رنو ۵ توربو یکی از دوستداشتنیترین خودروهای پرفورمنس تاریخ این برند فرانسوی بوده و اگرچه احتمال دیدن نسخه مدرن این خودرو بالا نیست اما یکی از طراحان صنعتی اقدام به انتشار رندری از چنین خودرویی کرده است.
این طراح برای گسترش طرح خود از رنو کلیو RS 2020 به عنوان پایه و اساس کارش استفاده کرده اما میزان تغییرات آن به حدی بوده که این هاچبک تقریباً شبیه یک خودروی جدید است.
در بخش جلو پانلهای بدنه پف کرده و سپری برجسته و پوششهای مشکی روی چراغهای جلو را میبینیم. نمای جلوی رنو ۵ توربوی الهام گرفته از کلیو همچنین دارای کاپوتی ویژه به منظور بهبود آئرودینامیک خودرو میباشد.
الهام گرفتن از طراحی رنو ۵ توربو اصلی در کنارهها مشهود است زیرا ورودیهای هوای بزرگ آن درست پشت دربها جای گرفتهاند. رینگ و لاستیکهای مسابقهای و رکابهای بزرگتر هم باعث تقویت ماهیت رالی این خودرو شدهاند. شاید زاویه موردعلاقه ما از این خودرو بخش عقب باشد جایی که بالی بزرگ از سقف به پایین آمده و سپری هم وجود ندارد که همین امر باعث میشود لاستیکهای بزرگ و دو خروجی اگزوز به راحتی دیده شوند.
طبق گفته برخی خبرگزاریها، نسل فعلی رنو کلیو شاید فاقد نسخه RS باشد و جای آن را مدل داغتر از Zoe تمام الکتریکی بگیرد.
علی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹چرا بخش نظرات پست قبل (دنا ) بسته است ؟
OMID
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹چون اگهیه
مهراد
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹گفتی پست قبلی باید بگم که پست قبلی باعث شد واشر سر سیلندر بسوزونم از این همه شگفتی های برند ملی ?
Farzad
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹اگه بخش نظراتش باز بود مورد عنایت ? قرار میگرفت …
برای دنا همین بس که برین تو کانال علی بخردی تو یوتیوب بررسی دنا پلاس توربو رو نگاه کنید ببینید چه فاجعه ایه …
OMID
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹اون دو نفر که به شما منفی دادن دنا پلاس توربو دارن?
Farzad
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹???
محمد
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹به نظر من توی همه قسمت های بدنه خیلی اغراق شده. طراحیش بیشتر به کانسپ های دهه ی قبل می خوره.
Bavaria
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹در رابطه با پست قبلی (دنا پلاس) که نظراتشو بستین!!!!!!!
“استفاده از موتور و پلتفرم قدیمی سمند و سورن در دنا صدای اعتراض وفادارترین مشتریان ایرانخودرو را هم درآورد”
.
اول خندم گرفت ازین جمله، ولی الان از عصبانیت دارم میسوزم که چقدر حقیر شدیم که جرات میکنن همچین مزخرفاتی رو بنویسن.
حالا کار ندارم که در بازار انحصاری، مشتری هایش مجبورن، نه وفادار .ولی لعنتی پلتفرم دنا پلاس همون قدیمیه سمند ( که اونم مال 405 ) هست، یخورده درشو تغییر دادین دگ
GERMANY
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹وضعیت اونارو ببین
باما مقایسه کن
عشق ایرانیارو کردن پارس ای ال ایکس شوتی ̄へ ̄
فرزاد
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹بسیار زیبا شده به نظرم خیلی خفن شده مخصوصا رنگ مشکی ماتش با اون ترکیب پنلهای پف کرده بغل
OMID
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹چراغ جلوش شبیه aclass نسل قبله
Malt hill
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹اگه عنوان مطلب رو نخونی فکر می کنی A class هست
مهراد
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹باریکلا به طراح این رندر زیبا ?
Soli
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹شبیه دنا پلاس است
O
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹?
علي-كيوج
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹یادش بخیر رنو ۵ قدیم جزو معدود خودروهای دیفرانسیل جلوی اون دوره بود و مصرفش خیلی کم بود،رادیاتورشم یه کیسه اصافی واسه آب داشت که جریان آب داخل رادیاتور رو هواگیری میکرد،همین مورد رو اگه پژو و سمند داشت اینقدر زیاد واسر سرسبلندر نمیسوزوندن
Khosrow
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹اونایی که روشون میشه این تاپوزک رو سوار شن دنا رو کردن سیبل شوم / تا حالا یه سوراخ با مته انداختین رو فلز؟ ..
ارشیا
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹این چرا اینجوریه هیچیش معلوم نیس
باید یه رنگه دیگه میبود درباره پست قبلی ام شگفتی رو دیدم فک کردم اونتادور svr معرفی شده با جسکو ابسولوت رکورده شیرونو شکسته یا استون مارتین سود داده?????