روز گذشته، به تاریخ ۴ام مهرماه ۱۳۹۵، تالار وحدت تهران میزبان مراسم رونمایی رسمی نسل کاملاً جدید تَلیسمان (Talisman)، سدان اندازه متوسط رنو در بازار ایران بود. ۳ دستگاه از آن در سه رنگ مشکی، نقرهای و سفید در این مراسم حضور داشتند و پس از رهایی از دست پوششهای تقریباً قرمزرنگ شروع به خودنمایی کردند.
نسل کنونی تلیسمان سال ۲۰۱۵ میلادی معرفی شد. پس از چند ماه، بازخوردهای مثبتِ بازار، امید قابلتوجهی نسبت به موفقیت بیشتر آن در ذهن مسئولان کمپانی ایجاد کرد. ازاینرو با یکسری فعالیتهای تبلیغاتی و… سعی در قرار دادن هرچه بیشترش در مرکز توجه داشتند. آخرین مورد از این فعالیتها، برنامه آزمایش رانندگی بینالمللی آن به همراه نسل کاملاً جدید کولئوس بود که چند وقت پیش در شهر پاریس و حومه آن برگزار شد. درست پس از همین رویداد بود که زمزمههای ورود آن به بازار ایران قوت گرفت و صحبتهای تنی چند از مسئولینِ مربوط، جدی بودن قضیه را بیشتر و بیشتر اثبات کرد.
تلیسمان روی پلتفرم CMF-CD (محصول مشترک رنو و نیسان) سوار شده و طول/عرض/ارتفاع/فاصله محوری آن به ترتیبت ۴۸۵۰، ۱۸۷۰، ۱۴۶۰ و ۲۸۱۰ میلیمتر است. در بحث طراحی ظاهری و داخلی واقعاً نسبت به قبل دگرگون شده و از زبان طراحی انقلابی رنو بهره میبرد. ازنظر ایمنی هم جایگاه بسیار خوبی داشته و بر اساس آزمایشهای مؤسسه Euro NCAP 5 ستاره کامل دارد.
پیشرانه موجود در مدلهای ورودی به کشورمان ۱.۶ لیتری مجهز به توربوشارژر میباشد که دو خروجی متفاوت ۱۵۰ و ۱۹۰ اسب بخار را ارائه میکند. در کنار این، امکانات و آپشنهای خوبی در چنته دارد که ازجمله آنان میتوان به ۶ عدد کیسه هوا، نسل دوم سامانه Rlink، حسگر نور و باران، رینگهای متنوع ۱۸ اینچی، کروز کنترل خودکار، تشخیص نقطه کور، صندلیهای جلو مجهز به گرم کن-سرد کن و ماساژور، حسگر پارک جلو و عقب، شیشههای مقاوم در مقابل تشعشعات مضر نور خورشید، آینههای جانبی حساس به نور و تریم داخلی چرم به همراه طرح چوب اشاره کرد. موردی که در این زمینه وجود دارد، تجهیز نمونههای مخصوص ایران به سامانه 4Control است که هنوز ابهام آن کاملاً برطرف نشده و معلوم نیست آیا این سامانه در کشورمان وجود خواهد داشت یا خیر.
مهدی drift
۶ مهر ۱۳۹۵200 تمن داشتم میرفتم توی اهواز یه چارجر هلکت میگرفتم حیفه بدم رنو بخرم
mohammad
۶ مهر ۱۳۹۵ارزش این قیمتونداره .کمری ازهرلحاظ سرتره.
هژیر
۹ فروردین ۱۳۹۶برادر خب اول یه قیمت بگیر بعد بیا حرف بزن. کمری ۲۰۱۷ نزدیک ۲۲۰ میلیونه آخه. اگه ۱۸۹ بدی که یه ۲۰۱۵ بهت می دن صفر که نمی دن.
امین
۸ مهر ۱۳۹۵به شخصه برتری خاصی بین از آپتیمای 2016 نسبت به این نمیبینم بجز تعداد زیاد ایربگ آپتیما
کشوری که مردمش الکی دنبال آپشنهای زیاد بی مصرف واسه افه و چشم هم چشمی باشن ماشین کره ای که پر از دکمه باشه رو دوست دارن
توی این مدل همه ی اون دکمه ها که مردم بخصوص قشر جوان واسه کلاس گذاری دوس دارن باشه به اون صفحه ی مانیتور انتقال داده شده
از نظر طراحی و چشم نواز بودن داشبورد تالیسمان بهتر از رقیب کره و ژاپنیشه
رنو از نظر طراحی فنی و سواری و کیفیت کابین و داشبورد از رقیبش خیلی جلوتره
سواری ماشین فرانسوی بخصوص سیتروئن و رنو معروفه
چون اسمش رنو هست ملت یاد سپند میافتن
مازیار
۹ مهر ۱۳۹۵به نظر من حرکت خوبی در جهت ارتقا سطح خودرو در حال شکل گیری هست که تحقیقی که من در مورد تلیسمان انجام دادم ماشین بسیار خوبی هست و ورود این ماشین با این تکنولوژی اگه خدمات بعد فروش هم خوب باشه باعث افزایش مهارت تعمیر و نگهداری ماشین روز دنیا در کشور خواهیم بود و جلوی تولید یک خودرو مثل 405 به مدت بیش از 20 سال در کشور با اون تکنولوژی قدیمی گرفته بشه
کیومرث
۱۰ مهر ۱۳۹۵با این قیمتی که براش گذاشتن واقعا جای هیچگونه درنگی نمیذاره که آدم بهش حتی فکر هم نکنه؛
خب؛ یه تویوتا کورولا و یا پریوس هم ارزون تره و هم آزمایش شده و بهش اطمینان کامل هست؛
علی
۱۱ مهر ۱۳۹۵نظری که دادی در حد یه جوک قابل قبوله. تالیسمان خودرویی در کلاس سدان خانوادگی متوسط هست و فقط با خودرویی مثل سوناتا، کمری و اپتیما قابل مقایسه است. مدل گرانتر تالیسمان هم که قدرت موتوری بیشتر از کمری و سوناتا داره. در حالیکه کورولا یک سدان کامپکت محسوب میشه که ابعاد کمتری داره و قدرت موتورش هم پایینتر هست. بنابراین قیمت تالیسمان از مناسب هم مناسبتره. ضمن اینکه از بررسیهای تخصصی کاملا سربلند بیرون آمده
رضا
۲۴ آذر ۱۳۹۵الان پریوس با اون طراحی فاجعه آمیزش به تلیسمان میخوره یا کرولای پیرمردی؟ چرا ما ایرانی ها فکر میکنیم اگر یه ماشین رو ژاپن یا آمریکا طراحی کنه دیگه هیچ ایرادی نداره. یا طرف فکر میکنه فقط خودش میدونه با این پول تو منظقه آزاد چی میشه خرید،
داريوش
۱۲ مهر ۱۳۹۵من رفتم ثبت نام کنم وقتی دیدمش کلا پشیمون شدم ، و این ماشین ساخت کره و اصلا با نمونه فرانسوی سطح کیفتش فرق میکنه ، در مورد قیمتش چند روز قبل اعلام کردن ۱۷۹میلیون ولی وقتی بخشنامه اعلام شد گفتن تمامش فروش رفته و الان با قیمت ۱۸۵ میلیون پیش خرید میکنیم در صورتی که من از صبح ساعت ۸ من اونجا بودم به نظر من این یه کلاه برداری بزرگ شرکت نگین خودرو .که کلا به خوش نامی معروف نیست ..متاسفم واقعا …..،
آرمان
۲۰ مهر ۱۳۹۵نمایندگی رفتم و این ماشین رو از نزدیک دیدم ، با توجه به اینکه سواری و داخلی کمری جدید و اپتیما و سوناتا رو تجربه کردم ، به راحتی یک سرو گردن از رقبا بالاتر هست . تنها ماشینی که بی تردید میخرم این ماشین خواهد بود حتی 200 م
هژیر
۲۹ اسفند ۱۳۹۵سلام من بین کمری۲۰۱۶وسوناتا و اپتیما GT LINE مونده بودم،اما وقتی باتالیسمان آشناشدم،فهمیدم واقعا یه چیزه دیگست و در جا ثبت نامش کردم.اونایی که ثبت نام کردن،شک نکنن که بسیار ماشین خوبیه من خودم انواع ماشینارو داشتم اما تالیسمان به نظرم خیلی متفاوته .تکنولوژی گیربکس موتور و هندلینگش واقعا از اپتیما سر تره اونم یه سر و گردن. طراحیش که فک نکنم نیاز به گفتن داشته باشه چون تاحالا هیچ سایت و کارشناسی از ظاهرش ایراد نگرفته واقعا وقتی دیدمش اولین چیزی که به ذهنم رسید این بود که خلاقانه ست جدیده زیبا و جسورانه. داخلش از متریال با کیفیت استفاده شده . اینکه هداپ داره جالبه واقعا. در ضمن بهتون قول میدم تالیسمان روز به روز به قیمتش افزوده میشه.اونایی که میخوان ثبت نام کنن معطل نکنن،بهتون قول میدم ،قیمتش چندماه دیگه بسیار افزایش پیدا میکنه. یه بحثی همدر مورد ژاپنی بودنش.حتما می دونید که رنو و نیسان سالهاست ادغامشدن. این ماشین حاصل کار مشترک رنو و نیسان هستش . فک می کنم کیفیت نیسان دیگه جای بحثی نداشته باشه.