اولین سری از محصولات وارداتی رنو توسط شرکت نگین خودرو به مشتریان تحویل داده شد. بدین ترتیب رنو نشان داد که قصد دارد در بازاری که عمده آن در اختیار خودروهای ساخت کره جنوبی است، سهمی داشته باشد. این خودروها شامل پنج مدل لاگونا کوپه، اسکالا، کولیوس ،فلوئنس و لاتیتود هستند.
رئیس هیئت مدیره شرکت نگین خودرو در مراسم تحویل اولین سری از محصولات رنو در ایران با اشاره به قدمت محصولات رنو در ایران گفت : برند رنو از قدیمی ترین برند ها در ایران بوده و قدمت آن به بیش از صد سال گذشته باز می گردد ، در این سالها شرکت رنو ، با ارائه محصولات با کیفیت ، سعی در حفظ برند خودرو در ایران نموده است. شربیانی علت انتخاب محصولات رنو جهت عرضه به بازار ایران را ، جذابیت و محبوبیت محصولات رنو در ایران عنوان کرد و افزود : ارائه این محصولات پروژه ای بود که حدود دو ساله به طول انجامید به طوری که در این مدت شرکت نگین خودرو به عنوان نماینده رسمی فروش و خدمات پس از فروش محصولات رنو در ایران ، فعالیتهای بسیاری را جهت عرضه محصولات رنو در بازار ایران نمود.
همچنین با برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده نزدیک برندهای جدیدی از محصولات رنو را در بازار ایران عرضه خواهیم نمود ، همچنین تاکنون ۳نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش محصولات رنو آغاز به کار نموده و در آینده نزدیک نیز نمایندگی هایی را در مراکز اصلی استان ها احداث خواهیم کرد.
وی مردم ایران را شایسته خودروهای با کیفیت دانست و افزود : امید است با برنامه هایی که در آینده خواهیم داشت ، برندهای بسیار خوبی از محصولات شرکت رنو را عرضه نمائیم ، چرا که مردم ایران لایق استفاده از چنین محصولاتی را می باشند.
شما فکر می کنید رنو با این خودروها در بازار ایران به چه جایگاهی می رسد؟ و اصولا برای رقابت با رقبای حال حاضر به چه پارامترهایی نیاز دارد؟ آیا تجربه ناموفق رنو ۲۱ تکرار می شود یا تجربه موفق رنو ۵؟
حسین
۱ مهر ۱۳۹۰با این تعرفه واردات خودرو در ایران رنو فقط خودشو مسخره می کنه تا اینکه سهم بشتری تو بازار پیدا کنه
محمد
۲ مهر ۱۳۹۰در مقایسه با خودرو های کره ای هم قیمت بالاتری داره هم امکانات کمتر
حالا حالا ها نمیتونه جای هیوندا و کیا رو تو ایران بگیره
ارمان
۵ مهر ۱۳۹۰اخه ادم ماشین اوروپا رو با کره مقایسه میکنه ماشین های KIA HYUNDAI مضخرفن
امين
۱۰ مهر ۱۳۹۰ای کاش یکی به ما اثبات می کرد که در اروپا به غیر از خودروهای اروپایی و آمریکایی دیگه هیچ خودروساز کره ای یا … فروش نداره احتمالاً این آمارهای فروش KIA و … در اروپا همه اش مضخرفن
مجنون ماشين
۱۸ مهر ۱۳۹۰سلام
با وجود این همه خودروساز در اروپا چرا باید برندهای نچندان معتبری مثل پژو و حالا هم رنو وارد بشه
چرا OPEL وارد نمیشه ؟
چراASTON MARTIN وارد نمیشه ؟
چرا AUDI وارد نمیشه ؟
sali
۱۷ فروردین ۱۳۹۱مجنون:
اخه با این پول کجا میشه استون مارتین یا ائودی خرید؟
admin
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱گیرم وارد شد
شما مشتری استون مارتینی ؟!!!
هرمس
۲۴ مهر ۱۳۹۰اینجا ایران است!
میلاد
۳۰ مهر ۱۳۹۰اره اینجا ایران است ،جای که قبلا پیکانش با خودروهای کره ای رقابت می کرد و کمتر کسی خودروی وارداتی میخرید ،افسوس
iran
۲۳ آبان ۱۳۹۰خودروهای اروپایی رو با کره ای مقایسه میکنید اونم خودروهایی که سال به سال چهره عوض میکنن…. کلاس خودروهای اروپایی یه چیزه دیگست
مصطفی
۲۶ آبان ۱۳۹۰حتی خودروسازهای ژاپنی جهت کسب اعتبار دست به دامن برندهای اروپائی میشوند مثل نیسان.
و اینکه غالب فروش خودروها کره ای در امریکای لاتین و کلا جهان سومی بوده( اینو میتونین از بیلان فروش این شرکتها مطلع بشین ). اما بقول یکی از دوستان که در کره مشغول کار میباشه غالی کره ای هائیکه وضع مالی مناسب دارند واسه پز دادن هم که شده از ماشینهای اروپایی و آمریکائی استفاده میکنند
به نظر من هم نبایست این نوع خودرو ها را با هم مقایسه کرد.ماشینهای کره ای حتی بپای ژاپنی هم نمیرسه.اینم جالبه که بگم در ژاپن تنها خودروهائیکه متونین 10 سال نگهدارید بعضی از مدلهای بنز و بی ام و میباشد و باقی 5 ساله و باید قیچی بشه
کیان
۲۸ مرداد ۱۳۹۱تو رده بندی خودروسازها نیسان بالاتر از رنو است و در واقع نیسان رنو رو نجات داد البته نه برای کسب اعتبار خودش و این ادغام باعث کسب افتخار برای رنو شد اصولا مدیریت ژاپنی با فرانسوی قابل مقایسه نیست.
آرش تدبیرخانی
۳ دی ۱۳۹۱…
در اواخر دهه 1990 کمپانی نیسان ژاپن به پایان عمر خودش نزدیک شده بود. سهامداران این شرکت اقدام به فروش سهام خود کرده بودند و هر یک قصد فرار از این وضعیت بحرانی و خطرناک را داشتند.
در همین زمان شرکت رنو با خرید 37 درصد از سهام این کمپانی به نجات آن برخاسته بود.
در مارس 1999 کمپانی فرانسوی رنو رسما این میزان سهام را خریداری کرد و اعلام کرد که قصد دارد جلوی ورشکستگی کامل نیسان را بگیرد.
مدیران این کمپانی بسیار آسوده و با زبانی بسیار ساده سخن از رهایی نیسان از خطر سقوط میدادند و با اعتماد به نفسی بالا اعلام میکردند که کمپانی آنها توان انجام این عملیات نجات را دارد. البته آنها حق داشتند، چرا که از نیروی متخصصی بهره میجستند که همواره در لحظات بحرانی، نجات بخش خواهد بود و در کارنامه خود پیروزی ارزندهای را ثبت کرده است.
در ژوئن سال 1999 گوسن برای نوسازی و نجات نیسان به ژاپن فرستاده شد.
پس از یکسال تحقیق و بررسی در ژاپن، در ژوئن 2000 او رسما مدیریت کمپانی را بر عهده گرفت و متعهد شد که در عرض دو سال مجددا نیسان را به همان توانمندی باز خواهد گرداند. برای بسیاری این صحبت تنها یک بلوف و یا یک شعار تلقی میشد اما آنان که او را میشناختند به خوبی به تحقق این مساله واقف بودند.
مشابه عملکردش در رنو اینبار نیز او اقدام به حذف هزینههای اضافی نمود، تعطیلی بسیاری از شعبات راکد، کاهش بسیاری از هزینههای داخلی و خرج و مخارج رسمی کمپانی، او را قادر ساخت تا با مدیریت جدی و توانمند خود، در آغاز هزاره سوم روزنه امید را نمایان سازد.
در عرض مدت زمان کوتاهی گوسن به مشهورترین چهره در ژاپن تبدیل شد، آنها که سن و سال بیشتری داشتند او را با افسانههای کهن ژاپنی مقایسه میکردند و توانایی او را خارج از توانایی انسان معمولی میدانستند، در اکتبر سال 2001 او اقدام به چاپ کتاب زندگینامهاش کرد و در اولین ماه فروشش توانست 150 هزار نسخه از آن را به فروش رساند که به پرفروشترین کتاب آسیا شهرت یافت…
http://entrepreneurship.aiau.ir/Entrepreneurship/Pages/KarlosGusen.aspx
مهران
۴ آذر ۱۳۹۰به نظرم خیلی خوبه که وارد میشه اما قیمت ها برای رقابت با کره ای ها مناسب نیست!چون کلا کیاو هیوندایی هم در بازار آمریکا رقابت خوبی دارند و شما قیمت فلوئنس رو در کشور با قیمت همین خودرو در هند مقایسه کنید.
رضا
۱۶ آذر ۱۳۹۰من خودم رنو بیشتر می پسندم از قدیم رنو بوده الان جدیدن این خودرو های کره ای امدن من اگه یه هیوندای جنسیس کوپه بزارن جلوم با یه لوگان کوپه حتما لوگان کوپرو انتخاب می کنم یه دلیلش اینه داری خودرو اروپایی سوار می شی
حمید فرجامی قاین
۱۷ آذر ۱۳۹۰روز به روز کشور های شرق اسیا در حال پیشرفت هستند ان هم با سرعت بسیار زیاد به نظر من الان رنو بهتر از کیا و هیوندا است ولی شاید تا 2 سال دیگه قضیه عکس بشه
از دیار زعفران و زرشک قاین
مهندس حمید حسن پور
۲۵ آذر ۱۳۹۰ماشینهای اروپایی یک سر و گردن از خودروهای کره ای بالاتر اند اما کره با سرعتی حیرت آور که نشان از اراده ملت و حمایت دولتشان دارد در تقیب خودروهای ژاپنی هستند و نیم نگاهی نیز به جایگاه خودرهای لوکس اروپایی دارند! کاش دولت ما هم با کاهش تعرفه خودرو باعث رقابتی شدن بازار و افزایش کیفیت طراحی و ساخت خودروهای داخلی و رقابت در بازارهای جهانی میشد نه با حفظ این تعرفه ها باعث فاصله افتادن صنعت خودروی کشور با دنیا شود.ما با کره خودرو سازی رو شروع کردیم! حالا ما افتخار میکنیم تیبا، سمند و پراید بی کیفیت تر از پراید سال 74 میزنیم و کره در حال تولید جنسیس، آزرا، سوناتاست و هنوز عطش رقابت با بنز و بی ام و را دارد! ما کم جوان طراح دکتر مهندس نداریم!
سعيد
۱۷ بهمن ۱۳۹۰تا تعرفه ورود خودرو به این منوال است پیشرفت در صنعتی که فقط ماشین ها را با کمی تغییر در ظاهر روانه بازار میکنه و انتظار افزایش قیمت برای مصرف کننده ای داره که گزینه های انتخاب چندانی نداره را نمی توان داشت پراید ایران را با پراید ۲۰۱۰ کره مقایسه کنید کی میخواهیم دست از این سیاست کهنه در صنعت خودرو برداریم.
مهدی
۱ اسفند ۱۳۹۰پس نتیجه میگیریم پراید بهتره چون تا 30سال میشه سوار شد تاز ه بعدش هم قیچی نمیشه برای مسافر کشی خوبه.
amir
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱خودروی اوروپایی یعنی اوپل نه رنو وپژو که تا حالا از تست امریکا نتونستن رد شدن ولی خیلی از ماشینای کیا و هیوندا رد شدن در نتیجه بهترین خودرو ساز کره بهتر است از اشغال ترین خودرو ساز اروپا
sina
۱۱ مرداد ۱۳۹۱عزیزم همه این ماشین های رنو 5 ستاره اوروپا رو دارن و همه میدونن که اوروپا خیلی سخت گیر تر از آمریکا هستش :D
admin
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱یه سوال؟
حواستون هست دارین درباره ماشینی با برند رنو صحبت میکنین ؟
رنو اگه موتور خوب داشت تا الان مطرح تر از این حرفا بود
خودروهای اروپایی هم از نظر کیفیت و هم طراحی در رتبه بهتری از اسیای شرقی ها قرار میگیرن
اما نه هر برندی
برندی که لا اقل چیزی برای گفتن داشته باشه …
مهندس یوسفی
۱۰ مرداد ۱۳۹۱ببینید ما در کشوری زندگی میکنیم که ماشینی مثل رنو لتیتیود تا به مرزمون میرسه 8هشت میلیون و سیصد هزار تومانه ولی با تعرفه ی گمرکی 100% این ماشین میشه هشتادوسه میلیون که این مثل این میمونه که بچه ای که میخواد دوچرخه سواری یاد بگیره اما پدرمادرش از ترس اینکه بچه زمین بخوره همیشه دوچرخه رو نگه میدارن تا بچه رکاب بزنه که در نتیجه اینجوری هیچموقع بچه دوچرخه سواری یاد نمیگیره.این سیاست غلط تعرفه گمرکی زیاد هم عینا مثل اشتباه ای که واستون مثال زدم و تاوقتیکه اینطوری باشه خودروی ایرانی در هیچ کجای دنیا هیچ جایگاهی ندارد.
آرش تدبیرخانی
۳ دی ۱۳۹۱مقایسه فنی خودروهای رنو فلوئنس – مزدا 3 و MG6 :
http://www.carmag.co.za/comparative-road-tests/mg6-18t-4-door-luxury-vs-renault-fluence-20-privilege/
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=ru&u=http://www.autoreview.ru/_archive/section/detail.php%3FELEMENT_ID%3D117500%26SECTION_ID%3D5179&prev=/search%3Fq%3Dmazda%2B3%2Bfluence%2Bautoreview.ru%26hl%3Den%26tbo%3Dd%26biw%3D1236%26bih%3D615&sa=X&ei=AlvMUOmIJaOE4gSK5YDoCw&ved=0CDgQ7gEwAA
1391/9/25
علی
۲ خرداد ۱۳۹۴با عرض سلام و خسته نباشید
نمیدونم چرا رنو در بازار ایران مطرح نیست شما ببینید از هر کسی که میپرسید در رنج یه ماشین صد و بیست میلیونی مییخوام رنو رو انتخاب کنم
بهتون میگه ۱۲۰ میلیون تومن میری میدی رنو بگیری،تو آشغال خری.یا فرهنگ غلط مردم ماست که نمیدونن ماشین های کره ای در حال دامپینگ هستند یا هم اینکه اشکال از دولتمونه
شما ببینید برند جدید گریت وال ،فاو و…. که اخیرا وارد بازار ایران شده اند عملکرد بهتری نسبت به ۵ سال پیش تا الان رنو داشتند به نظر من در هر جایی که صحبت از رنو میشه معمولا کیگسی این برند رو نمیشناسه.نمیشناسه که الان ۱۵ ساله هر چی اتوبوس سوار میشه مال رنو بوده
آقایون مسئولان گاهی وقتا تبلیغات تلویزیونی خیلی در فروش موثر واقع میشن ازتون خواهش دارم. یادتونه ۷ سال پیش با تبلیغ زورو ال ۹۰ چقدر مشهور شد یا مثل الان خودرو دنا.پس شما هم در زمینه فروش یا تسهیلات ویژه پیش. قدم باشین تا فروش خوبی نیز به دست بیارین
با تشکر