آیا جدیدترین نسخهٔ رنو کلیو میتواند در مبارزه با فولکسواگن پولو و اشکودا فابیا پیروز شود؟
سوپرمینیها در انگلستان بسیار محبوب هستند تا جایی که هرسال پرفروشترین خودروهای این کشور هاچبکهای کوچک هستند. از سوی دیگر، در سال ۲۰۱۶ حدود نیمی از خودروهای فروختهشده در بریتانیا از نوع بنزینی بودند چراکه بنزین سوختی ارزانتر از گازوئیل است. این نشان میدهد که چرا خودروسازانی مانند رنو، فولکسواگن و اشکودا بهویژه پس از رسوایی دیزلگیت، خودروهای خود را مجهز به پیشرانههای کوچک بنزینی کردهاند.
رنو در جدیدترین نسخهٔ کلیو، با انجام یک سری از تغییرات کوچک، بهروزرسانی ماهرانهای در طراحی داخلی و خارجی آن انجام داده و همچنین آپشنهای جدیدی مانند چراغهای جلوی LED و یک سیستم صوتی استریو Bose را به آن اضافه کرده است؛ اما برای یافتن بهترین خودرو در این کلاس باید رقابتی میان رنو کلیو و دو سوپرمینی محبوب فولکسواگن پولو و اشکودا فابیا برگزار کنیم. سه خودرویی که ما در اینجا آزمایش کردهایم همگی دارای قدرت یکسانی هستند و بین ارزانترین و گرانترین آنها تنها ۴۳۵ پوند اختلاف قیمت وجود دارد. این موارد وعدهٔ نبردی نزدیک را میدهند اما کدامیک از این سوپرمینیها در کلاش خود پادشاهی خواهد کرد؟ در ادامه میفهمیم.
شروع رقابت
رنو کلیو
قیمت | ۱۶,۲۶۵ پوند |
پیشرانه | ۰.۹ لیتری ۳ سیلندر |
قدرت | ۹۰ اسب بخار |
شتاب صفرتاصد | ۱۱.۹ ثانیه |
مصرف سوخت | ۵.۸ لیتر |
لیست موتورهای کلیو بهصورت ۵۰-۵۰ میان نمونههای بنزینی و دیزلی تقسیم شده است چراکه برای آن سه پیشرانهٔ بنزینی و سه نمونهٔ دیزلی قابل سفارش است. به جهت اینکه ما تمایلی به انتخاب پیشرانهٔ پایهٔ ۱.۲ لیتری بنزینی تنفس طبیعی نداشتیم و همینطور موتور بالاتر TCe 120 نیز گرانقیمت است، بنابراین پیشرانهٔ بنزینی توربوشارژ TCe 90 را برای آن برگزیدیم. تیپ خودروی مورد آزمایش ما هم از نوع Dynamique S بوده و ۱۶,۲۶۵ پوند قیمت دارد.
نظر آزمایشکننده: خوشبختانه رنو پلاستیکهای روی فرمان که کف دست را خراش میدادند، حذف کرده و بجای آن چرم جدیدی را بکار برده است که احساس بهتری دارد اما کیفیت متریال داخلی هنوز هم چندان بالا به نظر نمیرسد.
فولکسواگن پولو
قیمت | ۱۵,۹۹۰ پوند |
پیشرانه | ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر |
قدرت | ۹۰ اسب بخار |
شتاب صفرتاصد | ۱۰ ثانیه |
مصرف سوخت | ۶.۸ لیتر |
فولکسواگن پولو در بخش خودروهای کوچک یک معیار محسوب میشود و ما در اینجا نسخهٔ پنجدر آنرا مورد آزمایش قرار دادهایم که در سال ۲۰۱۶ جهت رقابت با کلیو به مدلهای آن در بازار انگلستان اضافه شد. پولوی مورد آزمایش ما مجهز به یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری TSI 90 بنزینی توربو است که نیروی آن از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی انتقال پیدا میکند و ۱۵,۹۹۰ پوند قیمت دارد.
نظر آزمایشکننده: نمونهٔ مورد آزمون ما در بیرون دارای رنگ سفید با جزئیاتی قرمزرنگ و رنگ داخلی خاکستری است که ممکن است مطابق سلیقهٔ همه نباشد اما اگر خواهان سیستم صوتی استریو بروز شده باشید باید با این مدل کنار بیایید.
اشکودا فابیا
قیمت | ۱۵,۸۳۰ پوند |
پیشرانه | ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر |
قدرت | ۹۰ اسب بخار |
شتاب صفرتاصد | ۱۰.۶ ثانیه |
مصرف سوخت | ۶.۴ لیتر |
اشکودا فابیا که سال گذشته موفق به کسب جایزهٔ سالانهٔ خودروهای جدید شد، رقیب سختی در کلاس سوپرمینیها محسوب میشود؛ بنابراین کلیو برای اینکه بتواند بر اشکودا پیروز شود کار سختی در پیش دارد. فابیا مورد آزمایش ما از تیپ مونتکارلو بوده و مجهز به یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری TSI 90 بنزینی توربو است و ۱۵,۸۳۰ پوند قیمت دارد که آنرا به ارزانترین خودرو در این آزمون تبدیل میکند.
نظر آزمایشکننده: مونتکارلو جذابترین تیپ در بین مدلهای فابیا است؛ اما تیپ پایینی SE هم هنوز تجهیزات مناسب و معقولی ارائه میکند.
نتیجه
مقام اول فولکسواگن پولو
پولو در این رقابت پیروز شد اما با سرسوزنی اختلاف. این ماشین به کاربردی فابیا نیست اما بهاندازهٔ کافی جادار بوده و اندازهٔ آن بر روی قابلیت استفادهاش تأثیری ندارد. عملکرد بهتر و دینامیک رانندگی برتر در کنار کابین باکیفیتتر و سطح بالایی از ویژگیهای اتصالی بهصورت استاندارد موجب شده که فولکسواگن هنوز هم بهترین خودرو در این کلاس باشد.
مقام دوم اشکودا فابیا
فابیا هرچند به خوبی پولو نیست اما هنوز هم انتخاب مناسبی محسوب میشود. همچنین درحالیکه این خودرو قیمتی نزدیک به فولکسواگن دارد اما اشکودا شرایط خرید انعطافپذیر و مقرونبهصرفهای را برای آن ارائه کرده که موجب میشود راحتتر بتوان یک دستگاه فابیا خریداری کرد.
مقام سوم رنو کلیو
کلیو جدید تجهیزات استاندارد زیادی داشته و شرایط خرید آن نیز منطقی و مقرونبهصرفه است اما قیمت آن کمی گران است. همچنین سواری خشک، دینامیک بیروح و داخل پلاستیکی آن موجب شد که رنو کلیو در برابر دو نمونه از بهترین و پرفروشترین سوپرمینیهای بازار شکست بخورد.
گزینههای دیگر با قیمتی مشابه
سیتروئن C3
قیمت | ۱۶,۲۵۵ پوند |
پیشرانه | ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر |
قدرت | ۱۱۰ اسب بخار |
نسل جدید سیتروئن C3 محافظهای بادی بدنه را از کراساوور C4 کاکتوس قرض کرده است اما شخیصتی کاملاً متناسب با یک سوپرمینی و قابلاستفاده دارد. این خودرو جایگزینی عالی برای پولو محسوب میشود.
مینی کوپر پنجدر
قیمت | ۱۶,۰۰۰ پوند |
پیشرانه | ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر |
قدرت | ۱۳۵ اسب بخار |
با مبلغی مشابه میتوان یک مینی کوپر پنجدر تقریباً جدید خریداری کرد که جایگزین پریمیومتری برای خودروهای این رقابت بوده و سطح قابل قبولی از کارایی را در نسخهٔ پنجدر ارائه میکند.
مشخصات فنی
فولکسواگن پولو | اشکودا فابیا | رنو کلیو | |
قیمت پایه | ۱۵,۹۹۰ پوند | ۱۵,۸۳۰ پوند | ۱۶,۲۶۵ پوند |
قیمت تستشده | ۱۸,۷۱۵ پوند | ۱۷,۳۰۵ پوند | ۱۷,۶۴۰ پوند |
طول/عرض/ارتفاع | ۳.۹۷/۱.۶۸/۱.۴۵ متر | ۴.۰۲/۱.۷۳/۱.۴۷ متر | ۴.۰۶/۱.۷۳/۱.۴۴ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۴۷ متر | ۲.۴۷ متر | ۲.۵۹ متر |
پیشرانه | ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر | ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر | ۰.۹ لیتری ۳ سیلندر |
قدرت | ۹۰ اسب بخار | ۹۰ اسب بخار | ۹۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۶۰ نیوتن متر | ۱۶۰ نیوتن متر | ۱۳۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | جلو | جلو |
ظرفیت باک سوخت | ۴۵ لیتر | ۴۵ لیتر | ۴۵ لیتر |
حجم صندوق بار | ۲۸۰/۹۵۲ لیتر | ۳۳۰/۱۱۵۰ لیتر | ۳۰۰/۱۱۴۵ لیتر |
وزن خالص | ۱۱۳۲ کیلوگرم | ۱۰۳۴ کیلوگرم | ۱۰۸۲ کیلوگرم |
شتاب صفرتاصد | ۱۰ ثانیه | ۱۰.۶ ثانیه | ۱۱.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۳ کیلومتر در ساعت | ۱۸۱ کیلومتر در ساعت | ۱۸۰ کیلومتر در ساعت |
مصرف سوخت آزمون | ۶.۴۸ لیتر | ۶.۴ لیتر | ۶.۴۵ لیتر |
منبع: AutoExpress
فرشاد سجادیان
۱۲ بهمن ۱۳۹۵رده بندی عادلانه بود اما من سیتروئن C3 و مینی کوپر رو ترجیح میدم، خاصتر و جذابتر هستن.
علی
۱۳ بهمن ۱۳۹۵اشکودا سقفش پاناروما بود !!!
KING 918
۱۲ بهمن ۱۳۹۵صد در صد پولو از اون دوتا از همه نظر بهتره ………
کابین اشکودا که واقعا سطح پایینه البته موتورش نسبت به بقیه خیلی جالبه که با 3 سیلندر و کمتر از 1 لیتر 90 اسب بخار واقعا جای تبریک داره اما ظاهر و کابین سطحش پایین تر از رقباست …….
رنو هم چهره ی خشن موتوری مثل پولو ولی کابین جالبی نداره بر عکس پولو همه نظر عالیه
ایلیا
۱۲ بهمن ۱۳۹۵اشکودا زیبا ترین کابین رو داره عکس هار رو اشتباه زدن
سیدامین فاخر
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ایول کابین اشکودا از همه قشنگتره
عکسارو اشتباه گذاشتن
ASTON
۱۲ بهمن ۱۳۹۵در کل کابین پولو که ابتدایی بود به نظرم کابین فابیا کلاسیک بود البته با اهرم های چرخشی تهویه اما کابین کلیو فانتزی به نظرم اومد اما خب سلیقه ای هست دیگه
Hosein.gh
۱۲ بهمن ۱۳۹۵داداش اون موتور سه سیلندر نهصد سی سی واسه کلیو عه.
KING 918
۱۳ بهمن ۱۳۹۵اره اشتباه دیدم . :-(
سیدامین فاخر
۱۲ بهمن ۱۳۹۵کولیو از همه قشنگ تر خوش استایل تره حیف که موتورش ضعیفه اشکودا هم که فقط چراغهاش با پولو فرق داره از همه لحاظ مشترکن
باز هم مهندسی ناب آلمانی
امیرحسین (Lion26)
۱۲ بهمن ۱۳۹۵من اول سیتروئن انتخاب می کنم، اونم به خاطر اینکه از موتور 1.2 3 سیلندر 110 اسب بخار گرفته، بعدشم رنو چون واقعا عاشق خودرو های فرانسوی هستم .ظاهرشم به نظر من از بقیه بهتره.
ولی خب هرکسی یه سلیقه ای داره.
فکر کنم ظاهر رنو جوون پسند تر باشه.
Just France and Japan.
اسطوره
۱۲ بهمن ۱۳۹۵به نظر من فولکس پولو یک سر و گردن از همشون بهتره
mehran911
۱۲ بهمن ۱۳۹۵عاشق خودتو آواتارتم مجید
اسطوره
۱۳ بهمن ۱۳۹۵فدات رفیق.
مرسی.
منم دوست دارم خیلی زیاد.
Amirhossein
۱۳ بهمن ۱۳۹۵مجید جان منو ببخش که تو پست فورد GT بهت گفتم کامنت نذار.
خیلی شرمندتم دادا.
رفتم کامنت های این دو سه روز اخیر پدال خوندم.
فهمیدم تو شروع کننده ی هیچ بحثی نبودی. اتفاقا از سبک کامنت هات معلومه عاشق ماشین های آمریکایی هم هستی. در مورد مک لارن هم دیدم که تو حرف بدی نزدی بعضی ها الکی جو میدن. فکر کنم از حسودیشون هست.
ببخشید که بهت گفتم کامنت نذار. اتفاقا تو باید کامنت بذاری. حیف میشه اگه کامنت های تو نباشه.خیلی بزرگی که اون پایین جوابم رو ندادی. برا همین خودم رفتم کامنت های این دو سه روز اخیر رو خوندم. دیدم حق داشتی.
آواتارم رو آرم پورشه انتخاب کردم. چون میخوام مثل تو باشم. خیلی از شخصیتت خوشم اومده.
من تازه واردم. ببخشی ما رو .شرمندتم دادا.
در موردت خیلی اشتباه کردم.
حسين
۱۲ بهمن ۱۳۹۵مینی
پولو
اشکودا
سیتروئن
سیاوش
۱۳ بهمن ۱۳۹۵با وجود فولکس چرا کسی باید به اشکودا پول بده لطفا من راهنمایی کنید
یاسین
۱۳ بهمن ۱۳۹۵این قسمت متن میگه
اشکودا فابیا که سال گذشته موفق به کسب جایزهٔ سالانهٔ خودروهای جدید شد، رقیب سختی در کلاس سوپرمینیها محسوب میشود؛ بنابراین کلیو برای اینکه بتواند بر اشکودا پیروز شود کار سختی در پیش دارد. فابیا مورد آزمایش ما از تیپ مونتکارلو بوده و مجهز به یک پیشرانهٔ 1.2 لیتری TSI 90 بنزینی توربو است و 15,830 پوند قیمت دارد که آنرا به ارزانترین خودرو در این آزمون تبدیل میکند.
نکته همینه ببین اتفاقا انتخاب بین فابیا و پولو و کلیو انتخاب سختیه من به شخصه بین همه اینها طراحی فابیا و کلیو رو خیلی دوست دارم ولی کلیو متاسفانه تو بحث قدرت یکم داره که البته از نظر اقتصادی به صرفه تره و پولو تو بحث فنی سر سوزنی بهتر از فابیاس به قول نویسنده ولی فابیا هم طراحی خوبی داره هم قدرت خوب هم امکانات خوب حتی تو تیپ پایه پس دلیل نمیشه که کسی نخرتش
Genius
۱۳ بهمن ۱۳۹۵یه مهندس تو انگلستان بطور متوسط بین 35 تا 40 هزار پوند در سال عائدی داره یعنی میتونه با حدود 40 درصد از درآمد سالانش یکی از این کوچولوهای شهری رو بخره و لذتش رو ببره اونوقت مهندسین ما تو این مملکت درآمد 30 سالشون هم که جمع کنن نمی تونن حتی یه ماشین خسته مثل داستر رو با خیال راحت بخرن و سوار بشن!!!
نوید جهرمی
۱۴ بهمن ۱۳۹۵شاید اگه ما هم 40 درصد مالیات بدیم مثل اونا وضع عوض شه.
100tar
۱۴ بهمن ۱۳۹۵رنو کلیو
سیتروءن c3
.
.
.
فلکس واگن پولو
مینی کوپر
اشکودا فابیا
این سه تای آخری بهتره یه دستی به سر و روی خودشون بکشن.
سیاوش
۱۵ بهمن ۱۳۹۵رنو کلیو در برابر اشکودا و پولو شکست خورد؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!! ادمین چی میگه؟؟ رنو کلیو بعد از فولکس گلف دومین هاچ بک پرفروش اروپا است و در سایر نقاط جهان همین طور بود بعد میگی شکست خورد از این دو!! حالت خوبه عزیزم ؟؟؟؟!!!!!!!