داچیا ساندرو برای سال ۲۰۱۷ فیسلیفت شده و تجهیزات و موتور جدید برای آن ارائه شده است، اما آیا این بهروزرسانی موجب بهبود آن شده است؟
داچیا بهتازگی کل محصولات خود را بروز کرده است که شامل تعداد انگشتشماری از تغییرات کوچک ظاهری و ارائهٔ یک پیشرانهٔ جدید ۱ لیتری سه سیلندر بنزینی میشود. این موتور بهعنوان موتور پایه جایگزین نمونهٔ ۱.۲ لیتری قدیمی شده است. هاچبک ساندرو با این موتور در تیپ پایه با قیمت بسیار مناسب و مقرونبهصرفهٔ ۵,۹۹۵ پوند در انگلستان عرضه میشود اما نمونهٔ مورد آزمایش ما از نوع تریم Ambiance است که از تجهیزات بیشتری که از ملزومات هستند مانند تهویه مطبوع و پنجرههای برقی برخوردار است.
با قیمت ۶,۹۹۵ پوند، ساندرو Ambiance واقعاً بهتر از همیشه است. ازآنجاییکه قیمت خودرو تغییری نکرده و درعینحال تجهیزات آن بیشتر شده است، خریداران چیزهای بیشتری را با پول پرداختی خود به دست میآورند. همچنین این واقعیت وجود دارد که قیمت رقبا در طول چند سال گذشته همواره افزایش داشته است درحالیکه قیمت محصولات داچیا ثابت باقیمانده است. قیمت برای داچیا اهمیت بالایی دارد و بنابراین ما خوشحالیم که ساندرو ارزش خود را حفظ کرده است. مدل Ambiance علاوه بر ملزوماتی که قبلاً ذکر شد، مجهز به اتصال بلوتوث و USB، ریموت کنترل، طراحی داشبورد جدید و ترمز شروع حرکت در سراشیبیها شده است.
تغییرات بیرونی اصلی نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ ساندرو شامل چراغهای جلو و عقب جدید که نور بیشتری دارند و همچنین سپرها و جلوپنجرهٔ جدید میشود. بااینحال هرچند تأثیر کلی این تغییرات ضعیف است اما چهرهٔ خودرو را کمی مدرنتر از قبل کرده است.
در داخل نیز شاهد یک غربیلک فرمان جدید و تغییراتی در داشبورد هستیم. هرچند بهبود کمی در داخل ساندرو ۲۰۱۷ صورت گرفته است اما هنوز هم فضای داخلی آن بسیار پایه و پراکنده است. همچنین فرمان جدید آن نیز هنگام لمس کردن احساس ناخوشایندی دارد. بااینحال دیگر مواد داخلی احساس مناسبی دارند. موقعیت راننده بهاندازهٔ کافی راحت است و نمونهٔ مورد آزمایش ما نیز سواری خوبی داشت. البته هیچ تغییری در سیستم تعلیق ساندرو ایجاد نشده و همچنان سواری روان سابق خود را حفظ کرده است. بااینحال موتور جدید ۱ لیتری در پالایش رانندگی ماشین در سرعتهای بالاکمی تأثیر منفی گذاشته است.
هرچند این پیشرانهٔ جدید دارای صدای معمول موتورهای سه سیلندر است اما صدای آن در داخل کابین بلندتر از دیگر موتورها است خصوصاً در سرعتهای بالاتر که همواره صدای غرغر موتور به گوش میرسد. همچنین ارتعاشات و لرزشهای این موتور هم بیشتر است بنابراین پیشرانهٔ بنزینی توربو TCe از هر لحاظ انتخاب بهتری محسوب میشود.
علاوه بر این، مصرف سوخت موتور جدید با ۵.۲ لیتر در هر صد کیلومتر، بیشتر از موتور توربو با ۴.۹ لیتر در هر صد کیلومتر است هرچند که انتظار میرود در دنیای واقعی هر دو مصرف مشابهی داشته باشند. به همین دلیل موتور توربو انتخاب بسیار بهتری برای رانندگان جوان محسوب میشود درحالیکه پیشرانهٔ دیزلی dCi نیز با مصرف تنها ۳.۵ لیتر گازوئیل در هر صد کیلومتر، مناسب کسانی است که به مصرف سوخت اهمیت میدهند.
با توجه به اینکه ساندرو با این موتور سه سیلندر برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت از حالت سکون به ۱۴.۲ ثانیه زمان احتیاج دارد، موجب شده که خودروی بیحالی احساس شود. به همین دلیل ساندرو ۱ لیتری به سرگرمکنندگی خودروهای رقیبی مانند اشکودا سیتیگو ۱ لیتری نیست. همچنین سیتیگو نشان میدهد که ساندرو در هندلینگ هم ضعیفتر است بهگونهای که در پیچها بادی رول داشته و فرمان آنهم بیروح است. البته اشکودا خودروی کوچکتری است که در یک کلاس پایینتر از ساندرو قرار میگیرد و کمی هم گرانتر است.
مانند قبل، ساندرو با صندوق بار ۳۲۰ لیتری خود که با تا کردن صندلیهای عقب به ۱۲۰۰ لیتر افزایش میابد، فضای بار زیادی را ارائه میکند که بسیار بزرگتر از فضای بار ۲۵۰/۹۵۰ لیتری اشکودا سیتیگو است. همچنین در ساندرو فضای بیشتر برای سرنشینان وجود دارد و خودروی کاربردیتری است؛ بنابراین داچیا ساندرو هنوز هم ارزش بالایی در قبال پول پرداختی دارد و گارانتی پنجسالهٔ آن یعنی میتوان از کیفیت مناسب آن آسودهخاطر بود.
نتیجه
بهروزرسانی اخیر داچیا ساندرو بدین معنی است که این خودرو با تجهیزات بیشتر و یک موتور جدید، ارزشی بیشتر از همیشه یافته است. البته هرچند این موتور جدید ۱ لیتری سه سیلندر کمی پرسروصدا است اما در گروه بیمهای پایینتری قرار گرفته و هزینهٔ بیمهٔ کمتری دارد. همچنین لیست تجهیزات آن هم با مواردی چون اتصال USB قابلتوجه است. بااینحال داچیا ساندرو هنوز هم خودروی بسیار پایهای محسوب میشود که در برابر رقبایی چون اشکودا سیتیگو قدیمی احساس میشود.
مشخصات فنی
Dacia Sandero 2017 | |
مدل | SCe 75 Ambiance |
قیمت | ۶,۹۹۵ پوند |
پیشرانه | ۱ لیتری سه سیلندر بنزینی |
قدرت | ۷۵ اسب بخار |
گشتاور | ۹۷ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته دستی |
محور محرک | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۱۴.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۶۰ کیلومتر در ساعت |
مصرف سوخت | ۵.۲ لیتر |
منبع: AutoExpress
Mehrbod
۲۷ آذر ۱۳۹۵در حالیکه ساندروهای ساخت داخل با کیفیت رنگ پایین (پوست پرتقالی شدن رنگ ها) و سرهم شدن (مونتاژ) بسیار بد در نصب درها و سپرها و داشبورد و شیشه همراه است و قالب ها و ابزار خطوط ساخت مستهلک از نا کجا اباد در ایران مستقر شده ، در بازارهای جهانی رنو ، شاهد دو نسل بعد از مدل کنونی کشور هستیم و در این بین مدیر ایرانی خاورمیانه و آفریقای شرکت رنو ادعا هم می کند ولی در عمل شاهد سو استفاده از وضعیت کنونی کشورمان هستیم . خنده دار تر آنجاست که ساندرو ها با این مونتاژ ضعیف و ترکیب کهنه و از مد افتاده ، چشم بازار را هم کور کرده و مشتری دارد ..
ازبک
۲۷ آذر ۱۳۹۵ی بار دیگه به اون آرم جلو و عقب ماشین نگا کنید.مواردیکه در مورد رنگ و بدنه فرمودید منحصر بفرد سمند و بعضی برندهای چینی است.
amin
۲۷ آذر ۱۳۹۵پوست پرتقالی شدن یعنی چی؟
امپراتور لامبورگینی
۲۷ آذر ۱۳۹۵زیر رنگ ماشین حباب های هوایی میکروسکوپی جمع میشه و بدنه حالت دون دون بسیار ریز پیدا میکنه.
علتش اینه که رنگ خوب خشک نمیشه. و برای رنگ کردن وقت و حوصله ی کافی نمیذارن.
البته فکر کنم ،منظورشون این باشه.
نوید جهرمی
۲۷ آذر ۱۳۹۵با وجود قیمت بالاتر خودرو در انگلستان: 7000 پوند(35 میلیون تومان)
با مصرف کم و ایمنی و کیفیت مناسب، ساخته شده برای مخاطبان خودروهای ارزان قیمت و کم مصرف.
اون وقت نمونه اتوماتیک نسل قبل (کاش لاقل نمونه فیس لیفتشو میفروختن) توی بازار 50 تا قیمت داره. از ماست که بر ماست.میشه امیدوار بود این مدل هم که به موزه رفت مونتاژش با افتخار و تبلیغات گسترده در کشورمون آغاز بشه.
نخرید درست میشه. بخرید روز به روز بدتر میشه.
امپراتور لامبورگینی
۲۷ آذر ۱۳۹۵((نخرید درست میشه. بخرید روز به روز بدتر میشه.))
متاسفانه، ما نخریم ،یک عده ای هستن که میخرن
AK_007
۲۸ آذر ۱۳۹۵یک عده خیلی کم, برخی از “ما” ها یک عده رو تشکیل دادیم و همین عده ها شدن “ملت ایران”!
reza-a
۲۷ آذر ۱۳۹۵این ماشین خوبیه متاسفانه تو ایران از کارخانه دولتی عرضه میشه امیدوارم زود تر نسخه بروز رو تولید کنن
حسین
۲۷ آذر ۱۳۹۵خیلی بهتر شده و عضلات و خطوط روی درب و مخصوصا چراغ های عقب واقعا بهتر شده . فقط نمونه موتور ۱۶۰۰ بنظرم بهتره و نسبت وزن و قدرت خوبی میده . ولیکن ما کجاییم . ایران. نسخه ۲۰۰۷ رو باید ۵۰ ملیون پرداخت کنیم ب خاطر اتوماتیک بودن و برند رنو
mahdi
۲۷ آذر ۱۳۹۵اینه های مزخرف ساندرو موجود در ایران درمدل ۲۰۱۷ هم تکرار شده که بزرگترین ضعفش
حمیدرضا
۲۷ آذر ۱۳۹۵قیمتش خیلی قلقلک دهندست ولی موتورش خیلی ضعیفه
TRX
۲۷ آذر ۱۳۹۵مشخصاتش خیلی خوبه میتونه واسه کادوی تولد مادر بزرگم یکی از گزینه هام باشه!
شتاب 14.2 و 75 اسب بخار قدرت
تازه قابلیت اتصال usb تو این فیس لفت اضافه شده چی از این بهتر؟
ارش
۲۸ آذر ۱۳۹۵یعنی فکر می کنی شتاب سمند و پژو (وی 8 جدید و تیپ 5 جدید) در عمل چقدره؟ اصولا رنو برای پیست چیزای دیگه میزنه.
سیدامین فاخر
۲۸ آذر ۱۳۹۵به قول آقایون این ماشینای منسوخ شده نسل قدیم بعد از موزه شرکت به کارخونه سایپا یا ایران خودرو فرستاده میشن تا در ادامه وانتشون هم بیا بازار
انشالله خود رنو یا نگین خودرو این خودرو رو مثل تالیسمان با قیمت منصفانه عرضه کنه
AK_007
۲۸ آذر ۱۳۹۵بله تالیسمان ۸۰ و اندی تومنی رو ۲۰۰ تومن دادن منصفانست ظاهرا!
سیدامین فاخر
۲۹ آذر ۱۳۹۵مثلا قیمت آپتیما وسوناتا منصفانس که هم قیمت تلیسمانه اگه رو حساب برن هم میبود هر شرکتی جز نگین خوردرو بود بالا ۲۲۰ میدادش
ارش
۲۸ آذر ۱۳۹۵البته وانت ال 90 همزمان با سدانش تولید شد ولی اینا خواستن آبروداری کنن ملت ماشیناشونو بخرن بعد که اشباع شد وانتشم بیارن. سیاست بازاریابی و فروشه
Genius
۲۸ آذر ۱۳۹۵حتی تصورش هم شیرینه که اگر همه چیز حساب و کتاب داشت میشد با پرداخت 30/000/000 تومان ناقابل بجای ام وی ام 110 جاروبرقی نشان یا ساینای زیباروی(!)یک رنو-داچیا ساندرو 2017 که خودرویی قابل اطمینان و امتحان پس داده در کلاس خوروهای اکونومی اروپایی بحساب می آید ابتیاع و از رانندگی با آن در قیاس با مبلغ پرداختی لذت کافی و وافی را برد اما چه میتوان کرد که در ایران ویران ما باید 50/000/000 تومان داد و نسل نخست ساندرو را خرید….!!
علی
۲۸ آذر ۱۳۹۵بر خلاف نظر خیلی از دوستان که قیمت 50 میلیون رو خیلی بالا میدونن بنده چنین اعتقادی ندارم و فکر میکنم اگر همین نمونه وطنی رو 10 درصد کمتر میدادن قابل قبول بود. اما در هر صورت جای تاسف هست که نمونه فیس لیفت در ایران عرضه نمیشه و نسل قبلی داره عرضه میشه. اما اگر تحقیق کنید همین نمونه های فیس لیفت شده با موتور 1600 و گیربکس اتوماتیک در بریتانیا هم 50 میلیون و چه بسا بیشتر قیمت دارن. قیمت عادلانه نمونه ای که در ایران هست بین 40 تا 45 ارزش داشت اما 50 مقداری بیرحمانه است.
سیاوش
۲۸ آذر ۱۳۹۵از طراحیش خوشم اومد ولی از موتور 3 سیلندر اصلا خوشم نمیاد اگه نمونه بالای 110 اسب بخار داشته باشه به اندازه 50 تومن میارزه