رنو

رنو کوئید مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودرو جهان

تولید خودرو ارزان‌قیمت که از کیفیت قابل قبولی بهره‌مند باشد، کار آسانی نیست و درواقع یک هنر است و رنو ازجمله خودروسازهایی هست که این هنر را به خوبی آموخته است. از زمانی که رنو از کوئید رونمایی کرد، مشخص بود که قرار است یکی از ارزان‌ترین اتومبیل‌های جدید موجود در سراسر جهان، باشد و احتمال می‌رفت قیمت آن از ۴۷۰۰ دلار شروع شود.

Renault KWID
خُب، در حال حاضر رنو حتی فراتر از انتظار‌ها عمل کرده و کوئید را با شروع قیمت ۲۵۶۹۶۸ روپیه یعنی تنها ۳۸۸۵ دلار در هند رونمایی کرده که گران‌ترین مدل آن هم ۳۵۳۰۰۰ روپیه (۵۳۴۰ دلار) قیمت‌گذاری شده است. راز قیمت پایین آن در این واقعیت نهفته است که کوئید در کارخانه مشترک رنو-نیسان در Chennai هند که قلب خودروسازی و درواقع دیترویت هندوستان به شمار می رود و با نرخ بومی سازی ۹۸ درصد تولید شده است.

درواقع کوئید یک ماشین شهری هست که بر اساس پلتفرم CMF-A رنو نیسان ساخته‌شده و ابعاد آن شامل ۳۶۷۹ میلی‌متر طول، ۱۵۷۹ میلی‌متر عرض و ۱۴۷۸ میلی‌متر ارتفاع است و فاصله بین دو محور آن هم ۲۴۲۲ میلی‌متر هست. رنو کوئید از فاصله نسبتاً زیاد ۱۸۰ میلی‌متر از سطح زمین، بهره می‌برد و برای جاده‌هایی که از کیفیت پایینی دارند، بسیار مناسب است.
Renault KWID
Renault KWID
Renault KWID
Renault KWID
Renault KWID
Renault KWID
در زیر کاپوت کوئید، یک موتور بنزینی سه سیلندر ۰.۸ لیتری قرار گرفته که توان ۵۳ اسب بخار در دور ۵۶۷۸ و گشتاور ۷۲ نیوتن متر در دور ۴۳۸۶ تولید می‌کند و به یک گیربکس پنج دنده دستی متصل شده است. مصرف سوخت ترکیبی آن تنها ۴ لیتر در صد کیلومتر و ظرفیت مخزن سوخت آن هم ۲۸ لیتر می‌باشد.
Renault KWID
Renault KWID
رنو وعده داده که کوئید در آینده با یک موتور قوی‌تر ۱.۰ لیتری و گیربکس خودکار قابل سفارش خواهد بود. باوجود قیمت پایین رنو امکانات رفاهی مناسبی برای آن در نظر گرفته که شامل: فرمان برقی، تهویه مطبوع، شیشه‌های برقی جلو، چراغ مه شکن، سیستم ورود بدون کلید و قفل مرکزی، سیستم ناوبری همراه با صفحه‌نمایش لمسی ۷ اینچی مجهز به بلوتوث، USB، AUX، و کیسه هوای راننده اختیاری می‌شود.

Renault KWID
رنو دریافت سفارش برای کوئید را از اواخر ماه مرداد شروع کرده است. در حال حاضر تولید و عرضه این خودرو برای یک میلیون دستگاه در سال برنامه‌ریزی شده است. رنو همچنین ایران را به عنوان یکی از بازارهای کوئید اعلام کرده اما اینکه این خودرو را در ایران تولید نماید یا به صورت وارداتی عرضه کند هنوز مشخص نیست. این موضوع به شرایط پیچیده داخل ایران و صنایع خودروسازی آن مربوط می شود زیرا عرضه چنین خودرویی، بازار و قیمتهای خودرو در ایران را متلاطم خواهد نمود و خودروهایی چون پراید را از دور خارج می نماید.

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۷۷ دیدگاه‌ها

  1. reza

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (129 ديدگاه)

    اقای فراهانی اشتباه نکنید این نمیتونه بازار پراید رو خراب کنه همونطور که خودرو 20 میلیونی چینی رو 100 میلیون میفروشن اینم هم کمتر از 40 میلیون تو ایران نمیفروشن

    1. مصطفی

      ۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (225 ديدگاه)

      این دیگه چیه عین موتور چهارچرخه .
      بابا دیگه الان پرایدم abs و ایربگو داره .برا رنو زشته.

    2. جواد

      ۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (79 ديدگاه)

      حرف منو زدی داداش

    3. kevin7360

      ۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (74 ديدگاه)

      دست این به اصطلاح خودروسازان دیگه برای مردم کاملا رو شده تا زمانیکه یه شرکت معتبر مثله رنو یه مقداری از سهام اینها رو نخره به هیچ عنوان نمیشه امیدوار بود که یه همچین خودرویی به این قیمت عرضه بشه واسه اینکه باید داخلی سازی بشه تا قیمتش بیاد پایین و همه ما میدونیم که داخلی سازی اونهم از نوع خودروسازان وطنی یعنی تولید قطعه 10 دلاری به قیمت 50 دلار پس به این نتیجه میرسیم که نهایتا تو ایران واردمیشه به قیمت 50میلیون که مبادا یه وقتی از دنا ارزون تر باشه

    4. aref

      ۱۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (29 ديدگاه)

      توی هند هم ارزونه نمی فروشن ، مدل پایه رو که 250000 روپیه قیمت زدن 340000روپیه میاد بیرون ، تازه کولر هم نداره ، به نظر من پراید تنها خودروی هست که با برداشته شدن تعرفه میتونی تو بازار رقابت کنه.

    5. علی

      ۱۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (67 ديدگاه)

      کدوم ماشین چینی 20 میلیونی رو 100 میلیون میفروشن؟ حرفهای بی پایه و اساس نزنید. جالبه که 200 نفر هم این حرف غیرمنطقی رو لایک کردن. مثلا لیفان 820 که 92 میلیون فروخته میشه قیمت واقعیش حداقل 55 میلیون هست. این قیمت 20 میلیون رو از کجا آوردین؟

  2. رامین

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    مطمئن هستم در بازار ایران تاثیری ندارد و خودروسازان عزیز ما با دستکاری این خودروی زیبا چه در موتور و چه در حذف برخی امکانات و یا استفاده از قطعات بی کیفیت آن را با قیمتی بالا به مشتریان عزیز خواهند فروخت .!!!!!

  3. AliZeus

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (416 ديدگاه)

    این بیاد ایران امکانات و کیفیتش رو به نصف تقلیل میدن…قیمتش رو هم دو برابر می کنن…تا در نتیجه مثل همیشه 3-4 برابر سود کنن..فرمول بسیار معمول و ساده ای هست :)

    1. علی

      ۱۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (67 ديدگاه)

      با توجه به قدرت موتور بسیار ضعیف کوئید و همینطور بقیه مشخصات ماشین، بالای 30 میلیون تومان نمی تونن بفروشن. چون وقتی ال 90 قیمتش حدود 37 میلیون هست بنابراین کوئید نمیتونه بیشتر از 30 باشه.

  4. edris

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (41 ديدگاه)

    آفرین به هند واقعا به مردم کم درآمد هستش و آفرین به رنو

  5. کاوه

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    آخه کی قراره این کابوس سیاه زندگی در ایران قراره تمام بشه

  6. رضا

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    باورم نمیشه فقط 3800 تا

    1. علی

      ۱۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (67 ديدگاه)

      باورت بشه چون قدرت موتورش 53 اسب بخاره که نصف قدرت موتور ال 90 هست. اگر قدرت موتور کوئید از 53 اسب تا 105 اسب افزایش پیدا بکنه حداقل 5000 دلار قیمتش بالا میره.

  7. امیر عباس

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو ایران که هنوز گرمکن شیشه عقب و شیشه بالابر عقب جزو آپشن حساب میشه این ماشین حتی واسه سمند جدید (دنا) هم تحدیدی محسوب نمیشه.

