رنو

حضور رنو تالیسمان 2020 در اتاق عمل

سدان رنو تالیسمان از سال ۲۰۱۵ تاکنون در بازار حضور دارد. این خودرو بر پایه‌ی پلتفرم CMF-CD بنا شده است، ساختاری که با همکاری نیسان توسعه یافته و البته در مینی ون اسپیس هم بکار رفته است.


برخلاف مدل قبلی یعنی لاگونا، تالیسمان به‌صورت هاچبک ۵ درب عرضه نمی‌شود. این خودرو مرکز ثقل پایینی داشته و فاصله‌ی بین محوری و طول آن به ترتیب برابر با ۲۸۱۰ و ۴۸۵۰ میلی‌متر می‌باشد. به این ترتیب تالیسمان به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر از فولکس‌واگن پاسات اروپایی می‌باشد.


اگرچه این تصاویر جاسوسی چیز زیادی را نشان نمی‌دهند اما هنوز هم می‌توانیم برخی تغییرات را تشخیص دهیم. برای مثال می‌توان به چراغ‌های جلو اشاره کرد که نازک‌تر هستند. ما انتظار گرافیک جدید چراغ‌های جلو و عقب را نیز داریم. به غیر از این‌ها فکر نمی‌کنیم که تغییرات دیگری رخ دهند.


کابین نیز اگرچه در تصاویر دیده نمی‌شود اما بی‌شک با سیستم اطلاعات سرگرمی به‌روز و شاید پوشش‌های جدید داخلی همراه شود؛ اما مشخص نیست که آیا در پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی تالیسمان هم تغییری رخ خواهد داد یا خیر.

ما انتظار داریم این خودروساز فرانسوی از سدان و استیشن تالیسمان فیس لیفت در ماه‌های آینده رونمایی کند. این خودرو همچنان باید با خودروهای کلاس D اروپا همچون فولکس‌واگن پاسات، فورد موندئو، مزدا ۶، اوپل اینسیگنیا، پژو ۵۰۸ و اشکودا ساپرب رقابت نماید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. تویوتا موتورز

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (60 ديدگاه)

    تالیسمان خیلی خوش قیافه هست امیدوارم همینطور بمونه

  2. Abbas

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    یکی از خوش قیافه ترینای کلاس خودشه،هر وقت از رو بروم رد میشه باید نگاش کنم مخصوصا وقتی دیلایتاش روشنه و کلا به سوناتا و اپتیما ترجیهش میدم

  3. حسین

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (123 ديدگاه)

    از طراحیهای جدید رنو خوشم میاد

  4. حمیدرضا

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    خیلی خوش چهرست ولی پژو ۵۰۸بین سدانای فرانسوی بینظیره امیدوارم مثل هیوندای تغییر اساسی نده

  5. Ahmad

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (566 ديدگاه)

    امیدوارم همانطور که در ظاهر و طراحی داخل تغییراتی کرده در پیشرانه هم تغییراتی کرده باشه .

  6. ایمان

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    یکی از بهترین ماشین های وارداتی در ایران
    طراحی عالی ، امکانات مناسب و شتاب عالی با اینکه مدل وارداتی با موتور ضعیف تر ارائه میشه

  7. رامتین

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3264 ديدگاه)

    دارندگان رنو تالیسمان از کوبش ماشین خیلی گلایه می کردند که دلیلش سیستم تعلیق خشک و غیر مستقلش بود. اکثرا بچه ها پاسات را به رنو ترجیح می دادند. اما یادمه رنو گفته بود موتور جدید 1.8 قراره استفاده کنه (بجای1.6فعلی) و با سیستم تعلیق متفاوت و مستقل. در اینصورت گزینه فوق العاده ای برای خرید خواهد بود. البته حداکثر 500 تومن.

  8. Iman67

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (48 ديدگاه)

    تالیسمان طراحی خوبی داره اما اونطور که از چند نفر از دارندگان این ماشین پرسیده بودم ظاهرا کیفیت خوبی در مقابل رقبا ندارد،همانطور که دوستان هم اشاره کرده یکی از نارضایتی های مشترک بخاطر سیستم تعلیق این خودرو هست،أوایل در ایران خوب فروش کرد اما کم کم دارندگان این خودرو تصمیم به فروشش و خریدن ماشین هایی مثل اپتیما و کمری کردن
    در بعد فروش جهانی هم در زمینه فروش فاصله زیادی با رقبای کره ای و ژاپنی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا