شرکت کاترهام که در ساخت خودروهای اسپرت دست ساز و مسابقه ای مهارت دارد، با دریافت پنجاه درصد از سهام برند آلپاین که اکنون بطور کامل در اختیار رنو است، به ساخت خودروهای مسابقه ای و ارزان قیمت تحت نام این برند مبادرت خواهد کرد.
اولین خودروی تولیدی در کارخانه جدید آلپاین در نرماندی فرانسه با طراحی کاترهام ساخته خواهد شد. برنامه های اعلام شده برای آلپاین شامل معرفی حداقل یک مدل طی سه تا چهار سال می باشد که شامل هر دو طیف خودروهای اسپرت کوچک و بزرگ می شود. شروع همکاری نیز از ژانویه سال ۲۰۱۳ خواهد بود.
رنو برای احیای آلپاین بدون اینکه دردسر زیادی بکشد، یک شریک با تجربه را برگزیده و بیشتر بار را بر دوش آنها گذاشته است. کاترهام نیز از همکاری با رنو منفعت بیشتری نسبت به همکاری های پیشین با لوتوس خواهد برد. گرچه همکاری کاترهام با لوتوس در حوزه فرمول یک می باشد و در عوض در آلپاین، خودروهای اسپرت خیابانتی ارزان قیمت هدف گذاری شده اند.
شرکت آلپاین در سال ۱۹۵۵ توسط یک خلبان و کارآفرین بنام ژان ردل تاسیس شد و در اولین محصول بر اساس پلتفرم رنو CV4 در مسابقات شرکت نمود. تاکنون ۳۰ هزار دستگاه از خودروهای مسابقه ای آلپاین تولید شده اند. و حالا انتظار می رود با توجه بیشتر رنو به این نام، شاهد درخشش دوباره آلپاین باشیم.
hesan
۱۶ آبان ۱۳۹۱رنو کمپانی فرانسوی عالییه.
mer30 france
ahmadsmith
۱۷ آبان ۱۳۹۱سلام
چرا تو ایران ،سرمایه داران روی تولید خودرو سرمایه گذاری نمیکنند،بلخره باید از یه جایی شروع کرد دیگه،اونا میتونند با استخدام طراحان مطرح خودرو( مثل فقیه زاده که ایرانیم هست و برای bmw کار میکنه) پایه گذار یه شرکت مطرح تولید خودرو تو کشور بشند
مهران
۱۷ آبان ۱۳۹۱چون سرمایه داران ایرانی فقط به فکر اینن که چه چیزی عمده ای بخرن،بعد احتکار کنن،بعدش هم به چند برابر قیمت بفروشن.
اونوقت پول مملکت رو هم ببرن دوبی،انگلیس،امریکا و .. سرمایه گذاری کنن
amir
۱۸ آبان ۱۳۹۱زمانی که خودروساز دولتی هست و با وجود 110 درصد تعرفه واردات خودرو و حمایت بدون چون و چرای دولت در یک بازار کاملا انحصاری که میتونند پراید و 405 و نیسان وانت و …. هر سال با کیفیت پایینتر و قیمت بالاتر به مردم بفروشند چرا باید ریسک کنند و از سود و منافع خودشون بگذرند
حسین
۱۹ آبان ۱۳۹۱تولید خودرو به این سادگیا هم که فکر میکنید نیست،به هر حال،بخش خصوصی تو ایران میتونه خودرو سازی بزنه ولی دولت هرگز اجازه چنین کاری رو نمیده،مدرک معتبرش هم همین تعرفه واردات خودرو های خارجیه،اگر بخش خصوصی خودرو تولید کنه،مطمعنا از خودروهای ساخت خودروسازهای دولتی هم ارزانتره و هم با کیفیت تر،ولی مشکل اینجاست که دولت به هیچ عنوان حاضر نیست که منفعت به این بزرگی از فروش فرغونهاش به ملت رو از دست بده،حتی به قیمت جون و مال مردم….