داچیارنو

نگاهی اجمالی به رنو داستر

در حال حاضر، بازار کراس‌اوورهای زیر ۱۰۰ میلیون تومانی در ایران، عمدتاً تحت سلطه انواع و اقسام برندهای چینی می‌باشد؛ اما یکی دو سالی نمی‌گذرد که مدلی خاص، که اتفاقاً از نمای ظاهری متفاوتی هم نسبت به انواع موجود در بازار بهره می‌برد، روانه کشورمان شده که آرم و نشان رنو را بر پیشانی خود حمل می‌کند. این خودرو از ناحیه شرق اروپا وارد ایران شده و از ساخته‌های شرکت داچیای رومانی محسوب می‌گردد. البته اطلاع از این موضوع، فرق چندانی هم به حال این مسئله نمی‌کند زیرا این شرکت نیز از اقمار رنو به شمار آمده و استانداردهای این کمپانی را در محصولات خویش لحاظ می‌کند. این کراس‌اوور رومانیایی که رنو/داچیا داستر نام دارد رقیبی قدر برای رقبای چینی خود محسوب می‌شود و حتی ممکن است که در برخی از ویژگی‌های آفرودی، همتایان کره‌ای خود را هم به چالش کشد. بگذریم!

Renault Duster facelift
Renault Duster facelift
حال فرض کنیم که شما شخصی هستید با بودجه‌ای محدود، ولی سخت گریزان و فراری از برندهای چینی! در این صورت تنها گزینه‌ای که فعلاً جهت خرید، در دسترستان است، همین خودروست که تا حدی می‌تواند رافع نیازهای شما باشد اما چنانچه دراین‌باره تردید دارید و بین خرید این خودرو و رقبای چینی‌اش مردد مانده‌اید، باید این مسئله را بیشتر مورد واکاوی خویش قرار دهید.
واقعیت آن است که اگر از خودروهایی همچون لیفان X60 و نیز MVM X33 فاکتور بگیریم و آن‌ها را در حد و اندازه‌های داستر ندانیم و یا جیلی X7 را به دلیل بهای بالای ۱۰۰ میلیون تومانی آن و نیز برلیانس V5 را نیز به دلیل بهای بالاترش نسبت به داستر، خارج از این گردونه فرض کنیم. در حال حاضر، تنها سه کراس‌اوور چینی باقی می‌مانند که از برخی از جنبه‌ها، رقیبی جدی برای رنو داستر محسوب می‌شوند.
یکی از این دو، خودروی جک S5 است که از پیشرانه‌ای ۲ لیتری (توربو) بهره می‌برد که توان خروجی‌اش معادل ۱۷۴ اسب‌بخار است و علاوه بر آن، از انبوهی از تجهیزات رفاهی هم سود می‌برد و از چهره عامه‌پسندتری نیز برخوردار است و در این میان، بهای ۷۵ میلیون تومانی (ثبت‌نامی) این خودرو را هم نباید فراموش نمود، که حدود ۲۲ میلیون تومان پایین‌تر از داستر است.
خودروی دیگر نیز چانگان CS35 نام دارد که هم‌اکنون از پرفروش‌ترین کراس‌اوورهای بازار چین به شمار می‌آید. این خودرو گرچه از پیشرانه‌ای ضعیف‌تری نسبت به داستر برخوردار است اما در ویژگی‌هایی همچون کیفیت رنگ و مونتاژ بسیار نزدیک به آن می‌باشد و درزمینهٔ هایی همچون طراحی داشبورد نیز، به‌مراتب زیباتر و شکیل‌تر از آن است؛ بهای ثبت‌نامی این خودرو در حدود ۸۷.۵ میلیون تومان است که حدود ۹ میلیون تومان ارزان‌تر از داستر می‌باشد و در ضمن، این خودرو از گیربکس خودکار هم بهره می‌برد (البته در بازار آزاد بهای این خودرو به مرز ۱۰۰ میلیون تومان هم رسیده است).
در نهایت امر، خودروی هاوال H6 را پیش رو داریم که در حال حاضر پرفروش‌ترین کراس‌اوور بازار چین محسوب می‌شود. این کراس‌اوور چینی از پیشرانه ۲.۴ لیتری (میتسوبیشی) سود می‌برد که توان خروجی آن معادل ۱۶۱ اسب‌بخار است همچنین با بهایی حدود ۸۸ میلیون ثبت‌نام می‌شود که حدود ۸ میلیون تومان ارزان‌تر از داستر است و این خودرو نیز همچون هم‌قطار چشم‌بادامی‌اش (چانگان) با گیربکس خودکار عرضه می‌شود.
اما در مقابل رنو داستر نیز نسبت به رقبای چینی‌اش از مزایایی چون پشتوانه برند معتبر رنو و خصوصیات آفرودی بهتر سود می‌برد. در زمینه کیفیت رنگ و مونتاژ هم چانگان و هاوال فاصله نزدیکی با داستر دارند و تنها جک S5 است که در این موارد، در پس داستر قرار می‌گیرد.
Renault Duster facelift
Renault Duster facelift
Renault Duster facelift
Renault Duster facelift
رنو و یا داچیا داستر، برای نخستین بار در سال ۲۰۱۰ میلادی و در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش درآمد. این خودرو بر مبنای پلت فرم B0 رنو تکوین یافته است که با نیسان تیدا مشترک است. خودروی مذکور، در اکثر بازارها با نام رنو داستر فروخته می‌شود و این امر شامل کشورهای همچون ایران، مکزیک، هندوستان و آفریقای جنوبی و نیز ممالک واقع در آمریکای جنوبی نیز می‌شود. مجموعاً در سال ۲۰۱۴ میلادی، ۶۰ درصد از فروش داستر با نشان رنو و ۴۰ درصد از آن نیز با نشان داچیا بوده است. این خودرو در سال ۲۰۱۵ میلادی هم دستخوش فیس‌لیفت جزئی گردید و در حال حاضر علاوه بر رومانی، در ممالکی همچون برزیل، روسیه، هندوستان، اندونزی و کلمبیا هم تولید می‌شود.
Renault Duster facelift Interior
Renault Duster facelift Interior
Renault Duster facelift Interior
Renault Duster facelift Interior
این کراس‌اوور در وب‌سایت متعددی در دنیا مورد بررسی قرار گرفته است که در این میان چند نمونه را برایتان گلچین نمودم.
سایت AUTOEXPRESS بریتانیا، این کراس‌اوور را بدین صورت مورد ارزیابی قرار داده است:
نکات مثبت
ارزش عالی در مقابل بهای پرداختی
فضای مناسب کابین
نمای ظاهری دلپذیر

نکات منفی
مدل پایه آن به شدت ابتدایی است. (به لحاظ تجهیزات)
سیستم کنترل پایداری در آن به صورت آپشن عرضه می‌شود. (استاندارد نیست)
موتور دیزل آن پرسروصدا است.
در مجموع، این سایت ۴ امتیاز از ۵ امتیاز را برای این خودرو قائل شده است.

Renault Duster facelift 2015
Renault Duster facelift 2015
سایت DRIVEARABIA امارات هم نکات ذیل را برای این خودرو لحاظ نمود:
نکات مثبت
بهای ارزان
پارک آسان
هندلینگ نسبتاً خوب
کاربردی بودن خودرو
نکات منفی
کند بودن خودرو
وجود پلاستیک‌های سخت در کابین
ترکیب پیشرانه
تیپ‌های پایین آن عرضه نمی‌شود.
Renault Duster facelift 2015
Renault Duster facelift 2015
سایت WHAT CAR نیز این خودرو را از جنبه‌های گوناگون مورد بررسی قرار داده است که در ذیل به آن‌ها اشاره می‌شود:
عملکرد: ۳ امتیاز، عملکرد این خودرو بسیار خوب و مناسب است چنانچه سعی کنید نمونه دیزل آن را به دست آورید.
سواری و هندلینگ: ۳ امتیاز، سواری راحت و هندلینگ آشفته
خرید و مالکیت: ۵ امتیاز، خودرویی شگفت‌انگیز در مقابل بهای پرداختی
کیفیت و قابل اطمینان: ۳ امتیاز، بخش‌های مختلف به کار رفته در آن مورد تست و آزمون قرار گرفتند.
ایمنی: ۲ امتیاز، کسب نتایج ضعیف در تست تصادف موسسه EURONCAP
پشت فرمان: ۳ امتیاز، داشبورد ساده و کنترلرهای رنج‌آور صندلی‌ها
فضا و کاربردی بودن: ۴ امتیاز، فضای کافی برای ۵ سرنشین وجود دارد و صندوق عقب آن بسیار بزرگ است
تجهیزات: ۳ امتیاز، تجهیزات رفاهی موجود در این خودرو مناسب است به شرطی که از خرید مدل پایه آن پرهیز کنید.
در مجموع، این سایت ۳ امتیاز از ۵ را برای این خودرو در نظر گرفته است.
Renault Duster facelift 2015
Renault Duster facelift 2015
مشخصات فنی
حجم موتور: ۱۹۹۸ سی‌سی
توان: ۱۳۵ اسب‌بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۹۵ نیوتن‌متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۰.۲ ثانیه (نمونه دو دیفرانسیل) – ۱۰.۷ ثانیه (نمونه تک دیفرانسیل)
حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت (نمونه تک دیفرانسیل) – ۱۷۸ کیلومتر بر ساعت (نمونه دو دیفرانسیل)
نوع گیربکس: ۴ سرعته اتوماتیک (تیپ ترونیک)
سیستم تعلیق جلو: مک‌فرسون استرات
سیستم تعلیق عقب: محور پیچشی (در نمونه تک دیفرانسیل) – مستقل، چند عضوی (نمونه دو دیفرانسیل)
مصرف سوخت ترکیبی: ۷.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی: یورو ۵
Renault Duster facelift 2015
Renault Duster facelift 2015
ابعاد
طول/عرض/ ارتفاع: ۴۳۱۵/۱۸۲۲/۱۶۳۴ میلی‌متر
فاصله بین دو محور: ۲۶۷۳ میلی‌متر
فاصله از کف زمین: ۲۰۵ میلی‌متر (تک دیفرانسیل) – ۲۱۰ میلی‌متر (دو دیفرانسیل)
وزن خالص: ۱۲۰۶ کیلوگرم
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۱۵/۶۵ R 16
مینیمم و ماکزیمم گنجایش بار: ۴۷۵ – ۱۶۳۶ لیتر
حجم باک بنزین: ۵۰ لیتر ایمنی
سه ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP
4 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی) – نمونه پایه تنها از ۲ کیسه هوا بهره می‌برد.
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کمکی ترمز BA
سیستم ISOFIX برای صندلی کودکان
سیستم کنترل پایداری ESC (گزینه اختیاری)
سیستم کنترل کشش ASR (گزینه اختیاری) تجهیزات رفاهی (نمونه فول عرضه شده در امارات)
پوشش چرمی فرمان
ستون فرمان قابل تنظیم
چراغ نقشه‌خوانی
فرمان برقی
باربند سقفی
چراغ‌های مه شکن جلو و عقب
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + پورت USB و AUX + اتصالات بلوتوث
چهار عدد بلندگو
دوربین دید عقب
سیستم ناوبری NAVIGATION
سنسورهای پارک عقب
Renault Duster AWD 2015
Renault Duster AWD 2015
قیمت
در ایران: ۹۶.۷۵۰ میلیون (مدل ۲۰۱۵، ثبت‌نام در نمایندگی)
در امارات: ۴۹,۹۰۰ درهم (نمونه تک دیفرانسیل) – ۵۸,۵۰۰ درهم (نمونه دو دیفرانسیل)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۱۵۱ دیدگاه‌ها

  1. یه پسر

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    با توجه به قیمتش قابل قبوله

    1. یک ایتالیایی

      ۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (158 ديدگاه)

      رنو خودروهای قابل قبولی هم داره.ولی این بابا طراحی داخلی و خارجیش بیشتر به سال 2007 یا 2008 میخوره! این طراحی تو سال 2015 خیلی منسوخه!

    2. یک ایتالیایی

      ۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (158 ديدگاه)

      دوستانی که می خوان ماشین خوب و به اصطلاح عامیانه سانروف دار با مانیتور بزررررررگ بخرن این آشغالارو نخرین.لیاقت ما چینی نیست.آقا نخرید برادر نخرید به امید خدا روزی شرایط گذشته برخواهد گشت!

      1. alireza

        ۸ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (48 ديدگاه)

        اینکه چینی نیست فرانسویه

      2. سینا

        ۸ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (78 ديدگاه)

        شرایط گذشته ؟!!!
        کدوم شرایط گذشته ؟
        نکنه زمان کوروش و داریوش رو میگی؟

        1. یک ایتالیایی

          ۸ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (158 ديدگاه)

          زمانی که ماشین 250 میلیونی 50 میلیون بود و به جای لیفان میشد کمری خرید

    3. علیرضا

      ۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (592 ديدگاه)

      طبق بررسی های برزیلی ها امتیازش به طور کلی از لیفان x60 پایینتره. با کره ای ها که اصلا قابل مقایسه نیست:
      http://www.icarros.com.br/noticias/comparativos/prestes-a-mudar,-duster-encara-o-lifan-x60/16809.html

      http://www.carrosnaweb.com.br/resultcompara.asp?modelos=1272-1665

      http://racionauto.blogspot.com/2014/07/lifan-x60-vip-enfrenta-renault-duster.html?m=1

      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۸ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .
        تو دراز مدت چی ؟؟؟ ایا پایین تر از لیفانه ؟؟؟
        من چرخ این ماشینو به لیفان نمیدم .
        درضمن خوبه که به چرخ های عقب لیفان بعد از یک مدت نگاه کنی ، همشون زاویه دار شدن . حتی زمانی که تحت بار نیستند . اففرود هم که تعطیل .
        داستر دومین شاسی بلند پرفروش اروپاست . ( تا جاییکه اطلاع دارم . )

        1. علیرضا

          ۸ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (592 ديدگاه)

          داداش کدوم لیفان توی دراز مدت چرخش زاویه دار شده؟ مساله زاویه چرخای عقب لیفان ایراد مونتاژیه و توی کیلومترای خیلی پایین خودشو نشون میده. توی موارد خیلی کمی هم بوده و جدیدا کسی با این مساله مواجه نشده.
          بعدشم میشه در مورد قابلیت آفرود داستر تک دیفرانسیل واسه ما یکم توضیح بدین؟

        2. شاهین

          ۸ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          مقایسه ی داستر با لیفان،جفایی بس بزرگ در حق رنو هستش.

          یه مطلبی هستش که میگه:
          دو گروه هستن که میخوان بقیه رو بدجوری متقاعد کنن که کارشون درست بوده
          1.کسانی که به تازگی ازدواج کردن.
          2.کسانی که خودروی چینی خریدن.
          (جاست فور فان بود)
          خدا قسمت کنه بریم تو دسته ی اول بعدشم لیگ برتر و قهرمانی و بچه و اینا!!!!!! چی گفتم :|

    4. سامورایی

      ۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (182 ديدگاه)

      رنو ماشین های خوبی تولید میکنه ولی جذاب نیستن

    5. alireza21

      ۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (71 ديدگاه)

      دوستان ظاهرو تو کلاس شاسی یلند باید سنجید، بنظر من طراحیش خوبه، شنیدم که قابلیت های آفرود خیلی خوبی هم داره. به هر حال از چینی های آشغال خیلی بهتره
      حتی اگه من ماشینو بخوام حدود ۷،۸ سال یا بیشتر نگه دارم سراغ این ماشین می رم تا مثلا اسپورتیج ۲۰۱۲

  2. حجت

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (69 ديدگاه)

    فقط اسم رنو به اندازه همه اونها ارزش داره فقط قیافه نیست که رنو از سال 1889 خودرو طراحی میکنه . طراحی شاسی و موتور و محاسبات هندلینگ و دوام و ایمنی در طراحی یک خودرو هم بسیار مهم و هزینه بر هست که اینها در تخصص شرکت رنو هست. هر کس نظری داره به نظر من اینها مهمتر از آپشن و ظاهر زیبای بی کیفیت و نا امن چینی و بعضی کره ای هست.

    1. Lord Cezar

      ۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (300 ديدگاه)

      کدوم کره ای در برابر این ماشین کم میاره ؟ توسان ؟ اسپورتیج ؟ ایمنی این 3 ستاره هست در حالی که اکثر کره ای ها 4 ستاره دارن تو ایمنی . از لحاظ ظاهری هم که رنو حرفی واسه گفتن نداره . فنی ایراد نمیگیریم ولی کره ای ها هم پیشرفت خوبی دارن تو این زمینه . دیگه تو دهه 1990 یا دهه 2000 نیستیم که بگیم کره ای ها پر مصرف و نا امن و بی کیفیت هستن .

      1. امیرحسین (Lion26)

        ۸ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (256 ديدگاه)

        چند روزه که این سوال برام پیش اومده که این آرم بیضی شکل کیا از روی فورد کپی شده؟
        چون اگر اشتباه نکنم اولین خودرو کیا فورد فستیوا بوده.

        http://static.cargurus.com/images/site/2008/04/12/17/03/1993_ford_festiva_2_dr_gl_hatchback-pic-43182.jpeg

        Just France.

        1. کورش

          ۸ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          دقیقا. چون خودروهای کیا براساس خودروهای فورد طراحی شده اند.

        2. Lord Cezar

          ۸ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (300 ديدگاه)

          مگه اینجا بحث سر آرم هست ؟ لوگو کیا طرح خاصی نداره و داخل یه بیضی نوشته کیا. این چه ربطی داره. اینکه کیا همکاریشو با فورد شروع کرده از اول مهمه . هر چقدر هم متعصب باشید که فقط فرانسه و ژاپن این بازار و محصولات و محبوبیت هست که نشون میده این برند کره ای به همراه هیوندای چقدر موفق بوده. رنو و پژو این روندشون رو هر چقدر ادامه بدن بیشتر رو به عفول خواهند رفت. اخه داستر شد ماشین با اون قیافش :D

  3. ALI

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (68 ديدگاه)

    تازه فیس لیفتش کردند؟ کار این ماشین از فیس لیفت گذشته باید فکر اساسی واسش بکنند.قبول دارم ماشین خوبیه و1پیچشم شرف داره به این چینیا ولی خوب ظاهر ماشینم باید 1 جوری باشه که وقتی ازش پیاده میشیا نگاش میکنی کیف کنی.

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .
      این ماشین بر اساس هدف ارزان سازی . کیفیت و کشورهای در حال توسعه ساخته و طراحی شده .
      به نوعی برای اقشار جامعه های کشورهایی که تا به حال ماشین نداشتند .
      لازم به ذکر است که رنو یک نمونه ازین مدل کوچکتر هم ساخته که ((( وید ))) نام دارد .

      1. K.MAK.MISEL

        ۸ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (2706 ديدگاه)

        الان دقیقا چه ادمی تو کشور ما میتونه این رو سوار شه؟اونایی که ماشین نداشتن؟
        خب نه!معلومه که قشر قوی ما میتونن این خودرو رو بخرن

  4. AlirezaF12

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    داستر2015 چراغ عقبش خیلی خوشگله
    اگه خرجش بالا نباشه ماشینه خوبیه

  5. امیرحسین (Lion26)

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (256 ديدگاه)

    خداییش ماشین خوبی.

    هم هندلینگش عالی،هم خیلی بی سروصدا هستش،ترمز های عالی با اینکه چرخ های جلو فقط دیسکی.

    از نزدیک وقتی می بینیش،خیلی کپل و دوست داشتنی.

    http://www.euroncap.com/en/results/dacia/duster/10968

    از این کره ای ها که فقط قیافه هستند هم خیلی نرم تر و بی صداتر هستش.

    سگ برندش شرف داره به این چینی ها.

    این ها رو هم به خاطر اینکه این خودرو رو دارم، نگفتم.

    Just France.

    1. K.MAK.MISEL

      ۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      ظاهر داستر با نسل اول خودروهای سانگ یانگ کاملا برابری میکنه.
      همون ال نود شاسی بلنده دیگه

  6. Ehsan

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    به نظر شما داستر زشته نیست زشت یعنی گوژپشت نوتردام ( سانگ یانگ اکتیون )

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود احسان جان .
      سانگ یانگ اکتیون نسل اول منهای توانایی هاش ، به الهه زیبایی معروفه .

      :) :) :)

  7. رضا

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    شنیدم قابلیت آفرود خوبی هم داره البته نسبت به کلاس و رقیباش
    من که خیلی ازش خوشم میاد

  8. milad

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    شرف داره به این چینی ها…..البته اگر امکانات و اپشن هاشو زیاد کنن به قیمت کره ای ها میرسه….قیافش هم قابل قبوله…

  9. mazaher

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (111 ديدگاه)

    سلام دوستان شنیدین که در بازار ایران ماشینهای چینی کولاک کردن.من عاشق ماشینهای چینی شدم واقعا چه ماشینهای می سازن دست کارخانجات المانی و امریکایی رو از پشت بستن !!!!!

  10. احمدرضا

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    داستر ماشین کاربردی و خوبیه ولی ظاهرش میتونست بهتر باشه

    1. یه پسر

      ۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1133 ديدگاه)

      دوستان به سلیقه من داستر به عنوان یه شاسی بلند ماشین زشتی نیس
      یه جورایی طراحی ضمختی که داره منو یاد هامر یا جیپ می ندازه
      اما واقعا لوکس و شهری قشنگ نیست یعنی اگه همین طراحی رو یه سدان داشت ( مثلا ال نوت ) اصلا قابل تحمل نبود اما به عنوان یه شاسی بلند ارزان ( البته توی جهان واقعی ؛ نه ایران ) میشه گفت طراحی قابل قبولی داره
      ———-
      عمق فاجعه رو زمانی فهمیدم که تو صف نونوایی دو تا افغانی بهم می گفتن :
      نه اینجا دگر جای زندگانی نیست

  11. راد

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    اگر تو ایران قیمت امارات عرضه میشد
    چی میشود 45میلیون
    قیمت ال 90
    اون وقت کسی برای ال 90 تره خورد نمی‌کردم
    یعنی میشد یه روزی آفروید، نو زیر 50 میلیون باشد
    اگه بشد چی میشد مدینه فاضله میشد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    1. aref

      ۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (29 ديدگاه)

      بنده ی خدا اگه این رو بدن 45 میلیون تومآن L90 رو میرن 30 میلیون آون وقت برای جفتشون با هم تره خورد میکنن

  12. مهدی

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سانروف نداره ؟ !!!!!

  13. رامتین

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3264 ديدگاه)

    آخه لیفان x33 یا x60 چی داره؟ واقعا نمیدونم در مغز آدمهایی که اینا رو میخرند چی میگذره! جالبه در سریال شمعدونی دارند از x60 تعریف میکنند. برلیانس یا جیلی هم ارزش ندارند، جک s5 هم چندان کیفیت لازم رو نداره. دوستانی که میخوان شاسی بلند نسبتا ارزون و باکیفیت (در حد کره ای) سوار شوند، داستر میتونه بد نباشه (بعلت قدرت پایین، کمی از ایده آل فاصله میگیره) و بهترین گزینه ام جی gs هست که با 2 موتور 170 اسبی (حدود 85 تومن) و 220 اسبی توربو (حدود 115 تومن) که بزودی وارد میشه و ایده آل خواهند بود.

    1. یک ایتالیایی

      ۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (158 ديدگاه)

      رامتین جان من هم متوجه شوم! تو سریال شمعدونی آرم ماشینو سانسور نمیکنن.تو بقیه ی فیلما حتی آرم پراید رو هم سانسور میکنن.خدا داند چیه جریان

      1. K.MAK.MISEL

        ۸ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (2706 ديدگاه)

        مگه نمیدونی اسپانسر فیلمشون کرمان موتوره؟

      2. یه پسر

        ۸ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1133 ديدگاه)

        شمعدونی تبلیغ محصولات کرمان موتور رو می کنه
        مث برنامه عمو پورنگ که خاربار تبلیغ می کرد یا خیلی برنامه های دیگه صداوسیما

    2. فرهاد

      ۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (254 ديدگاه)

      شما از قیمت ام جی مطمعن هستین؟

    3. احمدرضا

      ۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (187 ديدگاه)

      سریال شمعدونی که کاملاً مشخصه که اسپانسرش شرکت کرمان موتوره. صدا و سیما کلاً برنامه هاش بر اساس خواسته های اسپانسرهاست. هر کی پول بده میتونه تعیین کنه که تلویزیون چی باید پخش کنه.

  14. مصطفی

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (450 ديدگاه)

    شمعدونی همش تبلیغ ماشینای کرمان موتوره

  15. محمد حسین

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    جون سگ داره این ماشین
    سرسسسسسسسسخخخخخخخخخختتتتتتتتتتتتتت

  16. K.MAK.MISEL

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2706 ديدگاه)

    تو این رنج جیلی ایکس7 با پنج ستاره ایمنی از این پیشی میگیره.
    جیلی ایکس7 خیلی بهتر از این ال ممد شاسی بلنده

  17. امیرحسین (Lion26)

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (256 ديدگاه)

    مک میسل خوشت نمی یاد،برا چی حرف الکی می زنی؟

    هر موقع سواریش رو دیدی،بعد نظر بده.

    Just France.

    1. K.MAK.MISEL

      ۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      من فقط از نظر خوشگلی و ایمنی گفتم
      وگرنه از نظر سواری که نادون نیستم اینو ول کنم بگم جیلی بهتره!!!

  18. ali

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (44 ديدگاه)

    خداییش خیلی زشته .ولی به قیمتش می ارزه

  19. ارمان

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1304 ديدگاه)

    دوستان یه چیز مثبت در مورد این ماشین هست فقط نرم ترین ماشین دنیاست یعنی شاسی هاش حرف نداره

  20. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .
    من افرود این ماشین رو دیدم . واقعا در حد و اندازه خودش ، ماشین قابلیه .

  21. میثم

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (50 ديدگاه)

    خدایی از چینی های الان بهتره

  22. Archi khan

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2202 ديدگاه)

    من شخصا اگه در حد ۹۶-۹۵ میلیون بخوام هزینه کنم ، در انتخاب داستر شک نمیکنم.
    البته خواسته های هر کسی از ماشین متفاوته که همشون هم قابل احترام ، اما من دنبال ماشین کم دردسر،نرم،دنده اتوماتیک و ارزون (نسبت به شاسی بلند های دیگه)با قابلیت افرود مناسب و…

  23. فرید

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (179 ديدگاه)

    یکم طراحی این ماشین وقت میزاشتن بهتر بود

  24. K.MAK.MISEL

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2706 ديدگاه)

    بی ریخته
    اما به معنای واقعی کلمه ماشینه

  25. مجتبی(ساروی)

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (551 ديدگاه)

    طبق تجربه ای که من از ماشینای رنو دارم یه ایراد بزرگ دارن تعمیر کردنشون خیلی دردسر داره .من وقتی مگانم رو خریده بودم تا موقعی که نرفتم تعویض پلاک نتونستم گج روغنشو پیدا کنم .افسرفنی کلی گشت تا پیداش کردو بهم نشون داد.خیلی خیلی بددسته تعمیرکارا اشکشون درمیومد واسه هر کاری .بعدش هم مهندسی پیچیده ای داره کلا مغضوب تعمیرکاراشت .من یک سال مگان داشتم این جوری بود حالا نمیدونم بقیه ی ماشینای رنو اینجوری هست یا نه .دو تا گلگیرای جلوشم فایبر گلاس بود یعنی اگه تصادف میکردی میشکست باید عوضش میکردی ولی فرمونش نرم ترین فرمون رو تو همه ی ماشینا داره من بنز و بی ام سوار نشدم ولی بقیه رو تو نرمی زده داشت هندلینگش هم عالی بود .کلا نرم راحت مناسب برای خانواده و لذت بخش بود وایرادات هم کند بودن سختی تو تعمیر و کم اپشن بودنش بود

  26. احمد باقری

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    برای این یکی دیگه معلوم نیست چی باید گفت. از نظر ظاهر و سبک طراحی که حرفی برای گرفتن نداره. ایمنی هم که امتیاز خوبی نگرفته. در کل با توجه به این قیمت شاید خوب باشه.

  27. سعید

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    برای بازار ایران ماشین خوبیه،ولی تعجب من از اینه که چطور این ماشین ناامن و با ظاهری منسوخ،توی اروپا فروش میره؟!!!

  28. ایمان

    ۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (93 ديدگاه)

    تو کشوری که وضع رانندگی و تلفات این جوریه!! مهمترین فاکتور برای خرید خودرو ایمنی هست که این داستر نداره!! آخه 96 میلیون کم پولی نیست که بدی ماشین با 3 ستاره ایمنی!!!! . به نظر من ارزش خرید نداره.( البته مثل خیلی از ماشین های دیگه). کلا بازار خودرو با این قیمت ها داغونه.

  29. احمدرضا

    ۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (187 ديدگاه)

    خودرویی که در امارات در حدود 46 میلیون قیمت داره اینجا تازه بعد از تخفیف و پایین آمدن قیمت در حدود 96 میلیون یعنی بیش از دو برابر قیمت امارات داره فروش میره. به نظر من با این قیمت ارزش خرید نداره. جز برند رنو که روی اون هست نکته مثبت قابل اعتنایی حداقل توی مدل پایه اش دیده نمیشه. از نظر ایمنی هم که با سه ستاره یوروانکاپ یک خودروی متوسط محسوب میشه. چینی ها درسته که مشکلات زیادی دارند و هنوز به اعتبار ماشینهای اروپایی و کره ای و ژاپنی نرسیدند ولی لااقل قیمت معقولتری توی بازار ایران دارند و فاصله قیمتی بین بازار اصلی و بازار ایران کمتر از دو برابر هست.

    1. یک ایتالیایی

      ۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (158 ديدگاه)

      احمد رض دوست عزیز کم بودن قیمت خودروی های چینی دلیل روشنی است بر بی کیفیتی آنها!

      1. احمدرضا

        ۹ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (187 ديدگاه)

        من البته از خودروهای چینی تجربه ای ندارم ولی با همین استدلال شما خودروی داستر هم بی کیفیته چون توی بازار جهانی قیمت پایینی داره. البته با این تفاوت که وقتی به ایران میرسه بالای دو برابر قیمت جهانی باید برای این خودروی ارزان هزینه کرد. 96 میلیون هزینه کردن برای این ماشین که نه قیافه داره، نه توی مدل پایه اش آپشن خاصی داره و از نظر ایمنی هم با سه ستاره ایمنی با خودروهای ایمن اروپایی فاصله داره چندان عاقلانه به نظر نمیسره. هر چند که به صورت جایگزین راهی جز رفتن به سمت چینی ها نباشه.

  30. علیرضا . م

    ۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (24 ديدگاه)

    سلام خدمت همه .
    میگم از رومانی چه انتظار هایی دارید بابا خیلی شاهکار کرده نگاه کنید آخه اینکه طراحی داچیا هست . چرا با رنو مقایسه میشه مگه کسی میتونه مگان رو با ال نود مقایسه کنه . چه طور ماشین های فرانسوی اصل رو با این کره ای ها مقایسه میکنید . شما دو روز پشت فرمون این ماشین های کره ای بشینی دلت رو میزنه . اینقدر تبلیغ اینها رو نکنید . اما اینو بگم که تو این قیمت شما باید برید اکسنت رو بخرید اگه فکر میکنید اکسنت بهتر از اینه برید بخرید بعد بگید هیوندا و کیا خوبن . بابا قیمت این داستر خیلی پایینه . خیلی !!!!
    درک کنید . خدایی رومانی خودش رو ترکونده . ای کاش ایران خودرو هم از این کار ها بکنه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا