بخش آمریکای لاتین کمپانی رنو بهتازگی به نمایشگاه خودروی بوئنوس آیرس رفت تا از یک هاچبک داغ جمعوجور، ساندرو .R.S پردهبرداری کند. از قرار معلوم و همانطور که رنو برنامهریزی کرده است، این هاچبک اقتصادی R.S، از یک پیشرانهٔ ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی سود میبرد که دارای قدرت ۱۵۰ اسببخار یعنی ۶۵ اسببخار بیشتر از مدل استاندارد آن است. قدرت این پیشرانه توسط جعبهدندهٔ ۶ سرعتهٔ دستی به چرخهای جلو منتقل میگردد و شتاب صفر تا صدی ۸ ثانیهای و بیشینه سرعتی ۲۱۰ کیلومتر بر ساعتی بدان میبخشد.
مشخصات عملکرد این مدل هنوز مشخص نشده است اما رنو وعده داده است تا رانندگی .R.S از نسخهٔ استاندارد ساندرو بسیار جذابتر و بهتر باشد چراکه در این مدل سیستم تعلیق کم ارتفاعتر و سختتری به کار گرفته شده است که با دیسک ترمزها در هر چهار چرخ همراه میشوند. این خودرو مانند سایر اعضای خانوادهٔ رنوهای اسپرت از یک جلوپنجرهٔ مشبک و یک تیغهٔ هوای الهام گرفته شده از فرمول-۱ که در بخش سپر جلو نصب شده و همچنین دو جفت چراغ افقی روشنایی در روز بهرهمند است. در قسمت عقب .R.S نیز یک دیفیوزر هوا که در بخش سپر نصب شده است به چشم میخورد و همچنین چراغها و اسپویلری که بر روی سقف نصب شده است. رینگها پنج پرهٔ آلومینیومی و تایرها از نوع کانتیننتال اند. طراحی داخلی الهام گرفته از موتوراسپورت و خودروهای رالی است و در کابین دوخت قرمز رنگ روی صندلیها و شیفتر چشمها را نوازش میدهد. مونیتور لمسی سرگرمی نیز بهصورت استاندارد برای ساندرو .R.S عرضه خواهد شد که سازگار با گوشیهای هوشمند نیز هست. پیش از پایان سال ۲۰۱۵ این خودرو برای فروش به آرژانتین میرود و مهمان کشورهای همسایهٔ آن نیز خواهد بود. این مدل با به همراه داشتن نشان .R.S نخستین خودروی رنو است که خارج از اروپا تولید میشود. بر طبق اطلاعاتی که در دست داریم هماکنون رنو برنامهای برای عرضهٔ این مدل با لوگوی داچیا ندارد.۲۲ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
بنتلی
۳ تیر ۱۳۹۴خیلی طراحی بدی داره،اصلا ب دل نمیشینه،البته باید نسبت ب قیمتش نظرداد،خیلی دوس دارم رنو وید منتاژ بشه و جای پرایدو بگیره
سامورایی
۳ تیر ۱۳۹۴عاشق هاچبکم از۱۱۱گرفته تا سوبارو و…
سجاد
۳ تیر ۱۳۹۴ما حرف خوب میزنیم . . .
الآن یکی از بهترین های این رده در اروپا ، یعنی MG3 در ایران حضور داره!
اما استقبال چندانی ازش نشده . . . چون طرف وقتی قیمتش رو میبینه با خودش میگه چرا لیفان X60 یا ام وی ام X33 نخرم؟؟؟
هم بزرگتره و هم تو چشم تره . . .
بعد که میخریم از کیفیت پایینشون هم ناراضی هستیم .
mds
۳ تیر ۱۳۹۴من که دیگه از دیدن فقط عکس ماشینا خسته شدم
با اینکه تقریبا سنی ازم گذشته ولی هنوز یه پرایدم ندارم، نمیدونم من و بقیه چه گناهی کردیم که باید فقط با دیدن یه مشت متن و عکس دلمونو الکی خوش کنیم، این دنیا خیلی جای بی رحمیه :mad:
:cry:
رضا
۳ تیر ۱۳۹۴ناراحت نباش اکثرا همینطوری هستیم با کمی بالا و پایین…
ما نسل سوخته هستیم(دهه 60)
Archi KHAN
۳ تیر ۱۳۹۴عاغا یه نظر سنجی متفاوت :
دهه 60 ها لایک
غیر دهه 60 ها دیسلایک
نوید جهرمی
۴ تیر ۱۳۹۴داداش من متولد 70 ام اما اینو بگم که اوضاع ماهم بدتر از ماست.
ب نظرم سوخته ترین متولدای ایران متولدای 67 تا 72 هستن نه همه دهه 60 بدبختن نه همه دهه 70 خوشبخت
MjM
۳ تیر ۱۳۹۴عاشق هاچ بک های اسپورتم….کلیو RS…مگان RS…. پژو 308 GT و….. صدر همشونم گلف GT
CHALLEGER
۳ تیر ۱۳۹۴به نظر من پژو 208 GTI یا GT308 هردو از بهترین ها هستن و قابل مقایسه با هاچبک های رنو نیستن.البته به جز محصولات رنو 308 از هر لحاظی قابل مقایسه با گلف هم نیست چون سال 2014امتیازش از گلف هم بیشتر شد و خودرو ی سال اروپا شد و همچنان هم بهتر از اونه.
نوید جهرمی
۴ تیر ۱۳۹۴حتی رنو مگان RS ؟ اون که خیلی شاخه
CHALLEGER
۸ تیر ۱۳۹۴برای مگان هم RCZ R کار سازه حتی اگه هم کلاس نباشن.
rapbaz
۳ تیر ۱۳۹۴عجیب باهاش حال کردم…
داخلش معرکس
رضا
۳ تیر ۱۳۹۴اگه سیاست های مسخره کشور ما نبود ماهم الان میتونستیم با یه قیمت مناسب از ساندروی rs لذت ببریم درست مثل سایر کشورهای درحال توسعه همسطح ما .
در حالیکه از تمام سایت های تولیدی پلتفرم l90 که از سال2005 در کشورهای درجه دو و سه ازجمله ایران آغاز بکار کردن تنها ما هستیم که با سنگ اندازی در کار به هیچکوم از اهداف از پیش تعیین شده نرسیدیم و هنوز داریم نسل اول لوگان رو با افت قابل توجه کیفیت میزنیم و در تولید سایر محصولات این پلتفرم هم موندیم….
در تعریف توانایی های این ماشین هم هیچی نمیگم چون دارم غصه میخورم…
نوید جهرمی
۴ تیر ۱۳۹۴آی گفتی و درد دل ما تازه شد.
AHMADREZA
۳ تیر ۱۳۹۴ساندرو رو که شنیدم یاده داچیا ساندرو افتادم که
جیمز می خیلی دوست داشت
milad
۳ تیر ۱۳۹۴اینکه یه رنوی اصیل نیست..ساخت رومانیه.ارزونه..قابل مقایسه با مگان تروفی نیست..یا کلیوrs
Archi KHAN
۳ تیر ۱۳۹۴پراید 111245sx nopq مهمان تازه نفس جاده های ایرانِ سرافراز……
متین
۳ تیر ۱۳۹۴سلام …
در یک کلام : یه هاچ بک ساده و خوب !!!! … پرقدرت ، زیبا (نسبت به نسخه قبلی) ، داشتن امکانات بیشتر … ای کاش تو ایران همین نسخه (نه تقلیل رفته اش و نه بی کیفیت ترش) عرضه بشه …
شب خوش …
sunmartin
۴ تیر ۱۳۹۴تو ایران میدونی چی میاد :وبا تب کریمه طب کنگو و سارس و آنفلونزای مرغی و افغانی با یه سری خودروی چینی جدید به نام های چانگان ووسانگ نیانگ، بایک برلیانس ،لین چانگ،سائو سائو ،جک جی فایو گامبوگ آسا بی 50 آسا با 50.. اینم شد زندگی ما که باید با ساز آقایون برقصیم هر تصمیمی میگرن بگیم درسته هرچقدر دلشون خواست تعرفه بالو بکشن و تا جون در تن دارن پرلید و پیکان بار و پژو و پژو حیرتی (آردی و رووا و ..) و انواع 206 و رانا و دنا و دانا تولید کنند واقعا گندش دیگه دراومده
همین ساندرو rs خودروی خوبیه از یه انجین 2 لیتری تونسته با مهندسی خوب تا 150 اسب قدرت در بباره اونوقت یه خودروی تقل و فیک مثل لیفان 820 با اون قیمت نجومی 84 ملیونی با موتور 2.4 لیتری 160 اسب کشیده بیرون
PEUGEOT
۴ تیر ۱۳۹۴واقعا جای تعجبه که چطور سانتافه گرند ( در ایران نیست) با موتور 3.3 لیتری 290 اسب بخار شتابش 9 ثانیس این با موتور 2 لیتری 150 اسب شتابش 8 ثانیس!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سانتافه های ایران با موتور 2.4 لیتری 175 اسب شتابش 10.5 ثانیس!!!!!!!!!!!!!
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۴ تیر ۱۳۹۴احوال داداش محمد عزیز؟
بله خداوکیلی این ساندرو شتاب معرکه ای داره البته دیفرانسیل جلو هست نه تمام چرخ متحرک و توربو هم نیست.
به نظرم رنو فوق العاده رو شاسی و سیستم تعلیقش که تو متن هم بود کار کرده هم چنین تایر های کانتیننتال و وزن کم خودرو هم بی تاثیر نبوده.
در کل خیلی ارادت دارم محمد جان ;)
genius
۶ تیر ۱۳۹۴سایپا بیش از یک سال شده که وعده مونتاژ نسل متعلق به زمون تیرکمون شاهشو بهمون داده هنوز هیچ خبری نشده حالا فقط یه درصد فکر کن دست ما به این مدل rs2015اش برسه!!!!!