  8. امیر.عارف

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (871 ديدگاه)

    ای بابا شرکتهای فرانسوی +مدیران ایرانی= جنس بی کیفیت و چپاول مردم همیشه در صحنه ایران

  9. ali ayat

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (715 ديدگاه)

    اون طرح صفحه کیلومترش بخره تو کمر کل ماشین های ایرانی

  10. علی

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    متاسفانه به علت اقتصاد مبنتی بر رانت خواری، ***چنان سرسختانه جلو برداشتن تعرفه گمرکی خودروهای وارداتی را به بهانه های مختلف گرفته اند که هیچ امیدی به بهبودی وضع نابسامان خودرو نیست و میترسم مردم آخر به این نتیجه برسند که در *** نمیتوان خودرو با قیمت واقعی (همزمان ارزان و باکیفیت هم باشد) سوار شد

  11. بنتلی

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    این بدبخت چیزی نداره دیگه برا دزدیدن،دیگه تهش اون نمایشگر و سرعت سنج دیجیتالیشو بردارن:-)
    ب نظرم با اینکه پاندا کراس گرون تره ولی‎ ‎قابلیت و عملکرد بهتری داره

  12. SS

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (822 ديدگاه)

    به نظر من در حال حاضر بزرگترین نقطه ضعف این ماشین، معلوم نبودن نتیجه تست تصادف اون هست
    با در نظر گرفتن اینکه رنو در برندهای ارزان قیمتش (داچیا) تابحال نتایج عالی کسب نکرده، بعید میدونم این ماشین، حتی با وجود وزن کمش، بیشتر از دو سه ستاره (احتمالا در لاتین انکپ) بگیره.

    1. سعید

      ۷ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      از پراید ارزون تره بسه تاحالا کسی تست تصادف پراید دیده؟

  13. amirhosein

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (92 ديدگاه)

    دقیقا منم با همه دوستای عزیز موافقم ایران خودرو و سایپا کل اپشناش رو میدزدن مثل النود من تحقیقاتی روی النود کردم النود فرانسوی خیلی تپشن داشت الان براتون میگم همشون رو

    (کیسه هوای جانبی) 4تا کیسه هوا از نوع srp بهترین نوع کیسه هوا هست که شدت و قدرت باز شدنش با استفاده از شدت تصادف تعیین میشه
    سیستم کمربند پیش کشنده و کمربند سه نقطه عقب حتی برای سر نشین وسط که ایران خودرو کمربند ایمنی عقب وسط رو کرده تسمه ای اول سه نقطه ای بود
    پشت سری عقب 3 تا قابل تنظیم که توی ایران 2 تا عقب داره وسطی رو دزدیدن
    uch n5 که مثل خودرو های روز امکاناتی همچون فالو می قفل خودکار درب ها از سرعت 7 کیلومتر روشن شدن فلاشر هنگام ترمز اضطراری و……
    گرمکن صندلی راننده
    باز کن درب صندوق از روی ریموت
    نمایش مصرف لحظه ای سوخت از طریق کامپیوتر سفری
    افزایش صدا سیستم صوتی هنگام افزایش سرعت خودرو
    اینا فقط چیزایی هست که من مطالعه کردم در سایت های خارجی و جزوری های تعمیراتی خودرو تندر90 یا همون لوگان اگه حرف هامو قبول ندارید براتون مدرک بزارم؟؟؟
    http://s6.uplod.ir:182/d/2k2uncp24hvhuf6tf2pnfjbo762zpgk5nfoniwyuygqqhlcik2sfa4c3/motor-va-motealeghat-90.pdf
    دانلود کنین بخونین لینک جزوه تعمیراتی تندر90 به همش اشاره شده …

  14. amirhosein

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (92 ديدگاه)

    دوستان چند تا اپشن افتاد یادم هشدار دنده سرعت و چرغ نبستن کمربند ایمنی و………………………………………………………………………….

  15. احمد باقری

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4711 ديدگاه)

    البته اونقدر امکاناتی نداره، اما به هر حال، قیمت مناسبی داره، اما مطمئنا با حذف بسیاری از قطعات اصلی، کمتر از 45 تا 50 میلیون توی ایران به فروش نمی رسه.

  16. saeed

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    حتی مقرون به صرفه ترین خودرو های جهان هم در ایران مقرون به صرفه نخواهند بود.

  17. رضا

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (243 ديدگاه)

    خداوندا بارالها شر ایران خودرو و سایپا را از سر مردم استثمار شده ایران کم بفرما

    1. پدرام

      ۷ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      آمین خدایا کمک

      1. غلام

        ۲۴ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        تا کی منتظر این هستیم که خدا برامون کاری کنه، بابا خدا هم گفته خودت هم حرکتی بکن .حداقل کاری که میتونیم بکنیم اینه که نخریم.چرا همیشه مردم تو صحنه هستیم هر وقت کم میارن از مردم مایه میزارن وقتی که نوبت حق و حقوق رسید میان میگین مردم چه حقی دارند دیگه

  18. یه پسر

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    مطمئنا اگه با قیمت منصفانه و عاقلانه وارد و یا مونتاژ بشه می تونه پراید رو نابود که هیچ حتی فکر خریدارن 206 رو هم مشغول می کنه

    اما جدا از رویا پردازی امکان نداره ایرانخودرو و سایپا راضی به فروش عادلانه این ماشین بشن

    1. یه پسر

      ۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      ببینین اوضاعمون چقد هندیه که باید حسرت هند رو بخوریم

  19. sky watcher

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (110 ديدگاه)

    موتورش خیلی ضعیف نیست ؟
    امروز رادیو ی کارشناس خودرو داشت میگفت تنها راهی که وجود داره اینه که واردات آزاد بشه تا فضا رقابتی بشه با انحصار فقط سمند که قرار بود افتخار ملی باشه الان شده افتضاح ملی …
    با این حرفش خیلی حال کردم ….

  20. Archi KHAN

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    خدایش در کشوری که با قیمت واقعی عرضه بشه ، هیچ نقدی نمیشه بهش کرد.
    تو ایران اگه 15-10 میلیون تومان بِدن دست مردم ، خیلی عالیه عالی …

  21. amir

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    دوستان گرامی کسی دلش صابون نزنه همه میدونن اگه اینجا مونتاژ بشه اولا همه اپشناش حذف میشه دوما قیمت بسیار نجومی میخوره خیالتون راحت زیر 40 نمیدن که بازار ماشینا خودشون خراب بشه همونطور که قرار ال 90 ارزان ترین خوردو بشه و جایگزین پیکان اما دیدین که چقد قیمتش بالا بردن .مدل فول اپشنش هم که به اصطلاح سایپا یا ایرانخودرو فول اپشنه اما در واقعیت بازم تعدادی از اپشن های ان حذف شده با 10 تا 20 میلیون قیمت بیشتر عرضه میکنن . در مجموع اصلا دلتون برای یه خودرو ارزان قیمت صابون نزنید

    خودرو با کیفیت حق مسلم ماست
    به امید پیروزی

  22. مهدی

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تنها راه حل ،ادامه کمپین نخریدن خودرو تا به زانو در آمدن کامل خودرو سازان و مدیران کله شق و بی ادب آنهاست. ضمنا در پاسخ به خودرو سازان که ادعا می کنند که با دلار 3000تومانی – نرخ بالای مالیات – بهره بانکی -تورم و….. نمی توان خودرو با کیفیت تولید کرد، عرض می کنم که آقا شما(خودروساز) که ناراضی – مردم هم که ناراضی پس این حلبی کهنه هارا برای کی تولید می کنید؟
    تعطیل کنید بساط خودرو سازی رو تا ملت یه نفسی بکشه….

  23. رضا

    ۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چنان مسئولین باهاش عکس گرفتن که انگار با فراری عکس گرفتن دیگه ماشینه پیدا نیست ! ولی این تو ایران کمتر 30 تومان امکان فروشش نیست چون ام وی ام 3 سیلندر با قیافه مسخرش 20 تومان دارن میفروشن اونوقت ماشین فرانسوی بدن فولش 18 میلیون ؟عمرااا

  24. هومن

    ۱۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (138 ديدگاه)

    وقتی ام وی ام 110 با 1030 Cc حجم موتور و قدرت 68 اسب بخار توانایی حمل دونفر رازدر سربالایی ندارد انوقت این خودرو با 15 اسب بخار قدرت کمتر و موتور 800 cc میتواند یک مرد و زن 60-70 کیلویی را جابجا کند بالای بیست میلیون مشتری ندارد چون پراید قدرتمندتر است.

    1. خودرو صفر ایرانی حرام

      ۱۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (73 ديدگاه)

      قدرت اسمی و گشتاور اسمی در شرایط آزمایشگاهی با نهایت دور موتور ممکن محاسبه می شوند . عوامل متعددی بر شتاب موثر خودرو تاثیرگذار است . مثلا داشتن فرمان هیدرولیک در تمام زمانهای روشن بودن موتور حدود 3 تا 8 اسب بخار قدرت موتور را کاهش می دهد.
      مجهز بودن به فرمان برقی، سبک بودن شاسی و بدنه، سیستم تعلیق مناسب، آیرودینامیک، گشتاور بالا در دور پایین از عوامل موثر در شتاب قابل مشاهده و عملی خودرو ها می باشد

    2. فرزانه

      ۱۹ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      این موتور مناسب بازار هنده
      اگه بیاد ایران با موتور مناسب بازار ایران عرضه میشه
      ظاهر و اتاق و امکاناتش که خوبه / هندلینگ و ایمنیش هم شنیدم که مشکل نداره
      اگه موتور ملی (که رو پرشیا و 405 و سمند و بعضی مدل های 206 سواره ) روش بزاریم عالی میشه
      تازه موتور پایه گاز سوز رو یادم رفت
      :)
      یاد پژو روا بخیر

    3. علیرضا

      ۲۱ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      موتوره پراید را باید مونتاژ کنن روی این ماشین عالی میشه

  25. رضا

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کامنتهای مردم جالبه خیلیها خودشون باور ندارن ماشین ارزون بشه و ذهن خودشونو برای قیمتهای بالاتر آماده میکنن تا کار خودروسازهای داخلی برای گران فروشی راحت بشه

    1. nzo

      ۱۱ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ایول دقیقا
      جالبه اینجا تو پیش بینی قیمت عرضش هم رقابت افتاده
      وقتی این قوم الظالمین ببینن ذهن مردم آماده همچین قیمتایی هست و کارشون راحت شده چرا از این لقمه آماده استفاده نکنن

  26. مرتضی

    ۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی جالبه نه واقعا خیلی جالبه
    به چه امیدی می گید که این ماشین جای پراید رو می گیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    کافی قیمت این ماشین 30 میلیون باشه نه تنها پراید بلکه از تیبا گرفته تا خودروهای چینی زیر 50 میلیون رو زیر پا می زاره
    همون قضیه تندر نود رو اجرا می کنن اول گفتن 7میلیون اما الان با توجه به قیمت بالاش پر فروش هستش.
    خودم به عنوان یه جوان زحمت کش می خواستم یه ماشین بخرم به نتایج زیر رسیدم
    پراید = ایمنی پایین تا دو سال دیگه از رده خارج میشه
    تیبا= اصلا از قیافش خوشم نمی یاد
    سمند se = تجهیزات نداره موتورش قدیمی شده
    پژو405= قدیمی شده کم کم از رده خارج می شه
    اصلا بی خیال ماشین خریدن شدم

    1. حسین

      ۸ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (258 ديدگاه)

      منم دقیقا به نتایج شما رسیدم. واقعا تو چه جهنمی گرفتار شدیما!

  27. مجتبی

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تو ایران تایر ماشینم جز آپشن حساب میشه…….

  28. ايىنه

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا شتر در خواب بیند. پنبه دانه چرا ما ایرانیا مثل ادم حق. ندارم ماشین. درس. حسابی بی منت سوار شیم……اروپا هم ماشیناى اشغالشو میندازه به ما…..سودشو با مسوولا هاپولى میکنن

  29. محمد

    ۲۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رنو باید تو ایران یه شرکت تاسیس کنه 50 درصد سهامش مال خودش باشه و 50 درصد دیگه واسه شریک ایرانی. بعد بیاد خودش با قیمت های رقابتی خودش شروع به تولید کنه. تا زمانی که شرکت های خودرو سازی در ایران کم باشند و فضا فضای رقابتی نباشه برای هر ماشین رقیبی توسط شرکت دیگه وجود نداشته باشه هیچ موقع شرکت های خودروسازی ایرانی که دارن خون ملت رو میمکند قیمت خودرو ها رو کم نمیکنن/
    یادتونه همراه اول تا یک میلیون سیم کارت میفروخت اما از وقتی که ایرانسل اومد باعث شد فضا کاملا رقابتی بشه و قیمت سیمکارت به 5 هزار تومان برسه! مطمئن باشین شرکت های مخابراتی اگر بیشتر هم بودند مثل خارج از کشور سیم کارت میدادن با گوشی مثل g3 مجانی!

  30. سبحان محمدی

    ۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان میدونستید قدرت موتور این ماشین 800 است یعنی فقط بدرد سواری دو نفره میخوره

    وفقط توی شهر اونم فقط توی راه راست.این چیزها نگاه کنید.نه اینکه قیمتش چند.یااینکه که اپشن

    دارد.بهنظر من مهمترین چیزی که در خودروها مهم است.قدرت است.وبعد اپشن.وطراحی هم زیاد مهم نیست.
    چینی ها اعتقاد دارن وقتی یک ماشین تولید میکنن باید انسان تویش راحت باشدواحساس کمبود نکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا