رنو بهار سال جاری میلادی تمامی مدلهای خانواده مگان به جز نسخه سدان را فیس لیفت کرد.
هماکنون فرانسویها اقدام به ارتقای مگان سدان هم کردهاند. همانند مدلهای هاچبک و استیشن، تغییرات رخ داده در این خودرو بسیار ملایم هستند. در بدنه مگان سدان ۲۰۲۱ میتوانیم چراغهای تمام LED را ببینیم که از گرافیک جدیدی برخوردار هستند.
در بخش جلو سپر و جلوپنجره جدید با عناصر کرومی نصب شدهاند و برای بهبود آئرودینامیک نیز بادشکنهایی در جلوی قوس چرخ ها دیده میشود. تنها تفاوت مگان سدان فیس لیفت در پروفایل جانبی استفاده از رینگهای جدید با ابعاد ۱۶ تا ۱۸ اینچ است. در بخش عقب نیز بهروزرسانیها فقط به چراغهای جدید LED و تریم غیرواقعی اگزوز محدود شدهاند.
اما بهبودهای کابین چشمگیرتر بوده و شامل پانل پشت آمپرهای دیجیتال با حداکثر ابعاد ۱۰.۲ اینچی است که بهصورت یکپارچه از ناوبری GPS سود میبرد. بسته به تریم انتخابی داشبورد پذیرای صفحهنمایش جدید ۹.۳ اینچی عمودی میباشد. این صفحهنمایش دارای سیستم مولتیمدیای ایزی لینک جدید رنو است که تشخیص صوتی، ناوبری با جستوجوی آدرس گوگل، قیمت سوخت و اطلاعات زنده ترافیک و همچنین اندروید اتو و اپل کارپلی را ارائه میکند.
رنو به منظور بهبود ارگونومی کابین کنترلهای دستیار رانندگی را روی فرمان و کنسول مرکزی قرار داده است. همچنین آینه وسط الکتروکرومیک جدید و تریم کروم روی کنترلهای سیستم تهویه مطبوع و پوشش روی صندلیها از دیگر تغییرات مگان سدان ۲۰۲۱ هستند. نهایتاً نیز راننده روی یک صندلی برقی مینشیند.
رنو تغییراتی را روی انتخابگر حالت رانندگی این خودرو اعمال کرده و حالا شامل ارگونومی بهتر و تنظیمات سادهتر میباشد. همچنین رنگهای جدیدی برای نورپردازی داخلی وجود دارد. بسته به نوع پیشرانه، چهار حالت رانندگی اکو، کامفورت، اسپورت و مای سنس وجود خواهد داشت.
مگان سدان ۲۰۲۱ شاهد اضافه شدن پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربویی به خانواده است که قدرت ۱۱۵ اسب بخاری تولید کرده و با یک گیربکس ۶ سرعته دستی همکاری میکند. از دیگر پیشرانهها میتوان نسخه ۱.۳ لیتری با قدرت ۱۴۰ اسب بخار را نام برد که به گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه متصل است. تنها پیشرانه دیزلی نیز از نوع ۱.۵ لیتری ۱۱۵ اسبی است که با دو گیربکس قبلی همکاری میکند. رنو اشارهای به قوای محرکه پلاگین هیبریدی E-Tech در نسخه سدان مگان ۲۰۲۱ نکرده است.
از نظر ایمنی باید گفت این خودرو به سیستمهای جدیدی همچون کروز کنترل تطبیقی با عملکرد توقف و حرکت، ترمز اضطراری فعال با تشخیص عابران پیاده، هشدار ترافیک پشتی و اتوهلد بهتر مجهز شده است.
رنو مگان سدان همچنان در ترکیه ساخته شده و از آنجا به حدود ۳۰ کشور صادر خواهد شد. این کشورها اکثراً در اروپای مرکزی و شرقی و خاورمیانه واقع شدهاند.
زیزیگولو
۸ آبان ۱۳۹۹مهمترین اتفاقی که از نسل چهارم به بعد مگان رخ داده بازگشت نسخه سدان به خونواده مگان بوده و الآنم طراحی مگان جدید مناسب با زبون طراحی محصولات اخیر رنو هستش، گیرا و پویا ….. مگان جزو یکی از چند ماشین پرفروش اروپاست
NAVID۰۰۹۸
۸ آبان ۱۳۹۹البته که قرار بود با قیمت حدود ۱۲۰ میلیون تحویل مشتری ایرانی بشه وقتی که سراتو و الانترا حدود ۱۳۵ میلیون بود و کرولا حدود ۱۴۵ میلیون و زمانی که تالیسمان حدود ۱۹۰ بود و زمانی که از اون موقع تا حالا فکر کنم ۱۰۰ سال گذشته و فکر نکنید که یه موقع همین سه سال پیش بوداااا ، است !
خاک بر سرتون است !!!
AMG_73/JUST AMG/SLS/CLS/G////
۸ آبان ۱۳۹۹النترا اون موقع یه زیبایی خاصی داشت اما الان?
Hadi
۸ آبان ۱۳۹۹خیلی زیبا و هماهنگ ?
مدل سدان رو بیشتر دوست دارم…
زیزیگولو
۸ آبان ۱۳۹۹آره والا نوید، شب میخابیم صبح بلند میشیم میبینیم قیمت همه چیز سر به فلک کشیده …. اصحاب کهف صد سال خابیدنو بیدار شدن و دیدن همه چیز زیرو رو شده ولی ما یه شب میخابیم صبح که پا میشیم با همچین صحنه ای روبرو میشیم
NAVID۰۰۹۸
۸ آبان ۱۳۹۹امروز فلفل دلمه خریدم ، نوشته بود کیلویی ۲۷ هزار تومن ، خدااااا ، دیگه فلفل چرا ، مگه میوه هستش مجبور باشیم بخریم !!!?♂️?♂️?♂️??? .
زیزیگولو
۸ آبان ۱۳۹۹نوید کجای کاری!!؟؟ پیاز انقده گرون شده که اگه بجای پیاز موز بریزیم تو غذامون به صرفه تره …. پیازو باید بجای میوه بچینیم تو دیس بزاریم جلو مهمون
مزدا
۸ آبان ۱۳۹۹یعنی میشه یه روزی این نسل مگان رو تو ایران ببینیم!!
دلمون چقد پیر شد از بس تو قفس نگهمون داشتن
خدا لعنت کنه کسایی که این جهنم رو برا ما ساختن!!
net
۸ آبان ۱۳۹۹اگر چراغ عقب جایی که آرم رنو هست به هم متصل بود قشنگتر میشد. اگر خط ال ای دی نازک زیر چراغ جلو نداشت قشنگتر میشد،تالیسمان و کولیوس هم همچین مشکلی در چراغ جلو و عقب دارند
Peyman56
۸ آبان ۱۳۹۹همه جای دنیا مسئولین هر چقدر هم که فاسد باشن بازم به فکر رفاه مردمشونن و لااقل برای رفاه مردم هم کار میکنن.مثلا نمونش همین ترکیه،با اینکه از وقتی اردوغان اومده تا حالا چندین بار با کشورای غربی و مخصوصا فرانسه روابطشدن تیره و تار شده،ولی باز هم میببنیم که همه کارخونجات غربی تو ترکیه مشغول تولیدن و حتی ترکیه یکی از سایتهای صادرات محصولات غربی به خود کشورای مبدا هست.حال اینکه ترکیه از لحاظ منابع اولیه قابل مقایسه با ایران نیست.به این میگن اقتدار و هوش سیاسی.یعنی اگه حرفیم میزنه از روی اقتداره و مردم ترکیه تاوان اراجیف اردوغان رو نمیدن.یادش بخیر همین مگان چند سال پیش برای اقشار متوسط هم قابل دسترس بود.حالا تو خوابمونم نمیتونیم ببینیم اگه تازه بیاد مطمئنم با تدبیر مسئولان دلسوز قیمتش میره بالای چهاد میلیارد تومان.دستشون درد نکنه
AMG_73/JUST AMG/SLS/CLS/G////
۸ آبان ۱۳۹۹شبیه تالسیمان شده
MaF
۸ آبان ۱۳۹۹رنو ها طراحی داخلی خیلی خوبی دارن
محمد
۸ آبان ۱۳۹۹زیبا
no4
۸ آبان ۱۳۹۹به نظرم میتونست خیلی از این جذاب تر باشه