رنو

معرفی رنو گرند سنیک جدید

رنو در نمایشگاه ژنو امسال از نسل چهارم MPV محبوب خود یعنی سنیک پرده‌برداری کرد. حال نوبت به معرفی نسخهٔ بزرگ‌تر آن یعنی گرند سنیک رسیده است. رنو برای اولین بار ظاهر نسل جدید مدل اسپیس خود را شبیه به کراس اوورها طراحی کرد و سپس این رویه را در سنیک هم ادامه دارد درحالی‌که گرند سنیک جدید هم از همین شیوه پیروی کرده است. به همین دلیل این خودرو بیشتر شبیه کراس اوورها است تا یک MPV.

Renault Grand Scenic 2017
Renault Grand Scenic 2017

گرند سنیک جدید دو نوع ۵ نفره و ۷ نفره ارائه می‌شود و تفاوت چندانی ازلحاظ خارجی و داخلی با سنیک ندارد اما به میزان قابل‌توجهی نسبت به نسل قبلی خود رشد داشته است به‌طوری‌که ۷۵ میلی‌متر در طول، ۲۰ میلی‌متر در عرض و ۱۵ میلی‌متر در ارتفاع نسبت به قبل بزرگ‌تر شده است. این در حالی است که فاصلهٔ بین دو محور آن نیز ۳۵ میلی‌متر افزایش‌یافته و به میزان ۳۰ میلی‌متر فاصلهٔ بیشتری از سطح زمین پیداکرده است. همچنین ظرفیت بار نمونهٔ ۵ نفر به ۷۶۵ لیتر رسیده است که نشان از افزایش ۴۰ لیتری نسبت به گذشته دارد. به جهت کاربرد بهتر و تسهیل استفاده، در گرند سنیک تا کردن صندلی‌های عقب توسط نمایشگر لمسی انجام می‌گیرد به‌نحوی‌که با لمس قسمتی در این صفحه‌نمایش، صندلی‌ها به‌صورت خودکار جهت دستیابی به فضایی بزرگ و مسطح جمع می‌شوند.

Renault Scenic 2017
Renault Scenic 2017

این خودرو به تکنولوژی‌ها و تجهیزات فراوانی مجهز شده است که یا به‌صورت استاندارد در آن وجود دارند و یا با پرداخت هزینهٔ اضافی ارائه می‌شوند. گرند سنیک ۲۰۱۷ بسته به تیپش دارای تجهیزاتی چون سیستم ارتباطی-سرگرمی R-Link 2، صفحه‌نمایش لمسی ۸.۷ اینچی، نمایشگر سربالای تمام‌رنگی، سیستم صوتی فراگیر Bose، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری فعال، هشدار خروج از خط، هشدار حفظ فاصلهٔ ایمن با خودروی جلویی، هشدار نقاط کور، تشخیص ترافیک و کاهش خودکار سرعت، دوربین دید عقب و سنسور پارک عقب، جلو و کنار است.

گرند سنیک جدید که به‌صورت استاندارد از رینگ‌های ۲۰ اینچی سود می‌برد، بر روی پلت فرم CMF ساخته‌شده که با مدل‌های مگان، کاجار، اسپیس و تالیسمان مشترک است. لیست موتورهای آن نیز همان موتورهای سنیک است که شامل دو نمونهٔ بنزینی TCe 115 و TCe 130 و سه موتور دیزل dCi 110، dCi 130 و dCi 160 می‌شود. همچنین نسخه‌ای هیبریدی از آن نیز ارائه خواهد شد. موتورهای بنزینی فقط با گیربکس ۶ سرعتهٔ دستی عرضه می‌شوند درحالی‌که امکان سفارش گیربکس دوکلاچهٔ اتوماتیک در نسخه‌های دیزلی وجود دارد. فروش رنو گرند سنیک ۲۰۱۷ تا قبل از پایان امسال آغازشده و قیمت آن نیز در همان زمان مشخص خواهد شد.

