این روزها در کشور ما بحثهای زیادی بین موافقان و مخالفان خودروهای فرانسوی صورت میپذیرد و بسیاری از افراد چندان علاقهای به حضور خودروهای فرانسوی در کشورمان نشان نمیدهند. البته این افراد تا حدودی هم حق دارند، چرا که از بس مونتاژکاران داخلی پژو ۴۰۵ و ۲۰۶ ایرانی-چینی و داچیا لوگان و ساندروی رومانیایی را به اسم خودروهای فرانسوی به ما قالب کردهاند که در ذهن بسیاری از افراد خودروهای فرانسوی خودروهایی قدیمی، زشت و پرخرج معنی شدهاند.
این در حالی است که مردم هر روز جدیدترین مدلهای خودروهای آسیایی را در خیابانهای کشور میبینند و وقتی آنها را با خودروهای قدیمی فرانسوی که به بلای داخلی سازی ایرانی و قطعات چینی نیز مبتلا شدهاند مقایسه میکنند، این تصور در ذهن مردم پیش میآید که خودروهای فرانسوی به درد نمیخورند. اما رنو-نیسان دومین سازنده خودروی اروپا و چهارمین سازنده در جهان است و خود رنو بهتنهایی سومین برند پرفروش در اروپا و هموطنش پژو پنجمین برند پرفروش حال حاضر در اروپا هستند. باوجود اینکه برندهای فرانسوی در سطح اروپا بسیار معتبر و قدرتمند هستند، اما در کشور ما این دو خودروساز بهگونهای برند خود را خراب کردهاند. رنو با عرضه محصولات ارزانقیمت و بدقیافه زیرمجموعه رومانیاییاش یعنی داچیا تحت برند خود، تا حد زیادی تصویری که از یک رنو باید وجود داشته باشد را خراب کرده است. من به شخصه نهتنها خودروهایی مانند لوگان، ساندرو و داستر را به دلیل ماهیت و طراحی رومانیایی آنها یک رنوی اصل نمیدانم، بلکه خودروهایی مانند فلوئنس و سفران نیز به دلیل اینکه مخصوص کشورهای در حال توسعه ساخته شده و در اروپا به طور قابل ملاحظه ای عرضه نمیشوند را نیز در زمره خودروهای فرانسوی اصیل نمیدانم. پس شاید بپرسید که با این حساب کدام خودروهای رنو، واقعاً رنو هستند؟ یک نمونه خوب آن چند سالی در کشورمان مونتاژ میشد، یعنی مگان! هنوز که هنوز است در سال ۲۰۱۶ هیچکدام از برندهای آسیایی در کشورمان نتوانستهاند خودرویی در این کلاس را وارد کشور ما کنند که از نظر کیفیت رانندگی و عملکرد فنی قابل رقابت با مگان باشد. تازه به یاد داشته باشید که مگانهای وارد شده به کشور ما تکنولوژی سال ۲۰۰۲ فرانسه را دارند و مگانهای جدید که در اروپا ساخته میشوند هزاران درجه بهتر، زیباتر و قویتر از خودرویی هستند که ما با نام مگان میشناسیم. اما رنو اخیراً یک محصول جدید را وارد بازارهای جهانی کرده است که آن هم نمونه بارز یک خودروی اصیل فرانسوی است. این خودرو که قرار است به کشور ما نیز وارد شود، در سگمنت خودروهای خانوادگی بزرگ (سگمنت D) قرار میگیرد و تالیزمان (به معنی طلسم و جادو) نام دارد.اجازه دهید تا تعارفات معمول را کنار گذاشته و در همین ابتدا آنچه که در آخر میخواهیم نتیجهگیری کنیم را بگوییم. شاید کمی تعجب کنید یا بر ما خرده بگیرید، اما از نظر ما تالیزمان بهترین خودروی موجود در کلاس خود است. لطفاً کمی با ما همراه باشید تا بگوییم که چرا رنو تالیزمان بهترین خودرو در یکی از رقابتیترین کلاسهاست که رقبای قدری مانند تویوتا کمری، هوندا آکورد، مزدا ۶، فولکسواگن پاسات، هیوندای سوناتا و کیا اپتیما دارد.
طراحی:زمانی که رنو در سال ۱۸۹۸ شروع به ساخت خودرو کرد، کیشیرو تویودا مؤسس کمپانی تویوتا تنها ۴ سال داشته و در همان سال فردیناند پورشه مؤسس فولکسواگن بهعنوان یک جوان تازه فارغالتحصیل شده برای اولین بار در یک کارخانه استخدام شده بود. در آن سال حتی هنوز بزرگترین خودروساز آمریکا یعنی جنرالموتورز متولد نشده بود و احتمالاً در آن زمان کره جنوبی حتی فکر اینکه بتواند روزی خودروساز شود را هم نمیکرد!
