تولید خودرو ارزانقیمت که از کیفیت قابل قبولی بهرهمند باشد، کار آسانی نیست و درواقع یک هنر است و رنو ازجمله خودروسازهایی هست که این هنر را به خوبی آموخته است. از زمانی که رنو از کوئید رونمایی کرد، مشخص بود که قرار است یکی از ارزانترین اتومبیلهای جدید موجود در سراسر جهان، باشد و احتمال میرفت قیمت آن از ۴۷۰۰ دلار شروع شود.
خُب، در حال حاضر رنو حتی فراتر از انتظارها عمل کرده و کوئید را با شروع قیمت ۲۵۶۹۶۸ روپیه یعنی تنها ۳۸۸۵ دلار در هند رونمایی کرده که گرانترین مدل آن هم ۳۵۳۰۰۰ روپیه (۵۳۴۰ دلار) قیمتگذاری شده است. راز قیمت پایین آن در این واقعیت نهفته است که کوئید در کارخانه مشترک رنو-نیسان در Chennai هند که قلب خودروسازی و درواقع دیترویت هندوستان به شمار می رود و با نرخ بومی سازی ۹۸ درصد تولید شده است.
رنو دریافت سفارش برای کوئید را از اواخر ماه مرداد شروع کرده است. در حال حاضر تولید و عرضه این خودرو برای یک میلیون دستگاه در سال برنامهریزی شده است. رنو همچنین ایران را به عنوان یکی از بازارهای کوئید اعلام کرده اما اینکه این خودرو را در ایران تولید نماید یا به صورت وارداتی عرضه کند هنوز مشخص نیست. این موضوع به شرایط پیچیده داخل ایران و صنایع خودروسازی آن مربوط می شود زیرا عرضه چنین خودرویی، بازار و قیمتهای خودرو در ایران را متلاطم خواهد نمود و خودروهایی چون پراید را از دور خارج می نماید.
reza
۵ مهر ۱۳۹۴اقای فراهانی اشتباه نکنید این نمیتونه بازار پراید رو خراب کنه همونطور که خودرو 20 میلیونی چینی رو 100 میلیون میفروشن اینم هم کمتر از 40 میلیون تو ایران نمیفروشن
مصطفی
۵ مهر ۱۳۹۴این دیگه چیه عین موتور چهارچرخه .
بابا دیگه الان پرایدم abs و ایربگو داره .برا رنو زشته.
جواد
۵ مهر ۱۳۹۴حرف منو زدی داداش
kevin7360
۶ مهر ۱۳۹۴دست این به اصطلاح خودروسازان دیگه برای مردم کاملا رو شده تا زمانیکه یه شرکت معتبر مثله رنو یه مقداری از سهام اینها رو نخره به هیچ عنوان نمیشه امیدوار بود که یه همچین خودرویی به این قیمت عرضه بشه واسه اینکه باید داخلی سازی بشه تا قیمتش بیاد پایین و همه ما میدونیم که داخلی سازی اونهم از نوع خودروسازان وطنی یعنی تولید قطعه 10 دلاری به قیمت 50 دلار پس به این نتیجه میرسیم که نهایتا تو ایران واردمیشه به قیمت 50میلیون که مبادا یه وقتی از دنا ارزون تر باشه
aref
۱۱ مهر ۱۳۹۴توی هند هم ارزونه نمی فروشن ، مدل پایه رو که 250000 روپیه قیمت زدن 340000روپیه میاد بیرون ، تازه کولر هم نداره ، به نظر من پراید تنها خودروی هست که با برداشته شدن تعرفه میتونی تو بازار رقابت کنه.
علی
۱۱ مهر ۱۳۹۵کدوم ماشین چینی 20 میلیونی رو 100 میلیون میفروشن؟ حرفهای بی پایه و اساس نزنید. جالبه که 200 نفر هم این حرف غیرمنطقی رو لایک کردن. مثلا لیفان 820 که 92 میلیون فروخته میشه قیمت واقعیش حداقل 55 میلیون هست. این قیمت 20 میلیون رو از کجا آوردین؟
رامین
۵ مهر ۱۳۹۴مطمئن هستم در بازار ایران تاثیری ندارد و خودروسازان عزیز ما با دستکاری این خودروی زیبا چه در موتور و چه در حذف برخی امکانات و یا استفاده از قطعات بی کیفیت آن را با قیمتی بالا به مشتریان عزیز خواهند فروخت .!!!!!
AliZeus
۵ مهر ۱۳۹۴این بیاد ایران امکانات و کیفیتش رو به نصف تقلیل میدن…قیمتش رو هم دو برابر می کنن…تا در نتیجه مثل همیشه 3-4 برابر سود کنن..فرمول بسیار معمول و ساده ای هست :)
علی
۱۱ مهر ۱۳۹۵با توجه به قدرت موتور بسیار ضعیف کوئید و همینطور بقیه مشخصات ماشین، بالای 30 میلیون تومان نمی تونن بفروشن. چون وقتی ال 90 قیمتش حدود 37 میلیون هست بنابراین کوئید نمیتونه بیشتر از 30 باشه.
edris
۵ مهر ۱۳۹۴آفرین به هند واقعا به مردم کم درآمد هستش و آفرین به رنو
کاوه
۵ مهر ۱۳۹۴آخه کی قراره این کابوس سیاه زندگی در ایران قراره تمام بشه
رضا
۵ مهر ۱۳۹۴باورم نمیشه فقط 3800 تا
علی
۱۱ مهر ۱۳۹۵باورت بشه چون قدرت موتورش 53 اسب بخاره که نصف قدرت موتور ال 90 هست. اگر قدرت موتور کوئید از 53 اسب تا 105 اسب افزایش پیدا بکنه حداقل 5000 دلار قیمتش بالا میره.
امیر عباس
۵ مهر ۱۳۹۴تو ایران که هنوز گرمکن شیشه عقب و شیشه بالابر عقب جزو آپشن حساب میشه این ماشین حتی واسه سمند جدید (دنا) هم تحدیدی محسوب نمیشه.
امیر.عارف
۵ مهر ۱۳۹۴ای بابا شرکتهای فرانسوی +مدیران ایرانی= جنس بی کیفیت و چپاول مردم همیشه در صحنه ایران
ali ayat
۵ مهر ۱۳۹۴اون طرح صفحه کیلومترش بخره تو کمر کل ماشین های ایرانی
علی
۵ مهر ۱۳۹۴متاسفانه به علت اقتصاد مبنتی بر رانت خواری، ***چنان سرسختانه جلو برداشتن تعرفه گمرکی خودروهای وارداتی را به بهانه های مختلف گرفته اند که هیچ امیدی به بهبودی وضع نابسامان خودرو نیست و میترسم مردم آخر به این نتیجه برسند که در *** نمیتوان خودرو با قیمت واقعی (همزمان ارزان و باکیفیت هم باشد) سوار شد
بنتلی
۵ مهر ۱۳۹۴این بدبخت چیزی نداره دیگه برا دزدیدن،دیگه تهش اون نمایشگر و سرعت سنج دیجیتالیشو بردارن:-)
ب نظرم با اینکه پاندا کراس گرون تره ولی قابلیت و عملکرد بهتری داره
SS
۵ مهر ۱۳۹۴به نظر من در حال حاضر بزرگترین نقطه ضعف این ماشین، معلوم نبودن نتیجه تست تصادف اون هست
با در نظر گرفتن اینکه رنو در برندهای ارزان قیمتش (داچیا) تابحال نتایج عالی کسب نکرده، بعید میدونم این ماشین، حتی با وجود وزن کمش، بیشتر از دو سه ستاره (احتمالا در لاتین انکپ) بگیره.
سعید
۷ اسفند ۱۳۹۴از پراید ارزون تره بسه تاحالا کسی تست تصادف پراید دیده؟
amirhosein
۵ مهر ۱۳۹۴دقیقا منم با همه دوستای عزیز موافقم ایران خودرو و سایپا کل اپشناش رو میدزدن مثل النود من تحقیقاتی روی النود کردم النود فرانسوی خیلی تپشن داشت الان براتون میگم همشون رو
(کیسه هوای جانبی) 4تا کیسه هوا از نوع srp بهترین نوع کیسه هوا هست که شدت و قدرت باز شدنش با استفاده از شدت تصادف تعیین میشه
سیستم کمربند پیش کشنده و کمربند سه نقطه عقب حتی برای سر نشین وسط که ایران خودرو کمربند ایمنی عقب وسط رو کرده تسمه ای اول سه نقطه ای بود
پشت سری عقب 3 تا قابل تنظیم که توی ایران 2 تا عقب داره وسطی رو دزدیدن
uch n5 که مثل خودرو های روز امکاناتی همچون فالو می قفل خودکار درب ها از سرعت 7 کیلومتر روشن شدن فلاشر هنگام ترمز اضطراری و……
گرمکن صندلی راننده
باز کن درب صندوق از روی ریموت
نمایش مصرف لحظه ای سوخت از طریق کامپیوتر سفری
افزایش صدا سیستم صوتی هنگام افزایش سرعت خودرو
اینا فقط چیزایی هست که من مطالعه کردم در سایت های خارجی و جزوری های تعمیراتی خودرو تندر90 یا همون لوگان اگه حرف هامو قبول ندارید براتون مدرک بزارم؟؟؟
http://s6.uplod.ir:182/d/2k2uncp24hvhuf6tf2pnfjbo762zpgk5nfoniwyuygqqhlcik2sfa4c3/motor-va-motealeghat-90.pdf
دانلود کنین بخونین لینک جزوه تعمیراتی تندر90 به همش اشاره شده …
amirhosein
۵ مهر ۱۳۹۴دوستان چند تا اپشن افتاد یادم هشدار دنده سرعت و چرغ نبستن کمربند ایمنی و………………………………………………………………………….
احمد باقری
۵ مهر ۱۳۹۴البته اونقدر امکاناتی نداره، اما به هر حال، قیمت مناسبی داره، اما مطمئنا با حذف بسیاری از قطعات اصلی، کمتر از 45 تا 50 میلیون توی ایران به فروش نمی رسه.
saeed
۵ مهر ۱۳۹۴حتی مقرون به صرفه ترین خودرو های جهان هم در ایران مقرون به صرفه نخواهند بود.
رضا
۵ مهر ۱۳۹۴خداوندا بارالها شر ایران خودرو و سایپا را از سر مردم استثمار شده ایران کم بفرما
پدرام
۷ مهر ۱۳۹۴آمین خدایا کمک
غلام
۲۴ آبان ۱۳۹۴تا کی منتظر این هستیم که خدا برامون کاری کنه، بابا خدا هم گفته خودت هم حرکتی بکن .حداقل کاری که میتونیم بکنیم اینه که نخریم.چرا همیشه مردم تو صحنه هستیم هر وقت کم میارن از مردم مایه میزارن وقتی که نوبت حق و حقوق رسید میان میگین مردم چه حقی دارند دیگه
یه پسر
۵ مهر ۱۳۹۴مطمئنا اگه با قیمت منصفانه و عاقلانه وارد و یا مونتاژ بشه می تونه پراید رو نابود که هیچ حتی فکر خریدارن 206 رو هم مشغول می کنه
اما جدا از رویا پردازی امکان نداره ایرانخودرو و سایپا راضی به فروش عادلانه این ماشین بشن
یه پسر
۵ مهر ۱۳۹۴ببینین اوضاعمون چقد هندیه که باید حسرت هند رو بخوریم
sky watcher
۵ مهر ۱۳۹۴موتورش خیلی ضعیف نیست ؟
امروز رادیو ی کارشناس خودرو داشت میگفت تنها راهی که وجود داره اینه که واردات آزاد بشه تا فضا رقابتی بشه با انحصار فقط سمند که قرار بود افتخار ملی باشه الان شده افتضاح ملی …
با این حرفش خیلی حال کردم ….
Archi KHAN
۵ مهر ۱۳۹۴خدایش در کشوری که با قیمت واقعی عرضه بشه ، هیچ نقدی نمیشه بهش کرد.
تو ایران اگه 15-10 میلیون تومان بِدن دست مردم ، خیلی عالیه عالی …
amir
۶ مهر ۱۳۹۴دوستان گرامی کسی دلش صابون نزنه همه میدونن اگه اینجا مونتاژ بشه اولا همه اپشناش حذف میشه دوما قیمت بسیار نجومی میخوره خیالتون راحت زیر 40 نمیدن که بازار ماشینا خودشون خراب بشه همونطور که قرار ال 90 ارزان ترین خوردو بشه و جایگزین پیکان اما دیدین که چقد قیمتش بالا بردن .مدل فول اپشنش هم که به اصطلاح سایپا یا ایرانخودرو فول اپشنه اما در واقعیت بازم تعدادی از اپشن های ان حذف شده با 10 تا 20 میلیون قیمت بیشتر عرضه میکنن . در مجموع اصلا دلتون برای یه خودرو ارزان قیمت صابون نزنید
خودرو با کیفیت حق مسلم ماست
به امید پیروزی
مهدی
۶ مهر ۱۳۹۴تنها راه حل ،ادامه کمپین نخریدن خودرو تا به زانو در آمدن کامل خودرو سازان و مدیران کله شق و بی ادب آنهاست. ضمنا در پاسخ به خودرو سازان که ادعا می کنند که با دلار 3000تومانی – نرخ بالای مالیات – بهره بانکی -تورم و….. نمی توان خودرو با کیفیت تولید کرد، عرض می کنم که آقا شما(خودروساز) که ناراضی – مردم هم که ناراضی پس این حلبی کهنه هارا برای کی تولید می کنید؟
تعطیل کنید بساط خودرو سازی رو تا ملت یه نفسی بکشه….
رضا
۷ مهر ۱۳۹۴چنان مسئولین باهاش عکس گرفتن که انگار با فراری عکس گرفتن دیگه ماشینه پیدا نیست ! ولی این تو ایران کمتر 30 تومان امکان فروشش نیست چون ام وی ام 3 سیلندر با قیافه مسخرش 20 تومان دارن میفروشن اونوقت ماشین فرانسوی بدن فولش 18 میلیون ؟عمرااا
هومن
۱۰ مهر ۱۳۹۴وقتی ام وی ام 110 با 1030 Cc حجم موتور و قدرت 68 اسب بخار توانایی حمل دونفر رازدر سربالایی ندارد انوقت این خودرو با 15 اسب بخار قدرت کمتر و موتور 800 cc میتواند یک مرد و زن 60-70 کیلویی را جابجا کند بالای بیست میلیون مشتری ندارد چون پراید قدرتمندتر است.
خودرو صفر ایرانی حرام
۱۲ مهر ۱۳۹۴قدرت اسمی و گشتاور اسمی در شرایط آزمایشگاهی با نهایت دور موتور ممکن محاسبه می شوند . عوامل متعددی بر شتاب موثر خودرو تاثیرگذار است . مثلا داشتن فرمان هیدرولیک در تمام زمانهای روشن بودن موتور حدود 3 تا 8 اسب بخار قدرت موتور را کاهش می دهد.
مجهز بودن به فرمان برقی، سبک بودن شاسی و بدنه، سیستم تعلیق مناسب، آیرودینامیک، گشتاور بالا در دور پایین از عوامل موثر در شتاب قابل مشاهده و عملی خودرو ها می باشد
فرزانه
۱۹ آبان ۱۳۹۴این موتور مناسب بازار هنده
اگه بیاد ایران با موتور مناسب بازار ایران عرضه میشه
ظاهر و اتاق و امکاناتش که خوبه / هندلینگ و ایمنیش هم شنیدم که مشکل نداره
اگه موتور ملی (که رو پرشیا و 405 و سمند و بعضی مدل های 206 سواره ) روش بزاریم عالی میشه
تازه موتور پایه گاز سوز رو یادم رفت
:)
یاد پژو روا بخیر
علیرضا
۲۱ آبان ۱۳۹۴موتوره پراید را باید مونتاژ کنن روی این ماشین عالی میشه
رضا
۳ آبان ۱۳۹۴کامنتهای مردم جالبه خیلیها خودشون باور ندارن ماشین ارزون بشه و ذهن خودشونو برای قیمتهای بالاتر آماده میکنن تا کار خودروسازهای داخلی برای گران فروشی راحت بشه
nzo
۱۱ آبان ۱۳۹۴ایول دقیقا
جالبه اینجا تو پیش بینی قیمت عرضش هم رقابت افتاده
وقتی این قوم الظالمین ببینن ذهن مردم آماده همچین قیمتایی هست و کارشون راحت شده چرا از این لقمه آماده استفاده نکنن
مرتضی
۴ آبان ۱۳۹۴خیلی جالبه نه واقعا خیلی جالبه
به چه امیدی می گید که این ماشین جای پراید رو می گیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کافی قیمت این ماشین 30 میلیون باشه نه تنها پراید بلکه از تیبا گرفته تا خودروهای چینی زیر 50 میلیون رو زیر پا می زاره
همون قضیه تندر نود رو اجرا می کنن اول گفتن 7میلیون اما الان با توجه به قیمت بالاش پر فروش هستش.
خودم به عنوان یه جوان زحمت کش می خواستم یه ماشین بخرم به نتایج زیر رسیدم
پراید = ایمنی پایین تا دو سال دیگه از رده خارج میشه
تیبا= اصلا از قیافش خوشم نمی یاد
سمند se = تجهیزات نداره موتورش قدیمی شده
پژو405= قدیمی شده کم کم از رده خارج می شه
اصلا بی خیال ماشین خریدن شدم
حسین
۸ آبان ۱۳۹۴منم دقیقا به نتایج شما رسیدم. واقعا تو چه جهنمی گرفتار شدیما!
مجتبی
۱۰ آبان ۱۳۹۴تو ایران تایر ماشینم جز آپشن حساب میشه…….
ايىنه
۱۰ آبان ۱۳۹۴چرا شتر در خواب بیند. پنبه دانه چرا ما ایرانیا مثل ادم حق. ندارم ماشین. درس. حسابی بی منت سوار شیم……اروپا هم ماشیناى اشغالشو میندازه به ما…..سودشو با مسوولا هاپولى میکنن
محمد
۲۳ آبان ۱۳۹۴رنو باید تو ایران یه شرکت تاسیس کنه 50 درصد سهامش مال خودش باشه و 50 درصد دیگه واسه شریک ایرانی. بعد بیاد خودش با قیمت های رقابتی خودش شروع به تولید کنه. تا زمانی که شرکت های خودرو سازی در ایران کم باشند و فضا فضای رقابتی نباشه برای هر ماشین رقیبی توسط شرکت دیگه وجود نداشته باشه هیچ موقع شرکت های خودروسازی ایرانی که دارن خون ملت رو میمکند قیمت خودرو ها رو کم نمیکنن/
یادتونه همراه اول تا یک میلیون سیم کارت میفروخت اما از وقتی که ایرانسل اومد باعث شد فضا کاملا رقابتی بشه و قیمت سیمکارت به 5 هزار تومان برسه! مطمئن باشین شرکت های مخابراتی اگر بیشتر هم بودند مثل خارج از کشور سیم کارت میدادن با گوشی مثل g3 مجانی!
سبحان محمدی
۸ آذر ۱۳۹۴سلام دوستان میدونستید قدرت موتور این ماشین 800 است یعنی فقط بدرد سواری دو نفره میخوره
وفقط توی شهر اونم فقط توی راه راست.این چیزها نگاه کنید.نه اینکه قیمتش چند.یااینکه که اپشن
دارد.بهنظر من مهمترین چیزی که در خودروها مهم است.قدرت است.وبعد اپشن.وطراحی هم زیاد مهم نیست.
چینی ها اعتقاد دارن وقتی یک ماشین تولید میکنن باید انسان تویش راحت باشدواحساس کمبود نکنه.