روز گذشته، به تاریخ ۴ام مهرماه ۱۳۹۵، تالار وحدت تهران میزبان مراسم رونمایی رسمی نسل کاملاً جدید تَلیسمان (Talisman)، سدان اندازه متوسط رنو در بازار ایران بود. ۳ دستگاه از آن در سه رنگ مشکی، نقرهای و سفید در این مراسم حضور داشتند و پس از رهایی از دست پوششهای تقریباً قرمزرنگ شروع به خودنمایی کردند.
نسل کنونی تلیسمان سال ۲۰۱۵ میلادی معرفی شد. پس از چند ماه، بازخوردهای مثبتِ بازار، امید قابلتوجهی نسبت به موفقیت بیشتر آن در ذهن مسئولان کمپانی ایجاد کرد. ازاینرو با یکسری فعالیتهای تبلیغاتی و… سعی در قرار دادن هرچه بیشترش در مرکز توجه داشتند. آخرین مورد از این فعالیتها، برنامه آزمایش رانندگی بینالمللی آن به همراه نسل کاملاً جدید کولئوس بود که چند وقت پیش در شهر پاریس و حومه آن برگزار شد. درست پس از همین رویداد بود که زمزمههای ورود آن به بازار ایران قوت گرفت و صحبتهای تنی چند از مسئولینِ مربوط، جدی بودن قضیه را بیشتر و بیشتر اثبات کرد.
تلیسمان روی پلتفرم CMF-CD (محصول مشترک رنو و نیسان) سوار شده و طول/عرض/ارتفاع/فاصله محوری آن به ترتیبت ۴۸۵۰، ۱۸۷۰، ۱۴۶۰ و ۲۸۱۰ میلیمتر است. در بحث طراحی ظاهری و داخلی واقعاً نسبت به قبل دگرگون شده و از زبان طراحی انقلابی رنو بهره میبرد. ازنظر ایمنی هم جایگاه بسیار خوبی داشته و بر اساس آزمایشهای مؤسسه Euro NCAP 5 ستاره کامل دارد.
پیشرانه موجود در مدلهای ورودی به کشورمان ۱.۶ لیتری مجهز به توربوشارژر میباشد که دو خروجی متفاوت ۱۵۰ و ۱۹۰ اسب بخار را ارائه میکند. در کنار این، امکانات و آپشنهای خوبی در چنته دارد که ازجمله آنان میتوان به ۶ عدد کیسه هوا، نسل دوم سامانه Rlink، حسگر نور و باران، رینگهای متنوع ۱۸ اینچی، کروز کنترل خودکار، تشخیص نقطه کور، صندلیهای جلو مجهز به گرم کن-سرد کن و ماساژور، حسگر پارک جلو و عقب، شیشههای مقاوم در مقابل تشعشعات مضر نور خورشید، آینههای جانبی حساس به نور و تریم داخلی چرم به همراه طرح چوب اشاره کرد. موردی که در این زمینه وجود دارد، تجهیز نمونههای مخصوص ایران به سامانه 4Control است که هنوز ابهام آن کاملاً برطرف نشده و معلوم نیست آیا این سامانه در کشورمان وجود خواهد داشت یا خیر.
hsn safari
۵ مهر ۱۳۹۵کل دنیا دارن مدل 2017 رو معرفی میکنن ولی تو ایران یه 2014 رو آوردن و براش جشن گرفتن.
reza
۵ مهر ۱۳۹۵این ماشین تازه تو دنیا معرفی معرفی شده
دانیال
۵ مهر ۱۳۹۵این ماشین تازه پارسال تولید شده(توی فرانسه). اصن 2014 وجود نداشته! نمی دونم اخه مجبورید اطلاع ندارید صحبت کنید!
احسان
۵ مهر ۱۳۹۵دمت گرم گل گفتی
Ace (مجید)
۵ مهر ۱۳۹۵من خودروهای ژاپنی و کره ای رو ترجیح میدم.
نه به خاطر اینکه ماشین خوبی نیست.
چون توربوشارژ مشکلا ت خودشو در ایران داره.
BMW با اون اعتبار و کیفیتش با بنزین های ایران نمیسازه چه برسه به رنو.
uss zumwalt DDG-1000
۵ مهر ۱۳۹۵ولی خیلی خوشگل و تیریپ شخصیتی
من که پسندیدم
کیا
۵ مهر ۱۳۹۵دوست غزیز رنو برای بازار ایران یک فیلتر مخصوص بنزین سازگار با بنزین ایران قرار داده.
و اولین بار تو خاورمیانه تو ایران قرار به فروش بره تلیسمان.
مدتی قبل تو پاریس رنو برای خبر نگاران دعوت نامه فرستاده بود
که از ایران هم رفتند
کیان
۵ مهر ۱۳۹۵درسته که کلا توربو با با بنزین بسیار بسیار با کیفیت ما جور در نمیاد اما خود مسئولین رنو گفتن که سطحی کیفی بنزین ایران و در نظر گرفتن و فیلترهای متناسب با شرایط داخلی ما بر روی این مدل ها قرار میدن
قیمتش که خوبه واقعا ، ماشین ظاهر واقعا برازنده و معقولی داره ، آپشن هم که تکمیل هستش ، امیدوارم بحث فنی هم ماشین خوبی باشه و …
داخل کشور متاسفانه عوام مردم به حجم موتور و لیست بلند بالای آپشن های بی مصرف بیش از حد اهمیت میدن.
كوروش
۵ مهر ۱۳۹۵این ماشین برای ایران توسعه یافته برای اطلاعات بیشتر فیلم تست این ماشین رو حتما در سایت اسب بخار ببین
Ahmadreza
۵ مهر ۱۳۹۵رنو اعلام کرده که ما دوسال روی بنزین ایران تحقیق کرده و با نصب فیلترهای بزرگ تر روی موتور یورو 6 آسیب موتوری رو کمتر کرده
رضا
۲۴ آذر ۱۳۹۵دقیقا میشه بفرمایید توربو شارژ تو ایران تا الان چه مشکلی ایجاد کرده؟ حالا اگر مثلا تو هزار دستگاه وارداتی یکی شون خراب بشه یعنی توربو ایراد داره؟ یا تا حالا موتور ماشینهای بدون توربو خراب نشده؟ MG های توربو دار ساخت چین هم 5ساله داره بدون مشکل کار میکنه. لطفا فقط به شنیده ها تکیه نکنید. میتونی از صاحبان ماشینهای توربو دار تحقیق کنی نه این که دوست پسر خاله ام این رو گفته یا همسایه دختر عمه ام این رو گفته
شايان
۱۱ شهریور ۱۳۹۶ماشین هاى ژاپنى ماشین هاى خوبى هستن ولى ماشین هاى کره اى جز پر استهلاک ترین ماشین ها هستند فرق نداره چه کیا و چه هیونداى
شاهین
۵ مهر ۱۳۹۵متاسفانه ذهنیتی وجود داره که رنو و پژو رو اینجا مترادف با مدل های ارزون قیمت میدونیم.شاید این موضوع در برابر رقبای کره ای و حتی ژاپنی کمی تامل برانگیز باشه واسه خریدار.
اما بنظر من با توجه به قیمت گذاری و همچنین طیف مناسب تجهیزات و قدرت خروجی و… میتونه موفق باشه.
پ.ن: دریغ از یدونه عکس از نمای پشتی :)
amir
۵ مهر ۱۳۹۵متاسفانه ما ایرانیها کلا رنو و پژو را ماشین نمیدونیم!اخه ما خیلی با کلاسیم!!
uss zumwalt DDG-1000
۵ مهر ۱۳۹۵اتفاقا رنو خودروساز قدیمی و باتجربه است
رضا پ
۵ مهر ۱۳۹۵اولین خودرویی که واد ایران شد رنو بود
GOD BLESS AMERICA
۵ مهر ۱۳۹۵خدا کنه این محسوب رو به همون شکل (آشغال فرانسوی) حفظ کنن و با انجام عمل (ایرانیزاسیون)
محصول رو به (آشغال ایرانی) تبدیل نکن.
چون حتی آشغال اروپایی از لوکس ایرانی یک سر و گردن بالاتره ؛
احسان
۵ مهر ۱۳۹۵یکسر و گردن از ایرانی بالاتره؟ o.O بعضیا قبل نظر دادن یه چیزی میزنن!
رنو جزو پر فروش ترین برندهای اروپاست
nima
۵ مهر ۱۳۹۵جنسش خوب نبوده برادر!!!شما ناراحت نباش!!!
البته شاید هم سر و گردن زرافه منظورشون بوده!!!!
میلاد
۵ مهر ۱۳۹۵چرا عکس از نمای عقب ماشین نذاشتید…….
رضا پ
۵ مهر ۱۳۹۵پنج تا از عکسا عکس مسئولینه رنو
سه تاشم ماشین که روش چادره !!؟؟؟؟؟?
احمد
۵ مهر ۱۳۹۵رنو داره در ایران به صورت خیلی هوشمندانه ای جلو میره و قطعا در اینده سهم بزرگی از خودرو های وارداتی (توسط نگین خودرو ) و تولید داخل ( مثل ساندو و …..) از آن رنو خواهد شد .
این ماشین فوق العادست هم از نظر طراحی وهم از دید فنی و به راحتی میتونه بازار کمری و به خصوص سوناتا و اپتیما روتحت تاثیر قرار بده و همینطور خیلی هوشمندانه قیمت گذاری شده
به نظر من رنو کلا در ایران داره خیلی پا میگیره
همین دیروز هم 4000 تا رنو ساندرو فقط در عرض 30 دقیقه فروش رفت
و البته خودروساز بسیار خوب و با کیفتی هم هست
uss zumwalt DDG-1000
۵ مهر ۱۳۹۵طراحیش واقعا زیباست
رضا پ
۵ مهر ۱۳۹۵اگه اجازه بدن رنو تو ایران مستقلا خودرو تولید کنه میتونه محصولات بروز و باکیفیت و با قیمت مناسب ارائه بده که با استقبال خیلی بیشتر از این هم مواجه میشه ☺
اما امان از دست انحصار و مافیا?
محمد
۱۶ بهمن ۱۳۹۵داداش مطمئنی ۴۰۰۰تا خودرو ساندرو در عرض ۳۰ دقیقه فروش رفته؟! O_0
داداچ فکر کنم داری اشتباه میزنی? حس میکنم بعضی از این افراد که تو این پیج از ماشین خاصی تعریف فنی میکنن از بچاهای خود همون شرکت وارد کننده هستند که سعی میکنن ذهنیت رو تو شبکه های اجتماعی رو مدیریت کنن.
به هر حال منم از این ماشین خوشم میاد و پول دستمبیاد میخرمش… امیدوارم نگین خودرو با توجه به سابقه نه چندان خوبش خیلی اذیتم نکنه تو تحویل…
nima
۵ مهر ۱۳۹۵واقعا زیباست.خوشمان آمد
new great britain
۵ مهر ۱۳۹۵اون دوتا خانوم چقدر خوب کاور ماشین رو برداشتن.
آفرین به این همت……..
تازه یکیشون هم اگه تو عکسایه پایین دقت کنید.نشسته داره ماشین رو به زیبایی هرچه تمامتر تست میکنه.
volvo fh
۵ مهر ۱۳۹۵ایول به این عکست.عاشق نولان هستم.تنها کارگردانی که فیلمهاش ارزش چند بار نگاه کردن داره.
رضا پ
۵ مهر ۱۳۹۵اومدن ادای نمایشگا ههای خارجو در بیارن?
شما بیشتر به طراحی خوب و زیبای خودرو توجه کن?
volvo fh
۵ مهر ۱۳۹۵پس فولکس کی میاد؟ همش پژو,رنو,سیتروئن
سیاوش
۵ مهر ۱۳۹۵باز خوبه رنو داره محصولات بروزشو تو ایران میاره
بقیه خودروسازها که ناز میکنن مخصوصا پژو
رضا پ
۵ مهر ۱۳۹۵و البت مزدا
تمدن عرب
۵ مهر ۱۳۹۵قطعا با استقبال خوبی در کشور مواجه میشه
رضا پ
۵ مهر ۱۳۹۵صد در صد
شک نکن
من خودم بیست سال دیگه یه کم کارکرده تمیزشو میخرم ???
فرزاد
۵ مهر ۱۳۹۵اخخخخ.
حرف دلمو. زدی
ما گدا گشنها تو پول پراید صفر موندیم ..
نمیدونم شاید ما داریم برعکس زندگی میکنیم…هرچی میریم جلوتر زندگیمون بدتر میشه….
رامتین
۵ مهر ۱۳۹۵نسخه 150 اسبی که اصلا ارزش خرید نداره. هم قیمت اپتیما اما توان کمتر. بنابراین شکست میخوره. باید قیمت مدل 150 اسبی زیر 150 میبود. اما مدل 190 اسبی هم آنچنان موفق نخواهد شد.شواهد نشون میده بزودی اپتیما با موتور توروبوی 241 اسبی و قیمت 180 تا 190 وارد کشور میشه. این موتور تالیسمان جلوش خیلی ضعیفه.
كوروش
۵ مهر ۱۳۹۵100% رنوی اروپایی با تکنولوژی ژاپنی از اپتیما بهترند کیفیت سواری و کیفیت قطعات و جزئیات داخلی و اپشن های فراوان و….. واقعا تالیسمان ماشین شاهکاری است قبلا فقط رنو رو بخاطر سابقه قدیمش و گیربکس های فوق العاده اش دوست داشتم اما حالا فقط میشه گفت عالی در همه چیز تستش رو هم که قبلا در اسب بخار دیدم پی واقعا توش حرفی دیگه نمونده
sunmartin
۵ مهر ۱۳۹۵بله بنده هم در جراید از اپتیمای 2017 شنیدم که موتور بالای 240 اسبی با اپشن های بمراتب بیشتر و گارانتی خوب شرکت اطلس خودرو داره که سال پیش بهترین شرکت در زمینه خدمات پس از فروش شناخته شد یکی از مسائلی که سلیقه ای است و ذهن منو درگیر کرده طراحی شلوغ و بیش از حد اغراق شده هدلایت خودرو است که قطعا پس از غریب یک سال قدری کسل کننده و ملال آور میشه
Hamid...Audi
۶ مهر ۱۳۹۵شما وایسا تا ماشین 241 اسبی رو با قیمت 190 بدن بهت.
علی
۱۳ مهر ۱۳۹۵اپتیمای توربو 241 اسبی بعیده زیر 210میلیون عرضه بشه.
حميد
۵ مهر ۱۳۹۵این رنو و کلیوس جدید واقعا خوب شدنند و حرفهای زیادی برا گفتن دارند
nima
۵ مهر ۱۳۹۵آخه مگه تو یک خودرو فقط اسب بخار و گشتاور مهمه که هروقت بحث یه خودرو میشه برخی افراد هی میگن این گشتاورش کمتر از فلان ماشینه و ارزش خرید نداره.دیدم یک دوستی در مقایسه پریوس و کیا نیرو گفته بودند گشتاور نیرو از پریوس بالاتره پس کیا نیرو خودروی بهتریه!دوست عزیز این هم شد استدلال؟؟؟؟آقا مسابقه که نمیخوایم بدیم تو خیابون.کسی که پریوس یا نیرو میخره قطعا هدفش چیز دیگریست غیر از خودروی پرقدرت.من که پول خرید این خودروها رو ندارم اما اگر هم داشته باشم ملاک اولم قطعا اسب بخار و گشتاور نخواهد بود.البته قدرت موتور هم مهمه اما فقط یکی از فاکتورهاست و فاکتورهای زیادی در خرید و انتخاب یک خودرو وجود دارد
علی
۱۳ مهر ۱۳۹۵چه ما بخواهیم و چه نخواهیم و چه دوست داشته باشیم یا دوست نداشته باشیم قدرت موتور و گشتاور تاثیر زیادی روی قیمت خودرو میذاره و اگر خودرویی با قدرت موتور پایین قیمت نامعقول بالا داشته باشه ارزش خرید نداره. ضمنا زمانیکه بالای 150میلیون برای خرید خودرو داریم پرداخت میکنیم قدرت موتور اهمیت بیشتری پیدا میکنه چون بخش زیادی از قیمت خودرو در این نوع خودروها ناشی از قدرت موتورش هست در خودروهای لوکس هم هکذا
محمد
۵ مهر ۱۳۹۵دقت کردین کنترلهای کروز کجاست؟ روی فرمان نیست. کنار ترمز دستی برقیه!!!! آخه اونجا جای کروزه!!!! هنگام رانندگی باید حواست به فرمون و جلو باشه یا به پایین نگاه کنی
كوروش
۵ مهر ۱۳۹۵یعنی چه ؟
دکمه on و off اش اونجاس بعدش نسخه کروز فعالش تنظیماتش رو باید پشت کیلومتر ست کرد مگه ۲۰۷ هستش ، تنظیمات کروزش هم بسیار جالبه تقریبا با همه ماشین ها فرق داره کلا پشت کیلومتر بسیار جالبی داره بیخود نیست با تالس ساختتش
ِدوچرخه سوار
۵ مهر ۱۳۹۵ماشین خوبیه اگه با این قیمت و کمتر باشه .
ولی فکر میکنم مثل مگان قیمتش بالا بره .
محمدرضا
۵ مهر ۱۳۹۵تالیسمان هایی که وارد ایران میشه تو کره جنوبی تولید میشه و احتمال اینکه ۴control داشته باشه نیست! اگه ۴control داشت تو این رنج قیمت عالی میشد.
علیرضا
۵ مهر ۱۳۹۵من اینو به ماشین های کره ای ترجیح میدم
ایران و فرانسه
۵ مهر ۱۳۹۵عالی با اصالت اروپایی از یک خودروساز باتجربه یک قرن تولید
فرهاد كرمستجی
۵ مهر ۱۳۹۵قیمتش واقعا معقوله…
كوروش
۵ مهر ۱۳۹۵بسیار ماشین زیبا و در رنج قیمتش با ارزش با سواری محکم و قرص اروپایی که داره و اپشن ها و جزئیات عالی بسیار ماشین ارزشمندیه قیمتش هم از کمری و سوناتا کمتره و شتابش حتی ۱۵۰ اسبی اش قابل قبول و کم نمی اره مصرف سوختش هم واقعا عالیه مشکلات تعمییرات هم مثل مگان و… نداره چون توی موتور ترند A گرفته از همه نظر خودرو عالی هستش
محسن
۵ مهر ۱۳۹۵طراحی قشنگی داره، و واقعا رقیب خوبیه برای اپتیما،سوناتا و …
گفته بودید که قیمت این خودرو منصفانه-ست ولی ما که تو منطقه آزاد اروند هستیم، پرداخت 150 یا 175 میلیون بابت این ماشین رو میگیم پول زور
مدل فول آپشن این ماشین اینجا نهایتا 80 تا 90 تومن قیمت داره،
احسان
۵ مهر ۱۳۹۵ما در منطقه آزاد اروند نیستیم
نوش جونتون
میثم
۵ مهر ۱۳۹۵چند در صد از مردم کشورمون توان خرید این خودرو ها رو دارن !!!
از قبل هم همین سیاست بوده خودروهای 50تومنی به بالا رو خوب میارن
اما یه خودرو نمیارن جای پراید و پژو405وسمندو از این دست که حداکثر 30تومن باشه اما به روزکه اکثر مردم همینا رو سوار میشن ایراد کار کجاست نمیدونم!!!
علی
۵ مهر ۱۳۹۵خدا ازشون نگذره به ده برابر قیمت میندازن به مردم اخه چرا انقدر فشار زور به مردم فلک زده
amirhosein_msm
۵ مهر ۱۳۹۵دوست عزیز 10 برابر هم نیست دیگه . همین ماشین تو منطقه آزاد که بدون هزینه گمرک هست 70 میلیونه بعد چطور شما میگین 10 برابر
nima
۵ مهر ۱۳۹۵منظورشون خودروهای بنجل داخلی بود.بعدش هم حالا سه برابر یا ده برار.در اصل قضیه و اجحاف به مردم در جهت منافع عده ای خاص تفاوتی ایجاد نمیکنه
آذر سامانی
۵ مهر ۱۳۹۵چند بار رونمایی میکنند
خیلی خوب هستش ولی سیویک جدید یه چیز دیگس
علی
۱۳ مهر ۱۳۹۵توجه کنید که سیویک و تالیسمان خودروهایی در کلاسهای متفاوت هستن و قیمتهای متفاوتی هم دارن. تالیسمان خودرویی با ابعاد بزرگتر و قدرت موتور بیشتری هست و کاربرد این دو خودرو هم کلا با اهداف متفاوتی هست
احسان(احسان سابق)
۵ مهر ۱۳۹۵ماشین جذاب و زیباییه اما طبق معمول کاملا خارج از دسترس عموم جامعه هست
علی
۱۳ مهر ۱۳۹۵آقا احسان این مدلی که به ایران اومده در کشورهای عربی بین 80 تا 100 قیمت گذاری شده. عموم مردم ایران ماشین زیر 50 میتونن بخرن حتی بهتره بگم 50 درصد مردم ماشین زیر 30 میتونن بخرن. اگر 80 یا 90 هم عرضه بشه خیلیها توان خریدش رو ندارن
ساسان.م
۵ مهر ۱۳۹۵من شخصاً با فضای داخلیش حال نکردم
تو این کلاس فعلاً هوندا آکورد حرف اولو میزنه به نظرم
kevin7360
۶ مهر ۱۳۹۵هر زمان این ماشین به بازار آمریکا ارائه شد اونجا تونست رقابت کنه اونوقت میشه بهش فکر کرد در ضمن قیمتش بالاست اگه میخواد موفق شه باید پایین تر از اپتیما و سوناتا باشه
ali
۶ مهر ۱۳۹۵من شخصا کیا و هیوندایی رو به رنو ترجیح میدم…کره ایا هم نشون دادن چقدر ماشیناشون خوب شده و داره با ژاپنی ها رقابت میکنه… فک نکنم رنو حریف فروش کیا و هیوندایی تو ایران بشه… انصافا هم ببینی کره ای ها بهتر از رنو کار کردن… پس بنظرم باید نگین خودرو قیمت هارو پایین بیاره تا فروش بالایی داشته باشه… (کره ای ها تو بازار امریکا که رقابتی ترین بازار دنیا هست خیلی موفق بودن پس پر بیراه نیست که فروششون این قدر بالاست)
علی
۱۳ مهر ۱۳۹۵قبل از اعلام قیمت خیلیها میگفتن 150 یا 160 قیمت مناسبیه اما در همین سایت گفتم زیر 170 غیرممکنه. حالا هم بنظرم قیمت قابل قبولی داره. ضمن اینکه سرتر از مدلهای موجود سوناتا و اپتیما در ایران هست.
محمد
۶ مهر ۱۳۹۵بنده دیروز یکاره رفتم بلوار ارتش ساختمان مرکزی نگین خودرو.
رنگ ابی کربنی نیمه فولش موجود بود:
به نظرم طراحی داخلیش حرف خاصی برای گفتن نداشت.وفضای صندلی عقبش از رقبای خودش مخصوصا اپتیما بسیار کمتره.
ویک چیز جالب این که اول که وارد نمایندگی شدم بخدا تشخیص ندادم که تالیسمان کدومه چون انتظار ابعاد بزرگتری داشتم(با این که به ماشین اشنایی داشتم از طریق سایت ها وکاملا این خودرو را دنبال میکردم)شاید به خاطر رنگ تیره خودرو بود.
و در ضمن خودرو ساخت سامسونگ موتور کره جنوبی بود.که وسط ستون خودرو نوشته شده بود.
به نظرم ماشین جالبی در مجموع نبود.
شاید بهتر بود موتور ۲ لیتریش وارد میشد.
Pasha
۶ مهر ۱۳۹۵آقا یه سؤال، نیمه فولش چی داره ، چی نداره؟ از کی میخوان بفروشن؟
سینا زارع
۲۰ مهر ۱۳۹۵من نمیدونم بعضیا این همه جسارت و اعتماد به نفس رو از کجا به دست آوردن(!؟).
شما تشخیص میدین که باید موتورش 2 لیتر باشه یا 1.6 لیتر؟ با یه جمله کل مهندسی و زیر سؤال برد.
داوود
۶ مهر ۱۳۹۵وقتی بخواد به دست مشتری ایرانی برسه 70درصدآبشن هاش نیست میشه قیمتشم میره رو 200