مدت زمانی زیادی از انقراض گونهای جانور چهار چرخ موسوم به پیکان خاطرهانگیز استیشن نمیگذرد و اکثر ما آخرین بازماندههای این مخلوق را به چشم دیدهایم، نهتنها دیدهایم بلکه از او سواری گرفتهایم، سرویس مدرسهمان بوده، در حد و اندازه یک اتوبوس، پدرمان فک و فامیل را درونش چپانده و به گردش برده است (هرچند که پدرمان در این نوع از سفرها، پدر ما فرزندان را مورد لطف و عنایت خود قرار میداد و کلاً احساس خوبی نسبت به این نوع گردشها نداشتیم، ازبسکه لابهلای جمعیت فشرده میشدیم).
بههرحال بنده اولین بار اینگونه با مفهوم استیشن واگن آشنا شدم و خب مسلماً خاطره خوبی از این مفهوم نمیتوانم داشته باشم، راستش قرار بود بزرگ شویم یادمان برود اما از بس خاطرات شیرین هستند که حالا حالاها ملکه ذهنم شدهاند. بگذریم، اینها را عرض کردم تا به همه آنهایی که مثل من زیاد از خودروهای استیشن واگن به دلایل معلوم دل خوشی ندارند بگویم که وقتش رسیده تا ذهنیت خود را نسبت به این مفهوم متحول سازید! میپرسید چرا؟
بپرسید، چون به قول مادربزرگ یکی از دوستان، درد از پرسیدن دوا میشود و بنده هم چنین جوابی را به سوی شما عزیزان روانه خواهم کرد:
«زیرا شرکت رنو، خودروی مگان واگن GT-Line 2017 را به مرحله تولید رسانده و ما امیدواریم تا با معرفی این خودرو ذهنیتی خوش در شما نسبت به مفهوم استیشن واگن خلق نماییم»
بنابراین با مجله پدال همگام شوید، بلکه بتوانیم همراه هم خاطراتی خوش را رقم بزنیم.
اجازه بدهید با قیمت این خودرو شروع کنیم، بهای پرداختی برای این خودرو از مبلغ ۳۳,۴۹۰ دلار استرالیا شروع شده و با صرف هزینههای جانبی به حد ۳۷,۵۹۰ دلار نیز میرسد که حدود ۱۰۰۰ دلار نسبت به نسخه هاچبک گرانتر است.
برخلاف نام این خودرو که پسوند GT را یدک میکشد، یک پیشرانه مطلوب برای مصارف شهری تأمینکننده نیروی محرک آن است. برخلاف نسخه GT که از موتوری به قدرت ۲۰۲.۵ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن-متر بهرهمند شده، ورژن GT-Line از خودروی فرانسوی مگان که در اسپانیا مونتاژ میشود به پیشرانه ۱.۲ لیتری توربوشارژ، قادر به تولید ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن-متر گشتاور، مجهز شده است.
در مقام مقایسه باید به اطلاعتان برسانیم که نسخه واگن از فولکس گلف که به موتور ۱.۴ لیتری توربو مجهز شده، قیمتی معادل ۳۰,۴۹۰ دلار (استرالیا) برای تریم Comfortline و ۳۵,۹۹۰ دلار نیز برای مدل هایلاین داشته و پیشرانه آن قادر به ایجاد توان ۱۴۷.۵ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن-متر است.
مدت زمان ۱۱.۷ ثانیه برای دستیابی به سرعت صد کیلومتر بر ساعت این خودرو نیز در مقایسه با رکورد ۷.۴ ثانیهای نسخه GT و ۸.۶ گلف واگن، چندان جالب توجه و حیرتانگیز نیست. همچنین میزان مصرف سوخت خودروی مورد نظر به لطف سبک رانندگی متشخصانه ما، رقم ۸.۵ لیتر بر صد کیلومتر را نمایان ساخته که تقریباً ۳۰ درصد از عدد اعلامی شرکت سازنده کمتر است. گیربکس هفت سرعته مسلح به کلاچ دوبل (DCT) به طور استاندارد با پیشرانه جفت شده تا قدرت پیشرانه را به چرخهای جلو تحویل دهد. این جعبه دنده عموماً در سطح شهر خوشرفتار بوده و به عملکرد اتوهولد مجهز است. همچنین هنگام تعویض دنده در حالت منوال و دورهای بالا، کار با شیفتر دستی نیز لذتبخش خواهد بود.
در ضمن مگان GT-Line فاقد برخی امکاناتی است که در نسخه GT بکار رفتهاند، ازجمله میتوان به سیستم فرمان چرخهای عقب، نرمافزار DCT double-downshift، سیستم تعلیق و شاسی تقویت شده اسپرت رنو، اشاره نمود. به لطف شاسی متعادل شده برای انتقال نیرو به چرخهای جلو که منجر به عملکرد مناسب این اتومبیل در سر پیچها و غلبه بر نیروهای جانبی وارد شده میشود، میتوان گفت که رانندگی جذاب و چالاکی را از این خودرو شاهد هستیم. همچنین سیستم کمکی الکترونیکی فرمان بهعنوان بخشی از نرمافزار مالتی-سنس رنو به تنظیم میزان سفتی و نرمی فرمان با توجه به شرایط رانندگی، کمک شایانی میکند.
ارگونومی این خودرو بسیار مناسب بوده و باوجود سانروف، تزیینات اتاق تکمیل شده است، هیچگونه اثری نیز از صدای جیرجیر که در نسل قبلی از ناحیه سانروف به گوش میرسید، مشاهده نمیشود.
پیرو مجموعه نکات منفی کابین بایستی احتمال کنده شدن نوار تزیینی آبی رنگ چسبانده شده روی داشبورد (سمت شاگرد) و تغییر کانال رادیو بدون هیچگونه دستوری از سوی سرنشینان را خاطرنشان شد.
دو عدد پورت USB، دو عدد پورت ۱۲ ولت، ناوبری ماهوارهای، صفحه کیلومترشمار از نوع نمایشگر ۷ اینچی TFT، استارت دکمهای به همراه سوییچ کارتی، صندلیهای گرم شونده قسمت جلو، برفپاککنهای اتومات، چراغهای جلو مجهز به سنسور تشخیص غروب آفتاب، شش عدد ایربگ، دوربین دید قسمت عقب، اتوپارک، ترمز خودکار در مواقع اضطراری، سیستم معاونت در مسیر (lane assist)، کروز کنترل تطبیق یافته به همراه عملکرد محدودکننده سرعت و نمایشگر نقاط کور.
علاوه بر این شما میتوانید با هزینه کردن مبلغ ۱۴۹۰ دلار اضافهتر از سیستم صوتی Bose همراه با ساب ووفر و چراغهای جلو تمام LED بهرهمند شوید. بهمنظور سفارش رینگهای آلیاژی ۱۸ اینچی گرندتور نیز مبلغ ۹۹۰ دلار مورد نیاز خواهد بود.
در پایان بنا بر آنچه به اطلاعتان رسید مگان واگن جدید خودروی مناسبی است، چه از منظر نوع طراحی و چه لیست تجهیزات استاندارد، اما قطعاً حرف آخر را در بین همکلاسیهای خود نخواهد زد و شما میتوانید با صرف مبلغ ۶۰۰۰ دلار بیشتر، از مزایای گسترده و هیجان برانگیز نسخه GT بهرهمند شوید. بههرحال باید صبر کنیم و ببینیم که آیا این نوع از مگان میتواند نگاه خریداران را به سمتوسوی خود جلب نماید یا خیر؟
منبع: caradvice
(ali(CHEVY NOVA
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ماشىن خوش قىافه اى هست بخصوص قسمت عقبش
رنو باىد این مدلها رو بىاره به بازار ایران
اگه این محصول با قىمت مناسب بىاد ایران خىلى خوب مىتونه فروش کنه
شرکت وارد کننده اگه سود کم ترى بکشه رو همچىن محصولى از اون طرف مشترى بىشترى جذب مىشه و فروش بىشترى مىکنه و سودش رو هم وارد کننده و هم مشترى مىبره
نمایندگى رنو دقىقا بغل نماىندگى تویوتا هستش تو خیابون دماوند منطقه صنعتى اتحاد
Amir Schumacher
۱۶ مرداد ۱۳۹۶.
ماشین های فرانسوی همیشه از ۲ جهت منو تحت تاثیر قرار دادن :
۱ – زیبایی / ۲- نرمی سواری
از این ماشین هم خیلی خوشم آمد ، استیشن ها کلا دوست داشتنی اند ، اصالت اروپایی دارند
اسم این مقاله یعنی ( از پاریس با عشق ) عنوان یکی از فیلم های بسیار قشنگی هست که من دیدم
جان تراولتا ؛ توش به زیبایی بازی میکنه.
یک قسمتش تعقیب و گریز با آئودی S۸ نقره ای و به ولوو هست که خیلی قشنگه ،
حتما ببینید.
PaRHaM
۱۶ مرداد ۱۳۹۶منو بکشن هم با ۳۷۰۰۰ دلار همچین چیزی نمیخرم?
۳۷ هزار دلار خیلی خیلی مورد های مناسب تری وجود داره تا ی فرانسوی!
Amirhosein
۱۶ مرداد ۱۳۹۶این خودرو مشتری ها و علاقه مندان خاص خودشو داره
کسی اجبار نکرده که حتما شما بخری
در ضمن همین فرانسوی رو بیارن و به قیمت بدن چرا نخریم؟؟؟
اگه یه شهروند آمریکایی این حرف رو میزد من میگفتم راست میگه چون بهترین های دنیارو سوار میشن
ولی ما که مردممون پراید رو هم بزور میخرن زدن این حرف یکم بی رحمیه
امیرحسین
۱۶ مرداد ۱۳۹۶البته 37 هزار دلار استرالیا
محمدرضا
۱۷ مرداد ۱۳۹۶من لا أین پولcla پایه رو میخرم
شاهین پسر
۱۶ مرداد ۱۳۹۶تا الان سه تا ماشین داد از لحاظ طراحی بیرون ی شکل هستن!
ی هاچبک هم میسازه با همین شکل حتما
Amirhosein
۱۶ مرداد ۱۳۹۶منظورت رو از این که میگی یه شکلن اصلا نمیفهمم
اینجوری حساب کنی بنز و بی ام و هم همه ی ماشین هاشون یه شکلن بنر که خدایی تا وقتی پشتشو نبینی نمیتونی تشخیص بدی چه مدلیه
کل خودروسازی ها همینن نمیشه واسه هر خودرو یه پلتفرم جدا در نظر گرفت که این اصالت و زبان طراحی یه برند رو نشون میده
در مورد رنو هم بگم؛ وقتی تکی ماشین هارو میبینی فکر میکنی هیچ فرقی با هم ندارن ولی بزاری کنار هم تفاوت های زیادی دارن
ببخشیدا واست کامنت میزارم ولی اگه اطلاعاتی در مورد این ماشین داری بفرما که بقیه هم استفاده کنن اگه نداری نظر نده خواهشا
شاهین پسر
۱۹ مرداد ۱۳۹۶واقعیتش چیزی راجب محصولات رنو نمیدونم فقط میدونم ما که سه تا مدل ال 90 و مگان و تالیسمان رو سوار شدیم دیگه واس ما شد سلطان!!!
درحالی که فرانسه اصلا رشد چشم گیری نداشته تو ده سال اخیر کره ای ها کجا بودن الان به کجا رسیدن.کل بازار آمریکارو گرفتن اونم تو 5 سال!!!
پس شماهم از پژو و رنو و سیتروئن بکش بیرون آیندش رو هواس زیاد راجبشون جوش نزن
تازگیا هم شرکت دی اس خوب میدرخشه و واقعا حقشه چون هیچی بناشه طراحی واقعا قشنگی داره مخصوصا دی اس 5
اونم که با تطابق دو شرکت پژو سیتروئن داره رشد میشکنه
Amirhosein
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ال ۹۰ شاید سوار شده باشی ولی فکر نکنم مگان و تلیسمان سوار شده باشی چون اگه سوار شده بودی هیچ وقت این حرفو نمیزدی
یک بار سوار شو حتما امتحان کن
پژو خیلی پیشرفت کرده ولی من خودمم اصلا قبولش ندارم و الآن بحثم فرانسوی ها نیستن کامنتی که گذاشتمم بخونی هیچ حرفی در مورد پژو نزدم
بحثم خود رنو هست که میبینی چقدر رشد کرده
یه نگاهی به آمار فروش جهانی بنداز بازار اروپا که به کل دستشه
مالکیت ۴۵ درصد نیسان هم که دستشه یعنی الآن میشه گفت ماشین های رنو با سرمایه فرانسوی و مهندسی ژاپنی ساخته میشه
به بازار آمریکا هم نیازی نداره چون با فروش نیسان سودش رو از اونجا کسب میکنه
اگه میخواست میتونست به راحتی برگرده به آمریکا گذشته از اینکه ۳۰ سال پیش هم به خاطر مشکلات سیاسی بازار آمریکا رو از دست دادن
در کل من نه حال طرافداری از یه برند رو دارم نه تعصب دار چیزیم و نه خودم رنو دارم
یه سری کشور پیشرفته دارن این وسط سود میبرن چرا من و شما حرصشو بخوریم
من فقط چیزی که به چشم میبینم رو میگم و یه خرده اطلاعاتیم دارم همین و بس
Amirhosein
۲۱ مرداد ۱۳۹۶در ضمن یادم رفت بگم
الآن فروش تلیسمان که توسط کارخونه رنو سامسونگ تو کره ی جنوبی تولید میشه تو ۶ ماهه ی اول ۲۰۱۷ از سوناتا و اپتیما بالاتر بوده
یه کوچولو تحقیق کنی متوجه میشی
رامتین
۱۶ مرداد ۱۳۹۶مگان غیر از نسخه های معمولی 2 نسخه قویتر داره که شامل GT و RS هست. نسخه GT حدود 200 و RS حدود 300 اسب توان داره که محشره. اما مگان سدان که در ترکیه تولید میشه و قراره بیاد ایران، اصلا نسخه GT یا RS نداره و همون موتور کپچر روش سواره. حال دوستان بنظرتون مگان هاچبک نسخه GT با حدود قیمت 170 تومن ارزش خرید داره؟
البته اسما هاچبکه. مگان هاچبک (اصل مگان) 435 طولشه در حالیکه کپچر که مثلا کراس هست طولش 415 هست! یعنی واقعا جاداره.
Landscape
۱۶ مرداد ۱۳۹۶وااااااای دو تا پاراگراف اول عالی بود
دقیقا منم اولین بار مفهوم استیشن با پیکان فهمیدم???
MehdiTurbo
۱۷ مرداد ۱۳۹۶خیلی مسخرس همه ماشیناش عین هم چ توش چ بیرونش لا اقل بنز داخل شاسی بلند و سواریاش و هاچ بکش با هم زمین تا اسمون فرق داره بی ام و هم شبیهند اما این انگار دقیقن کپی پیست خیلی مسخرس
MAHDI . TUNING
۱۷ مرداد ۱۳۹۶یادمه توی بازی Blur بود که باعث شد درباره مگان خوب تحقیق کنم و بعدش متوجه شدم ماشین خوب و دوست داشتنی بوده و نمیدونستم
یه نکته هم بگم : قیمت کارکردش چه سدان چه هاچبک تو کشورهای دیگه خیلی پایینه و قشر ضعیف هم به راحتی توانایی خریدشو دارن
سروش
۱۹ مرداد ۱۳۹۶همیشه پدال رو واسه نظر کاربرانش دنبال میکنم ، قبلنا خیلی مفید بود خوندن نظرات ، ولی ی مدته بیشتر کامنت ها جر و بحسه ، به همون دلیلی که ی نفر طرفدار دورتموند هست و تیمهایی چون رئال و بایرن و بارسا رو ول کرده بههمون دلایل هم شاید از ماشینی خوشش ب یاد که تو کلاس خودش حرفی برای گفتن نداشته باشه ، پس بیایم به عقاید هم احترام بذاریم ، کسی از ی مدل تعریف کرد با امار و ارقام سعی نکنیم بگیم فلانی نظرت اشتباهه ، کسب گفت مثلا پورشه بدرد نخوره خداییش چه اتفاقی میوفته ؟ چی از پورشه کم میشه که فورا وارد مشاجره میشیم ؟ بنظر من که ارزش نداره