رنومیتسوبیشی

دوئل میتسوبیشی اوتلندر و رنو کولئوس

در قسمت‌های میانی دور سوم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال امروز به سراغ گروه کراس‌اوورهای متوسط رفته‌ایم. در دوئل قبلی این گروه، کیا سورنتو در برابر اشکودا کودیاک قرار گرفت که هرچند رقابت این دو کراس‌اوور در نظرسنجی تلگرام بسیار نزدیک به هم است اما در سایت کودیاک با اختلاف زیادی جلو بوده و با کسب ۱۱۸۸ رأی پیروز این دوئل شده است. آراء سورنتو نیز برابر با ۷۵۳ عدد است و مجموع آراء این دوئل را به ۱۹۴۱ رأی می‌رساند که ۶۰ درصد آن به کودیاک اختصاص دارد. حال امروز در دوئل سوم کراس‌اوورهای متوسط، رنو کولئوس در برابر میتسوبیشی اوتلندر قرار گرفته است.

فورد اج

نیسان مورانو

هیوندای سانتافه

جیپ گرند چروکی

فورد اج

؟

میتسوبیشی اوتلندر

رنو کولئوس

دوج جورنی

پژو ۵۰۰۸

؟

؟

کیا سورنتو

اشکودا کودیاک

تویوتا هایلندر

جی‌ام‌سی آکادیا

اشکودا کودیاک

؟

رنو کولئوس

رنو با معرفی نسل نخست مدل کولئوس در سال ۲۰۰۶ در پاریس برای اولین بار به بخش کراس‌اوورها وارد شد چراکه کولئوس نخستین کراس‌اوور رنو محسوب می‌شود. این خودرو با همکاری نیسان توسعه پیدا کرده بود و روی پلت‌فرم C این شرکت مشترک با نیسان قشقایی ساخته شده بود. کولئوس در کرهٔ جنوبی هم توسط برند سامسونگ با نام QM5 عرضه گردید. نسل اول این کراس‌اوور فرانسوی در سال ۲۰۱۱ مورد یک فیس‌لیفت قرار گرفت که در ماه جولای این سال رونمایی شد. نسل اول کولئوس در ابتدا توسط نگین‌خودرو و سپس توسط پارس‌خودرو در کشورمان هم عرضه شد اما به موفقیت چندانی دست پیدا نکرد. سرانجام این ماشین در سال ۲۰۱۵ به پایان عمر خود رسید و نسل دوم آن در نمایشگاه پکن ۲۰۱۶ رونمایی شد. این نسل روی پلت‌فرم CMF رنو-نیسان ساخته شده که در خودروهای مختلفی از این گروه مانند رنو کاجار، رنو اسپیس، رنو تالیسمان، نیسان اکستریل و نیسان قشقایی هم بکار می‌رود. نسل دوم کولئوس از زبان طراحی کاملاً جدید رنو استفاده می‌کند که برای اولین بار در سدان تالیسمان و بعداً نسل جدید مگان شاهد آن بودیم؛ بنابراین شباهت زیاد کولئوس به تالیسمان کاملاً مشخص است. این نسل هم به‌تازگی توسط نگین‌خودرو به کشورمان راه پیدا کرده است. این کراس‌اوور متوسط فرانسوی با چهار پیشرانهٔ مختلف شامل دو نمونهٔ دیزلی و دو نمونهٔ بنزینی عرضه می‌گردد که در ایران با پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی ارائه شده است و ما هم برای این دوئل همین موتور را انتخاب کرده‌ایم. این پیشرانهٔ تنفس طبیعی، ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر در ساعت گشتاور دارد که توسط یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو یا هر چهارچرخ منتقل می‌گردد.

میتسوبیشی اوتلندر

میتسوبیشی در سال ۲۰۰۱ کراس‌اوور متوسطی بنام Airtrek را معرفی نمود که بعداً نامش به اوتلندر تغییر پیدا کرد. نسل اول این خودرو پس از تجربهٔ یک فیس‌لیفت، نهایتاً در سال ۲۰۰۶ از خط تولید کنار رفت و نسل دوم آن در اکتبر این سال رونمایی شد؛ اما سرانجام نمایشگاه ژنو ۲۰۱۲ جایی بود که میتسوبیشی آن‌را برای معرفی نسل سوم یا کنونی اوتلندر انتخاب کرده بود. این کراس‌اوور که روی پلت‌فرم GF میتسوبیشی ساخته شده است، در کشورهای مختلفی چون ژاپن، روسیه و چین تولید و عرضه می‌شود. نسل سوم اوتلندر برای مدل ۲۰۱۶ دستخوش فیس‌لیفتی قرار گرفت که در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵ رونمایی شد. در این فیس‌لیفت عمدهٔ تغییرات در نمای جلویی انجام گرفته است. این نسل از اوتلندر نیز چند سالی است که توسط آرین موتور در کشورمان عرضه می‌گردد و بنابراین خودروهای دوئل امروز هردو در ایران حضور دارند. البته اوتلندر برخلاف کولئوس کراس‌اووری با سه ردیف صندلی است و ظرفیت سرنشین بیشتری دارد. این کراس‌اوور ژاپنی هم با پیشرانه‌های مختلفی عرضه می‌گردد که قوی‌ترین آن‌ها یک نمونهٔ ۳ لیتری V6 است که صرفاً در ایالات‌متحده عرضه می‌گردد. همچنین میتسوبیشی نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی اوتلندر را هم تولید می‌کند؛ اما همانند کولئوس، ما همان پیشرانه‌ای را برای اوتلندر در این دوئل انتخاب کرده‌ایم که در ایران ارائه می‌گردد. این موتور یک واحد ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است که ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیرو هم از طریق گیربکس‌های مختلفی همچون یک نمونهٔ CVT به چرخ‌های جلو یا هر چهارچرخ انجام می‌گیرد.

 

مشخصات فنی

رنو کولئوس

میتسوبیشی اوتلندر

پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت ۱۷۰ اسب بخار ۱۷۰ اسب بخار
گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر ۲۲۰ نیوتن متر
گیربکس CVT CVT
محور محرک جلو/چهارچرخ جلو/چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۹.۵ ثانیه ۱۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر/ساعت ۱۸۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۸.۵ لیتر (ترکیبی) ۸.۸ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۵۴۰ کیلوگرم ۱۶۶۳ کیلوگرم
طول ۴.۶۷ متر ۴.۶۹ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۷۰ متر ۲.۶۷ متر
ظرفیت بکسل ۲ تن ۱.۶ تن
قیمت پایه ۲۳,۶۰۰ دلار ۲۴,۳۹۰ دلار
قیمت در ایران ۲۱۸ میلیون تومان ۲۱۲ میلیون تومان

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9820297]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۴ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3016 ديدگاه)

    سخت‌ترین دوئل مدت اخیر؛ هر دو عالی، هر دو شیک، هر دو با کیفیت. . .

    1. peyman

      ۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2087 ديدگاه)

      قیمتشون تو کشور بیش از صد در صد هست??خدایا شکر بابات مدیرانی که قسمت این کشور کردی تا بی مشکل نمونیم.من کولئوس رو دوس دارم و پول داشتم حتما میخریدمش

    2. Moein

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (73 ديدگاه)

      کولئوس یه کوچولو رو کاغذ بهتره.ولی من کیفیت ژاپنی و ماندگاری میتسوبیشی رو ترجیح میدم

    3. محمد

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من اوتلندر دارم عالی هست واقعا پیشنهاد میکنم

  2. Wrx

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (328 ديدگاه)

    رنو?

  3. محمدرضا

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر دو ماشین از لحاظ فنی نزدیک به هم هستن و ظاهری تقریبا شکیل دارن، انتخاب سختیه ولی خب با توجه به برند و کشور سازنده ، من میتسوبیشی رو انتخاب می کنم ??

  4. بنیامین

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (226 ديدگاه)

    ژاپن صد شرف داره به فرانسه

    1. Amin

      ۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (91 ديدگاه)

      کولئوس رو پلتفرم نیسان اکستریل ساخته شده عزیز دل

      1. reza

        ۹ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (224 ديدگاه)

        اقا زیر بندیش رو میگیم نیسان ساخته بقیه قطعاتش رو چطور؟
        کل ماشین رو که نیسان نساخته.ساخته؟اگه ساخته بگیم به قول دوستمون نیسان کولئوس. :|
        از لحاظ ظاهر شاید طراحی رنو بهتر باشه ,ولی هردوشون زیبان. کیفیت قطعات و اعتماد به ماشین ژاپنی رو ترجیح میدم.
        در کل گیربکس خسته کننده سی وی تی خیلی برام جالب نیست.
        تو ایران موقع خرید بین خودرو های رنج 200 تا 290 تومن اول باید خریدار مشخص کنه اپشن رو می خواد یا کیفیت رو یا کیفیت همراه تند و تیز بودن ماشین رو.
        اپشن می خواد سانتافه و سورنتو و کولئوس هستن.
        کیفیت رو میخواد نیسان ایکس تریل و میتسوبیشی اوتلندر و تویوتا رافور هستن.
        تند وتیز بودن همراه کیفیت رافور واقعا ماشین خوبیه.نگید گرونه الان قیمت صفره 2017 رافور 250تا260 سانتافه هم 230 تا 240 و نیسان هم 250واوتلندر هم 220 کولئوس هم 230 تا 240تومن(گرونتر هم میشه)سورنتو هم که دیگه قیمتش افتضاح بالا رفته الان قیمتش 270 تا 280 حتی 290هم رفته.
        لطفا موقغ خرید حداقل یکبار سوارشون بشید و ببینید چه جوریه ماشین نفس داره یا فرمونش قرصه یا فنر بندیش یا
        گیربکسش .یا سر پیچ ماشین چه جوریه یا کیفیت متریال داخلی یا کیفیت مانیتور یا صدای اضافی کابین.پیشنهاد میکنم بهتره ماشن های کارکرده رو تست کنید ببینید چه قدر کفیتش افت کرده از لحاظ سواری و صدای اضافی در کابین.
        خود ما موقع خرید رافور رو انتخاب کردیم
        از الحاظ زیبایی به شخصه میگم همشون زیبان .
        خدمات پس از فروش هم خیلی مهمه .راجع به این هم تحقیق کنید
        .

        1. AK_007

          ۹ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (560 ديدگاه)

          عزیز راو فور رقیب اسپورتیج و asx و توسانه ولی به قیمت بالاتر از سانتافه و غیره ب فروش میره!

        2. reza

          ۹ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (224 ديدگاه)

          ak_007 دوست عزیز امار گمرک رو ببین اون رافوری که وارد میشه چند هزار دلاره . مدل به مدل قیمتش فرق میکنه.
          فکر کنم اون تیپ وارداتیش 31000 دلاره.
          راجع به گرونی این رو بگم که هیچ ماشینی تو ایران ارزون نیست و قیمت واقعیش رو نداره. هیچ کدوم از وارد کنندها درامدی از شرکت مادر ندارن و تمام سودشون رو از مردم میگیرن و شرکت مادر اصلا بازار ایران رو با فروش اندکش اصلا عددی حسا ب نمی کنن که بخوان تو سرمایه گذاری کنن و نظارتی داشته باشن.
          ماشینی که به نظرم تو ایران به گرونترین حالت ممکن فروخته میشه به نظر من همون پرایده .

        3. هومن

          ۹ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (4 ديدگاه)

          دوست عزیز نیسان مال رنو هست و یکی حساب میشن رنو نیسان یکین

        4. سعید

          ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (7 ديدگاه)

          رنو-نیسان یک شرکت هستند.بعد میتسوبیشی هم ورشکست شده و حدود 25 درصد سهامش را رنو-نیسان خریده و الان جزئ این اتحاد است.اگه مالی بود ورشکست نمی شد که الان بیاد زیر دست رنو

  5. سامان اذری

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3200 ديدگاه)

    تقریبا میشه گفت در تمامی موارد برابر هستند
    بستگی به سلیقه شخص داره

    تو این سگمنت من قشقایی جدید هوندا سی ار وی و مزدا cx5 رو بیشتر دوس دارم

    1. Landscape

      ۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (173 ديدگاه)

      منظورت از این سگمنت چیه؟؟؟
      چون هیچ کدوم ازینایی که شما نام بردی تو دوئل این بخش قرارنمی گیرند.

