این روزها در کشور ما بحثهای زیادی بین موافقان و مخالفان خودروهای فرانسوی صورت میپذیرد و بسیاری از افراد چندان علاقهای به حضور خودروهای فرانسوی در کشورمان نشان نمیدهند. البته این افراد تا حدودی هم حق دارند، چرا که از بس مونتاژکاران داخلی پژو ۴۰۵ و ۲۰۶ ایرانی-چینی و داچیا لوگان و ساندروی رومانیایی را به اسم خودروهای فرانسوی به ما قالب کردهاند که در ذهن بسیاری از افراد خودروهای فرانسوی خودروهایی قدیمی، زشت و پرخرج معنی شدهاند.
این در حالی است که مردم هر روز جدیدترین مدلهای خودروهای آسیایی را در خیابانهای کشور میبینند و وقتی آنها را با خودروهای قدیمی فرانسوی که به بلای داخلی سازی ایرانی و قطعات چینی نیز مبتلا شدهاند مقایسه میکنند، این تصور در ذهن مردم پیش میآید که خودروهای فرانسوی به درد نمیخورند. اما رنو-نیسان دومین سازنده خودروی اروپا و چهارمین سازنده در جهان است و خود رنو بهتنهایی سومین برند پرفروش در اروپا و هموطنش پژو پنجمین برند پرفروش حال حاضر در اروپا هستند. باوجود اینکه برندهای فرانسوی در سطح اروپا بسیار معتبر و قدرتمند هستند، اما در کشور ما این دو خودروساز بهگونهای برند خود را خراب کردهاند. رنو با عرضه محصولات ارزانقیمت و بدقیافه زیرمجموعه رومانیاییاش یعنی داچیا تحت برند خود، تا حد زیادی تصویری که از یک رنو باید وجود داشته باشد را خراب کرده است. من به شخصه نهتنها خودروهایی مانند لوگان، ساندرو و داستر را به دلیل ماهیت و طراحی رومانیایی آنها یک رنوی اصل نمیدانم، بلکه خودروهایی مانند فلوئنس و سفران نیز به دلیل اینکه مخصوص کشورهای در حال توسعه ساخته شده و در اروپا به طور قابل ملاحظه ای عرضه نمیشوند را نیز در زمره خودروهای فرانسوی اصیل نمیدانم. پس شاید بپرسید که با این حساب کدام خودروهای رنو، واقعاً رنو هستند؟ یک نمونه خوب آن چند سالی در کشورمان مونتاژ میشد، یعنی مگان! هنوز که هنوز است در سال ۲۰۱۶ هیچکدام از برندهای آسیایی در کشورمان نتوانستهاند خودرویی در این کلاس را وارد کشور ما کنند که از نظر کیفیت رانندگی و عملکرد فنی قابل رقابت با مگان باشد. تازه به یاد داشته باشید که مگانهای وارد شده به کشور ما تکنولوژی سال ۲۰۰۲ فرانسه را دارند و مگانهای جدید که در اروپا ساخته میشوند هزاران درجه بهتر، زیباتر و قویتر از خودرویی هستند که ما با نام مگان میشناسیم. اما رنو اخیراً یک محصول جدید را وارد بازارهای جهانی کرده است که آن هم نمونه بارز یک خودروی اصیل فرانسوی است. این خودرو که قرار است به کشور ما نیز وارد شود، در سگمنت خودروهای خانوادگی بزرگ (سگمنت D) قرار میگیرد و تالیزمان (به معنی طلسم و جادو) نام دارد.اجازه دهید تا تعارفات معمول را کنار گذاشته و در همین ابتدا آنچه که در آخر میخواهیم نتیجهگیری کنیم را بگوییم. شاید کمی تعجب کنید یا بر ما خرده بگیرید، اما از نظر ما تالیزمان بهترین خودروی موجود در کلاس خود است. لطفاً کمی با ما همراه باشید تا بگوییم که چرا رنو تالیزمان بهترین خودرو در یکی از رقابتیترین کلاسهاست که رقبای قدری مانند تویوتا کمری، هوندا آکورد، مزدا ۶، فولکسواگن پاسات، هیوندای سوناتا و کیا اپتیما دارد.
