تولید خودروی «ارزان» و «مطمئن» هنری است که از دست هر سازندهای ساخته نیست. چون ترکیب دو واژه ارزانی و اطمینان در یک خودرو و ایجاد موازنه بینشان، چندان سهل و آسان نبوده و چه بسی که ممکن است یکی از آن دو، فدای دیگری گردد. گرچه در این زمینه، برخی از شرکتهای ژاپنی و کرهای و… توانستهاند با اعمال شیوههای صحیح و کارآمد، بهای تمام شده بسیاری از محصولات خویش را پایین نگاه دارند؛ ولی هنوز هم در این عرصه، جا برای فعالیت بیشتر نیز وجود دارد و در اینجاست که میبینیم برخی از برندهای معتبر و پرسابقه، علاوه بر تأمین بازارهای توسعهیافته، نواحی کمدرآمد و در حال رشد را هم فراموش نکرده و همواره نیز مدلهایی مناسب و درخوری را برای آن مناطق تدارک میبینند.
از جمله سازندگان مشهوری که در دنیا به تولید خودروهای ارزان و نیز بادوام میپردازد، شرکت رنوست که از دو دهه پیش بدین سوی، با ارائه محصولاتی به نام سمبل و نیز لوگان، گام در این راه نهاده است، رنو با شراکت کمپانی نیسان با یک تیر دو نشان زده، هم توانسته از مواهب تکنولوژی پیشرفتهتر آن مجموعه بهرهمند گردد و هم اینکه از شر بسیاری از هزینههای اضافی، رهایی یابد. علاوه بر آن، پایگاههای متعدد تولید محصولات رنو، که در ممالکی همچون کره جنوبی، برزیل، هند، ترکیه و اسپانیا و رومانی و… پراکنده است، به گسترش بیش از پیش بازار فروش آن در تمامی قارهها مدد رسانده است (البته بهاستثنای آمریکای شمالی).
یکی از ویژگیهای چشمگیر این خودرو، وفور تجهیزات متعدد رفاهی و ایمنی در کابین آن است، امری که در یک خودروی اقتصادی – که از بهایی کمتر از ۱۲ هزار دلار سود میبرد – تااندازهای بعید و حیرتانگیز است؛ فقط کافی است که نگاهی به لیست آپشن های موجود در کابین آن بیندازیم تا به خلاقیت و تبحر رنو دراینباره آفرین گوییم.
چند وقت پیش در یکی از نشریات، شرحی از ورود این خودرو به کشور، در آیندهای نزدیک و با بهایی بین ۷۰ الی ۸۰ میلیون تومان چاپ شده بود، که اگر چنین باشد باید منتظر یک رویداد مهم و یا شاید هم زلزلهای قوی در بازار وارداتیها باشیم، زیرا این خودرو هم رقیب چینیها محسوب میشود و هم کرهای و ژاپنیها. چندی پیش سایت «AUTOMIDDLEEAST» مطلبی را در مورد این خودرو انتشار داد که در اینجا برگردانش را تقدیمتان میکنم.
خلاصه بررسی
کل امتیاز این خودرو: ۳.۵ از ۵
رنو سمبل (SYBBOL) در بسیاری از نقاط جهان، همچون یک مجرم بینالمللی تغییر هویت داده و در هر مکانی دارای نامی متفاوت است. این خودرو در آغاز حیاتش با نام رنو کلیو سمبل شناخته میشد و چنانچه سوابق آن را مرور میکنیم به اسامی دیگری همچون رنو THALIA و کلیو کلاسیک نیز بر خواهیم خورد. در حال حاضر این خودرو با دو نام رنو سمبل و همچنین داچیا لوگان نیز شناخته میشود.
نمای ظاهریاین خودرو در کشور ترکیه ساخته شده و این مدل نیز سومین نسل از آن به شمار میآید، رنو سمبل نسل جدید، از نمای حزنآور نسل نخستین خویش، که در سال ۱۹۹۹ میلادی رونمایی شد، تااندازهای فاصله گرفته است. خودروی مذکور در میان مدلهای اقتصادی بازار جای میگیرد و به همین لحاظ است که از ظاهری معمولی و دلگیر بهره میبرد؛ اما آیا میتوان از خودرویی با بهایی چنین جذاب، انتظاری بیشتری داشت؟
کابیندر سرتاسر کابین این خودرو، حجم فراوانی از پلاستیکهای سخت و زبر به کار رفته است. با این وجود، برای آنکه از یکنواختی حاصل از رنگهای تیره اجتناب شود، بخشهایی از کابین، با قطعاتی نقرهایرنگ آراسته شده است. چنانچه تمرکزمان را بیش از همه، بر جنبههای کاربردی این کابین معطوف کنیم، محفظههای متعددی را جهت انبار و جاسازی وسایل سرنشینان، در بالای داشبورد و نیز میان پانل دربها، خواهیم یافت.
