جنگ هاچبک های تند و تیز با معرفی نسل جدید رنو مگان RS داغ شده است. این خودرو تنها بهصورت ۵ درب ارائه شده و جدیدترین محصول بخش رنو اسپورت نه تنها به مصاف فولکسواگن گلف GTI، فورد فوکوس ST و پژو ۳۰۸ GTi میرود بلکه باید با یک کودک جدید هم سر و کله بزند: هیوندای i30 N. مگان پرفورمنس چابکتر از قبل خواهد بود زیرا از سیستم فرمان پذیری چهار چرخ سود خواهد برد.
این خودرو از نظر پیکربندیهای در دسترس نیز بسیار منعطف بوده زیرا آپشن های زیادی برای انتخاب وجود دارد. برای مثال این خودرو اولین نسخه از مگان RS است که دارای دو گزینه برای گیربکس است. یک گیربکس ۶ سرعته دستی بصورت استاندارد در دسترس بوده و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه نیز بصورت سفارشی قابل انتخاب است.
ویدئوی مستندی که توسط رنو منتشر شده چگونگی متولد شدن مگان RS جدید را مخصوصاً از نظر طراحی و مشخصات فنی شرح داده است. یکی از تکنولوژیهای برجسته بکار رفته در نسل جدید مگان RS جذب کنندههای شوک در اکسلهای جلو و عقب است که دامپینگ بیشتری را به ارمغان میآورد. این تکنولوژی از خودروهای رالی گرفته شده و با همکاری سیستم 4Control چسبندگی و پایداری بیشتری را فراهم میکند.
در قلب رنو مگان RS جدید پیشرانه ۱.۸ لیتری توربویی قرار دارد که اولین بار در آلپاین A110 دیده شده است. نسخه پایه این پیشرانه که اوایل سال آینده پدیدار میشود قدرت ۲۸۰ اسبی و گشتاور ۳۹۰ نیوتون متری خواهد داشت. در اواخر سال ۲۰۱۸ شاهد نسخه قویتر تروفی خواهیم بود که قدرت ۳۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری را نشان خواهد داد. نسخه پرچمدار مگان همچنین دارای شاسی کاپ و رینگهای بزرگتر ۱۹ اینچی خواهد بود.
Mohammad
۱۵ آذر ۱۳۹۶این برند های فرانسه ای چرا نمیمیرن اخه از دستشون راحت شیم
اخه اینا چیه تولید میکنن میدن به بازار های نسل سومی
ARIAN
۱۵ آذر ۱۳۹۶حتما فرانسم بازار نسل سومیه که رنو، پژو و سیتروئن از نظر فروش رتبه اول تا سومو دارن?
حامد
۱۵ آذر ۱۳۹۶این یا i30n ؟
datsun
۱۵ آذر ۱۳۹۶یه مطلب درمورد رنو مگان جدید اینکه پلتفرمش با همکاری نیسان توسعه داده شده و با نیسان پولسار مشترکه
تلسیمان هم روی همین پلتفرم مشترک تولید شده
در مورد کولیوس هم به همین شکل پلتفرم مشترک با ایکس تریل داره همچنین انجین ۲.۵ لیتری این ماشین ساخت نیسان ژاپنه با کد QR25DE1
گیربکس cvt این ماشین هم ساخت کمپانی jatco ژاپنه که نیسان مالک این کمپانیه
Hosein
۱۵ آذر ۱۳۹۶اینایی که گفتی یجورایی قدرت رنو رو نشون میده.چون وقتی مشتری ببینه قسمتهای اصلی دو تا ماشین یکیه، اونیکه از نظر برند جا افتاده تر و معتبر تر و صاحب اون تکنولوژی باشه رو انتخاب میکنه و اگه رنو چیزی نداشته باشه که مشتری رو جذب خودش کنه فروش نمیکنه و کارش خیلی سخت میشه.
سياوش
۱۵ آذر ۱۳۹۶لعنت خدا به اون کسایی که باعث شدن برندهای فرانسوی تو دید مردم ایران بد جلوه کنه وبا مدریت ناشیانه باعث نابودی چند مدل خوب از برندهای فرانسوی طی سالهای اخیر تو ایران شدن وگرنه من هیچوقت بین مدلهای هم ترازفرانسه و ژاپن و کره اسیایی هارو انتخاب نمیکنم