تفاوت میزان پختگی و زیبایی طراحی رنو تالیزمان با رقبا، دقیقاً بهاندازه اختلاف قدمت رنو و سایر خودروسازانی است که از آنها نام برده شد. هر چقدر که تویوتا کمری از طراحی بدون احساسی بهره میبرد که معلوم نیست با خودش چند چند است، تالیزمان باشکوه، زیبا و جذاب است و حس اشرافیت را به بیننده منتقل میکند. همچنین هر چقدر که هیوندای سوناتا و کیا اپتیما خود را با طرحهای فضایی درگیر کردهاند که هر ۲-۳ سال مجبور به اصلاح آن هستند، تالیزمان یک طرح منحصربهفرد و ماندگار را در این کلاس ثبت کرده است و هر چقدر که فولکسواگن پاسات از سادگی بیش از اندازه رنج میبرد، رنو تالیزمان همانند شوالیهای قدرتمند و پرغرور دل به جاده میزند.
طراحی تالیزمان فوقالعاده هماهنگ و متوازن و یک سر و گردن بالاتر از سایر همکلاسانش است. استفاده از خطوط کرومی در بخش جلو پرستیژ خاصی را به این خودرو بخشیده است. آرم بزرگ رنو از جنس کروم در پسزمینه سیاه رنگ خودنمایی میکند و چهار خط موازی کرومی آن را احاطه کردهاند. خط کرومی دیگری منحنی با پایین چراغهای جلو مماس میشود.
یکی از جالبتوجهترین بخشهای طراحی خودرو چراغهای جلو هستند. چراغها طرحی باریک و کشیده داشته و به دو بخش تشکیل شدهاند و لامپهای آنها از نوع LED است. اما بخش مهم آن خط چراغهای روشنایی روز است که از کنار چراغ اصلی شروع شده و به داخل سپر پایین میآید و در نهایت به سمت جلوپنجره متمایل میشود. پایینتر از این خط نیز میتوان چراغهای مه شکن را مشاهده کرد.
در نمای کناری آنچه مشهود است این نکته است که طراحان سعی کردهاند به خودرو ظاهری عضلانی و قدرتمند بدهند. این هدف با استفاده از گلگیرهای برجسته، خطوط فرو رفته و رینگهای آلومینیومی اسپرت به دست آمده است. برای این خودرو درتریم های مختلف ۶ نوع رینگ از ۱۵ اینچی تا ۱۹ اینچی قابل انتخاب است که مخصوصاً در نسخه فول طراحی بسیار زیبا و منحصربهفرد دارد.
در عقب نیز چیدمان اجزا بسیار ابتکاری، جذاب و هماهنگ با سایر اجزای خودرو است؛ جایی که چراغهای عقب به شکل یک منحنی بسته خودنمایی میکنند که ضلع بالایی آنها به سمت یکدیگر کشیده شده و در مرکز به آرم رنو میرسند. در وسط آرم رنو، دوربین دید در عقب قرار دارد و نوشته کرومی تالیزمان در زیر آن دیده میشود. در پایین نیز دو خروجی اگزوز دیده میشود که طرح آن بسیار شبیه و هماهنگ با چراغهای عقب است.
در داخل کابین نیز همه چیز در حد کمال است. جنس متریال اجزای داخلی بسیار خوب و طراحی و چیدمان اجزا منطقی و بسیار اصولی است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر بزرگ عمودی دیده میشود که علاوه بر کنترل سیستم صوتی، وظیفه کنترل سیستم تهویه و انتخاب مدهای رانندگی را بر عهده دارد.
نورپردازی کابین با استفاده از لامپهای مخفی بهخوبی انجام شده است و محیطی چشمنواز و جذاب را برای سرنشینان فراهم شده است.
برای راننده یک فرمان سه پره با روکش چرم با دکمههای کنترل سیستم صوتی بر روی آن قرار دارد. صفحه کیلومتر نیز دارای نورپردازی زنده و جذابی است که از یک دایره بزرگ در وسط و دو نیمدایره کوچک در وسط تشکیل شده است. دایره بزرگ وسط وظیفه نمایش دور موتور را بر عهده دارد و در وسط آن سرعت بهصورت دیجیتالی نمایش داده میشود. در اطراف آن نشانههایی برای وضعیت دنده، دستورات رهیاب GPS، حداکثر سرعت مجاز که توسط GPS به دست میآید و اطلاعاتی دیگر قرار دارد. دو نیمدایره کوچک در اطراف نیز برای نمایش میزان سوخت موجود در باک خودرو و دمای مایع خنککننده موتور اختصاص داده شدهاند. نکته جذاب در صفحه کیلومتر تالیزمان این است که میزان توان و گشتاور لحظهای که توسط موتور تولید میشود را نیز برای راننده به نمایش میگذارد و در نتیجه راننده میتواند بداند که در هر زمان چقدر از قدرت موتور را استفاده میکند.
مشخصات فنی
تالیزمان در حال حاضر با پنج گزینه برای پیشرانه و ۳ گزینه برای جعبهدنده عرضه میشود. پنج گزینه پیشرانه شامل دو گزینه بنزینی و سه گزینه دیزلی میشوند. در این میان قدرتمندترین آنها، که احتمالاً به کشور ما نیز وارد خواهد شد، پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی است. حال شاید با لبخندی بر لب از ما بپرسید که چگونه با یک پیشرانه ۱.۶ لیتری، تالیزمان قادر به رقابت با پیشرانههای ۲.۴ لیتری و بالاتر رقبا خواهد بود؟ پاسخ در تکنولوژی بالای موتور تالیزمان نهفته است، چرا که این موتور ۱.۶ لیتری علیرغم مصرف بسیار پایین، با بهرهگیری از دو توربوشارژر و تزریق مستقیم سوخت توانایی تولید ۲۰۰ اسب بخار قدرت را دارد (در برخی منابع توان تولیدی موتور تالیزمان به اشتباه ۱۹۰ اسب بخار ذکر شده است). عددی که هیچکدام از رقبا با موتورهای بسیار پرحجمتر نیز به آن نرسیدهاند. این پیشرانه مدرن و قدرتمند با یک جعبهدنده ۷ سرعته دو کلاچه همراه شده است که قدرت را به چرخهای جلو منتقل کرده و لذت بالای رانندگی را برای راننده فراهم مینماید.
اما موتور قدرتمند و جعبهدنده مدرن و دقیق همه آنچه تالیزمان ارائه میکند نیست. رنو تالیزمان از سیستم فرماندهی به چهارچرخ منحصربهفردی به نام 4Control استفاده میکند که باعث ارتقای هندلینگ خودرو میشود. ضمن آنکه شعاع گردش این خودروی بزرگ را بهاندازه هاچبک کوچکی مانند رنو کلیو پایین میآورد. همچنین تالیزمان از سیستم دمپینگ فعال استفاده میکند و میتوان در این خودرو نوع رانندگی را از بین حالتهای Comfort، Sport، Eco، Neutral و Perso انتخاب کرد.
در نهایت درزمینهٔ ایمنی این خودرو لازم به ذکر است که رنو تالیزمان موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه Euro NCAP در سال ۲۰۱۵ گردیده است.
تجهیزات
کاملترین تریم تالیزمان INITIALE PARIS نام دارد که با سفارش این تریم میتوانید از رینگهای ۱۹ اینچی فوقالعاده زیبا و کاملترین سطح امکانات رفاهی خودرو بهرهمند شوید. ضمن اینکه اگر تریم INITIALE PARIS را بخرید، چندان زحمتی برای فهماندن آن به سایرین نخواهید داشت، چرا که عبارت INITIALE در بخشهای مختلف خودرو حک شده است.
رنو تالیزمان همچنین مجهز به سیستم پارک کاملاً خودکار است و برای راننده گستره کاملی از سیستمهای کمکی رانندگی از جمله سیستم کنترل پایداری الکتریکی را فراهم میسازد. ضمناً چراغهای جلوی تالیزمان کاملاً از LED ساخته شدهاند و این خودرو مجهز به نمایشگر Head Up Display میباشد که اطلاعات مورد نیاز راننده در هنگام رانندگی را در جلوی چشمانش به نمایش میگذارد.
در نهایت رنو تالیزمان مجهز به فناوری Multi-Sense رنو است که مسئول کنترل سیستم 4Control، دمپینگ فعال، فرمان، موتور و جعبهدنده خودرو میباشد و علاوه بر اینها در تعیین نور محیط، صدای موتور و ابزارهای خودرو دخالت دارد.
هنوز هیچ خبر رسمی از اینکه کدام تریم از تالیزمان و با چه قیمتی وارد ایران خواهد شد اعلام نشده است. اما با توجه به وضعیت بازار و رقبا، انتظار میرود که این خودرو برچسب قیمتی زیر ۲۰۰ میلیون تومان را بر خود ببیند. بدین ترتیب رنو تالیزمان به طور مستقیم در برابر برادران محبوب کرهای یعنی سوناتا و اپتیما و تویوتا کمری قرار میگیرد.
تالیزمان در خود اروپا در دو نسخه سدان و استیت(استیشن واگن) عرضه می شود و در آنجا رنو تمام تمرکز خود را به شکست رقبایی چون فولکسواگن پاسات، فورد موندئو، پژو ۵۰۸، سیتروئن C5، اشکودا سوپرب و اوپل اینزیگنیا معطوف کرده است. از طرف دیگر تویوتا کمری و هیوندای سوناتا در اروپا به فروش نمیرسند و کیا اپتیما نیز فروش قابلملاحظهای را در اروپا تجربه نمیکند. این در حالی است که هیچ یک از رقبایی اروپایی تالیزمان در کشور ما عرضه قابل توجهی ندارند و در عوض خودروهایی که اساساً رقیب تالیزمان محسوب نمیشوند، در کشور ما در برابر آن صفآرایی کردهاند.
نتیجهگیری
حال پس از این صحبتها آیا منظور ما را از این جمله که “رنو تالیزمان بهترین خودروی کلاس خود است” را متوجه شدید؟ طراحی داخلی و خارجی و جنس متریال بهکاررفته در تالیزمان موجب تحسین منتقدین شده و پیشرانه کممصرف ولی قدرتمند آن یکی از بهترین نمونهها در دنیاست. از طرف دیگر فضای داخلی و راحتی کابین تالیزمان یکی از بهترینها در کلاس خود است و از تجهیزاتی بهره میبرد که معمولاً در یک کلاس بالاتر باید به دنبال آن باشیم. در نتیجه میتوانیم اعلام کنیم که اگر به دنبال یک خودروی با پرستیژ و جذاب هستید که کیفیت رانندگی و هندلینگی در حد استانداردهای اروپایی به شما هدیه کند و بالاترین سطح امکانات و تجهیزات را در کلاس خود داشته باشد، باید منتظر ورود تالیزمان به کشورمان باشید. چندی پیش، هنگامی که با دوستی در مورد تالیزمان صحبت میکردم، به من گفت که “چه کسی در حضور سوناتا، اپتیما و کمری به سراغ یک رنو میرود؟”. پاسخ من به این سؤال این است: “کسی که بجای حرفهای دلالان، به دنبال لذت رانندگی باشد که در هیچکدام از خودروهای آسیایی امکان تجربه مشابه آن را ندارد!”
rezvan
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵رپورتاژ تبلیغاتی بود دیگه؟؟!!
مصطفی
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵با این تجهیزات نامردن اگر زیر 250 میلیون بفروشن !
حالا ببینید.
بهنام طیبی
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵رنو بهتر از پژو
PEUGEOT
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵شما بر چه اساسی میگی رنو بهتر از پژوست آقای طیبی
نویسنده محترم یه قسمت متن بالا رو اشتباه نوشتی
نیسان که خودروساز اروپایی نیست که میگی رنو نیسان دومین خودروساز اروپا
می تونی بگی رنو نیسان چهارمین خودروساز جهان
بعد میای برند پژو رو تنهایی حساب می کنی در حالی که سیتروئن زیر مجموعه کامل پژوست اما رنو فقط 45 درصد سهام نیسان رو داره و نیسان هم سهم 15 درصدی در رنو داره
شما برو ویکی پدیا یا همین پدالو بخون پژوسیتروئن دومین خودروساز اروپا و رنو سومین خودروساز اروپاست
بهنام طیبی
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵بزرگ بودن ولش کن مهم کیفیت و ارمغان که متاسفانه یا خوشبختانه پژو نداره
شما بری مقایسه ساده انجام بدی میفهمی رنو خیلی بهتره از پژو
فرید
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵باتوجه به کیفیت پایین سوخت درایران وعدم شناخت وتوانایی درتعمیرات موتورهای توربوتارفع این مشکلات انتخاب موتورهای تنفس طبیعی درایران عاقلانه تراست .