Renault Scenic & Grand Scenic
Renault Scenic & Grand Scenic

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. سعید

    ۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (222 ديدگاه)

    رنو انصافا اخیرا ماشین هاش خوشکل شده به دل میچسبه
    اما طراحی هفت هشت سال قبلش اصلا خوشکل نبود مثل دوران مگان هاچ بک و اینا…

    1. بهنام طیبی

      ۵ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      طراحی رنو خیلی بالاتر از پژو

    2. فقط انگلستان

      ۵ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1120 ديدگاه)

      ماشین های فرانسه زود تو خرج می افتن قیافشون مضحکه درون ضعیفی دارن

      1. پویان

        ۵ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (827 ديدگاه)

        حاجی پاشو از خواب توهم . لابد مونتاج داخلشو سوار شدی که اینوره .اینا فرانسوی نیستن .206 قدیمی با 400000 کیلومتر هم دوستان دارن کاملا سالم

        1. بهنام طیبی

          ۵ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          پویان پژو 206 مدل 80 سوارشدی؟؟؟؟؟؟

  2. بهنام طیبی

    ۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    فرق پژو با رنو اینکه رنو بروز کار میکنه ولی پژو تکنولوژی کهنه داره و زیاد تغییر تحول نداره.این از مدل های محصولات پژو کاملا مشخص

  3. پویان

    ۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (827 ديدگاه)

    یه فلوئنس گرفتم واقعا عالیه . همه چی این ماشین تکمیله

    1. بهنام طیبی

      ۵ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      مبارکت باشه.کی گرفتی؟؟؟؟؟؟؟

      1. پویان

        ۵ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (827 ديدگاه)

        ممنون .چند روز پیش

        1. بهنام طیبی

          ۵ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          چطوره؟؟؟؟؟ حال میکنی؟؟؟؟؟؟؟

  4. amirhosein

    ۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (92 ديدگاه)

    دمش گرم رنو بهترین انتخاب موتورش همون موتور دیزلی 1.6 لیتری 160 اسب بخاری هست که اختصارا dci160
    طارحی خودرو های mpv هفت نفره یکم مشکل هست چون در بحث ایرودینامیکی طراحی بدنه مخصوصا در نمای عقب و هم چنین میزان تقیسم وزن و طول خودرو دشوار میشه و همچنین زیبایی در نمای عقب
    ولی رنو از پس این کار خوب براومده خودرو های mpv شاسی شون با خودرو های سدان یکی هست و با suv ها کاملا متفاوت هست (خودرو های suv از شاسی کامیون استفاده میشه)و توی خودرو mpv دست طراح خیلی بسته میشه چه توی وزن چه توی طول و چه طوی ارتفاع .لذا با این تفاسیر خودروی خوبی از اب دراومده

  5. احمد باقری

    ۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    کلا طراحی های رنو نسبت به گذشته، خیلی بهتر شده و جلوه شیک و مدرنی پیدا کرده.

  6. حامد ف

    ۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (33 ديدگاه)

    4 تا ماشین هست که خیلی دوستشون دارم و آرزو میکنم که مجوز به وارداتشون داده بشه :
    1- نیسان ماکسیما جدید
    2- رنو تالیسمان
    3- کیا کادنزا 2017
    4- هیوندائی جنسیس 2017
    خدایا یعنی میشه ؟؟!!؟؟ خدایاااااا ….
    البته مزدا 6 ، فورد فیوژن و تویوتا آوالون هم توی رویاهام هستن ….
    اگه اینها همه وارد بشن ، کدومو بخرم ؟؟!؟؟؟ یعنی میشه ه ه ؟؟؟؟!!! LOL …..

  7. علی

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام میشه راهنماییم کنید می خواستم بدونم با صد میلیون چه ماشینی خوبه که بخرم؟

  8. محمد

    ۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کدوم بهتره کپچر یا سنیک. چرا؟متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا