرح شده ولی سیاست کارش با لکسوس فرق میکنه به نظرم از نظر فنی واقعا چیزی کم از لکسوس نداره ماشین های گروه رنو نیسان یه مهندسی ناب فرانسوی ژاپنی دارن و مسلما از نظر فنی ماشین بی نقص و باکیفیتیه دوما اینکه به نسبتی که طراحیش لوکس تر از لکسوس نیست ولی طراحی بخصوص داخلیش خوبه نکته مهم اینه که اگه قیمت ایرانش رو درنظر نگیریم حدود 10 هزار دلار تفاوت قیمت داره که کم نیست و به همون اندازه هم کاربردیه به همون اندازه برندش معتبره من عاشق خودروسوزی ژاپن و چاکر لکسوس بنز ژاپنم هستم ولی اینجا به لتیتیود رای میدم چون با وجود اینکه 10 هزار دلار ارزون تره ارزش خرید یکسانی داره
#ali.m#
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶اقا یاسین اول که از اینکه تعصب بیجا نداری خیلی خوشحالم هیچ وقت یه طرفه نظر نمیدی دمت گرم .
ولی با وجود اختلافشون بازم لکسس ارزش خرید بیشتری داره .از هر نظر .
از نظر ظاهر که با وجودی که سلیقه ای هستش ولی لکسس خییلی بروز تره .
از نظر کیفیت هم که شکی توش نیست کدم بهتره .از نظر فنی و مصرف سوخت هم باز لکسس سر تره جدول رو هم میتونی ببینی .
توی ایران قبول دارم که قیمت لکسس خیلی ناعادلانست ولی قیمت جهانیشو بخای در نظر بگیری 10هزار دلار بیشتر برای یه طراحی خیلی بهتر مصرف کمتر و سواری بهتر .و کیفیت و عمر بیشتر و از همه مهمتر لوکس سوار شدن میارزه.
مجید
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶سامورایی سخت کوش در برابر موسیو فرانسوی!!!بهترین چیزی که به زهنم میرسه!!!!به نظرم هر دو تا خوب هستن و بستگی به خود شخص داره!!!!اما من به رنو علاقه خاصی دارم و انتخابم رنو هست!!!چون برای من یه سبک خاص اروپایی داره
امره Emrah
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶کلا نه با رنو نه با هیچ کدوم از ماشینای فرانسوی زیاد حال نمیکنم ضمنا به قول دوستان لکسس پرستیژش بیشتره
اروپا سیخی چند اینجا آسیاست به لطف بروبچه ها ژاپن پرچمش بالاست البته اگه اجازه بفرمایید
Aryan
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶اگر دقت کنید همه چیز لتیتود به جز قدرتش بهتره
شاهو
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶درسته که لکسوس خیلی سرتره ولی به قیمت هاشونم دقت کنین. بخصوص توایران
PD
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶لتیتود ماساژور داره؟
amin
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶انتخاب من رنو هستش به این دلایل:
1.طراحی داخلی زیباتر
2.سرعت نهایی بالاتر(40 کیلومتر بیشتر قابل چشم پوشی نیست)
3.قیمت پایینتر
4.شتاب بیشتر
5.مصرف کمتر
Sina
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶.فقط میتونم بخندم به این مقایسه?????
لکسوس با رنو وااااای خدااا??
بمیرم برات لکسوس که فکر نکنم هیچ جای دنیا با رنو مقایست کنن
جالبه که بعضی ها هم طرفدار رنو هستن???
این یعنی جهان سومی بودن و دور بودن از بازار جهانی که باعث میشه ایرانیا جایگاه هر برند و تشخیص ندن
Ace
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶.
بمیرم برات لکسوس ?????
الان دوستانی که ال 90 دارن میان از رنو دفاع کنن. و میگن (ماشین فرانسوی فلان ماشین فرانسوی فلان.)
یا میگن ( ماشین اروپایی یک سری ویژگی هایی داره که ماشین آسیایی تا 1000 سال هم نمیتونه داشته باشه. )
جمع کنید باو.
بابا جون ال90 و داستر مال داچیا هستن نه رنو.
(Nitrous oxide)
Machine
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶من دیگه تصمیم دارم کلاً با شما بحثی نداشته باشم چون بحث کردن با متعصب دوآتیشه ای مثل شما کاملاً بی فایده و بیهوده س و ثمره ای جز تلف کردن وقت نداره،
فقط جهت اطلاع باید بگم که طراحی، توسعه و مهندسی لوگان و داستر تماماً توسط رنو انجام و اینا در اصل محصولات مهندسی رنو هستن که با برند داچیا و نیسان هم عرضه میشن
ace
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶دوست عزیز
مرد باش و مثل مرد حرفت رو بزن.
