در حال حاضر، بازار کراساوورهای زیر ۱۰۰ میلیون تومانی در ایران، عمدتاً تحت سلطه انواع و اقسام برندهای چینی میباشد؛ اما یکی دو سالی نمیگذرد که مدلی خاص، که اتفاقاً از نمای ظاهری متفاوتی هم نسبت به انواع موجود در بازار بهره میبرد، روانه کشورمان شده که آرم و نشان رنو را بر پیشانی خود حمل میکند. این خودرو از ناحیه شرق اروپا وارد ایران شده و از ساختههای شرکت داچیای رومانی محسوب میگردد. البته اطلاع از این موضوع، فرق چندانی هم به حال این مسئله نمیکند زیرا این شرکت نیز از اقمار رنو به شمار آمده و استانداردهای این کمپانی را در محصولات خویش لحاظ میکند. این کراساوور رومانیایی که رنو/داچیا داستر نام دارد رقیبی قدر برای رقبای چینی خود محسوب میشود و حتی ممکن است که در برخی از ویژگیهای آفرودی، همتایان کرهای خود را هم به چالش کشد. بگذریم!
حال فرض کنیم که شما شخصی هستید با بودجهای محدود، ولی سخت گریزان و فراری از برندهای چینی! در این صورت تنها گزینهای که فعلاً جهت خرید، در دسترستان است، همین خودروست که تا حدی میتواند رافع نیازهای شما باشد اما چنانچه دراینباره تردید دارید و بین خرید این خودرو و رقبای چینیاش مردد ماندهاید، باید این مسئله را بیشتر مورد واکاوی خویش قرار دهید.واقعیت آن است که اگر از خودروهایی همچون لیفان X60 و نیز MVM X33 فاکتور بگیریم و آنها را در حد و اندازههای داستر ندانیم و یا جیلی X7 را به دلیل بهای بالای ۱۰۰ میلیون تومانی آن و نیز برلیانس V5 را نیز به دلیل بهای بالاترش نسبت به داستر، خارج از این گردونه فرض کنیم. در حال حاضر، تنها سه کراساوور چینی باقی میمانند که از برخی از جنبهها، رقیبی جدی برای رنو داستر محسوب میشوند.
یکی از این دو، خودروی جک S5 است که از پیشرانهای ۲ لیتری (توربو) بهره میبرد که توان خروجیاش معادل ۱۷۴ اسببخار است و علاوه بر آن، از انبوهی از تجهیزات رفاهی هم سود میبرد و از چهره عامهپسندتری نیز برخوردار است و در این میان، بهای ۷۵ میلیون تومانی (ثبتنامی) این خودرو را هم نباید فراموش نمود، که حدود ۲۲ میلیون تومان پایینتر از داستر است.
خودروی دیگر نیز چانگان CS35 نام دارد که هماکنون از پرفروشترین کراساوورهای بازار چین به شمار میآید. این خودرو گرچه از پیشرانهای ضعیفتری نسبت به داستر برخوردار است اما در ویژگیهایی همچون کیفیت رنگ و مونتاژ بسیار نزدیک به آن میباشد و درزمینهٔ هایی همچون طراحی داشبورد نیز، بهمراتب زیباتر و شکیلتر از آن است؛ بهای ثبتنامی این خودرو در حدود ۸۷.۵ میلیون تومان است که حدود ۹ میلیون تومان ارزانتر از داستر میباشد و در ضمن، این خودرو از گیربکس خودکار هم بهره میبرد (البته در بازار آزاد بهای این خودرو به مرز ۱۰۰ میلیون تومان هم رسیده است).
در نهایت امر، خودروی هاوال H6 را پیش رو داریم که در حال حاضر پرفروشترین کراساوور بازار چین محسوب میشود. این کراساوور چینی از پیشرانه ۲.۴ لیتری (میتسوبیشی) سود میبرد که توان خروجی آن معادل ۱۶۱ اسببخار است همچنین با بهایی حدود ۸۸ میلیون ثبتنام میشود که حدود ۸ میلیون تومان ارزانتر از داستر است و این خودرو نیز همچون همقطار چشمبادامیاش (چانگان) با گیربکس خودکار عرضه میشود.
اما در مقابل رنو داستر نیز نسبت به رقبای چینیاش از مزایایی چون پشتوانه برند معتبر رنو و خصوصیات آفرودی بهتر سود میبرد. در زمینه کیفیت رنگ و مونتاژ هم چانگان و هاوال فاصله نزدیکی با داستر دارند و تنها جک S5 است که در این موارد، در پس داستر قرار میگیرد. رنو و یا داچیا داستر، برای نخستین بار در سال ۲۰۱۰ میلادی و در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش درآمد. این خودرو بر مبنای پلت فرم B0 رنو تکوین یافته است که با نیسان تیدا مشترک است. خودروی مذکور، در اکثر بازارها با نام رنو داستر فروخته میشود و این امر شامل کشورهای همچون ایران، مکزیک، هندوستان و آفریقای جنوبی و نیز ممالک واقع در آمریکای جنوبی نیز میشود. مجموعاً در سال ۲۰۱۴ میلادی، ۶۰ درصد از فروش داستر با نشان رنو و ۴۰ درصد از آن نیز با نشان داچیا بوده است. این خودرو در سال ۲۰۱۵ میلادی هم دستخوش فیسلیفت جزئی گردید و در حال حاضر علاوه بر رومانی، در ممالکی همچون برزیل، روسیه، هندوستان، اندونزی و کلمبیا هم تولید میشود. این کراساوور در وبسایت متعددی در دنیا مورد بررسی قرار گرفته است که در این میان چند نمونه را برایتان گلچین نمودم.
سایت AUTOEXPRESS بریتانیا، این کراساوور را بدین صورت مورد ارزیابی قرار داده است:
نکات مثبت
ارزش عالی در مقابل بهای پرداختی
فضای مناسب کابین
نمای ظاهری دلپذیر
نکات منفی
مدل پایه آن به شدت ابتدایی است. (به لحاظ تجهیزات)
سیستم کنترل پایداری در آن به صورت آپشن عرضه میشود. (استاندارد نیست)
موتور دیزل آن پرسروصدا است.
در مجموع، این سایت ۴ امتیاز از ۵ امتیاز را برای این خودرو قائل شده است.
نکات مثبت
بهای ارزان
پارک آسان
هندلینگ نسبتاً خوب
کاربردی بودن خودرو
نکات منفی
کند بودن خودرو
وجود پلاستیکهای سخت در کابین
ترکیب پیشرانه
تیپهای پایین آن عرضه نمیشود. سایت WHAT CAR نیز این خودرو را از جنبههای گوناگون مورد بررسی قرار داده است که در ذیل به آنها اشاره میشود:
عملکرد: ۳ امتیاز، عملکرد این خودرو بسیار خوب و مناسب است چنانچه سعی کنید نمونه دیزل آن را به دست آورید.
سواری و هندلینگ: ۳ امتیاز، سواری راحت و هندلینگ آشفته
خرید و مالکیت: ۵ امتیاز، خودرویی شگفتانگیز در مقابل بهای پرداختی
کیفیت و قابل اطمینان: ۳ امتیاز، بخشهای مختلف به کار رفته در آن مورد تست و آزمون قرار گرفتند.
ایمنی: ۲ امتیاز، کسب نتایج ضعیف در تست تصادف موسسه EURONCAP
پشت فرمان: ۳ امتیاز، داشبورد ساده و کنترلرهای رنجآور صندلیها
فضا و کاربردی بودن: ۴ امتیاز، فضای کافی برای ۵ سرنشین وجود دارد و صندوق عقب آن بسیار بزرگ است
تجهیزات: ۳ امتیاز، تجهیزات رفاهی موجود در این خودرو مناسب است به شرطی که از خرید مدل پایه آن پرهیز کنید.
در مجموع، این سایت ۳ امتیاز از ۵ را برای این خودرو در نظر گرفته است. مشخصات فنی
حجم موتور: ۱۹۹۸ سیسی
توان: ۱۳۵ اسببخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۹۵ نیوتنمتر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۰.۲ ثانیه (نمونه دو دیفرانسیل) – ۱۰.۷ ثانیه (نمونه تک دیفرانسیل)
حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت (نمونه تک دیفرانسیل) – ۱۷۸ کیلومتر بر ساعت (نمونه دو دیفرانسیل)
نوع گیربکس: ۴ سرعته اتوماتیک (تیپ ترونیک)
سیستم تعلیق جلو: مکفرسون استرات
سیستم تعلیق عقب: محور پیچشی (در نمونه تک دیفرانسیل) – مستقل، چند عضوی (نمونه دو دیفرانسیل)
مصرف سوخت ترکیبی: ۷.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی: یورو ۵ ابعاد
طول/عرض/ ارتفاع: ۴۳۱۵/۱۸۲۲/۱۶۳۴ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۲۶۷۳ میلیمتر
فاصله از کف زمین: ۲۰۵ میلیمتر (تک دیفرانسیل) – ۲۱۰ میلیمتر (دو دیفرانسیل)
وزن خالص: ۱۲۰۶ کیلوگرم
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۱۵/۶۵ R 16
مینیمم و ماکزیمم گنجایش بار: ۴۷۵ – ۱۶۳۶ لیتر
حجم باک بنزین: ۵۰ لیتر
سه ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP
4 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی) – نمونه پایه تنها از ۲ کیسه هوا بهره میبرد.
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کمکی ترمز BA
سیستم ISOFIX برای صندلی کودکان
سیستم کنترل پایداری ESC (گزینه اختیاری)
سیستم کنترل کشش ASR (گزینه اختیاری)
پوشش چرمی فرمان
ستون فرمان قابل تنظیم
چراغ نقشهخوانی
فرمان برقی
باربند سقفی
چراغهای مه شکن جلو و عقب
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + پورت USB و AUX + اتصالات بلوتوث
چهار عدد بلندگو
دوربین دید عقب
سیستم ناوبری NAVIGATION
سنسورهای پارک عقب قیمت
در ایران: ۹۶.۷۵۰ میلیون (مدل ۲۰۱۵، ثبتنام در نمایندگی)
در امارات: ۴۹,۹۰۰ درهم (نمونه تک دیفرانسیل) – ۵۸,۵۰۰ درهم (نمونه دو دیفرانسیل)
P.G
۹ خرداد ۱۳۹۴نماى ظاهرى دلپذیر؟؟؟؟؟دقیقاً کجاى نماى داخلى و خارجى این وزغ دلپذیره؟!
