رنو را به خاطر ساخت برخی از بهترین هاچبک های اسپورت دنیا میشناسیم و اگرچه نسل فعلی کلیو RS با انتقاداتی مخصوصاً در گیربکس دوکلاچه اش روبرو بوده اما هنوز هم جزو سرشناسترین محصولات این خودروساز فرانسوی است.
نسلهای پیشین کلیو با استقبال بهتری روبرو شدهاند و این امر رنو را تشویق به ساخت خودرویی متفاوت کرده است.
اما کدام شرکت مسئول ساخت چنین هاچبک اسپورتی بوده است؟ رنو اسپورت که تمامی نسخههای اسپورت محصولات رنو را دستکاری میکند نسل دوم کلیو را انتخاب کرده و یک پیشرانه ۶ سیلندر را پشت صندلیهای جلو نصب و آن را به خودرویی دیفرانسیل عقب تبدیل کرده است.
کلیو ۶ سیلندر بین سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ تولید شده و با توجه به استانداردهای آن زمان خودروی کاملاً سریعی بوده به گونهای که در ۶.۲ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن ۲۳۵ کیلومتر در ساعت بوده است.
این کلیو ویژه از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری مدل ردهبالای لاگونا سود برده است. قدرت آن به ۲۳۰ اسب بخار میرسد که ۱۰ واحد بیشتر از قدرت جدیدترین نسل کلیو RS 18 میباشد. البته شتاب دو خودرو چند دهم ثانیهای تفاوت داشته ولی حداکثر سرعت آنها مشابه یکدیگر است.
به لطف قرارگیری پیشرانه در وسط خودرو، کلیو ۶ سیلندر را میتوان یک جانشین غیرمستقیم برای رنو ۵ توربو و همگام با پژو ۲۰۵ T16 خاطرهانگیز دانست. محصول رنو سومین هاچبک تاریخ با طراحی پیشرانه وسط و تنها هاچبک پیشرانه وسط دنیا با قلب آهنین ۶ سیلندر است.
این نمونهای که مشاهده میکنید روزهای دهم و یازدهم نوامبر حراج خواهد شد. خودروی مورد بحث مدل ۲۰۰۲ بوده و کارکرد ۸۰۷۴۴ کیلومتری داشته و دارای تمامی تاریخچههای سرویس و دفترچه راهنمای اصلی میباشد.
یانکی
۷ آبان ۱۳۹۷جی لنو تو گاراجش یه پراید هاچبک دو در داره که موتور 6 سیلندر فورد تائوروس روش سواره و موتور عقب و دف عقب هستش.خیلی خوشگله
Nima
۸ آبان ۱۳۹۷خیر این تنها هاچبک اینطورى نیس ، اولیشم نیست
فورد شوگان دهه ۸۰ اولیشه که سریعتر هم هست
Mohammad
۷ آبان ۱۳۹۷اصلا قابل درک نیست به هیچ صورت
Sajjad
۷ آبان ۱۳۹۷به شخصه با هاچبک اصلا حال نمیکنم
خیلی کوچیکن
حس خوبی بهم نمیدن
کلن از خودروی کوچیک خوشم نمیاد
هرچقدر هم میخواد قوی باشه
در برابر یه شاسی بلند مثل یه پشه میمونه که ویز ویز میکنه
معمولا هاچبک ها موتور زیر 4 سیلندر دارن
صدای 4 سیلندر در برابر 6 سیلندر به بالا اصلا به گوش نمیاد مگه به زور هزار جور کیت اگزوز و منبع اگزوز که بازم به صدای 6 سیلندر به بالا نمیرسه
البته موتور 4 سیلندر برای یه خودروی خانوادگی واقعا خوبه چون خانواده نیازی به صدای زیبا نداره
علی
۷ آبان ۱۳۹۷استدلال هات تو حلقم!!!
نام شما(ضروری):
۸ آبان ۱۳۹۷سلام این همونی نیست که تو بازی ماست وانتد بودش؟ خیلی خوب بود
ایلیا
۲۷ آبان ۱۳۹۹سلام بله خودشه
علیرضا
۲۶ بهمن ۱۴۰۱این موتور ۶ سیلندر خورجینی با زاویه ۶۰ درجه محصول مشترک رنو و پژو سیتروئن هست که با کد موتور es9 شناخته میشه که در نسل دوم توسط مهندسی پورشه تا ۲۱۰ اسب تقویت شد
این موتور توسط گروه رنو اسپرت تا ۲۸۰ اسب بخار تنفس طبیعی هم در رنو کلیو v6 تقویت شده
این موتور در سال ۲۰۱۳در خودرو پژو ۲۰۸ T16 Pikes Peak با افزایش حجم از ۲.۹ به ۳.۲ لیتر و نصب توربو حدود ۸۷۰ اسب قدرت پیدا کرده که با رانندگی سباستین لوب رکورد این مسابقات رو تا چندین سال به نام خودش ثبت کرده
نکته جالب توجه اینکه سیتروئن زانتیا ۶ سیلندر از موتور es9 استفاده میکرده و همین موتور در ایران روی خودرو هایی که از اتاق پژو ۴۰۵ استفاده میکنن مثل دنا سمند پارس به راحتی قابل نصب هست