تکلیفت رو با خودت مشخص کن: 2 حالت داره :
یا من رو یک فرد متعصب دوآتیشه و … میدونی که دراین صورت طبق گفته ی خودت و نظر من ، بحث کردن با همچین کسی فایده نداره ، پس با من بحث نکن و ساکت باش.
چون آدم عاقل کار بی فایده انجام نمیده.
یا من رو قبول داری و میخوای بحث کنی ، پس دیگه این حرفایی که میزنی الکیه و داری دروغ میگی که من متعصبم و خودت حرف خودت رو قبول نداری.
.
اما جواب شما ، در تمام دنیا غیر از ایران ، مردم داستر ، لوگان و ساندرو با نام داچیا میشناسن نه رنو.
منظور من کسایی بود که ال90 سوار میشن و با خودشون احساس وظیفه میکنن که باید بیان پدال و از محصولات رنو و از اون وحشتناک تر و تاسف آور تر از ماشین های فرانسوی دفاع کنن !!!!!!!!!!!!
.
من کاری به مهندسی و … ندارم.
کسی میتونه ادعا کنه ماشین فرانسوی سوار میشه که تالیسمان، مگان ، کپچر، کجار ، سفران و … سوار بشه.
.
ماشین های داچیا هرگز و هرگز با برند نیسان عرضه نمیشن. حرف الکی نزنید که به سوادتون شک کنم.
داچیا کلا 4 ماشین واسه رنو می سازه
duster
logan
sandro
lodgy
من از ماشین های فرانسوی خوشم میاد ، مخصوصا مگان و تالیسمان. اما از اینکه یک عده میان داچیا رو به رنو میچسپونن و کلاس کار شرکت با عظمتی مثل رنو پایین میارن خوشم نمیاد.
#ali.m#
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶مجید باور کن فرانسوی ها اونقدر ها هم ماشینای بدی ندارن من خودم عاشق ژاپنی ها هستم و ب لکسس رای دادم .و خودمم ال90سوار نمیشم ☺ولی ماشین فرانسوی اونقدرا هم ک میگن بد نیست درسته هیچ وقت جز 10برند قابل اعتماد یا با کیفیت نبودن ولی خب قابل احترامن .
جالبه دایملر هم یکی از سهامدارانشه ولی نمیدونم سهمش چقدره.
☺
محمد
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶حرف شما رو قبول دارم. جایگاه هر برند هم دقیقا محفوظه. اما بعضی از خودروها از برندها یه مقدار جایگاه متزلزلی دارند. مثل همین es که دقیقا مصداق شتر گاو پلنگه. توی هیچ کلاسی توی خودروهای لوکس نمیگنجه. چون مثلا واسه رقابت با سری 3 و c لکسوس is رو داره. رقابت با سری 5 و e لکسوس gs رو داره و رقابت با سری 7 و s لکسوس ls رو داره اما این وسط es یه خودروی بی ربطه توی محصولات لکسوس که توی هیچ سگمنت خاصی توی برندای لوکس قرار نمیگیره. پلت فرمش کمریه. طولش کشیده ترا ز gsهست حتی. اما کلا توی هیچ کلاسی قرار نمیگیره. یه جورایی این چیزا باعث میشه که esرو بیشتر فرزند نامشروع تویوتا و لکسوس دونست. البته این موارد دلیلی بر رد کیفیت برتر و غیر قابل مقایسه اون با لتیتود نیست.
Machine
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶Ace
اولاً من هیچوقت به تو توهین نکردم که من رو با الفظی چون ساکت شو و عقلت رو بکار بنداز خطاب قرار میدی
دوماً من از این گفتههای تو مثل:
1-((چلنجر دیمن با لاستیکهای مسخرهش …))
2-پژو سیتروئن خودروسازی نیست که اگر در یک کشور حضور نداشته باشه آدم حسرت بخوره و بگه مردم اون جا چیزی رو از دست دادن.
جای خالیش رو به راحتی با رقبای ژاپنی میشه پر کرد. به نظر من که بهتر هم هست…))
3-((عکس اول هم شبیه ماشینی شده که فاتحه ی رقبا رو میخونه)) (تو پست موتور گلف R برای فولکس T-Roc)
به این نتیجه رسیدم تو متعصبی هستی که تو صنعت خودروسازی فقط آلمان و بعدش ژاپن رو قبول داری و بقیه رو بیاهمیت و مسخره تلقی میکنی. این برداشت من بود که شاید اشتباه باشه.
سوماً قبلاً اینکه با قاطعیت حرف بزنی و چند بار از کلمۀ هرگز استفاده کنی بهتره یه تحقیقی بکنی تا بفهمی که:
1-داچیا لوگان وانت با برند نیسان و با نام NP200 عرضه میشه
http://en.wheelsage.org/nissan/np200/
2-داچیا لوگان سدان هم با نام نیسان آپرینو قبلاً عرضه میشد
http://en.wheelsage.org/nissan/Aprio
3-و داچیا داستر هم با تغییراتی تو طراحی عقب و جلو در حال حاضر با نام نیسان ترانو عرضه میشه
http://en.wheelsage.org/nissan/terrano/79200/
پس لطفاً شما حرف الکی نزن که من به سوادت شک کنم.
و نکته آخر، هیچ جای دنیا جز ایران محصولات داچیا رو با نام رنو نمیشناسن؟؟!!!!!!!! این دیگه از اون حرفا بود!!!!
پس اگه اینطوره این رنو سیمبل، رنو ساندرو و رنو داستری که تو روسیه، ترکیه و آمریکای جنوبی عرضه میشن چی هستن؟ میشه توضیح بدی؟
بهزاد
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶دو خودروی اصلی این کلاس در مسابقه حضور ندارند!
شورولت ایمپالا و تویوتا آوالون
محمد
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶معیار انتخاب خودروهای مسابقه توی هر سگمنت چیه؟
چرا الان نباید به جای لکسوس تویوتا آلوالون باشه که با بقیه خودرو ها همخوانی بیشتری داره؟
حامد
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶سیاست این دو برند کلا دوتا فاز متضاده..لکسوس پرچمدار کامفورته . رنو توجهش بیشتر به جنبه های اقتصادی خودرو.پس کلا مقایسه اینا با توجه به نزدیکی خصوصیات فنی اشتباهه.نویسنده به جای لکسوس باید از آریون با کادنزا استفاده می کرد.
علی اکبر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶در دوئل در باره ماشین های نیمه لوکس داریم صحبت می کنیم پس وقتی اسم نیمه لوکس بیاد یا اسم لوکس بیاد قیمت میره تو حاشیه و کیفیت و تجهیزات مهمه که لکسوس بسیار برتر از رنو هست
امیر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶کسی می دونه چرا دیگه نگین خودرو لتیتود(سفران)رو وارد نمی کنه؟
امیر دهقان
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶دوستان عزیز، از استقبال بالای شما از دوئل ها و بیان نظرات بسیار سپاسگذاریم.
تمام سعی ما برگزاری رقابت هایی عادلانه و بی طرفانه س اما در مورد این رقابت،مشخصات ماشینها از ویکی پدیا گرفته شدن که بنظر چندان صحیح نیستن، بنابرین با استفاده از منابع دیگری، مشخصات اصلاح شدند منابع جدید اینها هستن:
رنو لتیتود
https://www.autoevolution.com/cars/renault-latitude-2010.html#aeng_renault-latitude-2010-35-v6-6at-235-hp
لکسس ES350
http://www.automobile-catalog.com/car/2016/2230355/lexus_es_350.html
dice
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶امیر جان جواب منو ندادی تو پست دوئل قبل…
جگوار اف تایپ رو چرا اورده بودی اونجا… در حالی که باید با 911 و amg gt و r8 و i8 مقایسه بشه
امیر دهقان
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶سلام دوست عزیز
هرچند گفتۀ شما صحیحه و F تایپ در مدلهای قدرتمند در برخی موارد با پورشه 911 و مرسدس AMG GT مقایسه میشه اما این خودروها بیشتر اسپرتها یا سوپراسپرتهای دونفره و یا نهایتاً 2+2 هستن درحالیکه F تایپ یه کوپۀ چهارنفرهس. علاوه بر این، همۀ این ماشینهای عمدتاً مجهز به موتورهای قدرتمند V6 و V8 هستند درحالیکه جگوار برای F تایپ موتور چهار سیلندر هم ارائه کرده.
جمع این موارد موجب شد که F تایپ رو در کلاس کوپههای متوسط قرار بدیم.
هامون
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶با سلا و خسته نباشید
من از روز اول دوئل ها رو پیگیری میکنم و کاملا در جریان اون خط مشی و رویکردی که از اول توضیح دادید هستم، و خاطرم هست که نوشته بودین سعی در خلاصه کردنو ادغام کلاس های متفاوت میکنید تا خیلی شلوغ نشه ولی به نظرم این مقاله امروز از پایه خطاست و قیاس مع الفارقه. چطور میشه که یه محصول از رنو رو با لکسوس مقایسه کرد؟!!!
درست اسم کلاس سدان لوکسه ولی در نظر داشته باشید کلا لکسوس برند لوکس تویوتاست.
مثل این میمونه توی مقایسه تیم قهرمان لیگ های جهان بیاید قهرمان لا لیگا رو با قهرمان لیگ ۲ انگلیس مقایسه کنید و بعد بگین چون هردو قهرمانن تو یه کلاس قرار میگیرن.
با احترام به تیم پدال احساس میکنم این مقایسه ها فقط جهت سرگرمیه و قرار نیست نتیجه گیری فنی و آماری قابل استنادی ازش برداشت بشه. حد اقلش اینه که از نظر تخصص خودم (آمار)، با چنین رویکردی نتیجه هاش قابل استناد نیست. از این مقاله به بعد دیگه تو رای گیری شرکت نمیکنم و فقط مطالعه میکنم. باز هم سپاس و قدردانی از زحمات تیم پدال
امیر دهقان
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶درود بر شما و سپاس از انتقادتون
همونطور که اشاره کردین ما سعی داریم از ازدیاد کلاسها جلوگیری کنیم و به همین دلیل ممکنه در بخشی خودروهایی هم گروه باشن که دقیقاً در یک کلاس قرار ندارن.
در مورد این مقایسه نکاتی که مطرحه اینه که اولاً ES در سبد محصولات لکسس یک ماشین کاملاً لوکس محسوب نمیشه و در سطحی پایینتر از دیگر محصولات این شرکت مثل GS و LS قرار میگیره. برای همین در مقایسههایی هم که توسط نشریات معتبر انجام شده عمدتاً ES با خودروهایی چون هیوندای آزرا و بیوک لاکراس مقایسه شده که ماشینهای کاملاً لوکسی نیستن. از این مسئاله میشه نتیجه گرفت که ES در سبد محصولات لکسس ماشین نیمه لوکسی محسوب میشه.
از طرف دیگه رنو لتیتود هم در سگمنت E و بخش Executive یعنی ماشینهای لوکس یا اصطلاحاً اجرایی قرار داره و از لحاظ ابعاد، تجهیزات و مشخصات فنی تقریباً در سطح لکسس ES 350 قرار میگیره. بنابراین هرچند شاید مقایسۀ این دو ماشین کاملاً صحیح نباشه ولی کاملاً هم غلط و اشتباه نیست.
در هر حال امیدواریم مشارکت شما و دیگر مخاطبین عزیز پدال همواره در این رقابتها ادامه داشته باشه تا هم جذابیت این رقابتها بیشتر بشه و هم بتونیم به نتایج بهتری دست پیدا کنیم.
هامون
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶نکته دیگه ای که باید اضافه کنم اینه که از نظر فنی چیزی که من طی سالیان از مطالب همین سایت یاد گرفتم اینه که این مشخصات و جزییات فنی مال کدوم نسل و سال عرضه اون کی بوده. به نظرم تویجدول تمامی دوئل ها باید اضافه بشه که اون مدل و نسلی که انتخاب شده طراحیه چه سالیه. نمیشه که تنها به واسطه پارامتر های مشابه بیایم دو ماشین که چندین سال اختلاف زمان طراحی دارن رو مقایسه کنیم و بی توجه به اون اختلاف رای بدیم. به نظرم اگه ذکر بشه بهتر میشه قضاوت کرد و عادلانه تره
امیر دهقان
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶مشخصات فنی ماشینهای هر دوئل متعلق به آخرین فیسلیفت، بهسازی و یا ارتقاء فنی است که توسط سازندۀ هر ماشین انجام گرفته، بنابراین مثلاً در این مطلب مشخصات لتیتود متعلق به فیسلیفت سال 2014 و لکسس ES350 متعلق به فیسلیفت 2016 است.
هامون
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶با تشکر از پاسخگویی و نقد پذیری، در این مورد منظور نظرم دقیقا همین بود. یعنی اینکه درسته که تو اغلب دوئل ها تو متن مقاله گفته میشه، ولی از اونجا که این مورد یک پارامتر تاثیر گزاره راهکار پیشنهادی من اینه که در انتهای جدول یک ردیف اضافه بشه و سال طراحی اون ورژن و یا فیس لیفت ذکر بشه.
با تشکر از صعه صدر و پذیرش بالای شما.
کارال
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶رنو رو انتخاب کردم چون نسبت ب قیمتش در مقابل لکسوس خدایی حرفی واسه گفتن داره . ولی خو لکسوس ی چیز دیگست
جرمی کلارکسون
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶وقتی میخوای به یکی رای بدی به وجدان خودت رجوع کن ببین همین الان اگه قرار بود یکیشو داشتی کدومش مال تو بود.
بله لکسس کاملا واضحه
Arena
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶به نظر من خیلی مقایسه مسخره ای بود
این دوتا قابل قیاس با هم نیستند
Sardar
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶بدون در نظر گرفتن قیمت لکسوس پیروزه قطعا اما اگه قیمت رو در نظر بگیریم انتخاب من 100% لتیتیوده