رنو

دولت فرانسه به دنبال حذف گوسن از رنو

ظاهراً دولت فرانسه روند برکناری کارلوس گوسن از رنو را آغاز کرده است. فرانسوی‌ها درخواست برگزاری جلسه‌ای برای انتخاب نامزدهای احتمالی مدیرعاملی این خودروساز را داده‌اند.


دولت فرانسه که بزرگ‌ترین سهامدار رنوست تاکنون از مدیرعاملی گوسن دفاع کرده بود. این در حالی است که گوسن به خاطر اتهامات سنگین خود در نیسان در بازداشت به سر می‌برد.


رویترز گزارش داده دولت فرانسه که ۱۵ درصد سهام و دو صندلی هیئت‌مدیره را در اختیار دارد از رنو خواسته تا نامزدهای موردنظر را پس از جلسه‌ای که بیستم ژانویه برگزار می‌شود معرفی کند تا به این ترتیب فرایند انتخاب جایگزین گوسن به عنوان مدیرعامل این خودروساز آغاز گردد.


این حرکت پس از آن صورت می‌گیرد که دادگاه توکیو درخواست گوسن برای آزادی از زندان را رد کرده است. مدیرعامل رنو به پنهان کردن دستمزد واقعی خود متهم بوده و گفته می‌شود حدود ۸۰ میلیون دلار از درآمد اضافی خود بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ را گزارش نکرده است. گرگ کلی که یکی دیگر از مدیران نیسان می‌باشد هم به خاطر اتهامات مالی به دردسر افتاده است.


از تیری بولور که فعلاً مدیرعامل موقت رنو می‌باشد به عنوان یکی از نامزدهای کسب این پست یاد شده است. از دیگر کاندیدهای مدیرعاملی رنو می‌توان به ژان دومنیک سنارد (مدیرعامل میشلین)، دیدیر لروی (مدیر تویوتا) و یک نفر دیگر که هویتش مشخص نیست اشاره کرد.

مقامات فرانسوی گفته بودند که گوسن باید موقعیت خود به عنوان مدیرعامل رنو را تا زمانی که وضعیت نهایی‌اش مشخص شود حفظ نماید. با این وجود دولت فرانسه گفته تصمیم دادگاه توکیو مبنی بر تمدید بازداشت گوسن یک اتفاق مهم در آینده‌ی کاری گوسن محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. نیما

    ۲۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (336 ديدگاه)

    اینو بیارنش ایران کل خودروسازی رو بدن دستش خوبه به نظرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایا چهل سال قبل ژیان یکی از محصولات فرانسه نبود؟ ایران چی میساخت؟ پیکان، آریا شاهین و.. چی شد که خودروسازی ایران به قبرستان رفت و رنو و سیتروئن
    رشد کردند،!؟ چهل سال غارت اموال ملت دچچ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۲۸ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (566 ديدگاه)

      همون ژیان چهل سال پیش بهتر از پیکان بود ، جوری مقایسه کردی که هرکی ندونه فکر میکنه ایران چهل سال پیش جلوتر از فرانسه بود ، همون چهل سال پیش فرانسه خودروهایی میساخت که که از تمام ماشینهایی که نام بردی خیلی جلوتر و بهتر بود .

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا