رنو در حال نقب زدن و ایجاد راههایی به دنیای خودروهای پرطرفدار کراساوور و SUV جمع و جور است. بعد از مدل کپچر به عنوان یک مینی کراساوور، حالا مدل جدید کجار (Kadjar) با شالوده مشترک با نیسان قشقایی، جانشین مدل کولئوس خواهد شد.
رنو کجار، باید با طیف وسیعی از کراساوورهای محبوب نظیر فورد کوگا، هیوندای ix35، هوندا CR-V، مزدا CX-5 و تویوتا RAV4 رقابت نماید.
طراحی کجار شباهتهای زیادی به کپچر نیز دارد. در واقع این خودرو تنها کمی بزرگتر، حجیمتر و عضلانیتر شده است. این تغییرات باعث شده تا به جای فرم هاچبک گونه کپچر با یک طراحی اصولیتر و بهتر مواجه باشیم. طراحی چراغهای جلو، عقب و جلوپنجره، کاملاً با الگوهای رنو هماهنگ است و به سادگی قابل شناسایی میباشد.
طراحی داخلی کجار هم کمتر سرگرمکننده و بیشتر کاربردی و مردانه شده است. داشبورد ساده اما مدرن به نظر میرسد و کاملاً تفاوت کابین یک خودروی شاسی بلند با یک هاچبک ظزیف شهری را نشان میدهد. یک سیستم سرگرمی و چند رسانهای با نمایشگر ۷ اینچی TFT، با امکان تشخیص صدا همراه با سیستم R-Link 2 رنو و سیستم ناوبری، تلفن و برنامههای رادیویی، نقطه ثقل طراحی داشبورد محسوب میشود. فرمان نیز با شکل اسپرت خود و دکمههای میانبر روی آن، جذاب به نظر میرسد. بعلاوه نمایشگرهای دیجیتالی داشبورد با جلوههای گرافیکی مخصوص نیز، نمایشی دلپذیر دارند.
ابعاد رنو کجار شامل ۴۴۵۰ میلیمتر طول، ۱۸۴۰ میلیمتر عرض و ۱۶۰۰ میلیمتر ارتفاع میباشد. این نشان میدهد که در تمام این ابعاد از نیسان قشقایی اندکی بزرگتر میباشد. همچنین فضای بار آن ۴۲ لیتر حجم بیشتری داشته و ۴۷۲ لیتر گنجایش دارد. ۳۰ لیتر نیز فضای مختلف برای وسایل درون کابین درنظر گرفته شده است. بعلاوه با خواباندن صندلیهای ردیف عقب با نسبت ۶۰/۴۰ باز هم میتوان فضای حمل وسایل در عقب را افزایش داد.
پیشرانههایی که رنو برای این خودرو در نظر گرفته شامل موتور ۱.۲ لیتری توربوی DIG-T با قدرت ۱۱۳ اسب بخار، موتور ۱.۶ لیتری توربو با قدرت ۱۴۸ اسب بخار و موتور ۱.۵ لیتری dCi با تنفس طبیعی و قدرت ۱۰۸ اسب بخار و یک موتور دیزلی ۱.۶ لیتری ۱۲۸ اسب بخاری میگردد.
یک سیستم استارت-استاپ خودکار به صورت استاندارد روی این خودرو موجود است. دو نوع انتقال نیرو به چرخهای جلو در نسخه 2WD و هر چهار چرخ در نسخه AWD قابل انتخاب میباشند.
طرفدار بی طرف . reza
۱۴ بهمن ۱۳۹۳از کنار مثل rav4 هست
Mostafa&S
۱۴ بهمن ۱۳۹۳ماشینای فرانسوی هیچ افتخاری ندارن خیلییم از بقیه ماشینای اروپایی عقب ترن
شاهین
۱۴ بهمن ۱۳۹۳پژو 308 که فرانسویه خودروی سال اروپا شده داداش.
افتخار از این بالاتر؟! :)
Lion26
۱۴ بهمن ۱۳۹۳یا پژو 508 که با کیفیت ترین وبادوام ترین سدان متوسط آلمان شد.
Just France.
Mostafa&S
۱۴ بهمن ۱۳۹۳تا حالا تو تخت گاز و بقیه مجله ها و برنامه های درباره خودرو ندیدم مجری ها از ماشینای فرانسوی تعریف کنن…
شاهین
۱۴ بهمن ۱۳۹۳شما یه سرچی راجع به Peugeot 205 T16 بزن ان شاالله که ازش خوشت بیاد.فقط مشخصات فنیشو به دقت بخون داداشم.
ارادت
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۵ بهمن ۱۳۹۳آقا مصطفی!
خود کارل بنز میگه اگه آلمان پد ر صنعت خودروسازی باشه، فرانسه مادر صنعت خودروسازی هست
حتی تو خود کارخانه بنز هم 5 تا مهندس فرانسوی استخدام کرد و میگفت صنعت خودرو بدون فرانسوی ها پیشرفتی نمیکرد
واقعا هم همینطوره
برو نگاهی به اختراعات دنیای خودرو بنداز
مهمترین اختراعات رو بعد از آلمان ها، این فرانسئی ها هستن که انجام ندادن
نگاه نکن که الان مشکلات زیادی دارن…یه زمانی که خیلی هم دور نیست برو بیایی داشتن واسه خودشون!!!
به زودی از این مشکلات رهایی پیدا میکنن و به دوران اوجشون بر میگردن!!!
آرش آمار
۲۱ بهمن ۱۳۹۳بهترین خودروهای 2014 از دید تاپ گیر:
رنو تویینگو
یکی از شاهکارهای ساخته شده توسط بشر است. تویینگو مجموعهای بینظیر را ارائه میدهد. ظاهر مکعبی شکل، فضای بزرگی را در کابین ایجاد کرده است. جثه کوچک و فاصله بسیار کم بین اکسلها، تردد در معابر شهری و پیدا کردن جای پارک را سهولت بخشیده است ضمن اینکه یک سواری زیرک و سریع را به رانندهاش هدیه میدهد. تویینگو وظیفه «شهری بودن» خود را بهتر از هر خودرو دیگری در این لیست انجام میدهد.
هاچبک سال
سیتروئن کاکتوس
image 8 300×169 بهترین خودروهای سال 2014
تاپ گیر، سیتروئن کاکتوس را به عنوان هاچبک سال برگزید در حالی که آهستهترین، عجیبترین و یکی از تأملبرانگیزترین خودروهای حال حاضر در دنیاست. بسیاری آن را به عنوان یک جهش و یک انقلاب در طراحی و ساخت خودرو مدرن عنوان میکنند. سیتروئن کاکتوس، راههای جدیدی را پیش رو صنعت خودروسازی قرار داده و یک مجموعه خوب و کامل را ارائه میدهد که هر خریداری را راضی نگاه میدارد.
faraz777
۱۵ بهمن ۱۳۹۳این حرف اصلا درست نیست
درسته که چند سال اخیر یه افت محسوس تو محصولات فرانسوی بوده ولی از 2013-2014 به اینور کاملا خودشونو به رقبا رسوندن
ولی در این مورد خاص هر طور به قضیه نگگاه کنید موتور هاش خیلی ضعیف اند
حمید
۱۵ بهمن ۱۳۹۳درسته که فرانسه از اروپا عقب افتاده ولی هنوزم پژو-سیتروئن و رنو و …. در زمینه تولید خودروهای خانوادگی خیلی خوبن.اگه مقایسه ای با ماشین های اسیایی داشته باشی میفهمی که خون اروپایی تو رگهاشون هست.ولی نداشتن افتخار اصلا درست نیست کاقیه پژو-سیتروئن رو سرچ کنی
انزو
۱۴ بهمن ۱۳۹۳به نظرم شبیه اسپورتیج هس.در کل.
فرید
۱۴ بهمن ۱۳۹۳دوست عزیز بوگاتی رو کجا تولید میکنه؟!
Mostafa&S
۱۴ بهمن ۱۳۹۳بوگاتی تو یه دهکده نزدیک مرز ایتالیا تولید میشه در زمان تاسیس شرکت بوگاتی اون منطقه جزو خاک ایتالیا بوده اگه دقت کنی اسمش هم ایتالیایی هست
behzad
۱۴ بهمن ۱۳۹۳جاش مهم نیست.بوگاتی ماله فولکس واگنه و تمام پروژه تحقیقات و تولید و موتور دبلیو 16 و همه فن آوریهای فوق العادش همه کار آلمانه داداش
godfather
۱۵ بهمن ۱۳۹۳یعنی منظورت اینه لامبو هم المانیه
4MATIC
۱۴ بهمن ۱۳۹۳اقا شما نمی دونی مجبوری حرف بزنی ؟؟؟؟
ما گفتیم نوید حرف می زنه
اخه این کجاش شبیه رافوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فرید
۱۴ بهمن ۱۳۹۳دوستی که میگه برای ایتالیاست و فلان… ادرس کارخونه اش رو ته این صفحه نوشته…اکثریت سهامشم برای وولکس واگن هست
http://www.bugatti.com/en/home/contact.html
طرفدار بی طرف . reza
۱۴ بهمن ۱۳۹۳اصلا از رنو خوشم نمیاد واقعا زشته
موتور هاشم که به درد هیچی نمی خورن
الان بدترین دوران برای ماشین های فرانسوی هست
E 36
۱۴ بهمن ۱۳۹۳فرانسه فقط باید آشغالاشو بده ایرانخودرو مونتاژ کنه اونم با کیفیت یک دهم !! همین
farhad
۱۴ بهمن ۱۳۹۳با عرض ادب و احترام
به نظر میاد بسیاری از دوستان بدون اطلاع فنی فقط نظر می دهند که جیزی گفته باشند اگر میشه لطفا نطرات بی ربط فیلتر بشه تا قدری به حجم مطالب قابل خواندن افزوده شود
Mostafa&S
۱۴ بهمن ۱۳۹۳تو نظر خودتو بده به بقیه کاری نداشته باش نظر همه محترمه پس کی میخواید آزادی رو یاد بگیرید
مهران
۱۵ بهمن ۱۳۹۳در تایید حرف فرهاد متاسفانه بیشتر نظراتی که از جانب کاربران داده میشه شرم آور ..غیر حرفه ای …مغرضانه…غیر ضروری سرشار از تعصب…نا آگاهانه .و در خوش بینانه ترین حالت احساسی است.
این یه واقعیته که ما مشکلات فرهنگی بسیاری داریم و هنوز ظرفیت آزادی بیان رو نداریم چون از خوندن نظرات ارایه شده به جای استفاده بیشتر متضرر می شویم. البته من معتقدم با این وجود جلوی ازادی بیان نباید گرفته بشه بلکه باید فرهنگ سازی بشه . اینکه نظرات توهین آمیز یا گمراه کننده یا تبلیغ کننده درج نشه کار درستیه.
سایت وزین پدال باید در مورد ساماندهی نظرات و یا تعالی اظهار نظرات خوانندگان خود اقداماتی انجام بده. واقعیت اینه که خوندن نظرات خوانندگان در بیشتر مطالب اصطلاحا اعصاب آدم رو خورد میکنه.
انزو
۱۴ بهمن ۱۳۹۳این ربطی به فرانسه نداره.بی لیاقتی مدیران ایران خودرو هست و همچنین سیاستی که در پیش گرفتن که فقط به فکر سود بیشتر هستن.میگردن ماشینای درجه 2 و 3 و بلکه ضعیفتر رنو و پژو رو پیدا میکنن که با قیمتهای بسیار بالاتر از حد استاندارد فقط مردم رو بچاپن.
انزو
۱۴ بهمن ۱۳۹۳البته بنده به شخصه ماشین درجه 2 همین پژو و رنو رو ترجیح میدم به درجه یک چینیهای بازار که متاسفانه فراگیر شدند و سایپا هم که یه زمانی زانتیا و مگان رو میاورد الان اونم رو کرده به چینی ها.الان شما جواب بده زانتیایی که از رده خارج شده کلا رو ترجیح میدی یا ماشین چینی که ساییپا میخواد وارد کنه؟
ارمان
۱۴ بهمن ۱۳۹۳e36 عزیز شما نمیدونی که ماشینهای فرانسوی محاسن زیادی هم دارند البته اگه دنبال تکنولوژی هستی باید بگم نصف ماشینهایی که روقبتهای فرمول یک میبینی موتور رنو دارن !!!
شما اگه 405 رو میگی بعله ماشین 30 سال پیشه دوست خوبم
حجت
۱۴ بهمن ۱۳۹۳بزار روشنت کنم رنو مگان تروفی یکی بهترین موتورهای دنیا دارای بهترین زمان پیست در دنیا البته از سلیقه آسیایی ما ایرانیها بیشتر از این انتظار نمیره همین داستر بالاترین فروش تو اروپا رو داره حالا مد لهای کلیو و مگان و اسپیس و مدوس یا ویند و یا کپچر ویا …………. پیشکش.خوب نظرت خوبه ولی برای منطق ایرانی خودت که بده.
انزو
۱۴ بهمن ۱۳۹۳اتفاقا قیافش خوشکل و بروز هست.بدترین دوران برای ماشینهای فرانسوی شاید تو ایران منظورته وگرنه پژو508 با امار خرابی2.72 درصد با دوام ترین سدان سگمنت D توی آلمان شناخته شد.
میثم
۱۴ بهمن ۱۳۹۳اتفاقا رنو جدیدا داره خوش استیل ترین ماشینهاشو تولید میکنه که!
Frankenstein
۱۴ بهمن ۱۳۹۳رنو یه هیچ عنوان کمپانی ضعیفی نیست…..جنساش هم با کیفیت هم ارزون
برای قشر های متوسط رو به پایین خودرو های با کیفیتی تولید میکنه
حد اقل این به من ثابت شده از 86 تا حالا یه ال 90 دستمه هرچی باهاش گاز دادم اخ نگفته
یا رنو ترافیک یکی از پرفروش ترین هاست تو کلاس خودش در جهان….
یا نمونش رنو مگان…..تو سالی که این مدلش که تو ایرانه رو نمایی شد یعنی 2003 ماشین سال اروپا شد
ارادت
Frankenstein
۱۴ بهمن ۱۳۹۳یا رنو کولیوس….واقعا این یکی دیگه محشره…
هم از لحاظ قدرت….هم از نظر کیفیت و امکانات نسبت به پولی که پرداخت میکنید
بنده ترجیح میدم یه ماشین فرانسوی سوار شم تا کره ای یا چینی..( البته این نظر شخصیه)
موفق باشید
مهران
۱۵ بهمن ۱۳۹۳البته ال نود یا لوگان رو و به حساب رنو نباید گذاشت . این یه خودرو چیپ و ارزون قیمت برای بازارهای خاص خودشه و زمین تا اسمان با مدلهای با ارزش رنو متفاوت .
ويكي
۱۴ بهمن ۱۳۹۳طراحی خوبی داره.ولی اگر موتور 2 لیتری داشت خیلی بهتر میشد.
کافر مقدس
۱۴ بهمن ۱۳۹۳اسبش کمـــــــــــه
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۱۴ بهمن ۱۳۹۳خوبه
میشه دوباره پیشرفت رو در فرانسوی ها دید
سعید
۱۴ بهمن ۱۳۹۳این انجین ها به درد ماشین های هاچبک میخوره نه کراس اور
Lion26
۱۴ بهمن ۱۳۹۳عالی.
من نمی دونم چرا بعضی افراد از روی خشم حرف هایی را می زنند که اصلا صحت نداره.مگه خودروهای فرانسوی تولید خود فرانسه را سوار شدید که اینجوری نظر می دید.خودرو هایی نرم،بی سروصدا وباکیفیت.
نگاه به خودروهای داخل ایران نکنید که قطعات چینی یاساخت خودشون را مونتاژ می کنند.
حتما فقط در دنیا خودروهای آلمانی وایتالیایی خوب هستند.که بازهم فکر می کنم سوار آن ها هم نشدید وفقط از روی ظاهر نظر می دهید.
قصدم ناراحت کردن دوستان نیست ونخواهد بود.
Just France.
علیرضا
۱۴ بهمن ۱۳۹۳به نظر من که از طراحی خوبی برخورداره، در ضمن اینکه موتورهاش هم کم مصرف هستن، الان دیگه کل دنیا داره به سوی مصرف کمتر سوق پیدا میکنه. با توجه به تعرفه های موجود در ایران، هرچه حجم موتور کمتر باشه قیمت ماشین ارزانتر به دست مشتری بیچاره ایرانی میرسه، پس اگر وارد بشه شاید قیمت متعادلتری نسبت به بقیه رقبا داشته باشه
سعید
۱۴ بهمن ۱۳۹۳ماشین های فرانسوی به خصوص رنو هیچ وقت طراحی خوبی نداشتن هیچ دارن پسرفت هم می کنن …
حجت
۱۴ بهمن ۱۳۹۳از عکست معلومه خودتی خوشکل طراحی کردی.
Lion26
۱۴ بهمن ۱۳۹۳بهترین موتور های دنیارو فرانسه می زنه که با کمترین حجم،بیشترین قدرت را می گیرند.
چه خودروسازی خودرویی ساخته که در هر 100 کیلومتر 82 گرم دی اکسید کربن تولید بکنه.
http://www.car.ir/news/Foreign-Company/peugeot-308-mpg-record
درضمن قویترین موتور 1600 دنیا رو پژو ساخت.
Just France.
علی - کیوج
۱۴ بهمن ۱۳۹۳طراحیش از کولیوس که شبیه ون بود خیلی بهتر شده
Lion26
۱۴ بهمن ۱۳۹۳چه ونی اون شکلی؟؟؟!!!
Just France.
mojtaba..designer
۱۴ بهمن ۱۳۹۳سلام لطفا از شاهکارهای جدید فراری پست بذارین.
ferrari 488 GTB
Ferrari sf15-t
sunmartin
۱۴ بهمن ۱۳۹۳یک تقلید نابخرداته از اسپورتیج اما اسپرتیج قوی و قدر با تریم داخلی زیبا کجا و این کجا..
یه پسر
۱۴ بهمن ۱۳۹۳مارکش اندازه 6 هفتا ماشین بزرگه
Lion26
۱۴ بهمن ۱۳۹۳خوب دیگه،از مردمی که عقلشون به چشمشون و فقط خودروهای چینی وکره ای رو سوار شدن ،نباید انتظار بیشتری داشت.
Just France.
مجید
۱۴ بهمن ۱۳۹۳از رنو خوشم نمیاد .ولی انصافا بدم نیست بجز موتورش
ارمان
۱۴ بهمن ۱۳۹۳به نظرم خوب میاد بد نیست قشنگه موتورشم واسه ما ایرانیا نیست که یکی پشتمون چراغ بزنه بخوایم گازو تخته کنیم حالشو بگیریم واسه اروپایی هاست که صدای کم موتور حرکت نرم و مصرف کم میخوان , به نظرم این ماشین با هوشمندی کامل در مساعل بازاریابی صورت گرفته
Ghost
۱۴ بهمن ۱۳۹۳دیگه کم کم دارم از پدال اومدن خسته میشم , نظرات واقعا مسخرست ! هیچ کس هم هیچ منطقی پشت حرفاش نداره
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۴ بهمن ۱۳۹۳درود .
من رنو رو بیشتر از پژو و سیتروئن دوست دارم . البته اکثر ایرانی ها طرز تفکرشون
اینه که رنو یک مااشین زنانه است . این هم بیشتر به خاطر وجود رنو 5 و رنو 21
است .
البته باید یادآور بشم که رنو یذره در فرانسه منفوره . علت هم داره .
TerraByte
۱۴ بهمن ۱۳۹۳چرا رنو اینقدر زشت طراحی میکنه؟؟ هم داخلی هم خارجی!!
این از کجار ، اون از کولئوس ، داستر هم که با این که تولید داچیا هست ولی خب زیر نظر رنو بوده و برگ زرین دیگری رو در طراحی واسه رنو رقم زده :D
h112
۱۴ بهمن ۱۳۹۳خودروی خیلی خوبی زده…..هم طراحی داخش خوبه هم طراحی خارجیش…
از نظر من آرم روی فرمون …آرم جلو خودرو که اندازه یه کف دسته…و موتورهاش که ضعیف اند…اینا خوب نیستن….
حامد
۱۴ بهمن ۱۳۹۳گرچه برند رنو نسبت به سایر برندهای اروپایی رتبه پایینتری داره اما از آشغالای کره ای بهتره.ما ایرانیا که عقلمون به چشممونه
مهران
۱۵ بهمن ۱۳۹۳آشغالهای کره ای؟!
خنده دار نیست؟؟
پس چرا دنیا رو گرفتن؟ چرا توی تاپ تن های مجلات و سایتهای معتبر همیشه حد اقل 2 مدل از همین آشغالهای کره ای هست؟؟ تا چند وقت دیگه چینی هام اضافه میشن …
اون وقت ما به جای مطالعه و درایت و نقد کارنامه خودمون فقط رومون زیاده.و ادعای واهی داریم.
شهریار
۱۵ بهمن ۱۳۹۳خیلی زیباست و بدون شک با کیفیت اما حیف که اگه بیاد ایران به احتمال زیاد قیمتی بالا تر از حد توان قشر متوسط داره
حامد
۱۵ بهمن ۱۳۹۳آقا مهران عزیز شما بیشتر آخر نظر بنده رو دقت کن..منم پول بدم تو فیلم بتمن از ماشینم استفاده میکنن. شما کیفیت رو در نظر بگیر.رنو 110 سال خودرو سازی میکنه.تو فرمول1 تیمداری کرده.ولی کره تنها هنرش اینه رینگ ماشیناشو عوض کنه به اسم مدل جدید بچپونه به ما جهان 3
فرهاد تبریزی
۱۵ بهمن ۱۳۹۳واقعا ماشین خوبی هست
كاله
۱۶ بهمن ۱۳۹۳از بس درگیر بحثهای حاشیه ایی شدید که از اسم ایراانیش غافل موندید!
hero
۱۶ بهمن ۱۳۹۳رنو هر چی تا حلا پیشرفت داشته از برکت وجود نیسان بوده!
مخصوصا در زمینه شاصی بلند!
4MATIC
۲۷ بهمن ۱۳۹۳قشنگ نیست
ALiHidden
۱۲ خرداد ۱۳۹۴کابینش سادس
ولی در کل خوبه
ARASH
۱۹ خرداد ۱۳۹۴آخه این ماشین با این موتور هایی که براش طراحی شده واقعا می تونه واسه RAV4 یا Honda CR_V رقیب محسوب بشه .
نه واقعا کسی با این می تونه لذت سواری RAV 4 رو بدست بیاره ؟
AHMADREZA
۳ تیر ۱۳۹۴بد نیست طراحی داخلیش خوبه از عقبش هم خوشم اومد