طراحی:زمانی که رنو در سال ۱۸۹۸ شروع به ساخت خودرو کرد، کیشیرو تویودا مؤسس کمپانی تویوتا تنها ۴ سال داشته و در همان سال فردیناند پورشه مؤسس فولکسواگن بهعنوان یک جوان تازه فارغالتحصیل شده برای اولین بار در یک کارخانه استخدام شده بود. در آن سال حتی هنوز بزرگترین خودروساز آمریکا یعنی جنرالموتورز متولد نشده بود و احتمالاً در آن زمان کره جنوبی حتی فکر اینکه بتواند روزی خودروساز شود را هم نمیکرد!
تفاوت میزان پختگی و زیبایی طراحی رنو تالیزمان با رقبا، دقیقاً بهاندازه اختلاف قدمت رنو و سایر خودروسازانی است که از آنها نام برده شد. هر چقدر که تویوتا کمری از طراحی بدون احساسی بهره میبرد که معلوم نیست با خودش چند چند است، تالیزمان باشکوه، زیبا و جذاب است و حس اشرافیت را به بیننده منتقل میکند. همچنین هر چقدر که هیوندای سوناتا و کیا اپتیما خود را با طرحهای فضایی درگیر کردهاند که هر ۲-۳ سال مجبور به اصلاح آن هستند، تالیزمان یک طرح منحصربهفرد و ماندگار را در این کلاس ثبت کرده است و هر چقدر که فولکسواگن پاسات از سادگی بیش از اندازه رنج میبرد، رنو تالیزمان همانند شوالیهای قدرتمند و پرغرور دل به جاده میزند.
طراحی تالیزمان فوقالعاده هماهنگ و متوازن و یک سر و گردن بالاتر از سایر همکلاسانش است. استفاده از خطوط کرومی در بخش جلو پرستیژ خاصی را به این خودرو بخشیده است. آرم بزرگ رنو از جنس کروم در پسزمینه سیاه رنگ خودنمایی میکند و چهار خط موازی کرومی آن را احاطه کردهاند. خط کرومی دیگری منحنی با پایین چراغهای جلو مماس میشود.
یکی از جالبتوجهترین بخشهای طراحی خودرو چراغهای جلو هستند. چراغها طرحی باریک و کشیده داشته و به دو بخش تشکیل شدهاند و لامپهای آنها از نوع LED است. اما بخش مهم آن خط چراغهای روشنایی روز است که از کنار چراغ اصلی شروع شده و به داخل سپر پایین میآید و در نهایت به سمت جلوپنجره متمایل میشود. پایینتر از این خط نیز میتوان چراغهای مه شکن را مشاهده کرد.
در نمای کناری آنچه مشهود است این نکته است که طراحان سعی کردهاند به خودرو ظاهری عضلانی و قدرتمند بدهند. این هدف با استفاده از گلگیرهای برجسته، خطوط فرو رفته و رینگهای آلومینیومی اسپرت به دست آمده است. برای این خودرو درتریم های مختلف ۶ نوع رینگ از ۱۵ اینچی تا ۱۹ اینچی قابل انتخاب است که مخصوصاً در نسخه فول طراحی بسیار زیبا و منحصربهفرد دارد.
در عقب نیز چیدمان اجزا بسیار ابتکاری، جذاب و هماهنگ با سایر اجزای خودرو است؛ جایی که چراغهای عقب به شکل یک منحنی بسته خودنمایی میکنند که ضلع بالایی آنها به سمت یکدیگر کشیده شده و در مرکز به آرم رنو میرسند. در وسط آرم رنو، دوربین دید در عقب قرار دارد و نوشته کرومی تالیزمان در زیر آن دیده میشود. در پایین نیز دو خروجی اگزوز دیده میشود که طرح آن بسیار شبیه و هماهنگ با چراغهای عقب است.
در داخل کابین نیز همه چیز در حد کمال است. جنس متریال اجزای داخلی بسیار خوب و طراحی و چیدمان اجزا منطقی و بسیار اصولی است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر بزرگ عمودی دیده میشود که علاوه بر کنترل سیستم صوتی، وظیفه کنترل سیستم تهویه و انتخاب مدهای رانندگی را بر عهده دارد.
نورپردازی کابین با استفاده از لامپهای مخفی بهخوبی انجام شده است و محیطی چشمنواز و جذاب را برای سرنشینان فراهم شده است.
برای راننده یک فرمان سه پره با روکش چرم با دکمههای کنترل سیستم صوتی بر روی آن قرار دارد. صفحه کیلومتر نیز دارای نورپردازی زنده و جذابی است که از یک دایره بزرگ در وسط و دو نیمدایره کوچک در وسط تشکیل شده است. دایره بزرگ وسط وظیفه نمایش دور موتور را بر عهده دارد و در وسط آن سرعت بهصورت دیجیتالی نمایش داده میشود. در اطراف آن نشانههایی برای وضعیت دنده، دستورات رهیاب GPS، حداکثر سرعت مجاز که توسط GPS به دست میآید و اطلاعاتی دیگر قرار دارد. دو نیمدایره کوچک در اطراف نیز برای نمایش میزان سوخت موجود در باک خودرو و دمای مایع خنککننده موتور اختصاص داده شدهاند. نکته جذاب در صفحه کیلومتر تالیزمان این است که میزان توان و گشتاور لحظهای که توسط موتور تولید میشود را نیز برای راننده به نمایش میگذارد و در نتیجه راننده میتواند بداند که در هر زمان چقدر از قدرت موتور را استفاده میکند.
مشخصات فنی
تالیزمان در حال حاضر با پنج گزینه برای پیشرانه و ۳ گزینه برای جعبهدنده عرضه میشود. پنج گزینه پیشرانه شامل دو گزینه بنزینی و سه گزینه دیزلی میشوند. در این میان قدرتمندترین آنها، که احتمالاً به کشور ما نیز وارد خواهد شد، پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی است. حال شاید با لبخندی بر لب از ما بپرسید که چگونه با یک پیشرانه ۱.۶ لیتری، تالیزمان قادر به رقابت با پیشرانههای ۲.۴ لیتری و بالاتر رقبا خواهد بود؟ پاسخ در تکنولوژی بالای موتور تالیزمان نهفته است، چرا که این موتور ۱.۶ لیتری علیرغم مصرف بسیار پایین، با بهرهگیری از دو توربوشارژر و تزریق مستقیم سوخت توانایی تولید ۲۰۰ اسب بخار قدرت را دارد (در برخی منابع توان تولیدی موتور تالیزمان به اشتباه ۱۹۰ اسب بخار ذکر شده است). عددی که هیچکدام از رقبا با موتورهای بسیار پرحجمتر نیز به آن نرسیدهاند. این پیشرانه مدرن و قدرتمند با یک جعبهدنده ۷ سرعته دو کلاچه همراه شده است که قدرت را به چرخهای جلو منتقل کرده و لذت بالای رانندگی را برای راننده فراهم مینماید.
اما موتور قدرتمند و جعبهدنده مدرن و دقیق همه آنچه تالیزمان ارائه میکند نیست. رنو تالیزمان از سیستم فرماندهی به چهارچرخ منحصربهفردی به نام 4Control استفاده میکند که باعث ارتقای هندلینگ خودرو میشود. ضمن آنکه شعاع گردش این خودروی بزرگ را بهاندازه هاچبک کوچکی مانند رنو کلیو پایین میآورد. همچنین تالیزمان از سیستم دمپینگ فعال استفاده میکند و میتوان در این خودرو نوع رانندگی را از بین حالتهای Comfort، Sport، Eco، Neutral و Perso انتخاب کرد.
در نهایت درزمینهٔ ایمنی این خودرو لازم به ذکر است که رنو تالیزمان موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه Euro NCAP در سال ۲۰۱۵ گردیده است.
تجهیزات
کاملترین تریم تالیزمان INITIALE PARIS نام دارد که با سفارش این تریم میتوانید از رینگهای ۱۹ اینچی فوقالعاده زیبا و کاملترین سطح امکانات رفاهی خودرو بهرهمند شوید. ضمن اینکه اگر تریم INITIALE PARIS را بخرید، چندان زحمتی برای فهماندن آن به سایرین نخواهید داشت، چرا که عبارت INITIALE در بخشهای مختلف خودرو حک شده است.
رنو تالیزمان همچنین مجهز به سیستم پارک کاملاً خودکار است و برای راننده گستره کاملی از سیستمهای کمکی رانندگی از جمله سیستم کنترل پایداری الکتریکی را فراهم میسازد. ضمناً چراغهای جلوی تالیزمان کاملاً از LED ساخته شدهاند و این خودرو مجهز به نمایشگر Head Up Display میباشد که اطلاعات مورد نیاز راننده در هنگام رانندگی را در جلوی چشمانش به نمایش میگذارد.
در نهایت رنو تالیزمان مجهز به فناوری Multi-Sense رنو است که مسئول کنترل سیستم 4Control، دمپینگ فعال، فرمان، موتور و جعبهدنده خودرو میباشد و علاوه بر اینها در تعیین نور محیط، صدای موتور و ابزارهای خودرو دخالت دارد.
هنوز هیچ خبر رسمی از اینکه کدام تریم از تالیزمان و با چه قیمتی وارد ایران خواهد شد اعلام نشده است. اما با توجه به وضعیت بازار و رقبا، انتظار میرود که این خودرو برچسب قیمتی زیر ۲۰۰ میلیون تومان را بر خود ببیند. بدین ترتیب رنو تالیزمان به طور مستقیم در برابر برادران محبوب کرهای یعنی سوناتا و اپتیما و تویوتا کمری قرار میگیرد.
تالیزمان در خود اروپا در دو نسخه سدان و استیت(استیشن واگن) عرضه می شود و در آنجا رنو تمام تمرکز خود را به شکست رقبایی چون فولکسواگن پاسات، فورد موندئو، پژو ۵۰۸، سیتروئن C5، اشکودا سوپرب و اوپل اینزیگنیا معطوف کرده است. از طرف دیگر تویوتا کمری و هیوندای سوناتا در اروپا به فروش نمیرسند و کیا اپتیما نیز فروش قابلملاحظهای را در اروپا تجربه نمیکند. این در حالی است که هیچ یک از رقبایی اروپایی تالیزمان در کشور ما عرضه قابل توجهی ندارند و در عوض خودروهایی که اساساً رقیب تالیزمان محسوب نمیشوند، در کشور ما در برابر آن صفآرایی کردهاند.
نتیجهگیری
حال پس از این صحبتها آیا منظور ما را از این جمله که “رنو تالیزمان بهترین خودروی کلاس خود است” را متوجه شدید؟ طراحی داخلی و خارجی و جنس متریال بهکاررفته در تالیزمان موجب تحسین منتقدین شده و پیشرانه کممصرف ولی قدرتمند آن یکی از بهترین نمونهها در دنیاست. از طرف دیگر فضای داخلی و راحتی کابین تالیزمان یکی از بهترینها در کلاس خود است و از تجهیزاتی بهره میبرد که معمولاً در یک کلاس بالاتر باید به دنبال آن باشیم. در نتیجه میتوانیم اعلام کنیم که اگر به دنبال یک خودروی با پرستیژ و جذاب هستید که کیفیت رانندگی و هندلینگی در حد استانداردهای اروپایی به شما هدیه کند و بالاترین سطح امکانات و تجهیزات را در کلاس خود داشته باشد، باید منتظر ورود تالیزمان به کشورمان باشید. چندی پیش، هنگامی که با دوستی در مورد تالیزمان صحبت میکردم، به من گفت که “چه کسی در حضور سوناتا، اپتیما و کمری به سراغ یک رنو میرود؟”. پاسخ من به این سؤال این است: “کسی که بجای حرفهای دلالان، به دنبال لذت رانندگی باشد که در هیچکدام از خودروهای آسیایی امکان تجربه مشابه آن را ندارد!”
محمد
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵پدال جان کی گفته فرانسوی از ژاپنی بهتره اخه؟ تعمیرکارا میدونن فرانسوی بلاست، بوق ۲۰۶ بخوای عوض کنی موتور رو باید بیاری پایین. ژاپن خیلی بهتره از قرانسه، تویوتا گ هوندا واقعا سرورره رنو و پژو هستن. تازه درجه دو های ژاپنی مثل میتسوبیشی و مزدا رو شاید بتونی با رنو مقایسه کنی ولی حرف از هوندا تویوتا و نیسان و تو قیاس نزن
احمد
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵اولا بسیار تشکر میکنم از نویسنده محترم
این مقاله گرچه کمی تند و بی پروا نوشته شده بود ولی باور کنید کاملا درسته
میخواستم توضیحاتی رو بنویسم که دیدم خود نویسنده کاملا همه چیزه رک گفته
میدونم باعث ناراحتی خیلی ها میشم ولی اگر از کلمات و عبارات بی پرده و رک نویسنده فاکتور بگیریم ( که البته من میپسندم این نوع نوشته رو ) از لحاظ فنی تمام صحبت های نویسنده درست بود و این جور تحلیل فقط از یک ماشین باز حرفه ای و فنی قابل انتظاره
دوستانی که خرده میگیرن همونطور که نویسنده هم مبسوط توضیح داد بیشتر به خاطر مسایلی است که خودروسا های وطنی برایاین برند ها ایجاد کردند
البته داستان زیاده و اینجا مجال بحث نیست
بنتلی
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ابعادش بزرگه نسبت ب کمری و سوناتا،از طرفی قیمت پایش بیشتره برا همین قیمتش احتمالا بیشتر از 200ملیون میشه،ب نظرم باید با خودرویی مث سوپربب ک از نظر ابعاد و قیمت پایه و تجهیزات تقریبا در یک رده قرار دارن مقایسه بشه ب همین خاطر تاثیری در فروش سوناتا و کمری و اپتیما و آکورد نداره و نباید با اونا مقایسه بشه
علی آقا
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵وقتی نویسنده ای در مورد خودرویی مطلبی را مینویسد انتظار دارم تا این حد به طرفداری متعصبانه از آن نپردازد. گرچه صداقت نویسنده در این حالت قابل تقدیر است.
کسی منکر کیفیت خودروهای فرانسوی نیست و اکثر خوانندگان این سایت هم میدانند که خودروسازان فرانسوی را نباید با ۴۰۵ و رنو ۲۱ و… قضاوت کنند.
اما نویسنده هم باید بداند که بی جهت تویوتا بزرگترین خودروساز جهان نیست و کمری و کرولا بیخود پرفروش ترین خودروهای کلاس خود نیستند.
محمد حسین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵خوب این بیشتر به یک آگهی معرفی خودروی جدید که قصد ورود به بازار ایران را دارد شباهت دارد که سفارش دهنده آن نگین خودرو است و پدال هم به نحو احسنت انجام داده
ای کاش یک خودروی با کیفیت در حد مگان با قیمت مناسب تولید داخل می شد مثلا همین فلوئنس که قشر متوسط هم بتونند استفاده کنند حالا هی شما بگو برند فرانسوی کیفیت داره آحه برادر من با این قیمتها هیچ وقت ما نمی تونیم بخریم
حسین
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵بین هوندا اکورد و این رنو:
هوندا مثبت
رنو منفی
رای بدید ببینیم نظر مردم چیه!؟
ali z
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵رفیق قیمت رو هم بگو بعد از تویوتا بد بگو رنو هنوز کار داره
cassiel70
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵فلوئنس مخصوص بازار کشور های در حال توسعه؟!؟!فلوئنس برای اینکه برای بازار مگان در ایران مشکل ایجاد نکنه نامش شد فلوئنس وگرنه فلوئنس همان مگان هست!اون فلوئنسی که شما می فرمایید مخصوص بازار برزیل و هند و… هست که توی ایران نیست!در ضمن همین محصولات داچیا تحت برند رنو هم توی اروپا عرضه میشوند پس اینکه ساندرو یا سیمبل(همون لوگان) چون در داچیا ساخته می شوند رنو نباشند یکم نظر عجیبی هستش!
جعفری
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵یک سری از دوستان که راجع به خودروها نظر میدن شاید تو عمرشون پرایدم سوار نشدن و باعث بدبینی نسبت به برند ها میشوند و از انجا که در ایران رقابت سالمی بین خودروسازان دنیا نیست نمیتوان قضاوت درستی داشت مطمعنا اگر رنو در بازار امریکا و چین حضور داشت الان به اولین خودرو ساز دنیا تبدیل میشد
efk
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵توکلاسش خوشگلترینه بافاصله
hvypnzr
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵چرا اینقد طراحی جدید رنو شبیه فولکس شده؟
سامان
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵البته الان اسم این کارخانه رنو-نیسان هست پس انقدر در مقاله از ژاپن بدگویی نکیدکیفیت و تکنولوژی به سال نیست بلکه به تلاش و تحقیقات اون کشوره مثلا انگیس اولین کشوری بود که صنعتی شد پس قدمت صنعتش از بقیه کشورها بیشتره اما الان صنایع انگلستان کجاست و امریکا که ۳۰۰ سالشه کجاست ؟!
علیرضا
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵بالای مزلب مینوشتی رپورتاژ!!!یعنی واقعا نویسنده میفهمه چی میگه!!!!هیچ کدام از رقبای آسیایی نتوانستند تا کنون…..بابا مگان همون روز مزدا 3 رقیبش بود که از لحاظ فنی سرتر بود فقط مگان بزرگتر و خانوادگی تر بود در ضمن پیچیدگی بیش از حد و بی مورد خودروهای فرانسوی در دنیا مشهوره مثل زبونشون من نمیگم این ماشین بده ولی نویسنده متعصب جوری داره حرف میزنه هرکی ندونه فکر میکنه داره بنز ای کلاس یا بی ام و سری5 رو با کمری و آکورد و….مقایسه میکنه مثلا داشبورد یه کپی ارزون قیمت و بی قواره از ولوو xc90
godfather
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵سواری که خودرو های اروپایی میدن در مقایسه با خودرو های شرقی فاصله زمین تا اسمونه
مگان تو سری های اولش که وارد کشور شد این فاصله رو میشد دید
shahin
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵مگان رو با مزدا 3 نسل قبل هم که مقایسه کنی بازم مزدا ازش بهتره…فلوعنس رو با مزدا نیو یا لنسر یا سیویک مقایسه کنی هر 3 این ژاپنی ها بهترن از رنو..تالیسمن رو با آکورد یا کمری و مزدا 6 مقایسه کن باز ژاپنی ها بهترن. کولیوس و داستر رو با راو 4 و اوتلندر و لکسوس ان ایکس مقایسه کن بازم برنده ژاپنه. حتی من نمونه های کره ای رو میتونم اسم ببرم که از رنو تو هر کلاس بهترن. پس تبلیغ نکنین و نقد بی طرف انجام بدین لطفا
godfather
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵شما تجربه رانندگی با کمری.مگان و مزدا یا کلن ماشین اروپایی و شرقی داشتی
مزدا نیو یکی از بزرگترین ایراداتش سیستم تعلیقش بود
کمری ماشین فوق العادی مصرف خوب قطعات ارزان فراوانی قطعه و و…. ولی از هرکی بپرسی کمری میگه کم خرجه ولی هیشکی نمیگه سواریش عالیه
من مگان مثال زدم یه مثال دیگه بنز اتاق w201 مدل 92
بروز تر cکلاس نسل قبل ب ام و اتاق e91 با اینکه اینا تو کلاس اسپرتن
من قصد تبلیغ هیچ برندی و ندارم مخصوصن رنوندارم چون برای اون لوزی خوشم نمیاد
ولی در طول این سالهای که خدا به من بخشیده و تجربه که از داشتن ماشین های مختلف و سفر هایی که داشتم بدست اوردم به این نتیجه رسیدم اروپایی سواری خوبی میدن و شرقی ها اپشن هزینه به صرفه تر
صادق
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵به قطعیت میگم سواری کولیوس بهتر از راو 4 است.چون خودم کولیوس دارم وراو4 داییم هم سوار شدم.ایشون هم سوار کولیوس من شده.نظر هر دو سواری نرم تر وبیصداتر وترمزهای قویتر وفرمان نرم تر وهندلینگ بهتر کولیوس بود.لکسوس ان ایکس هم که شما فرمودی رقیبش کولیوس وراو4 نیست.رقیبش اینفینیتی نیسانه.اختلاف قیمت راو4 ولکسوس با کولیوس هم زیاده وخریدش منطق نیست
سهیل
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵به نظر من که ماشین خوبیه سطح امکانات خوبی داره و طراحیش رو من خوشم اومد امیدوارم که نسخه فول آپشن وارد ایران بشه و قیمتش نسبت به رقیبا پایینتر باشه چون واقعا بازار رتو توایران ضعیفه چیزی راجع به شتاب و … ننوشتی پدال جان
MjM
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵کل خودرو سازای دنیا از فراری بگیر تااااا بیاد برسه به داتسون همشونم بیان ایران همشونم اینجا مونتاژ بشن….تا این مدیریت دولتی و مسئولین و دزدیها درست نشن…هیییییچ پیشرفتی تو این صنعت به وجود نخواهد اومد!…حالا هرروز بگن با فلان شرکت قرار دا بستن فلان ماشین میاد ایران…..
داود
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵پدال، خداییش دیگه نبینم از این مقاله ها بیاریا
فقط کافیه یه مدت یه خودروی فرانسوی داشته باشی تا بفهمی مصیبت یعنی چی!!!
405 و لوگانو نمیگمااا، C5 رو عرض میکنم.
amirhossein
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام خدمت پدالی های عزیز.با خوندن مطالب شما یاد سایت فوق العاده ی نارنجی میوفتم.اخراش که داشتن همش نقد میکردن..اقا بخدا ایران جای نقد نیست.ننویسید.سایت پدال تکرار نشدنیه.من یکی اصلااا دوست ندارم به وضع سایت نارنجی مبتلا بشه.ما همه میدونیم باند بازیه و هزارتا دوز و کلک/اما ننویسید.حیفه این سایت.میترسم بیشتر توضیح بدم بیان منم جمع کنن ببرن :D
بنده خدا
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام آقای رحیقی.تو نوشتار شما بیشتر غلو شده بود تا واقعیت.چرا؟1-هاوال h6تو ایران به فروش میرسه با موتور1.5توربو210تا200اسب قدرت تولید میکنه2-فقط کافیه آرم رنو رو برداری اونوقت میبینی رنو جلو رو از فولکس واگن پشت ماشین رو از تسلا کپی کرده3-داشپوردش مثل ماشینای چینی تازه کار میمونه…………………..
Amirenault
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵نظر شما دوستان چیه؟
تکنولوژی ، هندلینگ و سواریه خودروهای اروپایی مثبت
استهلاک کم و آپشن های مختلف خودروهای آسیایی منفی
علی
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵من توی اروپا دیدم که رنو اتومیبلهای بسیار زیبایی طراحی میکنه واقعا از آسیایی ها بهتره. بیاد حتما میخرمش
اسکالید
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵چرا کمری و سوناتا تو اروپا فروخته نمیشن؟
سپنتا
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵تصور میکنم یکی از یهترین مجله های اینترنتی ماشین یعنی پدال با این مدل نوشتن تعصبی و بی منطق واسه اعتبارش جالب نیست . اقای نویسنده 4تا از بهترین ماشینهای دنیا رو با این ماشین کم فروش (حداقل تو amrica وaustو..) با دو برار قیمتو اونا اینطوری با تعصب حرف زدن؟؟؟؟؟
فرهاد
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵با سلام .یک سوال از آقای نویسنده مقاله داشتم شما که شخصا با این ماشین دراو نکردی تمام اطلاعات شما از سایت رنو هست پس چطور از هندلینگ و مقایسه ش با اسیاییها میگید.همه میدونن آمار و ارقام روی کاغذ با واقعیت فرق داره.
اما باید قبول کرد برای رنو یک قدم به جلو هست اونم مدیون نیسان هست
امیر
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ولی خداییش از کره ایی ها و زاپنی های داخل ایران زیباتره
هادی
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵به نظر بنده ایران باید بع علت بد عهدی پژو و رنو باهاشون قطع رابطه میکرد تا دیگه آشغال قالب نکنند…چون محصولات پژو که تازه میخواد وارد کنه مال چهار سال پیشه…
بعدشم بایک شرکت خوب مثل بنز یا یکی دیگه که فرانسوی نباشه قرارداد تولید موتور میبست تا مهندسان داخلی با تکنولوژی ساخت موتور آشنا بشن و بعدا بتونیم خودمون موتور تولید کنیم…
طراحی رو هم مطمئن هستم اگه بخوایم میتونیم خوب کنیم ولی سیاست ایران خودرو متأسفانه اینطوری نیست…
گودرز جوادي
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵با سلام و عرض ادب
خواندن این مقاله زیبا دست کمی از لذت سواری با رنو تالیسمان را ندارد. هر فردی شخصاً دارای فهم وکمال و حق انتخاب است و با کمی تحقیق و مقایسه و به شرط داشتن بودجه کافی، اتومبیل دلخواه خود را مالک شده ولی در هر صورت از مطالب زیبا و نثر روان مقاله چیزی کم نمی کند.
از نویسنده مقاله و مدیریت محترم سایت وزین پدال بسیار سپاسگزارم
دانیال
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵عاشق موتورهای کم حجم و کم مصرف با بازده بالا هستم. اونجاش که گفت 1600 توئین توربوئه و 200 اسب تولید میکنه به تالیزمان علاقه مند شدم. GT_R و MG6 و MG GS هم با همین ترفند منو دیوونه کردن:)
حسینی
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵رنو تالیسمان توسط کارشناسان دنیای خودرو مورد ارزیابی قرار گرفته و اغلب مورد تایید آنها قرار گرفته، حتی از آن به عنوان بهترین سدان تاریخ رنو نام برده شده است. با این حال به نظر می رسد رنو تالیسمان محصول رنو-سامسونگ کره که در این کشور با نام SM6 شناخته میشود، وارد ایران خواهد شد. SM6 تعدیل ها و تغییراتی در مجموعه انتقال قدرت و سیستم تعلیق نسبت به تالیسمان فرانسه دارد. به عنوان مثال SM6 سیستم منحصر به فرد 4control را ندارد و قدرت موتور در خود سایت رنو-سامسونگ موتورز 190 اسب بخار ذکر شده است (در سایت رنو فرانسه این مورد 200 اسب بخار ذکر شده). انتطار میرود شرکت نگین خودرو نسخه فول تالیسمان فرانسه را وارد کند.
سرداريان
۳ خرداد ۱۳۹۵آقا ما سال 89 خواستیم ماشین بگیریم تو این بنگاهها و کوچه بازار گفتن مگان نخر،بیا زانتیا یا مزدا3 یا آوانته بخر.رفتیم مزدا3 نیو صفر خریدیم.2سال دستم بود فقط آپشن داره.خرج قطعات و تعمیراتش در کیلومتر 120هزار به بالا خیلی زیاده.رفتیم آوانته سالم و کم کارکرد خریدیم افسردگی روحی روانی گرفتیم.ماشین عهد بوووووق که صفای موتورش فقط تا 100هزارکیلومتر بهت خوب جواب میده.بعدش از گیربکس و جعبه فرمون و جلوبندی خرابیاش درمیاد تا برو به میل لنگ و موتور و رادیاتور.سال 93 با حساب عقل خودم یه مگان مدل 91 که 60هزارتا کارکرد داشت خریدم.سگش شرف داره به مزدا3 و آوانته و زانتیا.آپشن بروز نداره.ولی خداییش تو این دو سال که دستمه کیلومترشو به 179هزارتا رسوندم.نه استهلاک مزدا3 رو داره و نه خرابی زودرس آوانته.فقط هر60هزارتا تسمه تایم عوض میکنم و تعویض روغن موتور.خدا ازشون نگذره با اون راهنماییهای مزخرفشون. مگان یعنی نرمی – مگان یعنی کم استهلاکی – مگان یعنی راحتی – مگان یعنی دوری از مکانیکی و تعمیرگاه – مگان یعنی کلاس – مگان یعنی بی دردسری – مگان یعنی سرعت و ایمنی – مگان یعنی سگ جون بودن – مگان یعنی عشق
بهادري
۳ خرداد ۱۳۹۵اگه ماشینی میخواین که به این سادگیا کارش به تعمیرگاه نیفته توصیه من ، رنو مگانه.افسر وظیفه پلیس راه بودم.هرکاری بگی با مگان میکردم.هرجور فشار موتورو تحمل میکرد..تعقیب ماشینا.تعقیب دزدا.تعقیب قاچاقچیا.تو کوهستان.تو اتوبان.تو خاکی.تو جاده.همشون چه با زانتیا چه با سمند چه با پارس ای ال ایکس،چه مزدا3،… تو مشتمون بودن.