مهندسیخوشبختانه این خودرو به نحو درخوری تجهیز شده و مملو از تجهیزات رفاهی گوناگون میباشد. مهمترین این تجهیزات هم شامل مواردی چون سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم ناوبری (NAVIGATION)، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان (به همراه پورت USB و AUX) و نیز سامانه محدودکننده سرعت، میگردد. همه اینها در خودرویی عرضه میشود که بهای آن کمی بالاتر از ۳۰/۰۰۰ درهم قرار دارد. آنچه در این خودرو ارائه میشود
رنو سمبل از یک پیشرانه ۴ سیلندر و ۱.۶ لیتری نیرو میگیرد، توان این پیشرانه معادل ۱۰۵ اسببخار و گشتاورش هم برابر با ۱۴۵ نیوتنمتر است. این توان از طریق یک گیربکس ۴ دنده خودکار به چرخهای جلوی آن منتقل میگردد، بر اساس آمارهای موثقی که وجود دارد این خودرو از مصرف سوخت مناسبی، به میزان ۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر برخوردار است. جمعبندی نهایی
در عرصه رقابت، رنو سمبل در برابر خودروهایی همچون کیا ریو و شورولت سونیک قرار میگیرد اما کاملاً واضح و روشن است که کدام یک از این خودروها برنده این نبرد است. رنو سمبل در بخشی از بازار ارائه میشود که بهای خودرو در آن موضوعی حساس به شمار میآید و بیش از پیش هم مورد توجه و التفات عامه است، پس نه کیا ریو و نه شورولت سونیک قادر نیستند که جایگاه برتر آن را در این زمینه به چالش کشند.
نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
بهای بهشدت مقرونبهصرفه
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
کیفیت متریال مورد استفاده در داخل کابین و پیرامون آن
مشخصات فنی
حجم موتور: ۱۵۹۸ سیسی
توان: ۱۰۵ اسببخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۴۵ نیوتنمتر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت:۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
شتاب از ۰ تا صد: ۱۲ ثانیه (در برخی منابع اعداد بین ۱۰ الی ۱۱ ثانیه هم ذکر شد)
مصرف ترکیبی: ۶.۶ لیتر (در برخی منابع ۷.۱ لیتر ذکر شد)
نوع گیربکس: ۴ سرعته اتوماتیک
سیستم فنربندی جلو: شبه مکفرسون به همراه بازوهای جناغی
سیستم فنربندی عقب: محور پیچشی از نوع H-TYPE
سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
سیستم ترمز عقب: کاسهای
استاندارد آلایندگی: یورو ۴
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۳۴۶/۱۷۳۳/۱۵۱۷
فاصله بین دو محور:۲۶۳۴ میلیمتر
وزن خالص:۱۰۸۱ کیلوگرم
سایز چرخهای جلو و عقب: ۱۸۵/۶۵ R 15
حجم باک: ۵۰ لیتر
گنجایش صندوق بار: ۵۱۰ لیتر
ایمنی۲ عدد ایربگ (راننده و سرنشین جلو بهصورت استاندارد) – ایربگ های جانبی بهصورت سفارشی قابل نصب است
سیستم ضدبلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری ESP (بهصورت سفارشی)
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
کمربندهای ایمنی سهنقطهای
تجهیزات رفاهی (نمونه فول یا TOP SE در بازار امارات)فرمان الکتریکی حساس به سرعت
تهویه مطبوع اتوماتیک
استراحتگاه دست در بین صندلیهای جلو
کلید حالت رانندگی ECO برای کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۰ درصد
سیستم روشنایی در روز
سیستم ورود بدون کلید هوشمند
کامپیوتر سفر
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB و AUX اتصالات بلوتوث + هندزفری
فرمان با پوشش چرمی
سنسور پارک عقب
سیستم تثبیتکننده سرعت (کروز کنترل)
سنسور دما
صفحه لمسی به سایز ۷ اینچ
سیستم ناوبری (NAVIGATION)
سیستم رهیاب GPS
چراغهای مه شکن جلو
دستگیرههای کرومی
و…
قیمت
قیمت در ایران: هنوز بهطور رسمی مشخص نشده است.
قیمت در امارات: ۳۸,۵۰۰ الی ۴۲,۹۰۰ درهم
hamed
۹ تیر ۱۳۹۴نگران نباشید کافی بیاد تو ایران تمام اپشناشو بر میدارن بد میکشن رو قیمت چند وقت بعد قطعات چینی رو جایگزین میکنن این بود هنر ایرانی
کیان
۱۰ تیر ۱۳۹۴کلا ما بازار ماشینمون جالبه ، چرا ؟!
چون : مهم این نیس نرخ واقعی خودرو چی هست ، حالا هرچی خواستن میشه قیمتش.
نکته بعدی اینه که فرضا ال90 و بگبریم نسخه اولیه این خودرو (فرض) با اومدن این ماشین ال90 هنوز ال90 میمونه با همون قیمت اگه شانس بیاریم گرون نشه و همون امکانات و قیمت ماشین جدیده که حتی اگه قیمت اصلیش از ال90 ارزونتر باشه براساس قیمت پایه ال90 داخلی قیمت میخوره 10 20 تومن میره روش.
الان هرچی ماشین جدید میاد قیمت مدلای پایین خیلی افت نمیکنه در عوضش قیمت مدلای جدید میره بالاتر
مثلا با فرض تورم و دلار ثابت قمت کمری 2020 میشه حدود 300 تومن و …
اینجا ایرانه
ALiHidden
۹ تیر ۱۳۹۴خودروهای FORD هم رده این خیلی از این بهترن در کل فورد ماشین های مقرون به صرفه ای میزنه.
+
الان همین میاد ایران بالای 90 قیمت میخوره:| تازه بعدشم ملت کلی استقبال میکنن قیمتش دوبل میشه:|
کلا ملت جالبی هستیم ما:D
با تشکر از آقای کاویانی
سام
۱۰ تیر ۱۳۹۴با سلام
لطف داری دوست عزیز،انجام وظیفه بود.
بابک
۹ تیر ۱۳۹۴عمق فاجعه زمانی من رو داغون کرد و زندگیم رو تحت تاثیر قرار داد که به اینجای مقاله رسیدم که نوشته این ماشین 12هزار دلاری تو ایران بین 70 تا 80 میلیوم قیمت میخوره
خداییش داره گریه م میگیره
آقا امام زمان ظهور کن دیگه
حمید
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵راستیتش شرکتای ایرانی هنوز راه و رسم کسب و کارو یاد نگرفتن!
به خاطر اینکه نه از دینمون الگو برداری کردیم و نه از شرکتای موفق!!
فقط این طرح تو ذهن شرکتای ایرانی هست که با کم فروشی یا گرون فروشی به سود برسن!!
ولی آیا کم فروشی یا گرون فروشی تو دینمون یا حتی تو بازار جهانی کار پسندیده ایه؟!
واقعا هم جای تاسف داره که نه واقعا دینداریم و نه واقعا پیرو اصول و وجدان کاری!!!
بابک
۹ تیر ۱۳۹۴عمق فاجعه رو زمانی متوجه شدم که دیدم این بالا نوشته این ماشین 12 هزار دلاری تو ایران 80 90 تومن قیمت میخوره
واقعا برای صنعت خودرو سازی کشورم متاسفم
ALL CARS
۹ تیر ۱۳۹۴کار از تاسف گذشته باید مرد (mord) (Die)
منکه رفتم بمیرم
دوستان علت مرگمو انتشار بدین نگن بخاطر عشقوعاشقی خودکشی کرد
خخخخخخخخخخخخخ
…
John Snow
۹ تیر ۱۳۹۴ولی من عمق فاجعه رو زمانی دیدم که
افغانیا گفتن ایران دیگه جای موندن نیست :D
جواد
۹ تیر ۱۳۹۴صنعت نخبه کشی و انحصار نه خودرو سازی
ALiHidden
۹ تیر ۱۳۹۴من بین فرانسوی ها(با اینکه اصلا از ماشیناشون خوشم نمیاد)ولی پژو رو بین فرانسوی ها ترجیح میدم
CHALLEGER
۹ تیر ۱۳۹۴just peugeot
armin
۹ تیر ۱۳۹۴میراژ یه ماشین کم ارزش و افتضاحه ولی این خیلی عالیه … چه مطالب عجیبی جدیدا پست میشه
saeed
۹ تیر ۱۳۹۴به نظر من پژو از هر لحاظی از رنو بهتره.
