داچیارنو

تعجب رنو از نبود رقیب برای داچیا

رئیس بخش طراحی رنو آقای Laurens van den Acker گفته از اینکه رقبا هنوز تلاشی برای رقابت با برند ارزان‌قیمت داچیا نداشته‌اند سورپرایز شده است.


او در خلال مراسم رونمایی از داستر جدید و در مصاحبه با اتوکار گفت:

ما سورپرایز شده‌ایم زیرا می‌دانیم که رقبا دیر یا زود از راه می‌رسند. ما انتظار داشتیم رقیبان زودتر دست‌به‌کار شوند بنابراین این موضوع که هنوز رقیب مستقیمی برای داستر در بازار وجود ندارد کاملاً شگفت‌انگیز است.


تعهد رنو به ارزان نگه‌داشتن داچیا باعث شده تا این برند رومانیایی جای پای خود در بازار را مستحکم کند. مدیر طراحی رنو اضافه می‌کند:

رنو دیسیپلین باورنکردنی در افزایش ندادن قیمت‌ها داشته است. حتی دوستان آلمانی ما برندهایی دارند که وارد شدن به یک سطح بالاتر را شروع کرده‌اند.


او ادامه داد:

داچیا در عمل به قول خود واقعاً خوب بوده و همه‌ی صرفه‌جویی‌ها از سوی خودروها تأمین نمی‌شود. داچیا در یک مدل تجاری است. خودروهای داچیا به پشتیبانی شبکه رنو و اغلب در یک نمایندگی فروخته می‌شوند.


van den Acker در خاتمه می‌گوید:

اگر رنو را کنار بگذارید نمی‌توانید داچیا را به عنوان برندی جداگانه به فروش برسانید. یک کمپانی دیگر برای ایجاد یک برند تازه باید شبکه جدیدی خلق کند که بسیار هزینه‌بر بوده و بر قیمت خودرو تأثیر خواهد گذاشت. مدل تجاری رنو/داچیا منحصربه‌فرد بوده و شاید به همین دلیل است که همانندسازی آن سخت می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. peyman

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2095 ديدگاه)

    فعلا که تو ایران برعکسه.قیمت داچیا نسبت به امکاناتش از جمله کابین خشکش خیلی گرونه.

    1. کامیاب

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (8 ديدگاه)

      والا تندر رو یکم لیفت کردن ،فیس لیفت کردن،یه دیفرانسیل عقب گذاشتن،یه ماشین زشت ضعیف ارزون کم کیفیت نا امن دادن بیرون،رقابت با این ،مث ضعیف کشی میمونه.
      مث ایران خودرو که میخواد از سمند شاسی بلند بزنه
      پ.ن:الان میاین میگین پلتفرمش تندره،خودش که نیست،ولی این ماشین رسما یه تندر با ارتفاع زیاد تره.تمام

  2. me84

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    شرکت فولکس و تویوتا تو این مورد پتانسیلهای بالایی دارن.تویوتا با دایهاتسو و سایون میتونه این کار رو بکنه.

    1. علی آقا

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (583 ديدگاه)

      برند سایون تویوتا چندسال پیش کنار گذاشته شد.

  3. SERIAL WINNER

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    داچیا در یک بازه ی قیمتی خیلی محدود فعالیت میکنه ، یعنی حتما باید ماشین هاش زیر 15 تا 20 هزار دلار باشن تا نسبت به بقیه مزیتی برای خرید داشته باشه و خریدار بره سمتشون .

    داچیا در سگمنت فوق ارزون داره کار میکنه و این سگمنت واقعا جذابیتی برای رقبای آلمانی فعلا نداره.
    حاشیه ی سودش بسیار کمه و باید از خیلی چیز ها بزنی تا بتونی قیمت یک ماشین رو با حفظ رضایت مشتری از محصول نهایی اینقدر کم کنی.

    ماشین های لوکس حاشیه ی سودشون خیلی بیشتره.

  4. سپهر

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    کاشکی حداقل یه قیمت گذاری خوب در ایران اجرا میشد که جای چینی های ظاهر فریب حداقل از اینا استفاده کنیم

  5. حسن

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    جالبه که تو ایران داچیا را به جای رنو و به قیمت محصولات روز رنو به خوردمون می دن.

  6. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    رنو باید بیشتر به خاطر قیمت‌های بی‌ربط این محصولات تو ایران تعجب کنه، نه نبود رقیب.

  7. hussein

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (25 ديدگاه)

    داچیا sandero نسل جدید با نود اسب بخار قدرت. سوخت بنزین و دنده ایی. مدل 2017
    رنگ قرمز شرابی چشم من یکی رو گرفت
    موتور دارای زنجیر به جای تسمه تایم
    رادیو
    ام پی تری
    یو اس بی
    CD خور
    Aux
    بلوتوث
    پاکت کامفرت
    کروز سرعت با قابلیت محدودیت سرعت
    پریز دوازده ولت
    شیشه های عقب دودی
    هشدار نبستن کمربند
    کیت تعمیر چرخ
    ESC- ASR ضد لغزش
    قفل مرکزی و کنترل از راه دور
    محل نصب صندلی مخصوص کودک
    کیسه های ایمنی جلو کناره ها
    قابلیت استارت و استاپ
    AC
    شیشه های جلو برقی
    صندلی های جلو گرم شونده
    کمربند سه نقطه ایی
    دارای کنترل باد لاستیک
    شیشه ی عقب گرم شونده و دارای شیشه خشک کن
    صندلی های عقب قابلیت خم شوندگی 1/3-2/3
    ایربگ سمت شاگرد قابلیت خاموش شدن
    دارای حفاظ زیر محفظه ی موتور
    دارای Sh کمکی یه قابلیت که تو سربالایی کمک میکنه ماشین راه بره موقعی که تازه روشن میکنه
    صندلی راننده برقی
    دارای دکمه های کنترل روی فرمان
    چهار عدد لاستیک بهاری و چهار عدد لاستیک زمستانی با رینگ. یعنی هشت تا لاستیک و رینگ
    بیمه ی کامل تا سه سال بعد اون معمولا سالی دویست یورو
    داچیا اسیستانس یا کمک جاده ایی داچیا سه ساله. یک نوع بیمه یا قرارداد کمک کننده تو جاده.
    کسی که تو کشورهای اروپایی زندگی میکنه میدونه که همه ی شرکتهای اتومبیل سازی با یکی از شرکتهای کمک کننده تو جاده قرارداد دارن و هزینه ی سه سال رو خود شرکت خودروسازی میده بعدش سالی معمولا پنجاه تا صد یورو هزینه ی استفاده از این سرویس هست. مثلا بنزین تموم کنید یا تو راه بمونید یا ماشین خراب بشه این شرکتا کمک میکنن. یا اگه ماشین خراب بشه اگه این قرارداد رو داشته باشید تا تعمیرگاه ماشینو حمل میکنن ولی اگه نداشته باشید حمل ماشین تا تعمیرگاه به فاصله ی پنجاه کیلومتر تا چهارصد یورو خرج داره

    قیمت این ماشین چهل و دو میلیون تومن تو سوئد با نرخ امروز

  8. حمیدرضا

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    تنها رقیب این خودروها ساخته های چینن تو امریکا هم شورلت برند ارزون هست کلا نیازی نیست همه شرکتا وارد کار هم بشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا