کمپانی فرانسوی رنو امروز از سدان جدید خود با نام تالیسمن رونمایی کرد. این خودرو پس از ۸ سال جایگزین نسل سوم لاگونا شده است که جزو مشهورترین خودروهای این برند فرانسوی است. رنو قرار است این خودرو را در مراسمی باشکوه در موتورشو فرانکفورت که در سپتامبر آینده برگزار میشود بهطور رسمی رونمایی کند.
رنو هدف از تولید این مدل را رقابت مستقیم با سدان های مطرح بازار در این رده همچون مزدا ۶، فورد موندئو و فولکسواگن پاسات عنوان کرده است. در طراحی این مدل از زوایای تیز و چراغهای شفاف استفاده شده است. همچنین یک جلوپنجره بزرگ که در نسل جدید محصولات رنو از جمله کجار و اسپیس به ویژگی اصلی طراحی این برند تبدیل شده است در پوزه تالیسمن جا خوش کرده است. همچنین مه شکنهای D شکل جدیدی در این مدل به کار رفته است که پیش از این در محصولات رنو سابقه نداشته است.
تالیسمن روی پلتفرم جدید CMF بنا شده و ۴.۸۵ متر طول، ۱.۸۷ متر عرض و ۱.۴۶ متر ارتفاع دارد و بین دو محور جلو تا عقب آن نیز ۲.۸۱ متر فاصله است. بدین ترتیب به نظر میرسد با خودرویی میان سایز اما جادار روبرو باشیم. مخصوصاً اگر حجم صندوق بار آن را بدانید: ۶۰۸ لیتر. همچنین به گفته رنو با وجود فاصله ۲۳۲ میلیمتری برای زانوان سرنشینان عقب، در این بخش یکی از بهترین خودروها در این کلاس را شاهدیم. بعلاوه صندلیهای الکتریکی ۱۰ وضعیته همراه با ماساژور و گرمایش داخلی و حافظه نیز لذت سواری را دو چندان میکنند. خریداران میتوانند از میان ده رنگ مختلف و مجموعهای گسترده از تایرها و رینگهای ۱۶ تا ۱۹ اینچی دست به انتخاب بزنند. این خودرو که بازتاب جاهطلبیهای رنو در تولید مدلهای مجللتر و زیباتر است از کابین زیبا و جدیدی سود میبرد. یک صفحه لمسی عمودی ۸.۷ اینچی، سیستم صوتی Bose با ۱۳ بلندگو و صدای فراگیر، نمایشگر سربالا، یک سامانه کنترل دیجیتال و یک سیستم سرگرمی با امکان انتخاب حالات مختلف درون خودرو و مجهز به سیستم R-Link 2 باعث میشود تا سرنشینان بهسادگی بتوانند عطش خود را برای سرگرم شدن برطرف کنند. فضای داخل خودرو بهگونهای است که احساس میکند در پاسات نشستهاید، با همان گستره و کیفیت.
امیر داستر
۱۸ تیر ۱۳۹۴رنو یه دونه است مخصوصا از وقتی که زمام امور داد دست قصن لبنانی الاصل و شراکت با نیسان در عین تولید خودروی های کوالیتی در فرانسه سایتهای مختلف تولید ماشینهای ارزان با کیفیت در اقصی نقاط دنیا مثل اسپانیا رومانی روسیه ترکیه هند برزیل کره جنوبی و شنیدم تازگی ها در اندونزی فعال کرده فقط ای کاش چند مدل از خودروهاشو تو ایران هم تولید می کرد
s.class
۱۸ تیر ۱۳۹۴واقعا عالیه
فقط کاش سرعت سنجش انالوگ بود
من از انالوگ خوشم میاددددددددد
Ehsan
۱۸ تیر ۱۳۹۴خدایا چی میبینم ، بالاخره رنو در طراحی سدان های خودش یک طرح عالی داد بیرون ، دست از ماشین های بیریخت کشید
Sahand
۶ فروردین ۱۳۹۵مگه فلوئنس چیش هس ما خودمون فلوئنس داریم
Mercedes-Benz
۲۰ تیر ۱۳۹۴شرکت رنو از ابتدای کارش تا الآن تعداد خیلی کمی طراحی های عالی داشته ولی من خودم این یکی رو واقعا می پسندم. طراحی بیرونی فوق العادست ولی باز هم در نمای داخلی میشد بهتر از اینها بشه.
سهیل
۲۶ فروردین ۱۳۹۵به نظر من رنو یکی از راحت ترین خودرو های دنیاست. باید استفاده کرده باشید تا از
1سواری نرم
2 هندلینگ استثنایی
3 فضای داخلی راحت و قابل استفاده
4 احترام تکنولوژی به مصرف کننده
آگاه بشید. همین رنو که بعضی ها میگن امکانات نداره اگر استفاده کنید تازه متوجه میشید به چه چیزایی در استفاده دقت کرده و بیشترین راحتی رو برای شما در نظر گرفته. واقعا قابل ذکر نیست. باید رنو داشته باشید تا بفمید چی میگم. من مگان و سفران داشتم.