DODGE
۱۰ تیر ۱۳۹۴گفتم بهتره چون پژو دومین خودروساز از بزرگترین خودروسازان اروپاییه(فولکس واگن اوله).در ضمن رنو چندین مرتبه در معرض ورشکستگی بوده که به دستور و حمایت دولت فرانسه که پژو رو مجاب به حمایت از رنو می کرد نجات پیدا کرده.
سپهر
۱۱ تیر ۱۳۹۴بزرگترین از چه لحاظ؟ از نظر وسعت زمین کارخونه اش؟
بنز و ب ام و چی پس؟
نوید جهرمی
۹ تیر ۱۳۹۴راستم گفتین دقیقاً همین طور میشه.
آپشناش رو بر میدارن چون نماد لوکس بودن و مصرف گراییه. قیمتش هم میزنن 90 چون رنو هست و اروپاییه. بعد که میخوان ب مصرف کننده بندن هزار منت ب سرش میزارن ک خودروی روز اروپا بهتون دادیم.
بعدم ک یکم گذشت و تولید این نسل هم با نسل جدیدش جایگزین شد و این مدل به موزه های اروپا رفت میرن قرارداد میبندن ک برامون مونتاژشش کنن.
ب نظرتون مقصر ماییم یا مسولایی که از خودرو به اندازه ……. هم سر در نمیارن؟
محسن
۹ تیر ۱۳۹۴دوستان این نسل جدید همون تندر 90 خودمونه. تو مقیاس فنی هم تا حد بسیار زیادی شبیه اونه. البته خوب از نظر ظاهری، چه داخل و چه خارج به مراتب به خودرو قابل تحمل تری تبدیل شده.
با این اوصاف سوال اصلی اینه که چرا ایرانخودرو وقتی میخواد رنو ساندرو (که به لحاظ فنی نسل دوم این خودرو هست، البته گفتم به لحاظ فنی و نه ظاهری – لوگان و ساندرو در اصل یکی هستند و تفاوتاشون به تعداد انگشتان دست هم نمیرسه) رو داخل کشور تولید کنه و برای ورود تکنولوژیش به قول خودش با مسولین رنو در حال “مذاکره” است، به جاش نسل جدیدتر لوگان که همین باشه رو تو برنامه ی تولید قرار نمیده؟!
البته میدونم خیلی هامون جوابش رو میدونیم…
حامد
۹ تیر ۱۳۹۴آخ رنو…تو چقدر زشتی!!.کاش دیزاین ماشینات مثل کیفیت قطعاتت بود..
علیرضا
۱۰ تیر ۱۳۹۴این ماشین طراحی داچیاست. ماشینایی که خود رنو طراحی میکنه خیلی بهتر و زیباتر هستند.
mahdi-ms
۹ تیر ۱۳۹۴خب وقتی حدس و گمان ها رو 70-80 میلیونه پس حداقل حداقل از 80 شروع میشه اونم با کمترین اپشن. تهویه ی اتوماتیک که برداشته میشه چون اصلا معنا نداره ، سیستم روشنایی در روز هم به درد نمیخوره برش میدارن و درضمن تا وقتی نقشه ی کاغذی هست سیستم ناوبری و gps به چه درد میخوره؟! همینی که هست ماشین روز اروپائه ها! البته بازم جای شکر داره نمیرن چینی وارد کنند و یه ماشین با کیفیت حداقل وارد میکنند
نوید جهرمی
۱۰ تیر ۱۳۹۴تعریفشون از ماشین همین بدنه و چهارچرخیه ک افراد رو از مبدأ به مقصد (اگه بتونه و خراب نشه) برسونه.آپشن چیه استغفرا… ما حق داشتن این چیزای اشرافی و لوکس رو نداریم.
شایان
۹ تیر ۱۳۹۴بیاد ایران معلوم نیست چقدر میخوان بهمون بندازن اصلا این ماشین نیست پدالم یه دفعه از اوج مارو میرسونه کنج بابا حداقلش کم کم نه یه دفعه ماشینی که قیمتش ده هزار دلار باشه اونم فرانسوی خب معلومه دیگه چیه دیگه چیزی به اسمه کیفیت و جذبه اصلا درش دیده نمیشه اون آرم مسخره رنو هم شده قوزبالایه قوز کابین که کلا نداره نمای بیرونم که در حد فراتر از افتضاحه ولی در کل به این قیمت بد نیست
aref
۹ تیر ۱۳۹۴توی این بازه ی قیمتی رنو فلوئنس mtتوسط نگین خودرو معرفی شد که مورداقبال قرار نگرفت.سرنوشت این خودرو هم مثل اون خواهد بود
حجت
۱۱ تیر ۱۳۹۴منظورت از مورد اقبال قرار نگرفت چیه فلوعنس دنده ی انقدر ثبت نام شده که هنوز هم شرکت نمیتونه به تعهدات خودش عمل کنه تقاضا از عرضه زیاده با این وضع بازار که پراید مشتری نداره خیلی هم خوب استبال شده مگه از ال90 که اول 9 میلیون میدادن استقبال شده بود. ملت ایران ظاهر بین هست نگو استقبال نشد بگو ناشناخته هست و اوضاع بازار خراب مگه میشه رنو بد باشه .
رضا
۹ تیر ۱۳۹۴نمای جلوش که خیلی عالی شده از عقب معمولیه و داخل که نقطه ضعف اصلی ال90 خودمون هم هست پلاستیک سخت و بی روحه..
ولی فضای داخلی و صندوق عقب بسیار جادار و کیفیت فنی بالا و قیمت بسیار منصفانه در دنیا بجز سیاره ایران عامل اصلی موفقیتش هست
عرفان
۹ تیر ۱۳۹۴دستگیره کرومی جزو امکانات رفاهی حساب میشه؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سام
۱۰ تیر ۱۳۹۴با سلام
از آن جهت تجهیز رفاهی محسوب می شود که در این کلاس (خودروهای ارزان) کمتر استعمال می شود وگرنه وجود آن در خودرویی همچون هیوندای سوناتا امری بدیهی است!
kamran.qamgosar
۹ تیر ۱۳۹۴یعنی اصلا اصلا ابدا با طراحی رنو حال نمیکنم.واقعا نچسبه.اما واقعا بی آزارن.ولی وقتی با قیافش حال نکنم از گزینه انتخابم همین خان اول رد میشه.حالا میخواد خدای کیفیت باشه.
pok
۱۰ تیر ۱۳۹۴با عرض سلام و ادب خدمت همه دوستان گل
من بیشتر از این جا خوردم که رنو دارد با برند رنو.خودرو ترکیه ای رو به خورد مردم می دهد به اسم فرانسه
شاید بگید گوشی اپل هم در چین تولید می شه.
اما مشکل اینجاست که این خودورها ساخت ترکیه با برند رنو.حق ورود به فرانسه را ندارند
!!!
گرچه رنو در جواب گفته چون کارخانه مادر در فرانسه است نیازی به وارد کردن نداریم
اما در جواب باید گفت پس چرا نمونه هایی از این دسته ماشین ها در فرانسه نیست ؟؟؟
حتی مگان ساخت فرانسه بسیار.با مگان ساخت ترکیه فرق دارد.
دوستانی که سفر به پاریس داشتند حتما دیدند که کیفیت رنو های فرانسه چقدر با رنو های ساخت داخل که از ترکیه وارد و در اینجا منتار می شه دارد
پس من رنو نمی خرم.ماشین ترکیه ای می خرم
زیر نظر رنو
کافی است یکبار سوار تاکسی های رنو در فرانسه شده باشید
نرمی خودرو-کیفیت بالا لوازم داخلی و….
کاملا به چشم می خورد
حجت
۱۱ تیر ۱۳۹۴زیاد شلوغش نکن رنو اگه توی افغانستان هم مونتاژ بشه غیر ایران همشون از یک قطعه استاندارد رنو استفاده می کنن . فرانسه بهت خوش گذشته احساس خوبی توی ماشین بهت دست داده.
سامان از تبریز
۱۰ تیر ۱۳۹۴قیمتش حدودا 11 هزار دلاره
نصبت به قیمتش خوبه
از چینی ها خیلی بهتره
علی
۱۰ تیر ۱۳۹۴به نظر من ماشین خوب و زیباییه. نمیشه از یه ماشین اقتصادی انتظار داشت مثل فراری یا لامبورگینی زیبا و فریبنده باشه. همین قیافه ساده باعث میشه هزینه نگهداری ماشین و تعمیرات بیاد پایین. ضمن اینکه باعث میشه ماشین خیلی زود از مد نیفته.
hero
۱۰ تیر ۱۳۹۴همون ال نوده
منتها کمی قشنگتر
reza
۱۰ تیر ۱۳۹۴خداوکیلی عقبش شکل تیبا نیس؟
armin
۱۰ تیر ۱۳۹۴رنو غیر از شرق اروپا که از لحاظ مالی و فرهنگی خیلی با ما نزدیکه و ایران و آمریکای جنوبی هیچ طالبی نداره …
h112
۱۰ تیر ۱۳۹۴خودروسازان فرانسه اگه بخوان تو بازار ایران فروشی داشته باشن باید به قیمت مناسب محصولاتشون رو عرضه کنند…. فرانسوی های که قیمت پایین دارند مثل همین خودر یا پژو 301..یا سیترون سی الیزه….و..
genius
۱۰ تیر ۱۳۹۴سر تیتر مقالتون خودروی ارزان و قابل اطمینان رنو سمبله،اونوقت چند سطر پایین تر گفتید با قیمت حدود800000000ریالی!!!یعنی واقعا این واسه یه همچین خودروی مقرون به صرفه قیمت کمیه؟؟!!
چه گویم که ناگفتنش بهتر است……!
محمد
۱۰ تیر ۱۳۹۴سلام
موتورش که همون موتور تندر 90 بعدش هم اگه قیمت واقعیش به تومان رو بخوایم بدون نرخ واردات 38610000 هستش ببین فقط چقدر گیر خود شرکت میشه یعنی بازار خودرو ایران داغونه
ولی اگه باقیمت 80 ملیون یا کمتر بیاد عالیه نسبت به این بازار تندر90 اتومات حدود 45 تومان پس اگه با همین اپشنا 80 ملیون باشه عالیه که فکر نکنم بشه
به نظر من همین پراید و پژو و پرشیا مون و سوارشیم راحت تریم
متین
۱۰ تیر ۱۳۹۴همین تندر 90 اتومات قیمتی در حدود 10 هزار دلار داره که با دلار 3500 ! تومان رقمی در حدود 35 میلیون پیدا میکنه … که یعنی شرکت ایران خودرو رقمی در حدود 10 میلیون و یا 28.6 % به اون افزوده … حالا اگه این وارد ایران بشه (بدون اون 28.6 درصد) میشه 42 میلیون !!! بعد اگر هم توسط شرکتی معتبر و با چند دهه سابقه درخشان !!! مثل ایرانخودرو تولید شه باید با اون 28.6 % (تازه بدون محاسبه در صد جدید بودن ماشین چون شرکت خودروساز فک میکنه که باید به خاطر جدید بودنش درصدی رو هم اضافه کنه …) میشه 54 میلیون بعد نمیفهمم شرکت خودروساز اون 26 میلیونو چیکار میکنه ؟!!!!
البته نرخ ارزو 3500 گرفتم تا یه خورده قیمت تندر 90 اتومات رو توجیه کنیم !!!!
اگر هم فرض کنیم داره وارد میشه (نه تولید) چرا انقد بالا؟ 42 کجا 80 کجا !!!!
روز خوش …
متین
۱۰ تیر ۱۳۹۴سلام …
ماشین خوبیه ولی دو تا مشکل نه چندان مهم داره :
1- باک کم حجم … (50 لیتر کمه ولی چون مصرف پایینی داره تا یه حدودی جبران میشه …)
2-موتور نسبتا ضعیف (که به خاطر کم مصرف کردنش باید اینطوری باشه …)
در کل ماشین خوبیه و ارزش فکر و خرید داره … البته اگه ! به ایران بیاد …
روز خوش …
Mercedes-Benz
۲۲ تیر ۱۳۹۴ماشین خوبیه ولی مشکل همیشگی رنو طراحی های ضعیف ( داخلی و خارجی ) و موتور ضعیف.
علی
۱۸ مرداد ۱۳۹۴مشخصات در حد ریو – ال نود
با امکانات فول ، قیمت تا 50 باشه میتونه جا پایی پیدا کنه
masoud
۸ شهریور ۱۳۹۴این همه باج سیبلی که شرکتها از مردم به بهانه واردات خودرو میگیرن کجا میره.ماشینی که با دلار1000تومنی ده میلیون بیشتر ارزش نداره چرا باید مفت خوران به قیمت 80میلیون به مردم بدبخت که روز به روز ضعیفتر و فقیر تر میشن قالب کنن!!!همش چسبیدن به فرانسه.چرا با جنرال موتورز،یا فولکس واگن که برندهای با کیفیت و مقرون به صرفه دارن قراردادنمیبندن.بازار رو پر کردن از زباله های چینی ویا کمی بهتر با رده خارج های نچسب فرانسوی!!!