بر پایه مندرجات برخی از وبسایت های خبری، قرار است که شرکت ایران خودرو به تولید مدل ارزان قیمت رنو به نام «کوئید» اقدام نماید، لذا به این بهانه، مطالب مختصری را تهیه نمودیم که امیدواریم مورد توجه و عنایت شما خوانندگان عزیز قرار گیرد.
بهرغم تمامی پیشرفتهایی که طی چند دهه اخیر در اکثر نقاط عالم صورت پذیرفته، کماکان غالب جامعه بشری در ممالکی به سر میبرند که میزان درآمد سرانه در آنها کم و یا بسیار اندک است. همین امر بهنوبه خود مانع از آن می گردد که این خیل بیشمار از فقرا به نیازهایی فراتر از امور جاری و روزمره خود بیاندیشند؛ اما برای سازندگانی که در پی فتح بازارهایی فراتر از آمریکا، اروپا، ژاپن و… هستند، هر اقلیمی ولو فقیر و کمبنیه نیز در جای خود ارزشمند است و سزاوار برخورداری از توجهاتی ویژه؛ بهخصوص زمانی که اقلیم موردنظر از رشد اقتصادی بالایی برخوردار و درعینحال، مالامال از جمعیت هم باشد. از همین روست که شاهدیم بازار ممالکی همچون هندوستان، اینچنین در کانون توجهات خودروسازان زیرک و آیندهنگر قرار گرفته است. ازجمله خودروسازانی که طی چند دهه اخیر، به مناطق کمدرآمدتر جهان توجهات بسیاری مبذول داشته، شرکت خودروسازی رنو است. این برند فرانسوی به همراه شریک ژاپنی خود نیسان، چند سالی است که بیوقفه بر روی بازارهای ضعیفتر دنیا سرمایهگذاری کلانی نموده و بهجای آنکه تمامی مساعی خویش را مصروف مشتریان ثروتمند و یا دولتمند اروپایی و یا آمریکایی و… نماید، میلیاردها تن از سکنه متوسط و زیر متوسط ساکن در آسیا، آفریقا، آمریکای جنوبی و… را هدف آمال خود قرار داده و همانند برخی از رقبا آنها را به حال خود رها نکرده است. بیشک تعقیب این استراتژی تاکنون موفقیتهای بسیاری را نصیب رنو و نیز شریک شرقیاش، نیسان نموده است.
شرکت خودروسازی رنو تاکنون دو شوک عظیم را به بازار خودروهای ارزانقیمت وارد نموده و رقبایش را در موقعیت آچمز قرار داده است. یکی از آن دو، ارائه خودروی لوگان در یک دهه پیش است که هنوز هم تولیدش با قالبی نوین ادامه یافته و در جای خود، از کیفیت و بهای نسبتا درخوری برخوردار است و دومی هم به نظر اکثر کارشناسان، ارائه خودروی ارزانقیمت و اقتصادی رنو کوئید (KWID) در یک سال اخیر است، خودرویی که با توجه به استانداردهای متعارف جهانی بسیار ارزان به شمار میآید، ولی در ظاهر، چندان شباهتی با دیگر همتایان ارزان و اقتصادی خود نداشته و با بهایی ۴ تا ۶ هزار دلاری خود، بیشتر نمایی همچون یک کراساوور را القاء میکند. امروزه، کمتر خودروی ارزان قیمتی را همانند رنو کوئید می توان یافت که حتی در داخل کابین خود نیز از صفحه نمایشگر لمسی بهره برد! خودروسازان دنیا تاکنون به ندرت با چنین پدیدهای مواجه بودهاند، زیرا همانگونه که خودتان بهتر آگاهید خودروهای این کلاس، عمدتاً، نه از زیبایی چندانی برخوردارند و نه تجهیزات چشمگیری را به خریداران خود ارائه میدهند و نه حتی جادار هستند؛ اما رنو با عرضه کوئید تمامی این معادلات را به هم زده و طرحی نو درانداخته است. البته رنو کوئید از نقاط ضعف متعددی هم در رنج است که مهمترین آن کمبود بارز تجهیزات ایمنی و نیز برخورداری از شتاب و سرعتی پایین است، مقولاتی که برای بسیاری از خریداران آسیایی و آفریقایی و… از اهمیت بسزایی برخوردار است.