      رای من کلئوس

    2. SQ12

      ۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (32 ديدگاه)

      سلام آقای سامان آذری هوندا CR-V و مزدا CX-5 تو کلاس کراس اوورهای کامپکت قرار میگیرن و با رنو کجار و میتسوبیشی اکلیپس کراس مقایسه میشن.نه با رنو کولئوس و میتسوبیشی اوتلندر.عزت زیاد.

      1. SQ12

        ۹ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (32 ديدگاه)

        چرا تا من یه نظری میدم یک دیسلایک میخورم.توقع دارین واقعیت تغییر کنه؟?????

        موافقم 1
        مخالفم 1
    3. سامان اذری

      ۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3200 ديدگاه)

      منظور من تو بخش ماشینهای 24 هزار دلاری
      و اون ماشینهایی که تو ایران به قیمت 200 الی 250 میفروشند

      1. SQ12

        ۹ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (32 ديدگاه)

        آها پس از اون لحاظ.ببخشید من اصلا خودم متوجه نشده بودم که منظورتون چیه.شدیداً عذر میخوام آقای سامان آذری.

        1. سامان اذری

          ۹ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (3200 ديدگاه)

  6. محسن

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (163 ديدگاه)

    اولا که قیمت کولیوس اشتباه زدین. تو سایت رسمی نگین خودرو قیمت ۲۰۱۸ خیلی بیشتر شده. ثانیا از لحاظ خدمات پس از فروش آرین موتور بهتره ولی از لحاظ طراحی رنو عالیه. تنها اشکال اوت لندر چراغای عقب سادش میبینم. رای من رنو.

    1. Kasra.kh

      ۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2687 ديدگاه)

      دوست عزیز قیمت کولئوس مدل سال 199.5بود که اخیرا به218میلیون افزایش یافت.

      1. محسن

        ۹ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (163 ديدگاه)

        کولیوس ۲۰۱۸ اخیرا ۲۳۵ میلیون قیمت گذاری شده..میتونی بری سایت نگین خودرو یا خودرو بانک ببینی. اول اطلاعاتتو ببر بالا بعد بیا اینجا عزیز

        1. امیر دهقان

          ۹ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (751 ديدگاه)

          ما برای کولئوس قیمت مدل 2017 رو ذکر کردیم همونطور که برای اوتلندر هم قیمت مدل ارزون‌تر تیپ 3 عنوان شده.

        2. Kasra.kh

          ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2687 ديدگاه)

          دوست عزیز ما الان 2018 نیستیم 2017 هستیم!برو یکم تاریخ یاد بگیر بعدا بیا اینجا کامنت بذار.مدل سال بعد رو با قیمت بالاتر به فروش میرسونن گل من،میتسو هم الان همینطوره و قیمت اوتلندر تیپ4 مدل2018 حدود238میلیون هست

      2. هومن

        ۹ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (4 ديدگاه)

        بله زیاد میشه رنو اگه لتیتود یا …رو میخریدین رو دستتون میموند پس چیکار کردن تالیسمن نگین خودرو اورد که با هزاران تبلیغ و شرایط عالی ضرر هارو جبران کنه قیمتشم که پایین میداد چقدرم محربون و به مردم اهمیت میداد حالا که فروخت یکم رشد کرد قیمتو بالا برده حسابی و بالا ترم میبره حالا نگاه کنین متاسفانه اینه وضع دیگه تو خارج ماشین پورشه ۱۰۰۰ تا گرون میشه چرا باد رنو تو ایران اینقدر گرون شه؟یا ماشین ارزونای خارجی ماشین لوکس های ما بشن مثل همینا؟

