شرکت فرانسوی رنو سال گذشته سدان کاملاً جدید تالیسمان را معرفی نمود. این خودرو که از طراحی زیبایی سود میبرد، اولین محصولی است که با زبان طراحی جدید رنو طراحیشده است و پسازآن نسل جدید مدلهای مگان و کولئوس نیز در طراحی دنبالهروی آن شدند. البته تالیسمان یک ویژگی دیگر هم دارد و آن اینکه جایگزین هر دو سدان لاگونا و لتیتود شده است. درحالیکه لاگونا در سگمنت D و لتیتود در سگمنت E قرار دارد، تالیسمان بین آنها قرار میگیرد؛ یعنی از لاگونا بزرگتر و از لتیتود کوچکتر.
رنو لتیتود در ایران هم عرضه شد که البته نتوانست به موفقیتی دست پیدا کند. سپس نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ آن نیز بانام سافران به بازار کشورمان راه یافت که بازهم با استقبال چندانی مواجه نشد. رنو نسخهٔ استیشن تالیسمان را هم معرفی کرده است درحالیکه توسط زیرمجموعهٔ کرهای گروه رنو-نیسان یعنی سامسونگ، در کرهٔ جنوبی نیز بانام سامسونگ SM6 عرضه میگردد. حال در ادامه به بررسی این سدان خوشچهرهٔ فرانسوی میپردازیم.
تالیسمان، فرانسوی دوستداشتنی
پیدا کردن و استفاده از یک نام جدید برای خودروسازان بههیچعنوان آسان نیست چراکه این نام نباید در هیچیک از زبانهای دنیا توهینآمیز باشد (مانند پاجرو که در برخی زبانها معنای بدی داشته و میتسوبیشی این خودرو را در آن کشورها بانام دیگری عرضه میکند) و توسط دیگر برندها مورداستفاده قرار نگرفته باشد؛ بنابراین باید دلیل مهمی وجود داشته باشد که رنو پس از ۲۱ سال و تولید سه نسل، نام لاگونا را کنار گذاشته و خودرویی جدید بانام جدیدی را جایگزین آن کرده است. پس از رانندگی با این سدان متوسط فرانسوی در مسافتهای زیادی در بزرگراه و شهر، مشخص شد که تالیسمان یک پله بالاتر از لاگونا قرار دارد.
طراحی خارجی و داخلی
در کلاس تالیسمان رقبای کهنهکار و سرسختی چون فولکسواگن پاسات، فورد موندئو، هوندا آکورد و… وجود دارند و تالیسمان باید توانایی رقابت با آنها را داشته باشد. این ماشینْ بزرگ و راحت بوده و احساس بسیار خوبی به راننده میدهد. اولین چیزی که در تالیسمان جلبتوجه میکند طراحی زیبا و جدید آن است که زبان طراحی جدید رنو را نشان داده، کاملاً مدرن به نظر میرسد و بهطور کامل با لاگونا متفاوت است.
کابین تالیسمان نیز باکیفیت بوده و طراحی زیبایی دارد که آنرا به رهبران کلاس سدانهای متوسط یعنی فولکسواگن پاسات و اشکودا ساپرب نزدیک کرده است. خودروهایی که ازنظر کیفیت کابین فوقالعادهاند. تالیسمان ازلحاظ داخلی کیلومترها بالاتر از رقبای قدیمیتری چون تویوتا آونسیس و اوپل اینسیگنیا قرار دارد و شما وجود فضای بیشتری را نسبت به بسیاری از رقبای آن احساس میکنید.
موقعیت صندلی رانندهٔ آن بسیار عالی است البته شاید به بیعیب و نقصی پاسات نباشد اما در مقایسه با لاگونا جای هیچ گله و شکایتی باقی نمیگذارد. راحتی و پشتیبانی تمامی صندلیها خوب بوده و مقدار زیادی فضا برای قرار دادن اشیاء در آن تعبیهشده است بهگونهای که میتوان در جیب درون درها بطریهای نسبتاً بزرگی را قرار داد. از جاداری و کاربردی بودن که بگذریم به بحث امکانات و تجهیزات میرسیم. چیزی که قطعاً از آن لذت بردیم سیستم چندرسانهای R Link 2 رنو بود که با رابط کاربری عالی و گرافیک مدرن خود بهآسانی قابلاستفاده بوده و از این لحاظ فقط در پس سیستم چندرسانهای ولوو قرار میگیرد.