بر پایه برخی از مندرجات، قرار است که این خودرو به کشورمان وارد شود، به همین بهانه، متنی را از سایت «TOPGEAR MEGAZINE» هندوستان گلچین نمودم که برگردانش را در ذیل تقدیم شما عزیزان میشود.
فروش خودروهای کوچک همچنان ادامه دارد. تنها در عرض یک ماه، شرکت ماروتی بیش از ۳۰/۰۰۰ خودروی کوچک را به فروش رسانده است و هندوستان هم بزرگترین بازار جهان برای این کلاس خودرویی به شمار میرود. تا این لحظه، ماروتی آلتو سرور بلامنازع این عرصه بوده است و هیچ خودرویی دیگری هم نتوانسته است تهدیدی برای او در این زمینه باشد، اما احتمالاً رنو کوئید بدترین کابوس ماروتی آلتو خواهد بود. خودرویی که با قیمت خود، کمی شوک را به ماروتی وارد خواهد نمود.
نخستین تأثیر هنگامی روی میدهد که شما قدم به درون رنو کوئید گذارده و در همان حال، این احساس به شما دست نمیدهد که وارد یک خودروی کوچک شده، بلکه حس می کنید که که وارد خودرویی بزرگتر گشته اید. پلاستیکهای به کار رفته در کابین هم حس بسیار خوبی را القاء میکنند. گرچه جنس این پلاستیکها عالی نیستند ولی بهتر آن چیزی هستید که شما با این مبلغ انتظارش را دارید. این خودرو، تجهیزاتی را به خریداران خود ارائه میدهد که در هیچ مدلی دیگری در این کلاس مشاهده نشده است. اینها در کل عبارتند از: یک سیستم مولتیمدیا به همراه سامانه ناوبری، اتصالات بلوتوث و USB، شیشههای برقی جلو، صفحه کامپیوتر مسافرت، نمایشگر تعویض دنده.
فضای موجود در کابین، برخلاف آن چیزی است که تاکنون در خودروهای این کلاس شاهد بودهایم. صندلیهای جلو و عقب این خودرو نسبتاً راحت بوده و همچنین به میزان زیادی هم جا برای پاهای سرنشینان وجود دارد. با این وجود، صندلیهای عقب آن از نبود محافظ برای ران سرنشینان رنج می برند.
حجم فضای موجود در صندوق عقب معادل ۳۰۰ لیتر است که بیشترین میزان در میان خودروهای کوچک است. درواقع، این عدد حتی بزرگتر از هیوندای i20 است. علاوه بر آن، تعداد فراوانی محفظه کوچک هم در این کابین وجود دارد- شما دو عدد جا عینکی، محفظههای بزرگ کنار دربها و نیز فضای کافی در کنسول میانی آن در اختیار دارید.
در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه کاملاً جدید نصب شده که ویژه رنو کوئید توسعه و تکوین یافته است. این پیشرانه دارای سه سیلندر بوده و حجم آن معادل ۷۹۹ سیسی است. توان خروجی این پیشرانه معادل ۵۳ اسب بخار و گشتاور آن برابر با ۷۲ نیوتنمتر است. ولی بهرغم آنکه این دادهها بر روی کاغذ کم به نظر میآیند، قدرت بهاندازه کافی وجود دارد. قدرت این پیشرانه هم بهصورت خطی و مستمر تحویل داده میشود و فواصل کوتاه بین ۵ دنده آن، رانندگی مطبوع و شیرینی را در زمان رانندگی در داخل شهر فراهم میکند؛ و کیفیت تعویض دندهها هم به نحو درخوری نرم و ملایم است.
رنو کوئید سواری خوبی را ارائه میدهد. شرکت رنو شرایط وحشتناک و مصیبتبار جادههای هند را مورد توجه خود قرار داده و این خودرو را به نحو نسبتاً خوبی با آن تطبیق داده است. این خودرو بهراحتی با حفرهها و چالههای درون جادهها گلاویز شده و دستاندازها را هم بهخوبی رد و فیلتر میکند، مگر آنکه آنها واقعاً عمیق باشند. در فنربندی عقب رنو کوئید از فنرهای نرمی استفاده شده است. حرکت نزولی سیستم تعلیق نرم این خودرو به همراه فاصله ۱۸۰ میلیمتری کف آن از سطح زمین، تکانها و نوسانات چندی را برای بدنه آن فراهم میکند که البته در کوئید میزان زیادی از آن وجود دارد، خیلی بیشتر از آنچه که شما از خودرویی در این سایز انتظار دارید.
فرمان این خودرو فوق سبک است و همین امر به شما کمک میکند که بهراحتی با آن در فضاهای تنگ شهری مانور دهید؛ اما زمانی که با این خودرو در بزرگراههای سرعت قرار میگیرید مدام نیاز دارید که حرکت فرمان را تصحیح کنید. اینطور گفته شده که این خودرو در سرعتهای بالاتر از پایداری بیشتری نسبت به آلتو برخوردار است.
رنو کوئید، از نمای ظاهری زیبایی برخوردار است، تمامی استایل آن و طرحی که الهام گرفته شده از خودروهای SUV است، خواستنیتر از خودروهایی همچون ماروتی آلتو و هیوندای یون میباشد. چینهایی که بر روی کاپوتش خلق شده نمایی عضلانی به آن میبخشد و روکشی که کنارههای خودرو و پیرامون نمای عقب آن را فراگرفته است به تقویت چهره آن مدد بخشیده است.
شرکت رنو، این خودرو را بهشدت تهاجمی قیمتگذاری نموده است. خودرویی که در اینجا میبینید، برای ظاهری مشابه یک SUV و نیز تمامی تجهیزات، پیشرانه جدید و پلتفرم، در بالاترین رده، بهایی تنها معادل ۳۵۳ هزار روپیه را طلب میکند و چنانچه شما تیپ پایه آن را انتخاب نمایید، این عدد برایتان تنها ۲۵۷ هزار روپیه رقم خواهد خورد (هر دوی این ارقام هم مربوط به پس از نمایشگاه خودروی دهلی میباشد). این ارقام مبلغی عالی برای محتویات جیب شماست.
مطمئناً این خودرو مهمترین تهدیدی است که تاکنون برای ماروتی آلتو وجود داشته و البته رنو کوئید تمامی آنچه را هم که وعده نموده به مشتریان خود تحویل داده است. تنها تجهیزی که ما فکر میکنیم که کوئید باید برای ردههای بالایی خود در نظر بگیرد ترمز ABS است و نیز ترمزهایی که کمی قویتر باشند، اما روی هم رفته این یک خودروی درخشان و یک معامله واقعی است.
توضیح: در اینجا نویسنده اصلی متن مشخصات خودرو را درج نموده است که چون در سطور ذیل نوشته است از تکرار دوباره آن صرفنظر نمودم.
داوری
رنو کوئید بهترین خودرو در این کلاس است. فاصله زیاد آن تا سطح زمین، پیشرانه پاسخگو و فضای جادار کابین، از آن یک مجموعه عالی ساخته است.
مشخصات فنی رنو کوئید
تعداد سیلندر: سه عدد (۱۲ سوپاپ)
حجم موتور: ۷۹۹ سیسی
توان: ۵۳ اسب بخار در ۵۶۷۸ دور در دقیقه
گشتاور: ۷۲ نیوتنمتر در ۴۳۸۶ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد: ۱۶ ثانیه
نوع جعبه دنده: پنج دنده دستی
نوع کالیپر ترمزهای جلو: دیسکی
نوع کالیپر ترمزهای عقب: کاسهای
سیستم فنربندی جلو: مکفرسون استرات
سیستم فنربندی عقب: میله پیچشی
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۳۶۷۹/۱۵۷۹/۱۴۷۸ میلیمتر
فاصله بین محور: ۲۴۲۲ میلیمتر
سایز تایرهای جلو و عقب: ۱۵۵/۸۰ R 13
وزن خالص: ۶۶۹ کیلوگرم
حجم صندوقعقب: ۳۰۰ لیتر
حجم مخزن سوخت: ۲۸ لیتر
ایمنی
یک عدد کیسه هوای ایمنی (راننده)
هشداردهنده بسته بودن کمربند ایمنی
قفل ایمنی کودک
میلههای محافظ در بخش جلو و کناری خودرو
تجهیزات
فرمان الکتریکی
صفحه نمایشگر لمسی در کنسول میانی و برای هر یک از سرنشینان عقب
سیستم هدایت ناوبری
رادیو AM/FM + MP3 PLAYBACK و پورت USB،AUX و اتصالات بلوتوث
سیستم تهویه مطبوع (دستی)
قفل مرکزی
سیستم ایموبلایزر موتور
خروجی برق 12V (یک عدد)
آینههای الکتروکرومیک داخل (دستی)
تنظیم دستی صندلیهای جلو
تریم داشبورد دو رنگ
شیشههای برقی (جلو)
نگهدارنده فنجانها
آنتن سقفی
لامپ داخل جاعینکی
نشانگر میانگین مصرف سوخت، تعویض دنده
هشداردهنده کاهش میزان سوخت
و…
قیمت
در هندوستان: ۲۵۷ الی ۳۵۳ هزار روپیه (۱۳.۹ الی ۱۹.۱ میلیون تومان)
محل ساخت: هندوستان
CARDEKHO.COM
CARWALE.COM
و… [دانلود ویدئو]
سعید
۱۶ تیر ۱۳۹۵عید همگی مباررررک
بچه ها همون طور که می دونید نماشگاه خودرو شیراز هفته آینده ست و نمایشگاه یزد هم نیمه مهرماه(خودم اهل یزدم)
میخواستم اطلاع دارید که تو این نمایشگاه ها یا نمایشگاه های دیگه کوئید هم میارن یا نه؟؟؟؟
میخوام از نزدیک ببینمش که اگه یه وقت آخر امسال پیش فروش کردن ندید خرید نباشم.
فقط ای کااااااش موتور ال نود روش بود ولی حیف پلت فرمش ال نود نیس
سجاد
۱۶ تیر ۱۳۹۵موتور و پلتفرم ال نود میخوای!
گیربکس چی؟
خوب ال نود بگیر دیگه?
سعید
۱۶ تیر ۱۳۹۵با 25 تومان اگه تو می تونی ال نود صفر بخری برا منم یکی بخر
فرید
۱۶ تیر ۱۳۹۵برای تندر90 هم روزاول گفتندخودروی ارزان قیمت وجایگزین پیکان می شود(یعنی حتی ارزان ترازپراید)ولی سرازکجادرآورد!!!
ارش
۱۶ تیر ۱۳۹۵ماشین خوبی هست حالا اگه گند به قیمت و کیفیتش نزنن.اگه بر فرض با قیمت ۱۹میلیون به فروش برسه استقبال زیاد میشه که اینو خیلی از خودرو سازان نمیخوان
aref
۱۷ تیر ۱۳۹۵سلام ، این خودرو اصلا قابل قیاس باL90نیست خیلی ضعیفه ، منم اول ازش خوش اومد ولی وقتی توی نمایندگی رنو دیدمش، خیلی توی ذوقم خورد (البته توی درایو تست واقعا نا امید کننده بود )رفتم یه هیوندای i10 دست دوم گرفتم الان هم ازش خیلی راضیم . البته بنده در هند اقامت دارم.
یو اس اس اینترپرایز
۱۶ تیر ۱۳۹۵درست که قیمتش خوبه ولی دقت کنید قدرت موتور و حجم موتورش خیلی ضعیف
53 اسب بخار و 800 سی سی به نظر من که خیلی پایین
حداکثر سرعتش فقط 135 کیلومتر در ساعت.موتورسیکلت مگه
شتاب 0 تا 100 که 16 ثانیه است.
قیمتش هرچقدر هم اقتصادی باشه ماشین باید لذت بده به ادم.اخه این چه مشخصات فنی که داره
سعید
۱۶ تیر ۱۳۹۵موتور خیلی ضعیفه، کاش یه نسخه توربو هم براش در نظر میگرفتن.
مثل کپچر که 1200 سی سی هست اما توربو داره.
دیگه همه چی تموم میشد انصافا
سامان اذری
۱۶ تیر ۱۳۹۵تنها شتاب نیس
مهم تر از شتابش کسب صفر ستاره ایمنی از یونکپ
هست که واسه ماشینی که قراره جایگزین پراید بشه افتضاحه
اگه شاسی و بدنه ماشین رو تقویت کنند خیلی خوب میشه
ضمنا احتمالا 25 میلیون قیمت بخوره
اونوقت تیبا رو کی میخره؟؟؟
سجاد
۱۶ تیر ۱۳۹۵مگه پراید صفر تا صدش 3 ثانیه هست که انقدر فروش داره! یا لذت رانندگی داره!
با 20 تومن میخوای لذت ببری ! برو 200 تومن بده بی ام و یا 100 تومن بده مزدا تا لذت ببری?
اون دوستی هم که میگه نسخه توربو دیگه واقعا رد داده ، آخه این یه لگن اقتصادیه که برای قشر فقیره یعنی فقط میخوان که جابجا بشن و تا 500 سال دیگه خراب نشه ، دیگه سرعتو قدرت زیاد مهم نیست.
نکنه با کوئید دور دورم میخوای بری?
یو اس اس اینترپرایز
۱۷ تیر ۱۳۹۵سجاد جان دوست عزیز مردم وقتی پول ندارن ازسر مجبوری میرن پراید میخرن چون عده ای میخوان ملت ماشین خوب سوارنشن.اگه میخواستن این همه تعرفه گمرکی افزایش نمیدادن
پراید قیمت واقعیش زیر 10 میلیون تومان.برید ببینید به عراق و سوریه چند فروختن
درضمن لذت هم بستگی به میزان توقع فرد داره از زندگی.یکی با بوگاتی حال میکنه یکی با موتورسیکلت ایرانی.
رحمان
۱۶ تیر ۱۳۹۵دوست عزیز یه خورده منطقی فکر کنید.
تنها عیبی که به این خودرو در این محدوده قیمتی میشه گرفت فقط و فقط بحث ایمنیه.
کسی که میره پراید یا این خودرو را میخره دنبال شتاب و سرعت و لذت رانندگی نیست.
یه خودرو میخواد با قیمت مناسب که کم استهلاک و کم مصرف باشه که این خودرو هست.
در ضمن بعید میدونم که ایمنی این خودرو کمتر از پراید باشه.
aref
۱۷ تیر ۱۳۹۵من قبلا پراید داشتم و با رنو کیوید رانندگی کردم ، بجز طراحیش (که واقعا عالیه ) بقیه چیزا ش از پراید ضعیف تره . (پراید بنده مدل 89 بود کیفیت حال حاضر پراید و کیویدی که قراره در ایران تولید بشود رو اطلاعی ندارم )
یو اس اس اینترپرایز
۱۷ تیر ۱۳۹۵پراید قدرتش 64 الی 68 اسب بخار
حجم موتورش 1320 سی سی
شتاب 0 تا 100 فکرکنم 14 یا 15 ثانیه است
hamid
۱۶ تیر ۱۳۹۵امکان نداره بزارن با این قیمت یا حتی نزدیک این قیمت عرضه بشه اون وقت میخوان پراید و ۴۰۵ و بقیه لگن هاشونو به کی بندازن؟حداقل ۴۰میلیون به بالاست ولی بزرگترین ضعفش قدرت موتوره که بازم به ماشینای فعلی می ارزه
یو اس اس اینترپرایز
۱۶ تیر ۱۳۹۵تعرفه گمرکی ما بیمار
امیر
۱۷ تیر ۱۳۹۵ال ۹۰ ۳۷ میلیونه این بشه ۴۰ میلیون؟دوما ۴۰۵ سال آینده سال آخر حضورش در خط تولید هست،به ایرانخودرو هم مربوط نیست که هم قیمت تیبا بشه یا نه!
مورد بعدیشم اینه که اسب بخار این ماشین اندازه پراید هست با گشتاور بهترو همینطور فناوری بهتر و بهینه تر نسبت به پراید دهه بوق
یو اس اس اینترپرایز
۱۷ تیر ۱۳۹۵پراید که ماشین نیست همه قبول دارن شکی نیست
mehdi1899
۱۶ تیر ۱۳۹۵شما تو این کلاس و با این قیمت اقتصادی چه لذتی میخواین ببری عزیز دلم هیوندای و کیا تویوتا ام تا 200 تومن لذت سواری خاصی به ادم نمیده چه برسه به این
ی ذره سطح انتظاراتتو بیار پایین
رضا
۱۶ تیر ۱۳۹۵واقعا با صفر (هیچچچچچ) ستاره ایمنی که بدست آورده جانشین مناسبی برای پراید هست دست لگن سازان وطنی درد (کنه) نکنه با این انتخابشون تنها چیزی که تو این مملکت مهم نیست جون آدمیزاد
سعید
۱۶ تیر ۱۳۹۵قرار شد نسخه اروپایی و ایمن شده ش رو بیارن و با موتور قوی تر رو بیارن ایران وگرنه هیشکی نمیخره از جمله خودم که میخوام برا خانومم بخرم.
میگم بچه ها من که خیلی دقتم زیاده ولی کم آوردم که تا حالا این همه عکس هاش رو دیده بودم اما متوجه نشدم یه دونه برف پاک کن داره!!!!!!
زشت نیست این حالتی؟؟؟؟
مایکوباکتریوم توبرکلوسیز
۱۶ تیر ۱۳۹۵اگه وارد بشه خیلی بهتره
چون ایران ***بعید میدونم به امکاناتش دست نزنه و قیمت واقعی رو پیشنهاد بده ولی ایمنی خیلی بدی داره هر چند قطعا از پراید طراحی شده تو40، 50سال قبل بهتره
سعید
۱۶ تیر ۱۳۹۵همه چی عالی عالی عالی، اما متاسفانه موتور ضعیفه
آخه یکی به من بگه یه سیلندر دیگه اضافه میکردن موتور مثلا 1400 میذاشتن مگه چقدر گرون تر میشد ؟
مگه چه خرجی داشت جز یه خورده مواد اولیه و آلیاژ بیشتر مصرف میشد!!!
مثل پیراهن سایز L با XL که تنها تفاوتش اینه یه خورده پارچه بیشتر برده وگرنه همون زحمت دوخت که اون داشته اینم داشته.
آقا دروغ میگم؟؟؟ این همه زحمت کشیدید یه دفعه بی نقصش میکردید و پر فروش ترین ماشین دنیا و تمام.
سجاد
۱۶ تیر ۱۳۹۵دیگه چی !
اگه دوست داری بگم 3 سیلندر برات اضافه کنن با نیسان جی تی آر درگ بزنی?
با ماشین لباس شوئی اشتبا گرفتی?
سعید
۱۶ تیر ۱۳۹۵شما خیلی ظاهرا احساس عقل کلی میکنی که میای همه رو مسخره میکنی دوست عزیز
یه کم از اطلاعاتت رو کن ما از فیضش بی بهره نشیم
.
۱۶ تیر ۱۳۹۵یه آشغال به تمام معنا ایمنی صفر طراحی فاجعه موتور به طرز فاجعه آمیز ضعیف یعنی بی جا میکنن مسئولین اگه این لگنو بیارن تا جون هموطنارو بگیره برا همون هند خوبه گرچه اونا هم شایسته ی خودرو های بهتری هستن نه این آشغالا
رضا بانکی
۱۶ تیر ۱۳۹۵لابد همین پرایدی که دارن میفروشن خوبه !!
سعید
۱۶ تیر ۱۳۹۵همه حرف هات قبول اما طراحی رو بی انصافی نکن، قابل قبوله خداییش
نیما ناصری
۱۶ تیر ۱۳۹۵135 برای حد اکثر سرعت خیلی کمه. 120 تا رو به زور میره یعنی؟
Zonda R
۱۶ تیر ۱۳۹۵@.F
با سپاس از سام عزیز
واقعا خیلی مطلب به جایی رو ترجمه کردی احسنت
کوید یه مهندسی ارزشمند با یه فرمول قیمتی دست نیافتنی هست که پیچیدگیش در همین موضوع هست که چطور این خودرو اینقدر ارزون و نسبتا با کیفیت هست
53 اسب فرانسوی با 25 میلیون و چهره و طراحی بروز و امکانات استاندارد خوب
دوستان اگر اگر 1 درصد این خودرو جانشین پراید 1983 پیر بشه این بزرگترین قرارداد و انقلاب خودرویی ایران خواهد بود
پراید پیش کوید یعنی 32 سال تفاوت
سام
۱۷ تیر ۱۳۹۵با سلام
لطف داری فرزاد عزیز،خوشحالم که این متن مورد توجه شما واقع شد.
ارادتمندم
فقط آمریکایی
۱۶ تیر ۱۳۹۵ببین چقدر بد بخت شدیم که باید ماشینی
سوار بشیم که ستاره ی ایمنی نداره
احسان(احسان سابق)
۱۶ تیر ۱۳۹۵الان بعضیا میگن دادن ستاره کار غرب و امریکاست و شرکت های ورشکسته داره و باعث افتخاره که ماشینی سوار بشید که ستاره ایمنی نداره
Matin
۱۶ تیر ۱۳۹۵اونایی که می گن قدرت موتورش کمه باید بدونن که با توجه به وزن بسیار پایین ۶۷۰ کیلوگرمی گذاشتن موتور قوی تر به هیچ وجه براش مورد قبول نیست از طرفی هم درسته که ستاره ایمنی کسب نکرده ولی با این وجود مطمئن باشید که ایمنیش از پراید بیشتره
امیر
۱۷ تیر ۱۳۹۵دوست عزیز صفر صفر دیگه چه فرقی داره ؟؟
با این تصادف کنی میمیری با اونم تصادف کنی میمیری دیگه !!!
حميد
۱۶ تیر ۱۳۹۵حالا ستاره ایمنی یک طرف بعد باید حدود چهل ملیون هم پول بدی
حمیدرضا
۱۶ تیر ۱۳۹۵تو خود بازار هند تو این رده قمیتی خودروهای زیادی هست که من خودم به شخصه با قیافه هیوندای ایون بیشتر حال میکنم خوشگل تره ایمنی همه هم که بده شاید داتسون بهتر از باقی باشه و لی تست نشده بازم به نظر من اگر ایران خودرو میخاد یه خودروی ارزون باکیفیت تولید کنه سعی کنه با سوزکی صحبت کنه سلریو رو بیاره هم کیفیت خوبی داره هم قیمت امکاناتشم یه سروگردن بیشتر فقط این مانیتورو نداره که به نظر من خیلی آپشن خاصی محسوب نمی شه مخصوصا اگر امکان داشته باشه که حواس راننده رو پرت کنه ممنون از اینکه مطلب طولانی من رو مطالعه کردید
مجید
۱۶ تیر ۱۳۹۵من محصولات رنو رو دوست دارم خودم تجربه تندر 90 مدل E2 ایران خودرو و E1 پارس خودرو هم دارم (مجموع 3 سال و 45 هزار کیلومتر) ولی باید بگم این ماشین ها امنیت عالی نداشتن چون بامدل پارس خودرو تصادف شدید کردم ولی ایربگ باز نشد که شکایت کردم و نتیجه نداشت!ولی مجموعه باکیفیت و کم استهلاکی بود که ارزش خریدش بالا بود اما در مورد این ماشین تو سایت تو خرداد ماه در مورد عملکرد ضیفش تو تست ایمنی گفته شد که با توجه به سابقه شرکت های ایرانی تو حذف تجهیزات (مثل مدل E0 ایران خودرو) بعید نیست همون مدل تو ایران تولیدبشه به هر حال خریدش ریسک بالایی داره چو امنیتش زیر سوال رفته و این جای تاسف داره!!!!
Behzad power active
۱۶ تیر ۱۳۹۵رنو باید جمع کنه خودشو با این ماشینای به درد نخورش
بنتلی
۱۶ تیر ۱۳۹۵رنو گفته میخواد تقویتش کنه و دوباره برا تست بفرسته تا احتمالا سه ستاره بگیره و باید یک ایربگ دیگه و ترمز ای بی اس و دیسکی بزاره و قیمت زیر 25، در غیر این صورت اصلا با ایمنی صفر ستاره مناسب نیس!شرکت دایهاتسو خودروهای مناسب و متنوع و ایمن وارزونی تولید میکنه ،فولکس هم خودروهای ایمن و ارزونی برا بازار هایی مثه برزیل و هند داره! درهرصورت فعلا ک خبری از فولکس نیس ،احتمال ورود دایهاتسو هم کمه،اگه احتمالا پاندا هم تولید بشه ب خاطر اختلاف قیمت هزار دلاری با کویید و ایمنی مناسب گزینه خیلی بهتریه! چن وقت پیش مطلبی رو دیدم تو سایت خودروهای چینی ک خیلی جالب بود ،ارزون ترین خودرو چین ی هاچبک شبیه پرایده ک 14هزار یوان حدود 7میلیون قیمت داره از شرکت جیانگنان،ارزون ترین وانت چین هم ساخت دانگ فنگه ک 26هزار یوان قیمتشه ،البته ناگفته نماند ک نباید از این دوتا انتظار کیفیت وایمنی خوب داشت ولی وانته ظرفیت حمل خوبی داشت ،اینو فقط جهت اطلاع گفتم و اصلا فک نکنید منظورم این بوده ک این دوتا برا ایران مناسبه
احمد باقری
۱۶ تیر ۱۳۹۵قدرت موتورش خیلی ضعیفه، به هر حال از خیلی چیزا زدن تا بتونن با این قیمت بدن. از نظر ایمنی هم که اصلا تعریفی نداره.
رضا
۱۶ تیر ۱۳۹۵خدای هرچه باشه از پراید هزار برابر بهتره طراحی اش عالی فقط یک ایمنی اش می ماند که منصفانه اگه نگاه کنیم نسبت به بقیه محصولات ایران خودرو و سایپا اگه بهتر نیست ولی بدترهم نیست و شاید با توجه
به ارتفایش بهتر باشد
.
احسان(احسان سابق)
۱۶ تیر ۱۳۹۵ماشینی نیست که مایه ی افتخار باشه و رسما جزو 5 ماشین ارزون دنیا محسوب میشه ولی واسه کشوری مثل ایران که اقتصادش مدتیه که فروپاشیده میشه گفت تنها انتخاب باقی مونده هست
امیرحسین
۱۷ تیر ۱۳۹۵لیاقت مردم ایران این اشغال ها نیست چی بودیم چی شدیم…
Kasra
۱۷ تیر ۱۳۹۵عقبشو از روى تیبا کپى کردن ?
reza
۱۷ تیر ۱۳۹۵احتمالا ماشین خوبیه امیدوارم تو ایران با قیمت خوبی بیاد
LFA
۱۷ تیر ۱۳۹۵یه موتور بهتر براش میزاشتن و ایمنیش هم اگه بالا تر بود 2000دلار هم اگه بیشتر بود مشکلی نداشت
من که فک نمیکنم خوب بفروشه به خاطر همین دوعامل مگه این که حد اکثر20میلیون باشه اونم فول ترین مدلش
علی
۱۷ تیر ۱۳۹۵این اگه قرار باشه بیاد ایران حتما قیمت ش بالای چهل تومان هست و رقیبش م ام و ام 110s هست که با قیمت باور نکردنی 31 تومان در حال عرضه هستش حالا شما حساب کن این اسم رنو رو یدک میکشه ی ححاشیه براش درست میکنند که تو بازار آزاد تا 50 تومن میره بالا قیمتش خدا وکیلی این رنو کپچر که تازه اومده بازار مگه چی 115 تومن قیمت دار از کوءید یه وجب بزرگتر قیمتش شده 115 تومن
فرزاد
۱۷ تیر ۱۳۹۵به نظرم اگه این ماشین رو سازمان تاکسیرانی کشور وارد کنه و فقط داخلی شهری استفاده بشه بهترین ماشین
مصرف خیلی کم
جادار
بهترین ماشین برای تاکسی رانی داخل شهری همینه
Shahriyar_mansory
۱۷ تیر ۱۳۹۵لیاقت ایران این اشغالا نیست
ASTON
۱۷ تیر ۱۳۹۵دوو سیلو ۴ سیلندر بوده و وزن خالص آن ۱۰۲۵ کیلوگرم میباشد وموتورش ۸۰ اسب بخار قدرت دارد و گشتاور این خودرو معادل ۱۲۷ نیوتون متر بر 3200دور بردقیقه بوده حجم موتور ان نیز ۱۴۹۸ سی سی میباشد
نسبت وزنی که موتور سیلو باید تحمل کنه به ازای هر اسب بخار12.81 کیلوگرم هست
اما در رنو کوئید 12.62
توجه داشته باشید عدد پایین تر بهتر است حالا کسی تو رنج قیمتی اون سالهای سیلو این ماشین رو آشغال میدونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مانی.الف
۱۷ تیر ۱۳۹۵فکر میکنم شرکت رنو نذر کرده که طراحی همۀ خودروهایی که میسازه، زشت و بدترکیب باشه.
آخه اقتصادی و ارزان بودن که منافاتی با طراحی زیبا و دلنشین نداره!!!
Alirankhodro
۱۷ تیر ۱۳۹۵فرض کنید این ماشین رو میخواستن تو امارات بفروشن . به نظرتون کامنت های مخاطبان چی بود؟ بابا این لگنا لایق ما نیستند.چرا اینقدر از این ماشین تعریف میکنین؟
رضا
۱۷ تیر ۱۳۹۵دوست عزیز اماراتی ها فرق میکند با ما اونا ازاد هستنند انتخاب کنند و هر خودروی که دوست دارنند با کمترین قیمت ولی ما مجبور هستیم و ناچار چون بازار داخلی ما انحصاری هست و دولتی و حرف اول و اخر را دولت می زند ن ملت اگه نگیریم خائن هستیم و اگه بگیریم باید از جان و مال خود بگذریم و با هر قیمتی اونا برایش در نظر بگیرند ما هم راه چاره ای برایمان باقی نمی ماند بگیم باشه هرچه شما میگید باز بین گزینه بد و بدتر مجبوریم بد را انتخاب کنیم