یکی از نکات جالبتوجهی که در چند سال اخیر مشاهده میشود، افزایش روزافزون فروش خودروهای SUV و یا بهاصطلاح شاسی بلندها، در سرتاسر دنیاست. واقعیت آن است که شور و علاقه نسبت به این طیف از خودروها دیگر پیر و جوان نمیشناسد و تمامی قارهها و مکانها را هم درنوردیده است. در کشور ما نیز علیرغم همه گرانیها و کمبودهایی که وجود دارد، کماکان شاهدیم که این قسم از خودروها، حجم بالایی از واردات را از آن خود ساختهاند؛ با این وجود، کمتر شاهدیم که از آنها در مسیرهای سخت و یا آفرود استفاده شود و برعکس، بیشترشان را در داخل شهرها و یا ترافیکهای شهری میبینیم که سخت هم دنبال جای پارک میگردند! این امر به خوبی نشانگر آن است که این ویژگیهای ظاهری و رفاهی کراس اوورهاست که در بیشتر مواقع، اولویت مهم خریداران ایرانی است و نه خواص بیابانگردیشان. از طرف دیگر، بازار جذاب و وسوسهانگیز این دسته از خودروها موجب شده که فکر ورودشان حتی به ذهن سازندگان خفته! وطنی هم خطور کند، چون هر چه باشد سوددهی این بازار بسیار بالاست و خودروساز وطنی هم آنسان که تاکنون دیدهایم حاضر هست از همهچیز چشمپوشی نماید الا سود بادآورده! بگذریم.
گرچه بازار کراس اوورهای بالای ۱۰۰ میلیون تومانی در ایران، کمابیش تحت سیطره کرهایها است و زیر ۱۰۰ میلیون تومانیها نیز تا حد بسیاری در اختیار چینیها. ولی با کمی کنکاش میبینیم که بیشتر کرهایها بالای ۱۵۰ میلیون تومان قیمت دارند و چینیها هم گرچه از بهایی پایینتری برخوردارند ولی به لحاظ تکنولوژی، لااقل یک دهه از آنان عقبترند. اما چنانچه در این گیرودار، مدلی وارد شود که از بهای ۱۰۰ میلیون تومانی برخوردار بوده و آرم و نشان برند معروفی را بر پیشانی خود حمل نماید، میتوان از آن انتظار داشت که بر بازار فروش برخی از نمونههای گرانتر چینی تأثیر بگذارد و در صورت ارائه خدمات پس از فروشی مناسب و درخور، اسباب دردسر جدی کرهایها را هم فراهم آورد. ازجمله این خودروها که در انتظار ورود به بازار ایران است، رنو کپچر (CAPTUR) میباشد که از طراحی بهروز و تکنولوژی پیشرفتهای برخوردار است و قرار هم بر این است که در آیندهای نزدیک، توسط خودروساز اول کشورمان ارائه شود. رنو کپچر یک مینی – کراس اوور (MINI-CROSSOVER) است که در سال ۲۰۱۳ میلادی، در نمایشگاه ژنو رونمایی شد و در آوریل همان سال نیز فروش آن آغاز گردید. این خودرو بر مبنای پلت فرم B تکوین یافته است که بین رنو و نیسان مشترک است. در حال حاضر هم این خودرو در شهر VALLADOLIDA اسپانیا تولید میشود. چندی پیش، این خودرو در سایت «AUTOMIDDLEEAST» امارات مورد بررسی قرار گرفته که اینک چکیدهای از آن را تقدیمتان مینمایم.خلاصه بررسی
کل امتیاز این خودرو: ۴ از ۵
رنو کپچر (CAPTUR) توسط سازندهای فرانسوی عرضه میشود و بر مبنای نسل چهارم رنو کلیو هم تکوین یافته است. کمپانی رنو با عرضه این مدل، جوانان را هدف قرار داده است. خودروی مذکور در بخش خودروهای مینی – اس یو وی (MINI- SUV) بازار جای میگیرد و در حال حاضر نیز با خودروهایی همچون شورولت ترکس (TRAX) و نیسان جوک (JUKE) رقابت میکند.
نمای ظاهرینکات مسرتبخش و شیطنتآمیزی در پیرامون کپچر وجود دارد. ویژگی های همچون چراغهای کشیده به سمت عقب، که در طرفین جلوپنجره مشکی آن جای گرفتهاند و همچنین چراغهای مه شکنی که گرداگردشان را نواری از کروم فرا گرفته است، همه اینها نشانگر آن است که طرح مذکور، یک چیز تازه، متفاوت و بالاتر از همه خوشایند و طراوتبخش است. کابین
در داخل، جذبه و گیرایی رنو، از پلاستیکهایی که در جایجای کابین آن بهکاررفته، کاملاً هویداست. هرچند که، پیرامون بسیاری از کلیدها و قطعات موجود را تریم مشکی پیانو و نیز نقرهای فام فرا گرفته است. نکته واقعاً باارزشی که در کابین این خودرو قابل مشاهده است، امکان برداشته شدن پوششهای روی صندلیهاست، که تنها با یک زیپ صورت میپذیرد. از سوی دیگر، سرعت سنجی دیجیتالی، صفحه پشت فرمان آن تزیین نموده است و در این میان، وجود یک صفحه لمسی به سایز ۷ اینچ نیز، مقداری زرقوبرق را به کنسول میانی آن تزریق نموده است. مهندسی
در این خودرو جهت رفاه حال سرنشینان، یک جعبه کشویی جایگزین جا دستکشی های سنتی گردیده است. در رنو کپچر برای راننده و هرکدام از سرنشینان آن، یک محفظه جداگانه، جهت ذخیرهسازی بار و اشیاء وجود دارد که در نوع خودش حرکتی ابتکاری محسوب میشود. در ضمن، گنجایش هر یک از این محفظهها نیز معادل ۱۱ لیتر است. بسته به تیپ ارائه شده، امکان سفارش چراغهای LED برای جلو نیز فراهم است. آنچه در این خودرو ارائه میشود
در زیر کاپوت این خودرو، یک پیشرانه ۱.۲ لیتری توربو شارژ مستقر است که از توانی معادل ۱۲۰ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۹۰ نیوتن متر بهره میبرد. این نیرو به همراه یک جعبهدنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخهای آن منتقل میشود. حداکثر سرعت رنو کپچر معادل ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است و در ۱۰.۹ ثانیه هم سرعت آن از حال سکون به ۱۰۰ میرسد. جمعبندی نهایی
هرچند که، هر سه خودروی رنو کپچر، شورولت ترکس و نیسان جوک از پرسوناژ شخصیتی جالبی بهره برده و خوراک لازم را هم برای جذب خریداران جوانتر تهیه میبینند، اما در این میان، بهای فروش رنو کپچر واقعاً مقرونبهصرفه تر از رقبایش میباشد. آپشن های متعدد و بیشماری در این خودرو عرضه میشود که وجود همین امر نیز به سهولت میتواند تصویری اختصاصی و منحصربهفردی را از آن، در میان انبوه جمعیت به نمایش بگذارد. نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
طراحی با طراوت و دلپذیر، در مقایسه با آنچه که در بازار وجود دارد.
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
کیفیت متریال بهکاررفته در داخل کابین این خودرو کمی مأیوسکننده است.
مشخصات فنی
تیپ موتور: H5Ft – ۴ سیلندر و توربو شارژ
حجم موتور: ۱۱۹۷ سی سی
توان: ۱۲۰ اسب بخار در ۴۹۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۹۰ نیوتن متر در ۲۰۰۰ دور در دقیقه
صفر تا صد: ۱۰.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
نوع جعبهدنده: ۶ سرعته اتوماتیک به همراه کلاچ دوبل
مصرف سوخت ترکیبی: ۵.۴ لیتر (برخی از منابع ۵.۹ لیتر)
سیستم ترمز: جلو و عقب دیسکی
استاندارد آلایندگی: یورو ۵
طول/عرض/ارتفاع: ۴۱۲۲/۱۷۷۸/۱۵۶۶ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۲۶۰۶ میلیمتر
وزن خالص: ۱۱۸۰ کیلوگرم
گنجایش محل بار: ۳۷۷ لیتر
حجم باک: ۴۵ لیتر
۵ ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP اروپا
۴ عدد کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی جلو)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کمکی ترمز EBA
سیستم کنترل پایداری ESP
سیستم کمکی شروع حرکت در تپهها HILL START ASSIST
ستون جمع شونده فرمان
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
برخی از تجهیزاتی که در نمونههای فول این خودرو در امارات عرضه میشود، در نمونه سفارش ایران آن مشاهده نشده است که در ذیل به برخی از آنها اشاره میگردد.
تهویه مطبوع اتوماتیک
سیستم روشنایی در روز (DRL)
سنسور نور و باران (در نمونه سفارش ایران موجود نیست)
سیستم هوشمند ورود بدون کلید
فرمان الکتریکی حساس به سرعت
آینههای جانبی برقی به همراه گرمکن + سنسور دمای محیط
صندلیها با روکش زیپی قابل شستشو
دوربین دید عقب (در نمونه سفارش ایران موجود نیست)
صفحه نمایشگر لمسی چندرسانهای (MULTI MEDIA) به سایز ۷ اینچ
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB و AUX + بلوتوث
روشن شدن اتوماتیک چراغهای جلو (در نمونه سفارش ایران موجود نیست)
تغییر زاویه نور چراغهای جلو در پیچها
سیستم رانندگی در حالت مصرف بهینه
کامپیوتر سفر
۴ عدد بلندگو
پوشش چرمی فرمان
شیشههای دودی روشن
نمایشگر فشار باد لاستیکها (TPMS)
سیستم ضد سرقت IMMOBILIZER
کروز کنترل + کلید کروز کنترل بر روی فرمان
سیستم ناوبری (NAVIGATION) + سیستم رهیاب GPS (در نمونه سفارش ایران موجود نیست)
پاور ویندوز (در نمونه سفارش ایران موجود نیست)
استارت دکمهای
و…
در ایران: ۱۰۵ میلیون تومان (ثبتنام در نمایندگی)
در امارات: ۵۷,۹۰۰ درهم (تیپ PE) و ۶۲,۹۰۰ درهم (تیپ SE) و ۶۷,۹۰۰ درهم (تیپ LE)
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۴ تیر ۱۳۹۴“…در ایران: 105 میلیون تومان (ثبتنام در نمایندگی)…”
:-|
سامورایی
۴ تیر ۱۳۹۴طراحی نگاه کنید نه معلومه هاچبکه نه شاستی بلنده واقعا طراحی رونو ضعیفه
ALL CARS
۵ تیر ۱۳۹۴شاستتتتیو خوب اومدی
درکل با نظرتون کاملا موافقم
پیکان جوانان
۵ تیر ۱۳۹۴نگاه کن داداش تازگی این کلاس سی یو وی های کامپکت مثل مرسدسgla.ب ام وx1.مزدا cx3.آئودی q3و… به جمع سایرین اضافه شده که به قول شما همه هاچ بک شاستتتتتی بلندن.کپچر و پژو 2008 که اونم داره کم کم وارد میشه هم از این قاعده مستثنی نیستند.که با توجه به نیاز بازار و جواب مشتریان بهcuvهای کامپکت به دلیل ظاهر شاسی بلند و مصرف کم سوخت به بازار ورود پیدا کردن.والسلام
ARM
پیکان جوانان
۵ تیر ۱۳۹۴بعد از یک وقفه 4 ماهه به جمع دوستان پدالی برگشتم.میلاد آلمان کجاست خبری نیست ازش؟
ali
۶ تیر ۱۳۹۴کلا با نظرات حال میکنم همه چی از نظرت به درد نخوره
احمدرضا
۶ تیر ۱۳۹۴خب این یک مینی کراس آوره. چیز عجیبی نیست. اتفاقاً طراحی زیبا و دلچسبی داره و ایرادی نمیشه بهش گرفت. با وجود فضای کوچکی هم که داره سعی شده از فضاها حداکثر استفاده بشه.
Arshia
۹ دی ۱۳۹۴سلام،داداش اگه شما بری توش بشینی واقعا نظرت عوض میشه.من که نشستم توش با صندلی جلو فاصله ی خوبی داشت
amir
۶ تیر ۱۳۹۴من یه ماشین 60 و 70 تومنی می خرم بقیه اش میزارم تو جیبم بهتره از اینه
TerraByte
۴ تیر ۱۳۹۴قیافش باحال نیست. من اگه قصد خرید با این پول رو داشتم ؛ شاسی بلندهای ژاپنی و یا حتی کره ای رو ترجیح میدم
Elring-aventador
۴ تیر ۱۳۹۴دقیقا با کجای قیافش حال نمیکنی مگه
Elring-aventador
۴ تیر ۱۳۹۴خداییش قیافه ی اسپرت جالبی داره
مروت
۵ تیر ۱۳۹۴اخوی با ۱۰۰ تومن چی میخریدی ژاپنی؟
TerraByte
۵ تیر ۱۳۹۴ASX
Elring-aventador
۴ تیر ۱۳۹۴در یک کلام
یک خودروی خوشتیپ شهری ایمن با قدرت مناسب
سجاد
۵ تیر ۱۳۹۴حجم موتور کمتر از پراید .
قدرت بیشتر از سمند .
مصرف کمتر از MVM 110
علیرضا
۴ تیر ۱۳۹۴نمای خارجیش خیلی خوبه. ولی نمای داخلیش خیلی سادس. ضمنا ارتفاعش فقط چند سانت از 206 بیشتره.
AHMADREZA
۴ تیر ۱۳۹۴پشتت شبیه اسمارته
چون اسمارت با کمک رنو طراحی شده
محمدحسین
۴ تیر ۱۳۹۴عالی بود .. دستت درد نکنه سام عزیز
سام
۵ تیر ۱۳۹۴با سلام
خواهش می کنم دوست عزیز،لطف داری شما
رضا
۴ تیر ۱۳۹۴در یک کلام مخصوص جوانان
سامان از تبریز
۴ تیر ۱۳۹۴ظاهربیرونیش نسب به قیمتش بدک نیست
ولی داخلش افتضاحه چینی ها ازش خیلی خوشگلترن
مجتبی(ساروی)
۵ تیر ۱۳۹۴اقا جان مادرتون رنو رو دیگه با چینی ها مقایسه نکنید سطح سایت میاد پایین ازموتور 1200اومده 120اسب و جالبتر 190نیوتن؟؟؟؟گشتاور گرفته با مصرف 5.5لیتر با دنیایی امکانات 5ستاره ایمنی چهره ای بینهایت جذاب واقعا جوون پسنده فقط ای کاش اسب بخارش حداق 160بود دیگه همه چی تموم میشد
سام
۵ تیر ۱۳۹۴با سلام
این نکته که خودروی مذکور به لحاظ سطح فن آوری به کار رفته،پیشروتر و مدرن تر از همتایان چینی اش خود می باشد،امری واضح و بدیهی است؛ اما در اینجا ملاک مقایسه،قیمت این خودروهاست که هم اکنون در ایران،آیتم مهمی در هنگام خرید محسوب می شود.گو اینکه،تمامی رقبای چینی این خودرو را هم نمی توان به یک چوب راند و آنها را به تمامی نادیده است، مثلا یک از مهمترین آنها، خودروی هاوال H6 است که در حال حاضر پرفروش ترین کراس اوور بازار چین محسوب می شود و در بازارهای اروپا و استرالیا نیز عرضه می گردد.
amir
۵ تیر ۱۳۹۴سایت car.ir پنج عیب شایع چینی ها رو شرح داده بخونید لطفا. جدای از موتور و طراحی همه دوست دارن که چه عرض کنم از خداشونه خدای ناکرده اتفاقی می افته از ماشین به اتفاق خانواده سالم بیان بیرون و حاضرن یه ماشین دیگه جایگزین کنند تا اتفاقی برای کسی بیفته
milad
۵ تیر ۱۳۹۴با این قیمت مارک رنو میخری عالیه…اونهایی هم که منفی میدن میتونن برن برلیانس 110تومن…جیلی 110تومن…حاوال110تومن بخرن…
ali
۵ تیر ۱۳۹۴موتورش 1.2؟ یعنی پراید حجم موتورش بیشتر از اینه(1.3)؟
105 میلیون موتور 1.2؟
توربو هم که هست استهلاکش بیشتر
ارمان
۵ تیر ۱۳۹۴علی جان حجم موتور مهم نیست خروجی موتور مهمه که چقدر نیرو تولید کنه
اگر نه bmw i8 موتورش 1.5
armin
۵ تیر ۱۳۹۴به قیمتش میارزه … البته هیچ ارزونیم بی دلیل نیس
عارف
۵ تیر ۱۳۹۴خسته نباشید خدمت پدال
تو قسمت گیربکس توی متن نوشته شده ۴ سرعته ی اتوماتیک و در قسمت مشخصات فنی ۶ سرعته ی اتوماتیک کلاچ دوبل ذکر شده،لطفا اصلاح کنید
با تشکر
mahdi-GM
۵ تیر ۱۳۹۴سنسور نور و باران(در نمونه سفارش ایران موجود نیست)
دوربین دید عقب(در نمونه سفارش ایران موجود نیست)
روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو(در نمونه سفارش ایران موجود نیست)
سیستم ناوبری navigation + سیستم رهیاب GPS (در نمونه سفارش ایران موجود نیست)
پاور ویندوز(در نمونه سفارش ایران موجود نیست)
دیگه پس چی در نمونه سفارش ایران موجود هست؟؟؟
مروت
۵ تیر ۱۳۹۴ایران خودرو موجود هست!
احمدرضا
۶ تیر ۱۳۹۴حذف آپشن از روی ماشین که توی ایران یک چیز عادیه ولی از حق نگذریم آپشنهایی حذف شده که نسبتاً اهمیتشون کمتر از بقیه است و میشه بعداً اضافه شون کرد. همین که ایربگ کم نکردند به esp و bas و HAS و اینطور آپشنهای اصلی دست نزدند خیلی مهمه. البته ترمز عقب شده کاسه ای که این اگه تغییر نمیکرد نمیشد ایرادی به کارشون گرفت. به هر حال با این قیمت 105 نمیشه انتظار بیشتر از این هم داشت. فول آپشن اگه میخواست بیاد بازار بعید بود که کمتر از 120 بشه.
بهنام
۱۴ تیر ۱۳۹۴البته در مشخصات اعلام شده در سایت ایران خودرو تمام این اپشن ها رو آورده و به عنوان موجودی اعلام کرده. امیدواریم که ازش نزنه و دعوت نامه رو بدون این آپشن ها صادر نکنه.
دوستان خواهشی که دارم اینه که کمی فنی تر و بدون علایق شخصی مقایسه کنید تا محل کل کل نشه.
محمد
۵ تیر ۱۳۹۴اشغال ترین شاسی بلند تا به این تاریخ.
فکنم رنو با تولیداین خودرو میخواسته بگه یه همچین ماشینی هم میشه زد.
محمد
۵ تیر ۱۳۹۴محصولات رنو اتوماتیک پر خرج وپر استحلاک اند دیگه با توربو وموتور 1200ccچه شود .
الحق که ایران خودرو دست روچه محصولاتی میزاره دستش درد نکنه.
الان دوباره مردم ایران برای پیش فروشش صف می بندند.
کارمون خیلی درسته .خیلی……..
نوید جهرمی
۵ تیر ۱۳۹۴اگه مثل بقیه رنوهای وارداتی عمل کنند اینم با شکست مواجه میشه.
دیگه پرونده واردات ایرانخودرو با اون 406 به اندازه کافی درخشان و موفقیت آمیز بود. امیدوارم درس گرفته باشن و این مثل اون نشه.
Kamran.qamgosar
۵ تیر ۱۳۹۴قیمتش تو امارات به پول ما تقریبا میشه 61میلیون.بعد این قیمت که ایرانخودرو میده یعنی چی؟یکی برام هضم کنه لطفا.تازه ظاهرا خیلی از آپشنها نیز در نمونه وارداتی به ایران موجود نیست.یعنی تا این حد جیگریم؟؟؟؟
احمدرضا
۶ تیر ۱۳۹۴این نسخه که الان ایران خودرو ارایه کرده وارداتی محسوب میشه. قاعدتاً 40 درصد تعرفه گمرکی داره به اضافه هزینه اسقاط 4 خودرو فرسوده ، هزینه های هلال احمر، شماره گذاری و … . با این هزینه ها همین 105 هم باید خدارو شکر کنیم که بدست مشتری میرسه (البته اگه برسه و دلالها اجازه بدن!) .
ارمان
۵ تیر ۱۳۹۴سام عزیز مقدمه بسیار نزدیک به واقعییت بود مرسی از مطلب بسیار خوبت . خدا قوت
سام
۵ تیر ۱۳۹۴با سلام
لطف داری آرمان عزیز،انجام وظیفه بود.
Archi KHAN
۵ تیر ۱۳۹۴سام عزیز تو مقدمه این عبارت را خوووب اومدی ، دمت گرم
…..حتی به ذهن سازندگان خفته وطنی هم خطور کند، چون هر چه باشد سوددهی این بازار بسیار بالاست و خودروساز وطنی هم آنسان که تاکنون دیدهایم حاضر هست از همهچیز چشمپوشی نماید الا سود بادآورده!
( سازندگان خفته وطنی + سود بادآورده)
سام
۵ تیر ۱۳۹۴با سلام
لطف داری دوست عزیز،انجام وظیفه بود.
mahdi-ms
۵ تیر ۱۳۹۴الان بازار ایران یه سدان خانوادگی توی قیمت ۵۰ تا ۱۰۰ کم داره و بازارش تقریبا دست چینی هاست. اگه یه ماشین با این ویژگی ها می آوردنخیلی بهتر بود. البته براشون فرقی نداره از بس ماشین درست حسابی تو ایران نیست هرچی با هرقیمتی بیارن فروش میره
حجت
۶ تیر ۱۳۹۴رنو فلوعنس دنده ای دارم خریدم 85 بهترین ماشینه کی گفنه نیست
aref
۶ تیر ۱۳۹۴فلوئنس رو که می فرمایید ، نگین خودرو عرضه می کنه و پدر آدم رو درمیاره ماشین تحویل بده بعدش ببر بزار خونه تا پلاک بشه . بعدش اگه خدا خواست بعد از 10 ماه از ثبت نام 120 روزه میتونی سوار ماشینت بشی .
احمدرضا
۶ تیر ۱۳۹۴فلوئنس دنده ای به قیمتش نمی ارزه. نسبت به نسخه فول اتومات هر چی آپشن داشته حذف کردند. بحث خدمات بعد از فروش و مشکلاتی که نگین خودرو توی تحویل و پلاک خودرو داره هم که جداست.
احمدرضا
۶ تیر ۱۳۹۴توی این بازه قیمتی احتمالاً پژو 301 ارایه خواهد شد. پژو 2008 هم احتمالاً زیر 100 میلیون خواهد بود ( که البته سدان نیست). ولی چیزی که هست احتمالاً اینها با موتور پژو 206 فعلی ( 1.6 TU5) ارایه میشن که برای یک خودرو بالای 60 میلیون خیلی جالب نیست. اینکه چقدر از آپشنها هم حذف کنند مشخص نیست.
سیامک
۵ تیر ۱۳۹۴ترجیح میدادم 1800 باشه با تنفس طبیعی
1200 با توربوشارژر یعنی طول عمر پایین تر موتور و هزینه تعمیر و نگهداری خیلی بالاتر.
سعید
۵ تیر ۱۳۹۴ظاهرش خیلی قشنگه،مخصوصا نمای جلوش،عاشقش شدم،مشخصاتش روی کاغذ که خوبه اما در عمل…..
علی
۵ تیر ۱۳۹۴با سلام خدمت دوستان . به نظرم ماشین جالبی نمیاد چرا چون اگه بخوای بری خارج ازجاده سریع زیش با اون دماغش گیر می کنه رو اسفالتم ارتفاعش یکم زیاده برا یک هاچبک پس رو هندلینگش زیاد حساب نکن کلا ماشین زنونس بدرد ما که نمی خوره
man
۵ تیر ۱۳۹۴میگن کیفیتش از بقیه محصولات وارداتی رنو بهتره ولی اینکه تجهیزاتش موقع واردات کم میشه نظرمو عوض میکنه …
genius
۶ تیر ۱۳۹۴انتخاب بین رنو و رقبایش با احتساب مدلهای عرضه شده در ایران که عمدتا مدلهایی با طراحیهای اقتصادی و نه چندان خوش آب و رنگ(تندر90.داستر.کپچر)هستند بوضوح بر اساس نوع انتخاب در افراد،یعنی یک ظاهر بینی و سطحی انگاری صرف یا مطالعه و کسب دانش هنگام خرید تقسیم میشود(بارها دیده ام عزیزانی که سالهای ابتدای عرضه تندر از آنجایی که فاقد سواد و اطلاعات مهندسی بودند شدیدا پشت سر این خودرو بدگویی میکردند اما بعدها که دیدند همه چیز در قیافه خلاصه نمیشود حالا خود به یکی از دارندگان تندر بدل شده اند!!)
رنو بعنوان تنها خودروسازی فرانسوی که سالهای متمادی است یکی از پیشرانه سازان بنام مسابقات فرمولا1است به هیچ وجه من الوجوه با سایر کمپانیهای علی الخصوص کمپانی ضعیف البنیه پژو که برای فرار از ورشکستگی تن به ادغام با سیتروین داد قابل قیاس نیست.
پویا
۶ تیر ۱۳۹۴در نمونه ایران خودرو همچنین موتور ،چراغ،فرمان نیز موجود نیست !!!!!
یعنی خدایی فقط این دو سه مورد مونده بود. نمونه امارات 58000 درهم هست یعنی(درهم 900 ضرب 58000=52.200.000 تومان) واقعا بابت چی باید یه ماشینی که آپشناشونصف کردند دو برابر قیمتش باید پول بدیم خدایی آدم اعصابش از این بی عدالتی خورد میشه.
فرشاد
۶ تیر ۱۳۹۴بازار خودروی ایران اونقدر تشنه هست که به هیچ خودروی جدیدی نه نمیگه و هر مدلی از هر کمپانی عرضه میشه فورا در تعداد بالا فروش میره.نمونش دنا هست که دوباره از انروز میش فروشش شروع شد و تا الان تحویل مهر اون تموم شده.احتمالا به شب نرسیده موعد تحویل آبان هم تموم میشه.
این خودرو که دیگه وسط این همه چینی تو بازار حداقل از پشتوانه برند معروفی مثل رنو بهره میبره قطعا فروش بالایی خواهد داشت.اینم در نظر بگیرین حالا اگر از بحث ناعادلانه بودن قیمت بیرون بیایم چون همشون ناعادلانه قیمت گذاری شدن با 100 میلیون شما هیچ شاسی بلند کره ای یا ژاپنی نمیتونی بخری که بعضیا هی میگن ما ژاپنی رو ترجیح میدیم.
Farhad
۷ تیر ۱۳۹۴ماشین بدی نیست ولی کابینش خیلی پلاستیکیه
نوید ع
۱۸ مرداد ۱۳۹۴درود. زیرنویس فارسی ویدئوی مروری بر ویژگی های رنو کپچر 2013 که توسط موسسه ی Carbuyer.co.uk انگلستان انجام شده است. خودم به صورت شنیداری درستش کردم. امیدوارم مفید واقع بشه.
http://uploadbaz.com/b76gtv24akpt
اگر خود ویدئو رو با کیفیت 720p می خواهید می تونید از آدرس زیر به حجم 77.3 مگابایت دانلود کنید:
http://uploadbaz.com/ni108ml6st15