رنو پس از بررسی دقیق سیستم هیبرید سینرژی تویوتا فهمیده که هزینه قطعات بکار رفته در آن تقریباً مشابه هزینه قطعات سیستم هیبریدی خودش یعنی e-tech هیبرید بوده است؛ اما خب این شباهت چقدر است؟
لوکا دِ مئو رئیس رنو میگوید تکنولوژی هیبریدی این خودروساز فرانسوی از نظر هزینهها بسیار به سیستم هیبریدی تویوتا نزدیک است و این اتفاق در حالی رقم خورده که ژاپنیها بیش از ۲۰ سال پیش شروع به استفاده از این سیستم کردهاند. او گفته است:
از نظر هزینهها ما تخمین میزنیم که بسیار به سیستم هیبریدی تویوتا نزدیک هستیم.
دِ مئو قول داده که رنو طی ۲ تا ۳ سال آینده هزینههای سیستم هیبریدی خود را بهطور قابلتوجهی کاهش خواهد داد. این سیستم همانند تویوتا از حالت سری-موازی استفاده میکند و میتواند خودرو را فقط با نیروی الکتریکی هم به پیش برده و یا از پیشرانه درونسوز نیز استفاده کند.
مدیرعامل رنو همچنین اظهار داشته هزینه این سیستم با توجه به اینکه خودروسازان دیگر از گیربکس سنتی استفاده نکرده و گیربکس بدون کلاچ را ترجیح میدهند کاهش خواهد یافت. در کنار این نوع گیربکس یک پیشرانه الکتریکی دوم هم برای همراهی با دو پیشرانه درونسوز و الکتریکی اول بکار میرود. تویوتا نیز از گیربکس مشابهی با نام E-CVT استفاده میکند.
اگر در این فکر هستید که رنو چگونه توانسته به تویوتایی برسد که از سال ۱۹۹۷ تاکنون سیستم هیبریدی خود را توسعه داده فقط باید به فرمول ۱ نگاه کنید.
دِ مئو میگوید رنو ۱۰ سال است که روی این سیستم کار کرده و از مهارت مهندسان تیم فرمول ۱ خود سود برده است.
ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که رنو تکنولوژی هیبریدی خود را با شریکش یعنی نیسان به اشتراک نگذاشته است. زمانی که از دِ مئو دراینباره سؤال شده او گفته است:
این همان سؤالی است که در زمان پیوستن به رنو پرسیدم اما خب گذشته ها گذشته است.
او همچنین گفته سیستم e-tech بیشتر از سیستم ePower نیسان با شرایط اروپایی مطابقت دارد.
حسین
۶ آبان ۱۳۹۹معما چو حل گشت آسان شود رنو جان
mahdi-abdi
۶ آبان ۱۳۹۹مونده به تویوتا برسه
MOHAMMAD.n.r
۶ آبان ۱۳۹۹رنو پس از بررسی دقیق سیستم هیبرید سینرژی تویوتا فهمیده که هزینه قطعات بکار رفته در آن تقریباً مشابه هزینه قطعات سیستم هیبریدی خودش یعنی e-tech هیبرید بوده است؛
احیانا قبل از ساخت سیستم هیبریدی خودش ، سیستم تویوتا رو بررسی نکرده؟؟؟؟
حس میکنم سیستم تویوتا رو کپی زده و یه تغییرات جزئی توش داده، الان هم اومده سوتی قضیه رو بگیره.
بیچاره نیسان داره کی رو تحمل میکنه(سه پاراگراف اخر).
Amin-MC20
۷ آبان ۱۳۹۹گروه رو پرایوت کردین ها ?????