مثل اینکه کارشناساى Autoexpress قبل این بررسى جنس خیلى خوبى بهشون رسیده بوده،حالا ارزونیش نکته مثبتیه قبول،ولى از نظر زیبایى هیچى براى عرضه نداره،شما داخلشو نگاه کن،مثل همون L90 مزخرف و خشکه!
ارمین
۹ خرداد ۱۳۹۴داداش تا حالا ماشین فرانسوی نشستی ؟؟؟؟به خصوص محصولات رنو ؟؟؟؟؟من که سه ساله مگان دارم نرمیشو تو هیچ خودروی ندیدم حداقل تو ماکسیما و ازرا و زنده یاد پراید ی که داشتم. جالب اینکه تندر هم نرمه …داداش یکم تحقیق کن اگه بودجه هم نداری یکی دو ساعت یه ماشین قرض کن یه دور بزن فرق نرم و خشک دستت میاد
P.G
۹ خرداد ۱۳۹۴بهتره من بپرسم،داداش شما تا حالا غیر از ماشین فرانسوى پشت چیز دیگه اى نشستى؟!از کامنتت معلومه که زیاد چیزى از ماشین نمیدونى و احتمالاً تا حالا فقط همون ماشین فرانسوى سوار شدى،مگرنه دوتا ماشین دیگه سوار شى به فرانسوى نمیگى بهترین!
آخه ماکسیما رو با مگان مقایسه میکنى؟!؟!؟!؟!؟!تازه مگان بهتره؟!؟!؟!؟!این قسمت کامنتت دیگه آخرش بود
والا ما هم سوار تندر شدیم،جز یه مشت پلاستیک سفت که اگه حواست نباشه محکم بخورى بهش دست پاتو میشکونه نرمى و راحتى توش ندیدیم!فقط کم خرجه
منظورت از ماشین فرانسوى چیه؟والا من پژو پرشیا و ۴۰۵ و ۲۰۶ و زانیا و ال۹۰ رو سوار شدم و این تعریفایى که شما کردى رو تو هیچ کدومشون ندیدم،یکى از یکى خشک تر و آشغال تر بودن،به خصوص سوارى و کیفیت داخلیشون
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۰ خرداد ۱۳۹۴درود . خب پی جی جان توی نسل جدیدش هم بشین . اون عالیه .
این ال نودی که شما میبینی ، برای اقشار کم درامد 10 ساله پیشه .
همینکه اتاق صدا نداره . بی کیفیت نیست . سگش شرف داره .
آریو
۱۶ خرداد ۱۳۹۴آقای پی جی من خیلی تو بهر تعصب از صنعت یه کشور نیستم مثلا بگم فقط ژاپن و یا فرانسه و…ولی شما واقعا همین ماشینهای متداول ایران مثل 405 و پرشیا را سوار شدی یعنی اینها از فنربندی خشکی برخوردارند.حالا اینها به کنار زانتیا اصلا سوار شدی که به نرمی معروف هست.کلا در خود اروپا ماشینهای فرانسوی به ماشینهائی نرم و خانوادگی با سواری راحت معروف هستند.کاری ندارم شما از این ماشین خوشت میاد یا نه ولی ارزیابی هر ماشینی بر اساس صرفا یه بخش کوچیک از ماشین انجام نمیگیره .و ابتدا باید ببینی برای چه کاربردی ساخته شده مثلا اگر ماشینی شاسی بلند و یا کراس اوور باشه ولی از شاسی مناسبی برخوردار نباشه پرداختن به بقیه مواردش بیهوده است.نمیشه گفت داشبوردش زیبا نیست پس ماشین بیخودیه.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۰ خرداد ۱۳۹۴درود .
پی جی عزیز ال نود خشکه ؟؟؟؟
میشه بگی کجاش ؟؟؟
من نمیدونم چرا بعضی دوستان اینقدر با النود مشکل دارند ؟؟؟
حالا خوبه از همرده های وطنیش با کیفیت تره . خداییش در این مساله به ظاهر توجه نکنید .
P.G
۱۰ خرداد ۱۳۹۴میلاد جان درود
من قبول دارم که ال ۹۰ کم خرج و بى دردسره(چون خودم نداشتم به نظر دیگران که میگن کم خرجه رجوع میکنم)،ولى اصلاً راحت نیست،یعنى کلاً من تو هر کدوم از ماشین هاى فرانسوى که تا حالا نشستم پلاستیک هاى به کار رفته تو رو درى ها و داشبورد و کیفیت مواد داخلیشون واقعاً ضعیف بوده و سوارى آنچنانى هم ندارن و اِل ۹۰ هم کاملاً با این قاعده تطابق داره،یه زمانى ارزون عرضه میشد خب مى ارزید،اما الان شک دارم.الان صفرش رو دارن میدن ۴۵ میلیون،واقعاً مى ارزه؟!من اگه باشم پولم رو صرف یه چیز خاص تر میکنم،یه چیزى که لذت و کیفیت بیشترى داشته باشه،ولو اینکه صفر نباشه!من گالانت مدل ۲۰۰۴ فول آپشن خط نیوفتاده کم کارکرد سراغ دار۴۵ میلیون،شما پنج میلیون رو پول اِل ۹۰ صفر بذارى میتونى یه ماکسیماى تمیز مدل پایین پیدا کنى که قابل مقایسه با اِل ۹۰ نیست،با ۴۰ تومن میتونى یکى از تمیزترین اُپل اُمگاهاى ایران رو بخرى و با سوارى و کیفیت و راحتیش عشق کنى!
میلاد جان من خودم قبل از عید با ۳۵ تومن یه اُپل اُمگا تمیز خریدم،واقعاً سوارى و راحتیش معرکه است،یعنى در ازاى پولى که دادم باهاش عشق میکنم و ازش لذت میبرم،بعد بیست سال از عمرش از خیلى از ماشیناى صفرى که الان تو بازار خراب ما رو هوا فروش میرن و چهار برابرش قیمت دارن بیشتر جلب توجه میکنه،زیبایى و آپشنایى داره که خیلى از ماشیناى صفر خوابشو نمیبینن،تو این سه ماهه حداقل تا حالا بیست نفر در موردش ازم سوال کردن یا مشتریش بودن!من خودم به شخصه ترجیح میدم ماهى مثلاً صد یا دویست تومن خرج ماشینم کنم ولى یه چیز یکم متفاوت تر سوار بشم تا اینکه یه چیز تکرارى که از نظر راحتى و قیافه مثل قوطى کبریته ولى مثلاً کم خرجه یا بازار فروشش خوبه!
البته من اینو میگم که وقتى با ماشیناى چینى مقایسه بشه خب ماشین فرانسوى خیلى انتخاب بهتریه و اصلاً قابل مقایسه نیست،بحثى هم نیست
کیان
۱۲ خرداد ۱۳۹۴جالبه اینه که دوستمون اصلا پشت ماشین ننشسته و داره در مورد ال90 صحبت میکنه !!!
شما جوری داری میگی پلاستیک و … که انگاری داری با نیسان آبی تصادف میکنی !!!
عزیزم واقعا مقایسه ماکسیما کارکرده و ال90 صفر کار درستیه ؟!
واسه کسی که کارمنده واقعا ال90 مناسبه یا ماکسیما ؟!
اینکه شما میخوای خاص باشی و بعضی مسایل شخصیت و با ماشینت جبران کنی واقعا دلیل بر این نیست از ماشینی که واقعا امتحان پس داده اینقدر بد بگی !!!
همیشه میگفتن 405 ماشین نرم و خوبیه ، الان دورش تمام شده و کیفیتشم اومده پایین و …
حالا اگه از بده بازار ماشینهای 20 30 سال پیش قیمت پیدا کردن و که نمیشه به همه تحمیل کرد.
خیلیا دوس دارن صفر سوار شن و …
برادر وارد و بلد و متخصص در ماشین واسه کارمندا به نظرت تفاوت مصرف ماکسیما با ال90 چقدره !؟
چقدر باید گشت اپل یا ماکسیمای سالم گیر آورد ؟!!!!
آنا
۱۴ دی ۱۳۹۴من این خودرو رو یه ساله که دارم بسیار ماشین نرم،آروم و راحتیه کشش خیلی بالایی داره و اصلا درoff road کم نمیاره از نکات مثبت این خودرو شتاب بالای اون و مصرف بسیار پایینه و به نظر من اصلا با خودرو های چینی ، کره ای و حتی ژاپنی قابل مقایسه نیست در ضمن آپشن های این خودرو با یه هزینه کم قابل نصبه.
Mohammad m
۹ خرداد ۱۳۹۴به نظر من رخ زشتى داره وله از کره اى ها که فقط امکانات و قیافن خیلى بهتره چه برسه به چینى ها این سوارى و آفرود قابل قبوله داره ولى شما فکر کن با سانتافه برى آفرود اما بعدش که برگشتى سر راه به اوراق چى هاى شوش هم یه سر باید بزنى
walid
۹ خرداد ۱۳۹۴ما سال 2013 اینو داشتیم ینی چرت ترین و مزخرف ترین ماشین دنیاست بدون شک. با کلی ضرر هم فروختیمش
آریو
۱۶ خرداد ۱۳۹۴وقتی کسی میگه من این ماشینو داشتم و دقیق نمیتونه بگه از چه چیزهائیش بدش اومده یعنی ماشینو نداشته و به گفتن یه کلمه افتضاح اکتفا میکنه.
Armin
۹ خرداد ۱۳۹۴بین این و میتسو asx کار کرده کدوم بهتره؟
P.G
۹ خرداد ۱۳۹۴چرخ میتسو به این مى ارزه:)
Archi khan
۹ خرداد ۱۳۹۴قطعا ASX ،
اما یه چیزی هم هست دوست عزیز حداقل قیمت یه ASX کارکرده رو 120-110 میلیونه ( اونم تیپ middle وگرنه حداقل قیمت کارکرده فول 140-130 تومنه) اما قیمت کارکرده ی این زبون بسته رو 80-70 تومنه !
از نظر قیمتی حتی تو صفرش خیلی اختلاف دارن و عجیب نیست کیفیت و آپشن های بیشتر ASX
P.G
۹ خرداد ۱۳۹۴آرچى خان دوست من،یه بار دیگه کامنت ایشون رو بخونین
برداشت من از کامنت ایشون اینه که در مورد مقایسه داستر صفر و ASX کارکرده پرسیدن
آریو
۱۶ خرداد ۱۳۹۴بر چه اساسی این صحبت رو میکنید.البته من نه رد میکنم و نه قبول ولی شما زمانی میتونی همچین حرفی بزنی که 1-قابلیتهای آفرودشونو با هم مقایسه کرده باشی 2-قیمتهاشونو و بازار دست دومشونو هم همچنین 3-هندلینگ و قابلیتهای حرکتیشون 4-جاداری و فضای اتاق و صندوق 5-هزینه های نگهداری و….
محمد
۹ خرداد ۱۳۹۴از نظر قیافه که به نظر من جالب نیست ، به خصوص عقب خودرو و داشبوردش که خیلی ساده هست و برای دیدن مانیتور باید خم بشیم ، نظر بقیه محترم هست . ولی ایمنی سه ستاره خیلی خیلی پایینه ، الان دیگه هیچ
خودرو سازی زیر چهار نمیزنه . تازه چهار هم در برخی موارد دیده میشه . ایمنی نداره اصلا .
علی
۴ مرداد ۱۳۹۶ایمنی سه از اروپا را با چین مقایسه نکنید این ماشین فقط یک مشکل داره و اینکه تقریبا به قیمت دو برابر داره عرضه میشه, سیاست این کمپانی اینکه یک ماشین خرکار و جادار با قابلیت آفرود و موتور قوی به قیمت مناسب عرضه این به این معنا نیست که بیاد روی ظاهر و داشبورد هم مایه بزاره و فروش انواع ماشین های دیگر این شرکت را با مشکل روبرو کنه ! یک ماشین بزرگ اتومات دو دف ساخته که فقط 1200 کیلو وزن داره و با این وزن کم و تعداد محدودی کیسه هوا تو euro ncap سه ستاره امتیاز بدی نیست, وزن معمول چنین ماشینی چیزی بین 1300 تا 1400 معقول و با کاهش وزن و استفاده از موتور 2000 معمولی بدون توربو این ماشین هم شتاب خوبی داره کم مصرف هم اینکه بدلیل عدم استفاده از سوپر موتور به کیفیت بنزین کمتر حساس بوده و عمر بالایی دارد.
محمد
۹ خرداد ۱۳۹۴اقا چرا طرحای رنو همیشه باید یه طوری باشه…؟؟؟؟کلا طرهای رنو….ادم چی بگه….
farhan
۹ خرداد ۱۳۹۴درسته قیافه l90 و داستر جالب نیست ولی از لحاظ کیفیت و پلت فرم عالیه . نرمی l90 نداره و خوبیش اینکه بیشتر وقت ها تو مکانیکی نیستی . ماکسیما و مگان خیلی باهم فرق دارن . ماکسیما ماشین خیلی خوبیه ولی دویژست عزیز متعصب نباش ماکسیما چی داره . 2تا ایریگ و ترمز abs .شایدم شما اون پخش صوتی اش آپشن میدونین.اگه موتور 6 سیلندر پر مصرف اش نبود دلیلی واسه خریدن نداره ماشینی با طراحی سال 2000 .الان ماکسما 91 . 100 -110 پولشه واقعا به این پول می ارزه .؟
P.G
۱۰ خرداد ۱۳۹۴مگه همه چى آپشنه؟!ینى شما اگه یه ماشین چینى مثلاً ماساژور یا گرم کن صندلى داشته باشه،اونو به یه ماشین ژاپنى فاقد این امکانات ترجیح میدى؟!
دوست من تا زمانى که عمده خریداران ماشین تو کشور ما رو آدماى ظاهربین و سطحى نگر و کم اطلاعاتى مثل شما تشکیل میدن که تنها خواسته شون از ماشین آپشن یا خوشگلیه،وارد کنندگان و تولید کنندگان محترم خیالشون راحته،چون مطمئنن هر آشغالى رو از هر طویله ى دور افتاده اى با یکم بزک دوزک وارد بازار کنن فروشش تضمین شده است و مردم غیور همیشه در صحنه ما براش صف میبندن!:)
FARHAN
۲۰ خرداد ۱۳۹۴آقای واقع بین و با اطلاع ماکسیما 55 میلیونی فقط ازش اسمش مونده باید خرج چند میلیونی بزاری تا ماکسیما شه ولی ماشینی عین تندر زمانی که صفر می خره تا چند سال به تعمیر گاه سر نمیزنی . ولی ماکسیملی 55 میلیونی که میشه مدل 82 83 84 (دستی با اتومات) خرابی هم نداشته باشه عمر خیلی از لوازم اش تمومه . آقای مهندش شما کلا بی اطلاعی که داری تندر صفر رو با ماکسیما کهنه مقایسه می کنی . کسی که تندر 45 میلیونی میخره یعنی کسی که از لحاظ وضعیت مای در سطح متوسطه ولی ماکسیما سوار متوسط به بالا یل حتی عالی میتونه باشه . پس کسی که تندر میرونه از عهده خرج ماکسیمای 55 میلیونی نمیاد . برای اینکه وقتی میری واسه لوازم خریدن لوازم یدکی فروش از شما نمیپرسه که ببخشید مدل ماشینه شما چنده . لوازم به قیمت ماکسیمای صفر یا مدل بالای 110 میلیونی بهت میده . آقای با اطلاع و واقع بین ما حق داریم نظر بدیم نه این که سطح اطلاع کس زیر سوال ببریم.
Rafale
۹ خرداد ۱۳۹۴زشت تر از این نمی شد
همین حالاش که ال۹۰ شده ۴۴ میلیون این اگه بیاد ۱۰۰ رو هم رد می کنه
به نظر خریدش توجیهی نداشته باشه
sunmartin
۹ خرداد ۱۳۹۴جالب اینجاست که در ایران L90 یا همان لوگان یک خودروی ارزشی و قیاسی محسوب میشه درصورتیکه بی کیفیت ترین و ارزان ترین خودروی اروپا برای قشر مستضف اروپای شرقی مثل مجارستان و استونی لتونی و رومانیا هست و در پس لوگان خودروی تاتا از هند قرار داره که جزو ارزان قیمت های دنیا محسوب میشن لطفا در مورد مقایسه کره ای ها با فرانسوی ها حداقل معلومات و دانش خود را افزایش بدید خودروهای فرانسوی به استهلاک بالا و مخارج دوره ای زود به زود شهره افاق هیتند و بلعکس کره ای پس از ژاپنی ها اقتصادی ترین پر آپشن ترین و راحت ترین خودروهای جهان هستند اما در کشور ما حتی اگه فردا کیا k9 که جزو افتخارات کیا هیوندای هست و این خودرو را با مرسدس و بی ام دبلیو مقایسه میکنند در همین سایت ها عده ای میان و این خودرو را با پژو 405 بزک شده بنام پارس سال و پارسال و یا دنا که ورژن آبادی پسند 405 و یا همان سمند اسبق هست مقایسه میکنند دراینکه رنو داستر از بسیاری ا خودروهای جینی معلوم الحال و چندباز مصرف بهتر است شکی نیست اما قیافه مکعبی و گالن مانند آن بیشتر من را بیاد لوگان پف کرده شاسی بلند میندازه بخصوص ذاویه 90 درجه و خشک پنجرها و ستون C ..طراحان رنو در ساخت رنو و پژو خیلی پسرفت کردند
مهران
۱۰ خرداد ۱۳۹۴خودتم فهمیدی چی نوشتی دوست عزیز؟؟ چرا فکر میکنید لازمه نظر بدید وقتی از دنیای خودرو اطلاعات مناسبی ندارید؟
طراحان رنو در ساخت رنو و پژو خیلی پسرفت کردن؟؟؟؟
طراحان رنو چه ربطی به طراحان پژو دارند؟؟
بد نیست بدونید استایل و طراحی کانسپت های رنو همیشه جزو مطرح ترین مدلهای نمایشگاهای بین المللی بوده اند.به عنوان نمونه Citroen aircross
با این نظر شما موافقم که شرکتهای کیا هیوندای امروزه جزو موفق ترین شرکتهای خودرو سازی هستند و بسیاری از شرکتهای قدیمی را پشت سر گذاشته اند.
GTR
۵ مرداد ۱۳۹۴ناموسن وضع زندگی تو ایران از نظر تو مثه اروپاست؟! یا از مجارستان بهتره که بخایم بگیم ماشینه ژاپنی یا کره ای بگیریم که کیفیتشون نصبت ب پولی که میدیم بالاس کلا یا باید پراید بگیریم یا اینکه اگه خاستیم ی ماشینه نسبتا بهتر از پراید بگیریم همین فراسویاست!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۰ خرداد ۱۳۹۴درود .
اقای علیرضا که اوتارت چراغ لیقان است . همین داستری که شما در برابر لیفان ایکس 60 داری موضع گیری میکنی ، سیستمی داره که در سربالایی ، با برداشتن پا از روی ترمز ماشین تا 1 ثانیه عثب نمیره و زامنی برای نیم کلاچ شما میگذاره .و ……
تو دراز مدت هم نه تنها داستر بلکه ال نود هم به خوبی خودش رو نشون داده . حالا چون این ماشین فلسفش اول از همه ارزانی . کیفیت . کاربردی و نفوذ در تمام بازارهای درحال توسعه بوده و از نظر طراحی چشمگیر نیست ، به مزاج شما و دیگر دوستان خوش نیامده .
شما داری لیفان رو با این مقایسه میکنی ؟؟؟
حداقل جیلی . گریت وال . جک رو مقایسه میکردی نه لیفان که خودروساز درجه چندمه . برو پست ها و فروم های لیفان سر بزن . به داستر هم سربزن .
احمدرضا
۱۰ خرداد ۱۳۹۴در اینکه مقایسه لیفان ایکس 60 با داستر مقایسه درستی نیست که شکی نیست و البته شکی نیست که داستر بدون توجه به قیمت یک سر و گردن بالاتر از لیفان قرار داره ولی فکر میکنم شما دارید به سیستم HAC اشاره میکنید که توی کاتالوگی که برای این ماشین ارایه شده حداقل توی نسخه های وارداتی به ایران خبری از این سیستم نیست.
datsun
۱۰ خرداد ۱۳۹۴نمونه دو دیفرانسیل این خودرو از سیستم انتقال قدرت نیسان بهرمند میباشد کیفیت و عملکرد آفرود این خودرو به مراتب بیشتر از خودروهای چینی موجود در بازار میباشد
حامد
۱۱ خرداد ۱۳۹۴تو این بازار بنداز بنداز و انحصاری دیگه دنبال رخ گشتن محلی از اعراب نداره..هر ماشینی که کیفیتش بهتر باشه و با جیب مردم بخونه برنده س.تو این وانفسای اوضاع اقتصادی باید دنبال این جور ماشینا رفت.ال-90 واقعا خوش ساخت و با کیفیته.دم رنو گرم که حداقل خودش رو موظف به تامین قطعات یدکی میکنه
Hussain
۱۱ خرداد ۱۳۹۴سلام، من رنو داسترو سال ۹۳ خریدم ۹۷ ملیون و تو یک نگاه کلی باید بگم مثل ال ۹۰ میمونه، هیچ ابشنی نداره، ولی کم خرجه، إز لحاظ نرمی و خشکی خیلی خوبه، أصلا مثل مبتسوبیشی و جک و … نیست، ولی کلا پیکان شاسی بلنده
armin
۱۲ خرداد ۱۳۹۴معذرت میخوام نقطه اشتراک میتسوبیشی و جک چیه؟؟؟؟
Hussain
۱۱ خرداد ۱۳۹۴از لحاظ طراحی داخلیم باید بگم خیلی داغونه و طراحی بیرونیم که سلیقه ای هستش و
إز لحاظ موتوری خیلی ضعیفه ، گیربکس خوبیم نداره، cvt نیست
محمدرضا ♥BMW♥
۱۲ خرداد ۱۳۹۴واقعا ماشین زشتیه :) هم بیرون هم داخل…داخل که همون ال90 خودمون…
کامبیز
۱۵ خرداد ۱۳۹۴لطفا رنو کپچر رو بررسی کنید. چون ایران خودرو هم فروشش رو انجام داده.
TerraByte
۱۶ خرداد ۱۳۹۴فقط به درد آفرود بازها میخوره.
واسه بقیه و استفاده توی جاده بهترین انتخاب جک s5 هست
مهران
۱۸ خرداد ۱۳۹۴با سلام
من هم از قربانی های این شرکت دروغگو ن…خودرو هستم
خودرو داستر تحویل 3ماه ثبت نام کردم بعد از 8ماه تحویل دادن و دوباره3ماه هم طول کشید تا پلاک کنن . بعد از یک ماه گیربکس ماشین روغن میداد مصرف بنزینش بالا بود اصلا شتاب نداشت . اصلا انگار نه انگار که ماشین صفر کیلومتر فرانسوی خریدید . شاید ماشین های کار کرده دارن وارد میکنن .واسه دیر کرد ماشین هم سود بانکیش مشید 10میلیون ولی نگین خودرو 2میلیون ژرداخت کرد . آیا اسم این کلاهبرادی نیست؟؟؟ فقط پول رو میشناسن همین!!
hussain
۱۱ تیر ۱۳۹۴عزیزم ماشین فرانسوی نیست، ساخت رمانیه
مهدی وزیریان
۱۶ مرداد ۱۳۹۴زشت-امکانات در حد صفر- قیمت بالا در برابر چی؟-با ایمنی و توان ضعیف/ خریدش مساوی ست با ماندن روی دست و ضرر زیاد موقع فروش- به جای این میشه جک S5 خرید.. با امکانات و ایمنی و صرفه اقتصادی و توان بهتر و کیفیت خوب
علی
۲ شهریور ۱۳۹۴سلام .قیمت 100 میلیون تومان برای این خودرو که قیافه ای نداره و داخلش هم یه جورای شبیه ال 90 ساخته شده خیلی زیاده . دوستان من ماندم این بی سلیقه ها چرا این محصولات را برای مردم انتخاب میکنند . حد اقل یه نظر خواهی از مردم بکنند و به سلیقه ی هموطنان احترامی گذاشته باشند.من که شخصا این خودرو را انتخاب نمیکنم .
میلاد
۱۰ آبان ۱۳۹۴من همین الان یه صفرشو خریدم قبلاهم ال 90 نود داشتم واقعا عالیه خیلی سواریه نرمی داره با عرض پوزش از بعضیا داداشم تو دنبال امنیتی ؟؟رانندگیتو درست کن بابا اتوبانو با پیست رالی اشتباه گرفتی خودروسازها چیکار کنن؟؟!!!
Behzad
۱۲ آبان ۱۳۹۴واقعا ماشینه خوبیه خیلی خیلی بهتر از چینیاست
MGH
۹ آذر ۱۳۹۴من نمیدونم بعضی چرا انقدر *** میگن در مورد هر ماشینی !!! الانم که به قیافه داستر به این خوبی گیر دادن بدون بررسی و تجربه استفاده . الان با این قیمت چه ماشین شاسی بلندی که کیفیت داشته باشه میدن ؟؟؟
داخل داستر مدل 2015 که PH2 هستش تغییر کرده و یه سری آپشن هم اضافه شده مثل کروز کنترل و LED LIGHT و ….. که حتی بصورت اقساط هم میدن بدون کارمزد .تحویل 20 روزه …..
دوستان دقت کنید با 103 میلیون یک ماشین شاسی فرانسوی با موتور 2000 اتومات میگیرن .
ماشین های کره ای و چینی فقط آپشن های غیر کاربردی زیاد دارن که اونم در مدت استفاده از ماشین شاید اصلا استفاده نشه ….
امید
۱۲ آذر ۱۳۹۴با سلام
کسی فرق تک دیفرانسیل معمولی با تک دیفرانسیل PH2 رو می دونه ؟
ممنون میشم بیان کنین
محسن
۲۱ آذر ۱۳۹۴با سلام
مدل PH2 در مقایسه با مدل معمولی دارای آپشن هایی از جمله کروز کنترل، سنسور دنده عقب، دی لایت، کیسه هوای بیشتر است و به علاوه نمای داخلی دو رنگ بوده، دکمه بالابر روی شیشه ها روی درب ها نصب شده، دکمه های کنترل ضبط روی فرمان تعیه شده و نمای کنسول وسط نیز متفاوت می باشد در مجموع تمام امکانات نوع دو دیفرانسیل را دارد اما بصورت تک دیفرانسیل با این تفاوت که فضای صندوق مدل PH2 از نوع دو دیفرانسیل بیشتر است.
شازده
۹ دی ۱۳۹۴با سلام
ضمن احترام به نظر دوستان توجه شما را به موارد زیر جلب می کنم:
از مهمترین معیارهای انتخاب خودرو
1- ایمنی خودرو است که می توان به تست تصادف خودرو و یا تعداد ستاره های دریافت شده از موسسه های معتبر رجوع کرد.
2- مصرف سوخت علی الخصوص در ایران به علت افزایش روزمره قیمت بنزین
3- آپشن های خودرو
4- میزان جادار بودن خودرو
5- شکل ظاهری و کیفیت رنگ
6- شرایط فروش
7- هزینه های تعمیراتی و خدمات پس از فروش
در ضمن مقایسه خودروهائی که در یک کلاس نیستند اصلا کار درستی نیست.
بهروزی
۱۵ دی ۱۳۹۴من ال 90 مدل 87 دارم از ابتدا دست خودم بوده و 190 هراز کیبومتر هم رفته ام . روی دست اندازها ترمز نمیگیرم و جاده ختکی هم میروم در این مدت هیچ هزینه ای نداشنه و جلوبندی آن هم تا کنون نه خراب شده و نه خرابی داشته و نه ماشین خسته و یا افناده شده.ماشین نرمی هم هست.
علی
۴ مرداد ۱۳۹۶لامسب جلوبندی l90 معلوم نیست چیه ممکن تا زمان اسقاط هم نیاز به تعمیر نداشته باشه! درست بلندی زیاد این ماشین ظاهرش بد ریخت کرده ولی همین فنرهای بلند که شما را از خرج نعمیرات جلوبندی خلاص میکنهِ
جواد
۱۶ دی ۱۳۹۴دوستان عزیز در ابتدا باید عرض کنم که این ماشین تولید رومانی هستش نه فرانسه ثانیا مدلی که در ایران عرضه میشه یه ماشین عاری از آپشن هستش شش ماهه که دارمش عملکرد جالبی نداره من به شما توصیه میکنم توی این رنج قیمت جیلی x7 خریداری کنید برادرم گرفته خیلی نرم و راحت و دارای آپشن های بیشتری هست سمت داستر نرین که پشیمون میشین یه نصیحت برادرانه
میلاد
۲۸ دی ۱۳۹۴من خودم نمایندگی کیا کار میکنم قبلشم رنو بودم .. کلا خودرو های رنو خیلی خوبن از داستر گرفته تا فلوئنس و سفران …
میلاد
۲۸ دی ۱۳۹۴البته ال90 دیگه جزو رنو حساب نکنید از داستر و مگان به بالا
وحيد
۱۲ فروردین ۱۳۹۵سلام، به نظرم داستر ماشین خوب و کم هزینه و کراس اور واقعی هستش و نیاز یک خانواده را در مسافرت جاده ای و آفرود و در داخل شهر بخوبی برآورده میکنه. البته من خودم از لندمارک بهمن خودرو بیشتر خوشم میاد، هم کشیده تر و پرابهت تره و هم شاسی مستقل داره و در آفرود اتاق سر و صدا نمی افته و هم از صدای بم موتور 2400 سی سی میتسوبیشی خوشم میاد با اینکه فقط حدود 130 اسب بخار قدرت داره و از داستر ضعیفتره ولی گیربکس قدرتمند تر و گشتاور موتور بیشتر در دور موتور پایین داره که برای آفرود بهتره. خدمات بهمن خودرو هم بهتره و موتورش با کاپرا و فوتون تونلند بنزینی ایران خودرو و وینگل 5 یکیه و درنتیجه قطعات موتورش زیاده. فن اضافی داره، صندوق بسیار جادار و صندلی عقب بسیار نرم و جادار داره. و قیمتش هم حدود 80 تومنه با وام بدون بهره .