سامان اذری
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵من مزدا 6 و آکورد رو بهتر از این میدونم
تو سدان های خانوادگی استهلاک کمتر خیلی مهم هست
که به نظر من کمری اکورد و مزدا 6 از این کم استهلاک ترند
بهنام طیبی
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵سامان عزیز برند تویوتا خیلی بهتره خوب
moein
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵اولا سردبیر محترم کیشیرو تویودا در زمان تولد رنو 14 سال داشته نه 4سال لطفا اصلاح کنید
دوما جدای از بحث نقد و برسی با این جمله “احتمالاً در آن زمان کره جنوبی حتی فکر اینکه بتواند روزی خودروساز شود را هم نمیکرد!” خیلی حال کردم
سوما قطعا بدون افراط هیچ کره ایی جلوی این خودرو اگر با قیمت منسب عرضه بشه حتی نمی تونن قد علم کنن چه برسه به رقابت
چهارما طراحی بیرون خیلی پخته و جا اقتاده بود ولی طراحی داخل خیلی محافظ کارانه و هیچ رابطه ایی بین طراحی داخل با خارج نداشت
مانیتور وسط هم یه کپی ناقص از تسلا هست
ارادت
Nima
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵اوپل اینزیگنیا هم وارد میشه مثل این
اما به نظر بهتره اولا روح آمریکایى و کیفیت آلمانى داره و بعدشم موتورش خیلى قویتره
2 لیتر و 260 اسب
امین
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵پدال :هنوز که هنوز است در سال 2016 هیچکدام از برندهای آسیایی در کشورمان نتوانستهاند خودرویی در این کلاس را وارد کشور ما کنند که از نظر کیفیت رانندگی و عملکرد فنی قابل رقابت با مگان باشد…
این از اون حرفا بود که نمیدونم باید بخندم یا بیام برات !!!
یه نگاهی هم به نظرات مردم در مورد مگان بندازین بد نیست اونم در همین سایت پدال
http://www.pedal.ir/%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%87-%D9%88-%D8%B1%D9%86%D9%88-%D9%85%DA%AF%D8%A7%D9%86/
یاشار
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵بیشتر شبیه پیام بازرگانی بود تا معرفی
امین
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵طراحی خودروهای آسیایی در این رده بسیار هم در خور هستند
بر خلاف نظر نویسنده : تویوتا کمری 2016 .. سوناتا LF و اپتیما JF
این همه به به و چه چه توی این مقاله هم به خاطر اینه که نه تا حالا این تولید شده نه کسی اونو دیده
وقتی چند وقتی تو خیابونا دیدیش برات تکراری میشه بر عکس تویوتا که قالی کرمونه
Lord Cezar
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵“این همه به به و چه چه توی این مقاله هم به خاطر اینه که نه تا حالا این تولید شده نه کسی اونو دیده”
دوست عزیز این ماشین الان تو خیلی جا ها ارائه میشه و ویدئو های بررسی اش تو یوتیوب و بقیه جا ها موجوده میتونید ببینید .
سیستم 4کنترل که روی این ماشین هست تو این رنج قیمت تنها تو این ماشین استفاده شده و جدیدا تو مگان هم مثل اینکه استفاده شده.
امین
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵بررسی باید طولانی مدت باشه
مرسدس کلاس E جدید (2017) تا الان 3 میلیون کیلومتر تست جاده ای داشته
Lord Cezar
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵فوق العادس . تنها خودروساز فرانسوی که قبولش دارم رنو هست . تالیزمان هم به خوبی نشون میده که یه ماشین باید چجوری باشه.
100 مرتبه به سوناتا و کمری و اپتیما می ارزه.
امین
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵چند مرتبه ؟؟؟!!!
Lord Cezar
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵دوست عزیز با اینکه سوار تالیزمان نشدم و از نزدیک هم ندیدم ولی هر سه خودرو مذکور رو که گفتم رو باهاشون هر چند کوتاه رانندگی هم داشتم.
شاید استهلاک خودروی کمری در این بین کمتر از همه باشه و سالیان درازی رو بدون خرج های گذاف براتون کار کنه . اما همیشه استهلاک مد نظر نیست . سلایق و معیار های انتخاب افراد فرق داره . شخصاً من از یک ماشین بیشتر از 7 8 سال استفاده نمیکنم . شایدم 5 سال . تو 5 سال هم مطمئن هستم استهلاکی بین این دو ماشین تفاوت چندانی نخواهد داشت. پس میشه نتیجه گرفت طراحی به روز جذاب و امکانات کم نظیری که تو سدان های سطح بالاتر هم بعضا پیدا نمیشه و برند اصیلی که تو فرانسه فقط اونو قبول دارم و معمولی ترین خودروش که توسط زیر مجموعه اش ساخته شده نشون میده چه کیفیتی داره حالا چه برسه به تالیزمان که سدان سطح بالتری هست . شاید 100 مرتبه اغرلق باشه ولی اگر متعصب نباشید میبینید بهتر از کمری هست .
امین
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵سوناتا و اپتیما رو قبول دارم
اما کمری نه…
امین
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵طراح این ماشین آقای لورنس فندراکر است
طراح سابق مزدا که مزدا 3 نسل قبل را طراحی کرده بود
امین
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵پدال با وجود اینکه بهترین سایت خودرویی هست از نظر من هر از گاهی میزنه به صحرای کربلا …!!! نمیدونم چرا؟؟!!!!
حمید
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵اینم قضیش میشه مثل L90 و باز هم باید به شرکت ایران خودرو و سایپا گفت
خخخخخخ???
امین
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵مشک آنست که ببوید نه آنکه عطار بگوید
تا وقتی یه تست طولانی مدت از هر مدلی ارائه نشه نمیشه در مورد کیفیت و موفقیتش در بازار نظر داد
اونهم با پیشینه نه چندان شاخص رنو در کلاس D
Lord Cezar
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵شما از کجا میدونی تست نشده ؟؟ با رنو مشکل داری خوب علناً اینو بیان کن چرا اذیت میکنی خودتو.
خودروساز معتبر با این رسم و نشان و سابقه هیچوقت نمیاد مثل ایرانخودرو یه ماشین با تغییر و غیره بده بیرون.
شخص من از برند های فرانسوی خوشم نمیاد ولی رنو یه استثنا محسوب میشه . همه ما ماشین مگان که مال سال 2002 هست رو به خوبی به یاد داریم که کیفیت و استهلاکش چگونه بود و در چه سطحی بود . شما از یه خودرویی که تو سال 2015 با این همه امکانات و سطح کیفی و ایمنی 5 ستاره از برند معتبری مثل رنو اومده رو به این راحتی نمیتونید زیر سوال ببرید.
خواهشاً متعصبانه نطر ندن دوستان گرامی.
امین
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵حالا شما نمیخواد خونتو کثیف کنی
بذار بیاد تو بازار میبینی چی میشه
مثل فلوئنس . سفران . کولئوس . c5 . 407
فعلا که آسیایی ها همین تعداد کم وارداتی های ایران را قبضه کردند
Lord Cezar
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵من نه سهامدار رنو هستم نه وارد کنندش که بخوام ازش دفاع کنم.
واقعیاتو میگم. احساس میکنم کمی نسبت به رنو دید منفی پیدا کردین .
علی ستوده نیا
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵از طرف برندهای فرانسوی پژو و رنو و خصوصاً از طرف رنو مگان 13 سال پیش از نویسنده ی محترم بابت تعریف و تمجید فراتر از اغراق، کمال قدردانی و تشکر را دارم…
امین
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵تجربه نشون داده خودروسازهای فرانسوی در کلاس D معمولا با شکست مواجه شدند
نه تنها در ایران و خاور میانه بلکه در اروپا. در ایالات متحده که دیگه هیچی
زیباتر از سیتروئن C5 2010 توی فرانسوی ها نداشتیم که اونم به چه سرنوشتی دچار شد
دیگه از پژو 407 حرف نزنیم که گفتن نداره
حسین
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵چرا اینقدر کامنت گذاشتی؟???
peyman.german
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵وای…
اولین کلمه ای که بادیدنش گفتم این بود>>>فوق العاده ست…
سیستم کنترل فرمان بروی چهار چرخ اگر اشتباه نکنم فک کنم فقط در چند خودروی رده بالا مثل 911،918 و فراری بکار رفته بود.اما الان روی یک سدان خانوادگی!!!
حسین
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵اون اول که به جای ۲۰۶ نوشتید ، 205،اصلاح کنید.
بعد از مگان به عنوان بهترین در ایران نام بردید که هزینه تعمیرات و اصطحلاک و صدای موتور و سفتی تعلیق اش بیشتر تو ذهن من هس! البته مگان یک دفعه تو خرج میافته!
در مورد همین ماشین هم احتمالا اصطحلاک بالا، هزینه تعمیرات بالا، فناوری هایی با هزینه تعمیرات بالا مثل احتمالا سیستم 4control ، عدم هم خوانی موتور با بنزین ایران و اب و هوای ایران ، کم بودن نمایندگی خدمات پس از فروش ، قیمت بالا، عدم کیفیت قطعات نسبت به خودرو های ژاپنی و … باعث بحث در صفحات حامی این ماشین در ایران میشه!
Hamid
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵من نمیدونم چرا دوستان املای کلمه “استهلاک” رو با “اصطکاک” مخلوط میکنن و معجونی درست میکنن به نام “اصطحلاک”. اصلا جالب نیست 3 غلط املایی تو یک کلمه. اونم کلمه ای که تو بحثهای مربوط به خودرو اینقدر تکرار میشه.
حسین
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵شما خودتم اشتباه کردی،
معجون رایح اصطحلاک هس نه اصطکاک!
حسین
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵منم اشتباه نوشتم، منظورم استکاک بود!
حسین
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵بازم اشتباه نوشتم ، به هر حال حرف شما درسته!
محمد
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵هر چقدر هم که بگی اپتیما واسه من یه چیز دیگس
حتی اگر هم قیمت اپتیما و سوناتا عرضه بشه(که بعید میدونم)باز هم به خاطر فراوانی قطعات اپتیما و سوناتا اصلا خریدش منطقی نیست
اپتیما و سوناتا عشقن میفهمی عشق
بهنام طیبی
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵خداییش خودروسازی رنو خیلی بهتر و بالاتر از پژو
این خودرو هم طراحی و تجهیزات و مشخصات فنی خیلی خوبی داره
PEUGEOT
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵بر چه اساسی رنو بالاتر از پژوست؟!!!!!!!!!!
king 918
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵البته پژو رو ایرانخودرو لعنتی پیش مردم بد کرد خدا ازش نگذره کاری کرده بهترین مدل هاشم مثل 405 می بینم اصلا بعضی مواقع فکر میکنم پژو ایرانخودرو یک کارخونه شدن ……..
البته رنو هم کارخونه خوبیه هم خودروسازی هم ماشین سنگین به شخصه من دوتارو در یه حد میبینم ……….
البته داشبرد ال 90 بد ترین کابوس برای یه رانندس ……..
احمد باقری
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵به نظر من، این مقاله فقط تبلیغات بود، بهتر است اول مقاله رو بخونن بعد در سایت قرار بدن،
“هنوز که هنوز است در سال 2016 هیچکدام از برندهای آسیایی در کشورمان نتوانستهاند خودرویی در این کلاس را وارد کشور ما کنند که از نظر کیفیت رانندگی و عملکرد فنی قابل رقابت با مگان باشد.”
با چه اقتداری هم جمله بالا رو گفته، واقعا جای تحسین داره، یعنی در این سگمنت، برندهای آسیایی ماشینی ندارن که قابل رقابت با مگان باشه، خیلی جالبه، این همه ماشین عالی، منتها شرایط ورودش به ایران بود؟ از شما سوال می کنم، بود؟ چرا باید شرایط میذاشتن، وقتی قرار بود مگان به فروش برسه، در این که مگان ماشین خوبیه، شکی نیست و هر کس داشت راضی بود، ولی این حرف شما بی معنیه.
احمد باقری
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵یعنی این ماشین، بهترین ماشین در کلاس خودش هست، دوباره قراره یه ماشین فرانسوی از برند رنو وارد ایران بشه، این همه تبلیغات نیاز هست؟ ماشین خوبیه؟ بله، ماشین خوبیه، ولی این همه تعریف و تمجید و گفتن اینکه بهترین ماشین هست، چه معنی ای داره جز تبلیغ بیخود.
احمد باقری
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵این مقاله، یکی از بی معناترین مقالاتی بود که تا الان در این سایت دیدم، یعنی هر خودروسازی که قدیمی تر باشه و در زمان تاسیس، خیلی از خودروسازهای دیگه هنوز تاسیس نشده بودن، دلیل برتری اون خودروساز هست. نظرات و توجیهاتی که در این مقاله به کار رفته، بسیار بچگانه هست.
پارسا فرهيخته
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵موافقم۰ویرانخودرو هم 50 سال قدمت داره و از تسلا بیش تره ولی ایران خودرو کجا تسلا کجا۰
ایران فرانسه
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری دم نویسنده گرم یعنی من خراب اون جمله نابتم که در زمان تاسیس رنو بنیانگذار تویوتا (با همه احترامی که برای خود روسازان ژاپنی قایلم ) داشته تاتی تاتی میکرده و کره ای ها هم با جومونگ درگیر بودن و متاسفانه با هدایت تجار کشورهای جنوب خلیج فارس ایران شده معدن ماشین های متوسط کره ای ،دومین خودروساز اروپا یه اس نامبروان رو کرده کمپانی که با خرید سهام نیسان باکیفیت ، بهتر از قبل شده و خواهد شد
me84
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵دوستان، تو ایران ماشین توربو نخرید از هیچ برندی. البته من خودم ماشین توربو نداشتم ولی اینو از خیلیها شنیدم. چون به بنزین ایران خیلی حساس هستند و در دراز مدت هزینه زیادی رو دستتون میذارن. خیلیها از خراب شدن توربو بعد از یه مدت و هزینه تعمیر وحشتناک اون گله مندند از بس بنزینایی که میدن آشغاله.
MG GS
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵من خودم ماشین توربو دارم، نسل آینده خودرو ها فقط توربو!
بنزین هم فقط سوپر میزنم تا حالا هیچ مشکلی نداشتم. بیخودی نظر ندین
امین
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ماشین توربو چی داری؟؟ mg که نهایتا 2 ساله سوار میشی
یا جک که اونم 1 سال بیشتر نیست
جوجه را آخر پاییز میشمرن …
بعدم یه جوری میگی بنزین سوپر انگار ما تو باکمون روغن چراغ میریزیم… بنزین سوپرشونم دیدیم
GT
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵امین درست میگه.بنزینا واقعا کیفیتشون پایینه.همین بنزین سوپرو من یبار زدم دیدم ترمز دستیه ماشینم نمیخوابه.با هزار دردسر ماشینو کشوندیم اونور تا تعمیر کاری چیزی بیاد.حالا ماشین توربو باشه که هیچ.
پارسا فرهيخته
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵خیلی ماشین خوب و زیباییه ولی وقتی مقاله خوندم فک کردم از سایت رنو ترجمه شده! مخصوصا قسمت پاسات
ساسان
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵واسه ما چه فرقی داره ما که رنو ساندرو رو 50 میلیون باید بخریم اینم بیاد میشه 500میلیون
محمد
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵جلوش شبیه فولکس پاساته یه جورایی عقب تلفیقی از فورد موستانگ و مزاراتی.داشبوردش شیبه ولوو کنسول وسطش تسلا و فرمان بی ام و..
PEUGEOT
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵آقای طیبی می دونستید رنو امسال اولین خودروی هیبرید خودشو ساخته در حالی که پژو چندین سال قبل خودروی هیبریدی داشته
چون نیسانو خریده دلیل نمیشه کمپانی خوبی باشه
رفته کمپانی خریده که از خودش بالاتره
رنو چی داره در مقابل آفرودرایی مثال مورانو یا پاترول
چی داره در مقابل خودروی اسپرتی مثل gtr
چی داره در مقابل تکنولوژی نیسان؟
حتی فروشش هم از نیسان پایین تره
رنو در ساخت خیلی از خودروهاش از شاسی و موتور نیسان استفاده می کنه در حالی که رنو هیچی جز پولش نتونست به نیسان بده
نیسان به دلیل مدیریت بد داشت ورشکست می شد که رنو مقداری از سهامشو خرید ولی این دلیل نمیشه بهتر از نیسان باشه
جگوار و رنجوور هم زیر مجموعه تاتا موتور هند هستن همچین وولو هم زیرمجموعه جیلی هست اما دلیل نمیشه اینا بهتر از زیرمجموعه هاش باشن
پژو 405 سال 1988 توسط پژو ساخته شد در حالی که ال 90 سال 2003 توسط رنو ساخته شد حالا یه سوال
اگه 405 توسط ایران خودرو بی کیفیت نمیشد ال 90 چه حرفی داشت جلوی 405 بزنه؟!!!!!! ماشینی که 15 سال از رقیبش جلوتره
205
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵پژو برتر از رنو آمد پدید
شوفر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵در ایران هر نوع پژو که وارد شده بهتر از رنو بوده است و کلاً تعمیرکاران ایرانی با پژو خیلی راحتتر ارتباط برقرار میکنند ، از طرفی موتورهای جدید پژو فوق العاده هستند،یادمان باشد که پژو 205 در سال 1988 رکورد صفر تا صد 3/9 ثانیه را کسب کرده
بهرام
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵من چند وقت پیش فیلمشو دیده بودم محشره . اونایی که میگن به پای سوناتا و اپتیما نمیرسه برن تو یوتیوب فیلم معرفیش رو ببینن ابهت و جذبه ش رو جاده سوناتا و اپتیما رو آب میکنه
احسان(احسان سابق)
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵اینا رو بیخیال برو سر اصل مطلب…قیمت چند؟
maha
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵یه مقدار اغراق آمیز بود مقاله. یه سوال. ما که همیشه گوشه های سپرامون مالیدست با ال ای دی های روی سپر جلو چیکار کنیم؟؟!
در ضمن غیر ممکنه زیر 200 ملیون باشه.
پویان
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵در کیفیت خودروهای فرانسوی شکی نیست .کافیه ماشین های بدون دستکاری داخل رو سوار شید.نرمی سواریشون خیلی از آسیایی ها بهتره.به جز لکسوس که البته از نظر قیمت قابل مقایسه نیستن