موتور و گیربکس
خودروی مورد آزمایش ما مجهز به پیشرانهٔ دیزل dCi 160 چهار سیلندر ۱.۶ لیتری توئین توربو با ۱۶۰ اسب بخار قدرت و گیربکس ۶ سرعتهٔ EDC دوکلاچه است که سریعترین مدل پس از مدل مجهز به موتور بنزینی Tce 200 با ۲۰۰ اسب بخار قدرت محسوب میشود. بهترین راه برای توصیف این خودرو این است که برخلاف تمامی خودروهای خانوادگی دیگر رنو عمل میکند.
رانندگی
بااینکه تالیسمان اسپرتترین خودروی سگمنت خود نیست اما یک ماشین بزرگ و راحتِ چابک است که حرفهای زیادی برای گفتن در برابر رقبای خود دارد. سیستم 4Control آن بهخوبی وظیفهٔ خود را انجام میدهد و عملکرد فرمان بسیار دقیق و عالی است. هرکدام از حالات رانندگی آنرا که انتخاب کنید، خصوصیات خودرو کاملاً عوض میشود و تطبیقپذیری بسیار خوبی در کلاس خود دارد.
هرچند نتوانستیم تالیسمان را در پیست مسابقه مورد آزمایش قرار دهیم و نهایت تواناییهای آنرا بسنجیم اما وقتی با آن در جادههای تنگ و پیچدرپیچ رانندگی کردیم فهمیدیم که قطعاً شاسی خودرو بهخوبی تنظیمشده است. سیستم 4Control چرخهای عقب را در سرعتهای بالا تا ۱.۹ درجه در همان جهت چرخهای جلو چرخش میدهد و درنتیجه در پیچها خودرو سریعتر شده و فرمانپذیری بهتری خواهد داشت. هنگام رانندگی در شهر نیز این سیستم چرخهای عقب را تا ۳.۵ درجه در جهت مخالف چرخهای جلو میچرخاند که موجب میشود مانور پذیری خودرو تا حد زیادی بهبود یابد.
گیربکس ۶ سرعتهٔ دوکلاچهٔ تالیسمان تقریباً بهخوبی گیربکس دوکلاچهٔ DSG فولکسواگن است که این دستاورد بزرگی برای رنو محسوب شده و کاملاً مناسب این موتور است. خودرو در ۹.۴ ثانیه از صفر بهسرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد که برای یک سدان خانوادگی مناسب است اما اگر عملکرد بهتر و شتاب بیشتری میخواهید میتوانید موتور ۲۰۰ اسب بخاری ۱.۶ لیتری بنزینی آنرا انتخاب کنید. بااینحال من از موتور تالیسمان مورد آزمایش هم بسیار لذت بردم خصوصاً هنگامیکه خودرو را در حالت اسپرت قراردادم. در این حالت پاسخگویی تالیسمان بیشتر و بهتر احساس میشود. ازلحاظ مصرف سوخت، کامپیوتر سفری خودرو مصرف متوسط ۶.۵ لیتر در صد کیلومتر را با سرعت میانگین ۳۸ کیلومتر در ساعت نشان داد که با توجه به ادعای رنو حتی میتوان به مصرفی کمتر از این هم دست پیدا کرد.
نتیجه
آیا کلاس سدانهای خانوادگی متوسط یک رهبر جدید پیداکرده است؟ در پاسخ این سؤال باید گفت باوجود تلاش رنو هنوز تالیسمان توانایی به زیر کشیدن پاسات، موندئو و ساپرب را ندارد؛ اما رنو تالیسمان ویژگیهای مثبت فراوانی دارد که میتواند خریداران زیادی را بهسوی خود جلب کند. تالیسمان گام بزرگی برای رنو محسوب میشود و خودروی ارزشمندی برای کسانی است که به دنبال یک ماشین خانوادگی مناسب هستند.
در ایران
چند روز پیش تالیسمان از سوی نمایندگی رنو در ایران یعنی نگین خودرو در تهران رونمایی شد. قیمت این خودرو با توجه به آپشنها و تجهیزات بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان اعلامشده است که آنرا رودرروی رقبایی چون هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، تویوتا کمری و هوندا آکورد قرار میدهد. حال باید دید آیا تالیسمان شکست لتیتود و سافران را جبران میکند یا بازهم مانند گذشته در بازار کرهای پسند ایران در مقابل کرهایها و ژاپنیها به شکست محکوم خواهد شد.
مشخصات فنی
Renault Talisman 1.6 dCi 160 2016 | |
قیمت | ۳۱,۴۰۰ یورو |
پیشرانه | ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر توئین توربو دیزل |
قدرت | ۱۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۸۰ نیوتن متر |
شتاب صفرتا صد | ۹.۴ ثانیه |
مصرف سوخت | ۴.۵ لیتر (ترکیبی) |
فاصلهٔ بین دو محور | ۲.۸۱ متر |
طول/عرض/ارتفاع | ۴.۸۵/۱.۸۷/۱.۴۶ متر |
منبع: carscoops
kevin7360
۲۷ تیر ۱۳۹۵قیمتش بالاست با تجهیزاتش جور نیست اما طراحیش خوبه
اگه ایران بیاد تو رنج 150 باشه خریدار داره اما بیشتر بعید میدونم
علیرضا
۲۷ تیر ۱۳۹۵جسارتاً کدوم امکانات چشم حضرتعالی رو نگرفته؟؟؟نکند فقط امکانات کمپانی های خاصی رو دوست دارید؟؟؟
سیستم فرمان چرخ های عقب به اندازه سقف پانوراما و گرمکن صندلی جذاب نیست؟؟؟!!!!!
دانیال
۲۸ تیر ۱۳۹۵تجهیزاتش در حد bmw سری 7(نسل قبلی، که فعلا تو ایرانه) است، بعد با قیمتش جور نیست؟
کدوم ماشین هم رده اش در حد این امکانات و تجهزیات داره؟
سامان اذری
۲۷ تیر ۱۳۹۵نه تنها قیمتش بالاست بلکه با این همه تعریف و تمجید از موتورش شتابش به زور 9.4 میشه
به نظر من هوندا اکورد و مخصوصا مزدا 6 ارزش خرید خیلی بالاتری نسبت به این فرانسوی دارند
ضمنا هزینه نگهداری و تعمیر خودرو ژاپنی کجا و فرانسوی کجا
کاوه آهنگر
۲۷ تیر ۱۳۹۵سامان جان با شما هم عقیده هستم. هوندا آکورد به مراتب ماشین بهتریه، مزدا 6 هم خیلی خوبه و شاهکاره ولی فکر میکنم که فقط در مناطق آزاد باشه. بهر حال با وجود ماشینهای ژاپنی و آلمانی، عجیب است که کسی ماشین فرانسوی را انتخاب کند
علی
۲۹ تیر ۱۳۹۵اولا هوندا آکورد در ایران بالای 220 میفروشن
ثانیا مدلی که از تالیسمان میاد ایران، دارای موتور 1.6 لیتری توئین توربو با حدود 200 اسب قدرته که در کمتر از 8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت میرسه پس اگر زیر 200 تومن عرضه بشه ارزش خرید داره. البته اگر در ایران بخوان زیر 200 بدن قطعا برخی آپشنها رو برمیدارن. اما به هر صورت مدلی که در ایران عرضه میشه موتور پرقدرتی داره. ضمن اینکه با توجه به حجم موتور کم احتمالا در مصرف سوخت عملکرد بهتری نسبت به آکورد و کمری خواهد داشت0
آرش آمار
۲۸ تیر ۱۳۹۵در مقایسه فنی دیگری ما بین
تالیسمن ، پاسات و پژو 508
1- تالیسمن اول
2- پاسات دوم
3- پژو 508 سوم
شده اند
منبع:
https://translate.google.com/translate?hl=en&sl=fr&u=http://www.caradisiac.com/Comparatif-video-Renault-Talisman-vs-Peugeot-508-vs-Volkswagen-Passat-nouvelle-hierarchie-106140.htm&prev=search
یو اس اس اینترپرایز
۲۸ تیر ۱۳۹۵مصرف سوختش عالیه
علی
۲۹ تیر ۱۳۹۵این مقدار مصرف سوخت برای نمونه دیزلی هست. نمونه ای که در ایران عرضه میشه موتور بنزینی داره که احتمالا مصرفش 1 تا یک و نیم لیتر بیشتره
فرامرز
۲۱ آبان ۱۳۹۵سلام .من با نظر آقا کیوان کاملا موافقم.قیمتش بالاست و بیشتر از 140 میلیون ارزش نداره
Soroush shirazi
۲۷ تیر ۱۳۹۵به نظر من موفق میشه ،البته هوندا اکورد قیمتش از این خیلی گرون تره تازه با تخفیف نمایشگاهی(شیراز)و تخفیف نمایندگی 226 تومن بود ،به نظر من واسه قشر مرفهی که داره 200 تومن ماشین بندازه زیر پاش ماشین عالی ای هستش
Lord Cezar
۲۷ تیر ۱۳۹۵انصافاً هم خوشگله هم امکانات خوبی داره .
تو بررسی قبلی امکاناتشو خوندم و به نظرم کاملاً رقیبی جدی واسه اپتیما و سوناتا تو ایران هست و 100% موفق خواهد بود به شرطی که قیمت از 170 به بالا تجاوز نکنه.
افشین
۲۷ تیر ۱۳۹۵دقیقا. از نظر من که حدود 150 خوبه قیمتش حداکثر 170 میلیون.
علی
۲۹ تیر ۱۳۹۵نظرت اشتباست. چون مدلی که در ایران عرضه میشه نزدیک به 200 اسب قدرت داره و شتابش زیر 8 ثانیه است. پس قطعا بالای 170 قیمت خواهد داشت
یو اس اس اینترپرایز
۲۸ تیر ۱۳۹۵موافقم باهات
Evo
۲۷ تیر ۱۳۹۵درود
امروز اولین قسمت گرند تور پخش میشنه یا نه؟
و چجوری میشه دانلود کرد؟
ممنون
Lord Cezar
۲۷ تیر ۱۳۹۵فکر کنم باید منتظر سایت های دانلود باشیم مثل سایت دانلود ها که حتماً قرار میده اگر اونم نشد فکر کنم سایت استیگ.آی آر بذاره .
دانیال
۲۷ تیر ۱۳۹۵من عاشق این ماشینم. بازار ایران کلا ظاهر پسنده(یادمه وقتی سوناتا YF اومد همه می گفتن عجب ماشینی همه عاشق شده بود(تاحلا نه چیزی در موردش خونده بودن نه شاید حتی سوارش شده بودن) اما همه پسندیده بودن). بخاطر این نظر من اینه که بازار ایران ذاتا کره ای پسند نیست بلکه ظاهر پسنده(کره ای ها ظاهر و امکانات رو خیلی خوب در میارن)
تالیسمان ظاهر فوق العاده داره(به نظر من زیبا ترین تو کلاس خودشه) به نظر شانس خوبی داره تو ایران.
امکاناتی هم امکانات فوق العاده ای داره.
تو ایران نکته مهم تر بعدی قدرت موتوره و از اونجا که 200 اسب بخاره(با موتور 1600) احتمالا خیلی ها می پسندن.
مصفرش هم که عالیه است.
به نظرم شانس موفقیت خیلی بالایی داره
خسته شده
۲۷ تیر ۱۳۹۵قدرتش خیلی کمه ولی گشتاور بدی نداره قیمت بالایی هم داره
مجید.بهترین یا هیچ...
۲۷ تیر ۱۳۹۵نه فکر نمیکنم. نه حداقل تا وقتی هیوندای و کیا هستن. مگه قیمتش زیر 175 تومن باشه وگرنه شکست خواهد خورد. تازه حتی اگه زیر 150 تومن هم باشه باید ببینیم گروه بهمن با مزدا چیکار میکنه. اگه مزدا 3 یا مزدا 6 در بازه ی 100 تا 150 میلیون باشن بازم تالیسمان محکوم به شکسته.
خودروهای اروپایی به جز بنز و bmw بازار دست دوم بدی دارند. از طرف دیگه قطعات هم کمیاب و گرونه.
علیرضا
۲۷ تیر ۱۳۹۵فدات بشم من مزدا3 سکمنت c هست و اساساً مشخصه های اسپرت داره و خانواده ها اون رو نمیپسندند ولی این ماشین چیزی بین سگمنت d و سگمنت e یعنی اتاق اش بزرگتر از مزدا ست پس ربطی بهم ندارند.آره عزیزم…مزدا6 هم امکان نداره زیر 180 میلیون وارد بشه
اینکه اکثر ایرانیان فقط گول ظاهر و امکانات گول زنک رو میخورند موافقم و به همین دلیل سراغ کیا و هیوندای میرن
سعید
۲۸ بهمن ۱۳۹۵بهمن مزدا ۳ نسل قبل را داره ۱۲۵ میفروشه بعد انتظار داری مزدا ۶ نسل جدید را ۱۵۰ بده.مگه تو ایران نیستید.همین تلیسمان هم با دامپینگ قیمتش این شده و تو دبی قیمت بالاتری از سوناتا و اپتیما داره.و اپتیما توربو همه قیمت تلیسمان است چه تو ایران وارد نمیشه
<<<<<
۲۷ تیر ۱۳۹۵اگر 31400 یورو که نوشته شده درست باشه نسبت به کمری و سوناتا تو ایران خوش قیمت تر هست اما بعیده بتونه خیلی به بازار کره ای ها و ژاپنی ها آسیبی بزنه
AKBAR
۲۷ تیر ۱۳۹۵نسبت به طرحهای قدیمی تر رنو ، طراحی هماهنگی داره ، طراحی داخلیش ساده است و بزرگ بودن فضای داخلی هم دلیل بر برتریش نیست . یک حضور ذهن در مورد INSIGNIA دارم که در ایران با موتور 2000 CC توربو عرضه میشه و قدرت و قیمتش هم از این خیلی بیشتره . مردم ایران چندان کره ای پسند هم نیستند ، همانطور که در سالهای 1391 – 1394 نمایندگی های ژاپنی و آلمانی هم در ایران فعال بودن ، تصویر خودروهای مدرن خیابان مثل تصویر امروز نبود ، شاید اگر برندهای ایتالیایی ، آمریکایی و انگلیسی هم فعال بودند تصویر دیگری داشتیم . در مجموع یک سالی است که به رنو امیدوار شدم و طرح هایی رو که ارائه داده جذاب است ، سنیک هم یکی دیگه از خودروهای خوش طرح جدید رنو است .
<<<<<
۲۷ تیر ۱۳۹۵برندهای وارداتی اروپایی (نه مونتاژی های فرانسوی که به زور شرکتهای ایرانی به خورد مردم میدند) هیچ وقت فروش خوبی در ایران نداشتند دلیل اصلیش هم نمایندگی های ضعیفشون بوده اما برندهای آسیایی همیشه ارزانتر بودند و نمایندگی های بهتری داشتند پس زیاد به رنو و نمایندگیش دلخوش نکنید
رامتین
۲۷ تیر ۱۳۹۵موتور 200 اسبیش اگه 160تومن قیمت داشته باشه فروش خوبی خواهد داشت. چرا که این مدل که 160 اسبه از اپتیما و کمری 185 اسبی بدیهیا ضعیفتره و بدتر از اون توربو هم هست (وقتی دو خودرو با یک توان برابر داشته باشیم، بدون در نظر گرفتم مصرف سوخت، بدیهیا خودرویی که غیر توربوست در ایران بسیار بهتره). اما اگه موتور 200اسبیشو عرضه کنه با قیمت مذکور میتونه موفق باشه اما اگه قیمتشو نزدیک 200تومن کنند شکست بسیار سنگینی خواهد خورد. در نهایت شنیدم قراره ماکسیمای 2016 هم مونتاژ بشه در ایران. خودرویی با موتور 3500 و توان 300 اسب و شتاب 5 ثانیه حدودا، و قیمت 200 تا 220تومن. خنده داره تالیسمان جلوی این ابر خودرو…
دانیال
۲۷ تیر ۱۳۹۵مگه موتور بالای 2500 اجازه ورود یا تولید داره؟
رامتین
۲۷ تیر ۱۳۹۵اجازه تولید داره اما اجازه واردات نداره فعلا. اما قانون هم داره عوض میشه و فقط خودروهای بالای 100هزار دلار دیگر نمیتونن وارد بشند. ماکسیما 32000 دلاره.
hvypnzr
۲۸ تیر ۱۳۹۵خبر قانون محدودیت بالای قیمت ۱۰۰ هزار از اول اینقدر مسخره بود که بعدا فهمیدیم دروغه
Sina
۲۷ تیر ۱۳۹۵این خبرت در مورد ماکسیما واقعا راسته یا از خودت گفتی!؟ چون ماکسیما یه چیزی تو رده تویوتا اریون و هیوندای جنسیس و کیا کادنزا قرار میگیره و با این حجم موتور خیلی بعیده زیر 250 میلیون بدن
علیرضا
۲۷ تیر ۱۳۹۵مکسیما یا همون ماکسیما تو رده امکانات کره ای ها بیش از 38 هزار دلار قیمت اش هست و این قیمت محال ممکن هست زیر 250 میلیون عرضه بشه.
علی
۲۹ تیر ۱۳۹۵موتور 200 اسبی هم توئین توربو هست ضمن اینکه مصرف سوخت بهتری نسبت به اپتیما و سوناتا خواهد داشت. زیر 170 رو اصلا بهش فکر نکنید. ماشین 200 اسب قدرت زیر 170!!؟
ابوالفضل
۲۷ تیر ۱۳۹۵رنو تالیسمان همون رنو مگان جدیده که تبلیغ شده یا فرق دارن ؟؟
علی
۲۹ تیر ۱۳۹۵فرق دارن. اما متاسفانه ظاهرشون خیلی شبیه هم شده. کلا رنو یک طراحی یکسان بدنه رو برای تالیسمان، مگان و کولیوس که شاسی بلنده در نظر گرفته طوری که در هر سه خودرو چراغهای جلو شبیه و چراغهای عقب هم کاملا شبیه هم شدن !!!
علیرضا
۲۷ تیر ۱۳۹۵اگر قیمت موتور 200 اسبی رو 180 نگه دارند و درست حسابی عرضه کنن میتونه موفق بشه چون نمونه های کره ای به لحاظ شتاب واقعاً دلسرد کننده هستن (اپتیما jf رو نمیدونم) ضمن اینکه آپشن 4control تو شهر خیلی کاربردی هست
آرمان
۲۷ تیر ۱۳۹۵رنو ثابت کرده اگر به دل بشینه از دیده نمیره.
مانند رنوی 40 سال پیش که هنوز توی خیابونها می بینیم و یا L90 که در رده خودش ماشین خیلی مردی هست.
amirhosein
۲۷ تیر ۱۳۹۵اقا والله اطلاعات فنی تون بسیار کم هست(شرمنده)
اون مدل 160 اسبیش دیزل هست 1600 سی سی دیزل با 380 نیوتون متر موتوری هست با تکنولوژی بسیار بالا به dci160 هم معروف هست این شتابش 9.4
این مدل 200 اسبیش بنزینی هست توربو با 1600 سی سی حجم با 260 نیوتون متر گشتاور این شتابش 7.8 ثانیه هست با گیربکس دو کلاچه 7 سرعته و حداکثر سرعت 237 کیلومتر بر ساعت
امکانات این خودرو هم ترمز اضطراری خودکار فعال سیستم پارک اتومات کروز کنترل تطبیقی سیستم نور بالا فعال سیستم تعلیق تطبیقی سیستم هشدار و تشخیص تابلو های کنار جاده سیستم تشخیص بین خطوط دوربین هاش 360 درجه سیستم چهار چرخ فرمان سیستم تهویه چند نقطه ای سیستم تشخیص خستگی راننده و…………………………. از همه مهم تر ضریب ایرودینامیک فوق العاده 0.27 فقط کافیه یک مقدار در باره این خودرو تحقیق کنید اون وقت اون وقت نمیدونم کیا اوپتیما یا هوندا اکورد با اون قیمت و اپشن های کمش رو با این مقایسه نمی کنین
150 میلیون؟؟؟!!!!!!!! پول شاسی بلند چینی هست؟؟؟؟!!!!!!
http://www.autoevolution.com/renault/talisman/
Amirenault
۲۸ تیر ۱۳۹۵آقا درود بر شما با این همه اطلاعات به روز و منصفانتون
این ماشین با این رنج قیمت ، از هر لحاظ بهترین انتخاب تو کلاس خودشه.
محمد
۲۷ تیر ۱۳۹۵اصلا درک نمیکنم بعضیا چرا متعصبانه اظهار نظر میکنن اگه این خودرو با قدرت ۲۰۰ اسب و قیمت تا حداکثر ۲۰۰ تومن بیاد تو بازار ایران دیگه خرید هیچ خودروی زیر ۲۰۰ تومن توجیه نداره از هر لحاظ که مقایسه کنید هم شتاب بالاتر، ظاهر و داخل زیباتر و با کیفیت تر و از همه مهمتر هندلینگ یه خودروی اروپایی، شک نکنین بدون رقیب خواهد بود نه در ایران بلکه به هر کشوری که بره، مطمین باشید که سایر خودرو سازا باید استاندارد این کلاس رو بالا ببرن وگرنه شانسی ندارن در مقابل تالیسمان
رامتین
۲۷ تیر ۱۳۹۵حرفت تا حدود زیادی درسته اما شک نکن فولکس پاسات یا اشکودا سوپرب خیلی گزینه های بهتری هستند. مونده رنو برسه به فولکس. اشکودا بزودی به ایران وارد میشه اما قیمتش 250تومنه.
سهیل
۲۷ تیر ۱۳۹۵به نظرم اگه خریدار ها چشم و گوش بسته نرن سراغ اپتیما و سوناتا و … این ماشین فوق العاده اس با دیدن این ماشین نظرم نسبت به رنو تغییر کرد و فهمیدم اگه رنو اصل فرانسه ساخته بشه میتونه رقیب خیلی خوبی باشه بزای برند های دیگه.امکاناتش حرف نداره.امیدوارم که نسخه فول آپشن وارد بشه.هیچ عیب و نقصی نداره.طراحیش عالیه.موتوریش با راندمان بالا و امکانات فوق العاده و پیشرفته.امیدوارم به راحتی بیاد به دست مابرسه
حال یکی
۲۸ تیر ۱۳۹۵یک کلام
فوق العادست
wolf
۲۸ تیر ۱۳۹۵دوستان لطفا اطلاعات رو کامل کنید راجع به مدل های بنزینی
http://www.autoevolution.com/cars/renault-talisman-2016.html#aeng_renault-talisman-2016-16-tce-7at-200-hp
به نظر من تنها ماکسیما رقیب تالیسمان محسوب میشه با توجه به اطلاعات مدل بنزینی…
Genius
۲۸ تیر ۱۳۹۵لامصب رنو تنها نقطه ضعف خودش رو که تا حدودی به طراحی نه چندان دلچسب محصولاتش خلاصه میشد کاملا از بین برده والا نقص دیگه ای در خصوص شاسی و بدنه و موتور و گیربگس نداشته حتی تو مدلهای قدیمیش (از مالکین قدیمی رنو 21 گرفته تا کولئوس 2015 بپرسید همه کیفیت رنو رو تایید میکنن البته مسلما به آلمانیها نمیرسن اما شک نکنید رنوها جلوی شرقیها چه ژاپنی و چه کره ای کم نمیارن) ولی این ماشین هم مثل تموم ماشینهای موجود در بازار ایران از عدم قیمتگذاری منطقی آسیب خواهد خورد و احتمالا در فروش اندکی با دشواری روبرو خواهد شد.بنظر بنده هم تا 150 میلیون واقعا رقابتی بود ولی الآن که 200 میلیون قیمتگذاری شده موفقیتش یه مقداری با اما و اگر روبروست هرچند اگه روزی شخص بنده قصد خرید خودرو در این رنج رو داشته باشم با توجه به شناختی که از رنو دارم بلاشک تالیسمان در بین گزینه های اصلی من جایگاه ویژه ای خواهد داشت.
Milad
۲۸ تیر ۱۳۹۵ماشین شیک و با کیفیتی هست و مهمترین اش این است که اوروپایی است و حس رانندگی یک ماشین اوروپایی رو به شما القا میکنه موتورش هم عالیه کمترین حجم در بیشترین بازدهی.
(((((عالیه)))))
حميد
۲۸ تیر ۱۳۹۵رنو جدیدا طراحی بهتری پیدا کرده
فکر کنم خوب بفروشه
در هر صورت من ماشینهای ژاپنی و کره ای رو ترجیح میدم به فرانسوی
البته عاشق ماشینهای ألمانی هستم
حسین
۲۸ تیر ۱۳۹۵خیلی قشنگه خداییش … من که از رنو بد ندیدم … مطمئنا اینم ماشین خوبی خواهد بود
احمد باقری
۲۸ تیر ۱۳۹۵خیلی خوب کار کرده.
farshad
۲۸ تیر ۱۳۹۵خیلی جالبه … برخی نظرها دیده میشه که این ماشین با سوناتا و اپتیما مقایسه میشه و خیلیها از سوناتا و اپتیما طرفداری می کنند که این واقعا نشون دهنده ی نظرات کاملا غیر حرفه ایه بنده ادعایی در صنعت خودرو ندارم اما حداقل به عنوان کسی که همیشه اخبار صنعت خودرو رو دنبال می کنم می دونم که مقایسه خودروهای اروپایی با خودروهای کره ای از هر لحاظی بی پایه و از بن مردوده چرا که حداقل از نظر کیفیت خودروهای کره ای در مقابل همتایان ژاپنی خود هیچ شانسی ندارند
امیرحسین
۲۸ تیر ۱۳۹۵من که از رنو بد ندیدم.سه سال مگان داشتم و هیچ خرج یا افت کیفیتی نداشت و بی آزار بود.به لحاظ سواری هم به جرات میتونم بگم بهترین سواری تو سگمنتc داشت و داره
اگر نگین خودرو شیرین کاری نکنه و عملکرد مناسبی داشته باشه مطمئن هستم فروش خوبی خواهد داشت
Babak
۲۸ تیر ۱۳۹۵حالا پاجرو در اون سر دنیا چه معنى یى میدهد بماند، شما همین چکسلواکى رو در نظر بگیرید که با دعاهاى مردم ما ، دو تکه شد. ???
کاوه
۲۸ تیر ۱۳۹۵واسم جالبه که برخی از دوستان چرا اینقدر هیوندای و کیا را میکوبند؟ در حالی که روز به روز دارند پیشرفت میکنند. فقط کافیه یه نگاهی به آمار فروش و بررسی های فنی و ایمنی و… بندازیم، برخی مدل های کیا حتی از آلمانی ها هم قابلیت اطمینانش بیشتر بود (آرشیو همین سایت پدالو نگاه کنید)
واسم جالبه که حتی رنو را بالاتر از مزدا 6 یا نیسان ماکسیما میدونند
کلا تعصب اصلا خوب نیست…
Mahmood
۲۸ تیر ۱۳۹۵به نظرم واقعا باید بتواند شکست حاصل از فروش لتیتیود را جبران کند.
مجتبی
۲۹ تیر ۱۳۹۵قیمتش زیاده
sina
۲۹ تیر ۱۳۹۵تمام دنیا ماشین فرانسوی رو مسخره میکنن انوقت ما اینجا با bmw سری هفت مقایسش میکنیم
خودتون حساب کنید چطور مشتری هایی هستیم :))
به نظر میاد دوستان نگین خودرو دارن بازارگرمی میکنن :D