  7. شاهين

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    فقط خواهش میکنم خودتون رو در شرایط خرید فرض کنید!! واقعا ۲۲۰ میلیون میرین بدین که یه رنو بگیرین که حداقل اسمش هیچ اباهت و باحال بودنی رو تو ذهن ادم نمیاره یا یه میتسوبیشی سخت جون که امتحانشو تو سردترین و گرمترین کشورا پس داده !! باور کنید مانیتور بزرگتر و ۴تا آپشن بی مصرف ارزش ۲۲۰ میلیون پول تو جوب ریختن نداره

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. امیرحسین

      ۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (102 ديدگاه)

      من نمیدونم این تفکر اشتباه با خوندن مطلب های مختلف چرا عوض نمیشه؟
      رنو و نیسان همه چیزشون با هم یکیه غیر طراحیشون

      الان به نظر شما نیسان xtrail که همین رنو کلعوس هستش و 250 تومن قیمت خورده تازه با آپشن های کم تر ارزش خرید داره؟ وقتی بدونی موتور و گیربکس و پلت فرم یکیه

      1. شاهين

        ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (848 ديدگاه)

        ببین واقیعت اینه که آدم باید نسبت به برند ماشینش عشق داشته باشه.خودت جواب خودتو دادی.چون نیسان برند دوست داشتنی تریه(البته تا قبل ادغام با رنو) با آپشن کمتر برچسب قیمت بیشتری خورده.واقعا اصالت و اسم برند مهمه.رنو اصالت رو داره ولی اسم نداره.ولی میتسوبیشی از دهه ۷۰ با اسم پاژرو تو قلب ایرانیا نشست

        1. #ali.m#

          ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1826 ديدگاه)

          تا قبل از ادغام با رنو؟
          میدونی چند ساله که شریکن؟

  8. Kasra.kh

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2687 ديدگاه)

    از میتسوبیشی بیشتر خوشم میاد.اگر چه اپشن های کمتری داره،اما به نظرم انتخاب معقول تری هست.رای من میتسوبیشی

  9. Amin

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    دوستان میدونم بی ربطه ولی کسی میدونه نتیجه ی دوئل لکسس gs ولوو s90 چی شد؟

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

      ۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3016 ديدگاه)

      تا این‌جای کار تو سایت نتیجه اینه: (نتیجه تلگرام رو نمیدونم)
      ۷۹۴ رای ولوو
      ۷۴۴ رای لکسوس

      1. Amin

        ۹ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (91 ديدگاه)

        ای بابا،فکرم درگیر اونه اصن حیفه لکسس ببازه:/

  10. abbas

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    شتاب اوتلندر 2400cc اشتباه نوشته شده اگر دقت کنید گشتاورش 10nm کمتره وزنش هم بیشتره پس چطور شتابش 9.3 ثانیه میتونه باشه؟!!

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

      ۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3016 ديدگاه)

      مثل این‌که بعضی اطلاعات اشتباه نوشته شدن، تو سایت‌های دیگه شتاب رنو ۹/۸ و سرعتش ۲۰۰ درج شده، همچنین شتاب میتسوبیشی ۱۰/۵ و سرعتش ۱۹۰ه.

      1. امیر دهقان

        ۹ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (751 ديدگاه)

        شتاب اوتلندر اشتباهاً صفر تا ۶۰ مایل (۹۶ کیلومتر) نوشته شده بود که اصلاح شد.
        ممنون

  11. لانتا

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (21 ديدگاه)

    من تو جفتشون نشستم البته کنار راننده جفتشون تو یه سطحن شاید کولیوس اپشن بیشتری داشته باشه ولی تنها نکته منفی کولیوس صندلیا پشتش که یخرده نسبت به ماشین دیگه کوچیکتره و اگه وسط ماشین بشین هم جاتون تنگه هم صندلی بیش از اندازه صفت ولی صندلی های بقل مشکلی ندارن فقط تو حالتی که سه نفر پشت میشین مشکل داره اوتلندرم کلا پشتش صفته ولی جادار تره یه نکته جالبه کولیوس سیستم سرگرمیش که کاملا فارسی البته واسه میتسوبیشی من دستکاری نکردم ببینم فارسی داره یا نه ولی در کل جفتشون تو یه سطحن البته الان کولیوس که نمایندگی مینویس یخرده بیشتر!

  12. ساسان.م

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (337 ديدگاه)

    رنو رو از این جهت که طراحی اروپایی داره و از لحاظ کیفیت هم معادل نیسان هست انتخاب میکنم

  13. datsun

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3953 ديدگاه)

    کولئوس همون ایکس تریله به سبک رنو
    موتور ،گیربکس و پلتفرم کولئوس = نیسان

  14. امیر

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (200 ديدگاه)

    قیمتشون حدودا ۹۰ میلیون میشه. اون ۱۳۰ میلیون دیگه تو جیب کی میره؟! هیچ کدوم ارزش ۲۲۰ میلیون رو ندارن. تازه ۹۰% مردم قسطی میخرن که با این سودی که میگیرن بالای ۳۰۰ در میاد. ما هیچ قانونی نداریم که مردم بیشتر از این سرکیسه نشن؟! ۹۰ کجا ۳۰۰ کجا

    1. reza

      ۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (224 ديدگاه)

      اونی که قسطی میخره میفهمه گرونتر می افته .حتما اون پول رو تو یه کار دیگه استفاده میکنه سود بیشتری داره براش

    2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

      ۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3016 ديدگاه)

      از لاش‌خورایی که کیا سورنتو رو نقدا میفروشن ۳۰۰ میلیون، دیگه چه توقعی داری؟ سایت باما رو چک کن، سورنتو یهو رسید به ۳۰۰ تومن!

    3. محمد

      ۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      مدلی که تو ایرانه بین ۳۰۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ دلاره

  15. پاشا

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رنو صاحب نیسان و میتسوبیشی هست و از نظر کیفیت شاسی بدنه موتور و گیربکس کاملا با خودروهای ژاپنی برابره. از نظر طراحی هم زیبایی و جذابیت اروپایی داره.

    بدون شک رنو برنده این مسابقست

  16. حمیدرضا

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2405 ديدگاه)

    رنو گزینه بهتری هست از لحاظ صرفه اقتصادی و قیمتی حتی ظرفیت بکسل به وزن کلا بهتره منتهی اختلاف قیمت دلار و ریال هر دو خودرو خیلی تامل برانگیزه

  17. ali a

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (771 ديدگاه)

    %100 رنو کولئوس

    1. مرصاد

      ۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (96 ديدگاه)

      واقعا باید قبول کنیم رنو طراحی داخلی و خارجی ش بار ها از میتسوبیشی بهتره

  18. mohammad_FM 480

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1892 ديدگاه)

    میتسوبیشی هم خوبه و به جان سخت بودن معروفه ولی اینا دلیل نمیشه از یه برند اروپایی گذشت و به میتسوبیشی رای داد!
    اینو هم بزارید کنار پرستیژ و استایلی که کولئوس داره در اوتلندر دیده نمیشه طراحی داخلی هم که رنو واقعا بهتره .جدول هم که کلا به نفع رنو هست .
    در نهایت قطعا کولئوس انتخاب بهتریه .

    1. شاهين

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (848 ديدگاه)

      با این دلایلی که آوردی نمیتونم مخالفت کنم چون سلیقه ای هست بجز یکیشون.رنو برند اروپایی ای نیست که بتونه در مقابل ژاپن قلدری کنه.قطعا اگر الان جای میتسوبیشی یه تویوتا یا یه مدل مزدا بود نتیجه قاطعانه به سمت ژاپنیه تغییر میکرد.موضوع اینه میتسوبیشی طراحیه مردونه تر و کمتر بزک شده ای داره که معمولا ایرانیا اینو نمیپسندن.وگرنه برند اروپایی رو معمولا به محصولات آلمان و ایتالیا میگن نه به پژو و رنو و سئات و …

      1. mohammad_FM 480

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1892 ديدگاه)

        بله میتسوبیشی هم ماشین خوبیه و طراحی زیبایی در خور خودش داره و اولین بار که دیدمش واقعا ازش خوشم اومد اما منظور من اینه که کولئوس از میتسوبیشی بهتره . باهاتون مخالفم از نظر من مزدا هیچ برتری نسبت به میتسوبیشی نداره .
        و در نهایت یه اروپایی هرچی باشه اروپائیه…

  19. امید

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    من به شخصه ژاپنیا رو دوست دارم اما متاسفانه اصلا با ظاهر اوتلندر نمیتونم کنار بیام. به نظرم عرض ماشین کمه.رنو از هر جهت بهتر به نظر میاد

  20. آرش

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (33 ديدگاه)

    خیلی خنده داره ماشینی که اونور گرونتره اینجا ارزونتر
    ما داریم به کجا میریم

  21. بنزما

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (503 ديدگاه)

    دوستان ببخشید اینجا این سوال رو میپرسم
    ایا میشه تو کشورهای شمال اروپا دوج چلنجر خرید
    اونجا عرضه میشه یا نه

  22. جلالى

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (88 ديدگاه)

    ظاهر رنو بهتره
    مشخصات فنى هم مشابه هم هستش

  23. محمد

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اصلا انتخاب سختی نیست،، آپشن های رنو کولئوس خیلی بیشتره الآن ماشین خیلی بیشتر ا ز بدنه و چهارتا چرخه میتسوبیشی نه رادار داره نه دوربین ۳۶۰ نه اتوپارک نه سیستم های اصلاح رانندگی،، خواهشا الکی و بدون تجربه نظر ندیم

    1. reza

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (224 ديدگاه)

      1:دوربین 360 درجه تو مدلای جدیدشون هست عزیز
      2:سیستم اصلاح رانندگی :) ).تو ایران با این وضع رانندگیو وضع جاده ها یه دقیقه تو یه خط صاف نمی تونی حرکت کنی همش باید لاین عوض کنی بعد ماشین هم همش الارم میده یا ممکنه از این کار جلوگیری کنه بعد که یه نفر به همون ماشینی که همون سیستم رو داره زد اون موقع میفهمی این امکانات تو ایران فاقد استفاده هستن .
      اتو پارک هم نمیگم بده ولی واقعا باید طرف خیلی اوت باشه که نتونه ماشین رو پارک کنه.
      اتو پارک یه فضایه حداقلی رو میخواد واسه پارک شاید حتی با فضای کوچیکتر هم بشه پارک کرد ولی اون موقع اتوپارک باید بره غازشو بچرونه و راننده هم که یه پارک کردن بلد نبوده باید بره تو افق محو شه.
      اگه این قدر اپشن دوستید بی خود 200 تومن نخرجید با 100 تومن هم چینی پر اپشن فراونه .

      1. محمد

        ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (4 ديدگاه)

        پس دیکه چرا آدم s500 بگیره ماشین های چینی هستن دیگه

        1. reza

          ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (224 ديدگاه)

          والا کل کامنت شما برتری رنو براساس اپشن هاش بود که به نظرم با صد تومن که کارتون را می افته دیگه نیازی بری اس کلاس بخرید. بقیش رو بزارید بانک خرج خرابی های ماشینتون کنید بهتره.

        2. شاهين

          ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (848 ديدگاه)

          اسم بنز خودش به کل چین می ارزه

    2. شاهين

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (848 ديدگاه)

      اگه همه چی به آپشن داشتن بود که الان تویوتا پرادو مدل ۲۰۰۸ همقیمت این دو تا نبود.ماشینی که از ساده ترین و بیسیک ترین آپشن ها مثل سانروف و دکمه های رو فرمون و سنسور دنده عقب و … بی بهرست.نمیگم رنو بی کیفیته.چون اینجور نیست.اما کیفیت رو تو میتسو پاجرو ۹ سال پیش بیین که هنوز ۱۷۰ تومن قیمت داره

      1. محمد

        ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (4 ديدگاه)

        پرادو ۴۰۰۰ و پاجرو ۳۸۰۰ رو با اوتلندر ۲۴۰۰ سی سی مقایسه می کنی؟ اگه بحث موتوره که کولئوس قوی تره

  24. فرهاد

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با اوتلندر رانندگی کردم، جذابیت خاصی نداره، نه داخلش زیبایی منحصر بفردی داره و نه توانایی خاصی که بتونی به رخ هم رده هاش بکشی، کولئوس جدید هم همینطوره با این تفاوت که زیبایی داخل و بیرونش در حال حاضر تو چشمه، پشتش ننشستم البته. بازار کولئوس جدید فعلا خیلی بهتره، بازار میتسوبیشی هم که همیشه خرابه

  25. محمد

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (61 ديدگاه)

    فقط میتسوبیشی. اوتلندر عالیه. اصلا مشخصه. ظاهرشم سنگینو خوبه. کولیوس از نزدیک جلوش یه جوریه. جلوی تلیسمانو گذاشتن رو کولیوس. به تلیسمان بیشتر میاد تا این بد قواره.

  26. حسين تيموري

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم اوتلندر تیپ ۵ دارم،ماشین آپشنای بسیار کمی داره و یه ایرادی که داره صندلیش کوچیکه.
    ولی ماشین خیلی عالیه.به نظر من اصلا مقایسه دوتا ماشین با اعداد و ارقام درست نیست!!!
    رنو پیشرفت خیلی خوبی داشته و حتی ۵۰ درصد سهام نیسان رو خریده و داره راهی که مرسدس میره رو دنبال میکنه.ینی یه پلتفرم رو روی تمام مدلها اجرا میکنه.ولی هنوز درمورد کیفیت سواری خیلی با ژاپن فاصله داره.
    حتی کسایی که کولیوس داشتن و نشستن پشت میتسوبیشی اذعان کرده که ژاپن بهتره!

  27. محمد

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با تموم احترامی ک برای نظرات دوستان قایلم ولی خودرویی ک اروپایی باشه قطعا ب خودرویی ک اسیایی باشه بیشتر می ارزه . کره ایا ک هیچکدوم رقیب کولیوس نمیتونن بشن . چون واقعا بهتره ازشون . از لحاظ کیفیتی با xتریل یکیه چون شرکتای سازندشون یکین (رنو نیسان‌) . تنها رقیباش راو4 و اوتلندره . راو4 قیافه نداره ولی خوبه و با کیفیت . کولیوس قیافش بهتره و خوبه و با کیفیت ( همه میدونن رنو تو کیفیت کم نمیذاره . اونایی ک تندر دارن میدونن ) . اوتلندرم خوبه انصافا . ولی من خودم اروپایی رو بیشتر ترجیح میدم .

  28. سعيد

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با اینکه این دو خودرو به همراه rav 4 و honda crv و xtrail تو این سگمنت برترین ها هستند و رقابت سختی دارن اما خوب با توجه به طراحی بسیار مدرن و شتاب وسرعت بهتر (که فکر می کنم سایت مال هر دو خودرو رو اشتباه زده )اپشنهای بیشتر و کاربردی ترو بازار بهتر قطعا برنده این مقایسه خواهد بود بنظر من در این سگمنت رقابت نهایی بین کولیوس و crv هست این نکته رو هم عرض کنم کولیوس واقعا نرم هست وکیفیت متریال خوبی در داخل داره و بنظرم با اینکه گرون شده هنوز هم افزایش قیمت خواهد داشت با توجه به قیمت غیر نرمال سورنتو و سانتافه و … که اصلا قابل مقایسه با گزینه های بالا نیستند

  29. احسان

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (122 ديدگاه)

    انتخاب من میتسوبیشی اوتلندر، زیبا و اصیل و قرص و محکم!

  30. Roham

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (756 ديدگاه)

    پشت رول کولئوس واقعا حس خوبی بهم داد صندلی هاش از مبلای خونم راحت تر بودن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا