رنو

رنو تالیزمان؛ جادوی فرانسوی در راه ایران

این روزها در کشور ما بحث‌های زیادی بین موافقان و مخالفان خودروهای فرانسوی صورت می‌پذیرد و بسیاری از افراد چندان علاقه‌ای به حضور خودروهای فرانسوی در کشورمان نشان نمی‌دهند. البته این افراد تا حدودی هم حق دارند، چرا که از بس مونتاژکاران داخلی پژو ۴۰۵ و ۲۰۶ ایرانی-چینی و داچیا لوگان و ساندروی رومانیایی را به اسم خودروهای فرانسوی به ما قالب کرده‌اند که در ذهن بسیاری از افراد خودروهای فرانسوی خودروهایی قدیمی، زشت و پرخرج معنی شده‌اند.

Renault Talisman
Renault Talisman
این در حالی است که مردم هر روز جدیدترین مدل‌های خودروهای آسیایی را در خیابان‌های کشور می‌بینند و وقتی آن‌ها را با خودروهای قدیمی فرانسوی که به بلای داخلی سازی ایرانی و قطعات چینی نیز مبتلا شده‌اند مقایسه می‌کنند، این تصور در ذهن مردم پیش می‌آید که خودروهای فرانسوی به درد نمی‌خورند. اما رنو-نیسان دومین سازنده خودروی اروپا و چهارمین سازنده در جهان است و خود رنو به‌تنهایی سومین برند پرفروش در اروپا و هم‌وطنش پژو پنجمین برند پرفروش حال حاضر در اروپا هستند.
Renault Talisman
Renault Talisman
باوجود اینکه برندهای فرانسوی در سطح اروپا بسیار معتبر و قدرتمند هستند، اما در کشور ما این دو خودروساز به‌گونه‌ای برند خود را خراب کرده‌اند. رنو با عرضه محصولات ارزان‌قیمت و بدقیافه زیرمجموعه رومانیایی‌اش یعنی داچیا تحت برند خود، تا حد زیادی تصویری که از یک رنو باید وجود داشته باشد را خراب کرده است. من به شخصه نه‌تنها خودروهایی مانند لوگان، ساندرو و داستر را به دلیل ماهیت و طراحی رومانیایی آن‌ها یک رنوی اصل نمی‌دانم، بلکه خودروهایی مانند فلوئنس و سفران نیز به دلیل اینکه مخصوص کشورهای در حال توسعه ساخته شده و در اروپا به طور قابل ملاحظه ای عرضه نمی‌شوند را نیز در زمره خودروهای فرانسوی اصیل نمی‌دانم.
Renault Talisman
Renault Talisman
پس شاید بپرسید که با این حساب کدام خودروهای رنو، واقعاً رنو هستند؟ یک نمونه خوب آن چند سالی در کشورمان مونتاژ می‌شد، یعنی مگان! هنوز که هنوز است در سال ۲۰۱۶ هیچ‌کدام از برندهای آسیایی در کشورمان نتوانسته‌اند خودرویی در این کلاس را وارد کشور ما کنند که از نظر کیفیت رانندگی و عملکرد فنی قابل رقابت با مگان باشد. تازه به یاد داشته باشید که مگان‌های وارد شده به کشور ما تکنولوژی سال ۲۰۰۲ فرانسه را دارند و مگان‌های جدید که در اروپا ساخته می‌شوند هزاران درجه بهتر، زیباتر و قوی‌تر از خودرویی هستند که ما با نام مگان می‌شناسیم.
Renault Talisman
Renault Talisman
اما رنو اخیراً یک محصول جدید را وارد بازارهای جهانی کرده است که آن هم نمونه بارز یک خودروی اصیل فرانسوی است. این خودرو که قرار است به کشور ما نیز وارد شود، در سگمنت خودروهای خانوادگی بزرگ (سگمنت D) قرار می‌گیرد و تالیزمان (به معنی طلسم و جادو) نام دارد.

اجازه دهید تا تعارفات معمول را کنار گذاشته و در همین ابتدا آنچه که در آخر می‌خواهیم نتیجه‌گیری کنیم را بگوییم. شاید کمی تعجب کنید یا بر ما خرده بگیرید، اما از نظر ما تالیزمان بهترین خودروی موجود در کلاس خود است. لطفاً کمی با ما همراه باشید تا بگوییم که چرا رنو تالیزمان بهترین خودرو در یکی از رقابتی‌ترین کلاس‌هاست که رقبای قدری مانند تویوتا کمری، هوندا آکورد، مزدا ۶، فولکس‌واگن پاسات، هیوندای سوناتا و کیا اپتیما دارد.

Renault Talisman
Renault Talisman
طراحی:
زمانی که رنو در سال ۱۸۹۸ شروع به ساخت خودرو کرد، کیشیرو تویودا مؤسس کمپانی تویوتا تنها ۴ سال داشته و در همان سال فردیناند پورشه مؤسس فولکس‌واگن به‌عنوان یک جوان تازه فارغ‌التحصیل شده برای اولین بار در یک کارخانه استخدام شده بود. در آن سال حتی هنوز بزرگ‌ترین خودروساز آمریکا یعنی جنرال‌موتورز متولد نشده بود و احتمالاً در آن زمان کره جنوبی حتی فکر اینکه بتواند روزی خودروساز شود را هم نمی‌کرد!

Renault Talisman
تفاوت میزان پختگی و زیبایی طراحی رنو تالیزمان با رقبا، دقیقاً به‌اندازه اختلاف قدمت رنو و سایر خودروسازانی است که از آن‌ها نام برده شد. هر چقدر که تویوتا کمری از طراحی بدون احساسی بهره می‌برد که معلوم نیست با خودش چند چند است، تالیزمان باشکوه، زیبا و جذاب است و حس اشرافیت را به بیننده منتقل می‌کند. همچنین هر چقدر که هیوندای سوناتا و کیا اپتیما خود را با طرح‌های فضایی درگیر کرده‌اند که هر ۲-۳ سال مجبور به اصلاح آن هستند، تالیزمان یک طرح منحصربه‌فرد و ماندگار را در این کلاس ثبت کرده است و هر چقدر که فولکس‌واگن پاسات از سادگی بیش از اندازه رنج می‌برد، رنو تالیزمان همانند شوالیه‌ای قدرتمند و پرغرور دل به جاده می‌زند.

Renault Talisman
طراحی تالیزمان فوق‌العاده هماهنگ و متوازن و یک سر و گردن بالاتر از سایر همکلاسانش است. استفاده از خطوط کرومی در بخش جلو پرستیژ خاصی را به این خودرو بخشیده است. آرم بزرگ رنو از جنس کروم در پس‌زمینه سیاه رنگ خودنمایی می‌کند و چهار خط موازی کرومی آن را احاطه کرده‌اند. خط کرومی دیگری منحنی با پایین چراغ‌های جلو مماس می‌شود.

Renault Talisman
یکی از جالب‌توجه‌ترین بخش‌های طراحی خودرو چراغ‌های جلو هستند. چراغ‌ها طرحی باریک و کشیده داشته و به دو بخش تشکیل شده‌اند و لامپ‌های آن‌ها از نوع LED است. اما بخش مهم آن خط چراغ‌های روشنایی روز است که از کنار چراغ اصلی شروع شده و به داخل سپر پایین می‌آید و در نهایت به سمت جلوپنجره متمایل می‌شود. پایین‌تر از این خط نیز می‌توان چراغ‌های مه شکن را مشاهده کرد.

Renault Talisman
در نمای کناری آنچه مشهود است این نکته است که طراحان سعی کرده‌اند به خودرو ظاهری عضلانی و قدرتمند بدهند. این هدف با استفاده از گلگیرهای برجسته، خطوط فرو رفته و رینگ‌های آلومینیومی اسپرت به دست آمده است. برای این خودرو درتریم های مختلف ۶ نوع رینگ از ۱۵ اینچی تا ۱۹ اینچی قابل انتخاب است که مخصوصاً در نسخه فول طراحی بسیار زیبا و منحصربه‌فرد دارد.

Renault Talisman
در عقب نیز چیدمان اجزا بسیار ابتکاری، جذاب و هماهنگ با سایر اجزای خودرو است؛ جایی که چراغ‌های عقب به شکل یک منحنی بسته خودنمایی می‌کنند که ضلع بالایی آن‌ها به سمت یکدیگر کشیده شده و در مرکز به آرم رنو می‌رسند. در وسط آرم رنو، دوربین دید در عقب قرار دارد و نوشته کرومی تالیزمان در زیر آن دیده می‌شود. در پایین نیز دو خروجی اگزوز دیده می‌شود که طرح آن بسیار شبیه و هماهنگ با چراغ‌های عقب است.

به طور کلی در عقب خودرو نیز سعی شده است که طرح عضلانی و قدرتمند بخش‌های دیگر، با ایجاد فرورفتگی‌ها و برجستگی‌هایی در سپر و درب صندوق عقب حفظ گردد.

Renault Talisman
در داخل کابین نیز همه چیز در حد کمال است. جنس متریال اجزای داخلی بسیار خوب و طراحی و چیدمان اجزا منطقی و بسیار اصولی است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر بزرگ عمودی دیده می‌شود که علاوه بر کنترل سیستم صوتی، وظیفه کنترل سیستم تهویه و انتخاب مدهای رانندگی را بر عهده دارد.

Renault Talisman
نورپردازی کابین با استفاده از لامپ‌های مخفی به‌خوبی انجام شده است و محیطی چشم‌نواز و جذاب را برای سرنشینان فراهم شده است.

2015-renault-talisman-front-interior

2015-renault-talisman-passenger-side

برای راننده یک فرمان سه پره با روکش چرم با دکمه‌های کنترل سیستم صوتی بر روی آن قرار دارد. صفحه کیلومتر نیز دارای نورپردازی زنده و جذابی است که از یک دایره بزرگ در وسط و دو نیم‌دایره کوچک در وسط تشکیل شده است. دایره بزرگ وسط وظیفه نمایش دور موتور را بر عهده دارد و در وسط آن سرعت به‌صورت دیجیتالی نمایش داده می‌شود. در اطراف آن نشانه‌هایی برای وضعیت دنده، دستورات رهیاب GPS، حداکثر سرعت مجاز که توسط GPS به دست می‌آید و اطلاعاتی دیگر قرار دارد. دو نیم‌دایره کوچک در اطراف نیز برای نمایش میزان سوخت موجود در باک خودرو و دمای مایع خنک‌کننده موتور اختصاص داده شده‌اند. نکته جذاب در صفحه کیلومتر تالیزمان این است که میزان توان و گشتاور لحظه‌ای که توسط موتور تولید می‌شود را نیز برای راننده به نمایش می‌گذارد و در نتیجه راننده می‌تواند بداند که در هر زمان چقدر از قدرت موتور را استفاده می‌کند.

Renault Talisman
مشخصات فنی
تالیزمان در حال حاضر با پنج گزینه برای پیشرانه و ۳ گزینه برای جعبه‌دنده عرضه می‌شود. پنج گزینه پیشرانه شامل دو گزینه بنزینی و سه گزینه دیزلی می‌شوند. در این میان قدرتمندترین آن‌ها، که احتمالاً به کشور ما نیز وارد خواهد شد، پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی است. حال شاید با لبخندی بر لب از ما بپرسید که چگونه با یک پیشرانه ۱.۶ لیتری، تالیزمان قادر به رقابت با پیشرانه‌های ۲.۴ لیتری و بالاتر رقبا خواهد بود؟ پاسخ در تکنولوژی بالای موتور تالیزمان نهفته است، چرا که این موتور ۱.۶ لیتری علیرغم مصرف بسیار پایین، با بهره‌گیری از دو توربوشارژر و تزریق مستقیم سوخت توانایی تولید ۲۰۰ اسب بخار قدرت را دارد (در برخی منابع توان تولیدی موتور تالیزمان به اشتباه ۱۹۰ اسب بخار ذکر شده است). عددی که هیچ‌کدام از رقبا با موتورهای بسیار پرحجم‌تر نیز به آن نرسیده‌اند. این پیشرانه مدرن و قدرتمند با یک جعبه‌دنده ۷ سرعته دو کلاچه همراه شده است که قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل کرده و لذت بالای رانندگی را برای راننده فراهم می‌نماید.

Renault Talisman
اما موتور قدرتمند و جعبه‌دنده مدرن و دقیق همه آنچه تالیزمان ارائه می‌کند نیست. رنو تالیزمان از سیستم فرماندهی به چهارچرخ منحصربه‌فردی به نام 4Control استفاده می‌کند که باعث ارتقای هندلینگ خودرو می‌شود. ضمن آنکه شعاع گردش این خودروی بزرگ را به‌اندازه هاچ‌بک کوچکی مانند رنو کلیو پایین می‌آورد. همچنین تالیزمان از سیستم دمپینگ فعال استفاده می‌کند و می‌توان در این خودرو نوع رانندگی را از بین حالت‌های Comfort، Sport، Eco، Neutral و Perso انتخاب کرد.

Renault Talisman

Renault Talisman
در نهایت درزمینهٔ ایمنی این خودرو لازم به ذکر است که رنو تالیزمان موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه Euro NCAP در سال ۲۰۱۵ گردیده است.

Renault Talisman
تجهیزات
کامل‌ترین تریم تالیزمان INITIALE PARIS نام دارد که با سفارش این تریم می‌توانید از رینگ‌های ۱۹ اینچی فوق‌العاده زیبا و کامل‌ترین سطح امکانات رفاهی خودرو بهره‌مند شوید. ضمن اینکه اگر تریم INITIALE PARIS را بخرید، چندان زحمتی برای فهماندن آن به سایرین نخواهید داشت، چرا که عبارت INITIALE در بخش‌های مختلف خودرو حک شده است.

در فول ترین نسخه تالیزمان، که امیدواریم شرکت واردکننده خساست به خرج نداده و آن را وارد کشور کند، امکانات بسیار زیادی در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌گیرد. صندلی‌های جلو در ۱۰ جهت، که ۸ تای آن‌ها برقی هستند، امکان حرکت دارند و مجهز به ماساژور، سردکن و گرم‌کن صندلی هستند. صفحه‌نمایش تبلت شکل در مرکز کنسول که از نسخه دوم سیستم R-link بهره می‌برد و امکان دریافت اپلیکیشن از R-Store را دارد. همچنین سرنشینان تالیزمان می‌توانند از صدای فوق‌العاده سیستم صوتی BOSE لذت بی‌حدوحصری ببرند. صدای فراگیر این سیستم صوتی قدرتمند توسط ۱۳ بلندگو تأمین می‌شود و این سیستم مجهز به اکولایزر ویژه و تبدیل صدای استریو به چندکاناله است.

Renault Talisman
رنو تالیزمان همچنین مجهز به سیستم پارک کاملاً خودکار است و برای راننده گستره کاملی از سیستم‌های کمکی رانندگی از جمله سیستم کنترل پایداری الکتریکی را فراهم می‌سازد. ضمناً چراغ‌های جلوی تالیزمان کاملاً از LED ساخته شده‌اند و این خودرو مجهز به نمایشگر Head Up Display می‌باشد که اطلاعات مورد نیاز راننده در هنگام رانندگی را در جلوی چشمانش به نمایش می‌گذارد.

Renault Talisman
در نهایت رنو تالیزمان مجهز به فناوری Multi-Sense رنو است که مسئول کنترل سیستم 4Control، دمپینگ فعال، فرمان، موتور و جعبه‌دنده خودرو می‌باشد و علاوه بر این‌ها در تعیین نور محیط، صدای موتور و ابزارهای خودرو دخالت دارد.

قیمت و شرایط بازار
هنوز هیچ خبر رسمی از اینکه کدام تریم از تالیزمان و با چه قیمتی وارد ایران خواهد شد اعلام نشده است. اما با توجه به وضعیت بازار و رقبا، انتظار می‌رود که این خودرو برچسب قیمتی زیر ۲۰۰ میلیون تومان را بر خود ببیند. بدین ترتیب رنو تالیزمان به طور مستقیم در برابر برادران محبوب کره‌ای یعنی سوناتا و اپتیما و تویوتا کمری قرار می‌گیرد.

2015-renault-talisman-drivers-side
تالیزمان در خود اروپا در دو نسخه سدان و استیت(استیشن واگن) عرضه می شود و در آنجا رنو تمام تمرکز خود را به شکست رقبایی چون فولکس‌واگن پاسات، فورد موندئو، پژو ۵۰۸، سیتروئن C5، اشکودا سوپرب و اوپل اینزیگنیا معطوف کرده است. از طرف دیگر تویوتا کمری و هیوندای سوناتا در اروپا به فروش نمی‌رسند و کیا اپتیما نیز فروش قابل‌ملاحظه‌ای را در اروپا تجربه نمی‌کند. این در حالی است که هیچ یک از رقبایی اروپایی تالیزمان در کشور ما عرضه قابل توجهی ندارند و در عوض خودروهایی که اساساً رقیب تالیزمان محسوب نمی‌شوند، در کشور ما در برابر آن صف‌آرایی کرده‌اند.

Renault Talisman
نتیجه‌گیری
حال پس از این صحبت‌ها آیا منظور ما را از این جمله که “رنو تالیزمان بهترین خودروی کلاس خود است” را متوجه شدید؟ طراحی داخلی و خارجی و جنس متریال به‌کاررفته در تالیزمان موجب تحسین منتقدین شده و پیشرانه کم‌مصرف ولی قدرتمند آن یکی از بهترین نمونه‌ها در دنیاست. از طرف دیگر فضای داخلی و راحتی کابین تالیزمان یکی از بهترین‌ها در کلاس خود است و از تجهیزاتی بهره می‌برد که معمولاً در یک کلاس بالاتر باید به دنبال آن باشیم. در نتیجه می‌توانیم اعلام کنیم که اگر به دنبال یک خودروی با پرستیژ و جذاب هستید که کیفیت رانندگی و هندلینگی در حد استانداردهای اروپایی به شما هدیه کند و بالاترین سطح امکانات و تجهیزات را در کلاس خود داشته باشد، باید منتظر ورود تالیزمان به کشورمان باشید. چندی پیش، هنگامی که با دوستی در مورد تالیزمان صحبت می‌کردم، به من گفت که “چه کسی در حضور سوناتا، اپتیما و کمری به سراغ یک رنو می‌رود؟”. پاسخ من به این سؤال این است: “کسی که بجای حرف‌های دلالان، به دنبال لذت رانندگی باشد که در هیچ‌کدام از خودروهای آسیایی امکان تجربه مشابه آن را ندارد!”

Renault Talisman

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۱۰۰ دیدگاه‌ها

  1. rezvan

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    رپورتاژ تبلیغاتی بود دیگه؟؟!!

    1. مصطفی

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (226 ديدگاه)

      با این تجهیزات نامردن اگر زیر 250 میلیون بفروشن !
      حالا ببینید.

    2. بهنام طیبی

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      رنو بهتر از پژو

      1. PEUGEOT

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (999 ديدگاه)

        شما بر چه اساسی میگی رنو بهتر از پژوست آقای طیبی
        نویسنده محترم یه قسمت متن بالا رو اشتباه نوشتی
        نیسان که خودروساز اروپایی نیست که میگی رنو نیسان دومین خودروساز اروپا
        می تونی بگی رنو نیسان چهارمین خودروساز جهان
        بعد میای برند پژو رو تنهایی حساب می کنی در حالی که سیتروئن زیر مجموعه کامل پژوست اما رنو فقط 45 درصد سهام نیسان رو داره و نیسان هم سهم 15 درصدی در رنو داره
        شما برو ویکی پدیا یا همین پدالو بخون پژوسیتروئن دومین خودروساز اروپا و رنو سومین خودروساز اروپاست

        1. بهنام طیبی

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          بزرگ بودن ولش کن مهم کیفیت و ارمغان که متاسفانه یا خوشبختانه پژو نداره
          شما بری مقایسه ساده انجام بدی میفهمی رنو خیلی بهتره از پژو

    3. فرید

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (77 ديدگاه)

      باتوجه به کیفیت پایین سوخت درایران وعدم شناخت وتوانایی درتعمیرات موتورهای توربوتارفع این مشکلات انتخاب موتورهای تنفس طبیعی درایران عاقلانه تراست .

    4. سامان اذری

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      من مزدا 6 و آکورد رو بهتر از این میدونم
      تو سدان های خانوادگی استهلاک کمتر خیلی مهم هست
      که به نظر من کمری اکورد و مزدا 6 از این کم استهلاک ترند

      1. بهنام طیبی

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        سامان عزیز برند تویوتا خیلی بهتره خوب

    5. moein

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (856 ديدگاه)

      اولا سردبیر محترم کیشیرو تویودا در زمان تولد رنو 14 سال داشته نه 4سال لطفا اصلاح کنید
      دوما جدای از بحث نقد و برسی با این جمله “احتمالاً در آن زمان کره جنوبی حتی فکر اینکه بتواند روزی خودروساز شود را هم نمی‌کرد!” خیلی حال کردم
      سوما قطعا بدون افراط هیچ کره ایی جلوی این خودرو اگر با قیمت منسب عرضه بشه حتی نمی تونن قد علم کنن چه برسه به رقابت
      چهارما طراحی بیرون خیلی پخته و جا اقتاده بود ولی طراحی داخل خیلی محافظ کارانه و هیچ رابطه ایی بین طراحی داخل با خارج نداشت
      مانیتور وسط هم یه کپی ناقص از تسلا هست
      ارادت

    6. Nima

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      اوپل اینزیگنیا هم وارد میشه مثل این
      اما به نظر بهتره اولا روح آمریکایى و کیفیت آلمانى داره و بعدشم موتورش خیلى قویتره
      2 لیتر و 260 اسب

  2. امین

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    پدال :هنوز که هنوز است در سال 2016 هیچ‌کدام از برندهای آسیایی در کشورمان نتوانسته‌اند خودرویی در این کلاس را وارد کشور ما کنند که از نظر کیفیت رانندگی و عملکرد فنی قابل رقابت با مگان باشد…

    این از اون حرفا بود که نمیدونم باید بخندم یا بیام برات !!!

    یه نگاهی هم به نظرات مردم در مورد مگان بندازین بد نیست اونم در همین سایت پدال
    http://www.pedal.ir/%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%87-%D9%88-%D8%B1%D9%86%D9%88-%D9%85%DA%AF%D8%A7%D9%86/

  3. یاشار

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بیشتر شبیه پیام بازرگانی بود تا معرفی

  4. امین

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    طراحی خودروهای آسیایی در این رده بسیار هم در خور هستند
    بر خلاف نظر نویسنده : تویوتا کمری 2016 .. سوناتا LF و اپتیما JF

    این همه به به و چه چه توی این مقاله هم به خاطر اینه که نه تا حالا این تولید شده نه کسی اونو دیده
    وقتی چند وقتی تو خیابونا دیدیش برات تکراری میشه بر عکس تویوتا که قالی کرمونه

    1. Lord Cezar

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (300 ديدگاه)

      “این همه به به و چه چه توی این مقاله هم به خاطر اینه که نه تا حالا این تولید شده نه کسی اونو دیده”
      دوست عزیز این ماشین الان تو خیلی جا ها ارائه میشه و ویدئو های بررسی اش تو یوتیوب و بقیه جا ها موجوده میتونید ببینید .
      سیستم 4کنترل که روی این ماشین هست تو این رنج قیمت تنها تو این ماشین استفاده شده و جدیدا تو مگان هم مثل اینکه استفاده شده.

      1. امین

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (384 ديدگاه)

        بررسی باید طولانی مدت باشه
        مرسدس کلاس E جدید (2017) تا الان 3 میلیون کیلومتر تست جاده ای داشته

  5. Lord Cezar

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (300 ديدگاه)

    فوق العادس . تنها خودروساز فرانسوی که قبولش دارم رنو هست . تالیزمان هم به خوبی نشون میده که یه ماشین باید چجوری باشه.
    100 مرتبه به سوناتا و کمری و اپتیما می ارزه.

    1. امین

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (384 ديدگاه)

      چند مرتبه ؟؟؟!!!

      1. Lord Cezar

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (300 ديدگاه)

        دوست عزیز با اینکه سوار تالیزمان نشدم و از نزدیک هم ندیدم ولی هر سه خودرو مذکور رو که گفتم رو باهاشون هر چند کوتاه رانندگی هم داشتم.
        شاید استهلاک خودروی کمری در این بین کمتر از همه باشه و سالیان درازی رو بدون خرج های گذاف براتون کار کنه . اما همیشه استهلاک مد نظر نیست . سلایق و معیار های انتخاب افراد فرق داره . شخصاً من از یک ماشین بیشتر از 7 8 سال استفاده نمیکنم . شایدم 5 سال . تو 5 سال هم مطمئن هستم استهلاکی بین این دو ماشین تفاوت چندانی نخواهد داشت. پس میشه نتیجه گرفت طراحی به روز جذاب و امکانات کم نظیری که تو سدان های سطح بالاتر هم بعضا پیدا نمیشه و برند اصیلی که تو فرانسه فقط اونو قبول دارم و معمولی ترین خودروش که توسط زیر مجموعه اش ساخته شده نشون میده چه کیفیتی داره حالا چه برسه به تالیزمان که سدان سطح بالتری هست . شاید 100 مرتبه اغرلق باشه ولی اگر متعصب نباشید میبینید بهتر از کمری هست .

    2. امین

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (821 ديدگاه)

      سوناتا و اپتیما رو قبول دارم

      اما کمری نه…

  6. امین

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    طراح این ماشین آقای لورنس فن‌دراکر است
    طراح سابق مزدا که مزدا 3 نسل قبل را طراحی کرده بود

  7. امین

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    پدال با وجود اینکه بهترین سایت خودرویی هست از نظر من هر از گاهی میزنه به صحرای کربلا …!!! نمیدونم چرا؟؟!!!!

  8. حمید

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    اینم قضیش میشه مثل L90 و باز هم باید به شرکت ایران خودرو و سایپا گفت
    خخخخخخ???

  9. امین

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    مشک آنست که ببوید نه آنکه عطار بگوید

    تا وقتی یه تست طولانی مدت از هر مدلی ارائه نشه نمیشه در مورد کیفیت و موفقیتش در بازار نظر داد
    اونهم با پیشینه نه چندان شاخص رنو در کلاس D

    1. Lord Cezar

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (300 ديدگاه)

      شما از کجا میدونی تست نشده ؟؟ با رنو مشکل داری خوب علناً اینو بیان کن چرا اذیت میکنی خودتو.
      خودروساز معتبر با این رسم و نشان و سابقه هیچوقت نمیاد مثل ایرانخودرو یه ماشین با تغییر و غیره بده بیرون.
      شخص من از برند های فرانسوی خوشم نمیاد ولی رنو یه استثنا محسوب میشه . همه ما ماشین مگان که مال سال 2002 هست رو به خوبی به یاد داریم که کیفیت و استهلاکش چگونه بود و در چه سطحی بود . شما از یه خودرویی که تو سال 2015 با این همه امکانات و سطح کیفی و ایمنی 5 ستاره از برند معتبری مثل رنو اومده رو به این راحتی نمیتونید زیر سوال ببرید.
      خواهشاً متعصبانه نطر ندن دوستان گرامی.

      1. امین

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (384 ديدگاه)

        حالا شما نمیخواد خونتو کثیف کنی
        بذار بیاد تو بازار میبینی چی میشه
        مثل فلوئنس . سفران . کولئوس . c5 . 407
        فعلا که آسیایی ها همین تعداد کم وارداتی های ایران را قبضه کردند

        1. Lord Cezar

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (300 ديدگاه)

          من نه سهامدار رنو هستم نه وارد کنندش که بخوام ازش دفاع کنم.
          واقعیاتو میگم. احساس میکنم کمی نسبت به رنو دید منفی پیدا کردین .

  10. علی ستوده نیا

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    از طرف برندهای فرانسوی پژو و رنو و خصوصاً از طرف رنو مگان 13 سال پیش از نویسنده ی محترم بابت تعریف و تمجید فراتر از اغراق، کمال قدردانی و تشکر را دارم…

  11. امین

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    تجربه نشون داده خودروسازهای فرانسوی در کلاس D معمولا با شکست مواجه شدند
    نه تنها در ایران و خاور میانه بلکه در اروپا. در ایالات متحده که دیگه هیچی

    زیباتر از سیتروئن C5 2010 توی فرانسوی ها نداشتیم که اونم به چه سرنوشتی دچار شد
    دیگه از پژو 407 حرف نزنیم که گفتن نداره

    1. حسین

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (3001 ديدگاه)

      چرا اینقدر کامنت گذاشتی؟???

  12. peyman.german

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (81 ديدگاه)

    وای…
    اولین کلمه ای که بادیدنش گفتم این بود>>>فوق العاده ست…
    سیستم کنترل فرمان بروی چهار چرخ اگر اشتباه نکنم فک کنم فقط در چند خودروی رده بالا مثل 911،918 و فراری بکار رفته بود.اما الان روی یک سدان خانوادگی!!!

  13. حسین

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    اون اول که به جای ۲۰۶ نوشتید ، 205،اصلاح کنید.
    بعد از مگان به عنوان بهترین در ایران نام بردید که هزینه تعمیرات و اصطحلاک و صدای موتور و سفتی‌ تعلیق اش بیشتر تو ذهن من هس! البته مگان یک دفعه تو خرج می‌افته‌!
    در مورد همین ماشین هم احتمالا اصطحلاک بالا، هزینه تعمیرات بالا، فناوری هایی با هزینه تعمیرات بالا مثل احتمالا سیستم 4control ، عدم هم خوانی موتور با بنزین ایران و اب و هوای ایران ، کم بودن نمایندگی خدمات پس از فروش ، قیمت بالا، عدم کیفیت قطعات نسبت به خودرو های ژاپنی و … باعث بحث در صفحات حامی این ماشین در ایران میشه!

    1. Hamid

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      من نمیدونم چرا دوستان املای کلمه “استهلاک” رو با “اصطکاک” مخلوط میکنن و معجونی درست میکنن به نام “اصطحلاک”. اصلا جالب نیست 3 غلط املایی تو یک کلمه. اونم کلمه ای که تو بحثهای مربوط به خودرو اینقدر تکرار میشه.

      1. حسین

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (3001 ديدگاه)

        شما خودتم اشتباه کردی،
        معجون رایح اصطحلاک هس نه اصطکاک!

        1. حسین

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (3001 ديدگاه)

          منم اشتباه نوشتم، منظورم استکاک بود!

      2. حسین

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (3001 ديدگاه)

        بازم اشتباه نوشتم ، به هر حال حرف شما درسته!

  14. محمد

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (304 ديدگاه)

    هر چقدر هم که بگی اپتیما واسه من یه چیز دیگس
    حتی اگر هم قیمت اپتیما و سوناتا عرضه بشه(که بعید میدونم)باز هم به خاطر فراوانی قطعات اپتیما و سوناتا اصلا خریدش منطقی نیست
    اپتیما و سوناتا عشقن میفهمی عشق

  15. بهنام طیبی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    خداییش خودروسازی رنو خیلی بهتر و بالاتر از پژو
    این خودرو هم طراحی و تجهیزات و مشخصات فنی خیلی خوبی داره

    1. PEUGEOT

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (999 ديدگاه)

      بر چه اساسی رنو بالاتر از پژوست؟!!!!!!!!!!

      1. king 918

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        البته پژو رو ایرانخودرو لعنتی پیش مردم بد کرد خدا ازش نگذره کاری کرده بهترین مدل هاشم مثل 405 می بینم اصلا بعضی مواقع فکر میکنم پژو ایرانخودرو یک کارخونه شدن ……..
        البته رنو هم کارخونه خوبیه هم خودروسازی هم ماشین سنگین به شخصه من دوتارو در یه حد میبینم ……….
        البته داشبرد ال 90 بد ترین کابوس برای یه رانندس ……..

  16. احمد باقری

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به نظر من، این مقاله فقط تبلیغات بود، بهتر است اول مقاله رو بخونن بعد در سایت قرار بدن،

    “هنوز که هنوز است در سال 2016 هیچ‌کدام از برندهای آسیایی در کشورمان نتوانسته‌اند خودرویی در این کلاس را وارد کشور ما کنند که از نظر کیفیت رانندگی و عملکرد فنی قابل رقابت با مگان باشد.”

    با چه اقتداری هم جمله بالا رو گفته، واقعا جای تحسین داره، یعنی در این سگمنت، برندهای آسیایی ماشینی ندارن که قابل رقابت با مگان باشه، خیلی جالبه، این همه ماشین عالی، منتها شرایط ورودش به ایران بود؟ از شما سوال می کنم، بود؟ چرا باید شرایط میذاشتن، وقتی قرار بود مگان به فروش برسه، در این که مگان ماشین خوبیه، شکی نیست و هر کس داشت راضی بود، ولی این حرف شما بی معنیه.

  17. احمد باقری

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    یعنی این ماشین، بهترین ماشین در کلاس خودش هست، دوباره قراره یه ماشین فرانسوی از برند رنو وارد ایران بشه، این همه تبلیغات نیاز هست؟ ماشین خوبیه؟ بله، ماشین خوبیه، ولی این همه تعریف و تمجید و گفتن اینکه بهترین ماشین هست، چه معنی ای داره جز تبلیغ بیخود.

  18. احمد باقری

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    این مقاله، یکی از بی معناترین مقالاتی بود که تا الان در این سایت دیدم، یعنی هر خودروسازی که قدیمی تر باشه و در زمان تاسیس، خیلی از خودروسازهای دیگه هنوز تاسیس نشده بودن، دلیل برتری اون خودروساز هست. نظرات و توجیهاتی که در این مقاله به کار رفته، بسیار بچگانه هست.

    1. پارسا فرهيخته

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (52 ديدگاه)

      موافقم۰ویرانخودرو هم 50 سال قدمت داره و از تسلا بیش تره ولی ایران خودرو کجا تسلا کجا۰

  19. ایران فرانسه

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (21 ديدگاه)

    قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری دم نویسنده گرم یعنی من خراب اون جمله نابتم که در زمان تاسیس رنو بنیانگذار تویوتا (با همه احترامی که برای خود روسازان ژاپنی قایلم ) داشته تاتی تاتی میکرده و کره ای ها هم با جومونگ درگیر بودن و متاسفانه با هدایت تجار کشورهای جنوب خلیج فارس ایران شده معدن ماشین های متوسط کره ای ،دومین خودروساز اروپا یه اس نامبروان رو کرده کمپانی که با خرید سهام نیسان باکیفیت ، بهتر از قبل شده و خواهد شد

  20. me84

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    دوستان، تو ایران ماشین توربو نخرید از هیچ برندی. البته من خودم ماشین توربو نداشتم ولی اینو از خیلیها شنیدم. چون به بنزین ایران خیلی حساس هستند و در دراز مدت هزینه زیادی رو دستتون میذارن. خیلیها از خراب شدن توربو بعد از یه مدت و هزینه تعمیر وحشتناک اون گله مندند از بس بنزینایی که میدن آشغاله.

    1. MG GS

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من خودم ماشین توربو دارم، نسل آینده خودرو ها فقط توربو!
      بنزین هم فقط سوپر میزنم تا حالا هیچ مشکلی نداشتم. بیخودی نظر ندین

      1. امین

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (384 ديدگاه)

        ماشین توربو چی داری؟؟ mg که نهایتا 2 ساله سوار میشی
        یا جک که اونم 1 سال بیشتر نیست

        جوجه را آخر پاییز میشمرن …

        بعدم یه جوری میگی بنزین سوپر انگار ما تو باکمون روغن چراغ میریزیم… بنزین سوپرشونم دیدیم

        1. GT

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (544 ديدگاه)

          امین درست میگه.بنزینا واقعا کیفیتشون پایینه.همین بنزین سوپرو من یبار زدم دیدم ترمز دستیه ماشینم نمیخوابه.با هزار دردسر ماشینو کشوندیم اونور تا تعمیر کاری چیزی بیاد.حالا ماشین توربو باشه که هیچ.

  21. پارسا فرهيخته

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (52 ديدگاه)

    خیلی ماشین خوب و زیباییه ولی وقتی مقاله خوندم فک کردم از سایت رنو ترجمه شده! مخصوصا قسمت پاسات

  22. ساسان

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    واسه ما چه فرقی داره ما که رنو ساندرو رو 50 میلیون باید بخریم اینم بیاد میشه 500میلیون

  23. محمد

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (302 ديدگاه)

    جلوش شبیه فولکس پاساته یه جورایی عقب تلفیقی از فورد موستانگ و مزاراتی.داشبوردش شیبه ولوو کنسول وسطش تسلا و فرمان بی ام و..

  24. PEUGEOT

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (999 ديدگاه)

    آقای طیبی می دونستید رنو امسال اولین خودروی هیبرید خودشو ساخته در حالی که پژو چندین سال قبل خودروی هیبریدی داشته
    چون نیسانو خریده دلیل نمیشه کمپانی خوبی باشه
    رفته کمپانی خریده که از خودش بالاتره
    رنو چی داره در مقابل آفرودرایی مثال مورانو یا پاترول
    چی داره در مقابل خودروی اسپرتی مثل gtr
    چی داره در مقابل تکنولوژی نیسان؟
    حتی فروشش هم از نیسان پایین تره
    رنو در ساخت خیلی از خودروهاش از شاسی و موتور نیسان استفاده می کنه در حالی که رنو هیچی جز پولش نتونست به نیسان بده
    نیسان به دلیل مدیریت بد داشت ورشکست می شد که رنو مقداری از سهامشو خرید ولی این دلیل نمیشه بهتر از نیسان باشه
    جگوار و رنجوور هم زیر مجموعه تاتا موتور هند هستن همچین وولو هم زیرمجموعه جیلی هست اما دلیل نمیشه اینا بهتر از زیرمجموعه هاش باشن
    پژو 405 سال 1988 توسط پژو ساخته شد در حالی که ال 90 سال 2003 توسط رنو ساخته شد حالا یه سوال
    اگه 405 توسط ایران خودرو بی کیفیت نمیشد ال 90 چه حرفی داشت جلوی 405 بزنه؟!!!!!! ماشینی که 15 سال از رقیبش جلوتره

  25. 205

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    پژو برتر از رنو آمد پدید

  26. شوفر

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    در ایران هر نوع پژو که وارد شده بهتر از رنو بوده است و کلاً تعمیرکاران ایرانی با پژو خیلی راحتتر ارتباط برقرار میکنند ، از طرفی موتورهای جدید پژو فوق العاده هستند،یادمان باشد که پژو 205 در سال 1988 رکورد صفر تا صد 3/9 ثانیه را کسب کرده

  27. بهرام

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (112 ديدگاه)

    من چند وقت پیش فیلمشو دیده بودم محشره . اونایی که میگن به پای سوناتا و اپتیما نمیرسه برن تو یوتیوب فیلم معرفیش رو ببینن ابهت و جذبه ش رو جاده سوناتا و اپتیما رو آب میکنه

  28. احسان(احسان سابق)

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    اینا رو بیخیال برو سر اصل مطلب…قیمت چند؟

  29. maha

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (86 ديدگاه)

    یه مقدار اغراق آمیز بود مقاله. یه سوال. ما که همیشه گوشه های سپرامون مالیدست با ال ای دی های روی سپر جلو چیکار کنیم؟؟!
    در ضمن غیر ممکنه زیر 200 ملیون باشه.

  30. پویان

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (827 ديدگاه)

    در کیفیت خودروهای فرانسوی شکی نیست .کافیه ماشین های بدون دستکاری داخل رو سوار شید.نرمی سواریشون خیلی از آسیایی ها بهتره.به جز لکسوس که البته از نظر قیمت قابل مقایسه نیستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا